PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ZEHİRLİ SORU (150CC-600CC GEÇMEK)



vural.r6
07 Temmuz 2019, 21:30
2.5 senelik 150cc motor süren bi şahıs 600cc geçse ne olur. Düşündüğüm motor GSX-R 600 SRAD-MT 07-XJ6 düşünüyorum.
(Hayatımı moto kuruyelik ile idam ettiriyorum o yüzden olurmu olmaz demeden önce cebimide düşünürseniz sevinirim.)NOT: HERHAN GİBİ Bİ EGİTİM ALMADIM. EHLİYETİM A2 BİLİYORUM YUKARDA YAZDIKLARIMIN HİÇBİRİ YETMİYOR. KM=32.XXX YORUMLARINIZ VE TAVSİYELERİNİZ BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİDİR İYİ AKŞAMLAR

dogukanb
07 Temmuz 2019, 21:32
Aralarında en sakini xj6 ama o da bildiğin kalas bence cbr650f olabilir

uzay gemisi
07 Temmuz 2019, 21:47
250 cc ile 65 yıl 57864136987789 km tecrübe edindikten sonra geçebilirsinciler gelmeden 100 beygirin altında istediğin motosiklete bütçen elveriyorsa geçebilirsin diyorum hiçbir şey olmaz

nyk
07 Temmuz 2019, 22:07
kendini biliyosan sakin ve gaza gelmeyen biriysen geçilir de alıp yardıracaksan geçilmez. Gsxr şehiriçinde zorlar bu arada günlük kullanacaksan naked daha mantıklı

tommygun
07 Temmuz 2019, 22:22
Sevgili kardeşim fiziksel ve bilişsel olarak uygun olduğunu farzedelim ama bu sefer de işletme maliyeti konusu devreye giriyor. Yakıttı,bakımdı,sigortaydı vs iyice hesap kitap yapmak gerekiyor.

vural.r6
07 Temmuz 2019, 22:42
Çok haklısın abicim benim kafamı kurcalıyan konular bunlar almaya alırsın ama bakımı Allah Korusun bi kaza veya arıza verdi bunlar biraz caydırıyor beni

LynXMaSTeR
07 Temmuz 2019, 23:52
ille de yarış motosikleti şekli olsun diyorsanız cbr 650f tavsiye edebilirim.
gsxr fazla gelebilir.
ilanı da şöyle bırakayım.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-ekstrali-servis-bakimli-honda-cbr-650f-691013962/detay

vural.r6
08 Temmuz 2019, 00:04
ille de yarış motosikleti şekli olsun diyorsanız cbr 650f tavsiye edebilirim.
gsxr fazla gelebilir.
ilanı da şöyle bırakayım.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-ekstrali-servis-bakimli-honda-cbr-650f-691013962/detay
Teşekkürler efendim

berk_cglr
08 Temmuz 2019, 08:36
Geçersin geçmesinede srad 600 hangisi kaç kasa karbüratörlü mü ,enjeksiyonlu mu.Eski kasa supersport heleki srad serisi alıyorsan çok dikkat et 15 e alıp 15 de üste masraf açmasın eski srad750 kullanıcısı olarak diyorum :)

Birde alıcağın motorun yağ ,filtre ,buji vs bakım maaliyetlerinede bak bütçeyi aşmasın iş motoru almakla bitmiyor çünkü.

arndiol
08 Temmuz 2019, 09:26
Sakin kullanırım diyor isen olabilecek bir durum bence.

Forum olarak cogu üyemizin net ve keskin cizgileri var, cok ters cevaplar gelebilir :)

motohazar
08 Temmuz 2019, 09:28
Hiç bir şey olmaz düşündüğün hata
Ben 650 ile başladım herkes ufakla başla dedi
En büyük örnek şu
Hiç arabaya başlayana önce 1.0 motorla başla sonra 1.6 2 vs kullanırsın diyorlar mı hayır o zaman sıkıntı yok

chaqalqarlos
08 Temmuz 2019, 09:32
Bahsettiğin motorlar da bir tek GSX biraz geri adım attırıyor. Kendini bilerek kullanılacaksa diğerlerine gayet de güzel geçilebilir. Siz servis bakımları,yakıtı,parça fiyatı vs gibi konuları araştırıp ona göre seçim yapın derim. Belinizi bükmeyecek hangisi ise onda karar kılın. ( Bende ki 2016 model MT, 5,5 Yakıyor )

newmoto76
08 Temmuz 2019, 09:39
Hiç bir şey olmaz düşündüğün hata
Ben 650 ile başladım herkes ufakla başla dedi
En büyük örnek şu
Hiç arabaya başlayana önce 1.0 motorla başla sonra 1.6 2 vs kullanırsın diyorlar mı hayır o zaman sıkıntı yok

Profesyonel motosiklet eğitimi aldıysan bu cümleyi kurmaman gerekirdi. Çünkü otomobil ile motosiklet arasında fersah fersah fark var.. Motosiklet belirli kullanım tekniği bilgi birikiminin şart olduğu bir taşıttır..

Evet deneyim sahibi olarak ve yaşı 40 ları aşmış olan genelde bizim gibi ler yapmayın etmeyin diyor ancak bunun bir matematiği algoritması var.. Bu forumda eski üyeler çok iyi bilir ki bişey olmaz ben güzel kulanıyorum diyerek genelde 600 cc spor makinelerle hakkın rahmetine kavuşan onlarca insanı kaybettik..

Bu işler bu kadar basit değil.. Türkiye'nin ortalama sürücü bilinç seviyesi , yol koşulları, trafik kural ihlalleri vb. tüm olumsuzlukların üzerine bir de deneyim eksikliği ve hız yapma eklenince normal bir motosiklet sürücüsünün karşılaşacağı kötü bir kazanın en az 10 misli kazaya karışma riskin var..

Motosikletin üzerinde olup bir yerden bir yere gitmek demek çözdüğün ve çok iyi sürücü olduğun anlamına gelmez.. Türkiye trafiği maximum dikkatli sürüş ve mental olarak belirgin bir olgunluk seviyesi ister yüksek cc için..

İnsanları birşey olmaz diyerek cesaretlendirirken bilmediğiniz bir konuda yönlerdimemeye azami dikkat edin..

chaqalqarlos
08 Temmuz 2019, 09:56
Profesyonel motosiklet eğitimi aldıysan bu cümleyi kurmaman gerekirdi. Çünkü otomobil ile motosiklet arasında fersah fersah fark var.. Motosiklet belirli kullanım tekniği bilgi birikiminin şart olduğu bir taşıttır..

Evet deneyim sahibi olarak ve yaşı 40 ları aşmış olan genelde bizim gibi ler yapmayın etmeyin diyor ancak bunun bir matematiği algoritması var.. Bu forumda eski üyeler çok iyi bilir ki bişey olmaz ben güzel kulanıyorum diyerek genelde 600 cc spor makinelerle hakkın rahmetine kavuşan onlarca insanı kaybettik..

Bu işler bu kadar basit değil.. Türkiye'nin ortalama sürücü bilinç seviyesi , yol koşulları, trafik kural ihlalleri vb. tüm olumsuzlukların üzerine bir de deneyim eksikliği ve hız yapma eklenince normal bir motosiklet sürücüsünün karşılaşacağı kötü bir kazanın en az 10 misli kazaya karışma riskin var..

Motosikletin üzerinde olup bir yerden bir yere gitmek demek çözdüğün ve çok iyi sürücü olduğun anlamına gelmez.. Türkiye trafiği maximum dikkatli sürüş ve mental olarak belirgin bir olgunluk seviyesi ister yüksek cc için..

İnsanları birşey olmaz diyerek cesaretlendirirken bilmediğiniz bir konuda yönlerdimemeye azami dikkat edin..

600cc'lerin bile kendi aralarında fersah fersah farkının olduğunu düşünürsek arkadaşın yorumu talihsizlik olmuş.

atalayalper
08 Temmuz 2019, 10:06
Kusura bakmayın ama forumda uzun süredir okuduğum en alakasız cevap. Araba ile motosiklet kullanmayı kıyaslayıp arkadaşı yüksek cc'ye teşvik etmek de yine çok hatalı. İsteyen istediği CC'ye geçer fakat o oranda da risk almış olur. Hangi durumda ne yapacağını bilmezsen seni üstünden atar ya da altından kayar gider. Bu iş kontrol işi tecrüben yoksa ilk tehlikeli senaryoda kasılır kalırsın. Gazı açıp o debriyajı kalkarken yanlışlıkla biraz hızlı bırak bakalım ne oluyor. Hadi canlı olarak şahit olmadınız da Youtube'da milyon tane böyle "motorcycle ride fail" videosu var hiç mi denk gelmediniz? 150cc motor kullanıp gsxr-600'e geçmek isteyen birine "geç hiçbir şey olmaz" deniyorsa orada cahillik vardır.

uzay gemisi
08 Temmuz 2019, 11:12
Genelde büyük CC motosikletten ödü kopan tipler hayatı boyunca hiç 250cc üzeri makinanin üzerine oturmamış insanlar oluyor. Bu sitede bu tür konulara yorum yapanların %80 i yıllardır 125cc üstüne binmemis motosiklet kullandığını zanneden tipler.
Sizi de kendisi gibi beceriksiz ve yeteneksiz sandığı için büyük CC konusu açıldı mı aman alma ölürsün başına iş gelir demeye başlarlar. Yorumları değerlendirirken Bu durumu da göz önünde bulundurun.
Her motor değiştirdiğinizde motora sıfırdan başlamış gibi olursunuz zaten. Sadece motora binmeden önce ağırlığına bakın, ileri geri oynatin, bir çalıştırıp gaz tepkisine bakın, en son üstüne oturun motorla flört edin. Büyük CC nin ne kadar abartıldığını o zaman göreceksiniz:)

chaqalqarlos
08 Temmuz 2019, 11:19
Genelde büyük CC motosikletten ödü kopan tipler hayatı boyunca hiç 250cc üzeri makinanin üzerine oturmamış insanlar oluyor. Bu sitede bu tür konulara yorum yapanların %80 i yıllardır 125cc üstüne binmemis motosiklet kullandığını zanneden tipler.
Sizi de kendisi gibi beceriksiz ve yeteneksiz sandığı için büyük CC konusu açıldı mı aman alma ölürsün başına iş gelir demeye başlarlar. Yorumları değerlendirirken Bu durumu da göz önünde bulundurun.
Her motor değiştirdiğinizde motora sıfırdan başlamış gibi olursunuz zaten. Sadece motora binmeden önce ağırlığına bakın, ileri geri oynatin, bir çalıştırıp gaz tepkisine bakın, en son üstüne oturun motorla flört edin. Büyük CC nin ne kadar abartıldığını o zaman göreceksiniz:)

hocam büyük cc motorları fazla mı hafife aldınız ? :) Allah muhafaza gidonu gideceği yöne çevirip 125'lik motosiklette ki gibi gaza fazla bassa sıkıntı,motoru kaldırırken aynı şekilde gaz verse sıkıntı.Bunlar tabi ki ufak tefek örnekler daha büyüklerine hiç girmedim. Bana kalırsa arkadaşın tecrübesi iyi fakat altında ki motora alışma süresi biraz zaman alacaktır. Tabi birde anlık motorun aksiyonlarına vereceği refleksler.

newmoto76
08 Temmuz 2019, 11:40
Memleket enteresan.. Ticari araçla gazlayıp viraja binek otoymuş gibi girip çıkamayan ve buna şaşıran yurdum insanı var.. Herkes muhteşem sürücü o yüzden memleket kaza rekortmeni..

0-100 ü 3sn olan bir taşıtın normal olduğunu ve bu motosikleti rahatlıkla kontrol edebileceğini söylemek akla aykırı birşey...

Avrupalı bu motoru kullanma iznini sicili tertemiz yıllara dayanan deneyim ve min. 25 yaşa müsade veriyor.. Kaldıki Avrupada trafik kurallarına seve seve uymak zorundasın.. Bu konu ciddi bir meseledir. İnsan hayatı ile ilgilidir..

UzunYolAdami
08 Temmuz 2019, 11:47
Aralarında en sakini xj6 ama o da bildiğin kalas bence cbr650f olabilir

tecrube ile sabittir, gercekten eski modelleri kalas bir motor... :)

uzay gemisi
08 Temmuz 2019, 11:55
Belli bir tecrübeden sonra büyük CC ye geçmekte bir sıkıntı olmadığını söylüyorum. Sıfırdan büyük CC ile başlanır sorunda olmaz gibi algılanıp tepki verilmiş öyle birşey yok

54RR
08 Temmuz 2019, 12:15
Şimdi birileri taşa tutacak beni ama yazmam lazım :cherry:
Şu motorları büyütmeyin bu kadar gözünüzde yahu, gazı çeviren yine sen olacaksın. Altındaki 200hp makinada olsa sen gaz açmayınca kafasına göre gitmiyor o alet, kendine güveniyorsan, bilinçli bir motorcuysan sorun olmaz ama kanında apacilik varsa 150cc motorda da ciddi şekilde yaralanabilirsin. Senin tek yapman gereken elini gazın tepkisine alıştırmak.
Ben r1 den önce 2-3 bin km kadar 250 cc kullandım, ilk başta biraz zorladı ama yılmadım :mrgreen: ilk 1 yıl kadar hep düşük güç modunda kullandım (600-750cc ayarı) ve hala tam gaz açmışlığım yoktur, tcs hep açık öyle kafasına göre teker yapma lüksüde yok :)
Yani uzun lafın kısası önemli olan motor değil, motorun üzerindekidir :mrgreen:

newmoto76
08 Temmuz 2019, 12:19
Şimdi birileri taşa tutacak beni ama yazmam lazım :cherry:
Şu motorları büyütmeyin bu kadar gözünüzde yahu, gazı çeviren yine sen olacaksın. Altındaki 200hp makinada olsa sen gaz açmayınca kafasına göre gitmiyor o alet, kendine güveniyorsan, bilinçli bir motorcuysan sorun olmaz ama kanında apacilik varsa 150cc motorda da ciddi şekilde yaralanabilirsin. Senin tek yapman gereken elini gazın tepkisine alıştırmak.
Ben r1 den önce 2-3 bin km kadar 250 cc kullandım, ilk başta biraz zorladı ama yılmadım :mrgreen: ilk 1 yıl kadar hep düşük güç modunda kullandım (600-750cc ayarı) ve hala tam gaz açmışlığım yoktur, tcs hep açık öyle kafasına göre teker yapma lüksüde yok :)
Yani uzun lafın kısası önemli olan motor değil, motorun üzerindekidir :mrgreen:

Peki.. Madem gaz açmayacaksın 600 cc 4 silindir yaz sıcağında alev alev yanan ve sürekli belirli bir hızda gitmek isteyen makineye işkence etmek içinmi alıyorsun aleti? Eğer 500-650 cc çift silindirlileri konuşuyorsak o zaman başka o motorlar zaten bana göre ağır başlı makineler..

600 cc 4 silindir motor alıcaksan gaz açmayacaksan, onun işletme , yakıt maliyeti, trafikte avuç içlerine yapacak baskısı , harareti , ülke şartlarındaki bozuk yollara uygun olmayan amortisor sistemi vs. yani kartvisiz ve etrafa hava yapmak için alınıyor o zaman bu aletler.. Bu aletlerin kodunda hız ve adrenalin var.. Tüm mühendislikleri bu şekilde kodlanmış..

54RR
08 Temmuz 2019, 12:28
Peki.. Madem gaz açmayacaksın 600 cc 4 silindir yaz sıcağında alev alev yanan ve sürekli belirli bir hızda gitmek isteyen makineye işkence etmek içinmi alıyorsun aleti? Eğer 500-650 cc çift silindirlileri konuşuyorsak o zaman başka o motorlar zaten bana göre ağır başlı makineler..

600 cc 4 silindir motor alıcaksan gaz açmayacaksan, onun işletme , yakıt maliyeti, trafikte avuç içlerine yapacak baskısı , harareti , ülke şartlarındaki bozuk yollara uygun olmayan amortisor sistemi vs. yani kartvisiz ve etrafa hava yapmak için alınıyor o zaman bu aletler.. Bu aletlerin kodunda hız ve adrenalin var.. Tüm mühendislikleri bu şekilde kodlanmış..

Sen beni gördün mü motorla gezerken :queen: Sıkışık trafiğe girmediğin sürece bu motorlar hararet yapmaz, ayrıca hızlı gitme zorunluluğuda yok. Ama bir konuda haklısın, genellikle böyle motorları cafeci tayfası alır piyasa yapmak için. Bu motorla dünya turuna da çıkılmaz hani, benim 4-5 tane güzergahım var, hangisinde trafik daha azsa orda kullanırım. Yani yolun neresinde çukur var biliyorum :mrgreen:

vural.r6
08 Temmuz 2019, 13:35
Sen beni gördün mü motorla gezerken :queen: Sıkışık trafiğe girmediğin sürece bu motorlar hararet yapmaz, ayrıca hızlı gitme zorunluluğuda yok. Ama bir konuda haklısın, genellikle böyle motorları cafeci tayfası alır piyasa yapmak için. Bu motorla dünya turuna da çıkılmaz hani, benim 4-5 tane güzergahım var, hangisinde trafik daha azsa orda kullanırım. Yani yolun neresinde çukur var biliyorum :mrgreen:

Benim tutkum sadece hız otobana çıkıp sadece 3-4 saat gazlamak şehir içi bile kullanmıycam

motohazar
08 Temmuz 2019, 13:55
Abiler araba örneğim çok karıştırılmış.

Şimdi bu arkadaş zaten denge olayını biliyor fren hangisi gaz hangisi debriyaj nedir biliyor.

Hali ile de salak değil ya 600 cc aldığı gibi ilk kalkışta 200-250 basmayacak zamanla ulaşacak o hızlara belki yüksek hızdan korkup hiç çıkmayacak 150 üzerine ya gaz bizim elimizde 1. Viteslede bu herif 150-200 basamıyacağına göre gazı öyle ayarlar sorunda çekmez bence istiyorsa değil 600 1000 bile kullana bilir

hasmet
08 Temmuz 2019, 16:20
Abiler araba örneğim çok karıştırılmış.

Şimdi bu arkadaş zaten denge olayını biliyor fren hangisi gaz hangisi debriyaj nedir biliyor.

Hali ile de salak değil ya 600 cc aldığı gibi ilk kalkışta 200-250 basmayacak zamanla ulaşacak o hızlara belki yüksek hızdan korkup hiç çıkmayacak 150 üzerine ya gaz bizim elimizde 1. Viteslede bu herif 150-200 basamıyacağına göre gazı öyle ayarlar sorunda çekmez bence istiyorsa değil 600 1000 bile kullana bilir
Yeterli bilgi ve tecrübeniz olmadığı belli. Sadece mantık yürüterek yanıltıcı şeyler yazma riskini göze almasanız?

nyk
08 Temmuz 2019, 16:39
Peki.. Madem gaz açmayacaksın 600 cc 4 silindir yaz sıcağında alev alev yanan ve sürekli belirli bir hızda gitmek isteyen makineye işkence etmek içinmi alıyorsun aleti? Eğer 500-650 cc çift silindirlileri konuşuyorsak o zaman başka o motorlar zaten bana göre ağır başlı makineler..

600 cc 4 silindir motor alıcaksan gaz açmayacaksan, onun işletme , yakıt maliyeti, trafikte avuç içlerine yapacak baskısı , harareti , ülke şartlarındaki bozuk yollara uygun olmayan amortisor sistemi vs. yani kartvisiz ve etrafa hava yapmak için alınıyor o zaman bu aletler.. Bu aletlerin kodunda hız ve adrenalin var.. Tüm mühendislikleri bu şekilde kodlanmış..

valla tecrübede olsa trafikte gereksiz hızlara çıkıp gereksiz risklere girilmemeli. Bu motosikletlerin hakkı pist zaten. Pist imkanı yoksa da en azından otoban veya asfalt kalitesi yüksek boş yollar.

Şehiriçinde durkalkta sürmek cidden eziyet. Önceki motorum harleydi herkes hava soğutmalı motor pişirir yazın işkence olur falan der ama yemin ederim racingde yediğim sıcağın belki 10da birini yememiştim harleyde. Fan sesini duyunca gözlerian dolu dolu olması, kırmızı ışık görünce varana yeşil yansın diye dua etmek, giderken bacakları açıp azıcık serinlemeye çalışmak anlatılmaz yaşanır :)

vural.r6
08 Temmuz 2019, 17:54
valla tecrübede olsa trafikte gereksiz hızlara çıkıp gereksiz risklere girilmemeli. Bu motosikletlerin hakkı pist zaten. Pist imkanı yoksa da en azından otoban veya asfalt kalitesi yüksek boş yollar.

Şehiriçinde durkalkta sürmek cidden eziyet. Önceki motorum harleydi herkes hava soğutmalı motor pişirir yazın işkence olur falan der ama yemin ederim racingde yediğim sıcağın belki 10da birini yememiştim harleyde. Fan sesini duyunca gözlerian dolu dolu olması, kırmızı ışık görünce varana yeşil yansın diye dua etmek, giderken bacakları açıp azıcık serinlemeye çalışmak anlatılmaz yaşanır :)
Bende otobanlarda gaz açmak bi yerden bi yere gitmek için 600cc racing makine aptallık olur zaten şehir içi sürecek motosikletim var

Kural [ Z ]
08 Temmuz 2019, 18:21
::pulp:: ::dalga::
Konu coşmuş...

Eğer belirli bir tecrübeye sahip olduğunuzu düşünüyorsanız, ki zaten mesleğinizmiş, istediğiniz hacime geçebilirsiniz.

Aslında bunu söylemek çok gerekli değil ama yine de özellikle belirtmek isterim ki ilk birkaç ay elinize ve kendinize azami hassas davranın, sinirlenmeyin, heyecan yapmayın ve trafikte korkmadan sürün. Korkarsanız, bakışınız çakar ve tehlike noktasına odaklanırsanız bu motosiklet ile kurtaramayabilirsiniz çünkü herşey daha hızlı olacak, unutmayın.

Bir de sarf giderlerini iyi hesaplayın. ne yakıtı ne sarfı düşük cc' ye benzemeyecek.

vural.r6
08 Temmuz 2019, 21:21
;4486496']::pulp:: ::dalga::
Konu coşmuş...

Eğer belirli bir tecrübeye sahip olduğunuzu düşünüyorsanız, ki zaten mesleğinizmiş, istediğiniz hacime geçebilirsiniz.

Aslında bunu söylemek çok gerekli değil ama yine de özellikle belirtmek isterim ki ilk birkaç ay elinize ve kendinize azami hassas davranın, sinirlenmeyin, heyecan yapmayın ve trafikte korkmadan sürün. Korkarsanız, bakışınız çakar ve tehlike noktasına odaklanırsanız bu motosiklet ile kurtaramayabilirsiniz çünkü herşey daha hızlı olacak, unutmayın.

Bir de sarf giderlerini iyi hesaplayın. ne yakıtı ne sarfı düşük cc' ye benzemeyecek.
Teşekür ederim.

MrMud
08 Temmuz 2019, 21:45
Enduroooo....

2 gündür 390duke kullanıyorum işim var diye, eline koluna hakim olamayan adam torklu alete binmemeli trafikte.
Duke 390 bile sırf torku yüzünden trafik içinde mermi oluyor, sonra sinirlenip makas ata ata berber oluyorsun :D

kadango
09 Temmuz 2019, 01:13
Şu yüksek cc muhabbetine birde başka açıdan bakalım... Mesele kullanamamak değil esasında, mesele kullandığın sürece yolu, makineyi, trafiği ve tepkilerini, sınırlarını ongorebilmek. Yani zor duruma düştüğünde kurtarabilmek veya makinenin gazına gelip kendini hataya suruklememek. Ben motosiklet çok iyi gidiyor diye kaza yapan acemi duymadım. Yeteneksiz, bilgisiz, tecrubesiz adam kaza yapar. Gazı açmak kolay, esas olan viraj dinamiklerini bilmek, tecrube etmek yani dönebilmek, yüksek hızlarda seyrettiginde durabilmek. Bende kısa süreli küçük cc tecrübesinden sonra yüksek cc ile başladım diyebilirim. Yani satın aldığım ilk motosiklet 500cc idi. Ne oldu, az risk almaya çalıştım hatalarımı telafi edebildim, hala kullanabiliyorum motosiklet. Büyük cc de ne oluyor? Asiliyorsun gaza duramayacagin, donemeyecegin hızlara çıkıyorsun yani maşa oluyor sana, handikapi bu. Bunun dışında basit tecrubesizlik konularindan kaynaklı kaza yapabilirsin, yersiz gaz açıp arka tarafın yanına gelmesi suretiyle asfaltı opebilirsin gibi gibi... Olmaz olmaz değil ama sindirerek gitmek daha mantıklı. Hala hatalarımı duzeltirim, eksiklerimi telafi ederim bitmeyecek belki azalacak ama..