PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hava filtresi temizleme...



54RR
09 Eylül 2019, 15:42
Arkadaşlar elimde K&N marka hava filtresi var, yaz başında takmıştım şu an muhtemelen leş gibi olmuştur :) Bunu temizleyip yağlamak için satılan zıkkım çok pahalı, bunu daha ucuza halletmenin bir yolu varmıdır ?
Şu anki düşüncem sabunlu suyla yıkayıp, 10-40 motor yağı sürmek :cherry:
ya da 60-70 lira civarında motulun sattığı filtre temizleme spreyi var ama hangi filtreler için bilmiyorum, bunu kullanabilir miyim ? ve illaki de filtreye yağ sürmek gerekir mi ?

Tundzhay
09 Eylül 2019, 16:08
hava filtresi yağlanmaz!!!
hava fitresi temizlenmez!!!

DEĞİŞTİRİLİR!!!!!

54RR
09 Eylül 2019, 16:59
hava filtresi yağlanmaz!!!
hava fitresi temizlenmez!!!

DEĞİŞTİRİLİR!!!!!

Kağıt filtre için geçerli bu söylediğin :)
Her seferinde 360 liraya kağıt filtre almamak için pamuklu filtre aldım, bu filtre temizleniyor ama kendi temizleme ürünü pahalı.

ahe
09 Eylül 2019, 17:05
morukcum yıka güzelce sonra hava tabancası ile hava tut . Ama en yakın zamanda değiştir :thumleft:

artemis99
09 Eylül 2019, 17:38
K&N filtre alan bunun temizliğine de katlanır. Maliyetli buluyorsanız orjinal kağıt filtreye geçin bence.

okanbagiscan
09 Eylül 2019, 17:46
Normal sabunla yıkayabilirsin.Kuruturken düz bir zeminde gölge havadar bir yerde kurut.Direk güneş ışığı görmesin.yYağlamadan kullanılmaz tabi alternatif bi şeyler kullananları duydum ama tam hatırlamıyorum ne kullanıyorlardı.

54RR
09 Eylül 2019, 19:22
K&N filtre alan bunun temizliğine de katlanır. Maliyetli buluyorsanız orjinal kağıt filtreye geçin bence.

6 ayda bir 350 TL filtre almak mantıklı mı sence ?

pea
09 Eylül 2019, 19:35
6 ayda bir 350 TL filtre almak mantıklı mı sence ?

Yamaha'ya göre R1'in hava filtresi 20000 km'de bir değişiyor. 6 ayda 20 bin yapıyorsanız eyvallah, yoksa gereksiz yere değişim yapıyorsunuz.
Orijinal kağıt filtreye 20 bin km'de 350tl vermek pahalı geliyorsa, yan sanayisini 100-150tl'ye de bulabilirsiniz.

K&N'nin 200 liralık temizlik kiti tek kullanımlıksa hakikaten pahalıymış.

Kural [ Z ]
09 Eylül 2019, 19:53
Arkadaşlar elimde K&N marka hava filtresi var, yaz başında takmıştım şu an muhtemelen leş gibi olmuştur :) Bunu temizleyip yağlamak için satılan zıkkım çok pahalı, bunu daha ucuza halletmenin bir yolu varmıdır ?
Şu anki düşüncem sabunlu suyla yıkayıp, 10-40 motor yağı sürmek :cherry:
ya da 60-70 lira civarında motulun sattığı filtre temizleme spreyi var ama hangi filtreler için bilmiyorum, bunu kullanabilir miyim ? ve illaki de filtreye yağ sürmek gerekir mi ?

MT-07' nin birinde ben de K&N kullanıyorum. Bu filtreler solisyon ile temizlenebilir, güneş görmeyen bir yerde kurumaya bırakılır, kendi yağı ile (gerekirse birkaç uygulamada) yağlanarak sınırsız kez tekrar kullanılabilir.

Eski tip motorlarda (mercedes eski kasalarda görmeniz muhtemeldir) hala fabrikada üzerine takılan filtre kullanılmaya devam edilmektedir. Bu tip filtrelerin esprisi budur. Mercedes vakti zamanında yıkanabilir tip filtreler ile ürettiği bu modelleri, haliyle yedek parça satamadığı için kağıt ve keçe tipleri ile değiştirmiştir. Yani filtrenin aslında değiştirilmesine gerek olmayan malzemelerden üretilmesi zor veya gelişkin bir teknoloji değil kapitalist olmayan sisteme ihtiyaç duyar, hepsi bu :bounce:

Şimdi konuya gelelim. Malesef ki bunun en garanti yolu o malzemelere o parayı vermekten geçiyor. Yani filtreyi suyla yıkamamalısınız, su malzemenin yapısal olarak genleşmesine ve plastik bozulmaya (plastikte değil, filtre elemanında kalıcı hasara) neden olur. Yani bu tip filtrede suyla yıkamayı unutmalısınız. Altenatif olarak yağ çözücü nitelikte ancak lastik ve plastiğe zarar vermeyen seçeneklere bakmak gerek. Örneğin çözücü olarak az miktarda uygulanacak balata spreyi veya kontak sprey iş görebilir.

Yağlama için ise aklıma iki ana alternatif geliyor.

* İlki iki zamanlı motor yağları. Bu yağlar ile çeşitli sünger hava filtrelerini daha öncesinde kullanmışlığım var. Ne var ki filtrenin birkaç kullanım sonrası bozulmasına neden olabiliyor. Filtre bir süre sonra sertleşiyor ve kum gibi dağılmaya başlıyor.

* İkinci alternatif ise silikon yağları. Kalıp ayırıcı veya yağlayıcı özellikteki sprey silikon yağların plastik, petrol türevli veya organik plastik/lastik yapılara zarar vermediğini ve hatta koruduğunu biliyoruz. Aynı şekilde toz tutucu özelliği de var ki bu da iki zamanlı motor yağı kadar toz tutma kabiliyeti olacağını gösteriyor.

Hangisi olursa olsun kullanacağın alternatifler orjinal ürüne özel üretilmediğinden ürünün ömründe azalmaya neden olabilirler. Bu noktada ekonomik ömür mantığı gütmek gerek. Eğer ki bu alternatifleri iki üç kez kullandığımda, orjinal ürün + yeni filtre parasını kurtarıyor ise nedemeye değer, yoksa değmez demektir. Hesabı siz yapabilirsiniz. Alternatiflerin toplam değeri temizleme ve yağlama için 50TL' yi geçmeyecektir. Yeni K&N filtre fiyatı ile bunu topladığınızda çıkan rakkam ile orjinal ürün kullanımı fiyatını karşılaştırın, sonucu görebilirsiniz.

Ben bu şekilde deniycem. Henüz ilk fitre değişimini 10.000' de erkenden yaptığım ve K&N' ye geçişim 10.000 km dahi olmadığı için temizleme gereği görmediğimden bu testi yapma fırsatım olmadı. Risk alıyorsanız deneyebilirsiniz. Denerseniz mutlaka arada bir kontrol edip başlık altında paylaşmanızı rica edicem. Böylelikle sonucu herkes görerek ekonomik bir seçim yapabilir.

nyk
09 Eylül 2019, 23:39
kullandığın filtrenin özelliğini biliyorum ama temizleme kiti kullansanda suyla durulaman gerekmiyor mu? Ben otomobilde kullanıyodum sünger filtre onda öyleydi. Suyla yıkama kısmında önemli olan filtreye tersten su tutman yoksa kirler filtrenin iyice içine işler. Filtrenin dışarı bakan tarafı aşağı bakacak şekilde tutup üstten duş vs ile su tut iyice kirini akıt. Yağ çözücü vs kimyasallar filtrenin yapısına zarar verebilir illa öyle birşey kullanacaksan ben olsam sabun kkullanırım ama sonrasında iyi durula. gölgede kurut 1 gün falan kalsın iyice kurusun. Yağ kısmını bilmiyorum benim filtre kuru tipti ama motor yağı kullanacaksan fazla yağlı bırakma yağladıktan sonra iyice sık fazla yağ akıt.

okanbagiscan
09 Eylül 2019, 23:51
Yooo filtreyi suyla gayet güzel yıkıyoruz.Ben tüm arabalarımda kullanırım.Uzun dönemde daha ucuza denk geliyor.Hatta geçen temizleme kitini bulamayıp yenisini aldım sonra eskiside çıktı bir yerden :)Hatta istanbu_gezg geldi meşhur filtresini yağladık :)
Zaten içinden iki solüsyon çıkıyor biri deterjan gibi fısfıslayıp tanziksiz akan suda temizleniyor.İçinden çıkan broşürde hortumla yıkıyor adam.Yıkarken birkaç şeye dikkat etmek gerek.Su tazyiksiz olacak.Su ılık olabilir sıcak kesinlikle olmayacak.Birde yıkarken suyu havanın motora giriş yönünün tersinden tutarak yıkayacaksın.Somra düz bir zeminde gölgede kurutup yağlanıyor.

Ben bulaşık deterjanıyla yıkayanı çok gördüm .Yağlama için ise otomatik vites şanzıman yağı süreni de gördüm.Yağlarken yağı fazla kaçırırsan map sensörüne gidip arıza yaratabiliyor söküp kontak spreyle temizlemek gerekebilir sensör.

Cyan
09 Eylül 2019, 23:53
K&N'in Türkiye distribütörü kim? Filtrelerden satan epeyice yer var ama temizleyicisinden satan görmedim.

Bu arada benim motosiklet için ABD fiyatı USD 46 (bugünkü kurla ~265TL) olan filtreyi Türkiye'de 450 - 650TL arası fiyatlarda satıyorlar. (Ayıp ediyorlar...)

Bu hesabı geçenlerde de yapmıştım; benim motosiklet söz konusu olduğunda, en ucuz K&N filtre fiyatını baz alsak (ki bunun içinde temizleme kiti fiyatı yok) 9 orijinal kağıt filtre değişimi bir K&N filtre değişimine maloluyor.

Benim motorun orijinal kağıt filtreleri 24.000'de bir değişiyor, sağlamcı olduğum için 12.000'de bir değiştiriyorum.

12.000 * 9 = 108.000km. Motosikletle ayda ort. 900km yapıyorum, dolayısıyla bir K&N filtre kendini en erken 108.000 / 900 = 120 ay = 10 yılda amorti ediyor. (Tekrarlıyorum, burada temizleme kiti maliyeti de yok henüz...)

Benim durumum için hiç ama hiç anlamlı değil... (Ama bir kağıt filtreye 350TL de çokmuş hani, R1 için yan sanayi ürün yok mudur acep?)

uzay gemisi
10 Eylül 2019, 00:05
KN benzeri filtreler anlatılırken çok avantajlı gözüksede de yukarıda arkadaşın dediği gibi ilk alış fiyatı 2-3 orijinal filtre parası veriyorsun zaten hiçbir motorun da filtresi öyle 5 binde bir değişmiyor. Misal mt09 filtresi 40 binde bir değişiyor. Orijinal filtre 200 küsur TL kn de 480tl.
Türkiye şartlarında km takıntısı nedeniyle kimse elinde ki motoru 20 bin km bile kullanmıyor zaten. 100 bin ve üzeri km yapacaksanız belki avantajlı olur ama Türkiye şartlarında yok yani olmaz. Anca adv motosiklet kullanıyor, ayda 10bin km yapıyorsundur yolda filtreyi temizleyip yağlayıp devam edersiniz ozaman avantajlı olur ama her ay 10 bin km adv motosiklete binen abinin de filtreden 100 lira kar edeyim diye düşüneceğini sanmam:)

54RR
10 Eylül 2019, 00:32
Yamaha'ya göre R1'in hava filtresi 20000 km'de bir değişiyor. 6 ayda 20 bin yapıyorsanız eyvallah, yoksa gereksiz yere değişim yapıyorsunuz.
Orijinal kağıt filtreye 20 bin km'de 350tl vermek pahalı geliyorsa, yan sanayisini 100-150tl'ye de bulabilirsiniz.

K&N'nin 200 liralık temizlik kiti tek kullanımlıksa hakikaten pahalıymış.

4 bin km de çıkan filtreyi görsen inan 20 bin km beklemezsin :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------

Bu arada ben 1 yıl önceki bakımda kağıt filtreyi 240 liraya almıştım, bu yıl baktığımda 360 tl idi :queen: K&N filtre 460 lira siz olsanız hangisini alırsınız :) Ve 1 yıl önce taktığım kağıt filtre en fazla 4 bin km kullanıldı, inanın arabada 15bin km kullandığım filtre bundan daha temizdi. Farın olduğu yerdeki hava kanallarından giren bütün börtü böcek direk hava filtresinin yüzeyine çarpıp kalıyor, 20 bin km R1 gibi bir motorun filtresini değiştirmeyecek kadar gaddar bir insan varmıdır acaba :mrgreen:

Galiba bu işin ucuz yolu yok, mecbur 200cc lik yağa ve 300cc lik spreye 200 tl bayılacaz.

uzay gemisi
10 Eylül 2019, 00:32
4 bin km de çıkan filtreyi görsen inan 20 bin km beklemezsin :mrgreen:
Doğru bir karşılaştırma olur mu ama motor yağından örnek vermek istiyorum:)
eski Motor yağını değiştir pırıl pırıl yağ koy 1000km sonra o yağı motordan çıkartırsan zift gibi kapkara oluyor ve hiç iyi gözükmüyor ama iyi gözükmemesi özelliğini yitirdiği anlamına gelmiyor:) bence göz kararıyla değil profesyonel ölçümlerle bu karara varabiliriz. Yanlış hatırlamıyorsam YouTube de izlediğim bir video da Sıfır filtre ile 10bin mile kullanılmış filtrenin hava geçirgenliği, toz geçirgenliğini vs test ediliyordu ve sonuçlar birbirine çok yakın çıkıyordu. Bulabilirsem videoyu eklerim:)

_alp_
10 Eylül 2019, 08:47
Bence direk K&N'in solüsyonunu ve yağını alıp geçin. Benim motorumda hypercharger olduğu için normal filtreye göre çok çok fazla kirleniyor. Bu nedenle şimdiye kadar en az 9-10 kere temizlik/yağlama yapmışımdır. Sprey ve yağ hala duruyor. Uzun süre kullanacaksanız ve süreye vurduğunuzda fiyatı o kadar da çok değil. Bu arada yağı gıdım gıdım kullanın, filtrenin emmesini bekleyin. Sonra akmasın.

YBRMANİA
10 Eylül 2019, 08:55
K&N filtreler değiştirilmez temizlenip kullanılır.Neden bilmeden işkembeden sallıyorsunuz( on karakter )

Dostum bende ipone filtre yağlama zımbırtısı var bir kere eski motorumda KN vardı onda kullandım.uygun fiyatlı verebilirim.Balata spreyini bas tertermiz olacaktır.kuruduktan sonra filtre yağlayıcıyla yağlayıp takacaksın.

https://i.hizliresim.com/3OMYvO.jpg (https://hizliresim.com/3OMYvO)

bu üründen elimde olan.

Mertcan39
10 Eylül 2019, 09:12
Filtre temizlenmez diye bir şey yok iş makinalarından her gün yarım kilo toz çıkıyor her gün hava tutulup geri takıkıyor kim her gün 200 300 lira filtreye verebilir ?

siyanoz
10 Eylül 2019, 09:24
Bende de var önce yer temizleme malzemesi dixi gibi bir ürünü kovaya koy suyla çöz iyice yıka sonra durula en sonda kurutma makinesine koy ama dönmeyen ortasında ayakkabı konulan aparata yerleştirip iki kere kurut mis gibi oluyor

54RR
10 Eylül 2019, 10:08
Doğru bir karşılaştırma olur mu ama motor yağından örnek vermek istiyorum:)
eski Motor yağını değiştir pırıl pırıl yağ koy 1000km sonra o yağı motordan çıkartırsan zift gibi kapkara oluyor ve hiç iyi gözükmüyor ama iyi gözükmemesi özelliğini yitirdiği anlamına gelmiyor:) bence göz kararıyla değil profesyonel ölçümlerle bu karara varabiliriz. Yanlış hatırlamıyorsam YouTube de izlediğim bir video da Sıfır filtre ile 10bin mile kullanılmış filtrenin hava geçirgenliği, toz geçirgenliğini vs test ediliyordu ve sonuçlar birbirine çok yakın çıkıyordu. Bulabilirsem videoyu eklerim:)

Şimdi motor yağı farklı bir durum, sonuçta yağ boşaldıktan sonra motorun içinde illaki kalıyor biraz, buda yeni yağı bulandırmaya yeter :)

okanbagiscan
10 Eylül 2019, 10:40
Kırkbin km giden filtreyi merak ettim doğrusu.Arabada bile 10 binde değiştiriyoruz.

maktama
10 Eylül 2019, 10:44
Şimdi motor yağı farklı bir durum, sonuçta yağ boşaldıktan sonra motorun içinde illaki kalıyor biraz, buda yeni yağı bulandırmaya yeter :)

O iş öyle değil. Yağın kararması yağın işini yaptığının göstergesidir genelde, yağın içinde motorun içini kurumdan kirden temizleyici deterjan katkıları da vardır. Bu katkılar iş görürken temizledikleri maddelerden dolayı yağ kararır. Yani sandığınız gibi motorun içinde kalan yağdan kararmaz yeni yağ.:cat:

greyhorse
10 Eylül 2019, 12:19
kn marka filtreyi kn marka temizleyici ile temizlemek zorunda değilsiniz.Filtre temizleme kimyasalı ve ekipmanları üreten Maxima,uni gibi markalar var.Başka alternatifler de vardır.fiyatlar yarı yarı fark ediyor.Kn filtrenin su ile temas etmemesi gerektiğini nereden çıkardınız?Kullanım kılavuzunda filtrenin kn ürünüyle temizledikten kimyasal'ın kurumasına izin vermeden su ile durulayın yazar.

54RR
10 Eylül 2019, 13:20
O iş öyle değil. Yağın kararması yağın işini yaptığının göstergesidir genelde, yağın içinde motorun içini kurumdan kirden temizleyici deterjan katkıları da vardır. Bu katkılar iş görürken temizledikleri maddelerden dolayı yağ kararır. Yani sandığınız gibi motorun içinde kalan yağdan kararmaz yeni yağ.:cat:

:) Şimdi yağı yeni boşaltılmış motora, bidondan kullanılmamış yağ koyun ve motoru 3-5 dk çalıştırın, rengin koyulaştığını görürsünüz. Sizin söylediğiniz kullandıkça yağın kararması, örneğin kırmızı renkteki yağın koyu kahverengi olması gibi :P

Filtre olayına gelince 200 liralık zıkkımı alıyorum artık, kesin kullanılan bir yöntem yok herkes farklı birşey söylüyor :mrgreen:

hasmet
10 Eylül 2019, 15:46
;4501248']Eski tip motorlarda (mercedes eski kasalarda görmeniz muhtemeldir) hala fabrikada üzerine takılan filtre kullanılmaya devam edilmektedir. Bu tip filtrelerin esprisi budur. Mercedes vakti zamanında yıkanabilir tip filtreler ile ürettiği bu modelleri, haliyle yedek parça satamadığı için kağıt ve keçe tipleri ile değiştirmiştir. Yani filtrenin aslında değiştirilmesine gerek olmayan malzemelerden üretilmesi zor veya gelişkin bir teknoloji değil kapitalist olmayan sisteme ihtiyaç duyar, hepsi bu :bounce: .

Açıkçası ben bunun para kazanmaktan ziyade servis zorluğu, yapılan temizlemenin kalite kontrol zorluğu, ve alternatifin ucuzluğu olduğunu düşünüyorum.

K&N filtrenin yarım saatlik tipik bir bakım esnasında yıkanıp kurutulup yağlanması çok mümkün değil. Yapılan işin kalite kontrolü daha da zor.

Onun yerine kağıt filtreyi değiştiriyorsunuz bitiyor. Bir Honda Civic'in hava filtresi $15. Çok sık değişen bir parça da değil. Şimdiki arabamınki 40bin km'de bir değişim istiyor.

Açıkçası K&N filtre olayı bu yüzden saçma geliyor bana. Uzun vadede ucuzluk vadediyor, lakin ne kadar süre sonra ve ne kadar ucuz? Şahsen senede bir bile değişmeyen bir parça için evde kimyasal saklayıp, vakti gelince de yıkama, kurulama, yağlama ile uğraşma yerine parça değişimini tercih ediyorum. Zaten çok pahalı değil. Hazır yağlı orijinal parça kullandığım için hata ve yıpranma da söz konusu değil. Öyle işte.