PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hava soğutmalı motorlar nasıl dinlerdirilir



Mehmet718
01 Şubat 2020, 22:37
Sa arkadaşlar beni 100 cc lik kuba motorum var hava soğutmalı motosiklet ile uzun yol yapmayı düşünüyorum yolda motosikletin ısınırsa nasıl dinlendirmeliyim kontağı kapatmalımıyım yoksa rolantide çalışsınmı şimdiden cevaplarınız için teşekkürler

Tundzhay
01 Şubat 2020, 22:38
hiçbişey yapmana gerek yok. zaten 100 lük motorla gidceğin 2 saat sonra bi 10-15 dk mola verecen.

Memcoş48
01 Şubat 2020, 22:43
Sa arkadaşlar beni 100 cc lik kuba motorum var hava soğutmalı motosiklet ile uzun yol yapmayı düşünüyorum yolda motosikletin ısınırsa nasıl dinlendirmeliyim kontağı kapatmalımıyım yoksa rolantide çalışsınmı şimdiden cevaplarınız için teşekkürler
Uygun vizkozitede kaliteli yağ kullanın. Çok sıkıştırmadan yol alırsanız rüzgarla soğur bir sıkıntı yaşamazsınız ancak yine de ısınırsa kontak kapatmalısınız.

< iLk@yy >
01 Şubat 2020, 22:56
hava soğutmalı motorlarda motor kapatılır, su soğutmalı motorlarda ise olduğunuz yerde durarak fanın görevini getirmesi beklenir ( gidilmemesi gerekir çünkü yük ve ateşleme ile ısının arttırılmaması beklenir )

su soğutmalı motorlarda radyatör ve sistemin sağlıklı olduğu ön görülen durumlar için geçerlidir bu sistemde bir sorun var ise motor yine stop ettirilmelidir ve sürüş yapılmaması tavsiye edilir.

Mehmet718
01 Şubat 2020, 23:44
Sağolun arkadaşlar cevabımı aldım

Angrypower
01 Şubat 2020, 23:51
hava soğutmalı motorlarda motor kapatılır, su soğutmalı motorlarda ise olduğunuz yerde durarak fanın görevini getirmesi beklenir ( gidilmemesi gerekir çünkü yük ve ateşleme ile ısının arttırılmaması beklenir ).

Yanlış. Su soğutmalı motorlarda da ateşleme kill switch’den kesilir ve fanın çalışmaya devam edilmesine izin verilir. Böyle olunca daha çabuk soğuma sağlanır.

nyk
01 Şubat 2020, 23:57
hava soğutmalı motorlarda motor kapatılır, su soğutmalı motorlarda ise olduğunuz yerde durarak fanın görevini getirmesi beklenir ( gidilmemesi gerekir çünkü yük ve ateşleme ile ısının arttırılmaması beklenir )

su soğutmalı motorlarda radyatör ve sistemin sağlıklı olduğu ön görülen durumlar için geçerlidir bu sistemde bir sorun var ise motor yine stop ettirilmelidir ve sürüş yapılmaması tavsiye edilir.

Su soğutmalı motorlarda da durup rölantide beklemektense düşük devirde sürmek daha faydalı. Yanlış hatırlamıyorsam benim motorun kullanma kılavuzunda da böyle yazıyordu imkan varda düşük devirde sürün yoksa stop edin gibi. Motoruna göre değişir tabii ama 4 silindirli motorların genelinde rölantide örneğin ışıklarda vs beklerken aşırı ısınıp fan açıyor motor.

Mehmet718
02 Şubat 2020, 00:40
Hava soğutmalı da hepimiz aynı fikirdemiyiz peki kontak kapatılır soğuması beklenir

Angrypower
02 Şubat 2020, 00:56
şöyle anlatayım. Birgün Şanlıurfa’nın cehennem sıcağında araba ile gidiyorum. Araba birden uyarı ciyaklaması yaptı. Bir baktımki motor hararet yazıyor ekranda (2007 focusta araç ciyaklıyor ama 2012 megane’da ciyaklamıyor.).

Neyse bir iki yere ulaşmaya çalıştım ama çekici falan bulamadım. Merkeze en az 10km uzakta idim ve arabayı mecburen zorlamadan 30-40-50 bandında ve sürekli hararet saatini kontrol ederek bir benzinliğe girdim. Gölgede su hortumunun yanına çekip kaputu açtım. Radyatöre baktım su yok. Açtım suyu ve boca ettim dibine dibine. Hemen akabinde arabayı çalıştırıp fanı ile soğuttum.

Sorunuda söyleyeyim. Turbonun çıkışındaki conta kopmuş. Oradan su akıp gitmiş. Bulana kadar başıma bela oldu.

Niye anlattım bunu? Radyatör sistemi cortlayınca etkin soğutma yöntemi die birşey kalmıyor. Gideceğin yere varabiliyorsan şansını zorla YÖK olmuyor ise rüzgara karşı, bayıra karşı, nereye karşı olursan ol ama o sıcaklığı motordan uzak tut. Ateşleme kesildikten sonra fan açmasına izin var. Kill switch yoksa makinedende; kontağı kapat ve tekrardan aç ama marş verme. Böylece sıcaklık bir nebzede olsa motordan uzaklaşacaktır.

F54
02 Şubat 2020, 10:46
fazla zorlama yani redlayna girmeden benzin bitine kadar gitsen de sıkıntı olmaz
çünkü üreticiler bunu düşünerek yapmıştır benzin bittiği an mecburen stop edeceksin motor dinlenmiş olacak

RideForLife.
02 Şubat 2020, 11:28
Yanlış. Su soğutmalı motorlarda da ateşleme kill switch’den kesilir ve fanın çalışmaya devam edilmesine izin verilir. Böyle olunca daha çabuk soğuma sağlanır.

Ben senden farklı düşünüyorum abi :) . Devirdaim olmadığı için yine motorun içinde sıcak su kalmış olacak. Fan sadece radyatördeki suyu soğutacak. Fakat rolentide çalıştığı zaman hem fan suyu soğutacak hemde soğuyan su motorun içine girerek motoruda soğutacak.

Bazen yokuşlarda tırın kafasını açıp bekleyen dayıları görüyorum onlarda aynı şekilde duruyorlardı. Rolentide motoru soğutuyorlardı. Bilmem doğru mudur yanlış mıdır.

Angrypower
02 Şubat 2020, 13:10
Bir mekanik teknikeri değilim ama kamyonlardaki dizel sistem ile motosikletlerdeki benzinli sistem bir değil. Benzinli motorda çok daha fazla sıcaklık açığa çıkıyor. Bujilerin benzini ateşlemesi çok daha kuvvetli oluyor. Bu sebeple kızdırmalı bujideki sıcaklık çıkışı o kadar fazla ısınmaya sebep olmayabilir. Tam da bilmiyorum.

Gelelim ikinci kısma. Sen fanın çalışmasına izin verir ve motorun ateşlemesini kessen bile radyatör kısmında su durmaz. Gene motorun içinden geçerek soğutmaya ve oradaki sıcaklığı alarak dışarı çıkartmaya çalışır. Çünkü radyatörün fanını çalıştıran tüm sistem, gereken elektrik enerjisini aküden çeker. Öyle aman aman kurtarmaz ama 5-10 derece daha az sıcak olması bile olmamasından iyidir.

emenyasin
02 Şubat 2020, 13:12
Devirdaim pompası motor stop etmişken çalışıyor mu? Gücünü motordan mı alıyor aküden mi?

RideForLife.
02 Şubat 2020, 15:31
Devirdaim pompası motor stop etmişken çalışıyor mu? Gücünü motordan mı alıyor aküden mi?

Benim bildiğim motordan alıyor gücü.

YBRMANİA
02 Şubat 2020, 15:52
Hava soğutmalıyı bilmem de, Su soğutmalı motorun durupda soğumaya ihtiyacı yoktur.zaten sürekli su devirdaim halinde.Gİderken su sıcakllığının artması gibi bir ihtimal yok. Arıza yoksa motorda.Çok soğudu diyelim termostat kapatıp su sıcaklığını stabil tutuyo.

RÇ1978
02 Şubat 2020, 18:50
Bende de böyle bir motor var geçenlerde 80 km yol yaptım 40.cı kilometrede yarım saatlik bir mola vermiştim zaten 60-70 km hızı pek geçmediğim için heryere gidip geliyorum .

Nikkfurie
02 Şubat 2020, 19:44
Hava soğutmalı da hepimiz aynı fikirdemiyiz peki kontak kapatılır soğuması beklenir

çok dik bir yokuş çıktınız yada motoru biraz agresif sürdükten hemen sonra motoru kapatmak tavsiye edilmez , su veya hava soğutma farketmez en sağlıklısı 5 dakika daha düşük hızlarda sürmekdir..

mostro
03 Şubat 2020, 00:23
Motorlar her silindirde gaz yakar ve patlamalar üretir. Patlamalardan hızlı bir şekilde genişleme, silindir kafalarını aşağı doğru iter ve aracı hareket ettirmek için çalışır. Her patlamadaki enerjinin çoğu hiç bir iş yapmaz ve ısı olarak kaybolur. Kısa bir süre içinde, bir motor hatırı sayılır miktarda ısı üretebilir. Aslında, motorunuz bazı parçalarını eritecek veya zayıflatacak kadar ısınabilir. Arızanın meydana gelmesi için tüm motorun aşırı ısınmasına gerek yoktur. Motorun sadece tek bir kısmı aşırı ısınırsa, motor arızalanmaya başlar.

1. Hava soğutmalı motorlar:

Bu motorlar, silindir kapaklarını çevreleyen birçok soğutma kanadı ile tasarlanmıştır ve hava soğutmalı motorların düzgün soğuması için gelen havaya açık erişimi olmalıdır. Hava soğutmalı motorların avantajları, hafif olan basit soğutma sistemlerine sahip olmaları ve kış aylarında donabilecek soğutma suyu bulunmamasıdır. Hava soğutmalı motorların dezavantajları, serin kalabilmek için bol miktarda temiz havaya ihtiyaç duymaları ve genel motor sıcaklığının hassas bir şekilde kontrol edilmesinin daha zor olmasıdır. Hava soğutmalı bir motorda soğutmayı iyileştirmenin en iyi yolu, motorun kir, yağ veya temiz havanın motor metaliyle temas etmesini önleyebilecek herhangi bir maddeyle kaplanmadığından emin olmak ve yağını düzenli olarak kontrol etmektir.

2. Sıvı soğutmalı motorlar:

Sıvı soğutmalı bir motor kullanmanın birincil avantajı, motorun soğuması için çok fazla hava geçmesini gerektirmeyen dar sınırlara sahip bir yere yerleştirilebilmesidir. Dezavantajlar arasında artan ağırlık ve lokalize sıcak noktalar geliştirme potansiyeli bulunur.

3. Bileşenler:

Motorunuz, soğutma sıvısını motora yerleştirilmiş kanallardan geçirerek silindir kapakları gibi önemli parçaları soğutur. Daha sonra termostat adı verilen sıcaklıkla etkinleştirilen bir vanadan geçer. Termostatı geçtikten sonra, soğutucu hava ile soğutulduğu radyatöre girer. Sonra sıvı motora geri döner.

4. Anti-freeze:

Araç motorunuz, genellikle antifreeze adını verdiğiniz su ve etilen glikol ile soğutulur. Sisteme antifriz eklenmesi soğutma sistemindeki sıvının donma sıcaklığını azaltır. Antifriz ayrıca suyun kaynama sıcaklığını yükseltir, böylece suyun tek başına yapabileceğinden daha fazla ısı emebilir. Çoğu soğutma sistemi için yarım antifriz ve yarım su kullanır. Arabanızın soğutma sisteminde asla sadece su kullanmayın. Daima aracınızın yeterli miktarda soğutucu olduğundan emin olun.

5. Termostat:

Termostat soğutma suyu sıcaklığını ölçer ve sadece soğutma sıvısı yeterli çalışma sıcaklığına ulaştığında bir vana açar. Termostat bozulursa, motordaki sıvı motorda devridaim yapar ve radyatörü baypas eder. Motor hızlı bir şekilde aşırı ısınır. Radyatör soğutma sıvısı dönüş hortumunun sıcaklığına bakarak bozuk bir termostatı test edebilirsiniz. Hortum, aracı çalıştırdıktan sonra birkaç dakika içinde ısınmalıdır.

6. Fan:

Motor bölmesinin önünde, radyatörün hemen önünde bir fan görmelisiniz. Araçlarda sıcaklık sensörlerine göre açılıp kapanan elektrikli fanlar bulunur. Fanınız açılmazsa, sorun kötü bir fan motoru/sensörü olabilir.

7. Sızıntılar:

Sistemde herhangi bir sızıntı varsa soğutucu sıvılarınız azalabilir. Araç ısınıyor gibi görünüyorsa, motor çalışırken görsel olarak sızıntı olup olmadığını kontrol edin. Radyatörü besleyen tüm hortumları kontrol edin. Ayrıca radyatörün sızdırmadığını kontrol edin. Bazen radyatörün dikişlerinde bir sızıntı gelişir. Son olarak, su pompasında sızıntı olup olmadığını kontrol edin. Aşınmış bir su pompası taşma deliğinden su sızdırır. Bu sızıntılar yavaş bir damlamadan sabit bir akıma kadar değişebilir. Su pompaları sabitlenemez veya yamalanamaz. Su pompanız sızdırıyorsa, hemen değiştirin.

8. Radyatör kapağı:

Son olarak, motor çalışırken , radyatör kapağının çevresinde sızıntı olup olmadığını kontrol edin. Radyatör kapağının çevresine sıvı kaçtığını fark ederseniz değiştirin. Sıvı sıcakken asla bir radyatör kapağını açmayın; kaynar sıcak sıvılar püskürebilir ve ciddi yanıklara neden olur. Yapma! Ardından, yağ kapağını çıkarın ve kapağın altında beyaz bir jel olup olmadığını kontrol edin. Su, motorda olmaması gereken yerlere giriyorsa, yağ ile karışacak ve beyaz bir jel üretecektir. Dahili su kaçakları için belirti, motor bloğunun içinde kırık bir conta veya parça bulmaktır. Sorun buysa, aracınızı bir tamirciye götürün. Bu iş en iyi profesyonellere bırakılır.

9. Son olarak, sıcak çalışan bir motorla yüzleşirken hatırlanması gereken en önemli şey, her ne pahasına olursa olsun aşırı ısınmasını önlemeniz gerektiğidir. Gerekirse daha yavaş sürün, ısıtıcıyı açın veya motoru durdurun ve kapatın.

serif abi
03 Şubat 2020, 01:32
Bende de böyle bir motor var geçenlerde 80 km yol yaptım 40.cı kilometrede yarım saatlik bir mola vermiştim zaten 60-70 km hızı pek geçmediğim için heryere gidip geliyorum .

Sana bir soru ? İshak paşa sarayında kalerifer sistemi varmıydı ? Veya mimar sinan Selimiye camisine kalerifer sistemi koymuş muydu

arndiol
03 Şubat 2020, 08:16
sıcak yaz günlerinde 30 dk'lık izmir manisa arası yolda bacaklarıma alev vuruyordu.

yağ da düzgün ama o kısmı çözememiştim.

tabi 30 dk da bir mola vereceğime motor istiyorsa bozulsun mantığına hiç mola vermiyordum :queen:

Tundzhay
03 Şubat 2020, 10:06
Yanlış. Su soğutmalı motorlarda da ateşleme kill switch’den kesilir ve fanın çalışmaya devam edilmesine izin verilir. Böyle olunca daha çabuk soğuma sağlanır.

Yanlış!

Motor çalışmazsa devirdaim olmaz. O zaman da hararet devam eder. Fan çalışması bi anlam ifade etmes devirdaim olmazsan.

Buna en iyi örnek arabalarda triger kayışının kopması. Koptuğu zaman devir daim olmadığı için fan ne kadr da çalışıyor olursa olsun araba aşırı hareret yapar ve sana en iyi ihtimalle 6-7 bin tl cik girer...

Nikkfurie
03 Şubat 2020, 10:39
Yanlış!

Motor çalışmazsa devirdaim olmaz. O zaman da hararet devam eder. Fan çalışması bi anlam ifade etmes devirdaim olmazsan.

Buna en iyi örnek arabalarda triger kayışının kopması. Koptuğu zaman devir daim olmadığı için fan ne kadr da çalışıyor olursa olsun araba aşırı hareret yapar ve sana en iyi ihtimalle 6-7 bin tl cik girer...

Trigeri kopan bir araç artık çalışamaz dolayısıyla hararetde yapamaz :) ama stop edilmişse su dolaşımı duracağı için motor iç sıcaklığına fanın da bir etkisi olmaz orda haklısın..

nyk
03 Şubat 2020, 10:48
Yanlış!

Motor çalışmazsa devirdaim olmaz. O zaman da hararet devam eder. Fan çalışması bi anlam ifade etmes devirdaim olmazsan.

Buna en iyi örnek arabalarda triger kayışının kopması. Koptuğu zaman devir daim olmadığı için fan ne kadr da çalışıyor olursa olsun araba aşırı hareret yapar ve sana en iyi ihtimalle 6-7 bin tl cik girer...

hararet yapan motorda triger neden kopsun. Arabalarda Triger kayışının devirdaim pompasıyla bir bağlantısıda yok, krank ile egzantirik milini birbine bağlar süpap zamanlamasını düzenler triger kayışı. Sizin bahsettiğiniz V kayışı

Rölantide çalışan motor ısı üretir, radyatöre rüzgar gelmeyeceğinden su sıcaklığıda kolay kolay düşmez. Yani rölantide çalıştırarak harareti düşürmenin bir mantığı yok.

Stop edilen araçta Fan'ın faydası yok değil zaten bir çok otomobilde hatta motosiklette stop ettikten sonra da fan çalışmaya devam eder. Benim motorda kontağı kapatıp anahtarı çıkarsam bile fan çalışmaya devam ediyor mesela. Bir vasfı olmasa bu şekilde tasarlamazlardı diye düşünüyorum.

Tundzhay
03 Şubat 2020, 10:56
hararet yapan motorda triger neden kopsun. Arabalarda Triger kayışının devirdaim pompasıyla bir bağlantısıda yok, krank ile egzantirik milini birbine bağlar süpap zamanlamasını düzenler triger kayışı. Sizin bahsettiğiniz V kayışı

Rölantide çalışan motor ısı üretir, radyatöre rüzgar gelmeyeceğinden su sıcaklığıda kolay kolay düşmez. Yani rölantide çalıştırarak harareti düşürmenin bir mantığı yok.

Stop edilen araçta Fan'ın faydası yok değil zaten bir çok otomobilde hatta motosiklette stop ettikten sonra da fan çalışmaya devam eder. Benim motorda kontağı kapatıp anahtarı çıkarsam bile fan çalışmaya devam ediyor mesela. Bir vasfı olmasa bu şekilde tasarlamazlardı diye düşünüyorum.

hararet yapan motorda triger kopar demedim. triger koparsa hararet yapar. çüknü arabalarda devirdaim pompasını triger kayışı döndürür.

Rölantide çalışan motor ısı üretir, radyatöre rüzgar gelmeyeceğinden su sıcaklığıda kolay kolay düşmez. Yani rölantide çalıştırarak harareti düşürmenin bir mantığı yok.

bu cümle tamamen yanlış. aç arabaların kitapçığını oku. hararet yapan araba stop edilmez. rölantide çalışır. ısı üsretecek olsa da. devirdaim olacağı ve fan suyu ısıttığından fazla soğutacağı için motor soğmuş olur. ama sen motoru spot edersen. fan çalışsa da devirdağim olmayacağı için motor soğuamaz hemen ve motorun zarar görür hararetten.



google a triger kayışı ne işe yarar diye bi yaz istersen..


Triger kayışı krank milinden aldığı hareketi ekzantrik mili ve/veya millerine ileterek supapların açılıp kapanmasına olanak sağlayan bir parçadır. Ayrıca otomobil modeline bağlı olarak motor soğutma sıvısını soğutma sistemi içerisinde döndüren devridaim pompasına da hareket verir. Bu sayede hem egzantrik mili hem de devridaim pompası ihtiyacı olan dönme hareketini elde etmiş olur.

https://www.sekizsilindir.com/2017/02/triger-kayisi-neye-yarar-koparsa-ne-olur.html

mostro
03 Şubat 2020, 11:15
hararet yapan motorda triger kopar demedim. triger koparsa hararet yapar. çüknü arabalarda devirdaim pompasını triger kayışı döndürür.

Rölantide çalışan motor ısı üretir, radyatöre rüzgar gelmeyeceğinden su sıcaklığıda kolay kolay düşmez. Yani rölantide çalıştırarak harareti düşürmenin bir mantığı yok.

bu cümle tamamen yanlış. aç arabaların kitapçığını oku. hararet yapan araba stop edilmez. rölantide çalışır. ısı üsretecek olsa da. devirdaim olacağı ve fan suyu ısıttığından fazla soğutacağı için motor soğmuş olur. ama sen motoru spot edersen. fan çalışsa da devirdağim olmayacağı için motor soğuamaz hemen ve motorun zarar görür hararetten.



google a triger kayışı ne işe yarar diye bi yaz istersen..


Triger kayışı krank milinden aldığı hareketi ekzantrik mili ve/veya millerine ileterek supapların açılıp kapanmasına olanak sağlayan bir parçadır. Ayrıca otomobil modeline bağlı olarak motor soğutma sıvısını soğutma sistemi içerisinde döndüren devridaim pompasına da hareket verir. Bu sayede hem egzantrik mili hem de devridaim pompası ihtiyacı olan dönme hareketini elde etmiş olur.

https://www.sekizsilindir.com/2017/02/triger-kayisi-neye-yarar-koparsa-ne-olur.html

ekzantrik mili haraket etmezken krank haraket ederse sizce araç sıcaktan zarar görecek zamanı bulabılır mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------

Ayrıca araç 40kmh nın ustune cıktıgında fan hiçbir işe yaramaz. Araç hareket halindeyken, radyatöre çok fazla hava girer(fanların ufleyebileceğinden cok fazla) ve fanlardan daha fazla havaya ihtiyaç duyulmaz. Durduğunuz zaman, sıcaklığı kontrol altında tutmak için yeterli hava akışı olmadığı için fanlar devreye girer ve soğutma suyunu soğutur. Rölantide çalışmak yerine yüksek viteste rolantinin bir tık ustunde ve 70+ kmh hızlarda gitmek motoru daha çabuk soğutacaktır.

zeynelhazan
03 Şubat 2020, 11:41
Herkes herkese laf yetiştirmiş :D Bazı arabalarda devirdaim pompası trigere bağlı bazılarında V kayışına. Genelleme yapmak mantıksız. Su devirdaim olmazken fanın çalışması birşey ifade etmez diye düşünüyorum. Sıvı soğutmalıda vites aşağı yokuş aşağı inilmesi bence en mantıklısı. Hem su devirdaim olacak, hem devir rölantinin üstünde olacağı için enjeksiyon sistemi yakıt göndermeyecek, hem fan çalışarak ve de havanın çarpmasıyla su daha çabuk soğuyacak. Eğer yokuş inmiyorsak soğutma sisteminde sorun yoksa fanın susmasını bekleriz. Soğutma sistemi sorunluysa kontağı kapatıp arıza giderilmeli. Hava soğutmalı için 240km yol yaptıktan sonra Bolu Dağı'nın son yokuşunu debriyaja basarak inip benzinliğe girmiştim, ufak ihtiyaç molasından sonra silindir kapağını ellediğimde ılıktı, debriyaj kapağı el yakmayacak derecede sıcaktı. Tek molayla 420km yol geldim durmadan yol boyu debriyaj kapağını elleyip ısısının elimi yakacak dereceye gelince mola vermeyi düşünüyordum.(Şehiriçi sürüşte debriyaj kapağı el yakıyor) Bu da gösteriyor ki hareketli halde iken hava motoru yeterince soğutabiliyor.(ufak cc için)

Nikkfurie
03 Şubat 2020, 12:22
.....Stop edilen araçta Fan'ın faydası yok değil zaten bir çok otomobilde hatta motosiklette stop ettikten sonra da fan çalışmaya devam eder. Benim motorda kontağı kapatıp anahtarı çıkarsam bile fan çalışmaya devam ediyor mesela. Bir vasfı olmasa bu şekilde tasarlamazlardı diye düşünüyorum......

Dikkatli okursan fanın "motor iç sıcaklığına faydası yok" yazılmış..fan niye çalışıyor değil,.çalışmaya devam etmesinin sebebi başka.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:09 ----------


Herkes herkese laf yetiştirmiş :D Bazı arabalarda devirdaim pompası trigere bağlı bazılarında V kayışına. Genelleme yapmak mantıksız. Su devirdaim olmazken fanın çalışması birşey ifade etmez diye düşünüyorum. Sıvı soğutmalıda vites aşağı yokuş aşağı inilmesi bence en mantıklısı. Hem su devirdaim olacak, hem devir rölantinin üstünde olacağı için enjeksiyon sistemi yakıt göndermeyecek, hem fan çalışarak ve de havanın çarpmasıyla su daha çabuk soğuyacak. Eğer yokuş inmiyorsak soğutma sisteminde sorun yoksa fanın susmasını bekleriz. Soğutma sistemi sorunluysa kontağı kapatıp arıza giderilmeli. Hava soğutmalı için 240km yol yaptıktan sonra Bolu Dağı'nın son yokuşunu debriyaja basarak inip benzinliğe girmiştim, ufak ihtiyaç molasından sonra silindir kapağını ellediğimde ılıktı, debriyaj kapağı el yakmayacak derecede sıcaktı. Tek molayla 420km yol geldim durmadan yol boyu debriyaj kapağını elleyip ısısının elimi yakacak dereceye gelince mola vermeyi düşünüyordum.(Şehiriçi sürüşte debriyaj kapağı el yakıyor) Bu da gösteriyor ki hareketli halde iken hava motoru yeterince soğutabiliyor.(ufak cc için)

Yeni arabalarda su pompası trigere bağlı ama koptuktan sonra pistonlar subaplar arkadaş olur , gelmeyen suyun eksikliğini hissetmezler , o dakkadan itibaren hararetin önemi bitmiştir :)

nyk
03 Şubat 2020, 16:38
hararet yapan motorda triger kopar demedim. triger koparsa hararet yapar. çüknü arabalarda devirdaim pompasını triger kayışı döndürür.

Rölantide çalışan motor ısı üretir, radyatöre rüzgar gelmeyeceğinden su sıcaklığıda kolay kolay düşmez. Yani rölantide çalıştırarak harareti düşürmenin bir mantığı yok.

bu cümle tamamen yanlış. aç arabaların kitapçığını oku. hararet yapan araba stop edilmez. rölantide çalışır. ısı üsretecek olsa da. devirdaim olacağı ve fan suyu ısıttığından fazla soğutacağı için motor soğmuş olur. ama sen motoru spot edersen. fan çalışsa da devirdağim olmayacağı için motor soğuamaz hemen ve motorun zarar görür hararetten.



google a triger kayışı ne işe yarar diye bi yaz istersen..


Triger kayışı krank milinden aldığı hareketi ekzantrik mili ve/veya millerine ileterek supapların açılıp kapanmasına olanak sağlayan bir parçadır. Ayrıca otomobil modeline bağlı olarak motor soğutma sıvısını soğutma sistemi içerisinde döndüren devridaim pompasına da hareket verir. Bu sayede hem egzantrik mili hem de devridaim pompası ihtiyacı olan dönme hareketini elde etmiş olur.

https://www.sekizsilindir.com/2017/02/triger-kayisi-neye-yarar-koparsa-ne-olur.html

triger kayışı ne işe yarar biliyorum merak etmeyin. Triger kayışı krank ile egzantirik milini senkronlar süpapların açılıp kapanma zamanlarını ayarlar yani. Başkalarıda yazmış Triger'i kopan bir motor hararet yapacak kadar çalışmaz, pistonlar sübaplara vurur, sübaplar kırılır, pistonlar zarar görür, kopan parçalar muhtemelen silindir gömlerine zarar verir vs. gider yani triger kayışı koptuğu için hararet yapıp bozulan bir araç öyle sanıyorum ki tarihte görülmemiştir.

Bu arada otomobilinizin kullanma kılavunu bilmem ama motosikletimin kullanma kılavuzundan direk fotoğraf koyuyorum. Bakın be yazıyormuş


https://i.imgyukle.com/2020/02/03/nRXldx.jpg

Ne yazıyor? hararet yükseldiğinde mümkünse düşük hızlarda sürmeye devam ederek soğutma sisteminin motoru soğutmasına izin verin. Trafikten dolayı mümkün değilse durup motoru stop edin yazıyor.

Yani direk yanlış, aç araba kitapçığı oku yazana kadar önce kendiniz okuyun.

zeynelhazan
04 Şubat 2020, 00:53
Yeni arabalarda su pompası trigere bağlı ama koptuktan sonra pistonlar subaplar arkadaş olur , gelmeyen suyun eksikliğini hissetmezler , o dakkadan itibaren hararetin önemi bitmiştir :)

Gururlandım valla bizim 94 Astra'nın da su pompası trigere bağlı :D