PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yolun neresinden gitmek gerekiyor



arndiol
19 Ağustos 2019, 13:03
Selam arkadaşlar;

aslında sorulan sorunun cevabı cogu kısım için aynı ancak acemi bir arkadaşınız olarak hata yaptıgım yeri öğrenmek istiyorum.

1 yıldır motor kullanıyorum; 162 cc ve 3bin km tecrübem var. ayda birkaç gün işe git gel yaparken tek defada 100km'e yakın yol yapıyorum.

merak ettiğim şeyler şunlar;


-Yolda giderken yoldaki sıkıntıları fark etmek amaclı yolun ortasından değil de arabanın teker hizasına denk gelecek şekilde sürülmesi gerektiğini söylüyor herkes. Ancak bunu her yaptıgımda (%80 orana sahip) şeridime başka araç giriyor ya da beni sıyırıp geciyor. yani şeritte bek yokmuşum gibi davranıyorlar; ne yapmam lazım?


- Virajlarda , dönüşlerde elimden geldiğince dardan almak şeritteki yerimi bozmamaya calısıyorum ancak çift şeritli yollarda ben köşeye kaydıgımda yandaki araç iyice rahat bırakıyor benim şeritimin yarısına geçiyor ya da yerimde kalırsam korna ve küfür ile karşılaşıyorum.


Yapmam gereken nedir? Nasıl tavsiyede bulunursunuz?


dipnot: akan trafiğe uygun hızda kullanıyorum ona rağmen bu sekilde

mavzer-i
19 Ağustos 2019, 13:10
iki ucu kirli değnek dedikleri işte bu oluyor.
araba lastiğini takip etmen lazım aynı zamanda şeridini diğer araçlardan koruman lazım.
uğraş uğraşabilirsen

chaqalqarlos
19 Ağustos 2019, 13:21
Biraz zor soru ama genel olarak önde ki aracın sağ lastik hizasından gidiyorum. Sağ şeridimde ki aracın da kör noktasında kalmamak adına şoförün hizası yada bi tık daha önünden beni görmesini fark edecek şekilde gidiyorum ki şeridime atlamasın. Solumdan şeridime girmeye çalışan biri varsa da korna ile uyarıyorum. Virajlar da ise video izlemek sanırım en iyisi. Dar açıdan dönmenin de iyi olduğunu pek düşünmüyorum. En iyisi süratimizi düşürüp yavaş yavaş dönmek.

mavellen
19 Ağustos 2019, 13:43
Ben hiçbir aracın lastik izini takip etmiyorum.Takip edersem onlara uymak zorunda kalıyorum hal böyle oluncada şeridime tecavüz ediliyor.Ben şeridimi ortalıyorum.Sollamak isteyen sol şeridi kullansın benimkini değil.

Birde sen motorlusun yol vereceksin diyen tipler var.Onları kırılmaz sopa ile şşek sudan gelinceye kadar dövmek lazım.Dangalak hangi trafik kuralında ben motorcu olduğum için sana yol vermem gerekiyor.Mtv bende ödüyorum hemde seninki kadar,dolayısı ile bu yolu kullanmaya sapınakadar hakkım var.Yasal olarak o şerid benim.

pea
19 Ağustos 2019, 13:48
Yol ve trafik hangi konumu gerektiriyorsa oradan gidiyorum. Onun lastiği, bunun camı, şunun plakasına göre süremem.
Arabalar kendi şeridinde gidemiyor ki lastiğini takip edeyim.

Öndekinin önündeki aracı en rahat nasıl görebiliyorsam, tehlike anında en rahat nasıl kaçabileceksem ve şeridi nasıl sahiplenebileceksem takip mesafemi ve konumumu öyle ayarlıyorum.

oktayakgoz
19 Ağustos 2019, 13:48
Ben hiçbir aracın lastik izini takip etmiyorum.Takip edersem onlara uymak zorunda kalıyorum hal böyle oluncada şeridime tecavüz ediliyor.Ben şeridimi ortalıyorum.Sollamak isteyen sol şeridi kullansın benimkini değil.

Birde sen motorlusun yol vereceksin diyen tipler var.Onları kırılmaz sopa ile şşek sudan gelinceye kadar dövmek lazım.Dangalak hangi trafik kuralında ben motorcu olduğum için sana yol vermem gerekiyor.Mtv bende ödüyorum hemde seninki kadar,dolayısı ile bu yolu kullanmaya sapınakadar hakkım var.Yasal olarak o şerid benim.

E5 gibi yollarda pek gerek olmasada diğer yollarda lastik izi önemli. Çünkü çukur olsun sıkıntılı başka bir şey olsun arabalar ortalar geçer. Ortada olunca bir anda sıkıntı ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

linkinpark20
19 Ağustos 2019, 13:49
şeridin sağına soluna kayarsan hemen sıkıştırmaya kalkarlar. bende burdayım demen için yolda çukur vs olmadıkça şeridini ortalayarak gitmen lazım. otomobiller çukurları ortalar. bu durumda yola odaklanıp çukuru geçtikten sonra yine şeridini ortalamalısın.

UzunYolAdami
19 Ağustos 2019, 14:01
dünyada ki modern ülkelerde, güvenli sürüş eğitimlerinde:
- yol çizgilerleri ile bölünmüş yollarda yolu tam ortalamak yada yolun sol yarışını ortalamak gerekiyor
- yol istediği kadar virajlı olsun, şehirdisinda olsun farketmez, virajları alırken diğer şeride geçilmez, diğer şeride yakın geçilmez
- yol çizgileri ile bölünmemiş 50km üstü yollarda ise, düz giderken yol ortalanır, virajlı yollarda viraja girmeden önce, virajın açısına göre kendi şeridinde sağa yada sola yanaşılır, daha sonra şeridin diğer tarafına doğru yol kesilerek gidilir, tabii viraja girmeden önce gaz kesilir ve virajın girişinde gaz açılarak virajın ortasında gelinmek istenen gaz noktasına gelinir.
- öndeki araç ile mesafını ayarlamak önemlidir, çünkü araçlar çukurları ortalar

daha çok şey yazarım ama bu dediklerimin hiçbiri bizim memleket için ne yazık ki geçerli değil.
bizim memleket için geçerli tek kural:
- nasıl ve ne şekilde hayatta kalabiliyorsan ona göre davran. :pr:

keyifle izlenecek bir kaynak:
https://www.youtube.com/watch?v=_EEfke1eyng


https://www.youtube.com/watch?v=_EEfke1eyng

abeciMotoru
19 Ağustos 2019, 14:05
takip mesafesi bırak, şeridi ortala, önünde kasalı araç varsa görüşü kaybetme, teker hizasında ileriyi gözle, sürekli etrafı tara, aynalara bak, ölü noktaları kontrol et, senin bu hal ve hareketlerin arabacılara uyarıcı etki yapacaktır. şeridin sahibi olduğunu hissettir.

önüne kıran sıkıştıran varsa arabanın üzerine sür-me! şeridini üzerime taşıran varsa bunu yapıyorum arada işe yarıyo :D trafiğin seyrinden yavaş gitme. kısaca kendini sıkıştırtma!
fakat ne var ki bunlar hep zamanla olacak şeyler. öngörülerin gelişmesi lazım.
Kurallara uyarak gitmek her zaman işe yaramaz.

Boldpilot
19 Ağustos 2019, 14:59
Takip mesafesi varsa şerit ortalanır, sıkışık trafikte öndeki aracın sol tekerinin hizasında giderim her zaman. Viraj konusunda atıyorum sola meyilli viraja gireceksen yolun en sağında (toz toprak olan kısım hariç) motosiklet gaz tam kapalı şekilde yatırılır apex çizgisine kafa çevrilir ve çıkış noktasını görene kadar bakışımız o çizgiyi takip eder ve ince ince gaz açılır.

Buradaki önemli 2 nokta, motosikleti erken yatırmamak (erken yatırırsan gazı açınca motosiklet dışarı doğru açılır) gazı yattıktan sonra açmak (gazı açıp yatırırsan tamamen yatar, arkadaşlarını arayıp beni burdan alın dersin).

Bi önemli nokta da bilmediğin yollarda virajın çıkışını görmeden tam gaz açma, çıkışı görünce anormal bi durum yoksa yapıştır 😀

chaqalqarlos
19 Ağustos 2019, 15:06
Takip mesafesi varsa şerit ortalanır, sıkışık trafikte öndeki aracın sol tekerinin hizasında giderim her zaman. Viraj konusunda atıyorum sola meyilli viraja gireceksen yolun en sağında (toz toprak olan kısım hariç) motosiklet gaz tam kapalı şekilde yatırılır apex çizgisine kafa çevrilir ve çıkış noktasını görene kadar bakışımız o çizgiyi takip eder ve ince ince gaz açılır.

Buradaki önemli 2 nokta, motosikleti erken yatırmamak (erken yatırırsan gazı açınca motosiklet dışarı doğru açılır) gazı yattıktan sonra açmak (gazı açıp yatırırsan tamamen yatar, arkadaşlarını arayıp beni burdan alın dersin).

Bi önemli nokta da bilmediğin yollarda virajın çıkışını görmeden tam gaz açma, çıkışı görünce anormal bi durum yoksa yapıştır ��


AEA Mekanı Cennet Olsun...

yokon
19 Ağustos 2019, 15:08
En önemlisi takip mesafesi. İyi ayarlamalısın. 2-3 saniye mesafeyi korumalısın. Şeridine girmek isteyenleri, girmeden önce fark etmeli, şeridi ortalamalısın. Genel seyir konumu için aşağıdaki ucubeyi paintte çizdim. Genelde 1. seçeneği kullanırım. Trafikten hızlı olmalısın. Önünde her zaman bir kaçış noktası bulunmalı.

https://i.imgyukle.com/2019/08/19/orwgd8.png

arndiol
19 Ağustos 2019, 15:26
Herkese yorumları için eyv. ancak sanırım tüm fikirler bölgeden bölgeye fark ediyor.

ilk mesajımda yazdıgım kısım haric şerit ortaladıgımda da yaşadıgım bir problem var;

2 şeritli yolda giderken en sağdan gidiyorum ; hız sınırı 80 bende 85 hızındayım; ancak bazı tipler sollama yapmak yerine korna calıp hızlanmamı söylüyor. Sanırım sol şerit 120 ile gidiyor bunlar 100 ile gitmek istiyor benim 85'ime sinir oluyorlar.

Araba tecrübem olmadıgı için de olabilir ancak ne şeriti ortalasam ne de teker izinden gitsem fark etmiyor.

Gerçi başka bir konuda yazmıştım; arabayı gectim motorculardan daha cok korkuyorum. Öyle bir sıyırıp geciyorlar ki bazen beni, yakalasam bi yerde ağız burun dalacam :queen:

Boldpilot
19 Ağustos 2019, 17:44
AEA Mekanı Cennet Olsun...
Amin, Biz ondan razıyız Allah'ta razı olur inşallah.

Her gün bi videosunu izlerim, bu gün ns200 incelemesini izledim mesela. Çok fazla motosiklet geçmişim olmadığı için tanışma fırsatım olmadı ama sanki ailemden biri gibi..

HRider
20 Ağustos 2019, 02:35
yerimde kalırsam korna ve küfür ile karşılaşıyorum.[/I]
Bunlar kendini ne sanıyor ya? Çözümü çok basit aslında, sen de ağzına gelen küfrü edeceksin. Baktın sana zarar vermeye çalışıyor; önünü kesip biber gazını sıkıyorsun ve polis gelene kadar dinlene dinlene dövüyorsun. 5 Dakikalık bir ifade verme işleminin ardından casual hayatına devam ediyorsun.

chaqalqarlos
20 Ağustos 2019, 09:43
Amin, Biz ondan razıyız Allah'ta razı olur inşallah.

Her gün bi videosunu izlerim, bu gün ns200 incelemesini izledim mesela. Çok fazla motosiklet geçmişim olmadığı için tanışma fırsatım olmadı ama sanki ailemden biri gibi..

Kesinlikle hemen hemen hepimiz aynıyız. Senin o yazılarını okurken resmen söylediği sözler gözlerimin önüne geldi. Hiçbir eğitim almadan sadece videolarını izleyerek bugünlere geldim. Çok şükür şuana kadar bana kattıkları kusursuz ilerliyor. Hepimizin evinden biri gitti sanki mekanı cennet olsun.

sutlusoda
20 Ağustos 2019, 10:14
Gidilen yola göre çok değişkenlik gösteriyor. E5 te kolay kaçabilmek için emniyet şeridine yakın gidilebilir,
sokak aralarında ben olabildiğince kullandığım şeridin solundan gitmeye çalışıyorum çünkü insanlar dikkatsizce kapı açıyor ve
ara sokaktan körlemesine hızlı bir şekilde ana yola çıkıyorlar. Bu bana bir iki sn de olsa zaman kazandırıyor.

okanbagiscan
20 Ağustos 2019, 10:30
Ben takip ettiğim aracın sol tekerle ortası arasında bir yerde sürüyorum genelde.Tam ortalamıyorumki yolda önüme bir şey çıkarsa kurtarması kolay olsun.
Bu arada çevremdeki ve özellikle arka solumdan yaklaşan araç olursa o zaman öndeki aracın sol tekerine yakın sürüyorum.
Önümde araç yoksa bu sefer sağ tekere yakın sürüyorum.Bazı tipler teğet geçerek sollama yaptıklarından önüm boşken şeridin sağa sağını kullanıyorum.

Normalde sollama yaptığında dikiz aynasında aracı görmeden sağa geçilmez ama sor bakayım kaç kişi biliyor bilip kaç kişi uyguluyor.

Seko
20 Ağustos 2019, 10:31
Tekerlek hizası derken sağ tekerlek değil, sol tekerlek hizası olacak. Sağ tekerleği izlerseniz yani kenardan kenardan giderseniz üzerinize çıkarlar.

impetum
20 Ağustos 2019, 10:51
Hareket ederken öndeki aracın sağ tekerlek hizasında gidiyorum, duracağım zaman şeridi ortalıyorum. Bazı akıllıların tekerlek hizasında durduğum zaman arabayı dibime kadar soktuklarını farkettikten sonra böyle yapmaya başladım ve sorun yaşamıyorum artık. Sanki 1 metre geride dursalar araya girmeseler ölecekler gibi davranıyolar bazı araç sahipleri.

SaygınKenobi
20 Ağustos 2019, 10:59
benim de başıma sık geliyor bu durum, sol şeritte arabanın arkasında sağ lastiği takip ederken solumdan girmeye çalışıyorlar üstelik önümdeki arabayla dipdibeyim. şeridi ortalamak söz konusu değil çünkü takip mesafesi bırakamıyorsun heme sağlayıp önüne giriyorlar, en sağlıklısı trafikten hızlı gitmek fakat 250cc ile tem de sol şeritte bu çok zor.

Kazım TOKMAK
20 Ağustos 2019, 12:22
valla öyle taktik falan süremiyorum ben, denedim bi kaç defa da sıkılıyorum.

Bendeki taktik şu

Önüm, arkam, sağım, solum, sobe, saklanmayanında arasından geçer giderim :)

Yani türkçesi, sağıma soluma iyice bakıyorum nere boşsa oraya zıplıyorum abicim.

Deadly Sto(R)m
20 Ağustos 2019, 13:23
Hareket ederken öndeki aracın sağ tekerlek hizasında gidiyorum, duracağım zaman şeridi ortalıyorum. Bazı akıllıların tekerlek hizasında durduğum zaman arabayı dibime kadar soktuklarını farkettikten sonra böyle yapmaya başladım ve sorun yaşamıyorum artık. Sanki 1 metre geride dursalar araya girmeseler ölecekler gibi davranıyolar bazı araç sahipleri.

Bence ortada konumlanarak kendinizi tehlikeye atıyorsunuz. Arkadan gelen araç duramazsa arada, tam ortada tost olursunuz. Kırmızı ışığa yaklaşınca şerit çizgilerinin üstüne geçiyorum ben. Arkadaki duramasa bile direkt arkadan dalmaz böylelikle.

arndiol
20 Ağustos 2019, 14:55
Dünya geneli konusamam ancak gezdiğim birkaç ülke ile bizim ülkemizi kıyaslarsak resmen ölümle dans ediyoruz Türkiye'de.

Acıkcası teorik ve pratik bircok bilgi verilmiş ancak anladıgım kadarıyla yaptıgımda bir hata yok.

Ortalasam da ortalamasam da illa bir öküz denk gelecek.

Bunun gerginliği nedeniyle takip mesafesini olması gerekenden uzun bırakarak kullanıyorum, daha iyi oluyor.

arndiol
29 Ağustos 2019, 11:13
Haftabası yaptıgım 70 km yolculukda özellikle birkaç deneme yaptım.


Sağ şerit kullanırım genelde (düşük cc) Akan trafik ortalama 90 km benim hızım ortalama 75-80 km ; 3 şeritli bir yol ve trafiğin az olduğunu ve sürekli viraj oldugunu hesaba katın.

- Özellikle büyük araçlar şerit ortaladığım zaman sollamak yerine korna calıp zorlayarak hızlanmamı istediler
-Şeritte teker hizasında gidince araçların cogu sağda isem emniyet şeritine atmaya calısıp şerit işgali yaptı, sol hizada isem orta şeritteki arkadaşlar ya beni sıyırıp gecti ya da arkamdan gelen şeritimi kapıp beni orta şerite atmaya kalktı..


Kısaca hiçbir türlü olmuyor , durdurup dövmek lazım bazı şöförleri.

okanbagiscan
29 Ağustos 2019, 11:26
Sıkıntı aslında trafiğin aktığı hızın altında bir hızla kullanmak.Bu şekilde trafikte yolun neresine konumlanırsan konumlan taciz edecek biri çıkacaktır.
Daha güçlü bir motorda trafikte daha rahat edersin.

arndiol
29 Ağustos 2019, 15:29
hocam fark etmıyor; hız sınırının 80 oldugu yerde de oluyor ki bu mevzu.


Mümkün mertebe çevreyollarına cıkmamaya calısıyorum.

impetum
29 Ağustos 2019, 17:52
Bence ortada konumlanarak kendinizi tehlikeye atıyorsunuz. Arkadan gelen araç duramazsa arada, tam ortada tost olursunuz. Kırmızı ışığa yaklaşınca şerit çizgilerinin üstüne geçiyorum ben. Arkadaki duramasa bile direkt arkadan dalmaz böylelikle.

Mantıklı aslında bunu da deneyeceğim fakat bu sefer de sağda soldaki arabaların senden önce hareket edip size çarpıp devirmesi ihtimali var. Bu daha olası gibi geldi malum memlekette sarı ışık gazlama işareti olarak görünüyo kimse yeşili beklemiyo. Yine de deneyeceğim.

arndiol
03 Eylül 2019, 11:37
Sanırsam tecrübe ve kaçış planını zihnine yerleştirip sürmekle çözülecek bu mevzu.

naparsak yapalım bir öküz oluyor. mesela takip mesafesi konusunda sıkıntı yaşıyorum.

1 senedir 2 teker üzerindeyim ama hala üstümde gerginlik var; motosikletim de düşük sınıf oldugu için ekstradan dikaktli ve düzgün takip mesafesi ile gidiyorum. ancak virajlarda vs. sabit hızımı düşürüp dönüyorum; ancak takip mesafesi korumayan arkamdaki öküzler ben viraja girerken yavaşlamamı engelleyecek kadar yakınımdan sürdüğünden birgün uçacagım.

okanbagiscan
03 Eylül 2019, 14:47
hocam fark etmıyor; hız sınırının 80 oldugu yerde de oluyor ki bu mevzu.


Mümkün mertebe çevreyollarına cıkmamaya calısıyorum.

Hız sınırının 80 olduğu yerde tüm araçlar 80 le gitse sorun azalır da.Sonuçta o kurala uymayanlar olduğunda yine sıkıntı oluyor.

arndiol
03 Eylül 2019, 16:09
Hız sınırının 80 olduğu yerde tüm araçlar 80 le gitse sorun azalır da.Sonuçta o kurala uymayanlar olduğunda yine sıkıntı oluyor.

3 şeritli yolda en sağdan 80 ile gitmek bile rahatsız ediyor adamı.

Gecen tünelde gaza gelmişim 110 yaptım da , götüm uçukladı ceza yedim mi diye.

sodurlu88
03 Eylül 2019, 16:49
Yaşadığın durum motoru yolun neresinden sürdüğün ile alakalı değil. Tamamen küçük motorun trafikte ezilmesi. Senin yerinde 1200GS olsa kimse yanına girmeye çalışmaz misal.