PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tracer 900 vs Fazer 800 karşılaştırma



hisvarlar
16 Eylül 2019, 17:39
Tracer 900 alırken Fazer 800 ile kullanıcı karşılaştırması bulamamıştım, bundan sonra alacaklar için bir klavuz olması amacı ile yazıyorum.

Önceki motorum 2013 Fazer 800 abssiz model, şuan 2016 Tracer 900.

Konfor
Sürücü selesi fazerda rahatken tracerda sert, 100 km de toto ağırıyor. Gerçekten kötü bir sele. Artçı selesi ise tam tersi, artçım tracerı çok rahat buldu.
Amortisör konforu olarak yine tracer özellikle arka amortisörde daha konforlu, ön çok farklı gelmedi.
Motor sıcaklığı olarak fazer çok rahatsızdı, 100 kmh ile giderken bile terletebiliyor, dizler şaseye değince yakıyordu.
Tracer gayet rahat, ısıyı çok az hissettiriyor. Fazera şehiriçinde binmek bu sebeple eziyetti.
Tracer orjinal cam ile epey rüzgar alıyor, givi tur cam taktım şuan gayet başarılı bir rüzgar koruması var.


Oturma pozisyonu
Fazer daha spor tarafta ancak konforlu bir oturus pozisyonu var. Orjinal cam 1.76 boy ile 200 + hızlarda bile çok konforlu yolculuk yaptırabiliyor. Ancak uzun yolculuklarda ve trafikte eğik oturmak hem yolu okuma hem de yorgunluk olarak geri dönebiliyor. Ancak sınıfına göre bence harika bir ergonomisi var.
Tracera ilk oturduğumda enduro bu dedim, eski bir gs kullanıcısı olarak çok tanıdık bir oturma pozisyonu var. Sele fazerdan biraz daha yukarda ancak hafif bir motor olduğundan sorun olmuyor. Gidon bence gereğinden geniş, uçlardan 3er cm kısa olabilirdi.

Yol tutuş - Denge
Yüksek hızlarda tartışmasız fazer önde, çok dengeli ip gibi uzuyor en ufak kararsızlık kafa sallama yok.
Tracer daha tekne misali, yüksek hızlarda kafa hafif sallayabiliyor(amortisör ayarı ile çözenler varmış daha kurcayalayamadım)
Şehir içinde fazerın ön taraf çok ağır hissettiriyordu, manevra olarak daha zordu. Tracer çok rahat.
Virajlarda ikiside çok iyi, tracer geniş gidondan dolayı daha kolay kullanılıyor.

Aynalar
Fazerda görüş çok iyiyken, tracerda görüş yok. Eğilip bakmak zorunda kalıyorum. 35mm yükseltici aldım gelince sorun çözülecek umarım.

Güç
Fazer klasik 4 silindir üst devirlerde kopuyor ancak altlarda 600lükler gibi ölü değildi. Gayet rahat yürüyen bir motordu.
Genelde üst vites düşük devir sessiz bir sürüş yaptığımdan fazerda sollamalarda vites düşürürdüm. Tracerda istisnasız her devir dolu olduğundan buna gerek kalmıyor. Motor ne verseniz yiyor açıkcası. Artçılı kullanımda konfor için B modunda gidiyorum. Yoksa genel olarak bir atılma hali mevcut motorda. Gücü gerçekten hissettiriyor.
Fazerda TCS olmadığından çok yüksek hızlarda bile patinaja düşebiliyordum, tracerda TCS işini iyi yapıyor kayma yok. Arada eğlence amaçlı kapatıyorum, bilek hassasiyetimizi kaybetmeyelim :)

Yakıt tüketimi
Tüketimleri çok benzer, tracer 0.5 lt daha az yakıyor diyebilirim.
İkiside gücüne göre gayet tutumlu bence.

Kalite
Kaporta kalitesi olarak fazer çok ileride, tracerda karenajlar arası boşluk, esneme vs çok fazla.
Blok,kumandalar vs klasik japon ikiside gayet iyi.

Frenler
Fazerda daha net fren tepkileri vardı, tracerda daha touring bir yapı olduğundan ilk frenlemede bir dalma mevcut ancak frenleme gayet başarılı.

Kumandalar ve gösterge
Fazer klasik japon alıştığımız kumandalar. Tracerda selektör yeri değişmiş tam bir eziyet.
Fazerın göstergesi biraz sönük kalıyor, tracerda ise çok kapsamlı. Açıkcası hız,devir ve trip olduğu sürece farklı bir veri aramıyor gözüm.
Ancak fazerda hep 7ye atmaya çalıştığımdan tracer da vites göstergesi olması iyi oldu diyebilirim.
Ancak yine de devir göstergesinin analog olması bence güzel bir detay.

Motor bloğu
Fazerda motor fısır fısır çalışıyordu, egzoz sesi karbon tüp ile harikaydı. 1km öteden yolunuz açılıyor :)
Tracerda kronik debriyaj tas sesi, belirli bir devirde egzantrik sesi ve daha sesli çalışan(boxer motor gibi) blok nedeni ile traktör havası var. Hatta motora almaya gitmeden ustam fazerdan sonra sana traktör gibi gelecek demişti, keza motora bakmaya gidince de neredeyse almaktan vazgeçecektim. Gittiğim ildeki yamaha serviside bunlar böyle sorun yok deyince aldım. Ancak alt devirlerdeki traktörlüğe rağmen üst devirlere çıkınca harika bir spor otomobil sesi geliyor. Egzoz orjinal olmasına rağmen tatlı bir gürültüsü mevcut. Cezalar nedeni ile buna egzoz takmayacağım.

Atladığım noktalar varsa sorun, daha detaylı yardımcı olmaya çalışırım.

ahe
16 Eylül 2019, 17:45
sanki keşke demişşiniz

hisvarlar
16 Eylül 2019, 17:59
sanki keşke demişşiniz

Fazerı vakitsizlikten binemediğimden satmıştım, sattığım kadar temiz ve düzgününü aynı paraya bulamayınca farklı bişeyler olsun madem deyip Tracer aldım.
Açıkcası yanlız bindiğim zaman keşke dedirtiyor :)

ahe
16 Eylül 2019, 18:01
Fazerı vakitsizlikten binemediğimden satmıştım, sattığım kadar temiz ve düzgününü aynı paraya bulamayınca farklı bişeyler olsun madem deyip Tracer aldım.
Açıkcası yanlız bindiğim zaman keşke dedirtiyor :)

hahahaha çok iyi bilirim o hissi :cherry: ama fazer8ın bir ara hangi serileri bilmiyorum granaj birleşme yerlerine parmağım giriyordu pet şişe gibi esniyodu falan ben mi yanlış hatırlıyorum acaba :sunny:

hisvarlar
16 Eylül 2019, 18:38
hahahaha çok iyi bilirim o hissi :cherry: ama fazer8ın bir ara hangi serileri bilmiyorum granaj birleşme yerlerine parmağım giriyordu pet şişe gibi esniyodu falan ben mi yanlış hatırlıyorum acaba :sunny:

Fazer 800 karenaj kalitesi cok ust seviye degildi, atiyorum bir z1000sx degildi ancak tracer bana oyuncak gibi geliyor gercekten cok kotu. En yakin rakibi vfr800x kaportasi fersah fersah daha iyi.

tommygun
16 Eylül 2019, 18:44
Ohh bee "abilerim yeni başladım ne alayım?" "16 yaşında kardeşinizim R25 mi alayım Sym Fiddle mı?" ya da "5000 TL bütçem var ne alayım?" gibi her hafta açılan benzer konulardan sonra bu karşılaştırma konusu ilaç gibi geldi.

Green Arrow
16 Eylül 2019, 18:50
Tracer 900 alırken Fazer 800 ile kullanıcı karşılaştırması bulamamıştım, bundan sonra alacaklar için bir klavuz olması amacı ile yazıyorum.

Önceki motorum 2013 Fazer 800 abssiz model, şuan 2016 Tracer 900.

Konfor
Sürücü selesi fazerda rahatken tracerda sert, 100 km de toto ağırıyor. Gerçekten kötü bir sele. Artçı selesi ise tam tersi, artçım tracerı çok rahat buldu.
Amortisör konforu olarak yine tracer özellikle arka amortisörde daha konforlu, ön çok farklı gelmedi.
Motor sıcaklığı olarak fazer çok rahatsızdı, 100 kmh ile giderken bile terletebiliyor, dizler şaseye değince yakıyordu.
Tracer gayet rahat, ısıyı çok az hissettiriyor. Fazera şehiriçinde binmek bu sebeple eziyetti.
Tracer orjinal cam ile epey rüzgar alıyor, givi tur cam taktım şuan gayet başarılı bir rüzgar koruması var.


Oturma pozisyonu
Fazer daha spor tarafta ancak konforlu bir oturus pozisyonu var. Orjinal cam 1.76 boy ile 200 + hızlarda bile çok konforlu yolculuk yaptırabiliyor. Ancak uzun yolculuklarda ve trafikte eğik oturmak hem yolu okuma hem de yorgunluk olarak geri dönebiliyor. Ancak sınıfına göre bence harika bir ergonomisi var.
Tracera ilk oturduğumda enduro bu dedim, eski bir gs kullanıcısı olarak çok tanıdık bir oturma pozisyonu var. Sele fazerdan biraz daha yukarda ancak hafif bir motor olduğundan sorun olmuyor. Gidon bence gereğinden geniş, uçlardan 3er cm kısa olabilirdi.

Yol tutuş - Denge
Yüksek hızlarda tartışmasız fazer önde, çok dengeli ip gibi uzuyor en ufak kararsızlık kafa sallama yok.
Tracer daha tekne misali, yüksek hızlarda kafa hafif sallayabiliyor(amortisör ayarı ile çözenler varmış daha kurcayalayamadım)
Şehir içinde fazerın ön taraf çok ağır hissettiriyordu, manevra olarak daha zordu. Tracer çok rahat.
Virajlarda ikiside çok iyi, tracer geniş gidondan dolayı daha kolay kullanılıyor.

Aynalar
Fazerda görüş çok iyiyken, tracerda görüş yok. Eğilip bakmak zorunda kalıyorum. 35mm yükseltici aldım gelince sorun çözülecek umarım.

Güç
Fazer klasik 4 silindir üst devirlerde kopuyor ancak altlarda 600lükler gibi ölü değildi. Gayet rahat yürüyen bir motordu.
Genelde üst vites düşük devir sessiz bir sürüş yaptığımdan fazerda sollamalarda vites düşürürdüm. Tracerda istisnasız her devir dolu olduğundan buna gerek kalmıyor. Motor ne verseniz yiyor açıkcası. Artçılı kullanımda konfor için B modunda gidiyorum. Yoksa genel olarak bir atılma hali mevcut motorda. Gücü gerçekten hissettiriyor.
Fazerda TCS olmadığından çok yüksek hızlarda bile patinaja düşebiliyordum, tracerda TCS işini iyi yapıyor kayma yok. Arada eğlence amaçlı kapatıyorum, bilek hassasiyetimizi kaybetmeyelim :)

Yakıt tüketimi
Tüketimleri çok benzer, tracer 0.5 lt daha az yakıyor diyebilirim.
İkiside gücüne göre gayet tutumlu bence.

Kalite
Kaporta kalitesi olarak fazer çok ileride, tracerda karenajlar arası boşluk, esneme vs çok fazla.
Blok,kumandalar vs klasik japon ikiside gayet iyi.

Frenler
Fazerda daha net fren tepkileri vardı, tracerda daha touring bir yapı olduğundan ilk frenlemede bir dalma mevcut ancak frenleme gayet başarılı.

Kumandalar ve gösterge
Fazer klasik japon alıştığımız kumandalar. Tracerda selektör yeri değişmiş tam bir eziyet.
Fazerın göstergesi biraz sönük kalıyor, tracerda ise çok kapsamlı. Açıkcası hız,devir ve trip olduğu sürece farklı bir veri aramıyor gözüm.
Ancak fazerda hep 7ye atmaya çalıştığımdan tracer da vites göstergesi olması iyi oldu diyebilirim.
Ancak yine de devir göstergesinin analog olması bence güzel bir detay.

Motor bloğu
Fazerda motor fısır fısır çalışıyordu, egzoz sesi karbon tüp ile harikaydı. 1km öteden yolunuz açılıyor :)
Tracerda kronik debriyaj tas sesi, belirli bir devirde egzantrik sesi ve daha sesli çalışan(boxer motor gibi) blok nedeni ile traktör havası var. Hatta motora almaya gitmeden ustam fazerdan sonra sana traktör gibi gelecek demişti, keza motora bakmaya gidince de neredeyse almaktan vazgeçecektim. Gittiğim ildeki yamaha serviside bunlar böyle sorun yok deyince aldım. Ancak alt devirlerdeki traktörlüğe rağmen üst devirlere çıkınca harika bir spor otomobil sesi geliyor. Egzoz orjinal olmasına rağmen tatlı bir gürültüsü mevcut. Cezalar nedeni ile buna egzoz takmayacağım.

Atladığım noktalar varsa sorun, daha detaylı yardımcı olmaya çalışırım.

Hayırlı olsun. Kafa sallama sorununu çözme veya bir nebze azaltmak için kilonuza göre süspansiyon ayarı, yumuşak hamurlu ve daha iyi yol tutan bir lastik, çatalların yağ değişim süresi geldiyse daha spor ve sert sürüş odaklı bir yağ tercihi, daha aerodinamik cam gibi maddelere el atarsanız tamamen veya kısmen yardımcı olacaktır. Tracer'da beğenemediğim 2 özellik vardı birisi o kafa sallama mevzusu, biriside dar alanda keskin manevra yapmaya çalışırken kafanın ağırlık olarak yıgılıp devrilmek istemesi, onun dışında çiçek gibi motor.

hisvarlar
17 Eylül 2019, 10:13
Hayırlı olsun. Kafa sallama sorununu çözme veya bir nebze azaltmak için kilonuza göre süspansiyon ayarı, yumuşak hamurlu ve daha iyi yol tutan bir lastik, çatalların yağ değişim süresi geldiyse daha spor ve sert sürüş odaklı bir yağ tercihi, daha aerodinamik cam gibi maddelere el atarsanız tamamen veya kısmen yardımcı olacaktır. Tracer'da beğenemediğim 2 özellik vardı birisi o kafa sallama mevzusu, biriside dar alanda keskin manevra yapmaya çalışırken kafanın ağırlık olarak yıgılıp devrilmek istemesi, onun dışında çiçek gibi motor.

Ön amortisörlerin ayarları hoşuma gitmiyor, yabancı forumlarda 1-2 tane setup inceledim. Deneme yapacağım. Lastikler michelin, ön cam givi ancak yelken gibi :) Tek uzun yola çıkacağım zaman orjinal cama dönerim muhtemelen. Bu şekilde çok emekli işi oluyor sıfır rüzgar.
Kafa yığılma konusu fazerda çok faza vardı, tracer acıkcası çok daha rahat ancak bunda da gaz kontrolü sıkıntılı, çok dar bir manevrada gaza dokunuyorsun hemen kafa atıyor motor. Dar alanda ve şehir içinde B modu çok konforlu.

erkanzdemir
17 Eylül 2019, 10:57
Model yılı ve yeni özellikler için 900 iyi seçim olmuş, ancak 800 de süper alet, ancak yenileme arzusu her daim insanda oluyor. Sizin durum biraz farklı olsada yeni birşey denemek, temizini almak hep yaşanan duygular.
Emeğinize sağlık güzel karşılaştırma.
Fazer 800 çok hoşuma giderdi, hakim olamam duygusuyla hep uzak durdum.

hisvarlar
17 Eylül 2019, 11:13
Model yılı ve yeni özellikler için 900 iyi seçim olmuş, ancak 800 de süper alet, ancak yenileme arzusu her daim insanda oluyor. Sizin durum biraz farklı olsada yeni birşey denemek, temizini almak hep yaşanan duygular.
Emeğinize sağlık güzel karşılaştırma.
Fazer 800 çok hoşuma giderdi, hakim olamam duygusuyla hep uzak durdum.

Açıkcası Fazer 800 2011 de çıkmış bir makine, Tracer 2015. ABS TCS diamond şasi vs bir sürü yenilik var. Arada dünya kadar fiyat farkı var ancak halen Fazer 800 bir çok konuda rekabetçi hatta iyi olduğu yönleri bile var. Burada bence daha başarılı olan makine Fazer 800 ancak yeni yenidir deyip bir de artçılı kullanımdan dolayı Tracer 900 den devam ediyoruz :)
Bence siz de geç olmadan Fazer 800 deneyin, hakimiyeti çok daha ufak motorlardan bile kolay.

YBRMANİA
17 Eylül 2019, 22:15
eski bir fazer8 sahibi olarak fazerda da tracerda ki elektronik olsaydı.Tracer diye bişey olmazdı ;)

uzay gemisi
17 Eylül 2019, 22:27
Traktör sesi eleştirisi hakaret bildiğin:) benim motorda akrapovic carbon takılı ful sistem rölantisine aşık olursunuz:)

erkanzdemir
18 Eylül 2019, 00:29
Aynen dediğiniz gibi; Yeni yenidir mantığı ile fazer almayacağımı düşünüyorum, ancak arkadaşlarda denk gelirse denemeyi düşüneceğim çekiciliği hala var bende.
Şimdilik versys 650 ile Allah sağlık verdiğince inşallah kazasız belasız devam etmek istiyorum.
YBRMANİ kesinlikle doğru teşhis.

hisvarlar
18 Eylül 2019, 09:02
Traktör sesi eleştirisi hakaret bildiğin:) benim motorda akrapovic carbon takılı ful sistem rölantisine aşık olursunuz:)

Egzozuna sözüm yok, güzel. Ancak egzozu bezle kapat, motor traktör :)