PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbf 150 ile 20.000 km. birkaç sorum olacak.



hokahey
02 Temmuz 2019, 00:14
pek kıymetli forum ahalisi. benim çağdışı takatuka cbf 150 ile maceram 20.000 km. limitine geldi.

sizlere birkaç sorum olacak.

bu zamana kadar motoruma yağ değişimi haricinde hiçbir şekilde anahtar değmedi. birkaç kere zinciri ayarladım, bir de buji ve hava filtresini kendim değiştirdim, o kadar.

peki yapmam gereken bir şey var mı? mesela karbüratör temizlenmeli mi? balatalar değiştirilmeli mi? aklıma başka bir şey de gelmiyor açıkçası.

bir sorunum var: eskiden motor tek marşta zehir gibi çalışırdı. şimdilerde marş motoru iki üç tur dönmeden ve yahut iki üç kere marşa basmadan çalışmaz oldu.

siz değerli forum ahalisinden müstesna yorumlarınızı bekliyorum efendim..

ogzcngdk
02 Temmuz 2019, 00:22
Merhaba, en doğru bilgiyi kitapçiktan öğrenebilirsiniz. Bence karbratöre bir şey yapmaya gerek yok ama subap ayarı istiyor olabilir.

hokahey
02 Temmuz 2019, 00:26
Merhaba, en doğru bilgiyi kitapçiktan öğrenebilirsiniz. Bence karbratöre bir şey yapmaya gerek yok ama subap ayarı istiyor olabilir.

teşekkür ederim dostum. alırken kitapçık falan vermediler yahu.

sailor33
02 Temmuz 2019, 00:31
Normalde kitapçıkta yazar bakım,değişim ve kontrol süreleri. Herşeyden önce fren hidroligini değiştirin.

Balatalar kontrol edilir ve aşınma durumuna göre değişip degismemesine karar verilir.

Marş konusunda da buji de sıkıntı olabilir. Onunda kontrol edilip değişmesi lazım mı bakılmalı.

Akü kontrolü de yapın ya da yaptırın. Aklıma gelenler bunlar.

levend84
02 Temmuz 2019, 00:34
Çalışan sisteme elleşme..
Makinanın gidişini debreştirme..
Ne ustalar vardır eder motorun içine..
Sen sen ol bu havalarda makatı üşütme..

Yol uzun geceler karanlik..
Uzanma kanepede yollara çık artık..
Arama gayri bahane kontağın hep açık..
Akşam yersin bulgurun yaninda bol cacık..

Motorun sibief yüzelli..
Gidişi taa uzaktan belli..
Kurcalama zorlama beli..
Bu dörtlükte burada bitti...

hokahey
02 Temmuz 2019, 00:43
anlaşılan o ki servise gidip kendimi bi düzdürmem gerekiyor..

hachiko
02 Temmuz 2019, 01:30
Debriyaja baktır karbüratör tabi ki temizlensin..Sübap ayarlarını yaptır..

snappy x
02 Temmuz 2019, 06:22
Hiçbirşeyi elletme,hele karbüratörü hiç elletme,cbf grubunda 50-60 bin km temizletmeyen var,gerek yok diyorlar belki subap ayarına gerek vardır ama çok zorlamadıysan onun ayarı da kolay kolay kaçmaz..

hokahey
02 Temmuz 2019, 09:12
teşekkürler beyler. harikasınız..

scorpions_59
02 Temmuz 2019, 09:28
40 bin km kullandığım Cbf 150 de,
Rutin bakımlar haricinde bir sefer sübap ayarı yapılmıştı.

Karbüratörü elleme derim bende ama sizin bilceğiniz iş.

Sattığım arkadaş ilçemizde, fıtı fıtı geziyor.

Kural [ Z ]
02 Temmuz 2019, 19:31
Buji orjinal veya uygun tipte değilse ilk çalıştırmada zorluk yapabiliyor.

Benzer şekilde karbüratörü de temizlemekte yarar var ama kesinlikle karbüratörü açmadan temizleyin. Yani bir karbüratör temizleyici alıp depoya koyun, benzini doldurun ve keyfini çıkarın (Unutmayın, 150-200cc ürün yaklaşık 45-60lt yakıt içindir. Kendi yakıt depo hacminize göre uygun miktarda ekleyin ve bu işlemi sık tekrarlamayın. Kalan ürünü iki sene sonra tekrar kullanırsınız).

Motorun hava filtresi ve diğer havalandırmalarında bulunan tahliye tapalarını açıp içindeki kirli su, yağ ve yakıtı boşaltın.

Debriyaj balatası ile ilgili olarak şunu söyleyebilirim ki CBF150 40-60.000 km' ye kadar debriyaj istemeyen bir motosiklet. Ayarı doğru yapın yeter.

Supapların sesini iyice dinleyin, anormallik yoksa hiç dokunmayın.

CBF150' nin en çok sevdiği yağ MOTUL5100 10W-40 (yazın 15W-50 öneririm). Mutlaka deneyin.

Akünüzü kontrol edin, eğer uzun süredir değiştirilmedi ise şoklanmasında yarar var, yine de toparlanmıyorsa değiştirilmesi de gerekebilir. Akü zayıf ise motorun ilk marş süresi ciddi şekilde değişecektir.

Jikle telini kontrol edin, jikle kelebeğinin tam açık kaldığından(jikle devre dışı durumu) emin olun.

Lastik basınçları hep unutulur. Lastik tarihlerini ve basınçlarını hatırlatırım.

Zincir gerginliği konusunu hatırlatırım.

Arka kaplin takozlarında boşluk varsa değiştirmenizi öneririm. Sert ve yaz kış kullanımda 20-30.000 civarında boşluk yapmaya başlayabiliyor. Yoksa arka rulmanı hızlıca bozacak, zincirin ömrünü ciddi şekilde kısaltacaktır. Değişim gerekli ise mutlaka orjinal parça kullanın.

Özellikle her yağ değişiminde elinize takım alıp sıkarak kontrol etmeniz gereken kısımlar;
* Ön ve arka teker mili somunları
* Ön iki amortisörün toplam 4 adet (sağlı sollu toplam) cıvatası
* Ön fren kaliper bağlantı cıvataları sıkılık kontrolü
* Gidon bağlantı cıvataları kontrolü
* Üst braket somununu (gidonun ortasındaki kromajlı koca somun) kontrolü

Ön fren balatalarının durumunu kontrol edin

Arka fren boşluk ayarını yapın. Her zincir ayarından sonra kontrol edilmelidir.

2 yılda bir ön fren hidroliğini değiştirin ve havasını alın. Böylelikle üst merkezin ömrünü uzatır, frenlerin sağlıklı çalışmasını sağlarsınız.

Ön amortisör yağınızı değiştirmenizi önerebilirim. Sadece hidrolik değişimi için CBF150' de amortisör keçelerinin değişimine gerek yoktur. Amortisörler söküldükten sonra (bu işlemi tek tek yapın, birini yapıp takıp diğerine başlayın) üst tapanın sökülüp iç yaylar çıkarıldıktan ve alt bağlantı alien cıvata gevşetildikten sonra biraz içeri/dışarı hareketle tüm yağı tamamen boşatabilir, kuralına uygun şekilde yeni yağı doldurabilirsiniz.(Ipone 10W kullanın)

Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Benim sürekli elimde uğraştığım şeylerdi. İmkan el veriyorsa kendiniz yaparsanız ciddi ekonomi yapmış olursunuz.