PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Düşük bütçe(6000 TL Altı) ile ulaşılabilecek motorlar için rehber niteliğinde başlık



TheAwesome
11 Ağustos 2019, 13:19
Merhabalar,

Bu listeyi aslında modelleri ve alınabilirliklerini görebilmek için hazırladım. Liste tamamen kendi bütçeme ve düşüncelerime göre hazırlanmıştır. İkinci sırada yazan model yılları o fiyatlara ulaşılabilecek modeller içindir. Buradaki motorlar hakkında tavsiye görüş ve önerilerinize ihtiyacım var. Umarım bu başlık benim gibi düşük bütçeli arkadaşlar için bir rehber niteliğinde olur. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ediyorum. Fiyatlar Ağustos 2019 içindir.

Şu anda motor seçerken benim için önem sırasına gelirsek eğer:

1) Ürün ve yedek parça fiyatı,
2) Yakıt sarfiyatı,
3) Yedek parça bulunabilirliği,
4) Sorunsuzluk,
5) Dayanıklılık ve sağlamlık,
6) Konfor(Titreşim, sele rahatlığı vs.)
7) Performans Değerleri
8) İkinci el değeri
9) Servis kalitesi

Bu başlıklar altında bize yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Her türlü görüş ve öneriye açığım listeye yeni motorlar da ekleyebiliriz.


MONDIAL

#Mcx 150 Roadracer
- 3000-4000 TL arası bulmak mümkün
- 2014-2015 Model
- Sahibinden 30-40 ilan var

#Z-One 150
-4500-5500 TL arasında
-2016-2017 Modeller
-100-110 ilan var

#Z-One 180
-4800-6000 TL arasında
-2016-2017 Modeller
-100-110 İlan

#MH 125 Drift
-320-330 İlan var
-2013-2014 modele kadar düşersen 3500 e bulmak mümkün

#MH 150 Drift
-4000-5000 TL arasında
-2016-2017 Modeller
-140-160 İlan var

#MR Vulture
-3800-5000 TL arasında
-2015-2016-2017 Modeller
-90-100 ilan var

#150 MG Superboy X
-3500-4500 arası bulmak mümkün
-20-30 İlan var
-2016-2017-2018 model
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%

KANUNI

#GT170
-3000-4500 TL arası bulmak mümkün
- 2013-2017 model
- Sahibinden 20-30 ilan var
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%

RKS

#Titanic 150 S (Dijital gösterge ufak grenaj süsleri)
-4500-5500 TL Arasında
-2014-2017 Model
-80-90 ilan

#Titanic 150 R (2016 üzeri almak lazım)
-4000-5000TL Arasında
-2014-2018 Model
-60-70 ilan

#Cafe Racer 152
- 4000-5500 TL Arasında
- 2018-2019 Model
- 30-40 ilan var
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%

TVS


#Apache RTR 150
-5000-6000 TL Arasında
-2013 Modelden başlayarak
-150-170 ilan var

#Apache RTR 180
-7000-8000 TL Arasında
-2017 ve sonrası
-30 ilan var
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%

KUBA

#CR1
-3800-4500 TL Arasında
-2015-2017 Modeller
-90-100 ilan var

#Razore 100
-3500-4000TL Arasında
-2015-2016-2017 Modeller
-30-40 ilan var

#Black Cat 200
-4500-5500 TL Arasında
-2016-2017 Modeller
-80-90 ilan var
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%

HERO

#Karizma
-5000-6000TL arasında
-2017-2018 modeller
-60 ilanı var

#Thriller 150(KM'ler biraz yüksek 20k+)
-4000-5000 TL arasında
-2014-2015
-20 ilanı var

#Glamouur
-3500-4500 TL arasında
-2014-2017 Modeller
-10-15 ilan var

#Hunk
-5500-6000 TL arasında
-2016-2017-2018 Modeller
-40-60 ilan var
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%

BAJAJ
#Boxer

#Discover 125ST
-4500-55000 TL Arasında
-2014-2016 Modeller
-50-60 ilan var

#Discover 150F
-5000-6000 TL arasında
-2015-2016 Modeller
-40-50 ilan var
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% %%%%%%%%%%%%%%%%%

LIFAN
#LF150-10B
-5000-6500 Arasında
-2015 Model
-20-30 ilan var

#EM150L
-3500-4500TL Arasında
-2014-2015-2016 Modeller
-30-40 ilan var

#Discovery 150
-4000-5000 arasında
-2016 Modeller
-10 ilan var

Meraklı Genç
11 Ağustos 2019, 14:03
Sürekli bütçe sorup tavsiye isteyenler için çok yararlı olmuş,teşekkürler

TheAwesome
11 Ağustos 2019, 14:24
Sürekli bütçe sorup tavsiye isteyenler için çok yararlı olmuş,teşekkürler

İlgin için ben teşekkür ederim. Yalnız listedeki motosikletler hakkında değerlendirmelere ve önerilere ihtiyaç var kesinlikle. Umarım onu da bu motosikletleri deneyimlemiş, bilgi sahibi arkadaşlardan edinebiliriz. Mesela şu motosikletten uzak durun böyle sorunlar yaşarsınız gibi yorumlar fazlasıyla yararlı olacaktır.

levend84
11 Ağustos 2019, 15:51
Güzel bir çalişma,

Gel gelelim,

Bir kaç gün sonra,

Abiler 6000tl param var,ne alayim konulari üst siralarda yerini alir.

Malum siteye girip,

Filtreleme yaparak

Modelleri belirtse sorun yok.

Hatta ve hatta,

Konu içerisinde,kullanicilarin israrla ``alma`` ``uzak dur`` dedigi motorlari bile farkli bir başlikta açan tipler var,arizali motor buldum alsam kaça patlar vs. cabasi.

Velhasil kuru kalabaliktan başka bir işe yaramiyor.

Ben dahil,diger uyelerinde forum dikkatini bayan,sıkıcı durumlar.

TheAwesome
11 Ağustos 2019, 16:47
Güzel bir çalişma,

Gel gelelim,

Bir kaç gün sonra,

Abiler 6000tl param var,ne alayim konulari üst siralarda yerini alir.

Malum siteye girip,

Filtreleme yaparak

Modelleri belirtse sorun yok.

Hatta ve hatta,

Konu içerisinde,kullanicilarin israrla ``alma`` ``uzak dur`` dedigi motorlari bile farkli bir başlikta açan tipler var,arizali motor buldum alsam kaça patlar vs. cabasi.

Velhasil kuru kalabaliktan başka bir işe yaramiyor.

Ben dahil,diger uyelerinde forum dikkatini bayan,sıkıcı durumlar.

Bu durum ciddi anlamda can sıkıcı, ama bu durum hiç değişmedi bu forumda, yani pek de yapacak bir şey yok malesef. En azından yardımcı olabildiklerimizi kurtaralım.

nicknamer
11 Ağustos 2019, 17:46
Bu durum ciddi anlamda can sıkıcı, ama bu durum hiç değişmedi bu forumda, yani pek de yapacak bir şey yok malesef. En azından yardımcı olabildiklerimizi kurtaralım.

Beni kurtarin mesela. Yardimci olunursa cok sevinirim.

TheAwesome
11 Ağustos 2019, 18:27
Beni kurtarin mesela. Yardimci olunursa cok sevinirim.

Aslına bakarsan benim de bu durumda kurtarılmaya ihtiyacım var. Ben bu modelleri ve fiyatlarını çıkardım ama hala hangisini almanın mantıklı olduğunu oturtamadım. Eğer illa ki birkaç modeli önce çıkarmak gerekirse(Tamamen şahsi olarak yaptığım değerlendirme): Mondial 150MH Drift, TVS apache, bir de belki 125-150 cc'lik 3000-3500 arası bulabileceğim en ucuz çinlilerden olurdu.

tommygun
11 Ağustos 2019, 18:41
Ben 17000 km Rks Titanic 150-S kullandım, gözüm gibi baktığım için beni pek üzmedi ama listendeki Apache 150, Mr 150 Vulture ve Hero Hunk da tercih edilebilir, dayanıklı motorlar. Bütçe biraz yukarıdaysa Apache 180 listendeki en baba motor.

nicknamer
11 Ağustos 2019, 20:55
Aslına bakarsan benim de bu durumda kurtarılmaya ihtiyacım var. Ben bu modelleri ve fiyatlarını çıkardım ama hala hangisini almanın mantıklı olduğunu oturtamadım. Eğer illa ki birkaç modeli önce çıkarmak gerekirse(Tamamen şahsi olarak yaptığım değerlendirme): Mondial 150MH Drift, TVS apache, bir de belki 125-150 cc'lik 3000-3500 arası bulabileceğim en ucuz çinlilerden olurdu.

Insanlardan duydugum en onemli sey Cin malindan uzak durun oldugundan cok vazgectim. Sym Kymco Honda gibi yonelin diyorlar. 3 haftadir kafamiz karisik.

kurubuzz
11 Ağustos 2019, 21:01
Önemli olan boyun kilon selesinin yüksekligi kullandigim motorlar cbf150 saglam guclu discovery 125 saglam yavas az yakiyo dayanikli 5 kere dusmeme ragmen taş gibin diyebilirimki alinirmi alinir parcasi bulunuyomu bulunuyo ama pahallı biraz .

TheAwesome
11 Ağustos 2019, 22:15
Ben 17000 km Rks Titanic 150-S kullandım, gözüm gibi baktığım için beni pek üzmedi ama listendeki Apache 150, Mr 150 Vulture ve Hero Hunk da tercih edilebilir, dayanıklı motorlar. Bütçe biraz yukarıdaysa Apache 180 listendeki en baba motor.

Aslında şöyle bir durum var. Ben bu fiyatlara alacağım motorlardan sorun çıkarmamasını beklemiyorum ama en azından sorun çıkardığında ben onu kolay ve ucuz bir şekilde çözeyim. Öneri için teşekkür ederim, aslında dediğiniz gibi Apache 180 güzel olurdu fakat fiyatları yüksek ve diğerlerine yakın bir fiyatta almak istediğimizde kazalı ya da 50k+ km de oluyor. Ayrıca piyasadaki parça bulunurluğu 150'ye göre daha az sanırım.Bunlar yüzünden Apache RTR 150 bana çok yakın geliyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------


Insanlardan duydugum en onemli sey Cin malindan uzak durun oldugundan cok vazgectim. Sym Kymco Honda gibi yonelin diyorlar. 3 haftadir kafamiz karisik.

Çin malından tamamen uzak durun olayı bana kalırsa artık bir zırvadan ibaret. Üzgünüm ama 12-13 bin lira verip de 125 lik commuter alamam ben o durumum malesef yok, ee bu fiyatlara da alacağımız YBR, CBF gibi motorlar 7-8 yaşlarında 70k+ yol yapmış canı çıkmış motorlar olacaktır. Sonuç olarak Çin malı motorlar özen ve iyi bir bakım gerektirir burası net. Diyelim ki ihmal ettin iyi bakamadın sana sorun çıkardı. O zaman da tüm motor bloğunu tekrar toplasan 300-500 liralara yapabiliyorsun bu işlemi. Parçalarını kolayca her tarafta bulabilmek de cabası. Eğer paran varsa evet almayabilirsin(alma hatta). Ama bütçe oldukça kısıtlıysa ve sana Çin malından uzak dur diyen adamlar para vermiyorsa biraz sanki kulağını kapatabilirsin onlara karşı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------


Önemli olan boyun kilon selesinin yüksekligi kullandigim motorlar cbf150 saglam guclu discovery 125 saglam yavas az yakiyo dayanikli 5 kere dusmeme ragmen taş gibin diyebilirimki alinirmi alinir parcasi bulunuyomu bulunuyo ama pahallı biraz .

Aslında şöyle 1.5 yıl öncesi olsaydı daha bu başlığı açmadan bi pulsar 200NS alırdım. Ama şu an izledikleri o fiyat politikası... Çevremdeki bajaj kullanan arkadaşlarımın sürekli sorun yaşaması... Parça fiyatlarının japonlarda sidik yarıştırması... Beni resmen Bajaj markasından soğuttu. Yine de takip ediyorum, bildiğimiz site üzerinden eğer fiyatı uygun bulursam almam diyeceğim motorlar değil. Teşekkür ederim.

karayel90
11 Ağustos 2019, 22:25
Insanlardan duydugum en onemli sey Cin malindan uzak durun oldugundan cok vazgectim. Sym Kymco Honda gibi yonelin diyorlar. 3 haftadir kafamiz karisik.

Ne kadar para o kadar köfte çin malından uzak durun diyolarda düzgün kullanırsan üzmez çin malı.Dış aksamdan sorun çıkarır elbet ama motor kısmından düzgün kullanımda 40-50 bin km rahat görür.Arada şansa sıkıntı çıkaran bir kaç motor denk gelebilir.

Şuan bendeki Kuba Cg Sport 20 binde çok şükür motor kısmından sadece bir kez sorun çıkardı yağ sızdırdı karter kapağının keçesinden keçe değişimiyle halloldu

TheAwesome
12 Ağustos 2019, 08:50
Ne kadar para o kadar köfte çin malından uzak durun diyolarda düzgün kullanırsan üzmez çin malı.Dış aksamdan sorun çıkarır elbet ama motor kısmından düzgün kullanımda 40-50 bin km rahat görür.Arada şansa sıkıntı çıkaran bir kaç motor denk gelebilir.

Şuan bendeki Kuba Cg Sport 20 binde çok şükür motor kısmından sadece bir kez sorun çıkardı yağ sızdırdı karter kapağının keçesinden keçe değişimiyle halloldu

Çinli motorların kaliteli olmadığı bir gerçek, ama diğer bir yandan insanlar da bu motorlara üvey evlat gibi davranıyor. Öz evlatlar(japon,avrupa motorları) bakım zamanı gelmeden 300-500 km önce bakıma giriyor, düzenli zincir yağlanıyor, motor güneşte bırakılmıyorken çinliler ucuz diye çekmediği kalmıyor. Plastik aksamı/kontrol paneli/gösterge için bir şey diyemem de ben bakımını düzenli yaptım, hor kullanmadım ama beni bu çinli motor yolda bıraktı diyene rastlamadım daha.

mfBulut
12 Ağustos 2019, 09:42
Aslında şöyle 1.5 yıl öncesi olsaydı daha bu başlığı açmadan bi pulsar 200NS alırdım. Ama şu an izledikleri o fiyat politikası... Çevremdeki bajaj kullanan arkadaşlarımın sürekli sorun yaşaması... Parça fiyatlarının japonlarda sidik yarıştırması... Beni resmen Bajaj markasından soğuttu. Yine de takip ediyorum, bildiğimiz site üzerinden eğer fiyatı uygun bulursam almam diyeceğim motorlar değil. Teşekkür ederim.

O fiyat politikasıyla tercih edilip çok sattılar diye havaya girdiler çünkü. Yine de Bajaj a forumda laf edilmiyor. Birileri anında gelip haddimizi bildirebiliyor :) Dikkatli olmak lazım.

Başlık güzel olmuş teşekkürler.

kurubuzz
12 Ağustos 2019, 10:25
O fiyat politikasıyla tercih edilip çok sattılar diye havaya girdiler çünkü. Yine de Bajaj a forumda laf edilmiyor. Birileri anında gelip haddimizi bildirebiliyor :) Dikkatli olmak lazım.

Başlık güzel olmuş teşekkürler.
Neden bajaja laf edimki bi sorun yaşamadım simdi sorun yaşamamak icin iphoneye milyarlar vercegime turk markası cep telefonu alırım yetinmeyi bilirim motorda böle yetiyosa ayagını yerden kesiyosa saglamsa kötülemek bize yakışmaz olsaydı bi sorunu yazardik kimse dört dörtlük bisey yapamaz sonucda kul yapısı hepsi .👍

mfBulut
12 Ağustos 2019, 12:47
Neden bajaja laf edimki bi sorun yaşamadım simdi sorun yaşamamak icin iphoneye milyarlar vercegime turk markası cep telefonu alırım yetinmeyi bilirim motorda böle yetiyosa ayagını yerden kesiyosa saglamsa kötülemek bize yakışmaz olsaydı bi sorunu yazardik kimse dört dörtlük bisey yapamaz sonucda kul yapısı hepsi .👍

Kötüleme niyetli yazmadım zaten. Alıp hiç sorun yaşamamış arkadaşlarım da var. Benim kastettiğim sorunları asla kabul etmeyip Bajajı yücelten bir ekip var. Kendi motorları Bajaj tabi. Sattıktan sonra bazılarının “Ağğbi Bajaj iyi değilmiş” dediğine de şahit olunmuşluğu vardır. Ama markanın distribütör tutumunun doğru olduğunu kimse savunmaz sanırım.

nicknamer
12 Ağustos 2019, 13:03
Ozetle siz su an hangi motoru oneriyorsunuz peki? Bakalim en azindan

DOC46
12 Ağustos 2019, 15:47
HERO

#Karizma
-5000-6000TL arasında
-2017-2018 modeller
-60 ilanı var

#Thriller 150(KM'ler biraz yüksek 20k+)
-4000-5000 TL arasında
-2014-2015
-20 ilanı var

#Glamouur
-3500-4500 TL arasında
-2014-2017 Modeller
-10-15 ilan var

#Hunk
-5500-6000 TL arasında
-2016-2017-2018 Modeller
-40-60 ilan var



Bu bütçelerde alınacak en mantıklı motosikletler Hero nun modelleri arasından yapılabilir
Ancak konuyu açan arkadaş bu konuda oldukça bilgisizmiş ve bu kadar bilgisiz olmasına ragmen rehber niteliği taşıyacak bi konu açmak da oldukça cahil cesareti gerektirecek bir durum

Ben en azından kendi birikimlerimle Hero için birkaç düzeltme yapayım. Diğer markalar için de elbette konu sahibinden daha fazla deneyimim var ancak o markalar için tavsiye yazacak haddi kendimde bulamıyorum

1) Yazdığı modellerde en son gelen motosikletler 2016 modeldir ve 2019 da bile sıfır 2016 modelleri sattılar . 2017-2018 model yok yani
2) Hero da ikinci el alacak birisi için dikkat etmesi gereken en öenmli nokta modeli değil garantisinin devam edip etmediğidir. Garantisi devam eden motosikletlerde yedek parça ve servis desteğini Nazillideki fabrikasi sayesinde ücretsiz olarak diğer hiçbir firmada olmayan hızla sağlamaktadırlar. Bu garanti güvencesinde motosiklet kullanmayı emin olun hiçbir seye değişmezsiniz

Hero motosikletlerine 5 yıl garanti vermektedir ve bu garantinin devam etmesi için de motosikletin düzenli olarak servis bakımına girmesi şartı aramaktadır.
İkinci el ilanlarındaki Hero motosikletlerin çogu da bakımları aksatmış olmasından dolayı garanti dışı kalmıştır. Örnek vermek gerekirse Karizma modeli için Garantisi devam eden temizleri 7.000TL civarından başlamaktadır.
(110.000KM Hero kullanıcısı olarak haddim olmasa da bunları yazdım. Lütfen Hero hiç kullanmadan sagdan soldan duyduğu bilgilerle birşeyler söylecek olanlar hiç tenezzül etmesin)
Saygılarımla..

arnoldstirru
12 Ağustos 2019, 21:08
Bu bütçelerde alınacak en mantıklı motosikletler Hero nun modelleri arasından yapılabilir
Ancak konuyu açan arkadaş bu konuda oldukça bilgisizmiş ve bu kadar bilgisiz olmasına ragmen rehber niteliği taşıyacak bi konu açmak da oldukça cahil cesareti gerektirecek bir durum

Ben en azından kendi birikimlerimle Hero için birkaç düzeltme yapayım. Diğer markalar için de elbette konu sahibinden daha fazla deneyimim var ancak o markalar için tavsiye yazacak haddi kendimde bulamıyorum

1) Yazdığı modellerde en son gelen motosikletler 2016 modeldir ve 2019 da bile sıfır 2016 modelleri sattılar . 2017-2018 model yok yani
2) Hero da ikinci el alacak birisi için dikkat etmesi gereken en öenmli nokta modeli değil garantisinin devam edip etmediğidir. Garantisi devam eden motosikletlerde yedek parça ve servis desteğini Nazillideki fabrikasi sayesinde ücretsiz olarak diğer hiçbir firmada olmayan hızla sağlamaktadırlar. Bu garanti güvencesinde motosiklet kullanmayı emin olun hiçbir seye değişmezsiniz

Hero motosikletlerine 5 yıl garanti vermektedir ve bu garantinin devam etmesi için de motosikletin düzenli olarak servis bakımına girmesi şartı aramaktadır.
İkinci el ilanlarındaki Hero motosikletlerin çogu da bakımları aksatmış olmasından dolayı garanti dışı kalmıştır. Örnek vermek gerekirse Karizma modeli için Garantisi devam eden temizleri 7.000TL civarından başlamaktadır.
(110.000KM Hero kullanıcısı olarak haddim olmasa da bunları yazdım. Lütfen Hero hiç kullanmadan sagdan soldan duyduğu bilgilerle birşeyler söylecek olanlar hiç tenezzül etmesin)
Saygılarımla..

#AzBilinenEfsaneDuyarlar

Adam benim yazdıklarım rehber olacak dememiş. Şu motorlar hakkında forum üyeleri bildiklerini yazsın, rehber oluşsun demiş.
Şu foruma gelmeden önce bi stres atıp gelin bilader yav, milleti de boşu boşuna kasmayın.

Ha bi de okuduğunu anlamak da önemli tabi.

mutas
12 Ağustos 2019, 23:23
Ben bu fiyatlara 2012 model CB125 aldım 13.5binde. Gayet memnunum. Şansıma güzel motor denk geldi ama 20-30binde bulunabilir bu fiyatlara.

TheAwesome
13 Ağustos 2019, 00:46
Bu bütçelerde alınacak en mantıklı motosikletler Hero nun modelleri arasından yapılabilir
Ancak konuyu açan arkadaş bu konuda oldukça bilgisizmiş ve bu kadar bilgisiz olmasına ragmen rehber niteliği taşıyacak bi konu açmak da oldukça cahil cesareti gerektirecek bir durum

Ben en azından kendi birikimlerimle Hero için birkaç düzeltme yapayım. Diğer markalar için de elbette konu sahibinden daha fazla deneyimim var ancak o markalar için tavsiye yazacak haddi kendimde bulamıyorum

1) Yazdığı modellerde en son gelen motosikletler 2016 modeldir ve 2019 da bile sıfır 2016 modelleri sattılar . 2017-2018 model yok yani
2) Hero da ikinci el alacak birisi için dikkat etmesi gereken en öenmli nokta modeli değil garantisinin devam edip etmediğidir. Garantisi devam eden motosikletlerde yedek parça ve servis desteğini Nazillideki fabrikasi sayesinde ücretsiz olarak diğer hiçbir firmada olmayan hızla sağlamaktadırlar. Bu garanti güvencesinde motosiklet kullanmayı emin olun hiçbir seye değişmezsiniz

Hero motosikletlerine 5 yıl garanti vermektedir ve bu garantinin devam etmesi için de motosikletin düzenli olarak servis bakımına girmesi şartı aramaktadır.
İkinci el ilanlarındaki Hero motosikletlerin çogu da bakımları aksatmış olmasından dolayı garanti dışı kalmıştır. Örnek vermek gerekirse Karizma modeli için Garantisi devam eden temizleri 7.000TL civarından başlamaktadır.
(110.000KM Hero kullanıcısı olarak haddim olmasa da bunları yazdım. Lütfen Hero hiç kullanmadan sagdan soldan duyduğu bilgilerle birşeyler söylecek olanlar hiç tenezzül etmesin)
Saygılarımla..

Öncelikle konuya ilgin için teşekkür ediyorum. Benim de cevaplamak istediğim birkaç söylemin var:

1- Haklısın ve sen de bilirsin ki biz Adanalılar'da cesaretin her türlüsünden bolca bulunur. Sen de aynı cesaretle gelip mevzuyu anlamadan vurup öldürmüşsün bizi resmen. @arnoldstirru gereken cevabı vermiş kendisine teşekkür ediyorum.
2- Hazırladığım listede trafiğe çıkış/garantinin başlama yılını düşünerek model yazdım. Yanlış bir tanımlama o konuda haklısın. Yukarıya bunu da not olarak düşerim.
3-Hero Karizma'yı senin kadar olmasa da almayı düşünüp, dataylıca araştırıp, sonrasında vazgeçtiğimden ben de biraz bilirim. Hero'nun diğer motosikletleri gibi sağlam bir motor bloğuna sahip ve parça kalitesi nispeten yüksek. Fakat atladığın ve düşüncelerini merak ettiğim durumlar var. Sanırım artık üretilmiyormuş, bundan mıdır bilmem yedek parça fiyatları uçuk düzeydeymiş. Diğer bir mevzu lastik durumu, motosikletin lastik boylarını google'da aratınca o genişlik ve yanak kalınlığında bu jant çapı için ya scooter ya da cross lastiği çıkıyor. Öyle görünüyor ki bu motora Türkiye'de üretim tarihi yeni, kaliteli bir set lastik almak neredeyse imkansız. Garanti ve parça durumuna da gelirsek malesef herkes nazillide yaşamıyor kaldı ki Türkiye'nin bir çok ilinde bu adamların doğru düzgün yetkili servisi yokmuş.

Sonuç olarak verdiğin bilgiler ve görüşlerin benim için değerlidir. Yalnız motorum şöyle sağlam böyle gidiyor demektense bakın bu motor sağlam ama böyle böyle sıkıntıları da var bunları göz önünde bulundurun alırken ya da almayın demek çok daha değerlidir. "En azından konuyu rehber niteliğine taşıyabilmek adına..." Umarım kalbini kıracak bir şey yazmamışımdır.

Saygılarımla...

DOC46
13 Ağustos 2019, 17:59
Öncelikle konuya ilgin için teşekkür ediyorum. Benim de cevaplamak istediğim birkaç söylemin var:

1- Haklısın ve sen de bilirsin ki biz Adanalılar'da cesaretin her türlüsünden bolca bulunur. Sen de aynı cesaretle gelip mevzuyu anlamadan vurup öldürmüşsün bizi resmen. @arnoldstirru gereken cevabı vermiş kendisine teşekkür ediyorum.
2- Hazırladığım listede trafiğe çıkış/garantinin başlama yılını düşünerek model yazdım. Yanlış bir tanımlama o konuda haklısın. Yukarıya bunu da not olarak düşerim.
3-Hero Karizma'yı senin kadar olmasa da almayı düşünüp, dataylıca araştırıp, sonrasında vazgeçtiğimden ben de biraz bilirim. Hero'nun diğer motosikletleri gibi sağlam bir motor bloğuna sahip ve parça kalitesi nispeten yüksek. Fakat atladığın ve düşüncelerini merak ettiğim durumlar var. Sanırım artık üretilmiyormuş, bundan mıdır bilmem yedek parça fiyatları uçuk düzeydeymiş. Diğer bir mevzu lastik durumu, motosikletin lastik boylarını google'da aratınca o genişlik ve yanak kalınlığında bu jant çapı için ya scooter ya da cross lastiği çıkıyor. Öyle görünüyor ki bu motora Türkiye'de üretim tarihi yeni, kaliteli bir set lastik almak neredeyse imkansız. Garanti ve parça durumuna da gelirsek malesef herkes nazillide yaşamıyor kaldı ki Türkiye'nin bir çok ilinde bu adamların doğru düzgün yetkili servisi yokmuş.

Sonuç olarak verdiğin bilgiler ve görüşlerin benim için değerlidir. Yalnız motorum şöyle sağlam böyle gidiyor demektense bakın bu motor sağlam ama böyle böyle sıkıntıları da var bunları göz önünde bulundurun alırken ya da almayın demek çok daha değerlidir. "En azından konuyu rehber niteliğine taşıyabilmek adına..." Umarım kalbini kıracak bir şey yazmamışımdır.

Saygılarımla...

1)2020 yılına gireceğimiz günümüzde İnsanları memleketine göre yargılayıp peşin hükümler vermek kafatasçılık yapmak son derece yanlış bir ideoloji ve kaldı ki yasadıgım şehir Adana memleketim adana değil.
2) Model yılının ne anlama geldiğini bilmediğini söylüyorsun sanırım
3)
a) 'Miş' li 'Mış' lı cümleleri hiç sevmem. Kullanan insanları pek haz etmem. Sonuçta teknoloji çağındayız ve her bilgi bi tık uzakta. Tabi bu bi tık uzaklık referanslı bilgiler için geçerli.
Parça fiyatlarını örnek vermek gerekirse Hava filtresi 40 lira buji 20 lira debriyaj balatası 30 lira fren balataları 10 lira. Zincir dişli seti değişecekse CBF150 zincir dişli seti uyumlu ve piyasada değişik kalitede setler mevcut ancak yaygın oldugu için fiyatlar uygun
Motosiklet 1Litre yag alıyor ve normal bi bakımı 100lirayı geçmiyor. Günümüzde 200cc üzeri herhangi bi motosikletin bakımını bu fiyata yapamazsın
b) Lastik olarak kaliteli kaymayan markaların CBF150 lastik setlerini 300-400 liraya takıp uzun km yollar yapanlar mevcut.
Arka lastiği orijinal kalınlıkta takayım dersen de bütçe biraz yükseliyor ancak 250cc segmentinde tüm motosikletlerde böyle.
Hero Karizma R jantı 18 inç ve 18 inç jantı olan scooter türkiyede değil dünyada yok. Zaten Scooter ın olayı küçük jantlı olmasıdır ve 12inç ile 14 inç jant arası oluyorlar genellikle. Çok nadir olarak 16inç ve 17inç olan scooterlar var ama 18inç janta scooter yok
c)Dünya globalleşiyor ve şuan dünyanın öteki ucu çinden amerikadan 3 gün içerisinde kargo ile ürün gelebiliyor.
Ülkemizdeki bi parça için de o yerde yaşamak da gerekmiyor . 8 tane kargo şirketi var . Onların kuruluş amacı da bu gibi durumlar dostum dert etme bunu bu kadar
Servis olarak da Hero kendi sitesinde il il servisleri gösteriyor ve ben bu motosikletle Türkiye turu yaptım ve yaklasık 10 farklı ilde bakıma girdim . Her ilde 3-4 tane servis oluyordu en az ve il merkezi değil sadece ilçelerde de servisleri var. Hero Scooter ve Filo işleri dolayısıyla oldukça kurumsallaşan bir firma

Finally: senin motosiklet hakkında bilgilerin oldukça sığ ve sagdan soldan duyduklarınla 'mış' la 'miş' le ibaret.
Bu bilgi birikim seviyesindeyken de bu kadar bilgi gerektirecek bir işi başlatmaya çalışmak bence son derece yanlış ve asla yapılmaması gereken bir iş ve eleştirdiğim nokta da bu.

Saygılarımla

emenyasin
13 Ağustos 2019, 18:44
Konuyu açan arkadaşımıza teşekkürler. Bir çok farklı marka ve modeli yazmış, eklemiş. Yazılan modeller için kullanıcıları yada kullanmış olanlar fikirlerini yazarlarsa konu daha da güzel olur zannımca. Ayrıca yine konu başlığında belirtilen bütçe civarındaki düşünülebilecek diğer modellerde yine yorumlarla eklenirse çok daha güzel olur.
Ben Lifan KP150 kullanıcısıyım. Model genel olarak oldukça güzel, kalite genel lifan kalitesi denebilir sanırım yani kolay kolay sorun çıkarmayacak seviyede. Marka olarak Lifan'ın Türkiye'deki en büyük artısı sanırım distribütörsüz bir şekilde kendi fabrikasıyla Türkiye'de bulunması. En büyük eksisi ise bayi, servis, reklam azlığı ve bunun getirdiği markanın az bilinmesi ve 2. elde zayıf olması. Ne kadar bu forumdaki sayfaları çok hareketsiz olsada modellerin facebook sayfalarında hareketlilik var. Bizim KP150 kullanıcılarının whatsapp grubu dahî var.

Yani sıfır KP150 düşününler şehirlerindeki bayi servis durumunu araştırsın, 2. el alacaklar düzgün bir usta bulsa yeter. Motosiklet karbüratörlü 2 valfli basit bir alet zaten. Parça gereksinimi olduğunda da direkt olarak fabrikadan sipariş verebiliyorsunuz(geçen grubumuzdan bir arkadaş 70 tl'lik bir parça aldı fabrikadan ve kargo parası bile vermemiş).
Arka lastik orjinal ebadı 110-90/17 olmasına rağmen o ebatta lastik bulmak çok zor ama eğer 110-80/17 alırsanız(ki ben ve bir çok kişi öyle yapıyor) ön arka takım lastik rahatlıkla bulabiliyorsunuz bir çok marka ve modelden.
Elinizden geldiğince orjinal fren balatalarını kullanmayın, hem diske zarar veriyor hem de durdurma kabiliyetleri çok zayıf. Öne cbf 250 ön fren balatası, arkaya ise msx 125 arka fren balatası bulun takın kalitelisinden. Orjinal(fabrika) fren balataları ucuz diye alırsanız maazallah ya canınızdan ya malınızdan(diske zararı sebebiyle) olabilirsiniz.
Yedek parça fiyatları oldukça uygun, Mesela komple egzozu bu senenin başı gibi 400 küsür TL fiyata aldık. Ama egzozunu kalitesi, yani susturucunun kalitesi çok iyi değil gibi. Arada bir yanıyormuş gibi bir koku geliyor, egzozların içinde bir malzeme oluyor, elyaf mı neydi, onun kalitesi düşük olunca çabuk yanıyor gidiyor diye biliyorum. Sanırım egzozun içindeki o malzemenin kalitesi iyi değil. Açıkçası bu alete gidecek yakışıklı bir egzoz alınabilir.
Daha tonla şey yazılabilir, çekişi gidişi, canlı tork aralığı gibi ama kısaca alet erken devirlerde torklu lakin ağırlığı ve beygir yetmezliği sebebiyle olsa gerek son hızda çok başarılı değil. En fazla 110 diyende 130 diyende oluyor(tam rakamlardan emin değilim. Ama ben derimki 110-115 ten fazla beklemeyin çünkü daha fazlasını olurda gitse bile çok sıkıştırarak zorlayarak gidersiniz. O da motorun ömründen alır. Bu aletin erken devirlerde canlı olması, oralarda kullanılmasını tetikliyor. Bu da aletin ömrünün daha uzun ve sağlıklı olması anlamına gelecektir. Yani sıkıştırmadan gidin:)
Yani kısaca aletin kendisine dair pek sıkıntınız olmaz muhtemelen ama markanın Türkiye'deki zayıflığından hoşlanmayabilirsiniz.
Not: Alet çok yakışıklı:
https://i.hizliresim.com/LvDdy0.jpg
Not2: Aletin asıl hacmi 150 değil 158 falan. Blok üzerinde yazıyor zaten oradan görülebilir.

TheAwesome
13 Ağustos 2019, 18:47
1)2020 yılına gireceğimiz günümüzde İnsanları memleketine göre yargılayıp peşin hükümler vermek kafatasçılık yapmak son derece yanlış bir ideoloji ve kaldı ki yasadıgım şehir Adana memleketim adana değil.
2) Model yılının ne anlama geldiğini bilmediğini söylüyorsun sanırım
3)
a) 'Miş' li 'Mış' lı cümleleri hiç sevmem. Kullanan insanları pek haz etmem. Sonuçta teknoloji çağındayız ve her bilgi bi tık uzakta. Tabi bu bi tık uzaklık referanslı bilgiler için geçerli.
Parça fiyatlarını örnek vermek gerekirse Hava filtresi 40 lira buji 20 lira debriyaj balatası 30 lira fren balataları 10 lira. Zincir dişli seti değişecekse CBF150 zincir dişli seti uyumlu ve piyasada değişik kalitede setler mevcut ancak yaygın oldugu için fiyatlar uygun
Motosiklet 1Litre yag alıyor ve normal bi bakımı 100lirayı geçmiyor. Günümüzde 200cc üzeri herhangi bi motosikletin bakımını bu fiyata yapamazsın
b) Lastik olarak kaliteli kaymayan markaların CBF150 lastik setlerini 300-400 liraya takıp uzun km yollar yapanlar mevcut.
Arka lastiği orijinal kalınlıkta takayım dersen de bütçe biraz yükseliyor ancak 250cc segmentinde tüm motosikletlerde böyle.
Hero Karizma R jantı 18 inç ve 18 inç jantı olan scooter türkiyede değil dünyada yok. Zaten Scooter ın olayı küçük jantlı olmasıdır ve 12inç ile 14 inç jant arası oluyorlar genellikle. Çok nadir olarak 16inç ve 17inç olan scooterlar var ama 18inç janta scooter yok
c)Dünya globalleşiyor ve şuan dünyanın öteki ucu çinden amerikadan 3 gün içerisinde kargo ile ürün gelebiliyor.
Ülkemizdeki bi parça için de o yerde yaşamak da gerekmiyor . 8 tane kargo şirketi var . Onların kuruluş amacı da bu gibi durumlar dostum dert etme bunu bu kadar
Servis olarak da Hero kendi sitesinde il il servisleri gösteriyor ve ben bu motosikletle Türkiye turu yaptım ve yaklasık 10 farklı ilde bakıma girdim . Her ilde 3-4 tane servis oluyordu en az ve il merkezi değil sadece ilçelerde de servisleri var. Hero Scooter ve Filo işleri dolayısıyla oldukça kurumsallaşan bir firma

Finally: senin motosiklet hakkında bilgilerin oldukça sığ ve sagdan soldan duyduklarınla 'mış' la 'miş' le ibaret.
Bu bilgi birikim seviyesindeyken de bu kadar bilgi gerektirecek bir işi başlatmaya çalışmak bence son derece yanlış ve asla yapılmaması gereken bir iş ve eleştirdiğim nokta da bu.

Saygılarımla

Ömür törpüsü gibi adamsın arkadaş mesleğinde de doktorluk yazıyor halbuki, istediğin şey ağız ve laf dalaşı ayrıca karşındakini nasıl küçük düşürürüm telaşı, düzgün bir şekilde tartışmayı bilsen çok güzel tartışır fikir alışverişi yaparız ama bu senin yazdıklarına verdiğim son cevap. Eğer varsa daha bir sıkıntın bana özel mesaj olarak iletebilirsin konuyu daha fazla meşgul etmeye hiç gerek yok.

Forumdaki diğer arkaşlara gelince bu arkadaşın parti tutar gibi motosikletini tutmasının nedenini anlamadım ama Hero Karizma hakkında bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşların bir de karizma kullanıcıları /bilgi paylaşım başlığı'nı incelemesini şiddetle tavsiye ederim.

DOC46
13 Ağustos 2019, 20:07
Sadece insanlara deneyimlerimi sunuyorum sagdan soldan duyduklarımı değil.

7K civarı bütçesi olana garantisi devam eden Karizma öneririm
10K+ bütçesi olana Garantisi devam eden NS200 BS4 öneririm
20K+ bütçesi olana da R25 öneririm.

Yukardaki 3 motosiklet de zamanında sahip oldugum motosiklet
Tavsiyelerimi denk geldiğim konularda belirtiyorum.
Herhangi bi markanın fanlıgını yapacak değilim. Motosiklet dediğin bir avuç civata

Kergit
13 Ağustos 2019, 21:56
Hero Hunk modelini düşünen arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim.
2 yıldır kullanmaktayım. sorunsuz güçlü ve her kullanıma gelen bir alet.
en güzel tarafı kronik sorunu yok.
Nissin ve bybre fren tertibatı gerçekten iyi iş yapıyor. tabi lastikleri değişmek gerek

TheAwesome
14 Ağustos 2019, 02:42
Konuyu açan arkadaşımıza teşekkürler. Bir çok farklı marka ve modeli yazmış, eklemiş. Yazılan modeller için kullanıcıları yada kullanmış olanlar fikirlerini yazarlarsa konu daha da güzel olur zannımca. Ayrıca yine konu başlığında belirtilen bütçe civarındaki düşünülebilecek diğer modellerde yine yorumlarla eklenirse çok daha güzel olur.
Ben Lifan KP150 kullanıcısıyım. Model genel olarak oldukça güzel, kalite genel lifan kalitesi denebilir sanırım yani kolay kolay sorun çıkarmayacak seviyede. Marka olarak Lifan'ın Türkiye'deki en büyük artısı sanırım distribütörsüz bir şekilde kendi fabrikasıyla Türkiye'de bulunması. En büyük eksisi ise bayi, servis, reklam azlığı ve bunun getirdiği markanın az bilinmesi ve 2. elde zayıf olması. Ne kadar bu forumdaki sayfaları çok hareketsiz olsada modellerin facebook sayfalarında hareketlilik var. Bizim KP150 kullanıcılarının whatsapp grubu dahî var.

Yani sıfır KP150 düşününler şehirlerindeki bayi servis durumunu araştırsın, 2. el alacaklar düzgün bir usta bulsa yeter. Motosiklet karbüratörlü 2 valfli basit bir alet zaten. Parça gereksinimi olduğunda da direkt olarak fabrikadan sipariş verebiliyorsunuz(geçen grubumuzdan bir arkadaş 70 tl'lik bir parça aldı fabrikadan ve kargo parası bile vermemiş).
Arka lastik orjinal ebadı 110-90/17 olmasına rağmen o ebatta lastik bulmak çok zor ama eğer 110-80/17 alırsanız(ki ben ve bir çok kişi öyle yapıyor) ön arka takım lastik rahatlıkla bulabiliyorsunuz bir çok marka ve modelden.
Elinizden geldiğince orjinal fren balatalarını kullanmayın, hem diske zarar veriyor hem de durdurma kabiliyetleri çok zayıf. Öne cbf 250 ön fren balatası, arkaya ise msx 125 arka fren balatası bulun takın kalitelisinden. Orjinal(fabrika) fren balataları ucuz diye alırsanız maazallah ya canınızdan ya malınızdan(diske zararı sebebiyle) olabilirsiniz.
Yedek parça fiyatları oldukça uygun, Mesela komple egzozu bu senenin başı gibi 400 küsür TL fiyata aldık. Ama egzozunu kalitesi, yani susturucunun kalitesi çok iyi değil gibi. Arada bir yanıyormuş gibi bir koku geliyor, egzozların içinde bir malzeme oluyor, elyaf mı neydi, onun kalitesi düşük olunca çabuk yanıyor gidiyor diye biliyorum. Sanırım egzozun içindeki o malzemenin kalitesi iyi değil. Açıkçası bu alete gidecek yakışıklı bir egzoz alınabilir.
Daha tonla şey yazılabilir, çekişi gidişi, canlı tork aralığı gibi ama kısaca alet erken devirlerde torklu lakin ağırlığı ve beygir yetmezliği sebebiyle olsa gerek son hızda çok başarılı değil. En fazla 110 diyende 130 diyende oluyor(tam rakamlardan emin değilim. Ama ben derimki 110-115 ten fazla beklemeyin çünkü daha fazlasını olurda gitse bile çok sıkıştırarak zorlayarak gidersiniz. O da motorun ömründen alır. Bu aletin erken devirlerde canlı olması, oralarda kullanılmasını tetikliyor. Bu da aletin ömrünün daha uzun ve sağlıklı olması anlamına gelecektir. Yani sıkıştırmadan gidin:)
Yani kısaca aletin kendisine dair pek sıkıntınız olmaz muhtemelen ama markanın Türkiye'deki zayıflığından hoşlanmayabilirsiniz.
Not: Alet çok yakışıklı:
https://i.hizliresim.com/LvDdy0.jpg
Not2: Aletin asıl hacmi 150 değil 158 falan. Blok üzerinde yazıyor zaten oradan görülebilir.

Çok kaliteli ve açıklayıcı bir yazı olmuş, çok teşekkürler. Lifan avrupada bile sıklıkla rastlayabileceğimiz bir çin markası. Türkiyedeki durum malesef çok acı. Malum sitede motosikletin ilanlarını takipteyim belki de ? Neden olmasın?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------


Hero Hunk modelini düşünen arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim.
2 yıldır kullanmaktayım. sorunsuz güçlü ve her kullanıma gelen bir alet.
en güzel tarafı kronik sorunu yok.
Nissin ve bybre fren tertibatı gerçekten iyi iş yapıyor. tabi lastikleri değişmek gerek

Eğer Hero markası içerisinden bir seçim yapacak olursam bu kesinlikle Hunk olacaktır. Bilgilendirme için teşekkürler.

niyetsizadam
14 Ağustos 2019, 04:34
Hero Karizma,

Kendime ait ilk motorum. Tek kelimeyle sakın ha aman diyim. Fabriaksyon üretim hataları olan cok fazla motor var, ayrıca plastik aksamı olsun mekanik parçaları olsun inanılmaz kalitesiz.

En kötüsü de heronun o muazzam servisleri, sarıyerdeki servisi dışında her biri birbirinden leş işten anlamayan ustalarla dolu bir yığın. Her 3000 kmde bir servise gitmezsen garanti bozuluyor, servis 120 130 lira alıyor bakıma ederi 30 40 tl ya var ya yok.

Hunk iyidir ama karizma kesinlikle tavsiye etmem.

TheAwesome
17 Ağustos 2019, 16:18
Aldığım tavsiyeler yaptığım araştırmalarla, listedeki motosikletlerden ilk mesajdaki kriterlendirmeye göre birkaç motor seçtim. Bu arkadaşlardan birini en yakın zamanda almayı düşünüyorum bunlar arasından da vereceğiniz tavsiyeler varsa her türlüsüne her zaman açığım.

-TVS Apache RTR 150(Piyasası yaygın,uzun ömürlü motor, kolay yedek parça)
-Hero Hunk(Uzun ömürlü sağlam motor)
-Mondial Drift 150MH(Yaygın ve ucuz yedek parça, daha basit,tamiri kolay)
-Kuba CR1(Daha uygun fiyat ve güzel görünüm)
-Bajaj Discover 150F(CBF150 çakması)

Not: Parantez içerisinde yazdıklarım kendi gözlemlerim ve öznel yargılarıma dayanmaktadır. Yanlış gördüğünüz bir nokta varsa birlikte düzeltmekten sevinç duyarım.

78alihan78
17 Ağustos 2019, 21:33
Cross motosikletlere hevesim var bugün arkadasımın Kuba black cat 150sini sürdüm gayet hoşuma gitti ben de bir cross almak istiyorum. Boyum 1.86 yuki izci öneren oldu sizce bana uygun bütçe 5 6 bin lirayı geçmeyecek uygun cross motosiklet nedir? Arkadaşım kendisi bu şekilde yaptı black cat'i gayet de güzel duruyor.https://i.hizliresim.com/RgDdXG.jpg (https://hizliresim.com/RgDdXG)

TheAwesome
17 Ağustos 2019, 23:36
Cross motosikletlere hevesim var bugün arkadasımın Kuba black cat 150sini sürdüm gayet hoşuma gitti ben de bir cross almak istiyorum. Boyum 1.86 yuki izci öneren oldu sizce bana uygun bütçe 5 6 bin lirayı geçmeyecek uygun cross motosiklet nedir? Arkadaşım kendisi bu şekilde yaptı black cat'i gayet de güzel duruyor.https://i.hizliresim.com/RgDdXG.jpg (https://hizliresim.com/RgDdXG)

Kesinlikle bu civarlar için alınabilecek iki model var:

-KUBA Black Cat
-Mondial Extreme Max 150/200

Söylememdeki en büyük etken piyasadaki yaygınlığı ve parça bulunurluğu.

78alihan78
18 Ağustos 2019, 11:54
peki hangisi daha uygundur hafta içi okul ev - haftasonu dağ bayır gezmek için boyumu da düşünürsek extreme max daha mi iyi olur?

TheAwesome
18 Ağustos 2019, 13:13
peki hangisi daha uygundur hafta içi okul ev - haftasonu dağ bayır gezmek için boyumu da düşünürsek extreme max daha mi iyi olur?

Xtreme Max daha kalıplı motor ama bence ikisinin de bi üzerine oturup deneyip ayrıca kullanıcı bilgi paylaşım başlığına bakmalısın böylece olası sıkıntılı durumları da görebilirsin.

78alihan78
18 Ağustos 2019, 13:37
Yuki izci250 nasıldır onun da duruşu çok hoşuma gidiyor

cgs35
18 Ağustos 2019, 14:52
Benim kişisel görüşlerim yaptığım incelemelere göre;
1. Mondial çin malı kalite olarak zayıf. Ne zaman tamirci ye gitsem onlarca çöp Mondial var yada ustanın elinde Mondial var sırada bekleyen diğer Çinliler var. Parasına göre ürün derler işte öyle. Ben şahsen almam.
2.kuba-rks bunlarda çin aynı Mondial in grisi. Servislerden ve yedek parça pahalılığından şikayet eden çok. Kalite olarak yine zayıf.
3. Lifan ne kadar kaliteli olduğu iddia edilirse edilsin lifan 150 cc 29 tane satılık ilanı var. Sanırım bu rakam herşeyi anlatmaya yetiyor. Daha fazla yazmaya gerek yok.
4. Apache rtr150 Evet kaliteli gerçekten rüştünü ispatlamış bir motor. Ama 4 yıldır üretimi durmuş. Az biliniyor az tercih ediliyor alması riskli satması sıkıntılı.
5. Yamaha YBR 125 Esd gerçek bir efsane. Hakkında ne bir şikayet duydum ne bir kötü söz işittim alan memnun satan memnun. Parça bol ucuz. Dayanıklı taş gibi kaya gibi sağlam. Tek dezavantajı piyasası çok yüksek.
6. Honda Cb125E YBR nin üvey kardeşi. Hakkı yenen külkedisi. Hem taş gibi hem sağlam parçası bol ama ybr ye göre biraz daha tuzlu. Piyasası YBR kadar hızlı değil ama rks apache lifan hero kadar da yavaş değil. Aynı modeli YBR ye göre daha daha hesaplı. Ybr kadar uçuk fiyatlara sahip değil.
Sonuç ve özetle; 5 bin TL bütçen mı var Mondiale Kuba rks falcon lifan hero kanuni tüm bunlara 5-6 bin TL vereceğine. 2012 model YBR ye 7 bin TL vereceğine. 5 Bin TL ye Honda CB 125e al.

TheAwesome
18 Ağustos 2019, 17:59
Yuki izci250 nasıldır onun da duruşu çok hoşuma gidiyor

Hiç bilgim yok izci250 hakkında.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------


Benim kişisel görüşlerim yaptığım incelemelere göre;
1. Mondial çin malı kalite olarak zayıf. Ne zaman tamirci ye gitsem onlarca çöp Mondial var yada ustanın elinde Mondial var sırada bekleyen diğer Çinliler var. Parasına göre ürün derler işte öyle. Ben şahsen almam.
2.kuba-rks bunlarda çin aynı Mondial in grisi. Servislerden ve yedek parça pahalılığından şikayet eden çok. Kalite olarak yine zayıf.
3. Lifan ne kadar kaliteli olduğu iddia edilirse edilsin lifan 150 cc 29 tane satılık ilanı var. Sanırım bu rakam herşeyi anlatmaya yetiyor. Daha fazla yazmaya gerek yok.
4. Apache rtr150 Evet kaliteli gerçekten rüştünü ispatlamış bir motor. Ama 4 yıldır üretimi durmuş. Az biliniyor az tercih ediliyor alması riskli satması sıkıntılı.
5. Yamaha YBR 125 Esd gerçek bir efsane. Hakkında ne bir şikayet duydum ne bir kötü söz işittim alan memnun satan memnun. Parça bol ucuz. Dayanıklı taş gibi kaya gibi sağlam. Tek dezavantajı piyasası çok yüksek.
6. Honda Cb125E YBR nin üvey kardeşi. Hakkı yenen külkedisi. Hem taş gibi hem sağlam parçası bol ama ybr ye göre biraz daha tuzlu. Piyasası YBR kadar hızlı değil ama rks apache lifan hero kadar da yavaş değil. Aynı modeli YBR ye göre daha daha hesaplı. Ybr kadar uçuk fiyatlara sahip değil.
Sonuç ve özetle; 5 bin TL bütçen mı var Mondiale Kuba rks falcon lifan hero kanuni tüm bunlara 5-6 bin TL vereceğine. 2012 model YBR ye 7 bin TL vereceğine. 5 Bin TL ye Honda CB 125e al.

Honda CB125e ilanlarına baktım 2012 model 20k-30k yapmış(Orjinal midir bilemem) motorlar bulunabiliyor 5 bin liraya fakat benim merak ettiğim bir konu var. Sence bu motor için 5 bine alacağın bi motorun kilometresi durumu model yılı nasıl olmalıdır ?

cgs35
18 Ağustos 2019, 23:33
5 bin TL ye alacağın motorun modeli 2012-2013 arası kilometresi de 35K dan fazla olmamalı.