PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125cc motor 200cc yapılır mı?



Furkanbolu14
08 Temmuz 2019, 03:39
Herkese iyi akşamlar arkadaşlar aranıza yeni katıldım.
Honda Cb125E motorumu torku yetersiz olduğu için 200cc yapmak istiyorum.
1.Yapılabilir mi?
2.Yapılabilirse bir sıkıntı çıkar mı?

EMRE_R19
08 Temmuz 2019, 04:24
150 olur ama üstünü istersen üst kapak falanda değişmesi gerekir subaplar yetersiz kalacak hadi onuda yaptın orjinal krank bunu kaldırabilecekmi.satıp 200 lük motor almak daha mantıklı

fool rookie
08 Temmuz 2019, 23:22
bence 200 cc gerçekten büyük bi rakam ve kesinlikle yapılmaması gerekir.bi çok neden sayabilirim ama sadece bitanesinden bahsedeceğim:
METALLERDE YORULMA
yorulma:parçanın zaman içinde yükü tşıyamayacak hale gelip ansızın kırılması denebilir kabaca.
bi parçanın belli bi yüke dayanması parçanın o yükü sonsuza kadar taşıyacağı manasına gelmez.sonsuza kadar taşıyabilmesi için yükün yorulma limitinin altında olması gerekir.siz 200cc yapınca kranka gelen yük çok fazla artabilir ve yorulma limitini geçebilirsiniz.buda parçanın eninde sonunda bi yerde kırılacağı manasına geliyo.yani bu tarz modifiyeler yaparken sınırları çok fazla zorlamamak gerek.yorulma sinsidir parça yerinde çalışıyo görülür ama ansızı adamı yolda bırakır.zaten havacılıkta vs vs bi çok kişinin canına kıymış bi olaydır.durduk durmadık biyerde başınıza iş almayın derim.150 cc civarı krank yorulma limitinin alrında kalır ve kullanabilirsiniz diye düşünüyorum.

volkanmet86
08 Temmuz 2019, 23:27
yapılır. tabi bunun için iyi bir usta ve kaliteli parçalar lazım. silindir-piston-krank-üst kapak vs vs vs değişecek. üst kapakta yine oynamalar yapılacak. boydan tornada kısaltılığ sübap yatakları derinleşitirilecek. karbüratör, şanzuman ve baskılar değişecek. bütün bunlar olduktan sonra da çok dikkatli ve titiz kullanılacak. 1.500 tl civarı bir para gider.

levend84
08 Temmuz 2019, 23:34
200cc kelle attiracaksin
Krank ebatlari önemli
66x57.8 piston takip,gırtlak yaptiracaksin
144 veya 72 tel jant
Dereceli egzantrik
Pz 30 karburatör
2.25x18 ön lastik(ince yanak)
2.50x18 arka lastik(ince yanak)

RideForLife.
09 Temmuz 2019, 00:26
200cc kelle attiracaksin
Krank ebatlari önemli
66x57.8 piston takip,gırtlak yaptiracaksin
144 veya 72 tel jant
Dereceli egzantrik
Pz 30 karburatör
2.25x18 ön lastik(ince yanak)
2.50x18 arka lastik(ince yanak)

Kuba CG olacak dememişsin abi, en önemli şart bu :)

Dash_1905
09 Temmuz 2019, 02:30
Ben yaptım oldu. Krank, silindir, piston değiştirdim. Üst kapak, karbüratör ve şanzımanı oynamadım. Amacım apaçiler gibi olmasın ama yokuşta çeksin istedim. Üstelik ustaya gitmedim kendim yaptım. Tek sıkıntı silindirin girdiği açıklık dar oluyor. Onu genişlettim. SerkanADH13 nickli abimize de danıştım. Elime spirali alıp zımparaladım. Silindirin gireceği yeri genişletip topladım. Elime para geçerse üst kapak ve karbüratörü de değiştirmeyi planlıyorum. Alacağın malzemeler en kalitelisi olsun ki basınç artacağı için krank, piston vb parçalar kırılmasın dağılmasın.

istanbu_gezg
09 Temmuz 2019, 06:17
satıp yüksek alsan daha ucuz olmazmı,

hangiis daha kaarlı yani türkish ustaların yaptığı motor işe yararmı dokundukları yerde bin sorun çıkıyor

Furkanbolu14
20 Temmuz 2019, 15:04
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------

[/COLOR]
satıp yüksek alsan daha ucuz olmazmı,

hangiis daha kaarlı yani türkish ustaların yaptığı motor işe yararmı dokundukları yerde bin sorun çıkıyor

200-250cc motorlar 10000 TL'den başlıyor.
Benim motorumun edeceği 4000tl bana kendi motoruna masraf yapmak daha mantıklı geliyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------


Ben yaptım oldu. Krank, silindir, piston değiştirdim. Üst kapak, karbüratör ve şanzımanı oynamadım. Amacım apaçiler gibi olmasın ama yokuşta çeksin istedim. Üstelik ustaya gitmedim kendim yaptım. Tek sıkıntı silindirin girdiği açıklık dar oluyor. Onu genişlettim. SerkanADH13 nickli abimize de danıştım. Elime spirali alıp zımparaladım. Silindirin gireceği yeri genişletip topladım. Elime para geçerse üst kapak ve karbüratörü de değiştirmeyi planlıyorum. Alacağın malzemeler en kalitelisi olsun ki basınç artacağı için krank, piston vb parçalar kırılmasın dağılmasın.

Hangi marka parçalar kullandınız?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------


bence 200 cc gerçekten büyük bi rakam ve kesinlikle yapılmaması gerekir.bi çok neden sayabilirim ama sadece bitanesinden bahsedeceğim:
METALLERDE YORULMA
yorulma:parçanın zaman içinde yükü tşıyamayacak hale gelip ansızın kırılması denebilir kabaca.
bi parçanın belli bi yüke dayanması parçanın o yükü sonsuza kadar taşıyacağı manasına gelmez.sonsuza kadar taşıyabilmesi için yükün yorulma limitinin altında olması gerekir.siz 200cc yapınca kranka gelen yük çok fazla artabilir ve yorulma limitini geçebilirsiniz.buda parçanın eninde sonunda bi yerde kırılacağı manasına geliyo.yani bu tarz modifiyeler yaparken sınırları çok fazla zorlamamak gerek.yorulma sinsidir parça yerinde çalışıyo görülür ama ansızı adamı yolda bırakır.zaten havacılıkta vs vs bi çok kişinin canına kıymış bi olaydır.durduk durmadık biyerde başınıza iş almayın derim.150 cc civarı krank yorulma limitinin alrında kalır ve kullanabilirsiniz diye düşünüyorum.

Mantıklı bir açıklama usta teşekkür ederim 150cc yapılır mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------


150 olur ama üstünü istersen üst kapak falanda değişmesi gerekir subaplar yetersiz kalacak hadi onuda yaptın orjinal krank bunu kaldırabilecekmi.satıp 200 lük motor almak daha mantıklı

Üst kapağıda değişsin sıkıntı yok ama krank yeterli gelir mi ?