PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor açmak cg125



Ali Mert
11 Ocak 2020, 12:53
Motorumun debriyaj balatalarını değiştirmeyi düşünüyorum.Bir adet balata, Lokma takımı, tork ölçmek için dinamometre ve yağ kapağı için seperatör edindim. Elimdeki malzeme bu kadar; yeni olduğu için conta ve yağı değiştirmeyip sorun çıkmadığı sürece aynı yağı geri katarak kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum.(yağı katalı 10km oldu, israf olur değiştirmek)

Motorun modeli kuba razore 100 ama cg125'in motoru ile bir farkını göremedim, piston değiştirip 100cc'ye çevirmişler anladığım kadarıyla. Gittim orjinal balatasını aldım 25 tlye, üstüne cg serisi balata yazıyor zaten. Nasıl bir balataysa olabilecek en dandik malzemeyi bulup ondan yapmışlar, bir de üstüne depriyaj falan yazmışlar :D

Her neyse, sıkıntı şu ki motorla beraber kullanma kılavuzu vermediler. İnternette bulunan kılavuz da oldukça detaylı, frene basınca durulur kornaya basınca ses çıkarır falan yazıyor okla göstermişler :cat:.
Müşteri hizmetlerini aradım sordum, somun torklarını içeren bir tablomuz yok dediler.
Hindistan menşeili youtube videolarından gördüğüm kadarıyla yağ tıpasını 15nm debriyaj vidalarını 12nm ile sıkarsam bir sıkıntı olmaz gibi geliyor. Bunun dışında geri kalan kısımların altından kalkabilirim gibi geliyor, zaten kapağı açıyorsun yağ pompasını söküyorsun debriyajı söküyorsun geri topluyorsun. Ama bu model motor toplayan olduysa genel tavsiyelerini ve bilgilerini yazarsa benim de işime yarar.

zeynelhazan
11 Ocak 2020, 13:03
Debriyaj kapağı contası edinmenizi tavsiye ederim

Ali Mert
11 Ocak 2020, 13:45
Debriyaj kapağı contası edinmenizi tavsiye ederim

Eğer açtığımda conta elimde dağılırsa gidip alırım 5 lira falandır. Ya da yoğurt kartonunu kesip conta yaparım :)

zeynelhazan
11 Ocak 2020, 13:50
Siz bilirsiniz, benim çinli cubumda sapasağlam çıktı 25binde ama her motorda öyle olacak diye birşey yok tabi.

Kural [ Z ]
11 Ocak 2020, 14:16
Yağ pompasını sökmek her zaman basit takımlarla mümkün olmayabiliyor. Bunun için darbeli vidalama takımına ihtiyacınız olabilir. Aynı şekilde havalı bijon sökme sıkma tabancası ve gerekli basıncı üretebilecek bir kompresör de gerekebilir. Bunlar biraz motosikletin marka/model/mühendisliği ile ilgili.

Bunun haricinde bilmeniz gereken önemli bir detay, debriyaj balatalarını mutlaka 24 saat kadar öncesinde motorda kullanacağınız motor yağının içinde bekletmeniz gerektiğidir. Bu şekilde kağıt elemanlar motor yağını emer, yağa doyar. Sonrasında debriyaj kaçırması, balata yakmak veya sürekli bozulan bir debriyaj ayarı istemiyor, çekişte ve kavraşmada sorun yaşamayı hazetmiyorsanız şiddetle öneririm.

İmkan varsa baskı pleytleri ile yaylarını da mutlaka değiştirin.

Yanınızda sıvı conta bulunması önemlidir. Olmadık bir noktada gerek duyabilir veya contanın bulunmaması veya uymaması gibi sorunlarda eski conta ile devam etmenizde yardımı dokunabilir.

Sökmeden önce ve sökerken hiç üşenmeden tek tek video ve resim çekerseniz, sonrasında "bu da neydi nereden nasıl çıkmıştı" hatta "bunu ben mi söktüm" gibi ilginç sorunlarla karşılaşmamış olursunuz.

Bunların haricinde biraz eliniz yatkınsa ve gerekli takımlarınız varsa sorunsuz yapabilirsiniz. Motorun soğuk olması önemli, sıcak motorda debriyaj değişimi çok makbul değildir (kapakta gevşeme ve sızıntı sorunları, el ve vücutta yanık, sökülmeye çalışılırken kopan cıvata somunlar).

fool rookie
11 Ocak 2020, 16:15
bitane cıvata sabitleyici alıp 8-10 nm ile sıkın o zaman problem yaşamazsınız.cıvataları ilk başta elinizle tutturun sonra vidalama vs ile sıkın ayrıca cıvataların ilk başta hepsinin boşluğu alınacak sonra çaprz sıkılacak