PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zincir dişli değişimi sonrası ön dişliden gelen ses



bpak
13 Ağustos 2019, 12:23
Herkese merhabalar,

Motorum honda msx 125. Zincir ve dişli seti orjinalde 420 fakat ben uyumlu dişlilerle 428 zincire çevirdim. Ama ön dişliden gelen bi ses var ve dişli yerinden oynuyor gibi. videoda göstermeye çalıştım. Dişlinin üstündeki parçayı takınca da aynı ses devam ediyor. Dişli kapağını kapatıp motoru kullanırken duyulmuyor ama yanlış bir şey yapmış olmaktan çekindiğim için konuyu açmaya karar verdim.

Herhangi bir sorun var mı? Varsa nerede ve nasıl düzeltebilirim. Şimdiden teşekkürler.


https://www.youtube.com/watch?v=jW8ZlfQpKvQ

Alisilin
13 Ağustos 2019, 12:41
Tekeri geri döndürmüşsün, 1. vitese tak rolantide dönsün bi de öyle dinle.

Ön dişli arka dişli gibi sabit değildir bir miktar boşluk vardır.
Bence sorun yok.

Nikkfurie
13 Ağustos 2019, 12:43
orj ön dişlinin üzerinde geniş bir oring vardır zincirin sessiz çalışmasını sağlar , piyasada satılan dişlilerde oring yoktur , zincirin dönerken ürettiği şırıltı şeklindeki ses dikkatli dinlerseniz kulağınıza gelir , videodaki tuk tuk tuk diye gelen ses zincirin gergin ayarlanmasından da kaynaklanabilir..

uzay gemisi
13 Ağustos 2019, 13:01
Anormallik yok arkadaşın dediği gibi birinci vitese alıp öyle video atın. Birde dişlinin üzerinde dişlinin çıkmasını engelleyen iki tane alyan başlı vidayla dişliyi tutan pul gibi birşey olması lazım videoda o gözükmüyor onu sonradan taktınız mı yada videoda bilerek mi söktünüz?

bpak
13 Ağustos 2019, 19:41
Tekeri geri döndürmüşsün, 1. vitese tak rolantide dönsün bi de öyle dinle.

Ön dişli arka dişli gibi sabit değildir bir miktar boşluk vardır.
Bence sorun yok.

1. viteste de aynı şekilde. Yorumun için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:33 ----------


orj ön dişlinin üzerinde geniş bir oring vardır zincirin sessiz çalışmasını sağlar , piyasada satılan dişlilerde oring yoktur , zincirin dönerken ürettiği şırıltı şeklindeki ses dikkatli dinlerseniz kulağınıza gelir , videodaki tuk tuk tuk diye gelen ses zincirin gergin ayarlanmasından da kaynaklanabilir..

Yorumun için teşekkürler. O oringi de taktım ancak video çekmek için çıkardım. Takılı haldeyken de aynı ses var. Videoda asıl vurgulamak istediğim şırıltı değil de tuk tuk vuruntu sesi. Videoda dikkatli bakarsanız tuk tuk sesinin çıkma sebebi dişlinin yerinden oynaması. Gerginliği doğru yaptığımı düşünüyorum, boştayken zincirin alt kısmından 3 cm oynama payı bıraktım. Sizce daha da gerdirmeli miyim yoksa gevşetmeli miyim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------


Anormallik yok arkadaşın dediği gibi birinci vitese alıp öyle video atın. Birde dişlinin üzerinde dişlinin çıkmasını engelleyen iki tane alyan başlı vidayla dişliyi tutan pul gibi birşey olması lazım videoda o gözükmüyor onu sonradan taktınız mı yada videoda bilerek mi söktünüz?

Videoda tuk tuk sesinin kaynağı gözüksün diye onu çıkardım. Ama şu anda takılı. Birnici viteste de aynı durum var. Yorumunuz için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------

Aklıma gelmişken şunu da sorayım. Ön dişlilerin ortasında boşluk standart mıdır? Çünkü 420 zincire uyumlu dişliyi çıkarıp 428 zincir için olanı taktım. Arada boşluk kalması uyuşmaması gibi şeyler olabilir mi?

Erekutora
20 Ağustos 2023, 21:00
Hocam selamlar tekrardan seneler sonra konuyu hortlattım tekrar ama bende mondial nevada 250 var ayni dediginiz gibi ön dişli ve zincir değişiminden sonra videodaki sesin birebiri çıkmaya başladı, bir çözüm bulabildiniz mi yardimci olabilir misiniz ? Diye sormak istedim...

bpak
20 Ağustos 2023, 21:21
Hocam selamlar tekrardan seneler sonra konuyu hortlattım tekrar ama bende mondial nevada 250 var ayni dediginiz gibi ön dişli ve zincir değişiminden sonra videodaki sesin birebiri çıkmaya başladı, bir çözüm bulabildiniz mi yardimci olabilir misiniz ? Diye sormak istedim...

Sanıyorum ön dişlide gördüğün deliklere takılması gereken bir klips olmadığından çıkıyordu. Uzun zaman geçmiş hatırlamıyorum.

Erekutora
20 Ağustos 2023, 21:26
Eyvallah reis, yarin bir servise goturucem baktiricam yine... Adamlar ön dişli kapagini sökmeye üşeniyor baktiramiyorum gunlerdir yolluyo beni geri adam şaka gibi 😂😂

bassturbin
21 Ağustos 2023, 10:32
Hocam selamlar tekrardan seneler sonra konuyu hortlattım tekrar ama bende mondial nevada 250 var ayni dediginiz gibi ön dişli ve zincir değişiminden sonra videodaki sesin birebiri çıkmaya başladı, bir çözüm bulabildiniz mi yardimci olabilir misiniz ? Diye sormak istedim...

Anormal bir ses yok videoda.İkincisi o ses normal ve tekerlek geriye doğru çevriliyor.Normal binerken anormal ses geliyorsa ya çok gergindir yada çok gevşek.Bazı ön dişlideki lastikli dişliler daha az sessiz çalışır.

killingroad
21 Ağustos 2023, 13:16
2019 kısmında kalmış ama.
Nikk'in bahsettiği öyle tak çıkar bir o-ring değil. Dişliye yapışık katır kadar kauçuk kullanıyorlar sesi kessin diye.

Ben kauçuksuz Yamaha'ya sonradan kauçuklu ognibene taktım, bi fark duyamadım. Aprilia'nın kauçukluydu orijinali, şimdi kauçuksuz esjot taktım öne, yine bi ses farkı alamıyorum. Benim öküzlüğüm de olabilir veya Aprilia'nın motordaki diğer seslerden duymuyor olabilirim :D