PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CC Yükseltme



gckumbasar
03 Eylül 2019, 12:43
Merhaba,
2017 Model 0 km aldığım MT25 motosikletim şuan 5.000 km de şubat ayı trafiğe çıkışlı. Motosikleti ortalama 7 ile 10 bin km arasında satıp yükseltmeyi düşünüyorum. MT25 ilk motosikletim ama kendi motosikletimi almadan önce arkadaşlarımın r25, mt25 vs tarzı motosikletlerini kullanmışlığım var.Yanlış olmasın nerdeyse 1000 km ye yakın onları kullanmıştım.Motosikletim 4.000 km civarlarındayken bir diğer arkadaşımın MT07 motosikletini kullandım.Fazla bir süreç değil en fazla 100-200 km etmişimdir ama kendimi hiç acemi hissetmedim kullanırken.Tri 780 Egzozu vardı. bunu belirtmemin sebebi sesine yenik düşüp her hangi bir şey yapmadım 3 ara gaz 1 gaz yapmadım gibi, Hız veya apaçilik yapmadım.Genelde videolarda ve çevrede görüyorum çünkü böyle kullanıyor düşük CC'den yüksek CC motosiklete geçen veya binenme şansı bulan kullanıcılar.

Hız seven apaçilik yapan bir insan değilim kendime ve bileğime hakim olabilen bir insanım gaza gelmem demek büyük konuşmaktır ama kolay kolay gaza gelmem diyeyim daha doğru olur vs vs. Allaha şükür kaza vs hiç bir şeyde yaşamadım allahta yaşatmaz inşallah.

Sizden az da olsa biraz yardım istiyorum,akıl istiyorum.
Ben MT25 ile 7-10 bin arası km yapıp sonrasında satıp MT07 almam sizce doğru bir karar mı?

Beni bu konuda biraz bilgilendirirseniz çok sevinirim. Sadece biraz fikir sahibi olmak istiyorum.
Şimdiden teşekkürler.

motohazar
03 Eylül 2019, 13:09
Sen kafana baştan mt07 yi koymuşun bizden de destek bekliyorsun almaya bence Zaten heveslisin almak istiyorsan imkanın varsa al hatta 09 u al sıkıntı yok

arndiol
03 Eylül 2019, 13:14
Artık forumda öyle tepkiler geliyor ki insanlar resmen konuyu acarken ikna etmeye calısıyor.

Ekipman bütçesi düşük oldugunda linç ve aşağılama
Belli bir tecrübe altına cc yükseltmek istediğinde saldırı

vb. vb. vb.

Neyse konumuza gelecek olur isek; 2017'de aldıgın motor ile 5 bin km yaptıysan yeterli tecrübeye ulasmamıssın demektir. Yani yılda 2.5 k km yapmıssın; şuradan yorumluyorum ben motoru alalı 11 ay oldu 3 bin km yaptım ve cok az yaptıgımı düşünüyorum.

ANcak; kişi kendisini bilmeli. yani 100-200 km cok olmamsa bile mt07 kullandıgında yeterli hissettiysen kendini al tabi ki; ben sınava mt07 ile girmiştim, 6 ay sonra tekrar binmek nasip oldu. Kendi motorum 162cc, mt07'yi daha rahat kullandım.

Buradan kımse yaparsın yapamazsın dıyemez; 70bin km tecrübesi olan sığırlardan daha iyi binen 5bin km tecrübeli arkadaşlar var.

gckumbasar
03 Eylül 2019, 13:23
Yanlış bir yazım var sanırım. mesajı düzeltmeye çalıştım ama öyle bir imkan yok sanırım. Motosikletim 2017 model, 2019 şubat ayı trafiğe çıkışlı. 7 ay oldu motosikleti alalı 5.000 km yaptım.Amacım illa motosikleti yükseltmek vs değil sadece bilgi sahibi olmak, yanlış karar vermemek.Sonuç olarak motosikleti alıp sorun yaşacağıma kendimi riske atacağıma 1 sene geç alır keyfini sürerim. bu düşüncede bir insanım. ama sanırsam tepkiler 2 senede 5.000 km yapıldığını düşünüldüğünden dolayı oluyor. tamamen yazım hatası kusura bakmayın

nyk
03 Eylül 2019, 13:36
kendine güveniyorsan, mt25 ile hakimiyet sorunun yoksa geç gitsin.

gckumbasar
03 Eylül 2019, 14:20
Hakimiyetim allaha şükür iyi, kendime güveniyorum tabi güvensiz olmaz bu işler. biraz daha tecrübe edip ortalama 5.000 km daha kullanıp biraz daha pişip geçmeyi düşünüyorum allah nasip ederse

MotorKafa
03 Eylül 2019, 14:33
Hocam mesele motosikleti sürmek değil, ona hakim olabilmek.
Bu da ne yazık ki 10.000 km tecrübe ile zor bir senaryo.
Bugün K1600GTL'e de binsen A noktasından B noktasına gidersin.
Ancak öyle durumlar oluyor ki, çok hızlı karar vermen ve uygulaman gerekiyor.
Ha diyeceksin ki "bu durumlar her motorda oluyor ve her motorun tepkisi farklı oluyor".
Evet öyle ama ne kadar çok tecrüben olursa, bu dinamiklere o kadar çabuk adapte oluyorsun.
Ayrıca araba da kullanmıyorsan 10.000km'lik tecrübe trafiği okuyabilmek için çok çok az.
Trafiği düzgün okuyamaman da tehlikelere her daim açık olman demektir.
Özetle durum bu. Karar senin.

Ha ayrıca; yüksek hacimli motorlarda özellikle de tecrübesiz kişilerde ikarus sendromunun çok daha yüksek olduğunu düşünüyorum. Bunu da göz önünde bulundur derim.
150.000km'den fazla tecrübesi olan biri olarak yazıyorum bunları.

ahmetmert58
03 Eylül 2019, 14:37
yaklaşık 8 senedir motosiklet kullanıyorum. çok büyük cc motor kullandım fakat hiç sahibi olmadım. çünkü büyük motor sahibi olmak sorumluluk gerektirir. rahmetli barkın bayoğlunun söylediği bi laf vardı " 70 80 bin km tecrübeniz olsun büyük motor için." kendini hazır hissedebilirsin, yüksek cc motor kullanabiliyor da olabilirsin. lakin sence tecrüben bunun için yeterli mi? bir arkadaş var dı forumda 600rr ilk motosikleti olan. o kadar insan yapma etme dedi fakat arkadaş dinlemedi. çok geçmeden ölüm haberi haberlere çıktı mekanı cennet olsun arkadaşımızın. mt07 dediğimiz motosiklette öyle yavaş bir motosiklet değil. genciz neticede hepimizin kanı kaynıyor. benim gibi relax bir adamın bile büyük motorda yerinde duramadığı dünyada inanmıyorumki büyük motor alıp nadiren gazlarım diyen adamın hakikaten sakin sürebilsin :) bir adet mt-25 pert ettim. güzel motor torku beygiri yerinde. bence bunla devam edin. neticede hız ve apaçilik gibi huylarınız yok ise mt-25 te size yeterli olacaktır. ve büyük motorun bakımıda büyük oluyor benden söylemesi :)

birde bakın burada kimse sizin kötülüğünüzü istemez. sizin motor alıp almamanız kimsenin cebine para kazandırmıyor. herkes doğru bildiğini söyler kimi al der kimi alma der. ben alma diyorum. çünkü motosiklet camiasında dünya çapında kabul görmüş bir fikir bu. az tecrübeyle büyük motor almayın. tanrı bir defa yaşama şansı veriyor insana. bunuda akıllıca kullanıp güzel değerlendirmekte fayda var :)

gckumbasar
03 Eylül 2019, 16:07
@MotorKafa
Abi dediklerine katılıyorum. A noktasından B noktasına gitmek kolay,
zaten benimde öğrenmek istediğim bu tarz şeyler. hazır mıyım veya ne zaman hazır olabilirim.
Araçla ortalama 50 bine yakın km sahibiyim.
aceleci bir insan değilim biraz daha tecrübe edinip alabilirim benim için sorun değil :)
teşekkür ederim güzel yorumların için :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------

@ahmetmert58
Motosikleti sakin kullanırım dediğiniz gibi mt25 yeterli bir motosiklet ama insan bir zaman sonra yükseltmek istiyor. ben illa demiyorum ki 10bin km edince motosikleti alacam. sadece fikir sahibi olmak istiyorum akıl danışıyorum büyüklerime.
acelem yok dediğin gibi abi bi kere yaşama sansı verilmiş 1 - 2 sene geç mt 07 sahibi olur sefasını sürerim.

Güzel yorumların için teşekkür ederim :)

espresso
03 Eylül 2019, 17:00
Şu an kullandığınız motor size yetiyorsa niye yükseltesiniz ki?
ille belli bir tecrübeden sonra belli sırayla daha büyük motora geçmek gerekiyormuş, bu iş böyleymiş gibi bir algı var. Büyük motorun tehlikesi de, masrafı da, derdi de büyük oluyor. Bu dertleri, tehlikeleri kabul etmeye değecek kadar artı keyfi olacak mı ona göre karar verin. Şu an kullandığınız motorla yapamayıp daha büyük motorla yapabileceğiniz şeyleri listeleyin, daha keyifli olacağına inanırsanız, büyük motorun masrafına ve tehlikesine değer diyorsanız alın, yok gerek yok şimdilik diyorsanız da aynı motorla devam edin.

impetum
03 Eylül 2019, 17:25
Bence büyük cc için sadece tecrübe yetmiyo, işletim maliyetlerini kaldırabilecek maddi durum da gerekiyo. 150cc ve 250cc kullanırken gözüme dokunmayan benzini ve bakım maliyetleri 500cc kullanmaya başladığımda kayda değer bi şekilde arttı ve alacağım motorun bakım aralıklarına, yakıt sarfiyatına ve ufak tefek kazalar için parça fiyatlarına da dikkat etmeye başladım.

Bence tecrübe dışında bunun da gözönünde bulundurulması lazım. Şahsen afrika twin alıp işletebilecek durumda olmama rağmen maddi durumumun biraz daha düzelmesini bekliyorum. Sonuçta motorun büyük kısmı tutku ve keyif işi.

Eğer motoru kullanırken yaktığınız yakıtı veya yaptığınız kilometreyi düşünüyosanız o motosiklet sizin için fazladır. Kişisel görüşüm tabi 😊

Kural [ Z ]
03 Eylül 2019, 18:16
Merhaba,
2017 Model 0 km aldığım MT25 motosikletim şuan 5.000 km de şubat ayı trafiğe çıkışlı. Motosikleti ortalama 7 ile 10 bin km arasında satıp yükseltmeyi düşünüyorum. MT25 ilk motosikletim ama kendi motosikletimi almadan önce arkadaşlarımın r25, mt25 vs tarzı motosikletlerini kullanmışlığım var.Yanlış olmasın nerdeyse 1000 km ye yakın onları kullanmıştım.Motosikletim 4.000 km civarlarındayken bir diğer arkadaşımın MT07 motosikletini kullandım.Fazla bir süreç değil en fazla 100-200 km etmişimdir ama kendimi hiç acemi hissetmedim kullanırken.Tri 780 Egzozu vardı. bunu belirtmemin sebebi sesine yenik düşüp her hangi bir şey yapmadım 3 ara gaz 1 gaz yapmadım gibi, Hız veya apaçilik yapmadım.Genelde videolarda ve çevrede görüyorum çünkü böyle kullanıyor düşük CC'den yüksek CC motosiklete geçen veya binenme şansı bulan kullanıcılar.

Hız seven apaçilik yapan bir insan değilim kendime ve bileğime hakim olabilen bir insanım gaza gelmem demek büyük konuşmaktır ama kolay kolay gaza gelmem diyeyim daha doğru olur vs vs. Allaha şükür kaza vs hiç bir şeyde yaşamadım allahta yaşatmaz inşallah.

Sizden az da olsa biraz yardım istiyorum,akıl istiyorum.
Ben MT25 ile 7-10 bin arası km yapıp sonrasında satıp MT07 almam sizce doğru bir karar mı?

Beni bu konuda biraz bilgilendirirseniz çok sevinirim. Sadece biraz fikir sahibi olmak istiyorum.
Şimdiden teşekkürler.

MT-07 kimisine göre tasarım hatalı, kimisine göre tam yerinde, kimisine göre ise mükemmel bir motosiklet.

Bir motosiklet için birbirinden bu kadar zıt farklı yorumlar yapılabiliyor.

* Tasarım hatalı diyen vatandaş diyor ki; "-En çok kaza onda, kafa kısmı çok hafif, aşırı rüzgar alıyor..."

* Tam yerinde diyen vatandaşın görüşü ise; "-Kendi sınıfında en ulaşılabilir, hafif, ve güçlü motosiklet. Şehir içi için yüksek hacim kabul edilebilecek motosikletler içerisinde en iyilerinden birisi. Basmazsan az yakıyor, basarsan istediğini veriyor, max.hız yeterli..."

* Mükemmel diyen vatandaş ise; "-Kısa dingil mesafesi, yüksek güç ve torklu bir motor (700cc için), düşük devirlerde ani ve fazlasıyla yeterli güç, düşük ve yüksek devirlerde lineer güç çizgisi, ikinci elde hızlı, fiyatta uygun, güçte tatminkar, naked (adam bu tipi seviyor), rüzgarı her daim hissettiriyor..."

Bu kadar zıt düşüncelerin olduğu bir motosiklet. Farkettiyseniz aslında hepsi aynı şeyden bahsediyor, ama ihtiyaç ve beklentileri farklı.

Diyeceğim odur ki MT-07 güzel bir motosiklettir. Lakin kullanım amacına göre kullanılırsa. Bence bu şaseye bir RR kaportası yakışırdı. Bir de 6. vites oranını biraz daha değiştirip ön amortisörleri sertleştirselerdi tadından yenmez yepyeni bir makine olurdu.

Daha öncesinde hiç MT-07 kullandınız mı?

Bence en doğru yorumu sizi ve kullanım tarzınızı bilen, sizi tanıyan ve motosikletler konusunda tecrübeli biri yapabilir.

Yol tecrübeniz bu güç için yetersiz derim. Sonuçta sizi tanımıyorum. Ve hemen herkes de aynı yorumu yapacaktır diye tahmin ediyorum. Fakat sizi ve kullanımınızı bilen birisi daha farklı yorum yapabilir. Bu konuda istediğiniz doğru cevabı forum ortamında bulmanız zor. Kendiniz karar vermelisiniz.

Hiç tanımadığınız insanların sözleri yerine tanıdıklarınıza güvenmelisiniz. Yoksa benim size tanımadığınız birisi olarak önerim "biraz daha tecrübe edinin, uzun yol tecrübenizi de geliştirin, biraz da eğitim alın ama yine de bileğinize hakim olamıyorsanız almayın" olurdu. Ancak sizi tanıyan biri farklı yorum yapabilir. Onların düşünceleri (eğer motosiklet konusunda da deneyimli ve eğitimli kişiler ise) çok daha değerlidir.

Eski konularda araştırırsanız forumda kaybettiğimiz çok arkadaşımız olduğunu göreceksiniz. Bunlar iyi motosiklet kullanan veya kullandığını düşünen genç arkadaşlarımızın da olduğu değerli insanlardı. Yanlış bir yorumla burada birini daha kaybetmek istemeyiz. Karar sizin.

gckumbasar
04 Eylül 2019, 08:52
;4499799']MT-07 kimisine göre tasarım hatalı, kimisine göre tam yerinde, kimisine göre ise mükemmel bir motosiklet.

Bir motosiklet için birbirinden bu kadar zıt farklı yorumlar yapılabiliyor.

* Tasarım hatalı diyen vatandaş diyor ki; "-En çok kaza onda, kafa kısmı çok hafif, aşırı rüzgar alıyor..."

* Tam yerinde diyen vatandaşın görüşü ise; "-Kendi sınıfında en ulaşılabilir, hafif, ve güçlü motosiklet. Şehir içi için yüksek hacim kabul edilebilecek motosikletler içerisinde en iyilerinden birisi. Basmazsan az yakıyor, basarsan istediğini veriyor, max.hız yeterli..."

* Mükemmel diyen vatandaş ise; "-Kısa dingil mesafesi, yüksek güç ve torklu bir motor (700cc için), düşük devirlerde ani ve fazlasıyla yeterli güç, düşük ve yüksek devirlerde lineer güç çizgisi, ikinci elde hızlı, fiyatta uygun, güçte tatminkar, naked (adam bu tipi seviyor), rüzgarı her daim hissettiriyor..."

Bu kadar zıt düşüncelerin olduğu bir motosiklet. Farkettiyseniz aslında hepsi aynı şeyden bahsediyor, ama ihtiyaç ve beklentileri farklı.

Diyeceğim odur ki MT-07 güzel bir motosiklettir. Lakin kullanım amacına göre kullanılırsa. Bence bu şaseye bir RR kaportası yakışırdı. Bir de 6. vites oranını biraz daha değiştirip ön amortisörleri sertleştirselerdi tadından yenmez yepyeni bir makine olurdu.

Daha öncesinde hiç MT-07 kullandınız mı?

Bence en doğru yorumu sizi ve kullanım tarzınızı bilen, sizi tanıyan ve motosikletler konusunda tecrübeli biri yapabilir.

Yol tecrübeniz bu güç için yetersiz derim. Sonuçta sizi tanımıyorum. Ve hemen herkes de aynı yorumu yapacaktır diye tahmin ediyorum. Fakat sizi ve kullanımınızı bilen birisi daha farklı yorum yapabilir. Bu konuda istediğiniz doğru cevabı forum ortamında bulmanız zor. Kendiniz karar vermelisiniz.

Hiç tanımadığınız insanların sözleri yerine tanıdıklarınıza güvenmelisiniz. Yoksa benim size tanımadığınız birisi olarak önerim "biraz daha tecrübe edinin, uzun yol tecrübenizi de geliştirin, biraz da eğitim alın ama yine de bileğinize hakim olamıyorsanız almayın" olurdu. Ancak sizi tanıyan biri farklı yorum yapabilir. Onların düşünceleri (eğer motosiklet konusunda da deneyimli ve eğitimli kişiler ise) çok daha değerlidir.

Eski konularda araştırırsanız forumda kaybettiğimiz çok arkadaşımız olduğunu göreceksiniz. Bunlar iyi motosiklet kullanan veya kullandığını düşünen genç arkadaşlarımızın da olduğu değerli insanlardı. Yanlış bir yorumla burada birini daha kaybetmek istemeyiz. Karar sizin.


Güzel yorumların için çok teşekkür ederim.
Dediklerini tek tek hafızama kazıdım. arkadaşlarım beni gayet başarılı buluyor. kullanırsın diyor ki arkadaşımın var onu kullanıyorum arada. ama biraz daha tecrübe biraz daha eğitim almak istiyorum. bir kaç ay erken alıp sorun yaşamak istemiyorum. dediğiniz gibi kaza vs olsun istemiyorum. bir kaç ay geç kullanıp sefasını sürmek tercihimdir.

her şey için teşekkür ederim

nyk
04 Eylül 2019, 12:31
MT07 özelinde bakarsak benim düşüncem maddi imkanınız var ise daha gelişmiş bir motosiklet alın. Açıkcası 2019'un sonlarına yanaştığımız bir tarihte çekiş kontrol sistemi olmayan ve gücünü alt devirlerde veren aks mesafesi kısa bir motora sıcak bakamıyorum. MT07 öyle çok güçlü kontrol edilemeyecek bir motor değil sorun sürüş dinamiklerinin ( kısa aks mesafesi, alt devirlerde gelen güç vs) tehlikelere davetiye çıkartması ve bunu kompanse edecek hiçbir elektronik sisteminin olmaması bir de üstüne genelde dandik lastiklerle satılması/kullanılması.

Biz de herkes CC'ye ve motor gücüne takılıyor. Halbuki 2-3 katı gücündeki bir çok motor örneğin s1000rr, Panigale, superduke vs gazı fazla açtın diye kafana geçmez ya da ıslak/kaygan asfalt vs gibi zeminde gazı biraz fazla açtın diye arkadan kayıp asfaltla öpüştürmez (elektronik kontrolleri kapatmazsan) ama bunların 1/2 hatta 1/3 gücündeki MT07 de bunlar olabilir.

Gidip 1000CC 200hp motor al demiyorum tabii ama eğer maddi olarak yormayacaksa MT07 yerine benzer hacimde, street triple, monster vs gibi gelişmiş elektronik sistemlere sahip motosikletlere yönelinebilir diye düşünüyorum.

gckumbasar
04 Eylül 2019, 14:03
MT07 özelinde bakarsak benim düşüncem maddi imkanınız var ise daha gelişmiş bir motosiklet alın. Açıkcası 2019'un sonlarına yanaştığımız bir tarihte çekiş kontrol sistemi olmayan ve gücünü alt devirlerde veren aks mesafesi kısa bir motora sıcak bakamıyorum. MT07 öyle çok güçlü kontrol edilemeyecek bir motor değil sorun sürüş dinamiklerinin ( kısa aks mesafesi, alt devirlerde gelen güç vs) tehlikelere davetiye çıkartması ve bunu kompanse edecek hiçbir elektronik sisteminin olmaması bir de üstüne genelde dandik lastiklerle satılması/kullanılması.

Biz de herkes CC'ye ve motor gücüne takılıyor. Halbuki 2-3 katı gücündeki bir çok motor örneğin s1000rr, Panigale, superduke vs gazı fazla açtın diye kafana geçmez ya da ıslak/kaygan asfalt vs gibi zeminde gazı biraz fazla açtın diye arkadan kayıp asfaltla öpüştürmez (elektronik kontrolleri kapatmazsan) ama bunların 1/2 hatta 1/3 gücündeki MT07 de bunlar olabilir.

Gidip 1000CC 200hp motor al demiyorum tabii ama eğer maddi olarak yormayacaksa MT07 yerine benzer hacimde, street triple, monster vs gibi gelişmiş elektronik sistemlere sahip motosikletlere yönelinebilir diye düşünüyorum.

Detaylı bilgilerin için teşekkürlerimi sunarım :)
MT 07 uygun çok pahalı değil 2017 1-5 bin km arası motosikletleri 35 civarına alınabiliyor bazen daha uyguna.
bu fiyatlarda daha iyi bir motosiklet bulabilir miyim bilmiyorum bide bana hitap ediyor gibi düşünüyorum MT07 Bana çok yakıştırıyorlar vs vs.
Dediğin her bir şeyi dikkate alacam abi teşekkür ederim :)