PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1. Vitesten 2. Vitese Geçememe Problemi



foxtrot
22 Ağustos 2019, 09:04
Arkadaşlar merhaba motosikletimle bazen 1. Vitesten 2. Vitese gecerken boşta kalıyor (sert çekmeme rağmen) hatta bazen 2 defa ustuste oluyor bu durum.. 3. Denemede 2 ye geçirebiliyorum, motor sıcakken oluyor genelde.. sorun baskı balatada olabilir mi ? bu arada bu sıklıkla olan bir problem değil haftada 1 2 defa başıma geliyor.. gunluk ortalama 50 km yol yapiyorum.

Cyan
22 Ağustos 2019, 09:50
Debriyaj tel boşluğunuzu kontrol ettiniz mi? Tam ayırma yapmıyor mu acaba?

liquem
22 Ağustos 2019, 09:52
1 debriyaj telin kopmak üzere olabilir
2 motor yeni mi yeniyse ondan da olabilir. gaz vererek geçirmeyi deneyin
3 durağan konumdaysanız geçmemesi normal olabilir. çarklar haraket etmediği için
4 yağınız motorunuza uygun olmaya bilir.

arndiol
22 Ağustos 2019, 10:51
benim motor da durdugunda boştan 1'e alıp kalkınca 2 saniye sonra tekrar boşa atıyor bazen (ayda 1-2 fln)

bende çözemedim.

foxtrot
22 Ağustos 2019, 13:37
1 debriyaj telin kopmak üzere olabilir
2 motor yeni mi yeniyse ondan da olabilir. gaz vererek geçirmeyi deneyin
3 durağan konumdaysanız geçmemesi normal olabilir. çarklar haraket etmediği için
4 yağınız motorunuza uygun olmaya bilir.

debriyaj tel boşluğu ayarlı ve yağlı
2016 model 30 bn km de şu anda, hep devir eşitleme yapıyorum vites yükseltirken de düşürürken de..
hareket halinde oluyor hocam dururken 1 e bile geçmiyor bazen tekerleği bir tık ilerletmem gerekiyor o durumda 1 e geçmesi için.
motul 10 40w 7100 koydum en son ancak başka bir nc sahibi arkadaş 5100 ün bizim şanzımanlar için daha sağlıklı olduğunu söyledi bir dahaki sefer 5100 ü deneyeceğim. baskı balata da kendini bırakıyor olabilir gibi geldi bana özellikle ısınınca yapmasından dolayı öyle hissettim.. mesela 2 gün binmeyeyim motosiklete. bindiğim gün sanki showroomdan çıkmış gibi şıkır şıkır geçiyor. ama yol yapayım biraz uzunca 30 40 km ardından trafiğe gireyim bu durumla karşılaşıyorum..

Cyan
22 Ağustos 2019, 14:44
Ben NC'mde hep 7100 kullandım, ondan değildir başka bir şey olmalı.

Derken... 10-40 kullandığınızı farkettim. NC 10-30 ister, bir sonrakini 10-30 koyun düzelecektir. Viskozite ayarları ile oynamayın, adamlar kılavuzda ne diyorsa onu koyun.

Isınınca baskı plakalar ve diğer bileşenler genleşiyordur ama yağınız o genleşme için kalın kalıyordur.

foxtrot
22 Ağustos 2019, 16:56
Ben NC'mde hep 7100 kullandım, ondan değildir başka bir şey olmalı.

Derken... 10-40 kullandığınızı farkettim. NC 10-30 ister, bir sonrakini 10-30 koyun düzelecektir. Viskozite ayarları ile oynamayın, adamlar kılavuzda ne diyorsa onu koyun.

Isınınca baskı plakalar ve diğer bileşenler genleşiyordur ama yağınız o genleşme için kalın kalıyordur.

teşekkür ederim nc nin klavuzunda dct versiyonu için 10-30, manuel versiyonu için 10-30 ve 10-40 uygundur yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam.

Cyan
22 Ağustos 2019, 18:01
Bende manuel vitesli vardı, 10-40 yoktu kılavuzda kesinlikle. (Model yılı 2015, belki sonradan değişti? Ama zannetmiyorum, benim CB500F de 10-30 istiyor, Honda'nın bir standardı var herhalde?)

batuhanaslan
23 Ağustos 2019, 01:23
benim cbr 125 r 1 den 2 ye geçerken bazen çattt çuuuut küüüüt diye sesle geçiyo

foxtrot
23 Ağustos 2019, 08:36
Bende manuel vitesli vardı, 10-40 yoktu kılavuzda kesinlikle. (Model yılı 2015, belki sonradan değişti? Ama zannetmiyorum, benim CB500F de 10-30 istiyor, Honda'nın bir standardı var herhalde?)

Şimdi tekrar baktim gercekten de sadece 10-30 yaziyormus. Birdahakine 10 30 koyayim zaten az kaldi bakima... 5100 olur mu acaba jaso t falan yaziyor.. 5100 bunlari karsiliyor mu bakmak lazim

Cyan
23 Ağustos 2019, 09:26
10-30 JASO MA/MA2 olan "tam sentetik" bir yağ tercih etmeniz daha iyi olur.