PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet Distribütörlerinin Türkiye Fiyat Politikası



yangi
22 Temmuz 2019, 19:19
Öncelikle hepinize selam, konu başlığından da anlaşıldığı gibi size oldukça kafamı kurcalayan Türkiye'deki motosiklet distribütörlerin fiyat politikalarını sormak istiyorum.

Bunun için elimde internetten yarım saatlik bir araştırma sonucunda bulduğum 5 büyük motosiklet firmasının (Yamaha, Honda, Kawasaki, Bmw ve Ducati) 3 farklı ülkedeki (ABD, Almanya, Türkiye) ürünlerinin fiyatları var.

Listede ilk sırada ABD fiyatları ikinci sırada Almanya fiyatları ve son sırada Türkiye fiyatları var.

En Üst Sınıf:

Yamaha R1:
USA: 16.999$ - - DE: 18.995€ - - TR: 20.625€ (132.000 tL)

Honda CBR 1000RR:
USA: 16.799$ - - DE: 17.955€ - - TR: 17.312€ (110.800 tL)

Kawasaki ZX-10R:
USA: 15.099$ - - DE: 17.695€ - - TR: 28,414€ (181.853 tL)

BMW S1000RR:
USA: 16.995$ - - DE: 18.900€ - - TR: 31.290€ (200.256 tL)

Ducati Panigale V4s:
USA: 27.895$ - - DE: 30.090€ - - TR: 37.508€ (240.052 tL)

Bu listeye baktığımda oldukça garibime giden birkaç şey gördüm.

Bunlardan ilki Honda'nın 1000RR'ını Avrupa fiyatından daha ucuza satın almamız.

İkincisi (Ducati'yi hariç tutarsak) tüm Amerika ve Avrupa'da en pahalıya satılan motosiklet olan R1'in Türkiye'de en ucuz 2. motosiklet olması.

Ve son olarak da Kawasaki ve BMW modellerinin ülkemizde Avrupa ve Amerika fiyatlarının neredeyse 2 katı fiyatına satılması.

Bunların makul açıklaması nedir?
Vergi dilimlerinin farklı olması desek Avrupa'da ve Japonya'da üretilen motosikletlerde e Kawasaki ve BMW örneği var kaldı kı en üst düzey marka olan Ducati bile bu iki marka kadar tabiri caizse saplamıyor.

Tamamen markaların fiyat politikası dersek de bu insanlar nasıl bu paraları veriyorlar?
Mesela bu tabloda CBR1000rr'ın neredeyse 2 katı olan S1000RR'ı görüyoruz.
Amerika'da S1000RR 1000~ dolar daha ucuz Almanya'da ise 1000~ euro daha pahalı.

Bir diğer örnek ise R1 ve ZX10R.
R1 ZX10R'dan 2000 dolar ve 1300 euro daha pahalı olmasına rağmen ülkemizde ZX10R R1'den neredeyse %50 daha pahalı.

Bu durumu sahiden aklım almıyor verilen bu paraların mantığını anlayamıyorum. Acaba kaçırdığım bir şey mi var? Farklı bir açıklaması mı var bu durumun?



Diğer motosikletlerde durum aynı onlar için sadece tabloyu verip geçiyorum:


Yamaha R6:
USA: 12.199$ - - DE: 13.995€ - - TR: 14.828€ (94.900 tL)

Kawasaki ZX-6R:
USA: 9.999$ - - DE: 11.695 - - TR: 18.743€ (119.959 tL)

Honda CBR 650R:
USA: 9.399$ - - DE: 8.975€ - - TR: 10.421€ (66.700 tL)

BMW S1000R
USA: 13995$ - - DE: 14.200€ - - TR: 23.415€ (149.856 tL)





Not1:Fiyatların her biri için kaynak belirtmek telefonda olduğum için aşırı meşakkatli olacaktı bu yüzden kaynak ekleyemememi lütfen mazur görün. Fiyatları teyit etmek isteyenler bu firmaların o ülkedeki web sitesine girip bakabilirler.
Not2:Bütün fiyatlar 2019 model fiyatlarıdır.
Not3:Suzuki Türkiye fiyatlarını bulamadığım için Suzuki'yi dahil etmedim.
Not4:Motosiklet seçimlerini aşağı yukarı birbirleriyle denk fiyatlar olmalarını ve görece en çok satan/bilinen modeller olmalarını sağlayacak şekilde seçmeye çalıştım.

impetum
22 Temmuz 2019, 19:34
Tamamen ülke bazlı fiyatlandırma yapılıyo. Bu telefon piyasasında da böyledir. Türkiyede bmw ve kawasakinin marka değeri çok daha fazla. Millet honda yamaha binene güzelmiş deyip geçerken bmw veya kawasaki görünce ooooo diye salyalarını akıtmaya devam ettiği sürece de böyle olacaktır. Distribütörlerin de bu noktada ulaşılması güç marka imajı çizmesi etkili tabi. Fakat şahsi görüşüm yüzde 70 80 oranında ülkenin kullanıcı kitlesinin markaya bakış açısının etkisi. Satış yapamadıkları halde fiyatlarını düşürmemeleri de bunu ispatlıyo.

Ari Vatanen
22 Temmuz 2019, 19:38
Bende buna benzer tabloları(büyük enduroları da katarak) yaparak aslında Honda'nın japonya'nın Tofası olmadığını,yurtdışında Honda modllerinin burada ilahlastırılan modellerle neredeyse aynı fiyata satıldığını anlatmaya çalıştık.

Kimisi anladı,kimisi anlamadı.

Tabii biraz yol aldık bence,gozü açılıyor artık milletin."Honda, alemin kralı,motorcunun dostu" diyerek uzaklaşıyorum ihhi

yangi
22 Temmuz 2019, 22:01
Tamamen ülke bazlı fiyatlandırma yapılıyo. Bu telefon piyasasında da böyledir. Türkiyede bmw ve kawasakinin marka değeri çok daha fazla. Millet honda yamaha binene güzelmiş deyip geçerken bmw veya kawasaki görünce ooooo diye salyalarını akıtmaya devam ettiği sürece de böyle olacaktır. Distribütörlerin de bu noktada ulaşılması güç marka imajı çizmesi etkili tabi. Fakat şahsi görüşüm yüzde 70 80 oranında ülkenin kullanıcı kitlesinin markaya bakış açısının etkisi. Satış yapamadıkları halde fiyatlarını düşürmemeleri de bunu ispatlıyo.

hocam evet ama yani hiç m okumuyorlar, ecnebi basını takip etmiyorlar yahu yurt dışında durum ne bu adamlar bize neden 2 katı fiyat çekiyorlar keriz miyiz biz demiyorlar?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------


Bende buna benzer tabloları(büyük enduroları da katarak) yaparak aslında Honda'nın japonya'nın Tofası olmadığını,yurtdışında Honda modllerinin burada ilahlastırılan modellerle neredeyse aynı fiyata satıldığını anlatmaya çalıştık.

Kimisi anladı,kimisi anlamadı.

Tabii biraz yol aldık bence,gozü açılıyor artık milletin."Honda, alemin kralı,motorcunun dostu" diyerek uzaklaşıyorum ihhi


hocam dediğiniz gibi gereksiz ve aptalca bir ön yargı var.
dünyadaki en pahalı motosikletler ülkemizdeki en ucuz motosikletler haline gelmiş. en ucuzlar pahalı olmuş.
yahu tamam 2020 s1000rr iyi bir motosiklet ama neredeyse ducati v4s fiyatına satılıyor yahu.

kadango
22 Temmuz 2019, 22:18
Düşünsene, 18-20.000TL' ye son model litrelik ss alabiliyorsun... İkinci el Cbr 250 parasına son model 600cc ss alabiliyorsun. Çılgınlar gibi, hunharca racingler alınır, ustlerine binilir, kırbaç vurulur... İştahım kabardı... Neyse ki öyle bir ülkede yaşamıyoruz. Düşünsene bizim memlekette giyecek donu olmayan adam motosiklete 30-40.000TL gomuyor dişinden tirnagindan artirip. Lise çağında hevesli gençler ikinci el de olsa 10-15.000TL ye 250cc alıyor, yakıt koyacak para bulamıyor. Bu ekibin -ki ben de dahilim bu ekibe- alım gücünün yüksek olması donemsel olarak doğal seleksiyonun hızlanmasına sebep olurdu. Her işte olduğu gibi sert girip iş işten gectikten sonra bilinclenirdik gibi... Neyse, fanteziler fanteziler işte. Dikkat ettiyseniz üzerinde yaşadığımız serengeti topraklarındaki distributorlerden bahis bile etmedim, gerek yok. Kelimeler kifayetsiz kalıyor. Bu ulkede oyunun kuralı bu... Kim kimi operse..

istanbu_gezg
23 Temmuz 2019, 00:26
Benim xmax ile senin bindigin kuba cita ayni parami olacak ... Yapma

sharkspeedr2
23 Temmuz 2019, 01:22
Benim xmax ile senin bindigin kuba cita ayni parami olacak ... Yapma

hhhecxuvvv

__sArSıLmAz__
23 Temmuz 2019, 01:49
Söylediklerinizde haklısın,bende farklı bir bakış açısı sunim : mesela ülkemizde kawasaki, hondadan ve biçok markadan pahalı ama millet de avel değil,gidiyo honda alıyo,niye : hem fiyatı hem servisi hemde parça fiyatları daha avantajlı diyo hondayı tercih ediyor. Distribütörler,az kar edip 10 tane motor satana kadar,çok kar edim 2 tane motor satim diyorda olabilir.
Evet fiyatlar çok yüksek,normal bir vatandaş 1 motorun sıfırına 100 bin lira para veremez alamaz,parası olanada zaten o para dokunmaz,orta sınıfta işte o makinenin ikinci elini alıyor.
Ülkede ne normal ki,ekonomi bitik,gittikçe fakirleştiğimizi düşünüyorum. Neden mi : 20 bin liralara 4 silindir 600 cc motor aldığımız günlerden ,20 bin liralara çift silindir 250 lik makineler alabilecek durumlara geldik,insanlar artık o paralara R25 alıyor,şaka gibi. Bunu eskiler bilir,yenilerde ne diyo lan bu diyodur...

newmoto76
23 Temmuz 2019, 09:31
Bir ülkenin gelişmişlik göstergelerinden biri de satınalma gücü/paritesidir.. Dünya ekonomisi son 30 yılda belki 100 kattan fazla büyüdü.. Bu büyümeden G.Kore, Malezya, Çin vb. ülkeler başarı hikayesiyle çıkarken Türkiye kendi gölgesiyle kavga ederek ağır bir vizyonsuzlukla bu hale getirildi..

Hiçbir zaman Türkiye de motorlu araçları Avrupa , Amerika yada Koredeki gibi uygun fiyata alamayacağız. Sadece motorlu araçları değil diğer tüm ürünleride alamayacağız. Çünkü bizim meclis , siyaset tayfasının paradan, dünya ekonomosinden haberi yok ayrıca nasıl gelişebileceğimiz ile ilgili bir dertleri de yok.. Asıl trajedi ise bu zenginleşmeye çalışan cehalet timsali uyanık iş adamlarının kendileirne verilen ihalelere rağmen şirketlerini batırmayı başarabilecek kadar kabiliyetsiz olmaları..

Türkiye'de sermayenin büyük bölümü görgüsüz, gösteriş budalası tiplerde toplanmıştır oda yandaş oldukları için..


Devlet tiner den bile ötv alıyor. ÖTV ne arkadaş? ÖTV ye itiraz etmemiş, hala s400 aldık ABD ye çakarız kafasında olan düşünce yoksunu milletim de paşa paşa hala ottan b..tan ötv alan yasayı çıkarmış meclisteki guruha oy vermeye gidiyor????

Bizim kafamız güzel, aslındao kafanın içindede akla , mantığa uygun birşeyimiz yok.. Ucuz motoru unutun.. ynai..

arndiol
23 Temmuz 2019, 09:52
Marka imajı
sevk bedelleri
distribütörlerin kar marjı(ülkeden ülkeye değişiyor sonucta)


Acıkcası her ülkeye aynı parayı vermesini bekleyemem. bu fiyat farkının bize cok gelmesi kur ile alakalı.

yamaha R6'yı 6 asgari ücrete alan amerikalı arkadaş ile 6 asgari ücrete mondial alamaman ile alakalı.

SavageGarden
23 Temmuz 2019, 10:43
ülke ekonomisi ile motosiklet fiyatlandırması birebir orantılı değil..
evet ben de mevcut iktidarı sevmiyorum, ekonomik politikaları çok kötü, dini politikası fena, istismar, yolsuzluk, adam kayırma, rüşvet, liyakatsızlık ve halkı sömürüp cehaleti yaymaya çalışması hakgetire..

ama bu ürün fiyatlandırmasının ülkelere göre bu kadar bariz ve bu kadar ağır biçimde farklı yapılması garabetliğini örtmüyor

burda asıl sorumlu diğer ülkelere benzer dezeylerde fiyatlandırma yapan bazı kendini beğenmiş ve kendini üst düzey gören bazı markaların g.tlerinin bu ülkede kalkması. sorun satış adedi de değil.

"sorun: tamamıyla aynı segmentteki iki markanın birinin kendini diğerinden bu ülkede üstün görmesi."

bu bakımdan yukarıda adı geçen bazı markalara kişisel boykot uygulamak gerek. ben kendi adıma bunu yapacağım. almamak değil sadece, bu ukala politikayı sürekli gündemde tutmak, satın alan kişinin para ile statü kazanmasının önüne geçmek. aynı seviyedeki ürünü daha pahalıya satın almak nasıl ahmaklıksa, bunun adı da odur çünkü.

malzeme kalitesi, fiyat farkını açıklamadığı sürece bu böyle devam etmeli.

zaten motosiklette yeşil rengi de pek sevmem :)

yangi
23 Temmuz 2019, 23:58
PISA testlerinde, üniversiteye/liseye geçiş sınavlarında ve yapılan diğer birçok araştırmada okuduğumuzu anlamama sorunu olduğunu biliyor, haberlerde görüyordum ancak durumun bu kadar vahim olduğunun farkında değildim.

Arkadaşlar yazdıklarımı okumuyor musunuz? Yoksa idrak sürecinde mi bir sıkıntı var?

Kalkıp şimdi hükumete, meclise, şuna buna sallamanızın mantığı, maksadı nedir?

Size kimse ecnebilerin 15 bin birim paraya aldığı motosikleti biz neden 100 bin birim paraya alıyoruz falan demiyor ki kendi kendinize gelin güvey oluyorsunuz.
Defalarca konuşulan; gereksiz, hiçbir şeye yaramayan bir kısır döngünün içindesiniz, birbirinizi gazlayıp duruyorsunuz komik bir şekilde.

Evet dolar ve euro kuru çok artmış durumda evet paramız çok değersizleşmiş durumda ama onlarca satırla yüzlerce kelimeyle anlatmaya çalıştığım şey bu değil.

Size diyorum ki Kawasaki ve BMW yurt dışı fiyatlarının neredeyse 2 katına satış yaparken Honda nasıl yurt dışı fiyatından ucuza satış yapabiliyor veya Yamaha neredeyse aynı fiyata satabiliyor. Kalkıp bunu "ehonomi çoh kötü gardaşım"a bağladınız ya yazmadan önce iki saniye düşünün bir şeyler yazmak, söylemek zorunda değilsiniz kimse sizi zorlamıyor veya yazınca ödül vermiyor.

Politikaya da değinmek zorunda değilsiniz, sizin engin politik, ekonomik, sosyal, tarihsel bilgilerinizi de merak etmiyor kimse. Bu konu da onun yeri değil.

Hani ben merak ediyordum acaba Honda Yamaha Avrupa'ya sattığı ürünlerden farklı kalitedeki ürünleri mi aynı isim altında bizim ülkemize satıyor?
Yani atıyorum frenleri, süspansiyonları, bilmem neleri mi farklı da maliyeti düşürüp ülkemizde ucuza satabiliyorlar.

Ama birkaç tane konuya değinen düzgün cevap hariç diğerlerinin tamamen konu dışı yazdığını görüyorum.
Lütfen bir konuda fikriniz, bilginiz yoksa yazmayın, kimse sizi ayıplamaz bak sahiden. Aksine yazıp konuşunca kendinizi komik duruma düşürüyorsunuz, ayıplatıyorsunuz.

Not:Ad hominem yapıp gereksiz tepki göstermenizi istemiyorum bu konu başlığı altında. merak edip başlığa tıklayanların vaktini çalmayın, eleştirilerinize, saçma sapan laflara cevap falan vermeyeceğim.

Cyan
24 Temmuz 2019, 00:15
Bilinemezi tartışmanın anlamı ve faydalı bir maksadı olmaz ki? Doğru cevaplar için doğru soruları doğru kişilere sormak gerekir.

Doğru soru şu: Herhangi bir motosiklet markasını veya modelini neden tasarım, teknik özellikler, kullanışlılık, ergonomi, performans vs. vs. veya basitçe hissettirdikleri üzerinden değerlendirmek varken bilinçli veya bilinçsiz olarak öncelikle yerel pazarlardaki fiyatına veya fiyat farklarına odaklanıyoruz? Genel olarak milletimiz neden bu kadar fiyat odaklı veya duyarlı?

hokahey
24 Temmuz 2019, 00:19
neden kendimizi almanya, abd gibi devlerle karşılaştırıyoruz ki? biz o klasmanda mıyız? elbette hayır!

git kendini hindistan ile pakistan ile brezilya ile kıyasla. bizim klasmanımızda bu ülkeler var..

Cyan
24 Temmuz 2019, 00:27
Bilinemezi tartışmanın anlamı ve faydalı bir maksadı olmaz ki? Doğru cevaplar için doğru soruları doğru kişilere sormak gerekir.

Doğru soru şu: Herhangi bir motosiklet markasını veya modelini neden tasarım, teknik özellikler, kullanışlılık, ergonomi, performans vs. vs. veya basitçe hissettirdikleri üzerinden değerlendirmek varken bilinçli veya bilinçsiz olarak öncelikle yerel pazarlardaki fiyatına veya fiyat farklarına odaklanıyoruz? Genel olarak milletimiz neden bu kadar fiyat odaklı veya duyarlı?

Bu soruya da yukarılarda değişik şekillerde az çok cevap da verilmiş aslında, ama siz onları anlamamışsınız. :)

yangi
24 Temmuz 2019, 00:40
Bilinemezi tartışmanın anlamı ve faydalı bir maksadı olmaz ki? Doğru cevaplar için doğru soruları doğru kişilere sormak gerekir.

Doğru soru şu: Herhangi bir motosiklet markasını veya modelini neden tasarım, teknik özellikler, kullanışlılık, ergonomi, performans vs. vs. veya basitçe hissettirdikleri üzerinden değerlendirmek varken bilinçli veya bilinçsiz olarak öncelikle yerel pazarlardaki fiyatına veya fiyat farklarına odaklanıyoruz? Genel olarak milletimiz neden bu kadar fiyat odaklı veya duyarlı?



Neden bi Ducati 1299 Superleggera veya HP4 Race "tasarım, teknik özellikler, kullanışlılık, ergonomi, performans vs." olarak çok daha iyi olmasına rağmen onları alamıyorsak, konuşmuyorsak o yüzden.

Çünkü paramız bu kadar, buna yetiyor. Ha velev ki çok paramız var yine de yarım milyon lira falan vermek istemiyor olabiliriz. Veya verdiğimiz paranın karşılığını almak istiyor olabiliriz. Çünkü üç aşağı beş yukarı aynı kalitedeki performanstaki cihazlar için 2 katı para harcamak istemiyor olabiliriz.

Motosiklet dediğimiz şey de neticede canlı bir varlık veya maddiyattan münezzeh bir şey değil. İktisadın en temel kuralı olan kıt kaynaklarla maksimum verimi alma kuralı burda da geçerli. Tabii siz aldığım zevke bakarım en iyisini almak istiyorum diyip kalkıp yukarıda saydığım makineleri de alabilirsin veya çok zenginsinizdir fabrikayla anlaşır desmosedici gp veya yamaha yzr m1 falan alıp rossiyle de takılabilirsiniz kimse bir şey diyemez hatta buraya iki fotoğraf atar çenemizi yormamızı sağlarsınız.

Son olarak biraz daha basitleştirerek olayı tekrarlayıp mesajımı sonlandırayım.

Bir pastaneye gittiğinizi düşünün çeşit çeşit simitler var ve aşağı yukarı birbirleriyle tat, malzeme, emek vb şartlardan eşitler. İşte atıyorum Ankara simidi var, süt simit var falan.
Tamam alayım diyorsunuz bazı simitlerin fiyatları 2 lirayken bazılarının fiyatları 20 lira.
Kalkıp ya ben aldığım hissiyata zevke bakarım veriyorum 20 lira diyebilirsiniz. Kendi paranız kimse de bir şey diyemez.
Ama ben de: Ya arkadaş bu simitler aşağı yukarı aynı. Tadı aşağı yukarı aynı, kullanılan malzeme aynı, işlevi aynı ben neden 20 lira vereyim 2 lira yerine diyip bunu sorgulayabilirim. Ve yaptığım şey de tam olarak bu...

Çünkü aldığımız zevkin verdiğimiz ücrete değmesi gerekiyor.
E ücreti de emekle karşılıyoruz. Emeğimizin hakkını istiyoruz yani özetle

Konuyla alakalı mesajınız için de ayrıca teşekkür ederim ilaç gibi geldi.





neden kendimizi almanya, abd gibi devlerle karşılaştırıyoruz ki? biz o klasmanda mıyız? elbette hayır!

git kendini hindistan ile pakistan ile brezilya ile kıyasla. bizim klasmanımızda bu ülkeler var..

Evet bir tane daha dünya siyasi tarih uzmanı, analist, ekonomist, iflah olmaz bir muhalifle karşı karşıyayız.

Sizce ben ülkeleri mi karşılaştırıyorum yoksa başlıkta yazmasına rağmen sizin için adeta büyük bir sır, gizem ve anlaşılması oldukça güç olan Türkiye'deki distribütörlerinin fiyat politikasını mı?

nyk
24 Temmuz 2019, 00:46
BMW de çok fazla opsiyon var yurtdışı fiyatı olarak en baz modele bakıyor olabiliyorsunuz ki borusan baz paket getirmiyodur muhtemelen. tabi distribütör kazığıda vardır.

kawasaki zaten ülkede içler acısı ne desek az.

yamaha ve honda alkışlanacak markalar distribütör değil direk kendileri getiriyor hem parça servis sorunu yok hem fiyat konusunda elleri güçlü. bencs tüm markalardan 1 seğil 2 tık daha öndeler türkiyede.

yangi
24 Temmuz 2019, 00:54
BMW de çok fazla opsiyon var yurtdışı fiyatı olarak en baz modele bakıyor olabiliyorsunuz ki borusan baz paket getirmiyodur muhtemelen. tabi distribütör kazığıda vardır.

kawasaki zaten ülkede içler acısı ne desek az.

yamaha ve honda alkışlanacak markalar distribütör değil direk kendileri getiriyor hem parça servis sorunu yok hem fiyat konusunda elleri güçlü. bencs tüm markalardan 1 seğil 2 tık daha öndeler türkiyede.

Ya gerçekten konuyla alakalı aydınlatıcı cevabınız için size ne kadar teşekkür etsem az.
Sahiden çok teşekkür ederim gelen cevapları gördükçe baya üzülüyordum sonunda derdimi anlayan ve düzgün cevap veren bir kişi.

BMW ve baz modele bakacağım bildiğim kadarıyla 2020 S1000RR'da M model falan da var sizden ricam sizin de bakıp bulduğunuz bilgileri bizimle paylaşmanız zira hiç bu açıdan bakmamıştım.

Yamaha ve Honda'nın distribütör olmadığını bilmiyordum bu bilgi için de teşekkür ederim. Peki Kawasaki distribütör mü? Yoksa tamamen farklı bir anlayışları mı var fiyat konusunda?

hokahey
24 Temmuz 2019, 00:58
Neden bi Ducati 1299 Superleggera veya HP4 Race "tasarım, teknik özellikler, kullanışlılık, ergonomi, performans vs." olarak çok daha iyi olmasına rağmen onları alamıyorsak, konuşmuyorsak o yüzden.

Çünkü paramız bu kadar, buna yetiyor. Ha velev ki çok paramız var yine de yarım milyon lira falan vermek istemiyor olabiliriz. Veya verdiğimiz paranın karşılığını almak istiyor olabiliriz. Çünkü üç aşağı beş yukarı aynı kalitedeki performanstaki cihazlar için 2 katı para harcamak istemiyor olabiliriz.

Motosiklet dediğimiz şey de neticede canlı bir varlık veya maddiyattan münezzeh bir şey değil. İktisadın en temel kuralı olan kıt kaynaklarla maksimum verimi alma kuralı burda da geçerli. Tabii siz aldığım zevke bakarım en iyisini almak istiyorum diyip kalkıp yukarıda saydığım makineleri de alabilirsin veya çok zenginsinizdir fabrikayla anlaşır desmosedici gp veya yamaha yzr m1 falan alıp rossiyle de takılabilirsiniz kimse bir şey diyemez hatta buraya iki fotoğraf atar çenemizi yormamızı sağlarsınız.

Son olarak biraz daha basitleştirerek olayı tekrarlayıp mesajımı sonlandırayım.

Bir pastaneye gittiğinizi düşünün çeşit çeşit simitler var ve aşağı yukarı birbirleriyle tat, malzeme, emek vb şartlardan eşitler. İşte atıyorum Ankara simidi var, süt simit var falan.
Tamam alayım diyorsunuz bazı simitlerin fiyatları 2 lirayken bazılarının fiyatları 20 lira.
Kalkıp ya ben aldığım hissiyata zevke bakarım veriyorum 20 lira diyebilirsiniz. Kendi paranız kimse de bir şey diyemez.
Ama ben de: Ya arkadaş bu simitler aşağı yukarı aynı. Tadı aşağı yukarı aynı, kullanılan malzeme aynı, işlevi aynı ben neden 20 lira vereyim 2 lira yerine diyip bunu sorgulayabilirim. Ve yaptığım şey de tam olarak bu...

Çünkü aldığımız zevkin verdiğimiz ücrete değmesi gerekiyor.
E ücreti de emekle karşılıyoruz. Emeğimizin hakkını istiyoruz yani özetle

Konuyla alakalı mesajınız için de ayrıca teşekkür ederim ilaç gibi geldi.






Evet bir tane daha dünya siyasi tarih uzmanı, analist, ekonomist, iflah olmaz bir muhalifle karşı karşıyayız.

Sizce ben ülkeleri mi karşılaştırıyorum yoksa başlıkta yazmasına rağmen sizin için adeta büyük bir sır, gizem ve anlaşılması oldukça güç olan Türkiye'deki distribütörlerinin fiyat politikasını mı?

demek istediğim, 3. sınıf ülke olduğumuz için firmalar böyle saçmasapan fiyat politikası uyguluyorlar. ne koparsak kârdır mantığı ile hareket ediyorlar.

shooter1
24 Temmuz 2019, 01:14
baz versiyonda çok opsiyon olabilir japonya gibi bir ülkede sıfır bir araç almak istediğinizde multimedya sistemi bile opsiyon oluyor ekletiliyor
ama söylemeden geçemeyeceğim 15 model versys1000 6-7 asgari ücrete de tekabül ediyor tr fiyatı malum sitede 60 bin tl civarında geziyor 30 asgari ücret

tomass
24 Temmuz 2019, 01:50
BMW ve Kawasaki’de distribütörler motorları ithal ediyorlar.

Borusan zaten bu konuda ün yapmış bir firma.
Oldum olası gıcığım bu firmaya :)
Mümkün olduğunca araba da almıyorum onlardan.
Şuanki iki aracım da onların rakip firmalarının ürünleri :)

Z-Moto da aynı şekilde...
2014’de z-motodan mt7 parasına ninja 300 almışlığım var :)

Diğer markalar Honda TR ve Yamaha TR adı altında ülkemizde firma bazında kendilerini temsil ediyorlar.
2010 yılı başında Koç grubu Yamaha ile ortaklığını bitirdi ve Yamaha kendisi Pazar’a girdi.
Yanlış bilmiyorsam Honda 2003 yılından beri Honda TR olarak pazarda.

Bence fiyat farkının tek nedeni motorları ülkeye kimin getirdiği ve bizi ne kadar öpme isteği içerisinde olmaları.

Ben de 2017 yılında motosikletimi alırken , Avrupa fiyatlarına da bakarak,
f/p oranı benim için en iyi olan Honda’yı tercih etmiştim.

erdem999
24 Temmuz 2019, 08:49
Aracılara para kaptırmak istemeyen cbr1000rr alır, bu listeden çıkan sonuç bu.

myagdi
24 Temmuz 2019, 09:14
çok doğru bir tespit.
işte bu yüzden Türkiye'de motosiklet denince akla Honda ve Yamaha geliyor, saydığınız diğer markalar neredeyse yok.

newmoto76
24 Temmuz 2019, 09:33
Son yıllardaki ötv sendromu üzerine marka/distributorlerinin yanlış fiyatlaması SSH hizmetlerindeki eksiklik vs nedenler yüzünden motosiklet Türkiye'de en yakın 10 yıl içerisinde ancak kendine yer bulabilir.. O da ekonomik verilerin doğru bir yere gitmesi ile mümkün oda şüpheli..

Memlekette otomobil can çekişiyorsa , motosiklet çoktan ölmüştür.. Bu pazarda Honda , Yamaha ve BMW borusandan kaynaklı ayakta kalabilir. Diğerleri için çok çok zor Türkiye de ayakta kalabilmek..