PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : NR750 - Motor blok iç yapısı - Oval Piston



piri_reis
03 Şubat 2020, 12:59
Tesadüfen bu eski motora denk geldim internette, oval piston her pistona karşılık 8 subap var. Top speed 270-280 olduğu söyleniyor. Oval pistonun bu şekilde olması, bielemedim tuhaf geldi. Bundaki amaç bunu kullanmak neydi bulamadım. Siz ne düşünüyorsunuz?

https://i.pinimg.com/originals/56/dd/26/56dd26bb4168e1a12256a914ba6574e1.jpg
https://i.pinimg.com/originals/00/dd/20/00dd2009c1170c856bd887b4a657af6e.jpg
https://mcn-images.bauersecure.com/PageFiles/538320/450x300/bbbbb.jpg
https://i.pinimg.com/originals/1a/7d/8b/1a7d8b7460cc7cfad0192857f5c98554.jpg

Nikkfurie
03 Şubat 2020, 13:17
Amaç motor bloğunu dahada küçültmek ve hafifletmek , oval şekil neredeyse üç adet pistonu tek bir silindire sığdırmaya imkan veriyor , yüksek güç ve hız ise motor tipinden ziyade hacim ve teknolojiyle gelir..

Mamba09
03 Şubat 2020, 13:48
Bu bi yağsız kalsa geçmiş olsun. Piston başına iki krank kolu var. Ebezini aglatır adamın.

Kural [ Z ]
03 Şubat 2020, 15:39
Motor hacmine göre daha az alaşım, daha ince profil, büyük dayanma yüzeyi(BDY)' nin büyütülerek gerçek motor ömrünün arttırılması ve silindir bloğunun daha ince profilde imalinin mümkün kılınması v.s. v.s.

zekeriyaimam
03 Şubat 2020, 20:42
Zamanında 2 zamanlı 500cc GP motorlarına rakip olarak 4 zamanlı bir makine yapmak istemiş honda.Gurur meselesi yapmışlar biraz :)
Oval 4 piston 8 silindire denk geliyor sesini dinlerseniz daha çok v8 gibidir...O zamanki 4 silindir limitinin etrafından dolanmak için yapılmış bu dizayn
Tabi başarısız olunca NSR500 ile 2T motora geri dönülmüş.
Bu motorun segmanlarına varana kadar kendilerinin üretmesi ise olayın en saygıdeğer kısmı bence.

link (https://www.motorcyclenews.com/sport/motogp/2015/november/mcn-plus---nr500-honda-failure/)

piri_reis
03 Şubat 2020, 20:51
Zamanında 2 zamanlı 500cc GP motorlarına rakip olarak 4 zamanlı bir makine yapmak istemiş honda.Gurur meselesi yapmışlar biraz :)
Oval 4 piston 8 silindire denk geliyor sesini dinlerseniz daha çok v8 gibidir...O zamanki 4 silindir limitinin etrafından dolanmak için yapılmış bu dizayn
Tabi başarısız olunca NSR500 ile 2T motora geri dönülmüş.
Bu motorun segmanlarına varana kadar kendilerinin üretmesi ise olayın en saygıdeğer kısmı bence.

link (https://www.motorcyclenews.com/sport/motogp/2015/november/mcn-plus---nr500-honda-failure/)

Şimdi dinledim aynı v8 gibi çıkıyor ses.


https://www.youtube.com/watch?v=k5tUcxzpV5o

tommygun
03 Şubat 2020, 20:55
80'li ve 90'lı yıllarda Japon mühendisler muhtemelen kafaları dumanlı çalışıyorlarmış. Ayık kafa ortaya çıkmaz böyle eserler.

Nikkfurie
03 Şubat 2020, 22:05
80'li ve 90'lı yıllarda Japon mühendisler muhtemelen kafaları dumanlı çalışıyorlarmış. Ayık kafa ortaya çıkmaz böyle eserler.

Bu tarz farklı tasarımlara bütçe ayrılıp argeye devam edilirse başarılı olabiliyor , buna benzer bir motor olan ve 1930 lu yıllarda ortaya çıkan tek silindirde iki karşıt pistonlu motorda seri üretime girecek https://www.sekizsilindir.com/2017/02/zit-karsit-pistonlu-motor.html/amp

tommygun
03 Şubat 2020, 22:14
Bu tarz farklı tasarımlara bütçe ayrılıp argeye devam edilirse başarılı olabiliyor , buna benzer bir motor olan ve 1930 lu yıllarda ortaya çıkan tek silindirde iki karşıt pistonlu motorda seri üretime girecek https://www.sekizsilindir.com/2017/02/zit-karsit-pistonlu-motor.html/amp

Bazen Youtube'da 60-70 senelik motorların soğuk haldeyken kick startla çalışmalarını izliyorum. Umarım bizim motorlar da o yılları hala çalışır olarak görür.