PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorsiklette kaza istisnalar kaideyi bozmaz suretiyle ŞART mıdır?



zehirlimotor
03 Şubat 2020, 02:00
Motosiklette kaza istisnalar kaideyi bozmaz suretiyle ŞART mıdır?
Ben motosiklete başlarken etrafımda ki klasik çok bilgili insan nüsvettelerinin ağzında dolaşan şu cümleler için sizin de fikrinizi,varsa tecrübelileri(şanslıları(!)) merak ediyorum.
1-) Motosiklet kullanıpta kaza yapmayan yoktur,henüz kaza yapmamış olan vardır.
2-) Motosikleti uzun süre kullanıpta (görecelidir ama 2-3 sene kafii) biyerinde platin olmayan yoktur.
3-) Bizim şeyimin şeysinin şeysi motosikletten öldü veya sakat kaldı gibi cümleler.

Son olarak farklı bir sorum daha var (ve yine istisnalar hariç)
Motosiklet bırakılmaz ara verilir.O toto seleye değdiyse elbet geri binersin ona!
Yaklaşımlarıyla ilgili yorumlarınızı paylaşırsanız belki ben de bu insanların cümlelerine hak veririm.
Kazasız sürüşler.

E.Yzr
03 Şubat 2020, 02:14
1 Kesinlikle doğru. Ufak tefek de olsa düşme çarpma oluyor.
2 Şahsen Allaha şükür bir yerimde yok.
Evet motosiklete alışınca kutulara, toplu taşımaya bindiğinde lanet okuyabiliyor insan. Bırakmak çok çok zor ama imkansız da değil

hasmet
03 Şubat 2020, 02:53
AB ve ABD'de yapılan istatistiksel araştırmalara göre katledilen km başına bir motosikletlinin ölümlü kazaya karışma riski, arabaya göre 25 ile 40 kat daha fazla.

Neden öyle olduğunu anlamak ta zor değil. Görünmesi daha zor, daha seri, ve emniyet kemeri yok...

Velhasıl kimin ne düşündüğü çok da önemli değil. Veriler ortada. Akıllı insan bu veriyi alır, hesabını yapar, alacağı riske karar verip uygular...

oldcockroach
03 Şubat 2020, 03:20
Ecnebiler ne der born to die biz ne deriz atın ölümü arpadan olsun o zaman varsa kaderde düzelmek neye yarar üzülmek :D Çok düştük üzerimize çıkmaya çalışan oldu da kimsenin üzerine çıkmaya çalışmadık.Dişimiz hariç başka yerimizde değerli metal yok.Zaten 3.olay ile ilgili özlü sözleri ilk başta belirttim. Allah sağlık ve imkan verdikçe motosikleti bırakmam bir Allahın kuluda buna engel olamaz.

hasmet
03 Şubat 2020, 03:43
varsa kaderde düzelmek neye yarar üzülmek :D
Topu kadere atmak yanlış...

Kader o demek değil zaten.

Yanlış ortamda, yanlış zamanda, gereksiz risk alıp ölen insanın kaderi, "yanlış ortamda, yanlış zamanda, gereksiz risk alıp ölmek" olur. Bu noktada kendinden başka mesul aramasın. Allah iradeyi bunun için vermiş. Gerektiğinde reddedebilmek için.

Hayatımızı taşıyoruz iki teker üzerinde. Özlü sözlerle değil, akıl ve mantıkla karar veren motosikletten zevk almaya devam eder... :wiinkk:

oldcockroach
03 Şubat 2020, 04:10
Topu kadere atmak yanlış...

Kader o demek değil zaten.

Yanlış ortamda, yanlış zamanda, gereksiz risk alıp ölen insanın kaderi, "yanlış ortamda, yanlış zamanda, gereksiz risk alıp ölmek" olur. Bu noktada kendinden başka mesul aramasın. Allah iradeyi bunun için vermiş. Gerektiğinde reddedebilmek için.

Hayatımızı taşıyoruz iki teker üzerinde. Özlü sözlerle değil, akıl ve mantıkla karar veren motosikletten zevk almaya devam eder... :wiinkk:

O işin espirisi :D Motor üzerinde iken daha dikkatliyim.Aha bu yola zıplar,bu şimdi sinyal vermeden döner vs vs gereksiz risk almam arada kaçamak yaparım ama o da olsun yav :D yanlış zamanda yanlış risk almak intihardır intiharda haramdır, bunun hep farkındayım, farkinda da olmak gerekir.Kaza ve intihar arasındaki ince çizgiyi kaybetmemek lazım.

arndiol
03 Şubat 2020, 08:12
şart olsa kimse motora binmez bence.

Kesin olarak motorla kazaya karışıp platine mağruz kalıp en son sakat kalacaksak ya da öleceksek ve bu kesin olsa zaten alet yasaklanır.

Uslu uslu bin, ekipmanlarını giy, apaçilik yapma minimum riskle sürüşe dikkat et, prensip bu :cat:

oldcockroach
03 Şubat 2020, 08:57
şart olsa kimse motora binmez bence.

Kesin olarak motorla kazaya karışıp platine mağruz kalıp en son sakat kalacaksak ya da öleceksek ve bu kesin olsa zaten alet yasaklanır.

Uslu uslu bin, ekipmanlarını giy, apaçilik yapma minimum riskle sürüşe dikkat et, prensip bu :cat:

Sen enes 200 ü al göreceğim ben usluyu ussuzu :D

newmoto76
03 Şubat 2020, 09:05
AB ve ABD'de yapılan istatistiksel araştırmalara göre katledilen km başına bir motosikletlinin ölümlü kazaya karışma riski, arabaya göre 25 ile 40 kat daha fazla.

Neden öyle olduğunu anlamak ta zor değil. Görünmesi daha zor, daha seri, ve emniyet kemeri yok...

Velhasıl kimin ne düşündüğü çok da önemli değil. Veriler ortada. Akıllı insan bu veriyi alır, hesabını yapar, alacağı riske karar verip uygular...

ABD de öyle ise bizde durum herhalde çok daha vahim..Zira sürücü kalitemiz belli. Ancak şimdi motosiklet kullananlar sütten çıkmış ak kaşıkta değil.. Kazaların önemli bir bölümü motosikletin trafiğe aykırı seyir ve hareketlerinden geliyor.

drtayfun
03 Şubat 2020, 09:16
20 seneden fazladır kullanıyorum , ilk kullanırken denge problemi yaşayıp düştüklerimi saymazsak henüz kazam yok. Sırrı ne ? Adrenalin sevmem , çok sakin kullanırım asla hız yapmam. Sanırım bunlar.

rollcycle
03 Şubat 2020, 09:30
Bence artık foruma her yeni üye kime olduğunu nereden katıldığını nekadar süredir binici olduğu gibi bilgileri konu açmadan önce paylaşmalı. Bu sayede forumdan defalarca uzaklaştırılıp kolayca yeni konular açmadan önce belki bir caydırıcılık olur. Gerçi hergün yeni bir kimlikle aramıza katılan bukadar azimli birini böyle şeylerin durdurabileceğinden de emin değilim.

Cevabını düşünerek bulabilirsin. Bugün dünya genelinde motosiklete binen %50 kaza yaptıysa %50 de yapmamıştır. Yani bu bir istisna değil. Tamamen kişinin alabileceği risk boyutlarıyla değerlendirilebilir. Biri 20 yaşında motosiklete biner 21 yaşında kaza yapabilir. Diğeri 15 yaşında motosiklete binip 80 yaşında hiç kaza yapmayabilir.

newmoto76
03 Şubat 2020, 09:47
20 seneden fazladır kullanıyorum , ilk kullanırken denge problemi yaşayıp düştüklerimi saymazsak henüz kazam yok. Sırrı ne ? Adrenalin sevmem , çok sakin kullanırım asla hız yapmam. Sanırım bunlar.

Üstad bahsetmiş olduğunuz "sakin kullanırım" eminim sizi çok defa muhtemel kazalardan korumuştur. Ancak benim bir kazam seyir halindeyken acemi bir hanım sürücünün 30 yaşındaki bir arabayla sinyalsiz aniden önüme kırması ile gerçekleşti. Yani burada sakin kullanmak vs beni kurtaramazdı. 4 tekerlekli araçlarda sürekli kazaya karışıyor ama çoğu kaporta eziği , sürtmesi vs ile kapanıyor. Motosiklette bu hatalar insan bedeninde önemli hasarlara neden oalbiliyor..

arndiol
03 Şubat 2020, 09:48
Sen enes 200 ü al göreceğim ben usluyu ussuzu :D

alamadım hala nalet olsun :queen:

fıtı fıtı gitcem olm işte, korkuyom fazla hızlanınca

hasmet
03 Şubat 2020, 09:53
Bugün dünya genelinde motosiklete binen %50 kaza yaptıysa %50 de yapmamıştır.
Böyle olduğunu biliyor musunuz, yoksa kafanızdan uydurdunuz mu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------


20 seneden fazladır kullanıyorum , ilk kullanırken denge problemi yaşayıp düştüklerimi saymazsak henüz kazam yok. Sırrı ne ? Adrenalin sevmem , çok sakin kullanırım asla hız yapmam. Sanırım bunlar.

Sırrı ne?

Hepsinden önemlisi şanslıymışsınız. Size denk gelmemiş.

Bana geyik çarptı yahu...

AEA'ya otoyolun ortasında gezinen biri...

Daha neler neler...

İnsana ya da geyiğe arabada çarpınca yaşıyorsunuz. Motosiklet öyle değil ama...

rollcycle
03 Şubat 2020, 10:16
Böyle olduğunu biliyor musunuz, yoksa kafanızdan uydurdunuz mu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------



Sırrı ne?

Hepsinden önemlisi şanslıymışsınız. Size denk gelmemiş.

Bana geyik çarptı yahu...

AEA'ya otoyolun ortasında gezinen biri...

Daha neler neler...

İnsana ya da geyiğe arabada çarpınca yaşıyorsunuz. Motosiklet öyle değil ama...

Tanıdığım çevreme göre kafamdan uydurdum . Mantık olarak risk alabilecek herkesin herzaman kaza yapabileceğini söyledim. Verdiğim örnekte oladuğu gibi 10 kişi tanıyorsam 5 i uzun yıllar kaza yapmadan motosikletten emekli olmuş bir kısmıda motosikleti aldıktan hemen sonraki yıllar içerisinde kaza yapmış bir kitle. Yoksa kayıtlı kayıtsız böyle resmi bir veriye benim ulaşmam imkansız.

drtayfun
03 Şubat 2020, 10:21
Sırrı ne?

Hepsinden önemlisi şanslıymışsınız. Size denk gelmemiş.

Bana geyik çarptı yahu...

AEA'ya otoyolun ortasında gezinen biri...

Daha neler neler...
Mutlaka. Ama güzergahım az hız yapılan ve bölünmüş yol , trafik sıkışık değil , hayvan yok , onun da etkisi vardır. Sıkışık trafiğe girmemeye çalışırım. Mümkün olduğunca az risk var işte.

levend84
03 Şubat 2020, 10:27
Kesin oran vermek zor,

Yaşanilan şehir
Motosiklet kullanim yoğunluğu/adedi
Trafik kultur seviyesi
Nufus Yogunlugu
Kullanici gorunurluğu(ekipman,aksesuar vb)
Motosiklet cinsi
Trafik düzeni

Vb.

Quantrell
03 Şubat 2020, 10:35
Motosikleti, Dur şuradan geçerken insanlar bana bakacak artislik yapayım/ gözükeyim diye kullanmadıktan sonra şeytan dürtmelerine karşı YA NE GEREK VAR diyebildikten sonra bir zararı yok bence..

Üstteki arkadaş da çok haklı bir yere değinmiş, yaşanılan şehir ve kültür de önemli

hasmet
03 Şubat 2020, 10:53
Mutlaka. Ama güzergahım az hız yapılan ve bölünmüş yol , trafik sıkışık değil , hayvan yok , onun da etkisi vardır. Sıkışık trafiğe girmemeye çalışırım. Mümkün olduğunca az risk var işte.
Gayet akıllıca. Açıkçası bu ve benzeri şartlarda kullanmaya özen gösteriyorum ben de.

mustafaat
03 Şubat 2020, 11:12
Emniyet kemeri takıyor musunuz?

Evet, motosiklet düşer. Evet motosiklet kaza yapar.
Emniyet kemeri takmakla aynı mantık; araba kaza yapar: "Bizim şeyimizin şeyi araba kazasında öldü."

Peki bu "motosiklet delilik" kısmının haklı tarafı var mı? Evet var çünkü motosiklet sürücüsünün kendisi çarpıyor doğrudan ve hasar her durumda arabaya göre büyük oluyor; ve de trafikte olduğumuz sürece kaza her zaman yakın olasılık.

Motosiklet Kazalarında Bilmemiz Gerekenler: HURT RAPORU (Motosiklet Kazaları İstatistikleri) (https://www.motorhikayesi.com/hurt-raporu-motosiklet-kazalari-istatistikleri/)

“HURT Motosiklet Kaza Araştırması” ABD, Kaliforniya Eyaleti’nde Güney Kaliforniya Üniversitesi (USC) tarafından 4000’in üzerinde motosiklet kazası üzerinde yapılan çalışmalar sonucu ortaya çıkmış, 1981’de sonuçlanmış bir rapordur. Motosiklet kazaları ve güvenliği hakkında yapılan en kapsamlı raporlardan birisi olan HURT Raporu çok önemli çünkü: “En çok kaza nerelerde, ne zaman, nasıl oluyor?” sorularına cevap veriyor.

Amerika Milli Otoyol Trafik Güvenliği Müsteşarlığı araştırmacısı Harry Hurt, sadece Los Angeles civarında gerçekleşen 900 kazayı bütün yönleri ile incelemiş ve bu araştırmaya önderlik etmiştir. Hurt Raporu, bütün dünyada motosiklet sürüş güvenliği konusunda önderlik etmiş; bugünkü kurallar, motosiklet – güvenlik donanımı, tasarımları, güvenlik önlemleri ve otomobil – motosiklet sürücü eğitimi bu rapor sayesinde günümüzdeki şeklini almıştır.

Rapor 700 sayfa, fakat bu sayfada önemli noktaları özeti var, görmek isteyenler: https://www.motorhikayesi.com/hurt-raporu-motosiklet-kazalari-istatistikleri/

Vista86
03 Şubat 2020, 11:29
Türkiye'de motosikletle yaşanan kazalar ve ölümler olması gerekenin çok altında.

Küçük yerleşim yerlerinde kask takan yok, ben görmedim. Hatta biri "Ben kask
takmaya utanırım." dedi.

İstanbullu motosikletçiler ekipman konusunda Türkiye ortalamasının
çok üstünde.

İstanbul dahil motosiklet kullandığım her yerde sürücülerin gidişatına baktığımda
Türkiye'de kazalar az diyorum. Motosiklet sürüş alışkanlığı çok riskli yerleşmiş.

Motosiklet sakin insanlar içindir.

Thracian
03 Şubat 2020, 11:35
Motosiklette kaza istisnalar kaideyi bozmaz suretiyle ŞART mıdır?
Ben motosiklete başlarken etrafımda ki klasik çok bilgili insan nüsvettelerinin ağzında dolaşan şu cümleler için sizin de fikrinizi,varsa tecrübelileri(şanslıları(!)) merak ediyorum.
1-) Motosiklet kullanıpta kaza yapmayan yoktur,henüz kaza yapmamış olan vardır.
2-) Motosikleti uzun süre kullanıpta (görecelidir ama 2-3 sene kafii) biyerinde platin olmayan yoktur.
3-) Bizim şeyimin şeysinin şeysi motosikletten öldü veya sakat kaldı gibi cümleler.

Son olarak farklı bir sorum daha var (ve yine istisnalar hariç)
Motosiklet bırakılmaz ara verilir.O toto seleye değdiyse elbet geri binersin ona!
Yaklaşımlarıyla ilgili yorumlarınızı paylaşırsanız belki ben de bu insanların cümlelerine hak veririm.
Kazasız sürüşler.

1-Her b.k bilen Türk insanı traşı.Bunlar genelde motosiklete ilk başladıklarında bir kaç kere yeri öpen deneyim kazandıktan sonrada bu yaptıkları aptalca kazaları gururuna yediremeyen ve herkesden kaza yapmasını bekleyen tipler.Ben uzun yıllardan beri kullanıyorum bir kaç sürtme ufak tefek şey harici büyük kazam yok.
2-Bende platin yok,yıllardır motosiklet kullanan tadıklarımda arkadaşlarımda da platin yok.
3-Benim tanıdığımın tanıdığını motosiklette kaza yapıp ölen de var.Araba ile kaza yapıp sakat kalanda var.vb...

"Motosiklet bırakılmaz ara verilir" olayı da yalan.Hiç bir sebep yokken bırakanlar var.Kaza yapıp bırakan var,başkasının kazasını görüp bırakan var.

Bu halk arasında dolaşan traşları bir kenara bırakırsak.Motosiklet gerçekten de kaza yapma olasığı arabalara göre daha yüksek,kaza yaptığınızda da yaranlanma ve ölüm oranı daha yüksek bir araç.Bu bu şekilde kabul edip ona göre sürmek lazım.Araba gibi sürmeye kalkarsanız dikkatinizi tam vermezseniz kaza yapma olasılığını artar.

Benim şahsi gözlemlerime göre motosiklette kaza yapanları sınıflandırayım;

1-Yeni başlayan hiç bir şey bilmediği halde kimseye kulak asmayan tipler.Yerli youtuberlarda bir sürü örneği var.Bunlar motosiklet nedir nasıl kullanılır,trafikte yeri nedir,dengesi nedir,nasıl fren sıkılır nasıl viraj dönülür gibi konuları ne deneyimle ne eğitimle hiç bir şekilde öğrenmeden direk motosikletin üstüne binip deneyimli sürücüler gibi kullanmaya kalkar ve en sonunda gümler.

2-Biraz deneyimle ben artık öğrendim çok süper sürüyorum diye gereksiz bir öz güven patlaması yaşayan tipler.Buna İkarus Sendromu da deniyor.Bana göre en riskli grup bunlar.En çok kaza yapanlar da bunlar.

3-Yıllarca deneyimine rağmen hala gereksiz riskler alan,onca kazasına rağmen bir türlü akıllanmayan,deneyimlerine güvenerek trafiğe açık yollarda akrobatik hareketlere son hız denemelerine kalkışan tipler.En büyük en ölümcül kazaları da bunlar yapıyor.

4-Deneyimli olmasına rağmen,güvenli sürmesine rağmen başkasının hatası yada çeşitli çevresel faktörler yüzünden kaza yapan yada kaza teklikesi atlatan tipler.Net gözükmeyen virajda küçük bir yağ birikintisi olur gümlersin.Otoyolda dengesizin biri tahta kasa düşürmüştür kasa parçalara ayrılmıştır görmez üstünden geçer dengeni kaybedersin(başıma geldi kıl payı yere yapışmadan atlattım),hayvanın biri ara yoldan yırtık dondan çıkar gibi önüne atlar gümlersin (yine başıma geldi son anda elemanın arka tampona boyadan boya sürterek düşmeden kurtuldum.) daha da bir sürü örnek verebilirim.

Ben şimdiye kadar büyük kaza atlatmadım ama bundan sonra da kaza tehlikesi atlatmayacağım anlamına gelmez.Ama sürekli kaza yapacağım diye de dolaşılmaz.Sonuçta araba ile de kaza yapabilirsiniz yayan da gelip birisi sizi ezebilir hatta trafik dışında kaldırım yürürken bile başına bir iş gelebilir.

reo
03 Şubat 2020, 11:49
Arkadaşlar ben de 25 yıla yakın süredir motosiklet kullanıyorum. Her zaman dikkatli ve yavaş kullanırım, genelde riskli hareketlerden kaçınırım.
Bu zamana kadar 2 defa kaza yaptım ve her ikisinde de yola koşan köpeğe çarptım, ikisi de motordan düşmemle sonuçlandı.
Özetle söylemek gerekirse, kullanım şekliniz kazalardan kurtulmaya büyük oranda yardımcı oluyor ama tamamen engellemiyor.

hasmet
03 Şubat 2020, 11:58
Bu zamana kadar 2 defa kaza yaptım ve her ikisinde de yola koşan köpeğe çarptım, ikisi de motordan düşmemle sonuçlandı.

Çok mu büyüklerdi? Yoksa ıskalamaya çalışırken mi düştünüz?

Nikkfurie
03 Şubat 2020, 14:32
........biyerinde platin olmayan yoktur.......

bir doktor arkadaş ne platini yahu bildiğin paslanmaz çelik malzemedir o çiviler demişti , fix çivisi gibi birşey diyorlar hatta bir kaportacıdan farkımız biz daha hijyenik çalışıyoruz diyordu :)

ERTOBİ
03 Şubat 2020, 14:59
Motosiklet tehlikeli bir ulaşım aracıdır.Şu ya da bu sebepten bazıları kazaya maruz kalır bazıları ise kalmaz hangi bazılarından olmak kısmen elimizdedir kısmen elimizde değildir.Bu böyle bir cihazdır , anarşit ruhludur.Kullanan bu riskleri bilir öyle kullanır.Risk yoktur diyene bencileyin şaşar kalır :)

impetum
03 Şubat 2020, 15:34
ABD de öyle ise bizde durum herhalde çok daha vahim..Zira sürücü kalitemiz belli. Ancak şimdi motosiklet kullananlar sütten çıkmış ak kaşıkta değil.. Kazaların önemli bir bölümü motosikletin trafiğe aykırı seyir ve hareketlerinden geliyor.

Hayır, kazaların büyük çoğunluğu insanların motosikletleri taşıttan saymamasından kaynaklanıyo. Düz yolunda gidersin üstüne kırarlar, tali yoldan önüne atlar senin geldiğini görür umursamaz vb. şeyler. Kaza videolarını izleyin youtubeda, türkiyede olanları. Apaçilikten kaynaklanan kazaların ne kadar az yer kapladığını göreceksiniz.

watercolours
03 Şubat 2020, 15:38
Başlık google translate çevirisi diyeceğim ama gavurun Google'ı bile Türkçe motosikleti yanlış yazmaz.

newmoto76
03 Şubat 2020, 17:39
Hayır, kazaların büyük çoğunluğu insanların motosikletleri taşıttan saymamasından kaynaklanıyo. Düz yolunda gidersin üstüne kırarlar, tali yoldan önüne atlar senin geldiğini görür umursamaz vb. şeyler. Kaza videolarını izleyin youtubeda, türkiyede olanları. Apaçilikten kaynaklanan kazaların ne kadar az yer kapladığını göreceksiniz.

Keşke öyle olsa.. 26 yıllık sürücü belgesi sahibiyim. Bu kadar zamandır otomobil , 10 yıldırda motosiklet kullancıısyım. Trafikte düzgün ve makul seyreden ( istanbul için konuşuyorum ) motosiklet sürücüsüne çok az rastlamışımdır.. Bu forumdaki birçok motosiklet kazasını yorumlarken birçoğuna "gereksiz hızlı" , "emniyet şeridinden gidiş" "hatalı sollama yada sağlama" vb. yorumlar yaptık.

reo
03 Şubat 2020, 17:46
Çok mu büyüklerdi? Yoksa ıskalamaya çalışırken mi düştünüz?

Birincisinde ben yavaştım ama köpek büyüktü ve ön tekere yandan çarptı. Ben de geldiğini geç farkettigimden boş bulundum.

İkincisinde ise biraz hızlı olduğum için ani gelişti kaçma şansım olmadı.

TamGazDevam
03 Şubat 2020, 18:24
Motosiklet sakin insanlar içindir.

12 Yaşımdan beri faal olarak motosiklet kullanıyorum, 15 yaşımdan beri de kendime ait motosikletim var. Şu an 23 yaşımdayım, etrafımda motosikletten dolayı, daha doğrusu bilinçsizce motosiklet kullanmaktan dolayı çok fazla sayıda bedava ölümlere şahit oldum. 11 Yıllık motosiklet serüvenimin özeti oldu şu cümle resmen. Bu cümleyi, şu saatten sonra kulağıma küpe yaptım.

Metela
03 Şubat 2020, 18:28
Bir kere şu durum %99 motorcunun yaşadığı bir durumdur, motor devrilir ya da düşersiniz, bu durum motorun tabiatında var iki tekerli bir araç sonuçta, önemli olan riskli hareketlere girmek, işte bu durumda ciddi kazalar başlıyor, hiç risk almama diye bir durum yok ve minimum riskle sıkıntı yaşamadan motor kullanmaya çalışıyoruz. unutmayın yürümek de risklidir, yürürken ya da koşarken düşmeyen varsa o da yalan söylüyor, mutlaka hayatının bir evresinde motorda olduğu gibi düşüyoruz.

sadete gelecek olursam 15 senedir motor kullanıyorum, ciddi bir iki kazayı ucuz atlattım şans ve düşük sürat bunda etkendi, diğerleri zaten ufak tefek herkesin yaşayacağı türden devrilmelerdi, ne kırık ne platin umarım hiçbir zaman da olmaz, kimse de bu gibi durumları yaşamaz desek de bu gerçek birileri yaşayacak, çünkü bu işte çok bilinçsiz motorcu da var, eğitim ve dikkatli kullanma ile riskler büyük oranda azalıyor, eğitimle akabinde güvenliğe de önem veriyorsunuz,bunun yanında motoru seviyor ve büyük bir kaza yaşamamışsanız motoru bıraksanız bile bir gün tekrar motor alma olasılığı hep yüksektir. keyif alınan şey her zaman akılda kalır bu kadar net.

Çevrenizdekiler ne derse desin onlarda risk alıyor farkında değiller, motor bu risklerden biri, size tavsiyem motor kullanırken bunları unutun yola odaklanın, dikkatli kullanın baya bir riski azaltmış olacaksınız.

hasmet
03 Şubat 2020, 19:10
Birincisinde ben yavaştım ama köpek büyüktü ve ön tekere yandan çarptı. Ben de geldiğini geç farkettigimden boş bulundum.

İkincisinde ise biraz hızlı olduğum için ani gelişti kaçma şansım olmadı.

Ben geyik olayinda inanilmaz sansliymisim yahu... Havyanin geldigini bile gormedim. Sadece carptigim ani hatirliyorum. Motosiklette $800'lik parca masrafi cikti ama bir sekilde dusmedim... O hizla dusseydim de sonuc iyi olmayabilirdi...

Osm@n
03 Şubat 2020, 19:24
Neredesin Ey Salih! Görünmedin bir türlü...


https://www.youtube.com/watch?v=TjZCrCuaos4

AzÇok
03 Şubat 2020, 19:59
Motosikletin riskli bir taşıt olduğunu dünya alem biliyor.
Motosiklet kullanmanın ne kadar zevkli olduğunu herkes bilmez.
Aşağıdaki kazada onlarca metre öteye fırlayan talihsiz kişi bir yaya.
http://www.trafik.gov.tr/kurumlar/trafik.gov.tr/09-Video/KGYS/202001/8.mp4
Takma kafana tokadan başkasını...

Ali Mert
04 Şubat 2020, 14:24
Motosikletin riskli bir taşıt olduğunu dünya alem biliyor.
Motosiklet kullanmanın ne kadar zevkli olduğunu herkes bilmez.
Aşağıdaki kazada onlarca metre öteye fırlayan talihsiz kişi bir yaya.
http://www.trafik.gov.tr/kurumlar/trafik.gov.tr/09-Video/KGYS/202001/8.mp4
Takma kafana tokadan başkasını...

İçim acıdı ya...
1-Yaya geçidinden aşırı hızla geçen araç şoförü
2-Kendine yeşil yandığı için gamsızca hiçbir yeri kontrol etmeyen araç şoförü
3-Kendine yanan kırmızı ışığa odaklanan,yola dikkat etmeyen yurdum yayası.

Gerçi beyaz araç geçtiğine göre yayaya yeşil yanması gerekirdi. Muhtemelen bu yazdıklarımdan başka trafik kurallarını da ihlal etmişlerdir.
Çok üzücü.

serkan1987
04 Şubat 2020, 17:18
Bknz: imzam :)