PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Basit bir lastik sorusu



atasy
24 Ağustos 2019, 15:06
Selam arkadaşlar,

Eylül'de motoruma bir takım lastik alacağım ve moturumu mayıs gibi satılığa çıkarıp satacağım. Aradaki bu süre için anlas winter gripler dikkatimi çekti.

Winter grip kışlık ve övülen bir lastik, benim kullanacağım aylarda, viraj ve fren mesafesi için verimli olur mu? Yoksa başka lastik mi bakmaliyim?

Başka lastik bakmalıysam winter grip benim ölçülerimde (90/90-17 110/90-17) 450-500TL civarı. Bu bütçe ile başka lastik alabilir miyim?

Anlas mb34 denemiş olan var mı? :)

Not:Hali hazırda 18.000 km kullanılmış MRF marka lastiklerim(80/100-17 100/80-17 olmalı orijinal ölçü) var. Yani hali hazırda seviye baya kötü :D

Şimdiden teşekkürler :)

zeynelhazan
24 Ağustos 2019, 15:24
Ben aldım 1 hafta falan oldu, 260km yol yaptım genel anlamda memnunum. Ön lastiğim 2015 üretim Anlas WG1 di, arka Billas marka kış lastiğiydi 2017 üretim. Farklar;
-Ön lastik stoppie yapabilecek kadar zemini tutuyor(önceden tutmuyor kayıyordu)
-İlk başta güven vermedi ama daha sonra eskisinden de fazla yatmaya başladım
-Fren mesafesine aşırı derecede etki etti
-Motor yağ gibi gidiyor
-Konforum arttı
-Virajda çukura denk gelinceki motorun arkasının saçmalaması kesildi(özellikle iki kişiyken çok fazla risk yaratıyordu)
Aklıma gelmeyen şeyler olabilir, hard ve soft kullanımda da iyi yanıt veriyor, özellikle bu dandik, aşırı çukurlu ve soğuk asfaltlı köy yolunda sürüş zevkimi arttırdı. Ben memnunum. Virajda bi anda karşıma çıkan inek tezeğinin üstünden de geçtim normal asfalt gibi hiç bi kayma olmadı. Ben şahsen daha güvenli gittiğimi düşünüyorum.

ero__
24 Ağustos 2019, 16:50
Ben aldım 1 hafta falan oldu, 260km yol yaptım genel anlamda memnunum. Ön lastiğim 2015 üretim Anlas WG1 di, arka Billas marka kış lastiğiydi 2017 üretim. Farklar;
-Ön lastik stoppie yapabilecek kadar zemini tutuyor(önceden tutmuyor kayıyordu)
-İlk başta güven vermedi ama daha sonra eskisinden de fazla yatmaya başladım
-Fren mesafesine aşırı derecede etki etti
-Motor yağ gibi gidiyor
-Konforum arttı
-Virajda çukura denk gelinceki motorun arkasının saçmalaması kesildi(özellikle iki kişiyken çok fazla risk yaratıyordu)
Aklıma gelmeyen şeyler olabilir, hard ve soft kullanımda da iyi yanıt veriyor, özellikle bu dandik, aşırı çukurlu ve soğuk asfaltlı köy yolunda sürüş zevkimi arttırdı. Ben memnunum. Virajda bi anda karşıma çıkan inek tezeğinin üstünden de geçtim normal asfalt gibi hiç bi kayma olmadı. Ben şahsen daha güvenli gittiğimi düşünüyorum.

Bu saydıklarınızın tamamı en dandik YENİ lastikle tecrübe edilebilecek şeyler.

Anlas firmasını İYİ araştırın. Bakla kopmalarından tutun da yarılanlara kadar saçma sapan şeyler gördüm.

Edit:

"Ama malın arkasında duruyor, hemen değiştiriyor vs" demeyiniz, saçmalamayınız. Ölmek ya da 1000 lerce km. uzakta yolda kalınca bu söyledikleriniz işe yaramayacaktır.

sharkspeedr2
24 Ağustos 2019, 18:08
Bu saydıklarınızın tamamı en dandik YENİ lastikle tecrübe edilebilecek şeyler.

Anlas firmasını İYİ araştırın. Bakla kopmalarından tutun da yarılanlara kadar saçma sapan şeyler gördüm.

Edit:

"Ama malın arkasında duruyor, hemen değiştiriyor vs" demeyiniz, saçmalamayınız. Ölmek ya da 1000 lerce km. uzakta yolda kalınca bu söyledikleriniz işe yaramayacaktır.

mondial rx3i evo ya takılmış anlas capra r modeli sağolsun vakti zamanında gece yolculuk yaparken e5 te az kalsın ölüyorduk
durduk yere lastik bir anda indi
orjinal lastiğinde birşey yokken anlas taktıktan sonra arka lastik bir kaç kez inip hava basmıştık arkadaşın motoruna
en sonunda ne olduğunu anlamadan 85 km/h gibi bir hızda e5 in ortasında bir anda arka lastik indi ve sağ sol yaparak kontra vere vere yavaslattım motoru sağa cektık elimizle iterek götürdük otoparka ondan sonra bridgestone trial wing çıkma lastik bulduk hiçbir sorun kalmadı
ömrüm boyunca asla anlas almıyacağım
keşke böyle bir tecrübe yaşamasaydım Türk malı olması gayet güzel ama ben asla tercih etmiyeceğim bundan sonra

levend84
24 Ağustos 2019, 18:17
Arkadaşin inazumasina taktirdigi anlaslar yanaktan balon yapmişti.ilginçtir hem ön hem arka..

Şu an,mitas kullaniyor,no problema..best quality..

ero__
24 Ağustos 2019, 18:23
Mitas Avrupa ülkesinde üretildiği için ucuz da olsa belli standartları yakalamak zorunda. O yüzden f/p oranında güzel lastik ama canını seven kesenin ağzını açar.

Kural [ Z ]
24 Ağustos 2019, 18:52
Anlas' dan şimdiye kadar bir sorun yaşamadım.

Kullandığım ve kullanmaya devam ettiğim marka/modeller:

- Yamaha Mt-07
- Honda MSX125
- Honda CB125ACE
- Honda CBF150
- honda Innova125
- Mondial Z-ONE 180

Lastiğin aniden inmesinin nedeni montaj hatası olabilir. Eğer Tubeless lastik söküldükten sonra jantta eski lastiğin artıkları doğru şekilde temizlenmez ise lastik yavaş veya aniden inecektir. Bunu anlamanın yolu da lastiği söktükten hemen sonra jant ile lastiğin temas ettiği noktalarda jantı ve lastiği kontrol etmektir. Eğer ki boya katmanı, eski lasttik parçaları gibi yabancı cisimleri bu yüzeylerde görüyorsanız montaj hatası olduğundan emin olabilirsiniz.

ANLAS' ın MB34 modelini kullandım ve şimdilik bir soru yaşamadım. Tabi ki bunlar sizin lastikten ne beklediğinizle de ilgili.

Lastiğin sürücü ve yol hatalarını sanki mucize yaratacakmış gibi düşünerek zorlamanın anlamı yok. Lakin piyasadaki birçok emsali ile aynı veya daha iyi performans veriyor.

Fakat! Daha önce de belirttiğim üzere benim bu markayı tercih etmemdeki ana neden hemen her zaman fiyat/performans oranı idi. Son dönemlerde malesef ki bu avantajını ciddi şekilde kaybetti. Diğer bir değişle; "lastikler iyi ama o fiyata diğer emsallerini de değerlendirebilirsiniz" cevabını verebilirim.

Angrypower
24 Ağustos 2019, 20:51
;4497665']Anlas' dan şimdiye kadar bir sorun yaşamadım.

Kullandığım ve kullanmaya devam ettiğim marka/modeller:

- Yamaha Mt-07
- Honda MSX125
- Honda CB125ACE
- Honda CBF150
- honda Innova125
- Mondial Z-ONE 180

Lastiğin aniden inmesinin nedeni montaj hatası olabilir. Eğer Tubeless lastik söküldükten sonra jantta eski lastiğin artıkları doğru şekilde temizlenmez ise lastik yavaş veya aniden inecektir. Bunu anlamanın yolu da lastiği söktükten hemen sonra jant ile lastiğin temas ettiği noktalarda jantı ve lastiği kontrol etmektir. Eğer ki boya katmanı, eski lasttik parçaları gibi yabancı cisimleri bu yüzeylerde görüyorsanız montaj hatası olduğundan emin olabilirsiniz.

ANLAS' ın MB34 modelini kullandım ve şimdilik bir soru yaşamadım. Tabi ki bunlar sizin lastikten ne beklediğinizle de ilgili.

Lastiğin sürücü ve yol hatalarını sanki mucize yaratacakmış gibi düşünerek zorlamanın anlamı yok. Lakin piyasadaki birçok emsali ile aynı veya daha iyi performans veriyor.

Fakat! Daha önce de belirttiğim üzere benim bu markayı tercih etmemdeki ana neden hemen her zaman fiyat/performans oranı idi. Son dönemlerde malesef ki bu avantajını ciddi şekilde kaybetti. Diğer bir değişle; "lastikler iyi ama o fiyata diğer emsallerini de değerlendirebilirsiniz" cevabını verebilirim.

Abi o kadar model toplamışsın. Keşke aklındaki enduro modeli de alsaydın da en azından zevkini çıkarsaydın :)

atasy
24 Ağustos 2019, 22:57
;4497665']Anlas' dan şimdiye kadar bir sorun yaşamadım.

Kullandığım ve kullanmaya devam ettiğim marka/modeller:

- Yamaha Mt-07
- Honda MSX125
- Honda CB125ACE
- Honda CBF150
- honda Innova125
- Mondial Z-ONE 180

Lastiğin aniden inmesinin nedeni montaj hatası olabilir. Eğer Tubeless lastik söküldükten sonra jantta eski lastiğin artıkları doğru şekilde temizlenmez ise lastik yavaş veya aniden inecektir. Bunu anlamanın yolu da lastiği söktükten hemen sonra jant ile lastiğin temas ettiği noktalarda jantı ve lastiği kontrol etmektir. Eğer ki boya katmanı, eski lasttik parçaları gibi yabancı cisimleri bu yüzeylerde görüyorsanız montaj hatası olduğundan emin olabilirsiniz.

ANLAS' ın MB34 modelini kullandım ve şimdilik bir soru yaşamadım. Tabi ki bunlar sizin lastikten ne beklediğinizle de ilgili.

Lastiğin sürücü ve yol hatalarını sanki mucize yaratacakmış gibi düşünerek zorlamanın anlamı yok. Lakin piyasadaki birçok emsali ile aynı veya daha iyi performans veriyor.

Fakat! Daha önce de belirttiğim üzere benim bu markayı tercih etmemdeki ana neden hemen her zaman fiyat/performans oranı idi. Son dönemlerde malesef ki bu avantajını ciddi şekilde kaybetti. Diğer bir değişle; "lastikler iyi ama o fiyata diğer emsallerini de değerlendirebilirsiniz" cevabını verebilirim.

Cevap için teşekkür ederim. Mb34 için iyi yorum duymak beni mutlu etti. Benim boyutlar için 420-450 lira civarı anlas mb34 ve wg2. Bu fiyata başka lastik biliyorsanız gerçekten duymayı isterim :)

Asıl soru ise, eylülden mayısa kadar kullanacağım motorumda kışlık lastik takmak mı mantıklı, yazlık lastik takmak mı?

Sınırları zorlayan, virajlarda diz degdirmeye çalışan biri değilim, derdim güvenlik.

Olumsuz yorumlar için de ne deseniz haklısınız evet. Ama bu piyasada bajaj da krank kırdı CBR ve CBF de krank kırdı. İllaki bir şeylerin arasında kötü mal çıkıyor, bütçe malum. Eğer varsa lastik tavsiyeniz bütçeyi Max 550 TL'ye kadar çıkarabilirim

'-'
25 Ağustos 2019, 11:56
eylülden mayısa kadar kullanacağım.
Sınırları zorlayan, virajlarda diz degdirmeye çalışan biri değilim, derdim güvenlik.

kış ,

atasy
25 Ağustos 2019, 12:13
kış ,

Teşekkürler
Başka fikri olan yok mudur? Konunun asıl sorusu eylülden mayısa kadar kışlık lastik mi yazlık lastik mi iş görür?


Ben aldım 1 hafta falan oldu, 260km yol yaptım genel anlamda memnunum. Ön lastiğim 2015 üretim Anlas WG1 di, arka Billas marka kış lastiğiydi 2017 üretim. Farklar;
-Ön lastik stoppie yapabilecek kadar zemini tutuyor(önceden tutmuyor kayıyordu)
-İlk başta güven vermedi ama daha sonra eskisinden de fazla yatmaya başladım
-Fren mesafesine aşırı derecede etki etti
-Motor yağ gibi gidiyor
-Konforum arttı
-Virajda çukura denk gelinceki motorun arkasının saçmalaması kesildi(özellikle iki kişiyken çok fazla risk yaratıyordu)
Aklıma gelmeyen şeyler olabilir, hard ve soft kullanımda da iyi yanıt veriyor, özellikle bu dandik, aşırı çukurlu ve soğuk asfaltlı köy yolunda sürüş zevkimi arttırdı. Ben memnunum. Virajda bi anda karşıma çıkan inek tezeğinin üstünden de geçtim normal asfalt gibi hiç bi kayma olmadı. Ben şahsen daha güvenli gittiğimi düşünüyorum.

Teşekkürler peki eylülden mayısa kadar yaz lastiğine göre daha iş görür bir lastik mi

ero__
25 Ağustos 2019, 16:27
Teşekkürler
Başka fikri olan yok mudur? Konunun asıl sorusu eylülden mayısa kadar kışlık lastik mi yazlık lastik mi iş görür?



Teşekkürler peki eylülden mayısa kadar yaz lastiğine göre daha iş görür bir lastik mi

İnatla nerede yaşadığınızı yazmadığınız sürece kimse size doğru cevap veremeyecektir.

Kaldı ki doğru cevap da yoktur.

Ben ağır bir insanım. Benim lastiğim daha çabuk ısınır. Daha fazla tutuş elde ederim. Üstelik sert kullanıyorum. Bu durum da ısınmaya faydalı bir etken. Siz ise daha yavaş ve temkinli gidiyorsunuzdur. Kışlık lastik olması bir fark yaratmayabilir.

Sonuç olarak doğru diye birşey yok. Motolastik.com Köksal abiyi ya da Korhan'ı arayıp kafalarını rahatlıkla ütüleyebilirsiniz. Sıkılmadan cevap vereceklerdir. Anlas manlas demeyin ama :)

Cyan
25 Ağustos 2019, 16:32
Motorun üzerindeki lastiklerle almak istedikleriniz arasında ciddi ölçü farkı var yalnız... Öndeki kurtarır da arkadaki sıkıntı 100/80-17'ye 110/90-17 olmaz gibi. (Birinde yanak 80mm, diğerinde 99mm. Yani toplamda lastik 38mm daha yüksek olacak - problem!)

Kural [ Z ]
26 Ağustos 2019, 01:16
Abi o kadar model toplamışsın. Keşke aklındaki enduro modeli de alsaydın da en azından zevkini çıkarsaydın :)

Birkaç ay ciddi bir programın içindeyim. O bitene kadar ne motosiklet bakacak ne de projelerle ilgilenecek zaman bulamıyorum malesef :pr:

Angrypower
26 Ağustos 2019, 10:56
Bende 2aydır tatilsiz haftasonu dahi çalışıyordum. Bu hafta zorla izin aldım. Siz izin vermezseniz ben rapor getiririm dedim. Alarm kurmadan kalkmayı özlemişim. Bende motosikleti fazla kullanmıyorum ama 9000km'ye geldi bu arada :P Birde kendime gitar aldım. Çocukluk hayalimi yaş 35, yolun yarısına gelmeden bitirmek istiyorum. Bir tane CG alıp cafe'lerin önüne çekeceğim bu arada :P

atasy
26 Ağustos 2019, 17:48
İnatla nerede yaşadığınızı yazmadığınız sürece kimse size doğru cevap veremeyecektir.

Kaldı ki doğru cevap da yoktur.

Ben ağır bir insanım. Benim lastiğim daha çabuk ısınır. Daha fazla tutuş elde ederim. Üstelik sert kullanıyorum. Bu durum da ısınmaya faydalı bir etken. Siz ise daha yavaş ve temkinli gidiyorsunuzdur. Kışlık lastik olması bir fark yaratmayabilir.

Sonuç olarak doğru diye birşey yok. Motolastik.com Köksal abiyi ya da Korhan'ı arayıp kafalarını rahatlıkla ütüleyebilirsiniz. Sıkılmadan cevap vereceklerdir. Anlas manlas demeyin ama :)

Tamam daha fazla inat etmiyorum :D İstanbul'da oturuyorum, Maltepe'den Boğaziçi Üniversitesi'ne 2. Köprü üzerinden her gün gidip geliyorum. 73 kiloyum, motor Pulsar 150ns. Agresif kullanmıyorum, yumuşak yumuşak sağdan sağdan gidiyorum. :) Bahsettiğiniz kişilerin numarasını siteden alabilirim sanırım, arayıp konuşabileceğim insanlar mı?


Motorun üzerindeki lastiklerle almak istedikleriniz arasında ciddi ölçü farkı var yalnız... Öndeki kurtarır da arkadaki sıkıntı 100/80-17'ye 110/90-17 olmaz gibi. (Birinde yanak 80mm, diğerinde 99mm. Yani toplamda lastik 38mm daha yüksek olacak - problem!)

Farkındayım durumun, ben de şikayetçiyim. :( Ama sadece 2 lastik modeli falan var orijinal ölçülerde. Yoksa ben de geniş lastik olsun havam olsun derdinde değilim... Varsa bildiğiniz orijinal ölçülere uygun olan fiyat ve kalite olarak avantajlı bir lastik, bilmek isterim :)

Cyan
26 Ağustos 2019, 18:45
Vallahi bilmem, istediğim lastikleri takamayacağım motosikletleri direkt eleyip almıyorum. İstanbul'daysanız büyük Bajaj bayilerinden birine uğrayıp sorabilirsiniz.

Ama arkaya o lastiği takmayın, sorun yaşarsınız...

atasy
27 Ağustos 2019, 03:24
Vallahi bilmem, istediğim lastikleri takamayacağım motosikletleri direkt eleyip almıyorum. İstanbul'daysanız büyük Bajaj bayilerinden birine uğrayıp sorabilirsiniz.

Ama arkaya o lastiği takmayın, sorun yaşarsınız...

Düzeltiyorum, orijinal arka lastik ölçüsü 100 90 17 imiş. Hala sıkıntı mevcut mu?

Cyan
27 Ağustos 2019, 07:10
Kurtarır..