PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıcakken marş geç alıyor



OnlySounD
16 Ağustos 2019, 15:18
Merhaba 2007 suzuki gsxr 600 motorum var. Sıcakken marş çok geç alıyor gaza basmam gerekiyor alması için. 96 dereceden sonra falan böyle yapmaya başlıyor.

levend84
16 Ağustos 2019, 15:28
Supap ayarlarina baktirin.

OnlySounD
16 Ağustos 2019, 15:29
Supap ayarlarina baktirin.
Eğer sıkıntı var ise ücret ne çıkartırlar acaba ?

uzay gemisi
16 Ağustos 2019, 15:33
Eğer sıkıntı var ise ücret ne çıkartırlar acaba ?
Üst kapak şimli olduğu için ciddi işçilik ücreti alınır şimler ucuz birşeyde değil. Ciddi bir işçilik ister üst kapak sökülür vs 1500tl rahat. Hatta çoğu yer zahmetli olduğu için uğraşmak bile istemez ama sizin çalışmama sorunu başka birşey de olabilir

levend84
16 Ağustos 2019, 15:34
Eğer sıkıntı var ise ücret ne çıkartırlar acaba ?

Sadece supap ayari yapilacak ise,

4 silindirli makina mantiğiyla,

Vicdan durumuna gore,

4 silindir X4 ustalik bedeli veya X2 isteyebilir.

200-300 tl gibi bir rakama yaptirabilirseniz,ne mutlu.

Egzantrik zincirinede bakilabilir.

OnlySounD
16 Ağustos 2019, 15:41
Üst kapak şimli olduğu için ciddi işçilik ücreti alınır şimler ucuz birşeyde değil. Ciddi bir işçilik ister üst kapak sökülür vs 1500tl rahat. Hatta çoğu yer zahmetli olduğu için uğraşmak bile istemez ama sizin çalışmama sorunu başka birşey de olabilir

Hocam komple subap mı değişecek bu fiyatlar nedir böyle :)

Seramik
16 Ağustos 2019, 16:10
sadece motor indirip sökmeye(sadece sökmeye) 2000TL isteyen ustalar var. Eski model motor alıyorsanız. Kendi motorunuzu kendiniz tamir etmek zorunda kalıyorsunuz. Daha doğurusu zorunda bırakıyorlar. Motor üzerindeki parçalar zaten ekstra pahalı. Bilginiz olsun.

OnlySounD
16 Ağustos 2019, 16:11
sadece motor indirip sökmeye(sadece sökmeye) 2000TL isteyen ustalar var. Eski model motor alıyorsanız. Kendi motorunuzu kendiniz tamir etmek zorunda kalıyorsunuz. Daha doğurusu zorunda bırakıyorlar. Motor üzerindeki parçalar zaten ekstra pahalı. Bilginiz olsun.

Bu söküp takma ücretine servislerde dahil mi ?

uzay gemisi
16 Ağustos 2019, 16:16
Eğer sıkıntı var ise ücret ne çıkartırlar acaba ?


Hocam komple subap mı değişecek bu fiyatlar nedir böyle :)
Orijinal olarak
8 intake
8 exhaust valflerinin toplam fiyatını duysan aklını kaçırırsın:) ipucu vereyim intake valfi teki 88 sterlin exhaust valfi teki 112 sterlin hesabını sen yap:)

Her subap için toplam 16 tane orijinal şim 600 TL yapıyor. üst kapak çıkınca conta vs işçilik derken 1500tl rahat çıkar gibime geliyor çünkü zahmetli bir işlem.

Eski model motosikletten insanların korkma sebebi fiyatlar zaten hocam.

Tabi bu fiyat düzgün yapılmış bir işlem için geçerli abidik gubidik markasız ne olduğu belirsiz parçalarla da 300 liraya ayar yaptırırsınız ama uzun vade için paranızı çöpe atmış olursunuz

Seramik
16 Ağustos 2019, 16:17
Bu söküp takma ücretine servislerde dahil mi ?

ben özel ustaya danışmıştım. Servisler sanırım aynı derecede veya daha fazla para isteyebilir. Ek olarak eski model diye hiç bir usta bu tip motorlara bulaşmak istemiyor. ve yapacakları zamanda deli gibi fiyat çıkartıyorlar. ki sizinkisi bir de Suzuki. İnşallah öyle motor sökme gibi bir derdiniz olmaz. Zaten doğru dürüst usta yok. Bir de bir motor parası daha harcamak soğutur her şeyden..

OnlySounD
16 Ağustos 2019, 16:22
ben özel ustaya danışmıştım. Servisler sanırım aynı derecede veya daha fazla para isteyebilir. Ek olarak eski model diye hiç bir usta bu tip motorlara bulaşmak istemiyor. ve yapacakları zamanda deli gibi fiyat çıkartıyorlar. ki sizinkisi bir de Suzuki. İnşallah öyle motor sökme gibi bir derdiniz olmaz. Zaten doğru dürüst usta yok. Bir de bir motor parası daha harcamak soğutur her şeyden..

Şöyle hocam aslında komple bir bakım çok iyi olur gibime geliyor.

Açıkcası sorunum kısacası şu, motor sıcakken akü bitmiş gibi sadece marş sesi geliyor hafif aldığında gaza vermezsem almıyor. Bence sorum marş motorundan ya da aküyle alakalı gibi geliyor.

Seramik
16 Ağustos 2019, 16:25
Şöyle hocam aslında komple bir bakım çok iyi olur gibime geliyor.

Açıkcası sorunum kısacası şu, motor sıcakken akü bitmiş gibi sadece marş sesi geliyor hafif aldığında gaza vermezsem almıyor. Bence sorum marş motorundan ya da aküyle alakalı gibi geliyor.

Normalde marş alıp sıcakken marş almıyorsa farklı bir durum vardır. Neyse Mesaj attım size oradan anlaşılır.

Green Arrow
16 Ağustos 2019, 17:58
Sene 2019 itibarıyla 1500 liranın altına depoyu söküpte eski tip şimli motorlarda sübap ayarı yapacak işini bilan usta bulmak çok zor. Bundan ucuza yaparım diyene kefilseniz güvenin yoksa daha pahalıya patlar size sonuçları. Size de ortalama 2000-2500 lira arasında masraf çıkar ucuz malzeme masrafınız varsa eğer problem büyükse rahatlıkla 5 lira ve üzeri masraf çıkar. Şuan sadece blok dağıtıp toplamaya 2000-2500 lira para isteniyor gerisini siz düşünün...

Cyan
16 Ağustos 2019, 18:19
Saçma gelebilir ama; motorun üzerine binip yan ayağı kaldırarak marş vermeyi deneyin bir de. Bazen yan ayak müşürü saçmalıyor veya alarm falan takılıp devresine bu bağlanınca da sapıtıyor. Benim motorda da aynı problem var (alakasız CB500F), yan ayak açıkken boş vites ve debriyaj sıkılı iken bile marş çeviriyor ancak motor hafif gaz vermeden çalışmıyor, artık hep üzerine binip ayağı kapatıp çalıştırıyorum. (O şekil sıcak soğuk farketmeden tık diye alıyor sorunsuz.) Benim problem teknotakip'ten büyük ihtimal, orijinal demette araya giriyorlar, o etkiliyor diye düşünüyorum, satarken söküp bakacağım. Sizinki de benzer bir kablo demet sorunu olabilir...

Green Arrow
16 Ağustos 2019, 18:25
Saçma gelebilir ama; motorun üzerine binip yan ayağı kaldırarak marş vermeyi deneyin bir de. Bazen yan ayak müşürü saçmalıyor veya alarm falan takılıp devresine bu bağlanınca da sapıtıyor. Benim motorda da aynı problem var (alakasız CB500F), yan ayak açıkken boş vites ve debriyaj sıkılı iken bile marş çeviriyor ancak motor hafif gaz vermeden çalışmıyor, artık hep üzerine binip ayağı kapatıp çalıştırıyorum. (O şekil sıcak soğuk farketmeden tık diye alıyor sorunsuz.) Benim problem teknotakip'ten büyük ihtimal, orijinal demette araya giriyorlar, o etkiliyor diye düşünüyorum, satarken söküp bakacağım. Sizinki de benzer bir kablo demet sorunu olabilir...

Birde bu sorun İtalyanlarda çok oluyor MV Agustalarda özellikle. Sprag clutch diye geçiyor motor sıcakken asla çalışmıyor 2-3-4-5 hatta 10'larca kez marşta anca çalışan motorlar var. Marş'ın ateşlemesi-kavraması adı herneyse onu saglayan dişlide kronik bir problemden ötürü olduğu saptanmıştı. Eğer öyle bir sorun ise maalesef blok dağılacak.

OnlySounD
16 Ağustos 2019, 19:44
Saçma gelebilir ama; motorun üzerine binip yan ayağı kaldırarak marş vermeyi deneyin bir de. Bazen yan ayak müşürü saçmalıyor veya alarm falan takılıp devresine bu bağlanınca da sapıtıyor. Benim motorda da aynı problem var (alakasız CB500F), yan ayak açıkken boş vites ve debriyaj sıkılı iken bile marş çeviriyor ancak motor hafif gaz vermeden çalışmıyor, artık hep üzerine binip ayağı kapatıp çalıştırıyorum. (O şekil sıcak soğuk farketmeden tık diye alıyor sorunsuz.) Benim problem teknotakip'ten büyük ihtimal, orijinal demette araya giriyorlar, o etkiliyor diye düşünüyorum, satarken söküp bakacağım. Sizinki de benzer bir kablo demet sorunu olabilir...
Güvendiğim bir usta ile görüştüm. 95+ derecede motor kendini korumak için böyle bir şey yapıyormuş. Kendisi öyle dedi yani. Açıkcası ileride sorun çıkartmayacaksa bu durum pek önemli değil benim için. Ama marştan kaynaklı olabileceği yüksek ihtimal

Green Arrow
16 Ağustos 2019, 21:35
Güvendiğim bir usta ile görüştüm. 95+ derecede motor kendini korumak için böyle bir şey yapıyormuş. Kendisi öyle dedi yani. Açıkcası ileride sorun çıkartmayacaksa bu durum pek önemli değil benim için. Ama marştan kaynaklı olabileceği yüksek ihtimal

Dostum maalesef ustan sallamış. Senin için ingilizce araştırma yaptım. Gixxer forumlarında onlarca başlık var bu konuyla alakalı. Sorunun temel kaynağı akü,marş ve şarj dinamosu üçlüsü. Kimisi aküsünü değiştirince düzelmiş, kimişi marş motorunu, kimisi de şarj dinamosunu. Akünü ve şarj dinamosunu kontrol ettir değilse marşta bir problemin var.

OnlySounD
16 Ağustos 2019, 21:50
Dostum maalesef ustan sallamış. Senin için ingilizce araştırma yaptım. Gixxer forumlarında onlarca başlık var bu konuyla alakalı. Sorunun temel kaynağı akü,marş ve şarj dinamosu üçlüsü. Kimisi aküsünü değiştirince düzelmiş, kimişi marş motorunu, kimisi de şarj dinamosunu. Akünü ve şarj dinamosunu kontrol ettir değilse marşta bir problemin var.
Onu bende düşündüm hocam 10 gün sonra baktıracağım aküye de sarj dinamosuna da. Akü ile alakalı olduğu sanmıyorum çünkü sadece sıcak iken yapıyor. Ya marş stator’unden kaynaklı ya da sarj dinamosundan kaynaklı. Şöyle ki servise gitsem eğer marşta problem var derlerse komple marş sistemini değiştirirler hiç uğraşmayıp.

Peki bu haliyle kullanmaya devam etsem ileri de daha büyük sıkıntı çıkar mı?

Green Arrow
16 Ağustos 2019, 22:41
Onu bende düşündüm hocam 10 gün sonra baktıracağım aküye de sarj dinamosuna da. Akü ile alakalı olduğu sanmıyorum çünkü sadece sıcak iken yapıyor. Ya marş stator’unden kaynaklı ya da sarj dinamosundan kaynaklı. Şöyle ki servise gitsem eğer marşta problem var derlerse komple marş sistemini değiştirirler hiç uğraşmayıp.

Peki bu haliyle kullanmaya devam etsem ileri de daha büyük sıkıntı çıkar mı?

Şans diyebilirim. Bir yerden kopmaya başlamış sorun, muhtemelen bir gün tak diye gider ama 1 yılda olabilir 5 yılda olabilir hiç gitmeyedebilir :)

HRider
16 Ağustos 2019, 22:51
Daha geçen hafta aynı sorun başıma geldi. Marşı zor çevirip, arada öksürür gibi oluyosa. Marş motorunun sargısı yanmıştır.. Gidip değiştirin acilen, hiç basmamaya başlayacak 2-3 güne.

OnlySounD
16 Ağustos 2019, 22:59
Daha geçen hafta aynı sorun başıma geldi. Marşı zor çevirip, arada öksürür gibi oluyosa. Marş motorunun sargısı yanmıştır.. Gidip değiştirin acilen, hiç basmamaya başlayacak 2-3 güne.

Soğukken tekte alıyor. Sanırım sargı yanmış olsaydı soğukkende bu durumda olurdu

volkanmet86
16 Ağustos 2019, 23:07
hocam sizin motorda var mı bilmiyorum ama krank pozisyon sensörü dediğiniz arızayı yapar.

bu arada cg motora sübap ayarını geçenlerde 20tlye yaptırdım. sonra dedim ki ben bunu kendim yaparım. sentil çakısı aldım. yok öyle 20 20 vermek

OnlySounD
16 Ağustos 2019, 23:17
hocam sizin motorda var mı bilmiyorum ama krank pozisyon sensörü dediğiniz arızayı yapar.

bu arada cg motora sübap ayarını geçenlerde 20tlye yaptırdım. sonra dedim ki ben bunu kendim yaparım. sentil çakısı aldım. yok öyle 20 20 vermek
Şimdi baktım enjeksiyonu kontrol ediyormuş. Sanırım tek yapabileceğim servise vermek motoru açıkcası.

HRider
18 Ağustos 2019, 00:28
Soğukken tekte alıyor. Sanırım sargı yanmış olsaydı soğukkende bu durumda olurdu

Benim de soğukken tekte alıyordu :)) ben de aynı senin gibi düşünüyordum. Fakat genleşmeden dolayı yanan sargı telleri temassızlık yapıyor. Göreceksin bu mesajı unutma