PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Araba Mı Daha Ekonomik Motosiklet Mi?



Sayfa : [1] 2

mustafacosku
30 Haziran 2019, 20:12
Ekonomik açıdan değerlendirirsek eğer;

Motosiklet her türlü daha ekonomikse motosiklet almayı düşünüyorum. Araba ile motosiklet arasında aşağı yukarı cebe dokunur farkı yoksa arabayı seçeceğim.
(Not: LPG'li bir araba ile benzinli bir motosiklet aşağı yukarı aynı fiyatı yakıyor, bu yüzden de biraz tereddütte kaldım)

bymadak
30 Haziran 2019, 20:14
Kullanma tarzına göre değişir.. Şehir içi ile pazara git gel kullanacak iseniz farklı, uzun yol takılacak iseniz farklı..

CUP alırsan eğer ortalama 100km'de 2ltre yakıt harcar.

EUOGLU
30 Haziran 2019, 20:16
Düşük hacim bir motosiklet alırken, kullanırken daha hesaplı burada düşük hacimi ayirmak lazim. Mt gibi cbr gibi düşük hacimliler maliyetli motorlar(bakim,parca vb).

Fakat cbf, ybr, discovery gibi motorlar alirken, kullanirken, yedek parçada vs avantajlidir. Bence 250 cc ve ustu de hobiye girer.

oldcockroach
30 Haziran 2019, 20:25
cbr 125 r ile 11 lt ile 7000 deviri aşmadan 500 km yol yaptım bulunduğum yer yokuşu inişi bol olan bir yer

Angrypower
30 Haziran 2019, 20:25
Bizde megane 1.5dci edc 110hp ile MT-07 var. Araba ile 80'i 90'ı geçmeden tıntın gidersem motordan daha az yakıyor. 4.2lt/100km'lere düşüyorum ki bunun mazot olduğunu belirteyim. Lakin mt-07 kudursam bile 5.5lt/100km'leri görüyorum ortalama da çünkü sürekli basmıyor insan.

Motor gaza getirir ve yaktırır ama araba ile bunlar olmaz.

srknsnyz
30 Haziran 2019, 20:33
@bymadak'in dedigi gibi cup motosiklet 100 km'de 2 litre yakar, istanbul ici bile cok iyi oluyor her yere gidiliyor, hafta sonlari bakirkoyden kurtkoye gidip geliyorum aile ziyareti.. hem hafif hem her yola gidiyor.. uzun yola da ciktim (1200km) canavar gibiydi.. her turlu ekonomik :) fikirler beyan edildikce kafanizda netlesir umarim

mustafacosku
30 Haziran 2019, 20:54
Pulsar NS200 düşünüyorum. Boradway ile aşağı yukarı aynı yakıyor ya da skodayla falan. Şehir içi kullanıcam. Sigorta muayene vergi açısından falan motor biraz daha avantajlı ama benzini falan da işin içine katıp toplayıp aylık baza bölünce arada çok fark olmuyor gibi (doğru mu hesapladım bilmiyorum)

pikatel34
30 Haziran 2019, 21:45
bende lpgli i20 ve burgman 200 var. araba 30 kr motor ise ortalama 20 km yakiyor km de.araba cogu zaman garajda yatiyor fakat ekonomiden ziyade istanbulda trafik ve park sikintisindan dolayı motoru tercih ediyorum

Samet Ağır
30 Haziran 2019, 21:54
Arabam 100 km de şehir içi 5.5 litre mazot,motosikletim 10 litre benzin yakıyor.
Arabama 5 kişi artı dünyanın bagajını koyabiliyorum,motosiklete en fazla iki kişi sıfır bagaj..
Arabamla max 170 km hız,motosikletimle 300...
Gerisi teferruat

mustafacosku
30 Haziran 2019, 22:03
Araba daha çok masraf çıkarıyor ama sanırım. Çıkardığı sanayi masraflarının fiyatı da motosikletten fazla.
Edit: Gerçi pardon şimdi örnek olarak baktım da Pulsar ns200 radyatör fiyatı bin lira. Peugeot 106 radyatör 200 lira.
Valla bilemedim kafam çok karışık :(

YasinC
30 Haziran 2019, 22:07
Motosiklet masraf olarak bu ülkede hobidir. Yani arabadan pahalıdır.

mustafacosku
30 Haziran 2019, 22:12
Motosiklet masraf olarak bu ülkede hobidir. Yani arabadan pahalıdır.

Niyeki hocam, Araba sigortası 1.000 - 1.200 lira. Motosiklet 400-500 en fazla. Muayane ve vergi konusunda da araba daha masraflı görünüyor.
Bir de neden kuryeler araba yerine motor kullanıyorlar, trafikten dolayı denilebilir ama bazı şehirlerde, küçük beldelerde falan trafik yok. Ama her yerde kuryeler motorcu. Lpg'li bir skoda veya broadway kuryesi yok mesela.

hasmet
30 Haziran 2019, 22:15
Guvenlik farki buyuk. Olasi bir kazada araba icinde olmak buyuk avantaj.

Ekarademir
30 Haziran 2019, 22:21
Bi çinli cup alırsan her türlü ekonomiktir. Ama parçası bakımı vs pahalı motosikletlere bakarsan hangisinin ekonomik olduğu duruma göre değişir.

mustafacosku
30 Haziran 2019, 22:22
Bi çinli cup alırsan her türlü ekonomiktir. Ama parçası bakımı vs pahalı motosikletlere bakarsan hangisinin ekonomik olduğu duruma göre değişir.

Pulsar ns200 düşünüyordum

Boldpilot
30 Haziran 2019, 22:30
Ulaşım için motosiklet avantajlı, Ankara gibi ayazı meşhur bi yerde 12 ay kullanamıyorum ancak 12 ay motosiklet kullanabilceğim bi ilde olsam tereddütsüz bi cbr125-wr125-mt125 tarzı motosikleti sırf ulaşım için kullanırdım.

Motosikletin bakımı kolay, bence herkes kendi bakımını rahatlıkla kendi yapabilir ve motosikleti 250cc yi aşmayacaksa her türlü otomobile göre avantajlıdır.

EUOGLU
30 Haziran 2019, 22:42
Pulsar ns200 düşünüyordum

50 - 60 tl ye boludan geldim kastamonuya 2 kisi 110 dan aşa düşmedim. Eski motorumda mt de her 60 70 km de bir mola veriyordum pulsarda 130 km de bir verdim stock haliyle bide

YasinC
30 Haziran 2019, 22:43
Niyeki hocam, Araba sigortası 1.000 - 1.200 lira. Motosiklet 400-500 en fazla. Muayane ve vergi konusunda da araba daha masraflı görünüyor.
Bir de neden kuryeler araba yerine motor kullanıyorlar, trafikten dolayı denilebilir ama bazı şehirlerde, küçük beldelerde falan trafik yok. Ama her yerde kuryeler motorcu. Lpg'li bir skoda veya broadway kuryesi yok mesela.

Olay sadece yakıt değil. Motosiklet arabalara göre daha çabuk yıpranıyor. Bakım aralıkları sık. Motosiklet arabalara göre daha fazla bir yakıt tüketimi var verimlilik çok daha yüksek araçlarda. Yedek parça konusu markadan markaya değişmekle birlikte bir araba kadar yaygın parça tedarikçisi yok. Zinciri ıvırı zıvırı bitmiyor. Ayrıca ekipman fiyatları uçtu gitti. En basiti iyi bir lastik almaya kalktığınız da araba kadar hatta daha fazla tutabiliyor. Bir de hırsızlık mevzusu var ki tam başa bela. Adalet yok motoru kapan götürür.

Cyan
30 Haziran 2019, 23:45
Hesap yaptım, benim CB500F'in yıllık bakım (yetkili Honda serviste), vergi, sigorta, kasko ve alarm (Teknotakip) maliyeti yıllık ~ 4.400, aylık ~ 370TL tutuyor. (Kasko yapmazsam yıllık 1.500, aylık 125TL...)

Yakıtı hesap etmek benim yaşadığım İstanbul'da cidden anlamsız; araba ile aynı yaksa bile her yere ortalama yarı sürede varacağınız için arabanın yarısı kadar bir maliyet olacaktır ki benim motor 100km'de 3,6l yakıt tüketiyor, trafikte o kadar az yakıt tüketecek araba varsa bile pahalı hybrid'lerden olur; onun parasına 5 motosiklet değiştiririm... (Her gün işe gidip geliyorum - günde 40km - aylık yakıt maliyetim aylık akbil'den ucuz...)

Kısaca motosikleti arabadan pahalı bulan biri bana hayli ilginç gelir... :queen:

(Bak daha satınalım maliyetlerindeki farka değinmedim bile... Kredili alma durumunda ödemeyeceğiniz faiz veya nakit alım durumunda kaybedeceğiniz faizi falan da hesaplarsanız işin rengi bambaşka bir hâl alıyor...)

2wsx
30 Haziran 2019, 23:59
Bence en büyük farkı kaçırıyoruz. Düşük bütceli bir motor parasına yıkık dökük 20 25 yaşında araba anca alabilirsin. O arabanın da masrafı çok olur. Bence yakıttan önce tamir masraflarını düşünmek gerek. Pulsar 200 demişsiniz o paraya anca doğan şahin broadway alınır o da çok temiz olmaz. Ama motorda da ekipman vs masrafları var.

Onur34
01 Temmuz 2019, 00:05
Motoru 12 ay kullanamzsin muhtemlen. Ama trafik olan bir ildeysen kislik ekipmanla 10 ay falan kullanilabilir diye dunsnyrm.

Garajin yoksa caldirma sorunu var.
Bunlari goz onune alip dusunmen lazim.
Eger cok trafik yoksa araba al gec.

Keoma
01 Temmuz 2019, 00:08
Yamaha mt-125 kullanıyorum.100 km’de 1.8 litre yakıyor.Arabam 6 litre yakıyor.
Motorun 160 lira ,arabanın 550 lira bakım ücreti var.
Motorun senelik mtv 120 lira, arabamın 900 küsür lira.
Motosiklette otoparka para vermiyorum.Araba için en düşük 10 lira veriyorum her parkta.

Daha ne diyim.Tek başına isen motor derim.Ama güvenliğini düşünürsen direk araba al

Angrypower
01 Temmuz 2019, 00:45
Eskiden yaz-kış kullanıyordum motoru. Şimdi yağmurlu havalarda erinir oldum. İstanbul gibi dünyanın 2.büyük trafik kaosunun olduğu yerde yaşamıyorsan bence araba ile takıl. Motoru ulaşım aracı olarak kullanmak külfet.

Kask alırsın, mont, bot, eldiven, pantolon, içlik, yağmurluk, wind barrier yelekler, kulak tıkacı, intercom, actioncam(ölürsen en azından biri davanı sürdürsün die). Bunları dandirikten konforsuz alsan da gene 7000tl'si var. 12000tl pulsar desen 19000. Görünmezlerle 20000tl eder. Kışın üşür, yazın yanarsın. Sürekli dış mihraklarla cebelleşmekten bir anlık dalgınlık sıkıntı yaratır.

Lakin ben motor kullanmaktan zevk alıyorum diyorsan işin rengi değişir.

Remzidemir41
01 Temmuz 2019, 01:17
Araba kesinlikle daha ekonomik. Al arabanı bin git. Ama motosiklet aldığında kask, mont, eldiven, pantolon, bot almak zorundasın arkadaşım. He ben arabada emniyet kemerini bağlamıyorum zaten diyorsan almasan da olur. Ayrıca bunun topcase i var. Koruma aksesuarları var. Konfor aksesuarları var, var da var. Düşük kilometre bakımları var. He bir de işin ucunda zevk de var. O ayrı mesele.

mustafacosku
01 Temmuz 2019, 01:58
Bence en büyük farkı kaçırıyoruz. Düşük bütceli bir motor parasına yıkık dökük 20 25 yaşında araba anca alabilirsin. O arabanın da masrafı çok olur. Bence yakıttan önce tamir masraflarını düşünmek gerek. Pulsar 200 demişsiniz o paraya anca doğan şahin broadway alınır o da çok temiz olmaz. Ama motorda da ekipman vs masrafları var.

Aynen ben de onu düşündüm sonradan. Peugeot 106 vardı bende eski model. Her hafta sanayideydim. Tövbe etmiştim artık bir daha araba almaya o zamanlar.
Motorda ekipmanları ikinci el de hallederim. Ayrıca bir kere alacağız zaten ekipmanı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:50 ----------


Eskiden yaz-kış kullanıyordum motoru. Şimdi yağmurlu havalarda erinir oldum. İstanbul gibi dünyanın 2.büyük trafik kaosunun olduğu yerde yaşamıyorsan bence araba ile takıl. Motoru ulaşım aracı olarak kullanmak külfet.

Kask alırsın, mont, bot, eldiven, pantolon, içlik, yağmurluk, wind barrier yelekler, kulak tıkacı, intercom, actioncam(ölürsen en azından biri davanı sürdürsün die). Bunları dandirikten konforsuz alsan da gene 7000tl'si var. 12000tl pulsar desen 19000. Görünmezlerle 20000tl eder. Kışın üşür, yazın yanarsın. Sürekli dış mihraklarla cebelleşmekten bir anlık dalgınlık sıkıntı yaratır.

Lakin ben motor kullanmaktan zevk alıyorum diyorsan işin rengi değişir.

Naptın hocam yav o kadar :D kaskı tak geç. Antalya'da sürmeye başladım ilk motoru. Orada kask bile takan yoktu terlik şort motor sürüyorlardı :D :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------


Motoru 12 ay kullanamzsin muhtemlen. Ama trafik olan bir ildeysen kislik ekipmanla 10 ay falan kullanilabilir diye dunsnyrm.

Garajin yoksa caldirma sorunu var.
Bunlari goz onune alip dusunmen lazim.
Eger cok trafik yoksa araba al gec.

Ankara'dayım.
Garaj yok. Disk kiilidi taksak yetmez mi ki.

uzay gemisi
01 Temmuz 2019, 02:04
O nasıl laf çünkü o YAMAHA ne sandın 5 bin liralık çinlilerle aynı fiyata mı satılacaktı? Yüksek refah düzeyi olan ülkemizde 125cc motor neden pahalı demen absürt kaçmış.
Bence scooter almalısın araba niyetine kullanacaksan Honda spacy tarzı yada pcx enjeksiyonlu bir scooter hem 100 km'de 2 litre yakarsin hemde maliyet olarak işletmesi ucuzdur yalnız araba gibi hızlanmaz.

mustafacosku
01 Temmuz 2019, 02:22
O nasıl laf çünkü o YAMAHA ne sandın 5 bin liralık çinlilerle aynı fiyata mı satılacaktı? Yüksek refah düzeyi olan ülkemizde 125cc motor neden pahalı demen absürt kaçmış.
Bence scooter almalısın araba niyetine kullanacaksan Honda spacy tarzı yada pcx enjeksiyonlu bir scooter hem 100 km'de 2 litre yakarsin hemde maliyet olarak işletmesi ucuzdur yalnız araba gibi hızlanmaz.

cbr125'e bakarak demiştim pahalı gibi diye.

okaplan
01 Temmuz 2019, 03:16
Benim motor sehir ici 3.5 lt civari yakiyor, gecen clio kiraladim 1.5 dci 75 hp, 260 km dolastm sehir ici disi karisik ve benim motordan az yakti agzim acik geri verdim sirkete. Ikisininde kendisine gore artisi eksisi var eldeki fiyat ne ne icin ve nerede kullanacaginizi bilirsek ona gore biseyler soylebiliriz diye dusunuyorum

Motosikletin yedek parcasi bakim maliyeti fln cok yukseldi evet ama sanirim yeni model araclari olup servise goturen yok aranizda. 2017 model tucson un periyodik bakimina 1700 tl istedi yetkili servis, ben motorun 7500 km bakimini 270 tl ye yaptirdim yetkili serviste, sevgiler saygilar

mustafacosku
01 Temmuz 2019, 04:26
Benim motor sehir ici 3.5 lt civari yakiyor, gecen clio kiraladim 1.5 dci 75 hp, 260 km dolastm sehir ici disi karisik ve benim motordan az yakti agzim acik geri verdim sirkete. Ikisininde kendisine gore artisi eksisi var eldeki fiyat ne ne icin ve nerede kullanacaginizi bilirsek ona gore biseyler soylebiliriz diye dusunuyorum

Motosikletin yedek parcasi bakim maliyeti fln cok yukseldi evet ama sanirim yeni model araclari olup servise goturen yok aranizda. 2017 model tucson un periyodik bakimina 1700 tl istedi yetkili servis, ben motorun 7500 km bakimini 270 tl ye yaptirdim yetkili serviste, sevgiler saygilar

Ankarada şehir içi sağa sola gitmek için kullanacağım. Aynen yeni model arabalarda servis ücretleri pahalı eski modellerde de sanayi masrafı çok çıkıyor.

YasinC
01 Temmuz 2019, 07:15
Aynen ben de onu düşündüm sonradan. Peugeot 106 vardı bende eski model. Her hafta sanayideydim. Tövbe etmiştim artık bir daha araba almaya o zamanlar.
Motorda ekipmanları ikinci el de hallederim. Ayrıca bir kere alacağız zaten ekipmanı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:50 ----------



Naptın hocam yav o kadar :D kaskı tak geç. Antalya'da sürmeye başladım ilk motoru. Orada kask bile takan yoktu terlik şort motor sürüyorlardı :D :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------



Ankara'dayım.
Garaj yok. Disk kiilidi taksak yetmez mi ki.

Angry'nin saydığı tüm ekipmanlar şart. Kullanıp kullanmamak kişinin cahilliğine kalıyor. Terlikle binip en ufak hata da bilek kırıldığında bir sene boyunca yürümeyi unutuyorsun. Sonra geceleri ben nasıl bir hatta yaptım diye sessizce sızlanılıyor.

arndiol
01 Temmuz 2019, 08:16
Ekonomik olarak bakarsan motosiklet.
İşlevsel olarak bakarsan araba.

Motoru her mevsim kullanmak zor; eşya taşıma vs. hiç bir konuda bir yardımı olmuyor.

MahmutBiner
01 Temmuz 2019, 09:01
Burada tartışılması gereken tek şey yakıt değil. İstanbul üsküdarda yaşıyorum iş yerim leventte. 1.5 dci clio ve 1200 süper tenerem var. Arabam otomatik olmasına rağmen motosikletimin yarısını yakıyor. Fakat saat 8 de uyanıp benim gibi 9 da iş başı yapacaksanız otomobile binmek gerçekten çılgınlık. Üsküdarla levent arasını biliyorsunuz arada sadece bir köprü var :) bazen 2 saat sürüyor işe gitmem otomobille. Ayrıca işe gitmek yetmiyor katlı otoparkta bazen 20 dakika yer arıyorum. Motosikletle evden işe gitmem 14 dakika sürüyor :) Üstelik kolayca park ediyorum. Yine akşam çıkarken yandex mandex düşünmek zorunda kalmıyorum.

Sonuç piskolojik olarak motosiklet açık ara çok daha ekonomik.
Yakıt olarak otomobil daha ekonomik :)

sigortası bakımı ıvırı zıvırı kişiden kişiye değişkenlik göstereceği için hesaba katmadım.

Bu arada tavsiyem lpgli ikinci el araç almayın. Alacaksanız birazdaha bekleyin dizel alın, ya da lpg si olmayan benzinli alıp lpg kitini siz taktırın sonradan başınız ağrımasın.

Kural [ Z ]
01 Temmuz 2019, 09:05
Motosiklet.

kulspruta
01 Temmuz 2019, 09:27
Angry'nin saydığı tüm ekipmanlar şart. Kullanıp kullanmamak kişinin cahilliğine kalıyor. Terlikle binip en ufak hata da bilek kırıldığında bir sene boyunca yürümeyi unutuyorsun. Sonra geceleri ben nasıl bir hatta yaptım diye sessizce sızlanılıyor.

Aynen öyle, bilinçsiz, eğitimsiz şekilde sadece kaskı takıp gidecekseniz hiç almayın bu aleti.
Vücudunuzun ekonomik bir karşılığı yok, ekonomi yapacağım derken sağlığınızdan olmayın.

Samet Ağır
01 Temmuz 2019, 10:06
Benim motor sehir ici 3.5 lt civari yakiyor, gecen clio kiraladim 1.5 dci 75 hp, 260 km dolastm sehir ici disi karisik ve benim motordan az yakti agzim acik geri verdim sirkete. Ikisininde kendisine gore artisi eksisi var eldeki fiyat ne ne icin ve nerede kullanacaginizi bilirsek ona gore biseyler soylebiliriz diye dusunuyorum

Motosikletin yedek parcasi bakim maliyeti fln cok yukseldi evet ama sanirim yeni model araclari olup servise goturen yok aranizda. 2017 model tucson un periyodik bakimina 1700 tl istedi yetkili servis, ben motorun 7500 km bakimini 270 tl ye yaptirdim yetkili serviste, sevgiler saygilar

Bahsettiğin clio var bende.. 2015 model.
5 litre partiküllü yağ,hava polen yağ filtresi değişimi 200 tl tuttu. 20bin km sonra diğer bakım...
Haa bide 2017 tuscon bakımı demişsin ya..
Hah işte 2017 tuscon parasına aldığın motosikletin yetkili servisteki ücretinide bir sor bakalım. Sonra yine konuşalım.
Arabama 1000-1200 tl ye 4 adet lastik alıp en az 50 bin km kullanırken mıtosikletime 1500-2000 tl ye sadece arka lastik alıp 10 bin görürsem seviniyorum.
Yani elm ile elma armut ile armut kıyaslanmalı..
250 binlik tl lik araçla 10 bin tl lik motosiklet kıyaslanamaz.

waldorf
01 Temmuz 2019, 10:17
1000cc Africa kullanan biri olarak bu konuda tartışmasız arabanın daha ekonomik olduğunu düşünüyorum.

Kullanıdığım motorla arabayı karşılaştırırsam, arabada yakıt daha düşük, servis maliyeti daha düşük, lastik maliyeti daha düşük, KASKO (kimse bahsetmemiş ki en büyük maliyat farkı burada) daha düşük, güvenlik konusunda risk daha düşük (canınıza ya da sağlığınıza değer biçebilir misiniz bilmiyorum ama). Sigorta ve MTV aynı değerde. Ek olarak motosikletin bitmeyen bir ekipman, techizat olayı var. Sonu gelmeyen yazlık ayrı kışlık ayrı, yağmurlu hava ayrı,rüzgarlı hava ayrı ekipmanı. Motor değiştirirsin yok camıydı, yan çantasıydı, koruma demiriydi, sis farıydı. Bitmiyor.... Bitmiyor.... Gerçekten bitmiyor. Hele ki maddi durumunuz da biraz el veriyor ise maymun iştahlılığın sonu yok motosiklette.

Bir de bunun konfor tarafı var. Arabada 4-5 kişi yağmur,çamur,kar demeden konforlu yolculuk geçirebilirken, motosiklette konfor diye bir şey yok.
Kimse bana aksini anlatmasın. 12 ay motor kullanan, top casede bütün yağmurluk ıvır zıvırını taşıyan, konfor konusunda motorumda tek eksik olarak sele ısıtması olmayan biri olarak motosikleti konforsuz bir araç buluyorum. Hem de sadece kötü havada değil, sezon dediğimiz şu günlerde motorun daha da işkence olduğunu düşünüyorum. Ama sevda işteeeee.

Şimdi o kadar gömdün neden motora biniyorsun diyebilirsiniz. Arabanın bu kadar artısına, motorun negatifliklerine rağmen onu net bir şekilde tercih sebebi yapacak bir ekstrası var. Trafikten kaçış. Yukarıda MahmutBiner'in dediği gibi 2 saatlik yolu 15-20 dakikada alman mümkün. Yandex'i açtığında sana gösterdiği bordoluk bir anlam ifade etmiyor motorda. Uzağı yakın kılıyor.

Sadede gelirsek, trafik keşmekeşinin olmadığı yerde araba bana göre daha ekonomik. ( yüksek CC için konuşuyorum)
Ama İstanbul'da giderlerine ve riskine rağmen motor tercih sebebi bnm için.

taşkın pekca
01 Temmuz 2019, 10:26
MERHABA
bu ülkede araba ihtiyaç,motosiklet ise hobi olarak görülür.Dolayısıyla konuyu sadece yakıt değil,başka açılarla da ele almak gerekir.
Motosiklet için alınacak ekipmanlar ve bu ekipmanların kullanım ömürleri;mesela kask için 5 yıllık süre vb gibi.

Ayrıca motosiklet lastikleri örneğin 2 adet motosiklet lastiği neredeyse,4 adet araba lastiğine denk fiyatta hatta bazı markalarda fiyat olarak geçiyor bile
japon bir marka tercih edeceksen bakım maliyetleri var 2016 hyundai i20 aracım var yılda 1 garanti kapsamında bakıma girer 650 TL civarında rakamlara bakımı yapılır fakat motosiklette mesela 5000 KM de bir bakıma girersin şayet motorun japon filansa belki araba kadar bakım parası ödersin

ufak çaplı çarşı pazar gezeceğin bir motosiklet alırsan 50cc gibi tabi ki maliyet daha az tutacaktır fakat yüksek cc bir şey alacaksan maliyet otomobili geçer

ee ne demişler
Aslan besleyen yemini düşünmez :)

newmoto76
01 Temmuz 2019, 10:33
300 cc üzeri motosiklet işletim maliyeti Türkiye'de 1.600 cc ye kadar olan orta sınıf arabalardan daha yüksek olacaktır.. Türkiyede motosiklet pahalı.. 70 bine 4 kapılı 7 bin parçadan oluşan, klimalı, koltuklu, absli,espli, 5 kişi ve 300 litre bagajz taşıma kapasiteli bir taşıt alabiliyorken.. 70 bine 600-1000 cc motosiklet almak gereksiz pahalı.. Motosiklet materyal olarak Türkiye deki parasını haketmiyor..Otomobilde haketmiyor orası ayrı

ufoz
01 Temmuz 2019, 10:52
Haftada 3-4 gün Bakırköy-Aksaray-Laleli-Çemberlitaş-Cağaloğlu-Eminönü bölgesinde oluyorum. Git gel 35-50 km yapıyor. Arabayla günlük otopark 20-25 lira tutuyor (tabi park yeri bulabilirsem). Arabamın şehir içi verişi fabrikasyon 7,5 litre/100km.
Ben 8-8.5 lt arası yakıyorum.
Motorla 2,2 lt yakıyorum, park parası yok ve park sorunum yok.

Kabaca haftada 4 gün, 200km yol.
100kmde 8,5 - 2,2 = 6 lt x 2 = 12 lt x 7 Tl = 80 Tl yakıt tasarrufu (Yuvarlak hesap).
4 gün x 20 Tl = 80 Tl otopark tasarrufu.

Haftalık tasarruf 160 Tl.
Aylık 4 x 160 = 640 Lira tasarruf ediyor.

Yıllık 640 x 10 ay = 6.500 TL yıllık tasarruf.

Bakımı ve ekipmanı ekleyin. 2 yılda motor ağır bakım gerektirip hurdaya bile dönse kendini amorti etmiş oluyor.
(Aşırı yağmur ve buzlanmada kullanmıyorum)

hachiko
01 Temmuz 2019, 11:03
Bence ikisini de alın..Motorla başınıza buyruk kaçamak yaparsınız..Araba ile ne yaparsınız bilemem..

Cyan
01 Temmuz 2019, 11:03
Burada tartışılması gereken tek şey yakıt değil. İstanbul üsküdarda yaşıyorum iş yerim leventte. 1.5 dci clio ve 1200 süper tenerem var. Arabam otomatik olmasına rağmen motosikletimin yarısını yakıyor. Fakat saat 8 de uyanıp benim gibi 9 da iş başı yapacaksanız otomobile binmek gerçekten çılgınlık. Üsküdarla levent arasını biliyorsunuz arada sadece bir köprü var :) bazen 2 saat sürüyor işe gitmem otomobille. Ayrıca işe gitmek yetmiyor katlı otoparkta bazen 20 dakika yer arıyorum. Motosikletle evden işe gitmem 14 dakika sürüyor :) Üstelik kolayca park ediyorum. Yine akşam çıkarken yandex mandex düşünmek zorunda kalmıyorum.

Sonuç piskolojik olarak motosiklet açık ara çok daha ekonomik.
Yakıt olarak otomobil daha ekonomik :)

sigortası bakımı ıvırı zıvırı kişiden kişiye değişkenlik göstereceği için hesaba katmadım.

Bu arada tavsiyem lpgli ikinci el araç almayın. Alacaksanız birazdaha bekleyin dizel alın, ya da lpg si olmayan benzinli alıp lpg kitini siz taktırın sonradan başınız ağrımasın.

Merak etme yakıtın da (yukarıdaki şartlarda) arabandan az gelir. Hoş kazanılan vakte bakınca yakıt iki kat fazla olsa ne yazar, şahsen vaktim acayip değerli...

newmoto76
01 Temmuz 2019, 13:30
Bana göre eğer ekonomik ulaşım ise söz konusu olan, doğru kombinasyon şudur..

1.0-1.2 benzinli araba.. ( dizel az yakıyor diyenler çıkacak lakin dizelin işletme maliyeti çok pahalı bakım, parçalar vs vs )
125 cc YBR, Honda cb125F ( işe gidip gelmek ve kısa sürede bir yere ulaşmak için ) yada 125 lik bir japon scooter

snappy x
01 Temmuz 2019, 13:33
Kimse cbf az yakıyor demesin, 4,5/100 km zor gidiyorum
100-110 arası tapagaz tabiki de

hasmet
01 Temmuz 2019, 14:31
Yuh. 100-110 arası 5 civarı yakıyor benimki bile...

Angrypower
01 Temmuz 2019, 15:45
Naptın hocam yav o kadar :D kaskı tak geç. Antalya'da sürmeye başladım ilk motoru. Orada kask bile takan yoktu terlik şort motor sürüyorlardı :D :D

Muhtemelen senin gibi yapsaydım şuan ya sakattım yada ölmüştüm. O yüzden halen full ekipman ile geziyorum... Antalya'da hayat nasıl bilmem ama burada eds'den kaçarken araba beni ve motorumu pert etti.

bursagsli
01 Temmuz 2019, 15:56
Şöyle bir kaba hesap yapayım. 1.5dci araç var 100 km de 4.2 civarı mazot yakıyor. Uzun yolda 90-100 km hız arası 3.6 litre gördüm. Ortalama 4.2x6.5=27.3 TL yakar. Yıllık mtv 1200 TL. Sigorta 500 TL. Bakım 300 TL desek. Sadece yıllık ödediğin vergi 2000 TL
Motosiklet ortalama 3 litre benzin yakıyor. Bu da 3x7= 21 TL. Mtv 100 TL, sigorta 300 TL, bakım 150 TL. Toplam 550 TL yapıyor. Burda motosiklet avantajlı ama ailen varsa mecburen arabaya yönelmek zorunda kalıyorsun. Çok düşük fiyata araba almak yerine motor öneririm. Çünkü ucuza alınan araba bir yerden patlak verdi mi sanayide ki usta kılıklı insanlar oyuyor. İşini düzgün yapan insan bulmak çok zor. En ufak bir arıza da bile arabanın her parçasını değiştirip yine arızayı bulamıyorlar

Kural [ Z ]
01 Temmuz 2019, 16:35
Araba bakımı ucuz diyenlere;

Geçen hafta arabayı bakıma verdim. 4 yaşında CAPTUR 1.5 dizel.
Silecek lastiklerine 240TL dendi.
Genel bakım maliyeti 1,270 TL tuttu.
Ek olarak hidrolik ve antifriz değişimine 840 TL dendi.
Triger seti 2.400 küsur dendi.

Bakım maliyeti düşük diyen arkadaşlar bir toplayıp bakabilirler. Ekonomik sınıf sayılabilecek ve ekonomik motora sahip bir otomobil. Yakıt tüketimi düşük. Kasko ve Trafik sigortaları toplamda yaklaşık 2.000 TL. MTV yaklaşık 1.000 TL.

Ben sadece bu paralara altıma yeni motosiklet alabiliyorum.

Düşünülmeyeni de düşünelim biraz. Mesela;

İstanbul' da bu hafta köprü kullanmak zorunda olan arkadaşlar bana eve git/gel süresini yazabilir mi? Mesela Dudullu' dan çıkıp Yenibosna' ya kadar giden birisi yazsın bakalım ne kadar zaman harcamış.

Ben o yolu yaklaşık 0,5 saatte gidiyorum, altındaki MSX125 ile. 125cc tabure kadar alet. Yıllık masrafı sigorta ve tüm bakım + onarımları dahil -1500 TL. Bu şartlarda günde yaklaşık 3-3,5 saat kazanabilirsiniz. Varsayalım ki bunu ev veya kendiniz için harcamak istemiyorsunuz. Her gün 3 saat fazla mesai yapsanız veya daha da basit ve belki güleceğiniz üzere elinize limon alıp satsanız, günde 3 saat! Motosikletin size kazandırdığı zaman ile elde edeceğiniz kar, sizin her ay aylık maaşınızın yarısını bulabilir ve hatta geçecektir.

Bu farkla istediğiniz gibi ekipman da alırsınız, bakım aksesuar da.

Ama gidip de işletim maliyeti çok olan bir motosiklet alırsanız bu da keyif aracıdır denir. Keyif aracı derken mesela işe gitmek için o trafikte düşük cc ekonomik sınıf otomobille değil de, bir Mercedes AMG veya BMW SUV' lardan birisiyle gidip geliyorsundur. Bu durumda kıyaslayacağın bakım maliyeti ve yakıtı da ona göre kıyaslamalısın. Yani her şekilde motosiklet ekonomiktir.

Bunu tartışacak birşey yok. Yoksa hindistan ve çin gibi ülkerlerde yollarda otomobillerin sayısı motosikletten fazla olurdu.

Her ne kadar elma+armut hesabı olsa da... motosiklet derim.

arndiol
01 Temmuz 2019, 16:47
Motosikletten motosiklete arabadan arabaya fark var.

Altımda 4k'lık motor var. 350 sigorta 60 lira vergi 150 lira yıllık bakım ücreti. Kalanı sadece benzin parası, başka da birşey yok.


10 bin tl'lik motor ile 200bin tl'lik aracın kıyaslamasının sacma olacağı gibi 50 bin TL lik motor ile 50bin TL'lik motoru kıyaslamak da sacma olacaktır.

Mantık olarak 20 bin TL olan bir motor ile 50 bin TL olan bir aracı kıyaslamak daha adil olur gibi.

mustafacosku
01 Temmuz 2019, 17:57
Şöyle bir kaba hesap yapayım. 1.5dci araç var 100 km de 4.2 civarı mazot yakıyor. Uzun yolda 90-100 km hız arası 3.6 litre gördüm. Ortalama 4.2x6.5=27.3 TL yakar. Yıllık mtv 1200 TL. Sigorta 500 TL. Bakım 300 TL desek. Sadece yıllık ödediğin vergi 2000 TL
Motosiklet ortalama 3 litre benzin yakıyor. Bu da 3x7= 21 TL. Mtv 100 TL, sigorta 300 TL, bakım 150 TL. Toplam 550 TL yapıyor. Burda motosiklet avantajlı ama ailen varsa mecburen arabaya yönelmek zorunda kalıyorsun. Çok düşük fiyata araba almak yerine motor öneririm. Çünkü ucuza alınan araba bir yerden patlak verdi mi sanayide ki usta kılıklı insanlar oyuyor. İşini düzgün yapan insan bulmak çok zor. En ufak bir arıza da bile arabanın her parçasını değiştirip yine arızayı bulamıyorlar

Senin arabanın sigortası nasıl o kadar az çıkıyor ilginç. Motorla arasında neredeyse pek bişey yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:49 ----------


;4484375']Araba bakımı ucuz diyenlere;

Geçen hafta arabayı bakıma verdim. 4 yaşında CAPTUR 1.5 dizel.
Silecek lastiklerine 240TL dendi.
Genel bakım maliyeti 1,270 TL tuttu.
Ek olarak hidrolik ve antifriz değişimine 840 TL dendi.
Triger seti 2.400 küsur dendi.

Bakım maliyeti düşük diyen arkadaşlar bir toplayıp bakabilirler. Ekonomik sınıf sayılabilecek ve ekonomik motora sahip bir otomobil. Yakıt tüketimi düşük. Kasko ve Trafik sigortaları toplamda yaklaşık 2.000 TL. MTV yaklaşık 1.000 TL.

Ben sadece bu paralara altıma yeni motosiklet alabiliyorum.

Düşünülmeyeni de düşünelim biraz. Mesela;

İstanbul' da bu hafta köprü kullanmak zorunda olan arkadaşlar bana eve git/gel süresini yazabilir mi? Mesela Dudullu' dan çıkıp Yenibosna' ya kadar giden birisi yazsın bakalım ne kadar zaman harcamış.

Ben o yolu yaklaşık 0,5 saatte gidiyorum, altındaki MSX125 ile. 125cc tabure kadar alet. Yıllık masrafı sigorta ve tüm bakım + onarımları dahil -1500 TL. Bu şartlarda günde yaklaşık 3-3,5 saat kazanabilirsiniz. Varsayalım ki bunu ev veya kendiniz için harcamak istemiyorsunuz. Her gün 3 saat fazla mesai yapsanız veya daha da basit ve belki güleceğiniz üzere elinize limon alıp satsanız, günde 3 saat! Motosikletin size kazandırdığı zaman ile elde edeceğiniz kar, sizin her ay aylık maaşınızın yarısını bulabilir ve hatta geçecektir.

Bu farkla istediğiniz gibi ekipman da alırsınız, bakım aksesuar da.

Ama gidip de işletim maliyeti çok olan bir motosiklet alırsanız bu da keyif aracıdır denir. Keyif aracı derken mesela işe gitmek için o trafikte düşük cc ekonomik sınıf otomobille değil de, bir Mercedes AMG veya BMW SUV' lardan birisiyle gidip geliyorsundur. Bu durumda kıyaslayacağın bakım maliyeti ve yakıtı da ona göre kıyaslamalısın. Yani her şekilde motosiklet ekonomiktir.

Bunu tartışacak birşey yok. Yoksa hindistan ve çin gibi ülkerlerde yollarda otomobillerin sayısı motosikletten fazla olurdu.

Her ne kadar elma+armut hesabı olsa da... motosiklet derim.

Bu hesaba göre pulsar ns200 ideal olabilir mi? NS200 düşünüyordum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------


Motosikletten motosiklete arabadan arabaya fark var.

Altımda 4k'lık motor var. 350 sigorta 60 lira vergi 150 lira yıllık bakım ücreti. Kalanı sadece benzin parası, başka da birşey yok.


10 bin tl'lik motor ile 200bin tl'lik aracın kıyaslamasının sacma olacağı gibi 50 bin TL lik motor ile 50bin TL'lik motoru kıyaslamak da sacma olacaktır.

Mantık olarak 20 bin TL olan bir motor ile 50 bin TL olan bir aracı kıyaslamak daha adil olur gibi.

Sizin motor nedir? Ben Pulsar ns200 düşünüyorum buna göre kıyaslarsak eğer? Araç olarak da yine pulsarla eşdeğer fiyatta 10 bin TL'lik lpg'li araç.

arndiol
01 Temmuz 2019, 18:02
Sizin motor nedir? Ben Pulsar ns200 düşünüyorum buna göre kıyaslarsak eğer? Araç olarak da yine pulsarla eşdeğer fiyatta 10 bin TL'lik lpg'li araç.

Mondial Vulture

Arada dağlar kadar fark var; birisi ucuz motor ve çin birisi hint motoru

CC / beygir / tork olarak zaten eziyor.
abs/vites farkı var.


Motor önerisi konusunda yardımcı olamam ama birisi at birisi eşşek :)


Eğer bütçem 5bin TL max deseydin Apache yada Vulture önerirdim ancak NS200 e bakabildiğine göre hiç düşme bu motorlara.