PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Katlanır Ayna



EmirhanGeze
03 Eylül 2019, 22:42
Selam arkadaşlar aklımda bir soru işareti var yapmadan önce size de danışmak isterim

Motorum CBR 250 için katlanır ayna düşünüyordum ama fiyatları mağlum ucuz değil, internette araştırırken bir videoya rastladım arkadaş yaylı rondela ile aynayı katlanabilir hale getirmiş bende böyle yapmayı düşünüyorum sizin düşünceniz nedir acaba?

Zaman ayırıp cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
İyi günler.

https://www.youtube.com/watch?v=fpvmFZmLYfs

(dakika 01.50 den itibaren yapılışını anlatıyor)

tommygun
03 Eylül 2019, 23:27
Videodaki arkadaş belli ki emek sarfetmiş,uğraşmış,bir şeyler yapmış. O nedenle ellerine sağlık. Konudan bağımsız olarak şu skinny jeans modasını bu ülkeye getirenleri Allah bildiği gibi yapsın. Geçen gün pantolon alayım dedim normal beden yok, hepsi ya dar ya kısa paça, hepsi dürrük gibi.

Kural [ Z ]
03 Eylül 2019, 23:53
Selam arkadaşlar aklımda bir soru işareti var yapmadan önce size de danışmak isterim

Motorum CBR 250 için katlanır ayna düşünüyordum ama fiyatları mağlum ucuz değil, internette araştırırken bir videoya rastladım arkadaş yaylı rondela ile aynayı katlanabilir hale getirmiş bende böyle yapmayı düşünüyorum sizin düşünceniz nedir acaba?

Zaman ayırıp cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
İyi günler.

https://www.youtube.com/watch?v=fpvmFZmLYfs

(dakika 01.50 den itibaren yapılışını anlatıyor)

CBR250R' ın aynaları zaten katlanır tiptir.

Carlsberg
04 Eylül 2019, 00:23
;4499846']CBR250R' ın aynaları zaten katlanır tiptir.

Teori'de öyle ama prtaikte pek katlanmıyor hocam :D
Yani daha doğrusu, doğru katlanır ama açılmaz

EmirhanGeze
04 Eylül 2019, 00:33
benim ki katlanmıyor
katlanır aynaya 80-90 TL vermektense bu arkadaşın yaptığı gibi rondela ile halledeceğim

toreador
04 Eylül 2019, 11:02
Trafikte arkadan gelen aracı görmek için kullanılan aynaların katlanmasını anlayabilmiş değilim. Aerodinamik yapıyı iyileştirerek daha yüksek sürat ile mi gidiliyor?

TheNightHawk
04 Eylül 2019, 11:13
Trafikte aralara girip aynayı takmamak için. Yoğun trafiği olan şehirlerde zorunlu olarak yapılan bir hareket. Ben diğer araçlar durur vaziyette ve aralık müsait olduğu sürece aralardan geçiyorum. Ayna katlayacak kadar dar aralıktan geçmem ve tavsiye de etmek mümkün değil.

Kural [ Z ]
04 Eylül 2019, 11:25
Teori'de öyle ama prtaikte pek katlanmıyor hocam :D
Yani daha doğrusu, doğru katlanır ama açılmaz

Katlanıyor. En azından Orjinal aynaları katlanıyor. Biraz sert gelebilir ancak katlanır da geri açılır da, bu arada cıvata gevşemesi gibi bir durum da söz konusu olmaz çünkü yay ve pul kullanılarak alien cıvata ile kafa demirine grenajı geçerek sabitlenmiştir, bağlantı noktası da oldukça sağlamdır. Orjinal değil ise ya katlanmaz, ya da bir iki katlamada cıvata gevşeyerek aynayı boşa çıkarır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------


Trafikte arkadan gelen aracı görmek için kullanılan aynaların katlanmasını anlayabilmiş değilim. Aerodinamik yapıyı iyileştirerek daha yüksek sürat ile mi gidiliyor?

Açıkçası ben motosikletleri park ederken çizilmesi riskine karşı katlamayı tercih ediyorum. Hem dışarıda yayaların kol/omuz atmasıyla bozulan ayna ayarları sinirlerimi de bozmuyor, hem de kapalı alanda muhafaza ederken motosikletlerin arasına girmek daha kolay oluyor.

Trafikte ayna katlamanın mantığını hala çözebilmiş değilim. Arkadan gelene odaklanmamak gibi tuhaf bahaneler de üretenler de var, kendisi sopa yutmuş gibi durup ayna katlayanı da.

toreador
04 Eylül 2019, 13:19
;4499902']Katlanıyor. En azından Orjinal aynaları katlanıyor. Biraz sert gelebilir ancak katlanır da geri açılır da, bu arada cıvata gevşemesi gibi bir durum da söz konusu olmaz çünkü yay ve pul kullanılarak alien cıvata ile kafa demirine grenajı geçerek sabitlenmiştir, bağlantı noktası da oldukça sağlamdır. Orjinal değil ise ya katlanmaz, ya da bir iki katlamada cıvata gevşeyerek aynayı boşa çıkarır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------



Açıkçası ben motosikletleri park ederken çizilmesi riskine karşı katlamayı tercih ediyorum. Hem dışarıda yayaların kol/omuz atmasıyla bozulan ayna ayarları sinirlerimi de bozmuyor, hem de kapalı alanda muhafaza ederken motosikletlerin arasına girmek daha kolay oluyor.

Trafikte ayna katlamanın mantığını hala çözebilmiş değilim. Arkadan gelene odaklanmamak gibi tuhaf bahaneler de üretenler de var, kendisi sopa yutmuş gibi durup ayna katlayanı da.

Aslında aynanın katlanma maksadına uygun olarak kullanıyorsunuz.






Trafikte aralara girip aynayı takmamak için. Yoğun trafiği olan şehirlerde zorunlu olarak yapılan bir hareket. Ben diğer araçlar durur vaziyette ve aralık müsait olduğu sürece aralardan geçiyorum. Ayna katlayacak kadar dar aralıktan geçmem ve tavsiye de etmek mümkün değil.

Uygulamada faydalı olsa buna güzel çözüm diyebilirim. Fakat genelde aynalar trafikte sayısı daha çok olan otomobillerin değil servis araçlarının yahut ufak kamyonetlerin aynalarına tekabül ediyor; en azından benim kullandığım motosikletlerin durumu bu şekildeydi. Ancak ilginç bir durum daha gidon genişliği ile ayna genişliklerinin neredeyse aynı olması. Estetikten uzak ve ücretsiz hayat kurtarma niteliği olan emniyet kemerinin takmamaya oranlı bir manzara.

Seyir halinde katlayanlar bana bir dönem (hala da görüyorum ara ara) polo yaka tişörtün yakasını dikenlere benzetiyorum. Güzel göründüğünü sanıp aykırı davranış sergileyen garibanlar gibi geliyor bana. Dilerim bir aracı sollarken ayna olmadığı için dönüp arkaya baktığı esnada önünde aniden frene basıp duran aracı fark edecek bir örümcek hisleri vardır aynı mahlukatın düşünce uzvuna sahip oldukları gibi.

Hakir görmek için söylemiyorum fakat genel gözlemimde yaşı henüz 20'yi geçmemiş 125 cc ya da 250 cc uygun yollu motosiklet sürücülerinde tespit ettim bu detayı. Muhtemelen FPS görüşte kendilerini spoiler takmış bir aracın içinde uçuyor gibi bir hisse kapılıyorlar. Gençlik tabii, ben o yaşlarda chopper motosiklete bindiğim için ayna katlamak biraz beyhude olurdu. 125 CC tereyağı ile zinciri yağlanmış, tornavida ile egsozu delinip mahallede terör estiren bir araç kullanıyor olsaydım, katlardım sanırım.

Carlsberg
04 Eylül 2019, 13:43
;4499902']Katlanıyor. En azından Orjinal aynaları katlanıyor. Biraz sert gelebilir ancak katlanır da geri açılır da, bu arada cıvata gevşemesi gibi bir durum da söz konusu olmaz çünkü yay ve pul kullanılarak alien cıvata ile kafa demirine grenajı geçerek sabitlenmiştir, bağlantı noktası da oldukça sağlamdır. Orjinal değil ise ya katlanmaz, ya da bir iki katlamada cıvata gevşeyerek aynayı boşa çıkarır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------



Açıkçası ben motosikletleri park ederken çizilmesi riskine karşı katlamayı tercih ediyorum. Hem dışarıda yayaların kol/omuz atmasıyla bozulan ayna ayarları sinirlerimi de bozmuyor, hem de kapalı alanda muhafaza ederken motosikletlerin arasına girmek daha kolay oluyor.

Trafikte ayna katlamanın mantığını hala çözebilmiş değilim. Arkadan gelene odaklanmamak gibi tuhaf bahaneler de üretenler de var, kendisi sopa yutmuş gibi durup ayna katlayanı da.

Ustam valla R25'ten önce CBR 125'im vardı, 250 ile sistemleri aynı diye biliyorum yanlışsa affola ancak üzerinde orijinal aynaları olmasına rağmen ya katlanınca açılmıyor, yada açılınca katlanmıyordu. Cebimde alyan taşırdım hatta hep :/

EmirhanGeze
05 Eylül 2019, 03:40
Trafikte arkadan gelen aracı görmek için kullanılan aynaların katlanmasını anlayabilmiş değilim. Aerodinamik yapıyı iyileştirerek daha yüksek sürat ile mi gidiliyor?

:D:D:D karşındaki kişiyi tanımadan böyle yargılaman pek hoş değil ben her motosikletime binişimde aynamı kontrol eden biriyim ayna benim için el koldan bi farkı yok iş yerime gittiğimde 2 aracın arasına çok parkettiğimden dolayı ayna yönünden sıkıntı çekiyorum sadece park sırasında kullanacağım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:30 ----------


Aslında aynanın katlanma maksadına uygun olarak kullanıyorsunuz.







Uygulamada faydalı olsa buna güzel çözüm diyebilirim. Fakat genelde aynalar trafikte sayısı daha çok olan otomobillerin değil servis araçlarının yahut ufak kamyonetlerin aynalarına tekabül ediyor; en azından benim kullandığım motosikletlerin durumu bu şekildeydi. Ancak ilginç bir durum daha gidon genişliği ile ayna genişliklerinin neredeyse aynı olması. Estetikten uzak ve ücretsiz hayat kurtarma niteliği olan emniyet kemerinin takmamaya oranlı bir manzara.

Seyir halinde katlayanlar bana bir dönem (hala da görüyorum ara ara) polo yaka tişörtün yakasını dikenlere benzetiyorum. Güzel göründüğünü sanıp aykırı davranış sergileyen garibanlar gibi geliyor bana. Dilerim bir aracı sollarken ayna olmadığı için dönüp arkaya baktığı esnada önünde aniden frene basıp duran aracı fark edecek bir örümcek hisleri vardır aynı mahlukatın düşünce uzvuna sahip oldukları gibi.

Hakir görmek için söylemiyorum fakat genel gözlemimde yaşı henüz 20'yi geçmemiş 125 cc ya da 250 cc uygun yollu motosiklet sürücülerinde tespit ettim bu detayı. Muhtemelen FPS görüşte kendilerini spoiler takmış bir aracın içinde uçuyor gibi bir hisse kapılıyorlar. Gençlik tabii, ben o yaşlarda chopper motosiklete bindiğim için ayna katlamak biraz beyhude olurdu. 125 CC tereyağı ile zinciri yağlanmış, tornavida ile egsozu delinip mahallede terör estiren bir araç kullanıyor olsaydım, katlardım sanırım.

siz daha çok konuyu saptırmışsınız para vermektense böyle bir yöntem uygulasam nasıl olur diye HOŞGÖRÜLÜ arkadaşlara bir soru sormuştum ancak siz burda fikrimi değerlendirmektense laf sokuşturmaya çalışmışsınız

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:34 ----------


;4499902']Katlanıyor. En azından Orjinal aynaları katlanıyor. Biraz sert gelebilir ancak katlanır da geri açılır da, bu arada cıvata gevşemesi gibi bir durum da söz konusu olmaz çünkü yay ve pul kullanılarak alien cıvata ile kafa demirine grenajı geçerek sabitlenmiştir, bağlantı noktası da oldukça sağlamdır. Orjinal değil ise ya katlanmaz, ya da bir iki katlamada cıvata gevşeyerek aynayı boşa çıkarır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------



Açıkçası ben motosikletleri park ederken çizilmesi riskine karşı katlamayı tercih ediyorum. Hem dışarıda yayaların kol/omuz atmasıyla bozulan ayna ayarları sinirlerimi de bozmuyor, hem de kapalı alanda muhafaza ederken motosikletlerin arasına girmek daha kolay oluyor.

Trafikte ayna katlamanın mantığını hala çözebilmiş değilim. Arkadan gelene odaklanmamak gibi tuhaf bahaneler de üretenler de var, kendisi sopa yutmuş gibi durup ayna katlayanı da.

usta benimkiler orijinal hiç değiştirmedim ama denediğimde katlanmıyordu fazla zorlamakta istemedim kırılır vs diye
ne dersin bu rondela ile bu iş olur mu ona göre yapacağım da konuyu açtım yorumlarda soruma cevap hariç her şey yazıldı da aklımda hala soru işareti var

Kural [ Z ]
05 Eylül 2019, 09:19
:D:D:D karşındaki kişiyi tanımadan böyle yargılaman pek hoş değil ben her motosikletime binişimde aynamı kontrol eden biriyim ayna benim için el koldan bi farkı yok iş yerime gittiğimde 2 aracın arasına çok parkettiğimden dolayı ayna yönünden sıkıntı çekiyorum sadece park sırasında kullanacağım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:30 ----------



siz daha çok konuyu saptırmışsınız para vermektense böyle bir yöntem uygulasam nasıl olur diye HOŞGÖRÜLÜ arkadaşlara bir soru sormuştum ancak siz burda fikrimi değerlendirmektense laf sokuşturmaya çalışmışsınız

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:34 ----------



usta benimkiler orijinal hiç değiştirmedim ama denediğimde katlanmıyordu fazla zorlamakta istemedim kırılır vs diye
ne dersin bu rondela ile bu iş olur mu ona göre yapacağım da konuyu açtım yorumlarda soruma cevap hariç her şey yazıldı da aklımda hala soru işareti var

Şimdiye kadar hiç katlamadıysanız oldukça sert gelebilir. Hatta oksitlenerek yapışmış dahi olabilir(motosiklet yaşına göre). Çalışmasını rahatlatmak için içine bir miktar sıvı yağ damlatın, yağ çubuğundan dahi damlatsanız olur. Ardından korkmadan ve dikkatlice katlamayı deneyin, birkaç dakika içinde çalışır hale gelecektir.

Görüntü itibari ile katlanır modellere benzemediğinden birçok kullanıcı katlanamaz olduğunu düşünüyor. Ancak Honda CBR250R' ın orjinal aynaları katlanır tiptir, yaylı bağlantı ile kafa demirine sabitlenmiştir, gevşeme yapmaz.