PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 250 CC Motosiklet Önerisi



EnesTR
12 Ocak 2020, 02:57
Herkese merhabalar,

Uzun süre motosikletler hakkında yazılar okuyup, videolar izlemenin ardından şimdi de sıra geldi motosikleti netleştirmeye. Yaklaşık bir ay içerisinde, bir motosiklet ile iki teker dünyasına giriş yapmayı istiyorum ve ailemin bütçe desteği ile aklımdaki marka ve modeller sürekli değişti. An itibariyle ekipmanlar hariç 18.000-19.000 TL bütçem var (Ekipman bütçem 3000 TL).

Bajaj Pulsar NS 200
Bajaj Dominar 400
Honda CBR 250 R
Honda CRF 250 L
Suzuki GW250 Inazuma
Yamaha MT-25
Yamaha YZF R25

Şuanda bu motosikletler arasında NS 200 ve CRF 250 L’ye yakınım. İzmir’de üniversite öğrencisiyim, A2 ehliyete sahibim. Aktif olarak şehir içi/şehirler arası kullanım, uzun yol ve aktif kamp için önerebileceğiniz başta bu modeller olmak üzere, diğer marka ve model önerileriniz konusunda geri bildirimlerinizi bekliyorum. İlginiz için teşekkürler.. Sevgilerimle.

odo
12 Ocak 2020, 03:47
Başka alabileceğin motor kalmamış. Var aslında ama alıp sıkılınca satarken üzülürsün. Crf al seleyi yaptır bin.

Boldpilot
12 Ocak 2020, 08:06
Crf 250l ve sele +1

Sparks
12 Ocak 2020, 11:00
Mt25 Öneririm Güzel Makina dır

oldcockroach
12 Ocak 2020, 11:13
İnazuma al o zaman uzun yol vs yapacaksan

cıbılduck
12 Ocak 2020, 12:38
Selam, şehir içi ve şehirlerarası kullanımı bence iki ayrı kulvar olarak değerlendirilmeli. Ona göre önceliğin neyse birinden birini seçmen motor tercihinde daha rahat ettirecektir seni. Bu motorların hepsinin youtube'da incelemelerini de tek tek izlemeni öneririm. MT25 ve R25 çift silindirli makineler olduğundan çekişleri çok kuvvetli o yüzden onlarla başlamanı önermem. Ben de ilk başlarken düşük CC'leri beğenmeyip MT25'e atladım ve gaz tepkimesine alışamadan motoru yatırdım. Ondan sonra küçük CC'ye geçtim. Anladığım kadarıyla bu bütçeyle 2.el alacaksın. İkinci el alacağın motorsikletin bence kesinlikle lastiklerini değiştir, frenlerinin durumunu kontrol ettir ona göre disktir balatadır onları değiştir. Bunlara göre de bütçenden bir pay ayırmanı öneririm ki son dakika süprizleri yaşama.

fb__ömer
12 Ocak 2020, 13:07
Sıfır veya temiz ikinci el ns200 abs. 0 ile 5bin km arası alsanız 10 bin siz kullansanız maksimum 15 binde olur makine. Hem acemiliğinizi atarsınız hem kafanız rahat binersiniz çokda zarar etmeden satarsınız. Yürütme maliyetide çok ucuz. Ben dün yağ yağ filtresi ve suyunu değiştim. 70+30+30 işçilik yok ben yaptım. Gayet iyi bir seçim olur sizin için.

peyloride
12 Ocak 2020, 14:09
Dominar400 aldığımdan beri ABS 2 kez kaza yapmamı engelledi. Bence ilk motorunda kesinlikle ABS olmalı, hele ki bu fiyatlarda bir motosiklet alıyorsan.

Ayrıca emin ol düşeceksin, durduğun yerde ayaklığı açmayı unutup da olabilir bu, kaza yaparak da. Her iki durumda da (sana bir şey olmadığını varsayıyorum) bir masraf çıkacak karşına. Bu masrafın en az olduğu modelleri seçmen yararına olur, NS200 bu açıdan epey iyi.

Tüm bunları düşündüğüm vakit ben de oyumu ns200'den yana kullanıyorum. Dominar önermiyorum çünkü hem ağır, hem de torku yüksek.

oktayakgoz
12 Ocak 2020, 14:35
Ben tercihimi cbr250 den yana kullandım. Hata yaptım. Cbr500 ile başlasaydım ikinci kez motor almama gerek olmayacaktı.

Tabi bunu çok dikkatli kullanıcı isen tavsiye ederim. ABS ilk motorda kesinlikle olmalı. Fakat ABS ye güvenip de saçmalamayın da anlamı yok

yurekli_emin
12 Ocak 2020, 14:48
İlk motorun olacaksa Pulsar 200ns ile başlayabilirsin tabii normalde 125 likle başlamak daha iyi ama sana kalmış bu. Eğer 2.motorun felan ise dominar 400 veya Mt 25 bakabilirsin.

Wuamell
12 Ocak 2020, 15:05
ABS li güncel modeller değerlendirildiğinde R25 ve MT25 zor gibi, Dominar ise tehlikeli olabilir bileğine kalmış, ancak ilk motorun olması hasebiyle absli NK 150 düşünmeni tavsiye ederim. Bunun yanında NK 250'de değerlendirilebilir ki bu alet kağıt üstünde 10 numara, ancak kullanan birini bulmanı ve ondan dinlemeni tavsiye ederim. İşletme maliyetlerinin yanında yedek parçada önemli ki CF moto bu noktada pahalı kalıyor, gerçi Bajaj'da azıttı son dönemde yedek parçadan kar edelim stratejisi güdüyorlar.

yigozya
12 Ocak 2020, 19:06
Bu butceyle suzuki gsx 250r abs harika bir seçenek değil mi?

tarzan rıfkı
12 Ocak 2020, 19:54
cfmoto nk250 de eklenebilir bu listeye.0km alabiliceğin iyi motorlardan biri.pulsara 18 verilmez ,o paraya ciğeri sökülmemiş r25 bulunmaz,cbr eski,inazuma ağır.dominar mantıklı olur 2. elde temiz bulunur diye tahmin ediyorum.aynı şekil mt25 içinde geçerli denk gelir diye düşünüyorum.mağdem bu kadar genişletmişsin ktm duke250 ve honda cb250 de kovala derim olurmu olur.nk250 ye bir göz at derim o paraya makul 0 almış olursun belki

blueway2
14 Ocak 2020, 08:54
inazuma 10 numara olur, pişman olmazsın.

Fabuleux
14 Ocak 2020, 14:03
yazdıklarından aklı başında bi arkadaşa benziyorsun.ona göre tavsiyede bulunacağım. çift silindirli makine tercih etmeni öneririm. ilk motorun olacağı için yere yakın hafif bişey tercih et bence. sürüşü kolay olması açısından. R25 MT25 ikilisi apaçiler için son derece tehlikeli motorlar ama aklı başında insanlar için de çok ideal motorlar diye düşünüyorum. ikinci el temizini bulup yapış bence. benim ilk motorum R25. 15.000 km kullandım. ve motora dair en ufak bir şikayetim olmadı, yatırma veya kaza falan da yaşamadım. tabi çok tedbirli davranmamın etkisi yüksek bunda. ilk 2000 km falan çok korkak sürmüştüm sonra normalleştim. gerçi hangi motorla başlarsan başla ilk başta o olacak zaten. her şeyden önemlisi 2-3 günlük bir sürüş eğitimi almanı tavsiye ederim.

Kamp falan yapma işini sık yapacaksan, arazili bölgelere sık gideceksen kesinlikle crf250. Ama şunu da unutma . Yılın her günü kullanacağın motoru sırf o 5-6 kez gideceğin kampa göre seçmek bana anlamsız geliyor. yok ben çok sık araziyle haşır neşir olacağım diyosan hiç düşünme. yok öyle arada bir giderim diyosan mt25 bak

gökay77
14 Ocak 2020, 15:57
Yeni başlıyosun ns 200 diğerleri olmaz biraz öğrenincede naked seviyosan mt25 supersport seviyosan r25

orh
14 Ocak 2020, 18:06
crf 250 her yola gelir az yakar benim fikrim bu olurdu

karayel90
15 Ocak 2020, 20:21
Bende Cbr 250 yi sattım yeni motor olarak ninja 250sl nasıldır alınır mı?

tommygun
15 Ocak 2020, 20:32
Bende Cbr 250 yi sattım yeni motor olarak ninja 250sl nasıldır alınır mı?

Üstadım 250 cc tek silindir satıp 250 cc tek silindir farklı bir motor almak beklentilerinizi bilmiyorum ama sizi memnun etmeyebilir. 250 Sl'in görünümü çok hoş, biraz da kompakt bir motor ama amacınız performans ise Cbr 250'den sonra sizi tatmin etmez.

karayel90
15 Ocak 2020, 22:33
Üstadım 250 cc tek silindir satıp 250 cc tek silindir farklı bir motor almak beklentilerinizi bilmiyorum ama sizi memnun etmeyebilir. 250 Sl'in görünümü çok hoş, biraz da kompakt bir motor ama amacınız performans ise Cbr 250'den sonra sizi tatmin etmez.

Anlıyorum dediğinizi ama birazda kawasaki kullanmak istiyorum, yedek parça, işçilik kalitesi vs gibi konularda bilginiz varsa yardımcı olurmusunuz yada bilgisi var olan arkadaşlar beni biraz aydınlatabilirmi şubat 5-10 gibi almayı düşünüyorum 14-15 bin tl bütçem var

Ezio41
15 Ocak 2020, 22:43
Anlıyorum dediğinizi ama birazda kawasaki kullanmak istiyorum, yedek parça, işçilik kalitesi vs gibi konularda bilginiz varsa yardımcı olurmusunuz yada bilgisi var olan arkadaşlar beni biraz aydınlatabilirmi şubat 5-10 gibi almayı düşünüyorum 14-15 bin tl bütçem var

3 yıl önce Kawasaki Z 250 SL kullanıcısıydım. Motor genel anlamda, 250lik ve tek silindirliler arasında gayet atik ve kıvrak bir makinedir. Az yakar, maksimum hızı 155-160 km'dir. Yalnız kawasaki olması sizi yanıltmasın. Tek silindirli bir motosiklet olduğundan dolayı motorda hissedilir bir derecede titreşim mevcut. Selesinin küçüklüğünden dolayı kesinlikle artçılı bir şekilde rahat rahat kullanamazsınız. Son derece rahatsız edici bir selesi var. Uzun yol en fazla 100km yaparsınız. 100km'den sonra bir yerleriniz uyuşmaya başlar :) Parçaları aşırı pahalı ve artık ülkemize yeni kasaları gelmiyor. Boyunuz 175'in üzeri ve kilonuz da 75'ten fazlaysa kesinlikle sığamazsınız motora. Başka merak ettiğiniz bir soru varsa cevaplayabilirim Kawasaki 250 sl hakkında.

karayel90
15 Ocak 2020, 22:53
3 yıl önce Kawasaki Z 250 SL kullanıcısıydım. Motor genel anlamda, 250lik ve tek silindirliler arasında gayet atik ve kıvrak bir makinedir. Az yakar, maksimum hızı 155-160 km'dir. Yalnız kawasaki olması sizi yanıltmasın. Tek silindirli bir motosiklet olduğundan dolayı motorda hissedilir bir derecede titreşim mevcut. Selesinin küçüklüğünden dolayı kesinlikle artçılı bir şekilde rahat rahat kullanamazsınız. Son derece rahatsız edici bir selesi var. Uzun yol en fazla 100km yaparsınız. 100km'den sonra bir yerleriniz uyuşmaya başlar :) Parçaları aşırı pahalı ve artık ülkemize yeni kasaları gelmiyor. Boyunuz 175'in üzeri ve kilonuz da 75'ten fazlaysa kesinlikle sığamazsınız motora. Başka merak ettiğiniz bir soru varsa cevaplayabilirim Kawasaki 250 sl hakkında.

Boy 1.77 kilo 90 sığarız herhalde be :)Cg motorlar yada bajaj kadar titremiyorsa(yanlış anlaşılmasın herkes bütçesine göre motor alıyor cg ci şucu bucu diye ayırt etmem) sorun yok.İnternette yedek parça belli başlı şeyler var mesela bi marş motoru bozulsa parça bulmak sıkıntı ve orjinal alacaz öyle ya bide gelmesini bekliycez

Kawasaki kullanan birisi olarak sen tavsiye edermisin?

Ezio41
15 Ocak 2020, 23:11
Boy 1.77 kilo 90 sığarız herhalde be :)Cg motorlar yada bajaj kadar titremiyorsa(yanlış anlaşılmasın herkes bütçesine göre motor alıyor cg ci şucu bucu diye ayırt etmem) sorun yok.İnternette yedek parça belli başlı şeyler var mesela bi marş motoru bozulsa parça bulmak sıkıntı ve orjinal alacaz öyle ya bide gelmesini bekliycez

Kawasaki kullanan birisi olarak sen tavsiye edermisin?

Yalnızca şehir içinde ve tek kullanacaksanız, yaramaz bir çocuk gibi yerimde duramacağım diyorsanız alabilirsiniz. Bu motosiklet tam bir şehir içi afacanı. Hafifliğinden ve 28 hp olmasından dolayı gaz tepkisi son derece tatminkar. Dengesi, frenleri ve virajı çok iyidir ama dediğim gibi ufak bir motosiklet ve rahatsız edici bir sele mevcut. Belirli hızlarda gidonda ve aynalarda titreme yapıyor. Pulsar 200 ns'e yakın bir titremesi var. Bütçeniz kısıtlıysa ve şehir içerisinde ekonomik, güzel görünümlü ve atik bir motosiklet arıyorsanız 250 sl veya z 250 sl alınabilir. Motoru almadan önce mutlaka gidip üzerinde oturun ve bir 5 10 dk kadar sürüp test edin. Kullanımı sizi tatmin ederse, duruma göre karar verirsiniz. :)

karayel90
15 Ocak 2020, 23:24
Yalnızca şehir içinde ve tek kullanacaksanız, yaramaz bir çocuk gibi yerimde duramacağım diyorsanız alabilirsiniz. Bu motosiklet tam bir şehir içi afacanı. Hafifliğinden ve 28 hp olmasından dolayı gaz tepkisi son derece tatminkar. Dengesi, frenleri ve virajı çok iyidir ama dediğim gibi ufak bir motosiklet ve rahatsız edici bir sele mevcut. Belirli hızlarda gidonda ve aynalarda titreme yapıyor. Pulsar 200 ns'e yakın bir titremesi var. Bütçeniz kısıtlıysa ve şehir içerisinde ekonomik, güzel görünümlü ve atik bir motosiklet arıyorsanız 250 sl veya z 250 sl alınabilir. Motoru almadan önce mutlaka gidip üzerinde oturun ve bir 5 10 dk kadar sürüp test edin. Kullanımı sizi tatmin ederse, duruma göre karar verirsiniz. :)

Şöyle değişik kimsede fazla olmayan bir motor olması beni etkiledi,yanlız aklımdaki tek soru işareti yedek parça temini ve fiyatları sizin bu yedek parça konusu hakkındaki yaşadığınız şeyleri aktarırsanız beni aydınlatmış olursunuz

plectrum
16 Ocak 2020, 10:14
Yazdıgın motorlar arasında çok buyuk performans farkı var. Örneğin ns 200 0-100 hızlanması 10.5 sanıye iken mt 25 0-100 hızlanması 6.5 saniyelerde. İlk motorun olacaksa mutlaka abs olsun bu cclerde tcs ye pek gerek yok ama ABS şart. Sonrasında lastik içinde bütçe ayır ulkemız yol şartlarında lastik çok buyuk onem tasıyor. Gerisi sana kalmıs istediğin motoru secebilirsin ama seçiminde ne onemlı olcak performans mı tuketım mı gorunus mu uzun ömur mu bunlara göre karar versen daha iyi olur. Örneğin honda 100.000 kmyede gelse ılk gunku performansını koruyor ve eskımıyor ayrıca konforu da bellı.. bellı kriterler sec ve ona göre karar ver derim hatta o kriterleri kafanda belırlersen buradan daha cok yardım alabılırsın

Okan Sinan Ocan
16 Ocak 2020, 11:41
Sevgili kardeşim,

250 cc sınıfı ile başlamak istemen gayet olumlu ancak ikinci aşamada bir karar daha vermelisin. Binmek istediğin motorun tarzı ne olmalı ?

Naked , spor , enduro v.s. Tarzını seçtikten sonra seçenekleri sunarsan çok daha sağlıklı yorumlar yapılabilir. CRF250 ile YZF R25 in karşılaştırılabilecek hiçbir noktası yokki : Elma ile armudu karşılaştırmak gibi olur.

Sevgilerimle

EnesTR
17 Ocak 2020, 12:57
Tekrardan herkese merhabalar.

Yorumlarınızın hepsini okudum ve Bajaj Dominar 400 düşünüyorum şuan. Gerek ikinci el piyasası, gerek naked oluşu, uzun yol ve konfor için tasarlanmış olması, ikinci el piyasası beni cezbetti. Yalnız, son bir iki gün içerisinde Bajaj yeni fiyat listesini yayınladı ve 2020 model Dominar 400 UG(Güncellenmiş model) için 28,990 TL diyor. Bu fiyat 2017-2018 ikinci el piyasasını(17-20bin) etkiler mi, etkilerse ne ölçüde etkiler? Yardımcı olursanız büyük oranda karar kılınmış olacak.

İlginiz ve yardımlarınız için teşekkürler. Saygılarımla...