PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nordkapp’a gitmek istiyorum.



capt.ooz
19 Ağustos 2019, 02:22
Selamlar
İşim dolayısıyla gezmeyi farklı kültürler görmeyi keşfetmeyi seviyorum. Bugüne kadar hep gemi ile gezdim. 2 yıldır motor ile bi çılgınlık yapmak istiyorum ama işimden dolayı motor alıp bincek zamanım hiç olmadı. Sadece mt7 ve iron883 sürdüm 100-200 km kadar tecrübem var.
Önümde 6 ay kadar boş vaktim var sadece 1 ay nordkapp’a kadar ülke ülke geze geze gitmek için motor alıcam ekipman vs alıcam ve bu zorlu yola çıkmadan önceki 6 aylık süreçte ne yapmamı önerirsiniz? Muhtemelen tek başıma gidicem.

arifziyaar
19 Ağustos 2019, 08:50
Trol mü? 200 km tecrube ile 10.000 km lik rota ustelik kuzeyin en ucuna 6 ay sonra ?

Ciddi iseniz önümüzdeki 6 ayi motosiklet egitimi ile gecirmenizi tavsiye ederim. Yada önce güvenli sürüş egitimi alip tüm kış hergün istisnasiz motorla trafige çıkın . ( Bu sizi o geziden sogutabilir )Haftasonlari tamirden anlayan bi arkadaşınızla sökme takma antremani yapin.

MahmutBiner
19 Ağustos 2019, 09:09
Selamlar
İşim dolayısıyla gezmeyi farklı kültürler görmeyi keşfetmeyi seviyorum. Bugüne kadar hep gemi ile gezdim. 2 yıldır motor ile bi çılgınlık yapmak istiyorum ama işimden dolayı motor alıp bincek zamanım hiç olmadı. Sadece mt7 ve iron883 sürdüm 100-200 km kadar tecrübem var.
Önümde 6 ay kadar boş vaktim var sadece 1 ay nordkapp’a kadar ülke ülke geze geze gitmek için motor alıcam ekipman vs alıcam ve bu zorlu yola çıkmadan önceki 6 aylık süreçte ne yapmamı önerirsiniz? Muhtemelen tek başıma gidicem.

Tabiki gidebilirsiniz. Fakat 200 300 1000 5000 tecrübe ile karşılaşmayacağınız büyük zorluklar ve tecrübeler sizi bekliyor. Örneğin motosikletinizin yağını suyunu en kötü kendiniz değiştirebilecek kıvamda olmalısınız. Ha o rota üzerinde onlarca servis var fakat sürpriz bir durumda nereye odaklanmanız gerektiğini iyi kavramanız gerekli. Lastik tamiri nasıl yapılır motosiklet ne gibi bakımlar ister. Farklı hava koşullarına karşı nasıl mücadele edilinebilir. Daha önce uzun bir rota çizerek artçılı, artçısız, grup sürüşü, tek sürüş şeklinde nordkapp tecrübelerim oldu. Genellikle motosiklet sürme hevesiyle çok fazla vlog çeken arkadaş bu rotayı tercih ediyor fakat herzaman videolardaki kadar kolay bir gezi olmayabilir. Bu rotayı en kolay yüksek hızlarda yol yapabildiğim sporttouring motosikletlerle yaptım. Mesafe uzun biryerden sonra vücut yoruluyor. 6 aylık süreçte herşeyden önce kendi piskolojinizi bu yolculuğa hazırlamanız gerekiyor diye düşünüyorum. Dikkatli olun.

UzunYolAdami
19 Ağustos 2019, 09:26
https://www.youtube.com/watch?v=RNKVlUAtALo&list=PLGmGyJNEHVR-W7cKFGPNnYT0l7CA5STgN

erkinyesil´in kanali deneme tahtasi ve suanda nordkapp dönus yolunda, ayrintili sekilde herseyi anlatiyor videolarinda
not: cfmoto nk250 ile gidiyor :)


https://www.youtube.com/watch?v=RNKVlUAtALo&list=PLGmGyJNEHVR-W7cKFGPNnYT0l7CA5STgN

hasmet
19 Ağustos 2019, 11:26
Ya millet niye bu kadar negatif?

Yahu adamın kocaman motosikletlerle yüzlerce km tecrübesi var.

Bence legodan motosiklet yapip biraz yeğeniyle oynayan herkes kıtalararası motosiklet yolculuğuna çıkabilir. Çok da abartmamak lazım... Kendisi kullanmasın yeter.

oktayakgoz
19 Ağustos 2019, 12:16
Uzun yol için en azından basit tamir işlerini bilmek ve buna uygun malzemelerin yanında olması gerek.

Nikkfurie
19 Ağustos 2019, 12:33
canım memleketimin her köşesi cennet gibi , ama yeni başlayan motorcularda önce nordkap , transfaragasan , alpleri geçme hevesi hasıl oluyor , yahu önce memleketinizi bi gezin görün bu arada tecrübe kazanın , gezmekle doyamayacağınız güzellikler var bu coğrafyada , arkadaş şimdi sanane birader diyecek :) tamam kendince haklı olabilirsin ama bu kadar az tecrübe ile illa memleketten uzaklaşma ihtiyacı neden ?

Metela
19 Ağustos 2019, 12:37
6 ay vaktiniz ve yeterli paranız varsa varsa, bolca eğitim almanız, bilhassa "road craft" eğitimi almanızı tavsiye ederim, tecrübeniz bana göre sıfır yani 100-200 km tecrübe bile denmez, bu 6 aylık süreçte önce motor hakimiyetini arttıracak bir eğitim sonrası roadcraft ve sonrası mesela 1000 km sonra bu km'den de fazla ülke için uzun yol yapmanız tavsiye olunur.

levend84
19 Ağustos 2019, 12:42
İlk etapta,

Motosikletle,İzmirden,ardahana kadar sürün(total 3.400km),döndüğünüzde tekrar konu açın.

Mevzuyu en baştan değerlendirelim.

capt.ooz
19 Ağustos 2019, 12:46
Harbi bu forumdakilerin bazısı çok boş gereksiz insan her zaman olduğu gibi tecrübeye km ye takılmışlar çıkarın artık şu at gözlüğünü kafanızdan. Benim sorduğum soru 6 ay sürem var bu süre içinde nasıl hazırlarım kendimi senin 10 senede yaptığın km tecrübesini 6 ayda yaparım gerekirse imkanım var yetmezse zaten ileri bir tarihe atarım. Bunu konuşmaya gerek yok bende biliyorum neyin ne olduğunuda kime ne soruyorsam kusura bakmayın vaktinizi aldım hükümete benzin 7 lira oldu zam geliy vergiler şöyle böyle diye ağlamaya devam edin bu kafalarla

rasitkoksal
19 Ağustos 2019, 12:47
Çok şanslı isen kaza ve arıza yaşamadan,çok güzel bir tecrübe kazanırsın ama emeklemeden koşmaya kalkanın çok düşünce ağlamaya hakkı olmaz gibi...

jacob34
19 Ağustos 2019, 12:51
1 aylık eğitim al. ekipmanlarını full ayarla. çıkmadan önce ciddi bir liste oluştur ve gideceğin yerler ve rota hakkında kesin bilgie sahip ol. sonrasında motorsiklet için basit tamir işlerini öğren. sonrasında 7/24 ulaşabilceğin sevecen bir ustanın cep numarasını kaydet ve konuş durumu anlat. olası bir durumda yardım alabileceğin bir kaç motorcu dostu kayıtlı olsun telefonunda. bir de son olarak kendine hakim olabiliyorsan ve yolda duygularınla değil de mantığınla ilerleyebiliyorsan, olmaz diyen bir ton insana inat Y A P A B İ L İ R S İ N .

potasyum
19 Ağustos 2019, 13:39
canım memleketimin her köşesi cennet gibi , ama yeni başlayan motorcularda önce nordkap , transfaragasan , alpleri geçme hevesi hasıl oluyor , yahu önce memleketinizi bi gezin görün bu arada tecrübe kazanın , gezmekle doyamayacağınız güzellikler var bu coğrafyada , arkadaş şimdi sanane birader diyecek :) tamam kendince haklı olabilirsin ama bu kadar az tecrübe ile illa memleketten uzaklaşma ihtiyacı neden ?

haklısın fakat bir de işin şu yanı var
yurtdışında, bir çok motosiklet gezgininin videolarını izlerken, motora ve motorcuya olan saygıyı görünce insan kendi topraklarından soğuyor, burada gezmeye kalksam konya yolunda bir araba ışıkta beklememek için beni yerden 10 mt havalandırabilir yada yolda kamyonu geçmek isterken bilinçli olarak çarpıp kaçabilir, sinyal vermeden en sol şeritten en sağa geçerken beni biçip kaçabilir vs. vs. örnekler çoğaltılabilir kaldı ki son dönemde mt de okuduğum haberler bunlar
acemi bir adam için emin olun yurtdışı gezileri daha güvenli

hasmet
19 Ağustos 2019, 14:00
canım memleketimin her köşesi cennet gibi , ama yeni başlayan motorcularda önce nordkap , transfaragasan , alpleri geçme hevesi hasıl oluyor , yahu önce memleketinizi bi gezin görün bu arada tecrübe kazanın , gezmekle doyamayacağınız güzellikler var bu coğrafyada , arkadaş şimdi sanane birader diyecek :) tamam kendince haklı olabilirsin ama bu kadar az tecrübe ile illa memleketten uzaklaşma ihtiyacı neden ?

Trafik olabilir belki :)

levend84
19 Ağustos 2019, 14:09
haklısın fakat bir de işin şu yanı var
yurtdışında, bir çok motosiklet gezgininin videolarını izlerken, motora ve motorcuya olan saygıyı görünce insan kendi topraklarından soğuyor, burada gezmeye kalksam konya yolunda bir araba ışıkta beklememek için beni yerden 10 mt havalandırabilir yada yolda kamyonu geçmek isterken bilinçli olarak çarpıp kaçabilir, sinyal vermeden en sol şeritten en sağa geçerken beni biçip kaçabilir vs. vs. örnekler çoğaltılabilir kaldı ki son dönemde mt de okuduğum haberler bunlar
acemi bir adam için emin olun yurtdışı gezileri daha güvenli

Bunlarin hepsi oluyor,hatta balkondan,çatidan kiremiti geçtim,üstümüze insan bile düşebilir hatta düşüyor..

yokon
19 Ağustos 2019, 14:47
Mutlaka eğitim almalısın. Sonra 3 ay İstanbul trafiğinde hayatta kalmayı başarabilirsen istediğin yere gidebilirsin.

Alman_
19 Ağustos 2019, 14:55
haklısın fakat bir de işin şu yanı var
yurtdışında, bir çok motosiklet gezgininin videolarını izlerken, motora ve motorcuya olan saygıyı görünce insan kendi topraklarından soğuyor, burada gezmeye kalksam konya yolunda bir araba ışıkta beklememek için beni yerden 10 mt havalandırabilir yada yolda kamyonu geçmek isterken bilinçli olarak çarpıp kaçabilir, sinyal vermeden en sol şeritten en sağa geçerken beni biçip kaçabilir vs. vs. örnekler çoğaltılabilir kaldı ki son dönemde mt de okuduğum haberler bunlar
acemi bir adam için emin olun yurtdışı gezileri daha güvenliOkuduğun haberlere göre hareket ediyorsan bulunduğun şehirden dışarı çıkma o zaman sen. Ege akdeniz turu yaptım adanaya kadar sürdüm konyaya da uğradım yazdığın olumsuzlukları yaşamadım. Sen kendi önlemini al kafi. Motorlardan sinyal vermeyip dönenmi ararsın silme teğet geçen mi ararsın onlarda var. Her olmusuz haberi okuyup yola çıkamazsan olduğun yerde sayar durursun. Ülkeyi gezdikten sonra y.dışına açıl tereyağı gibi gelir yurt dışını gezmek. :)

hasmet
19 Ağustos 2019, 15:29
Okuduğun haberlere göre hareket ediyorsan bulunduğun şehirden dışarı çıkma o zaman sen. Ege akdeniz turu yaptım adanaya kadar sürdüm konyaya da uğradım yazdığın olumsuzlukları yaşamadım. Sen kendi önlemini al kafi. Motorlardan sinyal vermeyip dönenmi ararsın silme teğet geçen mi ararsın onlarda var. Her olmusuz haberi okuyup yola çıkamazsan olduğun yerde sayar durursun. Ülkeyi gezdikten sonra y.dışına açıl tereyağı gibi gelir yurt dışını gezmek. :)

Yurt dışı olarak genellemek çok doğru değil, ancak batı ülkeleri ile ülkemizin trafiği arasında risk açısından çok büyük fark var, araba için de, motosiklet için de.

MahmutBiner
19 Ağustos 2019, 15:35
Harbi bu forumdakilerin bazısı çok boş gereksiz insan her zaman olduğu gibi tecrübeye km ye takılmışlar çıkarın artık şu at gözlüğünü kafanızdan. Benim sorduğum soru 6 ay sürem var bu süre içinde nasıl hazırlarım kendimi senin 10 senede yaptığın km tecrübesini 6 ayda yaparım gerekirse imkanım var yetmezse zaten ileri bir tarihe atarım. Bunu konuşmaya gerek yok bende biliyorum neyin ne olduğunuda kime ne soruyorsam kusura bakmayın vaktinizi aldım hükümete benzin 7 lira oldu zam geliy vergiler şöyle böyle diye ağlamaya devam edin bu kafalarla

Sen bukadar adama at gözlüğü takmış kmye takılmış diye konuya devam edersen işin iş :) sınırdan dönersin zaten. Madem açtığınız konuya mantıklı cevap veren insanlara giydiriyorsunuz içimde kalmasın bende size şahsi birşey yazayım.

Açtığınız konu ' arkadaşımın motosikletiyle arka sokaktan döndüm geldim önümüzdeki sene inşallah motogp de piste çıkıyorum' demek kadar saçma.

oktay33
19 Ağustos 2019, 15:38
Al bir 125cc dünyayı dolaş..
Bakınız Vespa Osman...(google amcaya sorun)
Git gez ve notlarını bizimle paylaş..

gurcanozturk
19 Ağustos 2019, 15:43
Olay sadece KM degil elbette, o KM'leri nasil, hangi sartlarda yaptiginla ilgili. Ornegin 20.000km 'yi Anadolu'nun kucuk bir kasabasinda baga/bahceye giderken yaptim diyene tecrubeli diyememem kendi adima.

Kendimden ornekle, yaklasik 14.000km yol yapmisim 2 ayri scooter ile, bilmedigim herhangi bir yola ciktigimda dusunmeden edemiyorum ya basima bir is gelirse diye. Bunun arizasi var, bozuk yolu var, savrulmasi/ruzgari, kaybolmasi var vs. Daha tecrubeli arkadaslar da detaylandiracaktir.

Kotulemek icin soylemiyorum ama takildigim nokta, 2 yil once da ayni konuyu acmissiniz, sanirim vazgecmissiniz. Ara ara akliniza geliyor da olabilir bilemiyorum. Profesyonel egitim almadan yola cikmanizi onermem. Ben de gitmedim ama Roadcraft egitimleri daha uygun sanki bu touring isleri icin. 6 ayi bu sekilde degerlendirmenizi oneririm.

Vovin
19 Ağustos 2019, 18:08
Konu ile ne kadar alakali olur bilmiyorum ama cok basit bir ornek verecek olursam.

Dun gece izmir odemis arasi 100km yol yaptim. Siddetli ruzgar vardi oyle bir ruzgar esti ki beni yolun disina atti micirlara girdim. Zorlukla durabildim. Hizimda 60km civariydi. Ayni ruzgara daha 500 veya 1000km tecrübe ile yakalansaydim cok büyük ihtimalle yere düşmüş olurdum.

Motorum activa s 8000kmdir kullaniyorum.Belki yanlis düşünüyor olabilirim ama ruzgar yagmurdan daha tehlikeliymis. Bana ders oldu.

Ozetle secmis oldugun rotadaki olusabilecek tum hava şartlarında sürebiliyor olman gerek.

Kalin saglicakla.

nyk
19 Ağustos 2019, 21:49
madem zaman sıkıntın yok anladığım kadarıyşa maddi sıkıntında yok. bence ilk etapta bol bol bulunduğun yerde gez motosikletine alış trafiğe alış sonra çevre illere kısa gezintiler yap uzun yolda motorunu tanı eksikliklerini gör onları tamamla. o kadar uzun yol için yeterli konforu var mı, yanına alacağın ekipman için çantalar yeterli mi, otoban kullanımı için yeterli performansı var mı vs. vs.

sonrasında izleyeceğim rotayı planla, vize evrak işlerini tamamla.

Motoru söküp takma, yağ değiştirme vs gibi unsurlardan önce bence bunlar daha önemli. Sonuçta ortadoğuya vs gitmiyosun maddi imkanların iyiyse avrupada servis bulamama gibi bir sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum.

Fakat şöyle bir sıkıntı var ki kuzeye gideceksin çok ertelersen havakoşulları çok zorlayıcı olabilir.

yukirunner
19 Ağustos 2019, 23:28
haklısın fakat bir de işin şu yanı var
yurtdışında, bir çok motosiklet gezgininin videolarını izlerken, motora ve motorcuya olan saygıyı görünce insan kendi topraklarından soğuyor, burada gezmeye kalksam konya yolunda bir araba ışıkta beklememek için beni yerden 10 mt havalandırabilir yada yolda kamyonu geçmek isterken bilinçli olarak çarpıp kaçabilir, sinyal vermeden en sol şeritten en sağa geçerken beni biçip kaçabilir vs. vs. örnekler çoğaltılabilir kaldı ki son dönemde mt de okuduğum haberler bunlar
acemi bir adam için emin olun yurtdışı gezileri daha güvenli

Ben sana çok ağır konuşurdum burada ama neyse..Adama bak ya akşam akşam benim sinirimi bozdu.
Herşey Türkiye'de çok kötü ama hep yurtdışında iyi di mi?Bilgisizliğin bu kadarı görülmemiş.Adam iki
video izlemiş,yurtdışı uzmanı olmuş.Siz hiç fikir beyan etmeyin ya,batıyorsunuz.Aşırı şekilde de
sözlerinizle mide bulandırıyorsunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

Öyle bir dünyada yaşıyoruz ki bir önyargıyı kırmak atomu parçalamaktan zor demiş Einstein

Avrupa'daki ve dünyadaki trafik güvenliğine bakmak gerek,biraz araştırsanız hiç te kötü durumda olmadığımızı görür ve saçma sapan konuşmazdınz.

İki link vereceğim sadece

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/palandoken-trafik-kazalarinda-avrupada-17inciyiz-40532292

https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/olumlu-kaza-oranlarindaki-istatistikler-avrupa-ortalamalarinin-altinda/1499118

Ayrıca ölümlü kaza sayısında dünya ortalamasını da çok altındayız.100000 kişide 9 kişi

UzunYolAdami
20 Ağustos 2019, 09:25
Ben sana çok ağır konuşurdum burada ama neyse..Adama bak ya akşam akşam benim sinirimi bozdu.
Herşey Türkiye'de çok kötü ama hep yurtdışında iyi di mi?Bilgisizliğin bu kadarı görülmemiş.Adam iki
video izlemiş,yurtdışı uzmanı olmuş.Siz hiç fikir beyan etmeyin ya,batıyorsunuz.Aşırı şekilde de
sözlerinizle mide bulandırıyorsunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

Öyle bir dünyada yaşıyoruz ki bir önyargıyı kırmak atomu parçalamaktan zor demiş Einstein

Avrupa'daki ve dünyadaki trafik güvenliğine bakmak gerek,biraz araştırsanız hiç te kötü durumda olmadığımızı görür ve saçma sapan konuşmazdınz.

İki link vereceğim sadece

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/palandoken-trafik-kazalarinda-avrupada-17inciyiz-40532292

https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/olumlu-kaza-oranlarindaki-istatistikler-avrupa-ortalamalarinin-altinda/1499118

Ayrıca ölümlü kaza sayısında dünya ortalamasını da çok altındayız.100000 kişide 9 kişi

dediklerinin dogru olmasini can-i gönulden isterdim ama ne yazik ki sanmiyorum. sadece bayram tatili gidis dönus sayilari yeter.
tarafsiz bir kaynak gösterebilir misin? tarafli medya kurusluslarinin teyide muhtac haberleri yada yine ayni sekilde calisan devlet kurumlari disinda?
ama sana katildigim bir nokta var o da giderek daha iyi hale geliyoruz.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate
http://gamapserver.who.int/gho/interactive_charts/road_safety/road_traffic_deaths/atlas.html

Cyan
20 Ağustos 2019, 09:59
- Önce motoru alın,
- Bir 1.000-1.500km kadar kullanıp alışın,
- Yukarıda bir arkadaşımız yazmış, zaman ve bütçeniz de var; İstanbul'a gelin söyle bir Roadcraft Güvenli Sürüş eğitimi alın. (Duruma göre bir süre daha çalışıp tekrarlayın, eğitim sonrası size detaylı bir sonuç değerlendirmesi veriyorlar, neyi iyi neyi kötü yapıyorsunuz eğitim sonrası biliyorsunuz. Kötü yaptıklarınıza çalışın tekrar gelin.)
- 150-250-350 (artan mesafeli) yakın geziler yapın. Bunları da değişik hava koşullarında olsun. (Özellikle soğuk ve yağışlı havaya mutlaka alışın; böyle havada sürüş bayağı bir farklı oluyor, giyim kuşam falan da mühim, eksikleriniz varsa soğuğu ıslağı yedikten sonra bir güzel tamamlarsınız.)
- Yine başka arkadaşlar yazmış, çok temel bakım / tamirat işleri ile ilgili bilgi edinin. (= Özellikle lastik fitil atma vb. tamirat.)
- Yukarıdakileri yaptıkça zaten ufkunuz genişleyecek, ona göre daha iyi değerlendirme yapıyor hale gelirsiniz; sonrası kendini bilme / tanıma, sizin adınıza biri konuşamaz artık...

serif abi
20 Ağustos 2019, 10:11
Konuyu açan boş beleş açmış da düşünenler için ihitiyaç listesini yazayım ;


Osman amcanın bakkılana gitmiyorsun..
İstanbuldan adanaya da gitmiyorsun. Bir çok ülke değiştirerek avrupanın bir ucundan bahsediyorsun.
Eskiler bizim taydaşlarda bir laf vardı hee dam da gulle(""misket bilya"") mi oynuyon derlerdi...

HAve To (mutlaka olması gerekenler)
1 Bakımlı sağlam bir motor.
2 Uygun ekipman setleri bakın seti demiyorum setleri diyorum,
Şuanda hisedilen sıcaklık 42 derece ile 5 derece arasına uyacak ekipman ..Mesela şuanda Nordkapp hava 12 derece hisedilen 5 derece.
Yolda yağmura yakalnacaksınız.
3 Sağlam bir bütçe
4 KEndinizde kondisyon o kadar yol motor üzerinde 5-6 K git 5-6 K gel ..Sağlık durumu müsait olacak .
5 Az miktarda yabancı dil Derdinizi meramınızı anlatacak.
6. Piskolojik olarak buna hazır olmak
7. Rotada ki yerleri kalacak otel kamping ören yerler öncesinde araştırılmalı
8. Geçtiginiz ülkelerde ki elçilik ve konsoslukların telefonları kayıt edilmeli önceden yazılmalı
9. uygun şarj alaeti batarya en az iki telefon gibi alet edevat olmalı yanımızda

Must To; (olsa çok faydalı olacak)
10 Mümkünse bir arkadaş dahada mümkünse iki motor ,(birinde sorun oldumu digeri eşlik edecek)
Ankara da dinlenme tesisinde (cankurtaran) Çin den italya ve nordkapp giden ekip gördüm ,yanlarında bir de minimüs ve arkasında çekici vardı 3-4 adet motor çekici üzerinde idi ,Motorlar araba gibi değildir nish üründür araba gibi stabil değildir ,arıza çıkarmaya meilidirler. Motorlarda öyle abidik gubidik motorlar değildi ,(Resmi ekledim)

11 Az teknik bilgi üç beş civata sökecek motor yağ ve filtresini değiştirecek zincirli ise gergisini ayarlıyacak.
Lastige fitil atmasını bilecek.

12 İnterkom gibi destekleyici ekipmanlar v.s v.s.

https://i.hizliresim.com/Z5X9Po.png (https://hizliresim.com/Z5X9Po)

Seko
20 Ağustos 2019, 10:26
Ben sana çok ağır konuşurdum burada ama neyse..Adama bak ya akşam akşam benim sinirimi bozdu.
Herşey Türkiye'de çok kötü ama hep yurtdışında iyi di mi?Bilgisizliğin bu kadarı görülmemiş.Adam iki
video izlemiş,yurtdışı uzmanı olmuş.Siz hiç fikir beyan etmeyin ya,batıyorsunuz.Aşırı şekilde de
sözlerinizle mide bulandırıyorsunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

Öyle bir dünyada yaşıyoruz ki bir önyargıyı kırmak atomu parçalamaktan zor demiş Einstein

Avrupa'daki ve dünyadaki trafik güvenliğine bakmak gerek,biraz araştırsanız hiç te kötü durumda olmadığımızı görür ve saçma sapan konuşmazdınz.

İki link vereceğim sadece

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/palandoken-trafik-kazalarinda-avrupada-17inciyiz-40532292

https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/olumlu-kaza-oranlarindaki-istatistikler-avrupa-ortalamalarinin-altinda/1499118

Ayrıca ölümlü kaza sayısında dünya ortalamasını da çok altındayız.100000 kişide 9 kişi

Böyle bir cevaba cevap vermemek olmazdı. Öncelikle bu istatistiklere ben inanmıyorum. Hadi inandım diyelim, şimdi soruyorum : Avrupa'da kaç kişi bir aracın en sol şeritten, en sağ şeride son saniyede direksiyon kırmasıyla kaza yapıyor ? Kaç kişiyi trafikte arkadan selektör yaparak sıkıştırıp düşmesine sebep oluyorlar ? Kaç kişi gelen motorcuyu yok sayıp kavşakta göz göre göre geçiş yapıyor ? Genel olarak sorarsam, kaç kişi bizdeki gibi göstere göstere, tamamen aptallıktan, cahillikten, umursamazlıktan, kural tanımazlıktan kaza yapıyor ?

Biz istatistikleri, rakamları milletçe çok severiz. Rakamların altı boş olsa da, bir anlam ifade etmeseler de inanırız, inanmak isteriz. Çünkü bu çok kolaydır. Duruma göre en büyük veya en küçük rakama sahip olan kimse/neyse bize göre o her şeyde en iyisidir. O tek rakam her şeyin özetidir bize göre... SBS'de 500 puan alan çocuk süper zekidir, üniversite sınavının birincisi Einstein ile yarışır, ortaokulda takdir alan çocuk dünyada matematik olimpiyatı kazanabilir. Bunların rakamsal olarak hepsine sahibiz ama dünyada bilimde, teknolojide yerimiz yok fakat cahillikte ilk üçe gireriz.

İstatistiğini falan geçin, trafik kalitesi olarak, trafikte saygı olarak Avrupa 100 ise Türkiye az sayıdaki aklı başındaki insanın hatırına 10'dur. Bu kadar kötüyüz işte. Siz hala önyargı deyin, hatta Avrupa bizi kıskanıyor da diyebilirsiniz.

Metela
20 Ağustos 2019, 16:35
Harbi bu forumdakilerin bazısı çok boş gereksiz insan her zaman olduğu gibi tecrübeye km ye takılmışlar çıkarın artık şu at gözlüğünü kafanızdan. Benim sorduğum soru 6 ay sürem var bu süre içinde nasıl hazırlarım kendimi senin 10 senede yaptığın km tecrübesini 6 ayda yaparım gerekirse imkanım var yetmezse zaten ileri bir tarihe atarım. Bunu konuşmaya gerek yok bende biliyorum neyin ne olduğunuda kime ne soruyorsam kusura bakmayın vaktinizi aldım hükümete benzin 7 lira oldu zam geliy vergiler şöyle böyle diye ağlamaya devam edin bu kafalarla

Cidden bu kadar ciddiyetsiz nasıl olunur anlamış değilim, ne amaçla tavsiye istiyorsun 200 km maksimum motor tecrübesi olan sayın usta motosikletçi? Burada "nordkampa gidecaaam" havası mı atıyorsun bizlere, derdin ne!? Ne tavsiye edelim yolda konaklayacak yerleri mi, yiyeceğini içeceğini mi, uğrayacağın yerleri mi, hangi drone hangi kamera ile çekim yapmanı ne tip mikrofon kullanıp vloggerlık ekipmanı mı, banane senin keyfinin kahyası mıyım! Sana insan gibi tavsiyede bulunduk ama insan olana anlatılır, at kafalarına anlatılmaz, bir de at gözlüğü takıyormuşuz diyor utanmadan.

sana tavsiyem 6 ay boyunca forumdan uzak dur hatta hiç girme sen zaten motosiklet konusunda aşmışsın burası motosiklet forumu, git gezi forumlarına kaydolup tavsiye al.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------

adam olana yazılır bence artık hiç kimse yazmasın bu at kafasına..

mutluemlak
20 Ağustos 2019, 16:58
Selamlar
İşim dolayısıyla gezmeyi farklı kültürler görmeyi keşfetmeyi seviyorum. Bugüne kadar hep gemi ile gezdim. 2 yıldır motor ile bi çılgınlık yapmak istiyorum ama işimden dolayı motor alıp bincek zamanım hiç olmadı. Sadece mt7 ve iron883 sürdüm 100-200 km kadar tecrübem var.
Önümde 6 ay kadar boş vaktim var sadece 1 ay nordkapp’a kadar ülke ülke geze geze gitmek için motor alıcam ekipman vs alıcam ve bu zorlu yola çıkmadan önceki 6 aylık süreçte ne yapmamı önerirsiniz? Muhtemelen tek başıma gidicem.


Merhaba.
nordkapp yolculuğunu yapmış biri olarak size birkaç şey söylemek isterim.
Gerçekten nerdeyse her motorcunun hedefidir nordkapp,
evet yurtdışında motor kullanmak buradan daha kolay çünkü bizde orada kurallara uyuyoruz.
buradada uysak zaten sorun kalmayacak buradada cezalar caydırıcı olabılse keske.
Ancak yazan arkadaşların da dediğine katılıyorum kolay bir yolculuk değil.
bizde yolculuk esnasında 2 derece ile 35 derece arasında hava koşulları ve uzun süren yağmurlar aşırı rüzgarla cebelleştik.
bunlara karşı koyabilmek dayanabilmek tecrube gerektiriyor.
Sizin için yaparsanız zor bir yolculuk olur ama yapılamaz değil.
1-çin malı olmayan kaliteli bir motor sizen başa çıkabileceğiniz.
2-mutlaka öncesinde ders veya dersler eğitim.
3-motordan azda olsa anlamak (lastik fitil sigorta vb)
4-ekipman
5-maddiyatı da eklemek lazım nitekim kuzey ülkeleri çooooook pahalı.
6-2 motor her zaman 1 den iyi olur ama imkanınız yoksa tekde olur
(örnek gülşah merve yüksel tek başına gitti geldi 200 cc motorla)
ama eğitimi tavandı yanlış anlaşılma olmasın.
7-bence en önemlisi cesaret.

gidersen şimdiden hayırlı yolculuklar.
bizim gittiğimiz gezinin detayları burda var.inceleyebilirsin.

https://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/191053-2017-yili-nordkapp-gezisi-32-gun-suren-26-ulke-85-kent-ve-sonsuz-macera.html

-Black-
21 Ağustos 2019, 04:09
Çocuk parkına dönmüş buralar.

Surinam
21 Ağustos 2019, 11:01
Afrika Namibya da gemi de mahsur kalmamışmıydın sen. Öldük bittik kurtarın diye konu açmıştın. Bahsettiğin o durumda mesajlarının arasında hükümet propagandası yapmaktan geri kalmamıştın. Gün geçmiyor ki değişik tiplere rastlamayalım.

fz6_fazer
21 Ağustos 2019, 11:52
Selamlar,kısa bir tura çıkmanı tavsiye ederim,yaz mevsiminde ülkemizi dolaş,kışa yaklaşırken,bot mont,pantolon,yağmurluk,eldiven kask vb.vb.
ekipmanları,kışın soğuğunda dene tecrübesiz uzun yolcuklar insanı hayattan soğutur,gideceğin bölgenin yağmuru bol olacaktır,hava şartları sert geçer.

Selamlar
İşim dolayısıyla gezmeyi farklı kültürler görmemindeyi keşfetmeyi seviyorum. Bugüne kadar hep gemi ile gezdim. 2 yıldır motor ile bi çılgınlık yapmak istiyorum ama işimden dolayı motor alıp bincek zamanım hiç olmadı. Sadece mt7 ve iron883 sürdüm 100-200 km kadar tecrübem var.

MahmutBiner
21 Ağustos 2019, 13:02
Afrika Namibya da gemi de mahsur kalmamışmıydın sen. Öldük bittik kurtarın diye konu açmıştın. Bahsettiğin o durumda mesajlarının arasında hükümet propagandası yapmaktan geri kalmamıştın. Gün geçmiyor ki değişik tiplere rastlamayalım.

vallahi bu arkadaşın o parlak arkadaş olduğunu farketmemiştim :) :thumleft:

O meşhur konu :
http://www.motosiklet.net/forum/konu-disi/193562-yurtdisinda-kaldim-cok-acil-yardim.html

serif abi
21 Ağustos 2019, 14:55
yazdıgım olay aradan zaman geçmiş ama değişmemiş :)

https://i.hizliresim.com/DOY04v.png (https://hizliresim.com/DOY04v)