PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : teknik özellik karşılaştırma



Buraki
23 Eylül 2019, 13:04
Selamlar,

motor hakkında çok bi bilgim yok. o yüzden biraz basit bi soru soruyo olabilirim.

2 tane motor var özelliklerine bakıyorum ve karşılaştırma yapmak istiyorum. ama açıkçası çok da birşey ifade etmiyor bana.

1.

Motor hacmi (cc) 649
Motor Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, 16 supaplı, sıralı 4 silindirli, DOHC
Maks. Güç (kW@dev/dak) 70 kW @ 12000 d/d
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 64 Nm @ 8500 d/d



2.

Motor Hacmi 689 cc
Motor Özelliği 2 silindir, 4-subap, 6 vites
Motor Gücü 74.8 hp @ 9000 rpm.
Tork 68 Nm @ 6500 rpm.

güç olarak karşılaştırdığımızda ne yorum yapabiliriz bu 2 motor hakkında? özellikle merak ettiğim, biri 70beygir 12bin devirde, diğeri 75 beygit 9bin devirde olmaları ne anlama geliyor. biri daha az beygir üretiyor ama daha fazla devir çeviriyor ama diğeri daha fazla beygir üretiyor ama daha az devir çeviriyor. bunlar ne anlama geliyor?

ve birinin 2, diğerinin 4 silindir olması genel performans açısından nasıl bi fark yaratıyor?


Teşekkürler.

ryangt
23 Eylül 2019, 13:09
biri kw diğeri hp
arada dağ var

figoksel
23 Eylül 2019, 13:16
ilk motosiklette güç kW cinsinden verilmiş. Beygir gücüne çevirirseniz 90 hp üzeri eder.
Veya ikinci motosikletin gücünü kW'a çevirirsenin 55 kW gibi bir değer olur.

Maksimum gücü yüksek devirlerde veren motorlar genelde sportif kullanıma yöneliktir. Böylece aracın son hızı da yüksek olur.
Gezi amaçlı motosikletlerde max. güç genellikle 7-8000 d/dk.dır

Ekarademir
23 Eylül 2019, 13:18
İki motor arasında vergi farkıda olur. 650 cc altı farklı üstü farklı diye biliyorum.

berk_cglr
23 Eylül 2019, 13:25
motorların modeli ne?

Buraki
23 Eylül 2019, 13:32
aslında motorların modelini bilerek yazmak istemedim. sadece teknik özelliklere bakarak yorum yapılsın istedim. cb650r ve mt-07. arada çok fazla fiyat farkı var. onu bilen birisi, oo bunlar karşılaştırılmaz cb650r çok daha iyidir vs diyecek çünkü.

Kural [ Z ]
23 Eylül 2019, 14:08
aslında motorların modelini bilerek yazmak istemedim. sadece teknik özelliklere bakarak yorum yapılsın istedim. cb650r ve mt-07. arada çok fazla fiyat farkı var. onu bilen birisi, oo bunlar karşılaştırılmaz cb650r çok daha iyidir vs diyecek çünkü.

Yanlış bir karşılaştırma yapmak üzere olduğunuz için ikaz etmek istedim.

Motosikletleri marka / model olarak karşılaştırmanız çok daha doğru olur. Çünkü siz motor değil motosiklet alacaksınız. Bir motosikleti sadece motor gücü veya çevirdiği devir ile kıyaslamanız, sonrasında çok yanlış sonuçlara varmanıza neden olabilir.

Ben ikisi arasında kalsaydım (marka/model belirtmediğinizi varsayıyorum) düşük devirde yüksek güç verene yönelirdim. Sonuçta genel olarak baktığımızda düşük devirlerde gelen yüksek güç ve stabil bir güç/tork eğrisi hem sürüşü daha kolay ve zevkli hale getirir, hem de motor ömrü ve konforu açısından ciddi şekilde önemlidir. Benzer şekilde yakıt tüketimi de bundan etkilenecek, ikinci eldeki yıpranma oranları da değişecektir.

Ne var ki aynı gücü kaç d/dk' da verdiği de önemlidir. Benzer şekilde o d/dk' da ürettiği tork ve iki aracın bu koşullardaki hızı da önemli bir kriter olacaktır. Ayrıca hangi devirlerde kullanılacağı, kullanılmış olan şanzımana, vites sayısına, şanzıman tipine, lastik ölçüleri ile dişli oranlarının karşılaştırılmasına kadar gider.

Bu ve daha birçok nedenle motosikletlerin karşılaştırılması daha uygundur.

Bu iki kıyaslamada şahsen benim tercihim MT-07 olurdu. Nedenleri ise hemen herkesin bildiği şeyler. Mesela düşük devirde gelen güç, doğrusal ve kumandası nispeten kolay bir motor gücü, kullanım rahatlığı, oturuş pozisyonu, ani ivmelenme, hafiflik, fiyat avantajı vs...

CB650R ise daha az tanıdığım ve yeni sayılabilecek bir model. Bu nedenle onun hakkında yorum yapmaktan kaçınıyorum. Belki çok daha iyidir belki sorun yaşanan kronik sorunlar baş göstermiştir araştırın derim.

Herşeyden önce selesine oturun, ayaklarınızı peglere koyup gidonu bir tutun bakalım. Hangisi size daha rahat geliyor? Hangisinin tasarımı sizce daha hoş? Bunlara bakmalısınız derim.

Buraki
23 Eylül 2019, 16:00
hocam teşekkürler detaylı cevap için. tabi ki söyledikleriniz doğru. motorsiklet alırkan dikkat edilmesi gereken çok fazla faktör var. motor özelliklerinin yanında.. şahsen benim için en önemli faktör tasarımı. bu yüzden mesela cb650r benim için daha çekici bi seçenek.

Ben açıkçası iki motorsikleti artılarını/eksilerini hesap edip karşılaştırmaktan ziyade tamamen teknik/performans açısından aradaki farkı anlayabilmek adına başlığı açtım.

peki size şunu sorayım, fazla yakıt tüketiminin problem olmadığını farzedersek, 4 silindirli bi motorsiklet performans açısından, arkanızda artçıyla yokuş yukarı rahat bi şekilde çıkabilmek gibi mesela, daha mantıklı bi seçenek olmaz mı?

Kural [ Z ]
23 Eylül 2019, 16:15
hocam teşekkürler detaylı cevap için. tabi ki söyledikleriniz doğru. motorsiklet alırkan dikkat edilmesi gereken çok fazla faktör var. motor özelliklerinin yanında.. şahsen benim için en önemli faktör tasarımı. bu yüzden mesela cb650r benim için daha çekici bi seçenek.

Ben açıkçası iki motorsikleti artılarını/eksilerini hesap edip karşılaştırmaktan ziyade tamamen teknik/performans açısından aradaki farkı anlayabilmek adına başlığı açtım.

peki size şunu sorayım, fazla yakıt tüketiminin problem olmadığını farzedersek, 4 silindirli bi motorsiklet performans açısından, arkanızda artçıyla yokuş yukarı rahat bi şekilde çıkabilmek gibi mesela, daha mantıklı bi seçenek olmaz mı?

Değerlendirilmesi için yeterli bir kriter değil. Her şekilde iki veya dört silindirli motosiklette, 400cc dahi olsa sorunsuz şekilde yokuş yukarı istediğiniz ivme ile çıkabilirsiniz. Dediğim gibi, esas olan sizin zevkiniz ve motosiklette ne aradığınızdır. Ayrıca birçok noktada günlük kullanımda 2 silindirli bir motosiklet 4 silindirli bir motosikletten daha avantajlı diyebiliriz.

Hacim ve silindir sayısı arttıkça da yakıt tüketimi artacak diye bir şart yok. Abartı gibi gelse de 150cc tek silindirli bir motosiklet ile 600cc 2 hatta 4 silindirli bir motosikletin yakıt tüketimleri birbirine çok yakın olabilir. Bu kıyas da çok doğru sayılmaz. Esas olanı tekrar edeyim; hangi kullanım koşullarında, kaç km/h hızlarda, nerede ne süre ile ne maksatla kullanacaksınız? Kısaca; "Ne istiyorsunuz?" ve "Amacınız nedir?" sorularına doğru cevap vermeniz gerek.

Performans açısından da baktığınızda silindir sayısı ve hacim her zaman doğru sonucu veremez. Örneğin 650F ile MT-07' yi karşılaştırdığımızda önümüze 50cc gibi gerçek hacim farkı ortaya çıktığı halde motosikletin kullanım şekli ve tepkileri tamamen değişir. Bu da işin "Ne istiyorsun?" ve "Amacın nedir?" sorularına verilmiş mühendislik kısmıdır.

Siz bu iki motosikleti kullanıp karşılaştırmanızı o şekilde yapın. Siz kendiniz karar vermelisiniz. Kağıt üzerindeki teknik veriler yeterli gelseydi inceleme videoları da test sürüşleri de olmazdı :wiinkk:

Zaten hepsi bir yana, tasarım konusunda hoşunuza gideni almanız genellikle sizi daha mutlu eder. Eğer ki motosikletinizde kronik ve çözülemeyen hatalar yoksa emin olun ki ikinci sırada seçeceğiniz bir motosiklet sizi asla tatmin etmeyecektir. Daha güçlü veya konforlu olsa da, daha az yakıp daha ucuza alınsa da aklınızdaki ikinci seçeneğin sahibi olursanız o hep istediğiniz motosiklet her zaman aklınızın bir köşesinde kalacak. Onun için derim ki, hepsini boşverin istediğinizi alın. Bahsettiğiniz motosiklet iyi bir markanın ve distribütörün arkasında olduğu bir makine, sorun yaşamazsınız. Alın ve keyifle sürün derim :cat:

Buraki
23 Eylül 2019, 16:25
eyvallah hocam, teşekkürler

hasmet
23 Eylül 2019, 16:34
peki size şunu sorayım, fazla yakıt tüketiminin problem olmadığını farzedersek, 4 silindirli bi motorsiklet performans açısından, arkanızda artçıyla yokuş yukarı rahat bi şekilde çıkabilmek gibi mesela, daha mantıklı bi seçenek olmaz mı?
Olmaz. Çünkü sizi artçıyla yokuş yukarı taşıyan silindir sayısı değil, motorun gücü ve torku.

fatih.met
23 Eylül 2019, 20:46
1. motorun silindir ve pistonu böyledir, kısa mesafe aşağı ve yukarı hareketi yapar ama 2. motora göre daha hızlı yapar bunu......(valla ara ara bulamadım racing motor için silindir piston :) ama bu videodaki pistonun daha geniş ve kısa olduğunu ve daha kısa mesafe git-gel yaptığını düşün işte. (https://www.youtube.com/watch?v=79oFnd1dJQc)

2. motorun silindir ve piston yapısı buna benzer, silindir uzundur ve piston baya bir mesafe yukarı aşağı hareketi yapar (https://www.youtube.com/watch?v=s5n-2gb8yfM)

buda bonus video, 46. saniyedeki arabayı kesinlikle görmeniz lazım (https://www.youtube.com/watch?v=QACz6wSaQDs)

https://www.youtube.com/watch?v=QACz6wSaQDs

2:59 sileceği görünce koptum :D

4:08 adamların gülmesi komiğime gitti, motorun şaftı kayıyor stop edeceklerine izleyip izleyip gülüyorlar :D