PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : nakedden racinge gecmek?



Sayfa : [1] 2

zeusezer2
24 Eylül 2019, 00:23
merhaba arkadaslarim pulsar ns200den mt07 ye gectim ancak neden bilmiyorum cok hevesliydim bir anda hevesim kirildi mt7 den degistirmek istiyor canim buyuk sebebi ise frenleri motor durmuyor belki abs lisini alsaydim boyle pisman olmazdim kullanimi zevkli ama bilmiyorum garip bir his satmak istiyorum alali 1.5 2 ay oluyor 600rr veyada 4 silindir makinelere gecmek istiyorum sesi herseyi cok etkiliyor beni kisacasi bu kadar napayim sizce tekerle yanlamayla isim yok bu arada gazlamayi cok seviyorum telefondan yazdigim icin biraz kotu bir yazi oldu hic dikkat etmedim imla kurallarina vesaire kusura bakmayiniz tesekkurler

kurubuzz
24 Eylül 2019, 00:42
Bence sen ne isdedigini bilmiyosun motor durmuyo diyosun demekki cok hızlı kullaniyosun yapman gerekeni söylüyorum kulakligini tak motosikletli ölümcül kazaları izle faydasi kesin olur ve mt07 de iyi bir fren mesefesi ile durursun 👍

zeusezer2
24 Eylül 2019, 00:45
alakasi yok frenleri cok kotu bilmiyorum mt07 kullandin mi kullansan anlarsin demek istedigimi

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

hizli kullanmakta trafikte degil bos yollarda gazlamayi seviyorum tercihim parali yollar oluyoe genelde ve yedigim ruzgarda beni asiri rahatsiz ediyor 180 190dayken boynum tutuyoe bildigin :D yillardir hayalimdi yanlis hayalin pesinden kosmusum gibi hissediyorum icten ice cok kararsizim bilmiyorum

levend84
24 Eylül 2019, 01:28
2.el Cbr650F Abs diyeceğim amma,temizleri biraz tuzludur(45-48 bin tl arasi).2015 model bir mt7 parasi daha yer.

telike
24 Eylül 2019, 02:46
Abs daha iyi durmasını sağlamaz. Frenajla tekeri kitlemeni engeller. Abs devreue girdiğinde teker kaymaz ama daha uzun mesafede durursun
Tabi bu bilgi mt7 nin amortisör ve frenlerinin kötü olduğu gerçeğini değiştirmez

hasmet
24 Eylül 2019, 04:04
Fren yüzünden naked'tan racing'e geçmek niye? Bağımsız konular.

Bu arada aynı hacimli 4 silindir motorun torku hem zayıf olacaktır, hem de yüksek devirde gelecektir.

mfBulut
24 Eylül 2019, 05:03
Mt 7 nin frenleri ns 200 den çok daha iyi. ABS ye alışmış olduğunuz için öyle geliyor olabilir size. Ben hem ABS li pulsar hem de ABS siz mt 7 kullandım. Fren çalışmanızı öneririm uygun bir alanda.

zeusezer2
24 Eylül 2019, 06:52
pulsardan tabi kat kat daha iyi ama mt yi durduracak bir fren degil sadece yavaslatiyormus gibi hissettiriyor durdurmuyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:46 ----------

sadece fren degil ki konu 4 silindir zaten istiyordum daha az ruzgar yemekte istiyorum ve daha cok hiz istiyorum daha konforlu freni iyi ve hizli bir motosiklet var midir naked mi racing mi bunun arasinda kaldim enduro vesaire istemiyorum benim isim bos yollarda iyi asfaltta gazlamak sehir ici az suruyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:50 ----------

yani istersem 4 silindir nakedde alabilirim ama ruzgardan acayip sekilde sıkıldım gogsum boynum agriyor artik en azindan racingte bel agrisiyla kurtuluruz..

oktayakgoz
24 Eylül 2019, 07:47
Cbr650r alacağın makine yada f

hasmet
24 Eylül 2019, 08:04
O zaman 4 silindir touring motosikleti alın. Rüzgar yemezsiniz. Gazlarsınız da. Beliniz de ağrımaz.

SS sadece gazlamak için yanlış bir tercih. Aletin tüm amacı yüksek hızda viraj almak. Ciddi ciddi viraj çalışma niyeti yoksa anlamsız.

arndiol
24 Eylül 2019, 08:07
hocam yanlıs anlama da inatla durmuyor diyorsun, duruyor sen durduramıyorsun :)

Yüksek hızla giderken aniden durmasını mı beklıyorsun bilmiyorum ama bildiğim cogu sürücü kursu mt07 ile eğitim veriyor kolaylıgından dolayı.

Daha iyi duranlar vardır elbet ama mt07 de gayet duruyor

sutlusoda
24 Eylül 2019, 10:21
Durmama sebebi lastik ve balatalar olabilir mi? Bi değiştirip denemekte yarar var.

desertseek
24 Eylül 2019, 10:22
Konu durmaya gelmişken.Ben ani birşey gerekmediği sürece sürekli motor freni kullanıyorum.Sürekli kullanımda bunun bir zararı olmaz demi?

chaqalqarlos
24 Eylül 2019, 10:35
Evet MT-07'nin durmadığı doğrudur fakat bu MT-07'yi değiştirmeyi gerektirecek kadar durmuyor anlamı bence yersiz. Kesin başka sorunlarından sebep motor durmuyordur diye düşünüyorum. Evet torklu makina normal bir motosiklet gibi dur dediğin de duracak bir alet değil ama ya kullanımız da yada fren balata lastik aksamların da bir sorun olduğunu düşünüyorum.

Southwave
24 Eylül 2019, 11:33
Konu durmaya gelmişken.Ben ani birşey gerekmediği sürece sürekli motor freni kullanıyorum.Sürekli kullanımda bunun bir zararı olmaz demi?

Balata ucuz motor aksamı daha pahalıdır. Demem o ki çok mecbur kalınmadığı sürece motor freni yapılmamalı. Motorun ömrünü bitirmekse amaç aynen devam :) (ek olarak zincir dişliye binen ek yük de var tabi)

Kural [ Z ]
24 Eylül 2019, 11:48
alakasi yok frenleri cok kotu bilmiyorum mt07 kullandin mi kullansan anlarsin demek istedigimi

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

hizli kullanmakta trafikte degil bos yollarda gazlamayi seviyorum tercihim parali yollar oluyoe genelde ve yedigim ruzgarda beni asiri rahatsiz ediyor 180 190dayken boynum tutuyoe bildigin :D yillardir hayalimdi yanlis hayalin pesinden kosmusum gibi hissediyorum icten ice cok kararsizim bilmiyorum

İki adet MT-07' im var. Her ikisini de kullanıyorum ve kesinlikle frenleri çok kötü değil. Motosikletinizde sorun olması muhtemel. Veya hızınızı farketmeden frenaja giriyor ve fren etkisini hızınız nedeni ile yetersiz görüyorsunuz.

İlk olarak, motosikletinizi ikinci el aldığınızı var sayarak yazıyorum;

* Fren hidroliklerini değiştirdiniz mi?
* Fren hidrolikleri en az DOT4 veya DOT5.1 mi kullanıldı?
* Fren balatalarınız ve diskleriniz ne durumda?
* Ön ve arka fren balatalarınızı Sinterli balata ile değiştirip sonucu denediniz mi?
* Özellikle Ön amortisör hidroliklerinizi değiştirdiniz mi?
* Lastiklerinizin durumu ve yaşı, marka-modeli nedir? Motosiklet üzerinde kullanım yaşı iki yılı geçmiş mi?

Ayrıca Naked bir motosiklet ile 180-190km/h ile gittiğinizde rüzgar yemekten doğal ne düşünüyorsunuz bilemiyorum. Bu hızlara çıkacaksanız en azından kısa tur camı kullanmanız ve depo üzerine yatmanız uygun olur.

Bahsettiğiniz sürat hem hız sınırlarının çok üzerinde, hem de motosikletin hız sınırına yakın değerlerde. Siz sanki gazlamaktan çok aşırı hızı seviyorsunuz gibi görünüyor. Büyük risk, hele ki motosiklete tam alışmadan doğrudan bu hızlarda sürekli kullanmak, sonra da frenlerini yetersiz bulmak... Merak ediyorum, kaç km/h ile giderken ne şekilde fren yapıp kaç metrede duruyorsunuz ki frenleri beğenmediniz? 180 ile giderken frene dokununca hemen yavaşlayıp duracağınızı düşünüyorsanız çok mümkün değil. Bunun için çok daha özel bir kuruluma ihtiyacınız var ki bunu sağlayacak o fiyat aralığında pek bir makine yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------


Konu durmaya gelmişken.Ben ani birşey gerekmediği sürece sürekli motor freni kullanıyorum.Sürekli kullanımda bunun bir zararı olmaz demi?

Motor frenini vites düşürerek yapıyorsanız sağlıklı değil. Otomobildeki gibi düşünmemeniz gerekiyor. Gaz keserek ve kombine fren uygulayarak fren yapmanız en uygunudur. Özellikle sadece motor freni ile yavaşlama/durma eylemi için vites düşürmek, motosiklet şanzımanında kısa ve uzun vadede ciddi sorunlara yol açacak, şanzımanı gerçek anlamda kırmanızla sonuçlanabilecek hasarlara neden olacaktır. Tehlikesi ise işin kaymağı oluyor tabi ki. Bu konuda AEA' nın da bol bol videosu mevcut. Mutlaka izleyin derim :wiinkk:

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------


pulsardan tabi kat kat daha iyi ama mt yi durduracak bir fren degil sadece yavaslatiyormus gibi hissettiriyor durdurmuyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:46 ----------

sadece fren degil ki konu 4 silindir zaten istiyordum daha az ruzgar yemekte istiyorum ve daha cok hiz istiyorum daha konforlu freni iyi ve hizli bir motosiklet var midir naked mi racing mi bunun arasinda kaldim enduro vesaire istemiyorum benim isim bos yollarda iyi asfaltta gazlamak sehir ici az suruyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:50 ----------

yani istersem 4 silindir nakedde alabilirim ama ruzgardan acayip sekilde sıkıldım gogsum boynum agriyor artik en azindan racingte bel agrisiyla kurtuluruz..

Bu koşullarda zaten Naked yanlış bir seçim olmuş. En azından SuperSport tipinde bir makine daha uygun olurdu. Gerçi bu makinelerde esasen viraj kabiliyeti için tasarlanmıştır ancak işinizi görür gibi duruyor. Yine de aradığınız "fren" sorununun çözümü bu değil. Fren sorununuz için yukarıdaki notları mutlaka kontrol edip uygulamanızı öneririm. Rüzgar için de orta boy bir ön cam işinizi bir nebze olsun kolaylaştırır.

Bunlardan sonra hala istediğinizi bulamıyorsanız tecrübeli bir MT-07 kullanıcısı ile bir test yapın, kullandırın, kıyaslatın. Çok küçük bir ihtimal de olsa üst merkezde bir sorun varsa fren kuvvetinde ciddi bir sorun yaşamanız olasıdır.

Angrypower
24 Eylül 2019, 12:00
@Kural [Z] söylenmesi gereken herşeyi söylemiş. MT-07 bence durması gerektiği zaman gayet yeterli bir şekilde duran bir motosiklettir. Zira kendi orjinal lastikleri ile abs devreye girdiğinden lastiğimi yeni değiştirdim ve bana göre zınk die duran bir motosiklet.

Ben daha çok sürüşüne odaklanacağım. Durman gereken yere gelmeden hemen önce gazı bırakıp frenaja geçiyorsan o iş zaten başından hatalı.

ahe
24 Eylül 2019, 12:49
İyi fren = güzel lastik + amörtisörden geçiyor bence.

Ne yapman lazım güzel bir lastik 180 tabanlı olduğu için güzel fiyat çıkar büyük ihtimalle + olarak güzel bir balata + çelik fren hortumu ile dallandırıp budaklandırabilirsin. Ama yinede çok iyi durmayacaktır. Sadece olan şeyi geliştirebilir üzerine biraz koyabilirsin.


Bu arada mt07'nin frenleri kötü kimse iyi diyip funboyluk yapmasın

levend84
24 Eylül 2019, 12:59
Mt07 giden ama duramayan bir makina,

Kullanicisi alinmasin gucenmesin ama,250cc şasesine 74hp lik makina takip ``Abi buda boyle olsun denilmiş``

Tipki fazer600 kuzeni gibi...

Hiiç mt09,Z900,sv650 lere yükselmden,en az 50km Mt07 tracer kullanin ne dedigim net anlaşilir.

mfBulut
24 Eylül 2019, 13:45
Aynen öyle haklısın, pulsar daha iyi duruyor deseydik bajaj fanboy u olacaktık. Kıyasta mt 7 daha iyi dedik diye o tarafın fanboy u olduk :) Yarın da başka bir konuda ikisini dener ve tarafımı seçerim boyboylukta. Sonuçta kıyas yapıp kendi tecrübemizi söylemek ne haddimize :)

ahe
24 Eylül 2019, 13:46
Aynen öyle haklısın, pulsar daha iyi duruyor deseydik bajaj fanboy u olacaktık. Kıyasta mt 7 daha iyi dedik diye o tarafın fanboy u olduk :) Yarın da başka bir konuda ikisini dener ve tarafımı seçerim boyboylukta. Sonuçta kıyas yapıp kendi tecrübemizi söylemek ne haddimize :)

gardaşım tecrübene bir şey demiyorum sadece mt 07 sınıfındaki motosikletlere göre durmuyor. pulsar 200 ile kıyaslıyorsan zaten başka bir problemm var

mfBulut
24 Eylül 2019, 13:51
gardaşım tecrübene bir şey demiyorum sadece mt 07 sınıfındaki motosikletlere göre durmuyor. pulsar 200 ile kıyaslıyorsan zaten başka bir problemm var

Hocam konuyu açan yapmış o kıyası. Zaten o yüzden yorumu da o şekilde yaptı herkes. Konuyu açan onu soruyorken “Yahu sen ne kıyaslıyorsun o ikisini. Kıyaslamaya uygun bir motora geçseydin’ diyemeyiz sonuçta :) Fanboyluk esprisi de forumun genelinde olan bir şey. Ona bir atıfta bulundum sadece.

ndvia
24 Eylül 2019, 13:53
atladiginiz bir kisim var iki motoruda cidde sure surmus birisi olarak yuksek hizda hic bir motor oyle aman aman durmaz arkadaslar 180-190 diyorsunuz bu hizlar cok yuksek heleki abs nin katkisindan bahsetmis arkadas oyle bir konu yok uygun frenlemede etkin bi abs den cok daha kisa fren mesafesi elde edilir belliki arkadas tecrubesiz kalmis biraz, bana kalirsa guzel motordur mt 07 150 nin sonrasinda cok dengesiz bir motor sadece frenlerde tabikide yetersiz kaliyor o suratta cogu motorda oldugu gibi

ahe
24 Eylül 2019, 14:20
atladiginiz bir kisim var iki motoruda cidde sure surmus birisi olarak yuksek hizda hic bir motor oyle aman aman durmaz arkadaslar 180-190 diyorsunuz bu hizlar cok yuksek heleki abs nin katkisindan bahsetmis arkadas oyle bir konu yok uygun frenlemede etkin bi abs den cok daha kisa fren mesafesi elde edilir belliki arkadas tecrubesiz kalmis biraz, bana kalirsa guzel motordur mt 07 150 nin sonrasinda cok dengesiz bir motor sadece frenlerde tabikide yetersiz kaliyor o suratta cogu motorda oldugu gibi

bu nasıl yorum ya hahahahahsdfda :queen:

telike
24 Eylül 2019, 14:25
hocam yanlıs anlama da inatla durmuyor diyorsun, duruyor sen durduramıyorsun :)

Yüksek hızla giderken aniden durmasını mı beklıyorsun bilmiyorum ama bildiğim cogu sürücü kursu mt07 ile eğitim veriyor kolaylıgından dolayı.

Daha iyi duranlar vardır elbet ama mt07 de gayet duruyor
Ucuz parçası çok herkeste var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------


atladiginiz bir kisim var iki motoruda cidde sure surmus birisi olarak yuksek hizda hic bir motor oyle aman aman durmaz arkadaslar 180-190 diyorsunuz bu hizlar cok yuksek heleki abs nin katkisindan bahsetmis arkadas oyle bir konu yok uygun frenlemede etkin bi abs den cok daha kisa fren mesafesi elde edilir belliki arkadas tecrubesiz kalmis biraz, bana kalirsa guzel motordur mt 07 150 nin sonrasinda cok dengesiz bir motor sadece frenlerde tabikide yetersiz kaliyor o suratta cogu motorda oldugu gibi
Abs nin ne işe yaradığını bilmeyen bir kardeşimiz. Antiblock braking system. Yani fren blokajına karşı sistem örgütlenmesi. Kilitlenmeyi engelliyor. Daha iyi fren yapmayı sağlamıyor

motohazar
24 Eylül 2019, 15:13
Hem abs siz hemde absli kullandım uzun süre
Abs durma mesafesinde kısaltma gibi bir gayesi zaten yok halbuki frenlemesi iyi ön arka disk neden sen durmuyor diyorsun acaba kaprinde yada balata diskte mi sıkıntı var bence sen önce onları kontrol ettir gerçi 200km ike gidip 3 sn de durmayı da beklemek yanlış kardeş de frenlemesi öyle kötü değil ama onu bil

desertseek
24 Eylül 2019, 15:22
Balata ucuz motor aksamı daha pahalıdır. Demem o ki çok mecbur kalınmadığı sürece motor freni yapılmamalı. Motorun ömrünü bitirmekse amaç aynen devam :) (ek olarak zincir dişliye binen ek yük de var tabi)
Öğrendiğim iyi oldu teşekkür ederim :)

uzay gemisi
24 Eylül 2019, 15:49
Mt07 nin çok iyi frenleri yok ama kendisi için gayet yeterli frenleri var.
Frenleme hissine etki eden birkaç şey;

Lastik
Fren hidroliği
Balata durumu

Kötü/bitik bir lastiğiniz, yıllardır değişmeyen bir fren hidroliğiniz ve bakım namına ucuza kaçılarak takılmış dandik bir balatanız olmasın? Yada beklentiniz fazla?? Aklıma başka birşey gelmedi mt07 çok güzel bir sokak motorudur siz racing gibi kullanırsanız size sadece fren olarak değil her anlamda yetersiz gelir.

oktayakgoz
24 Eylül 2019, 16:59
hocam yanlıs anlama da inatla durmuyor diyorsun, duruyor sen durduramıyorsun :)

Yüksek hızla giderken aniden durmasını mı beklıyorsun bilmiyorum ama bildiğim cogu sürücü kursu mt07 ile eğitim veriyor kolaylıgından dolayı.

Daha iyi duranlar vardır elbet ama mt07 de gayet duruyor

Sınav ve eğitim boyunca 30 km hız yaptık hocam. Ayağımı koysam dururdu. 🙂

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------

MT 07 eğitimde kullandım fakat fren işi bilemem fakat diğerlerinden ne kadar kötü olabilir ki ?

fatih.met
24 Eylül 2019, 17:47
Konu durmaya gelmişken.Ben ani birşey gerekmediği sürece sürekli motor freni kullanıyorum.Sürekli kullanımda bunun bir zararı olmaz demi?

motor freni 2 şekilde kullanılır, bir tanesi oldukça yararlı iken diğeri biraz zararlıdır ve mecburiyet dışında kullanılmamalıdır.

1- yararlı olan şekil; 5 bin devir civarı gidiyorsundur ve hızın 70 civarıdır ve ileride hafif bir viraj vardır ve bu durumda gazı bırakırsın ve motorun 4 bin devire doğru yavaş yavaş düşer iken hızın 60 civarına düşer ve buna motor freni denir yani sen sadece gazı bırakmak ile 10 km hız düşersin ve bunu debriyaj sıkıp frene basmak yerine sadece gazı bırakarak yaparsın ve bu normal bir şeydir.

bunu herkes kullanır zaten ve debriyaj balatasını eskitmez çünkü debriyaj sıkmıyorsun ve kavrama zaten bırakmadığı için sürtünme olmuyor, zaten tutmuş durumda ve motora hava yakıt karışımı gitmediği için silindir içerisinde piston havayı sıkıştırırken kompresyondan ötürü motoru yavaşlatıyor. bu pek zararlı değildir.

2- zararlı olan şekil; 5 bin devir 70 civarı hız ile gidiyorsun ve yokuş aşağı denk geldi ve dedin ki ben bu yokuşu boşta inmek istiyorum. bu sebep ile debriyajı sıktın ve motor 80 km hıza 90 km hıza 100 km hıza çıktı fakat ileride önün tıkalı yani şeritler dolu ve yavaşlaman gerekti ve bu durumda frene basmak yerine debriyajı bırakacaksın fakat motor 100 km hız ile giderken boşta olduğu için 1500 devir çeviriyor ve sen istersen dünyanın en yumuşak debriyaj bırakışını yap sonucunda 100 km hız ile motor 8 bin devirde dönmek isteyecektir ve 1500 ile 8 bin devir arasında fark kapanana dek hatrı sayılır bir sürtüşme olacaktır, gerek debriyaj balatası olsun gerek krank milinin biyel koluna bağlandığı nokta olsun gerekse piston ile silindir gömleği arası olsun her yer normalden bir miktar daha fazla sürtüşmeye mağruz kalacaktır ya da debriyajı çok yumuşak bırakırsın ve piston krank falan zorlanmaz ama bu seferde debriyaj balatan aşırı biter.

çözüm ise şudur, 100 km hıza çıkmışsın ve debriyaj sıkılı olduğu için motor 1500 devirdedir ve debriyajı bırakmadan önce gaz verir en azından motoru 7 bin devire çıkarırsın ve öyle bırakırsın debriyajı, bu durumda debriyaj balatan pek eskimez, silindire biyel koluna ani yük bindirmemiş olursun yani sorun teşkil edecek bir durum olmaz.

evet durum bundan ibaret, eksiğim varsa düzeltin lütfen.

edit: freni patlayan araçlar 2. yöntemi kullanırlar. ya da 2. yöntemde sorun çıkmaması için dediğim gibi motorun devrini mevcut hızda gerekli olan bir devire yaklaştırıp bırakırlar debriyajı.

Angrypower
24 Eylül 2019, 18:24
Bak bak neler olmuş burada neler? Mt-25 çok dengesiz, titriyor, viraja yatırınca önden sekiyor. Amortisörleri çok yumuşak dediğimde, fanboyluk yapanlar, mt-07’nin frenleri durması için yeterli dediğimizde tetakkuza geçmişler. Demekki Yamaha benim motora kıyak geçmiş. İbrede 180’le giderken ve önüme araç çıktığı zamanlar ben hızımı kontrol altına alacak kadar frenlerini iyi olarak görüyorum. Bir yarışçı olmadığım içinde milisaniye farkları ayırt edemeyeceğimi belirtiyorum. Her kim ki sertifikasını gösterir ve şu kötüdür der ise sorgulamadan( o makineyi kullanması şartı ile ) söylediğini kabul ederim.

levend84
24 Eylül 2019, 18:32
Bu arada,bazi kullanicilarin yaptiği basit hatalarda var,

Debriyaj manetini çekip frenleme yapiliyor ise buda durma mesafesini uzatir,motor kompresyonu+frenleme olacak şekilde.

desertseek
24 Eylül 2019, 18:57
motor freni 2 şekilde kullanılır, bir tanesi oldukça yararlı iken diğeri biraz zararlıdır ve mecburiyet dışında kullanılmamalıdır.

1- yararlı olan şekil; 5 bin devir civarı gidiyorsundur ve hızın 70 civarıdır ve ileride hafif bir viraj vardır ve bu durumda gazı bırakırsın ve motorun 4 bin devire doğru yavaş yavaş düşer iken hızın 60 civarına düşer ve buna motor freni denir yani sen sadece gazı bırakmak ile 10 km hız düşersin ve bunu debriyaj sıkıp frene basmak yerine sadece gazı bırakarak yaparsın ve bu normal bir şeydir.

bunu herkes kullanır zaten ve debriyaj balatasını eskitmez çünkü debriyaj sıkmıyorsun ve kavrama zaten bırakmadığı için sürtünme olmuyor, zaten tutmuş durumda ve motora hava yakıt karışımı gitmediği için silindir içerisinde piston havayı sıkıştırırken kompresyondan ötürü motoru yavaşlatıyor. bu pek zararlı değildir.

2- zararlı olan şekil; 5 bin devir 70 civarı hız ile gidiyorsun ve yokuş aşağı denk geldi ve dedin ki ben bu yokuşu boşta inmek istiyorum. bu sebep ile debriyajı sıktın ve motor 80 km hıza 90 km hıza 100 km hıza çıktı fakat ileride önün tıkalı yani şeritler dolu ve yavaşlaman gerekti ve bu durumda frene basmak yerine debriyajı bırakacaksın fakat motor 100 km hız ile giderken boşta olduğu için 1500 devir çeviriyor ve sen istersen dünyanın en yumuşak debriyaj bırakışını yap sonucunda 100 km hız ile motor 8 bin devirde dönmek isteyecektir ve 1500 ile 8 bin devir arasında fark kapanana dek hatrı sayılır bir sürtüşme olacaktır, gerek debriyaj balatası olsun gerek krank milinin biyel koluna bağlandığı nokta olsun gerekse piston ile silindir gömleği arası olsun her yer normalden bir miktar daha fazla sürtüşmeye mağruz kalacaktır ya da debriyajı çok yumuşak bırakırsın ve piston krank falan zorlanmaz ama bu seferde debriyaj balatan aşırı biter.

çözüm ise şudur, 100 km hıza çıkmışsın ve debriyaj sıkılı olduğu için motor 1500 devirdedir ve debriyajı bırakmadan önce gaz verir en azından motoru 7 bin devire çıkarırsın ve öyle bırakırsın debriyajı, bu durumda debriyaj balatan pek eskimez, silindire biyel koluna ani yük bindirmemiş olursun yani sorun teşkil edecek bir durum olmaz.

evet durum bundan ibaret, eksiğim varsa düzeltin lütfen.

edit: freni patlayan araçlar 2. yöntemi kullanırlar. ya da 2. yöntemde sorun çıkmaması için dediğim gibi motorun devrini mevcut hızda gerekli olan bir devire yaklaştırıp bırakırlar debriyajı.

Güzel anlatmışsın dostum.
Mesela ışıklara yaklaşıyorum vites 4veya 3 de hızım(100)
Çok seri bir şekilde 3 2 1 düşerim(arkayı kitlemeden veya motoru sarsmadan stabil bir şekilde)devir çok yüksekte tutmadan.
El alışkanlığı nasıl anlatacam bilmiyorum:)
Debriyaj-Gaz(Aragaz verir misali)-Vites düşürme(Seri bi şekilde tekrar belirtiyorum motoru sarsmadan stabil bir şekilde yavaşlayarak)
Aslında bunu sormuştum bu şekilde motor freni yapmanın acaba zararı varmıdır diye :)

tommygun
24 Eylül 2019, 19:37
Bu arada,bazi kullanicilarin yaptiği basit hatalarda var,

Debriyaj manetini çekip frenleme yapiliyor ise buda durma mesafesini uzatir,motor kompresyonu+frenleme olacak şekilde.

Üstat yanlış hatırlıyor da olabilirim aldığım eğitimlerde bir ekol vites ufaltıp frenlemeyi tavsiye ederken bir diğer ekol panik fren anında vites ne olursa olsun debriyaja asılıp öyle frenleme yapmayı öğretmişti. Bana kalırsa fren yapmama taraftarıyım :)

Kural [ Z ]
24 Eylül 2019, 20:39
Mt07 giden ama duramayan bir makina,

Kullanicisi alinmasin gucenmesin ama,250cc şasesine 74hp lik makina takip ``Abi buda boyle olsun denilmiş``

Tipki fazer600 kuzeni gibi...

Hiiç mt09,Z900,sv650 lere yükselmden,en az 50km Mt07 tracer kullanin ne dedigim net anlaşilir.

MT-07 gider ve durur. 250cc şasesine 74 hp makine takılmış denmiş ancak kesinlikle sallama bir bilgi! Kaldı ki İki zamanlı 250cc bir arazi motosikletine hiç bindiniz mi?

Kusura bakmayın da yazınızı gören bunların hepsini onbinlerce kilometre her koşulda ve farklı setupla kullanıp yorum yaptığınızı düşünür.

50km MT-07 Tracer kullandım, ne dediğinizi hala anlamadım. Sanırım bende sorun var :bounce:

ndvia
24 Eylül 2019, 21:01
bu nasıl yorum ya hahahahahsdfda :queen:

komik bi kisim goremedim ?

levend84
24 Eylül 2019, 21:52
;4504497']MT-07 gider ve durur. 250cc şasesine 74 hp makine takılmış denmiş ancak kesinlikle sallama bir bilgi! Kaldı ki İki zamanlı 250cc bir arazi motosikletine hiç bindiniz mi?

Kusura bakmayın da yazınızı gören bunların hepsini onbinlerce kilometre her koşulda ve farklı setupla kullanıp yorum yaptığınızı düşünür.

50km MT-07 Tracer kullandım, ne dediğinizi hala anlamadım. Sanırım bende sorun var :bounce:

Kullanmadiğimi nereden biliyorsunuz?

Sallama bir durum yok,182kg lik bir araçtan bahsediyoruz,rakipleri 210-220kg bandinda geziyor.hee ağirlik herşey demek değildir ama iki teker bir araçta heleki devirli bir makinada gereklidir(kullanilan malzemenin yoğunluğunu gösteren),ismi şu an aklima gelmedi mt7 lerin şasesine takilan konstrüksiyon parça vardi esnemeyi onleyen.buradan yola cikabiliriz.vs.

Kullanmadigim motosiklet hakkinda yorum yapmam,

Çıplak 7 de kullandim tracer de.

Anlaşilmayacak bir durum yok,tracer fren ve stabilite anlaminda düz 7 den bambaşka.daha iyi tutunan daha kontrollu daha rijit bir yapida

Bu arada,mt7 keyifli ve kivrak,sorunsuz bir motosiklet,resmen istanbul trafigi için uretilmiş bir makina,hakkini yemek olmaz.

Angrypower
24 Eylül 2019, 21:58
Bu arada,mt7 keyifli ve kivrak,sorunsuz bir motosiklet,resmen istanbul trafigi için uretilmiş bir makina,hakkini yemek olmaz.

Walla 2dk trafikte dur kalk yakınca isyan ediyor bendeki alet :) Haa 3.vitese çıkabiliyor ise dadından yenmiyor :)

levend84
24 Eylül 2019, 22:04
Walla 2dk trafikte dur kalk yakınca isyan ediyor bendeki alet :) Haa 3.vitese çıkabiliyor ise dadından yenmiyor :)

Sana crypton lazim sol el boşta..fıtı fıtı...:cat:

Kural [ Z ]
24 Eylül 2019, 22:16
Kullanmadiğimi nereden biliyorsunuz?

Sallama bir durum yok,182kg lik bir araçtan bahsediyoruz,rakipleri 210-220kg bandinda geziyor.hee ağirlik herşey demek değildir ama iki teker bir araçta heleki devirli bir makinada gereklidir(kullanilan malzemenin yoğunluğunu gösteren),ismi şu an aklima gelmedi mt7 lerin şasesine takilan konstrüksiyon parça vardi esnemeyi onleyen.buradan yola cikabiliriz.vs.

Kullanmadigim motosiklet hakkinda yorum yapmam,

Çıplak 7 de kullandim tracer de.

Anlaşilmayacak bir durum yok,tracer fren ve stabilite anlaminda düz 7 den bambaşka.daha iyi tutunan daha kontrollu daha rijit bir yapida

Bu arada,mt7 keyifli ve kivrak,sorunsuz bir motosiklet,resmen istanbul trafigi için uretilmiş bir makina,hakkini yemek olmaz.

Kullanmaktan kastımı yukarıda belirttim. Üzerine binip bin km sürmekten bahsetmiyorum, motosikleti kullanmaktan bahsediyorum! O bahsettiğiniz parçanın ne olduğunu da biliyorum, MT-07' lerimin birinde de kullanmaktayım. Yani şu anda mevcutta takılı olanla olmayanı da beşer dakika ara ile binip inip kullanabilirim. Hala Mt-07' yi bir pist ve hız makinesi olarak görüyorsunuz. MT-07' yi keyfen birkaç kez söküp takmış biri olarak da makinenin birçok kısmını, kullanan birçok kişiden daha iyi bildiğimi de rahatlıkla söyleyebilirim ki teknik özellikleri için basit bir arama yeter. Lütfen yanıltıcı bilgiler vermeyin. Nedir Tracer' ı MT-07' den daha rijit yapan şeyler? Arka çatalın birkaç santim uzun uluşu ile makine dinamiklerinin değişmesi mi? Arka amortösör mü? Arka zincirdeki fazladan 4 bakla mı? Selenin tek parça oluşu mu? Ön çatal mı? Peki frenlerinde ne fark var izah ederseniz aydınlanıcam.

Angrypower
24 Eylül 2019, 22:29
Sana crypton lazim sol el boşta..fıtı fıtı...:cat:

Girme kanıma. Çok pis terse getirdiler beni. Yoksa sıfır bir tane almıştım yamaha'dan şimdi. Ömürlük gider iki makinede. Direk vakıfbanktan %1.35'ten kredi çekerek 36ay'da paşalar gibi alınır. Zaten o 36ay'da parasını 36kez çıkartır o alet.

levend84
24 Eylül 2019, 22:37
Girme kanıma. Çok pis terse getirdiler beni. Yoksa sıfır bir tane almıştım yamaha'dan şimdi. Ömürlük gider iki makinede. Direk vakıfbanktan %1.35'ten kredi çekerek 36ay'da paşalar gibi alınır. Zaten o 36ay'da parasını 36kez çıkartır o alet.

Senin kanın zaten bitlenmiş,sana pratik motor lazım,caliştir bak yoluna hesabı..

İki çift lastigi 300-400tl olan
1 litre yag alan
Balatasi 40tl,hava filtresi 20tl,bakimi basit..yolda kalsan iterek goturecegin,apartman katina kucaklayip koyacagin

Bunlarin hepsi,crypton a cikiyor.

İlla 0km son kasayi alman şart degil,temiz 110luk ve orta kasa 115 ler piyasada bolca var

Vs.

fatih.met
24 Eylül 2019, 23:06
Güzel anlatmışsın dostum.
Mesela ışıklara yaklaşıyorum vites 4veya 3 de hızım(100)
Çok seri bir şekilde 3 2 1 düşerim(arkayı kitlemeden veya motoru sarsmadan stabil bir şekilde)devir çok yüksekte tutmadan.
El alışkanlığı nasıl anlatacam bilmiyorum:)
Debriyaj-Gaz(Aragaz verir misali)-Vites düşürme(Seri bi şekilde tekrar belirtiyorum motoru sarsmadan stabil bir şekilde yavaşlayarak)
Aslında bunu sormuştum bu şekilde motor freni yapmanın acaba zararı varmıdır diye :)

kaç senedir motosiklet sürüyorum daha öyle bir yol görmedim :D yani 100 ile gider iken birden durman gerek bir ışık olamaz. sen bence caddede hız limitini aşıyorsun.

yinede yazayım fakat bu her motora göre değişir yani 1. vites 130 gören makine var 1. vites anca 30 yapan makine var yani yavaşladığında vites düşme olayını devrine göre ayarlaman gerek.

yapman gereken basit;

vites düşürmene gerek yok yani gider iken yavaşlaman gerektiğinde sadece gazı bırak ve frene bas, baktın motorun devri 3 bin civarına indi o zaman freni bırak ve debriyajı sık ardından vites düşür ve debriyajı bırak sonra frene basmaya devam.

zaten devir 3 binlere düştüğünde debriyajı sıkıp vitesi düşürüp debriyajı bıraktığında devir farkı fazla olmayacağı için motora zararı olmaz. zaten bunu motosiklet videolarında görürsün.

3. dakikadan itibaren başlayabilirsin izlemeye. büyütülcek bir olay değil, basit.

https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ

edit: altın elbiseli adam biraz kafa karıştırıcı anlatmış, vites düşer iken mevzu zaten anlıktır yani fren yapmayı bırak o esnada ki sorun yaşamayasın. sadece debriyajı sıktığında motor boşa geçeceği için rolanti devrine düşmesin diye vites düştükten sonra debriyajı bırakır iken hafiften gaz ver

yani 5. vites 3 bin devirdesin hızın 50 ve debriyaj sıktın 4. vitese düştün ve tekrar debriyajı bırakır iken göreceksinki o esnada 3 bin devir 1'e düşmüş ve debriyajı bırakırken sen onu en azından tekrar 3 bin devire çıkar öyle bırak debriyajı zaten motor 4. vitese düştüğünde muhtemelen aynı hız ile 4 bin devire falan çıkacak bin devir gibi 1500 devir gibi farklar motor için pek sorun olmaz zaten ustalaştığında hep 12 den vuracaksın.

desertseek
24 Eylül 2019, 23:38
kaç senedir motosiklet sürüyorum daha öyle bir yol görmedim :D yani 100 ile gider iken birden durman gerek bir ışık olamaz. sen bence caddede hız limitini aşıyorsun.

yinede yazayım fakat bu her motora göre değişir yani 1. vites 130 gören makine var 1. vites anca 30 yapan makine var yani yavaşladığında vites düşme olayını devrine göre ayarlaman gerek.

yapman gereken basit;

vites düşürmene gerek yok yani gider iken yavaşlaman gerektiğinde sadece gazı bırak ve frene bas, baktın motorun devri 3 bin civarına indi o zaman freni bırak ve debriyajı sık ardından vites düşür ve debriyajı bırak sonra frene basmaya devam.

zaten devir 3 binlere düştüğünde debriyajı sıkıp vitesi düşürüp debriyajı bıraktığında devir farkı fazla olmayacağı için motora zararı olmaz. zaten bunu motosiklet videolarında görürsün.

3. dakikadan itibaren başlayabilirsin izlemeye. büyütülcek bir olay değil, basit.
https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ

edit: altın elbiseli adam biraz kafa karıştırıcı anlatmış, vites düşer iken mevzu zaten anlıktır yani fren yapmayı bırak o esnada ki sorun yaşamayasın. sadece debriyajı sıktığında motor boşa geçeceği için rolanti devrine düşmesin diye vites düştükten sonra debriyajı bırakır iken hafiften gaz ver

Dostum farkındaysan ben sizden nasıl vites küçültülür nasıl debriyaj kullanılır eğitimi istemedim:)
Sadece bu konu altına motor freni kullanarak yavaşlamak motora uzun vadede zarar verirmi diye sordum sen aldın konuyu nerelere götürdün.
Birde gelmiş bana video atıyor :)
Birde ben orada açıkca anlatmışım birden durmak demişsin metrelerce önceden vites düşürerek yavaşlayıp hızın artık 5 kmlere kadar düştüğünde maneti sıkıp arka frene hafifçe basmak mı demem gerek illa anca böylemi idrak edebiliyorsun.
Yapman gereken basit demişsin :) WTF ?
Ben burada vites değişme ile ilgili bilgimi istemişim :)
Kulllandığım alet 98 hp babamda zx10r var(bunu sakın yanlış anlama)arka tekerde 190-210 hp çok nadirde verse:) arada onla takılıyorum.
Bana gelmiş vites değiştirmekten bahsediyorsun.
Birde gelmiş bana 1 de 130 gören makinada var 30 yapanda diyor biyerimle gülecem şimdi olmayacak sanki 5 yaşındaki çocuğa bilgi veriyor :)
Neyse seninle aşık atmayacağım.
Gene senin anlayacağın dilden konuşacam.
Yolda gidiyorsun 100 km/h ile.
100-150 metre ilerde ışık var misal.4. vitesdesin,frene hiç dokunmadan 3 e şıkır şıkır tam ayarında attın motor öne yığılmadan yavaşlıyor,biraz gittin(devir düşüyor)2 ye çektin frene hala dokunmadın(devirin düşmesini bekliyorsun)devir düşünce 1 e çektin iyice yaklaştığında ışığa zaten motor freni ile hızın 5 10 km ye düşmüş oluyor orada da maneti sıkıp arka frene hafifçe dokunuyorsun.(Bana bu açıklamayı yaptırdığın için şuan sana bela okuyorum).
Ben bu ...................... bahsediyorum.Bu şekilde fren yapmadan motor freni kullanarak durmanın uzun vadede bir zararı varmıdır diye.
Sen bana gelmiş vitesden devirden bahsediyorsun :).
Anlamadım çok mu biliyorsun yorum yapmış olmak içinmi yapıyorsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------


kaç senedir motosiklet sürüyorum daha öyle bir yol görmedim :D yani 100 ile gider iken birden durman gerek bir ışık olamaz. sen bence caddede hız limitini aşıyorsun.

yinede yazayım fakat bu her motora göre değişir yani 1. vites 130 gören makine var 1. vites anca 30 yapan makine var yani yavaşladığında vites düşme olayını devrine göre ayarlaman gerek.

yapman gereken basit;

vites düşürmene gerek yok yani gider iken yavaşlaman gerektiğinde sadece gazı bırak ve frene bas, baktın motorun devri 3 bin civarına indi o zaman freni bırak ve debriyajı sık ardından vites düşür ve debriyajı bırak sonra frene basmaya devam.

zaten devir 3 binlere düştüğünde debriyajı sıkıp vitesi düşürüp debriyajı bıraktığında devir farkı fazla olmayacağı için motora zararı olmaz. zaten bunu motosiklet videolarında görürsün.

3. dakikadan itibaren başlayabilirsin izlemeye. büyütülcek bir olay değil, basit.
https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ

edit: altın elbiseli adam biraz kafa karıştırıcı anlatmış, vites düşer iken mevzu zaten anlıktır yani fren yapmayı bırak o esnada ki sorun yaşamayasın. sadece debriyajı sıktığında motor boşa geçeceği için rolanti devrine düşmesin diye vites düştükten sonra debriyajı bırakır iken hafiften gaz ver

yani 5. vites 3 bin devirdesin hızın 50 ve debriyaj sıktın 4. vitese düştün ve tekrar debriyajı bırakır iken göreceksinki o esnada 3 bin devir 1'e düşmüş ve debriyajı bırakırken sen onu en azından tekrar 3 bin devire çıkar öyle bırak debriyajı zaten motor 4. vitese düştüğünde muhtemelen aynı hız ile 4 bin devire falan çıkacak bin devir gibi 1500 devir gibi farklar motor için pek sorun olmaz zaten ustalaştığında hep 12 den vuracaksın.

Okadar sinir oldumki yarın video çekip bu konu altına atacağım sırf anlatmak istediğimi algılaya bil diye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------

Edit demişsin orda yazdığın cümle aynen şu:altın elbiseli adam biraz kafa karıştırıcı anlatmış, vites düşer iken mevzu zaten anlıktır yani fren yapmayı bırak o esnada ki sorun yaşamayasın. sadece debriyajı sıktığında motor boşa geçeceği için rolanti devrine düşmesin diye vites düştükten sonra debriyajı bırakır iken hafiften gaz ver
Benim sana sen bu yorumu yazmadan söylediğim:El alışkanlığı nasıl anlatacam bilmiyorum
Debriyaj-Gaz(Aragaz verir misali)-Vites düşürme(Seri bi şekilde tekrar belirtiyorum motoru sarsmadan stabil bir şekilde yavaşlayarak)

Dostum bu konuyu seninle tartışırsam daha fazla verem olacağım ben burada kilitliyorum yorumumu yarında bu başlığın altına videoyu atacağım anlatmak istediğimi yazdıklarım açık olduğu halde algılayamamışsın.Videodan sonra umarum o ufak beyninde yer ederde nerede ne söylemen gerektiğini bilip.Acaba bu ne anlatıyor der öyle cevap verirsin hazır basit alakası olmayan cevaplarla insanları germezsin.

kurubuzz
25 Eylül 2019, 00:09
Desertseek bence yorma kendini bu lavuk benide ayar etti bi başlik altındaki yorumu ile tam başlıcakdim hadim indirmeye başka bi paylaşımda su yazisini okuyunca yazmaya deymez dedim kendiside farkinda sorununun.

Alinti: fatih.met konu sahibi üyeyi pek tanımıyorum ama bir kaç yorumdan dolayı bir soğukluk oldu fakat ben bazen kızdığımda yerli yersiz yorumlar yaparım, sebebi kendimde görüyorum

🔫😊

desertseek
25 Eylül 2019, 00:19
Desertseek bence yorma kendini bu lavuk benide ayar etti bi başlik altındaki yorumu ile tam başlıcakdim hadim indirmeye başka bi paylaşımda su yazisini okuyunca yazmaya deymez dedim kendiside farkinda sorununun.

Alinti: fatih.met konu sahibi üyeyi pek tanımıyorum ama bir kaç yorumdan dolayı bir soğukluk oldu fakat ben bazen kızdığımda yerli yersiz yorumlar yaparım, sebebi kendimde görüyorum

����

abi adama açık açık nedemek istediğimi belirmişim vallahi konu konu gezip boş yapıyor sadece dolduruyor link koyuyor forumcu,bilgili olduğunu sanıyor sadece şu kurduğu cümle sıktı canımı;kaç senedir motosiklet sürüyorum daha öyle bir yol görmedim :D Algı yokki adamda.
Ama yarın koyacam o videoyu bu konu altına inşalllah algılar.

arndiol
25 Eylül 2019, 08:23
bende bugun sizlere forumda nasıl konuşulur , nasıl cevap yazılır onları acıklayan bir video cekeceğim. Sonrasında da vites düşürme nasıl yapılır, yükseltme nasıl yapılır fln :queen:

Kural [ Z ]
25 Eylül 2019, 09:13
Girme kanıma. Çok pis terse getirdiler beni. Yoksa sıfır bir tane almıştım yamaha'dan şimdi. Ömürlük gider iki makinede. Direk vakıfbanktan %1.35'ten kredi çekerek 36ay'da paşalar gibi alınır. Zaten o 36ay'da parasını 36kez çıkartır o alet.

Kesinlikle tavsiye ederim. Sağa sola gitmeye birebir ölümsüz makinelerden biri. Astronomik fiyatı olmasa Honda' nın SuperCUP' ını almayı da düşünmüştüm. Ta ki o rakkamı görene kadar. 125cc CUP bu kadar olur mu ya, o nedir arkadaş. "- Abi, biz CUP yaptın, altın kapladık, beğenmedik kaplamayı boyadık, size kakaladık" der gibi bir fiyat var. Altın suyuna batırsan daha ucuza gelir. Yamaha' nın fiyatı gerçekten mükemmel. Tek sıkıntısı scooter gibi bacaklar ile depoyu kavrayamamanın verdiği huzursuzluk :)

Angrypower
25 Eylül 2019, 09:28
;4504570']Kesinlikle tavsiye ederim. Sağa sola gitmeye birebir ölümsüz makinelerden biri. Astronomik fiyatı olmasa Honda' nın SuperCUP' ını almayı da düşünmüştüm. Ta ki o rakkamı görene kadar. 125cc CUP bu kadar olur mu ya, o nedir arkadaş. "- Abi, biz CUP yaptın, altın kapladık, beğenmedik kaplamayı boyadık, size kakaladık" der gibi bir fiyat var. Altın suyuna batırsan daha ucuza gelir. Yamaha' nın fiyatı gerçekten mükemmel. Tek sıkıntısı scooter gibi bacaklar ile depoyu kavrayamamanın verdiği huzursuzluk :)

Abi düşünüp taşınıyorum da 1set lastik 1750tl tuttu, 10000bakımı 600tl bunun daha 20000bakımı var. Yıpranması falan filan diyince işin içinden çıkılmıyor. Youtube'da MotorcuMuhabbeti adlı kanalda gördüm. İstanbul trafiğinde yeterince sağa sola gidecek hızlara sahip. Trafikte sıcak havayı bacaklarına üflemez. Yere düşşse kaldır ve davam et. MT-07'de dur kalk dur kalk bayılıyor motor. Debriyajsız bir alet fena olmaz gibi :)

fatih.met
25 Eylül 2019, 09:35
Desertseek bence yorma kendini bu lavuk benide ayar etti bi başlik altındaki yorumu ile tam başlıcakdim hadim indirmeye başka bi paylaşımda su yazisini okuyunca yazmaya deymez dedim kendiside farkinda sorununun.

Alinti: fatih.met konu sahibi üyeyi pek tanımıyorum ama bir kaç yorumdan dolayı bir soğukluk oldu fakat ben bazen kızdığımda yerli yersiz yorumlar yaparım, sebebi kendimde görüyorum

����

"bu lavuk benide ayar etti" ne biçim konuşma şekli bu? dengesizlik bir bana mahsus değil belli ki.

100 km hız ile ışıklara yaklaşmak nedir beynimi yakmayın benim? hız sınırı 100 km olan bir yolda ışık kırmızı ışık olur mu? belliki cadde de yardırıyorsun ve bu doğru değil, motor freninden önce sürüşünü düzeltmen lazım ki eğer bu dediğini yapıyor isen.

ne içiyorsunuz siz? motor freni her daim kullanılır, motoru boşa alıp frene basmak hangi mantığa sığıyor? özellikle yokuş inerken bunu yaparsanız frenler şişer ve tutmaz.

tekrar ediyorum çok bilmişler. motor freni her daim kullanılır.

ne mal insanlarsınız size açıklama yapacağım diye 40 takla atıyorum ne haliniz varsa görün.