PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorumda bir tuhaflık var.



yurekli_emin
02 Şubat 2020, 18:33
Mondial 125 mh drift motorumun egzantrik mili rulmanı dağılmıştı değiştirdik, alışsın diye de subap ayarı bozuk şekilde 500 km bindim. Ustaya subap ayarı yaptırdım geçen gün sonra dedi ki motorunda fabrikasyon sorun var rolanti dalgalanması yapıyor dedi. Eğer iyi olmazsa karbüratör değiştirelim dedi. Şimdi bu dalgalanma iyice arttı ve yolda giderken stop etme noktasına geldi rolantiyi arttırınca bu sefer rolanti yüksekte kalıyor. Isındıktan sonra arada subap sesi geliyor motordan. Bi yardım edin Allah aşkına yazın böyle değildi bu motor fabrikasyon sorun şimdi mi çıkacak? Karbüratörde de sorun olacağını sanmıyorum bence subaplarda bir sorun var. Sizce bu motorun sorunu nedir? Lütfen yardımcı olun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------

Ayrıca motor şuan 12500 km' de.

piri_reis
02 Şubat 2020, 19:30
Mondial 125 mh drift motorumun egzantrik mili rulmanı dağılmıştı değiştirdik, alışsın diye de subap ayarı bozuk şekilde 500 km bindim. Ustaya subap ayarı yaptırdım geçen gün sonra dedi ki motorunda fabrikasyon sorun var rolanti dalgalanması yapıyor dedi. Eğer iyi olmazsa karbüratör değiştirelim dedi. Şimdi bu dalgalanma iyice arttı ve yolda giderken stop etme noktasına geldi rolantiyi arttırınca bu sefer rolanti yüksekte kalıyor. Isındıktan sonra arada subap sesi geliyor motordan. Bi yardım edin Allah aşkına yazın böyle değildi bu motor fabrikasyon sorun şimdi mi çıkacak? Karbüratörde de sorun olacağını sanmıyorum bence subaplarda bir sorun var. Sizce bu motorun sorunu nedir? Lütfen yardımcı olun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------

Ayrıca motor şuan 12500 km' de.

Problem ustada, geçirecek yer arıyor. 12500km de motorda egsantirik dağılmaz. Sen düzgün usta bulmana bak önce.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

Birde hata sende, her defasında bir problem var diye para istiyorsa vermeyeceksin. O adama sen bir sorun var o sorun karşılığında çözümünü anlaştınız. O adam da yapmak zorunda. Adama gideceksin benim bu problemi çöz diyeceksin, sıfır motorda böyle problem olmaz diyeceksin tek kuruş vermeyeceksin.

yurekli_emin
02 Şubat 2020, 19:39
Problem ustada, geçirecek yer arıyor. 12500km de motorda egsantirik dağılmaz. Sen düzgün usta bulmana bak önce.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

Birde hata sende, her defasında bir problem var diye para istiyorsa vermeyeceksin. O adama sen bir sorun var o sorun karşılığında çözümünü anlaştınız. O adam da yapmak zorunda. Adama gideceksin benim bu problemi çöz diyeceksin, sıfır motorda böyle problem olmaz diyeceksin tek kuruş vermeyeceksin.

Adam bana göstermişti mildeki yataklara bakan daireler tıkır tıkır sağ sola oynuyordu. Orjinalinde de öyle mi bilmiyorum ama adamın dediği gibi subap ayarlarını motor kendi bozuyordu yapmadan önce ama şimdi gene bir şeyler oldu ben anlamadım bu işi. Subap ayarını söz vermişti yapıcam diye bedavaya yaptı, onda sorun yok ama gene bi tuhaflık oldu motorda. En son sentil çakılarını alıp kendim yapacağım subap ayarlarını valla ya!

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:33 ----------

He birde hafta içi getir bakalım dedi dün gece inşallah düzelir diyeceğim ama sanmıyorum.

Nikkfurie
02 Şubat 2020, 19:56
karbüratörün altından hava alıyorsa dalgalanma olur , motor ısınana kadar veya çok soğuk havalarda stopda edebilir , bunun için karbüratörü değiştirmek gereksiz , ara contasına veya bazı modellerde lastik olur 5-10 liralık birşey önce bunlara bir baksanız..

RideForLife.
02 Şubat 2020, 21:25
Benim motorda problem olduğu zaman bildiğim 3 ustaya götürüyorum. Üçüde aynı şeyi söylerse o zaman tatmin oluyorum. Sende farklı motorculara git. Hangi ustaya gidiyorsun? Bu arada bende yazmıştım benim motorda da benzer problem yavaş yavaş sesini çıkarmaya başladı. Sana ne kadara mâl oldu ayıptır sorması?

yurekli_emin
02 Şubat 2020, 22:41
Benim motorda problem olduğu zaman bildiğim 3 ustaya götürüyorum. Üçüde aynı şeyi söylerse o zaman tatmin oluyorum. Sende farklı motorculara git. Hangi ustaya gidiyorsun? Bu arada bende yazmıştım benim motorda da benzer problem yavaş yavaş sesini çıkarmaya başladı. Sana ne kadara mâl oldu ayıptır sorması?

Sen de mi Isparta' daydın yav hiç haberim yok. Valla Doğan Motosiklet ve Moto Mekanik Hulusi ustaya gidiyom şu aralar. Bana bunları Hulusi usta söyledi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------


karbüratörün altından hava alıyorsa dalgalanma olur , motor ısınana kadar veya çok soğuk havalarda stopda edebilir , bunun için karbüratörü değiştirmek gereksiz , ara contasına veya bazı modellerde lastik olur 5-10 liralık birşey önce bunlara bir baksanız..

Isındığı halde stop ediyor. Gazlamaya çıkıyom ışığa gelirken debriyaja basıyom cırt gidiyor. Sonra bir daha marş. Ve artık dalgalanmayı geçtim arada ısınınca subap sesi geliyor hafiften.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------


Benim motorda problem olduğu zaman bildiğim 3 ustaya götürüyorum. Üçüde aynı şeyi söylerse o zaman tatmin oluyorum. Sende farklı motorculara git. Hangi ustaya gidiyorsun? Bu arada bende yazmıştım benim motorda da benzer problem yavaş yavaş sesini çıkarmaya başladı. Sana ne kadara mâl oldu ayıptır sorması?

Nasıl bir problem yaşadığını açar mısın biraz?

Kural [ Z ]
03 Şubat 2020, 09:59
Ustanızı değiştirin, sorun çözülecek.

yurekli_emin
04 Şubat 2020, 16:53
;4531067']Ustanızı değiştirin, sorun çözülecek.
Bu ustaya sordum subap ayarlarını 0.10 0.10 yapmış. Başka bir ustaya gittim böyle böyle oldu diye sonra motordaki sorunları anlattım karbüratör ve beyine bakalım dedi. Subap ayarları normal mi deyince her ustanın farklı yoğurt yiyişi vardır bilemem dedi. Bu 135 lik driftlere ideal subap ayarı kaçtır? Sentil çakısı alıp kendim yapacağım subap ayarını. Ve de sentil çakısını subap ayarlarken nereye sokacağız ölçmek için videolarda tam anlayamadım. Yardım edin arkadaşlar!

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------

Arkadaşlar sabah subapları ayarladım. Elimde 0.10 ve 0.05 sentil çakıları olduğu için bunların aralarında bir şeyler yaptım ayar olarak ama 0.06 ile 0.08 oldu mu orası muamma. Neyse çalıştırdım motor eski haline geldi gibi gazladım ısıttıktan sonra fln vee tekrar rolanti dalgalanması... Başka ustaya gittim yeni beyin denedik, olmadı. Karbüratör veya subaplar kalmış geriye deneyecek. Şimdi bu subapların ayarı tekrar bozulmuş olabilir mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------

Bu iş cidden canımı sıkmaya başladı lütfen yardım edin de şu kardeşinizi bu dertten kurtarın.

Nikkfurie
04 Şubat 2020, 17:30
Dalgalanmayı supap ayarından yapıyor farzedersek , sen toleransını düşürerek doğru birşey yapmamış oluyorsun..

Karbüratörün filtre bağlantısını sök elinle hafif hafif kapatmaya çalış , motor devri yükseliyorsa veya hemen stop etmiyorsa biyerlerden hava alıyordur..

yurekli_emin
04 Şubat 2020, 17:40
Dalgalanmayı supap ayarından yapıyor farzedersek , sen toleransını düşürerek doğru birşey yapmamış oluyorsun..

Karbüratörün filtre bağlantısını sök elinle hafif hafif kapatmaya çalış , motor devri yükseliyorsa veya hemen stop etmiyorsa biyerlerden hava alıyordur..
Tolerans derken orasını anlamadım abi. Ama şu dediğini deneyeceğim.

yamtareroglu
04 Şubat 2020, 17:54
Karbüratörü değiştireyim demeden önce mutlaka karbüratör iğnesini kontrol ettirin derim. İğne sebebiyle de olabiliyor bu sorun.

Nikkfurie
04 Şubat 2020, 17:58
Tolerans derken orasını anlamadım abi. Ama şu dediğini deneyeceğim.

yani subapları daha sıkı ayarlamışsın..

yurekli_emin
04 Şubat 2020, 18:05
Karbüratörü değiştireyim demeden önce mutlaka karbüratör iğnesini kontrol ettirin derim. İğne sebebiyle de olabiliyor bu sorun.
Yarın gideyim bakalım tekrardan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------


yani subapları daha sıkı ayarlamışsın..
Kaç yapmam gerekir peki her yerde 125 mh drift için emme 0.06 egzoz 0.08 diyor. Ve dediğinizi yapacak vaktim olmadığı için jiklenin 3. kademesi bildiğim kadarıyla tüm havayı kesip sadece yakıt gönderiyordu onu denedim ve motor bir kaç saniyede rolanti düşürerek stop etti. Manifoldum bu arada plastik değil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------

Bu arada motor 1 saat dışarıda durmuştu şimdi denemek için çalıştırdığımda hiçbir sorun görünmüyor gaz verip ettiğim halde ama gazlayınca ne olacağını bilmiyorum onu yarın göreceğim, muhtemelen aynısı olacak. Eğer sorun olursa ustaya verecem artık. Subapına karbüratörüne baktıracağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------


Yarın gideyim bakalım tekrardan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------


Kaç yapmam gerekir peki her yerde 125 mh drift için emme 0.06 egzoz 0.08 diyor. Ve dediğinizi yapacak vaktim olmadığı için jiklenin 3. kademesi bildiğim kadarıyla tüm havayı kesip sadece yakıt gönderiyordu onu denedim ve motor bir kaç saniyede rolanti düşürerek stop etti. Manifoldum bu arada plastik değil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------

Bu arada motor 1 saat dışarıda durmuştu şimdi denemek için çalıştırdığımda hiçbir sorun görünmüyor gaz verip ettiğim halde ama gazlayınca ne olacağını bilmiyorum onu yarın göreceğim, muhtemelen aynısı olacak. Eğer sorun olursa ustaya verecem artık. Subapına karbüratörüne baktıracağım.
Gazlama derken motorla gezmek anlamında dedim. :)

yurekli_emin
05 Şubat 2020, 20:31
Arkadaşlar Selamünaleyküm tekrardan şimdi Isparta'da havalar kötü olduğu için motoru pek deneyemedim. Müsait bir zamanda deneyeceğim inşallah. Ama gene rolanti dengelenmesi yolda 7000 devir vs. giderken debriyaja basınca stop etme olayları yaşarsam motora cmt yoğunlaşacağım. Bu sorunları motor neden yapar? Nerelerine bakayım. Ben öncelikle karbüratörün contalarını fln değiştireceğim hava filtresine fln bakacağım. Sizin tavsiyeleriniz nelerdir? Sizin sayenizde bu kardeşiniz inşallah bu dertten kurtulacak bir yardımcı olun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------

Motoru yazın 2.el aldığımda motorda böyle şeyler yoktu belli oluyor motorda bir tuhaflık var o zamankine nazaran.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------

Arkadaşın dediği subap ayarına en son çare bakıcam. Karbüratör iğnesinde ne gibi sorunlar oluyor onu anlamadım. Bujiden yapar mı bu sorun ucu biraz kararmış. Elektronik ateşlemeden de olur mu? Karbüratör manifoldu plastik değil ama yine de sorun olur mu?

yamtareroglu
05 Şubat 2020, 21:06
Karbüratör iğnesi eğer doğru yukarı/aşağı hareketi yapmıyorsa tam olarak sizin söylediğiniz sorunu yapabilir. Şu konuya bir göz atın ve karbüratör iğnesi ile ilgili youtube paylaşımlarına bakın bilgi almak için..

https://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/129998-karburator-igne-ayarinda-garip-durum.html

yurekli_emin
05 Şubat 2020, 21:13
Karbüratör iğnesi eğer doğru yukarı/aşağı hareketi yapmıyorsa tam olarak sizin söylediğiniz sorunu yapabilir. Şu konuya bir göz atın ve karbüratör iğnesi ile ilgili youtube paylaşımlarına bakın bilgi almak için..

https://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/129998-karburator-igne-ayarinda-garip-durum.html
Teşekkür ederim hemen inceliyorum.
Bu arada diğer tavsiyelere açığım!