liquem
17 Ağustos 2019, 03:18
Arkadaşlar öncelikle merhaba RKS RN 180 ile yaptığım uzun yol sonrası başıma gelenleri Rn180 konusuna yazmıştım fakat bir sorunum mevcut.
İzmir İstanbul Balıkesir Edremit Sonra tekrar izmir olmak üzede geçen 1000km uzun 1000km şehir içi kullanımdan sonra motorumda ciddi bir kompresyon düşüşüm mevcut. Motor freni ile 20 ile indiğim yokuşta 30-40 arası inmeye başladım. İstanbulda sıkıntı yaşamadım bu sorun dikkatimi çekmedi. İstanbula giderken motora 300ml fazla yağ koydukları için servis hatası yüzünden 120km'yi 4 saatte anca gidebilmiştim yolda fazla yağı boşaltma şansım da olmadı tabiki bunnun içerisinde Yolda aldığım benzinin Parfümlü çıkmış olması da cabası. Şuan izmire döndüm. Motor üst kapaktan yağ sızdırmış zannedersem contayı sıyırmış aşındırmış ya da patlatmış bu gün edremitten izmire 200km geldim artçılı motorun devirlenmesnde hızlanmasında bir sıkıntı yaşamadım Sakin kulandım saate 80 km ile sağ salim 3 saatte dinlene dinlene evime geldim.Fakat şuan motorda motor kompresyonu yok! Sızdıran yerin fotoğrafını konuya ekleyeceğim zaten. Sadece motorun bu kısımdan yağ kaçırıyor olması motor kompresyonunu bu kadar düşürmeye yeter mi ? Servisler çok dandik olduğu için korkuyorum açıkçası motor açılsın bakılsın. Gel gelelim ki subab ayarları için RKS Markasına açtığım dava sürüyor. Egzoz patır patır patlıyor fakat 55 liralık benzin ile 200km'lik yolu geldim depomda rahat 3-4 litre yakıt var Yakıt tüketiminde sıkıntı yaşamıyorum
Motorda 10-50 motul yağ var 5100 Şuan kesinlikle bir yağ yakma duman atma sorunu söz konusu değil subablarda çok nadiren ses yapıyor ve 4-5bin devirde vuuuuu diye bir ses çıkartıyor sadece.
Lastiklerim 5000'de fren balataları ve diskleri 3000 km önce kaliteli balatalar ile değişti.
Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum
Bu fotoğrafı servisteki arkadaşa attım terleme yapmış dedi ama kompresyonun bu kadar azalması beni çok korkutuyor fren mesafem uzadı. İstanbula gitmeden Çok rahat bir şekilde motor frenini kullanıp çok erken zamanlarda durabiliyordum. Şöyle izzah edeyim ki 4. vitesten devri azaltip vites değiştiğimde bile öne çok yığılıyordu. Arada arkayı kitlediğimde oluyordu. Şuan sadece motorun kompresyon sesini duymam ve neredeyse hızın vites küçültmeme rağmen çok değişmiyor olması asıl sorun.
https://i.hizliresim.com/lQZ5Ak.png
İzmir İstanbul Balıkesir Edremit Sonra tekrar izmir olmak üzede geçen 1000km uzun 1000km şehir içi kullanımdan sonra motorumda ciddi bir kompresyon düşüşüm mevcut. Motor freni ile 20 ile indiğim yokuşta 30-40 arası inmeye başladım. İstanbulda sıkıntı yaşamadım bu sorun dikkatimi çekmedi. İstanbula giderken motora 300ml fazla yağ koydukları için servis hatası yüzünden 120km'yi 4 saatte anca gidebilmiştim yolda fazla yağı boşaltma şansım da olmadı tabiki bunnun içerisinde Yolda aldığım benzinin Parfümlü çıkmış olması da cabası. Şuan izmire döndüm. Motor üst kapaktan yağ sızdırmış zannedersem contayı sıyırmış aşındırmış ya da patlatmış bu gün edremitten izmire 200km geldim artçılı motorun devirlenmesnde hızlanmasında bir sıkıntı yaşamadım Sakin kulandım saate 80 km ile sağ salim 3 saatte dinlene dinlene evime geldim.Fakat şuan motorda motor kompresyonu yok! Sızdıran yerin fotoğrafını konuya ekleyeceğim zaten. Sadece motorun bu kısımdan yağ kaçırıyor olması motor kompresyonunu bu kadar düşürmeye yeter mi ? Servisler çok dandik olduğu için korkuyorum açıkçası motor açılsın bakılsın. Gel gelelim ki subab ayarları için RKS Markasına açtığım dava sürüyor. Egzoz patır patır patlıyor fakat 55 liralık benzin ile 200km'lik yolu geldim depomda rahat 3-4 litre yakıt var Yakıt tüketiminde sıkıntı yaşamıyorum
Motorda 10-50 motul yağ var 5100 Şuan kesinlikle bir yağ yakma duman atma sorunu söz konusu değil subablarda çok nadiren ses yapıyor ve 4-5bin devirde vuuuuu diye bir ses çıkartıyor sadece.
Lastiklerim 5000'de fren balataları ve diskleri 3000 km önce kaliteli balatalar ile değişti.
Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum
Bu fotoğrafı servisteki arkadaşa attım terleme yapmış dedi ama kompresyonun bu kadar azalması beni çok korkutuyor fren mesafem uzadı. İstanbula gitmeden Çok rahat bir şekilde motor frenini kullanıp çok erken zamanlarda durabiliyordum. Şöyle izzah edeyim ki 4. vitesten devri azaltip vites değiştiğimde bile öne çok yığılıyordu. Arada arkayı kitlediğimde oluyordu. Şuan sadece motorun kompresyon sesini duymam ve neredeyse hızın vites küçültmeme rağmen çok değişmiyor olması asıl sorun.
https://i.hizliresim.com/lQZ5Ak.png