PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : SİNİR BOZUCU MOTOSIKLET ILANLARI



Sayfa : [1] 2

gurkan_k2
29 Haziran 2019, 16:35
https://youtu.be/TtMkxc1LSwY

muratgumus00
29 Haziran 2019, 22:14
Bi de şey var adam pislik içindeki motorunun 2 3 tane fotosunu çekip açıklamaya sadece detaylı bilgi için arayınız yazıyor.böyle adamlardan bişey alınmaz.daha ilana özen göstermeyen adam motoruna özen gösterir mi🤦♂

tommygun
29 Haziran 2019, 22:35
Benim de gıcık olduğum tabirler;

*Dosta gider.
*Gırtlak dolu.
*Full+Full
*Mişel lastik (Michael da denebiliyor)
*Akrep (Akrapoviç)
*Sigorta şişirmesi çıtır hasar.
*Gel, al, bin, git.
*Tr'de tek (Daha ülkesinin ismini tam yazmaktan imtina ediyor p..evenk)
*Daha dolusu yok.

vs daha uzar bu..

levend84
29 Haziran 2019, 22:38
Benim de gıcık olduğum tabirler;

*Dosta gider.
*Gırtlak dolu.
*Full+Full
*Mişel lastik (Michael da denebiliyor)
*Akrep (Akrapoviç)
*Sigorta şişirmesi çıtır hasar.
*Gel, al, bin, git.
*Tr'de tek (Daha ülkesinin ismini tam yazmaktan imtina ediyor p..evenk)
*Daha dolusu yok.

vs daha uzar bu..

Kuba çita 180 Ar gold

Tekerde 20 beygir
Basık
Alt motor Gergin
Kalkişta cbr yer.

Angrypower
29 Haziran 2019, 22:44
Kuba çita 180 Ar gold

Tekerde 20 beygir
Basık
Alt motor Gergin
Kalkişta cbr yer.

Bu aralar 125'lik cg'lere bakıyorum. Bir tane denk getirmek lazım. En kırmızısından :pl:

levend84
30 Haziran 2019, 01:01
Bu aralar 125'lik cg'lere bakıyorum. Bir tane denk getirmek lazım. En kırmızısından :pl:

O zaman,

125 lifan dragon oneririm,cidden çok sağlam motordur.

Pişman etmez

Angrypower
30 Haziran 2019, 01:24
Şunu ucuz yapsalar olmuyor muydu yani???

https://www.lifan.com.tr/urunler/cross/16-lifan-motor/urunler/cross/55-pony-100

https://www.lifan.com.tr/urunler/touring/13-lifan-motor/urunler/touring/41-dragon-125

Sahibinden de 3tane ilan var :queen:

gurkan_k2
01 Temmuz 2019, 07:46
Bi de şey var adam pislik içindeki motorunun 2 3 tane fotosunu çekip açıklamaya sadece detaylı bilgi için arayınız yazıyor.böyle adamlardan bişey alınmaz.daha ilana özen göstermeyen adam motoruna özen gösterir mi��♂

Dediğin gibi bari güzel fotoğraf koy

bpak
01 Temmuz 2019, 10:48
Temiz motor yazıp motora bakmaya gittiğinde sağlam grenaj olmaması 🤬🤬

emre xt125
01 Temmuz 2019, 14:06
Benim de gıcık olduğum tabirler;

*Dosta gider.
*Gırtlak dolu.
*Full+Full
*Mişel lastik (Michael da denebiliyor)
*Akrep (Akrapoviç)
*Sigorta şişirmesi çıtır hasar.
*Gel, al, bin, git.
*Tr'de tek (Daha ülkesinin ismini tam yazmaktan imtina ediyor p..evenk)
*Daha dolusu yok.

vs daha uzar bu..
“Satışa hazır mermi”
Direkt ilanı eleme nedenim.

Metela
01 Temmuz 2019, 17:50
https://youtu.be/TtMkxc1LSwY

Gürkan arkadaşım kesinlikle ilanlar konusunda haklısın, ben de aynı fikirdeyim.

Ama benim de senin için hoşuma gitmeyen bir şeyi söyleyeyim, ben doğru olanı söylemeden edemem, malum videoyu bostancı'da çekmişsin, sahilden üst bostancı'ya her yerde neredeyse ters yönde gitmişsin, hem de bu kuralsızlığını büyük bir rahatlıkla ifşa etmişsin, ben de en çok bu tip işler yapanlara uyuz ve sinir oluyorum, insanlara bunu izleyecek hevesli gençlere, daha motorla tanışmamış insanlar kötü örnek olmak mı amacınız! Bu mu motor felsefeniz! tek gaye başkalarını eleştirirken başka şeylerin umurunuzda olmaması mı? O gittiğin yollarda çocukluğum geçti, motorla eğer düzgün gitmek istesen çok az trafiğe takılırsın ama sırf o bir dakika fark için yaptığını, bir başkasının ayıbını anlatırken kendi ayıbını yaparak göstermişsin, hiç yakışmıyor!

tommygun
01 Temmuz 2019, 19:17
“Satışa hazır mermi”
Direkt ilanı eleme nedenim.

Benim de o tip ilan sahibine telefon açıp "o mermi g.tünde patlasın" diyesim geliyor.

gurkan_k2
01 Temmuz 2019, 22:05
Gürkan arkadaşım kesinlikle ilanlar konusunda haklısın, ben de aynı fikirdeyim.

Ama benim de senin için hoşuma gitmeyen bir şeyi söyleyeyim, ben doğru olanı söylemeden edemem, malum videoyu bostancı'da çekmişsin, sahilden üst bostancı'ya her yerde neredeyse ters yönde gitmişsin, hem de bu kuralsızlığını büyük bir rahatlıkla ifşa etmişsin, ben de en çok bu tip işler yapanlara uyuz ve sinir oluyorum, insanlara bunu izleyecek hevesli gençlere, daha motorla tanışmamış insanlar kötü örnek olmak mı amacınız! Bu mu motor felsefeniz! tek gaye başkalarını eleştirirken başka şeylerin umurunuzda olmaması mı? O gittiğin yollarda çocukluğum geçti, motorla eğer düzgün gitmek istesen çok az trafiğe takılırsın ama sırf o bir dakika fark için yaptığını, bir başkasının ayıbını anlatırken kendi ayıbını yaparak göstermişsin, hiç yakışmıyor!

Eleştirini kaale alırım hocam eyvallah

Kural [ Z ]
01 Temmuz 2019, 22:46
O ilanlara benimkini de ekleyebilirsiniz. Artık saçma tekliflere ve pazarlıklara sıkılınca sonu böyle oldu. Özellikle ilk paragrafa dikkat diyeyim. Adam 4-5 yaşında motosiklet alacak, mağazadan sandıktan çıkıyor da kusur arıyor gibi davranıyor. Motosikleti zorla satıyormuşum edalarına cevaben düzenlenmiştir. Almak isteyene pazarlıksız gerçek fiyatıdır. İsterseniz 1 TL altına teklif vererek alınacak cevabı görebilirsiniz.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-msx125-takas-degerlendirilir-videolu-699551856/detay/

gurkan_k2
02 Temmuz 2019, 22:42
;4484492']O ilanlara benimkini de ekleyebilirsiniz. Artık saçma tekliflere ve pazarlıklara sıkılınca sonu böyle oldu. Özellikle ilk paragrafa dikkat diyeyim. Adam 4-5 yaşında motosiklet alacak, mağazadan sandıktan çıkıyor da kusur arıyor gibi davranıyor. Motosikleti zorla satıyormuşum edalarına cevaben düzenlenmiştir. Almak isteyene pazarlıksız gerçek fiyatıdır. İsterseniz 1 TL altına teklif vererek alınacak cevabı görebilirsiniz.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-msx125-takas-degerlendirilir-videolu-699551856/detay/

Seninkide baya bi degisikmis yani bu kadar detayli ilan yazanida görmedim. Ben okumaya üşendim vallahi

Kural [ Z ]
04 Temmuz 2019, 19:20
Seninkide baya bi degisikmis yani bu kadar detayli ilan yazanida görmedim. Ben okumaya üşendim vallahi

Ve hala arayıp mesaj atıp şusu varmı busu nasıl diye soran var ::gazete::

sandıkçı
04 Temmuz 2019, 19:46
Butarz ilanlarla pek muhattap olmayın bence.%80lik bir grubun satmaya niyeti yok hayal dünyasında yaşıyor.Yazdığı fiyatlara satılamayacağı bariz belli.Kalan %20lik grubun ilanlarına bakın.Gerçekten satma niyeti olan,ötvden zengin olucaz kafasında yaşayan insanların motorlarına bide ağustos sonu eylülde bakın.Her yaz aynı keriz avı.

Dukars
04 Temmuz 2019, 20:08
https://youtu.be/TtMkxc1LSwY

bi açıklama yazaydın yiğidim.

espresso
04 Temmuz 2019, 23:45
Bir de benim ilanım var.
Bakalım bunda da bir saçmalık bulacak mısınız. Eleştirilerinizi dikkate alacağım. Yoksa buraya atmazdım linki zaten.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-abs-li-yamaha-xmax-250-2016-model-gri-701966228/detay/

Mamba09
05 Temmuz 2019, 00:42
Bir de benim ilanım var.
Bakalım bunda da bir saçmalık bulacak mısınız. Eleştirilerinizi dikkate alacağım. Yoksa buraya atmazdım linki zaten.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-abs-li-yamaha-xmax-250-2016-model-gri-701966228/detay/

Gayet güzel. Bu tarz ilanlar benim için hep daha önde olur.

Albion
05 Temmuz 2019, 07:57
Benim de gıcık olduğum tabirler;

*Dosta gider.
*Gırtlak dolu.
*Full+Full
*Mişel lastik (Michael da denebiliyor)
*Akrep (Akrapoviç)
*Sigorta şişirmesi çıtır hasar.
*Gel, al, bin, git.
*Tr'de tek (Daha ülkesinin ismini tam yazmaktan imtina ediyor p..evenk)
*Daha dolusu yok.

vs daha uzar bu..

Bir de "ciğerli" diye tabir var, ne manaya geldiğini bir bilsem :)

OkNisT
05 Temmuz 2019, 08:36
Bende bu lafa sinir oluyorum "Ciğerli makina" :cherry:
Tüpsüz dalış yapsın diye alıyoruz sanki hıııaaa.....

tommygun
05 Temmuz 2019, 09:23
Bir de "ciğerli" diye tabir var, ne manaya geldiğini bir bilsem :)

"Ciğerli" kelimesini atlamışım, iyi hatırlattın.

MimTolga
05 Temmuz 2019, 09:43
bir de 15 bin TL lik motorun 5 bin TL hasar kaydı var ve hala "Temiz" yazıyorlar. Temiz kavramını tam olarak anlayabilmiş değilim. Araba için de geçerli bu. Benim anladığım temiz kazası belası olmayan, boyası olmayan, bakımları düzenli yapılmış olan, değişmesi gereken parçaları zamanında değiştirilmiş olandır. Herkes temiz yazıyor ilana ama işin aslı öyle mi bilemedim.

esakiz
05 Temmuz 2019, 10:06
Gayet derli toplu, anlaşılır ve gerekli tüm bilgiler verilmiş. Fotoğraflar net.
Ayrıca yazım dili kullanıcı hakkında gayet pozitif bir izlenim bırakıyor.
Ben beğendim, elinize sağlık hocam..

pinkcrow7
05 Temmuz 2019, 10:27
Ciğerli tabiri yoksa o ilan çöptür.

Alman_
05 Temmuz 2019, 15:19
Bayandan, Memurdan, doktordan, avukattan bilmem ne den ? Bende bu ilanlara uyuz oluyorum.

newmoto76
05 Temmuz 2019, 15:51
Bu ilanların olması iyidir.. Bu ilanlar çoğunluğu oluşturduğu için gerçekten yalın ve doğru kelimeler ile düzgün bir şekilde ilan hazırlayan kişinin kendisi de düzgün olacağından direkt bu ilan sahiplerine yönelirim.. Malını satarken abartandan ve sokak & argo jargon ile ilan oluşturan adamın sattığı ürün ile ilgilenmem..

Örnek Doğru ilan : Satılık Motosiklet

2017 model, 8500 km.de , üzerindeki lastikler orjinal olup, herhangi bir kazası bulunmamaktadır. Kullanılmadığı zamanlarda kapalı garajda bulundurulmuştur. İlk sahibiyim.. Garanti kitapçığı ve yedek anahtarlar ile birlikte noter satışı ile teslim edilecektir..

İlana sadece bunları yazan adamın motoruna talip olurum..

Kural [ Z ]
05 Temmuz 2019, 18:40
bir de 15 bin TL lik motorun 5 bin TL hasar kaydı var ve hala "Temiz" yazıyorlar. Temiz kavramını tam olarak anlayabilmiş değilim. Araba için de geçerli bu. Benim anladığım temiz kazası belası olmayan, boyası olmayan, bakımları düzenli yapılmış olan, değişmesi gereken parçaları zamanında değiştirilmiş olandır. Herkes temiz yazıyor ilana ama işin aslı öyle mi bilemedim.

Temiz = Oto Kuaföre para verdik, temizlettik cilalattık.

gurkan_k2
05 Temmuz 2019, 23:29
Gayet derli toplu, anlaşılır ve gerekli tüm bilgiler verilmiş. Fotoğraflar net.
Ayrıca yazım dili kullanıcı hakkında gayet pozitif bir izlenim bırakıyor.
Ben beğendim, elinize sağlık hocam..

Cok teşekkür ederim güzel yorumunuz için

telike
06 Temmuz 2019, 04:01
;4484492']O ilanlara benimkini de ekleyebilirsiniz. Artık saçma tekliflere ve pazarlıklara sıkılınca sonu böyle oldu. Özellikle ilk paragrafa dikkat diyeyim. Adam 4-5 yaşında motosiklet alacak, mağazadan sandıktan çıkıyor da kusur arıyor gibi davranıyor. Motosikleti zorla satıyormuşum edalarına cevaben düzenlenmiştir. Almak isteyene pazarlıksız gerçek fiyatıdır. İsterseniz 1 TL altına teklif vererek alınacak cevabı görebilirsiniz.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-msx125-takas-degerlendirilir-videolu-699551856/detay/

Kardeşim yanlış anlma fiyat şişik bu bir
Yan sanayi parçalar takmışsın orijinali değil daha da fiyat kırma sebebi 2
Sürekli yanlış yağ kullanmışsın msx 5-30 kullanır. Sen daha kalın yağ ile yağlamayı zorlaştırmışsın, yağ pompasını yormuşsun, silindir kim bilir ne haldedir? Zira aralara girmemiştir bu 3
Son olarak da keyfi ilan koydum saplayabildiğime saplarım tarzı yaklaşımlar çok itici. 9bine yeni kasasını aldık ikinci el 5bin km de sen bu halde 10 bin yazmışsın. Motordan anlayan ve bu motosikleti ince ayrıntısına kadar bilen biri gelip (benim gibi) 6 bin max ederi dese küfür edersin. Kim kime küfür etmeli?

Kural [ Z ]
06 Temmuz 2019, 18:12
Kardeşim yanlış anlma fiyat şişik bu bir
Yan sanayi parçalar takmışsın orijinali değil daha da fiyat kırma sebebi 2
Sürekli yanlış yağ kullanmışsın msx 5-30 kullanır. Sen daha kalın yağ ile yağlamayı zorlaştırmışsın, yağ pompasını yormuşsun, silindir kim bilir ne haldedir? Zira aralara girmemiştir bu 3
Son olarak da keyfi ilan koydum saplayabildiğime saplarım tarzı yaklaşımlar çok itici. 9bine yeni kasasını aldık ikinci el 5bin km de sen bu halde 10 bin yazmışsın. Motordan anlayan ve bu motosikleti ince ayrıntısına kadar bilen biri gelip (benim gibi) 6 bin max ederi dese küfür edersin. Kim kime küfür etmeli?

O gördüğünüz ilanın ilk hali değil. İl satırı okuduysanız, ondan sonraki fiyatıdır. İlanın asıl rakkamı 7900 gibi birşeydi. Koyduğum fiyatı, saçma tekliflerle gelen (92 şahin var olur mu? Ipone versek üstünü tamamlasak? 4 bin olmaz mı? O zaman 4,5 verelim) vatandaşlara tepki olarak satış iptali şeklinde düşünebilirsiniz. Açıkçası farkedeceğinizi düşünmüştüm.

Ayrıca motosikletimde kullanmam gereken motor yağını biliyorum, teşekkür ederim. Merakınızı gidermek adına da belirtmek isterim ki silindirin de yağ pompasının da durumu şu anda çok iyi. Nereden biliyorsun derseniz her buji değişiminde endoskop ile silindir ve supap durumlarına göz atıp incelemek gibi bir huyum var. Bu da hobinin bir parçası. Kiminin tamirhanesinde sağlam lokma bulunmaz, benim kıytırık mekanda osiloskop, endoskop v.s.. mevcuttur. Bazen düşen cıvatayı bulmakta da kullanıyorum :mrgreen::bounce:

zeynelhazan
06 Temmuz 2019, 18:29
Kardeşim yanlış anlma fiyat şişik bu bir
Yan sanayi parçalar takmışsın orijinali değil daha da fiyat kırma sebebi 2
Sürekli yanlış yağ kullanmışsın msx 5-30 kullanır. Sen daha kalın yağ ile yağlamayı zorlaştırmışsın, yağ pompasını yormuşsun, silindir kim bilir ne haldedir? Zira aralara girmemiştir bu 3
Son olarak da keyfi ilan koydum saplayabildiğime saplarım tarzı yaklaşımlar çok itici. 9bine yeni kasasını aldık ikinci el 5bin km de sen bu halde 10 bin yazmışsın. Motordan anlayan ve bu motosikleti ince ayrıntısına kadar bilen biri gelip (benim gibi) 6 bin max ederi dese küfür edersin. Kim kime küfür etmeli?

Maşallah ülkemizde ne profesörler var, Honda'ya bile kafa tutan. Kılavuz 10W-30 demiş, sen 5W-30 diyip motoru ince ayrıntısına kadar bildiğinden bahsediyosun. Hangi tarafa gülüyoruz?

uzay gemisi
07 Temmuz 2019, 21:32
Benim en ayar olduğum ilan başlığına "İLK GELEN ALIR" yazanlar. Bunu yazan arkadaş nasıl yüce bir insan ve kullanıcıysa insanlar almak için sıraya geçmiş galiba onlara ithafen mesaj veriyor

telike
09 Temmuz 2019, 01:09
Maşallah ülkemizde ne profesörler var, Honda'ya bile kafa tutan. Kılavuz 10W-30 demiş, sen 5W-30 diyip motoru ince ayrıntısına kadar bildiğinden bahsediyosun. Hangi tarafa gülüyoruz?

Yürü be aslan parçası yakaldın beni :D helal olsun açıp okumuşsun kitapçığı. İyki bi 5 dedik ha. 10w40 değilmiş ama dimi koçum.
Bu arada güleceğin tarafı göstermemi istemezsin :D

istanbu_gezg
09 Temmuz 2019, 06:31
izlemedim adam cg ile gezerken sohbet ediyor ne gerek var

Kural [ Z ]
09 Temmuz 2019, 08:44
Yürü be aslan parçası yakaldın beni :D helal olsun açıp okumuşsun kitapçığı. İyki bi 5 dedik ha. 10w40 değilmiş ama dimi koçum.
Bu arada güleceğin tarafı göstermemi istemezsin :D

Bu arada, 10W-40 ile 10W-30 arasındaki farkı teknik olarak açıklayabilir misiniz?

< iLk@yy >
09 Temmuz 2019, 08:54
;4486612']Bu arada, 10W-40 ile 10W-30 arasındaki farkı teknik olarak açıklayabilir misiniz?

teknik olarak ilk rakam soğuk hava koşullarına karşı dayanıklılık ( ilk çalışma anı için ) ve max performansta çalışabileceği değeri gösterirken 2. rakam ise sıcak ( hava değil ) koşullarını temsil eder.

fakat ülkemizde kışın 10-40 yazın 10-50 gibi saçma bir tabir var esasen çokta doğru bulmadığım bir durumdur. yaz kış bellidir motosikletinizin yağı

hava sıcaklığı bunu etkilemez. etkileyen faktör motorun kendi içinde oluşan ısıdır esasen.

Cyan
09 Temmuz 2019, 10:29
Hava soğutmalı ve karbüratörlü motorlar için dış ortam sıcaklığı da etkili olabiliyor yalnız. Su soğutmalı enjeksiyonlu bir motor için yaz kış aynı kullanmak uygundur. (Karbüratör enjeksiyon arasında da çok fark yok aslında, her ikisinin de ayarı ve çalışması düzgünse. Yalnız karbüratörde fakir çalışma durumu olursa ekstra ısı oluşacaktır, o durumda hissedilir etkisi söz konusu...) Asıl mevzu hava soğutmalı mı su soğutmalı mı.

telike
09 Temmuz 2019, 16:34
;4486612']Bu arada, 10W-40 ile 10W-30 arasındaki farkı teknik olarak açıklayabilir misiniz?

Özelden yazıyorum çok detay var

arndiol
09 Temmuz 2019, 17:03
CBF250 ilanına "cc yükseltmek için satıyorum motosiklet mükemmel durumdadır" yazıp acıklama kısmına "ns200 ile takas olur" yazan arkadaşa 200 sayısı 250'den düşüktür bilgin olsun dedim gecen gün. :pr:

papanax
09 Temmuz 2019, 17:38
adam bütün trafik kurallarını s.kti attı videoda bide diyor ki kıl oluyorum ilanlara :thumleft:

ahe
09 Temmuz 2019, 17:43
adam bütün trafik kurallarını s.kti attı videoda bide diyor ki kıl oluyorum ilanlara :thumleft:

aynlara baksana zaten kostik aynası

Kural [ Z ]
09 Temmuz 2019, 20:50
Özelden yazıyorum çok detay var

Yazın bir zahmet de öğreneyim bakalım beni ilgilendiren ne farkı varmış. Bu arada yazamadınız sanırım hala gelmedi.

Neyse kabaca ben yazayım en azından.

10W-40 ile 10W-30 arasındaki fark; ikincil viskozite değeri olan yaz koşullarındaki akışkanlığı belirleyen değer üzerinedir.

Bu değerin 40 olduğu yağ, viskozite indeksini ısıl koşullarda +40 santigrat dereceye kadar stabil tutabilirken 30 olan yağ stabilitesini +30 santigrat dereceye kadar korumakta, daha yüksek ısılarda bozunma ve korumada yetersizlik başlamakta, oluşan yağ filminde yırtılma riskleri artmaktadır. (Belirtilen ısıl değer çevre ısısıdır, motor sıcaklığı değil)

Peki neden 10W-40 yağ varken 10W-30 yağa gereksinim var diyebilirsiniz. Onu da ben değil sn. telike yazabilir sanırım. Yazamazsa ben yazarım sorun değil. Konu detayı ile yazıldığında neden o yağı kullandığım da açıklığa kavuşacak... Böylece devletimiz ve milletimiz huzura erecek, dünyada açlık bitecek, herkes mutlu ve mesut yaşayacak, gökten de üç elma düşecek.

telike
09 Temmuz 2019, 22:05
;4486825']Yazın bir zahmet de öğreneyim bakalım beni ilgilendiren ne farkı varmış. Bu arada yazamadınız sanırım hala gelmedi.

Neyse kabaca ben yazayım en azından.

10W-40 ile 10W-30 arasındaki fark; ikincil viskozite değeri olan yaz koşullarındaki akışkanlığı belirleyen değer üzerinedir.

Bu değerin 40 olduğu yağ, viskozite indeksini ısıl koşullarda +40 santigrat dereceye kadar stabil tutabilirken 30 olan yağ stabilitesini +30 santigrat dereceye kadar korumakta, daha yüksek ısılarda bozunma ve korumada yetersizlik başlamakta, oluşan yağ filminde yırtılma riskleri artmaktadır. (Belirtilen ısıl değer çevre ısısıdır, motor sıcaklığı değil)

Peki neden 10W-40 yağ varken 10W-30 yağa gereksinim var diyebilirsiniz. Onu da ben değil sn. telike yazabilir sanırım. Yazamazsa ben yazarım sorun değil. Konu detayı ile yazıldığında neden o yağı kullandığım da açıklığa kavuşacak... Böylece devletimiz ve milletimiz huzura erecek, dünyada açlık bitecek, herkes mutlu ve mesut yaşayacak, gökten de üç elma düşecek.

Ben de anca müsait oldum yazıyı tamamliyim de gönderiyim diye girdim ama maşallah çok bilgilisin. İyi kitap okumuşsun kendince yorumlamışsın. Düz mantık anlatıcam daha iyi anlaman için. 10w40 10w30 dan daha kalındır viskoz yapıdadır. Düşük bostwick akışkınlığa sahiptir. Yapısını daha yüksek motor ısılarında da korur.
1-kullandığın motosiklet kaç dereceye çıkıyor?
2-kalın yağ koyduğunda kılcal aralara girip sağlıklı yağlama yapıyor mu?
Aralara girip sağlıklı yağlama yaptığına bu kadar eminsen kullan. Ki eminsindir sen. Mikroskop altında incelemişsindir de. Çok bildiğin yoldan git ne kullanırsan kullan. Ama insanları gittiğin yanlış yola da sokma.
Kalın yağ kullanarak sağlıklı bir yağlama yapmamasına ön ayak olursun
Ayrıca yağ pompasına yük bindirirsin. Basmakta zorlanacak. Yağın optimum çalışma ısısına gelmesi daha uzun zaman alacak. Sen yine de marşa bas gazla.

Mesela mt9 ların bazılarında olan bir problem egsantrik sesi. Egsantrik gergisi yağ basınçlı gergi olduğu için yağı kalınlaştırarak sesi kesen arkadaşlar var. Hata olduğunu belirtmeme rağmen bildiklerini okumaya devam ediyor.

Kral z kardeşim internetten iki bişey okuduktan sonra araştırmayı bırakma. Devam et okumaya. Yorumlamaların doğru yönde fakat ekaik bilgiden dolayı yanlış yöne sevk ediyor seni. Bi de ne bu tavırlar sidik yrıştırma havaları? Ulan mt7 kullanıcıları hep mi böyle ya :D trafikte de aynılar. Profiller hiç değişmiyor.

Cyan
09 Temmuz 2019, 23:10
Motor içindeki sıcaklık pek de dış hava koşullarına bağlı değildir ki? Radyatör kapasitesi yeterli olduğu sürece olsa olsa fan daha sık açılır ve daha çok çalışır, motorun içindeki sıcaklık (motor ısındıktan sonra) sabit kalır.

Dolayısıyla Honda başkaca bir öneri getirmediyse kılavuzda tavsiye edilen yağı kullanmak daha yerinde olur gibime geliyor...

Daha önce benzer fikir alışverişleri olmuştu, biri Türkiye İtalya'dan sıcak, o yüzden burada kullanılacak yağ farklı olur gibisinden bir şeyler yazmıştı; arkadaşlar İtalya'da kuzeyde Alpler de var güneyde Sicilya da, aradaki sıcaklık farklarını tahayyül bile edemezsiniz. Türkiye'den farklı değil... Hatta Avrupa sıcaklık rekoru da Sicilya'da kırılmış 70'lerde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------

Bu arada yukarıda yazdıklarım su soğutmalı modeller için; MSX hava soğutmalıymış, onun için mevsime ve kullanım şartlarına göre farklı vizikozitelerde yağ kullanımı mümkün olabilir belki, yine de ben olsam kılavuz yazmamışsa farklı bir yağ koymaktan imtina ederim. Kullanım tecrübesi farklı yönlendirebilir, bilemedim...

telike
09 Temmuz 2019, 23:22
Motor içindeki sıcaklık pek de dış hava koşullarına bağlı değildir ki? Radyatör kapasitesi yeterli olduğu sürece olsa olsa fan daha sık açılır ve daha çok çalışır, motorun içindeki sıcaklık (motor ısındıktan sonra) sabit kalır.

Dolayısıyla Honda başkaca bir öneri getirmediyse kılavuzda tavsiye edilen yağı kullanmak daha yerinde olur gibime geliyor...

Daha önce benzer fikir alışverişleri olmuştu, biri Türkiye İtalya'dan sıcak, o yüzden burada kullanılacak yağ farklı olur gibisinden bir şeyler yazmıştı; arkadaşlar İtalya'da kuzeyde Alpler de var güneyde Sicilya da, aradaki sıcaklık farklarını tahayyül bile edemezsiniz. Türkiye'den farklı değil... Hatta Avrupa sıcaklık rekoru da Sicilya'da kırılmış 70'lerde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------

Bu arada yukarıda yazdıklarım su soğutmalı modeller için; MSX hava soğutmalıymış, onun için mevsime ve kullanım şartlarına göre farklı vizikozitelerde yağ kullanımı mümkün olabilir belki, yine de ben olsam kılavuz yazmamışsa farklı bir yağ koymaktan imtina ederim. Kullanım tecrübesi farklı yönlendirebilir, bilemedim...

Anlatamıyosun işte dostum anlatamıyosun. Tık tık nası biliyolarsa öyle yapsınlar banane ya

Kural [ Z ]
09 Temmuz 2019, 23:42
Ben de anca müsait oldum yazıyı tamamliyim de gönderiyim diye girdim ama maşallah çok bilgilisin. İyi kitap okumuşsun kendince yorumlamışsın. Düz mantık anlatıcam daha iyi anlaman için. 10w40 10w30 dan daha kalındır viskoz yapıdadır. Düşük bostwick akışkınlığa sahiptir. Yapısını daha yüksek motor ısılarında da korur.
1-kullandığın motosiklet kaç dereceye çıkıyor?
2-kalın yağ koyduğunda kılcal aralara girip sağlıklı yağlama yapıyor mu?
Aralara girip sağlıklı yağlama yaptığına bu kadar eminsen kullan. Ki eminsindir sen. Mikroskop altında incelemişsindir de. Çok bildiğin yoldan git ne kullanırsan kullan. Ama insanları gittiğin yanlış yola da sokma.
Kalın yağ kullanarak sağlıklı bir yağlama yapmamasına ön ayak olursun
Ayrıca yağ pompasına yük bindirirsin. Basmakta zorlanacak. Yağın optimum çalışma ısısına gelmesi daha uzun zaman alacak. Sen yine de marşa bas gazla.

Mesela mt9 ların bazılarında olan bir problem egsantrik sesi. Egsantrik gergisi yağ basınçlı gergi olduğu için yağı kalınlaştırarak sesi kesen arkadaşlar var. Hata olduğunu belirtmeme rağmen bildiklerini okumaya devam ediyor.

Kral z kardeşim internetten iki bişey okuduktan sonra araştırmayı bırakma. Devam et okumaya. Yorumlamaların doğru yönde fakat ekaik bilgiden dolayı yanlış yöne sevk ediyor seni. Bi de ne bu tavırlar sidik yrıştırma havaları? Ulan mt7 kullanıcıları hep mi böyle ya :D trafikte de aynılar. Profiller hiç değişmiyor.

Hakkında bir cacık bilmediğiniz insanlar için çok yakından tanıyor edaları ile bilmişliğin tavan yaptığı noktaya varmanıza az kaldı.

Çok kitap okudum, okuyorum ve okumaya devam edicem. Sizin için sorun değil, siz okumayın. Okuldan kalan bilgiler size yetecektir. Yaşınızı başınızı bilemem ama yaşıt olduğumuzu dahi varsaysam otomotiv teknolojileri ve petrokimya konusuna sizden çok önce başladığımı, sidik yarıştırmak istiyorsanız tam yerinde olduğumuz için istediğiniz kadar yarıştırabileceğimizi de bilmenizi isterim.

Bostwick ile Akışkanlığın farkı nedir önce bunu açıklarmısınız? Ayrıca sizin gibi çok bilgili(!) birinin bilgilerinden de yararlanmak isteriz. Ama sizin gibi teknik bilgiye sahip birisi gidip de sidik yarıştırırken yağın "Kalınlığından" bahsediyorsa işler biraz cıvıyor demektir.

Sizin gibi bilgili birinden böyle bir sidik yarışında "kalınlık" ibaresi yerine viskozite veya onu oluşturan adezyon ve kohezyondan, bunların derecelerini oluşturan katıklardan ve oranlarından, yağ içerisinde bulunan deterjan katıklardan, anti asitlerden ve hatta daha ilginci antibiyotik diye sınıflandırabileceğimiz mikroorganizma çoğalmasını önleyici katıklardan, bunların bulunma nedenleri ile oranlarından, MA sınıfında hangisinin neden, ne maksatla, ne miktarda ve oranda kullanılması gerektiğinden bahsetmenizi beklerdim.

Bilmenizi isterim ki MSX125 Triger zincirinde Basınçlı Gergi(sizin tabirinizle) kullanır. Hem olayı benim en sık kullandığım motosiklet olan MSX125 ile değil de işinize gelen motosiklet(MT-07) ile tartıyor olmanız da zaten amacın süper egonuzla bağlantılı olduğunu kanıtlar nitelikte.

İnternetten iki şey değil onikibin şey okusam da sizin seviyenize gelemeyeceğim aşikar. Malesef istesem de mevcut seviyemi düşüremem. Belki bilgilerim eskiyebilir ama genellikle sık kullandığım bilgileri sürekli güncellemeyi severim. Bu arada yazdığım kitap/kitapçıklardan birkaç tanesini adresinize göndermek isterdim ama gönderemiycem, sizi köreltmek istemem. Bilgi seviyem sizinkine eşdeğer olamayacağı için zaten ihtiyacınız da olmayacaktır.

Motor yağını hobi maksadı ile incelemekte kullandığım yöntemler içerisinde maalesef mikroskop yok. Almayı düşündüm ancak kullanım alanı olarak çok az ihtiyaç duyacağım için gerek görmedim. Genellikle yeni/eski motor yağı arasındaki elektriksel geçirgenlik farklarını ölçerek, çeşitli görsel testler ile denemelerimi hobi bazında gerçekleştiriyorum. Bunun haricinde daha önce de belirttiğim gibi yine kendi çapımda endoskop ile silindir ve yanma odası ile supap durumlarını, kurum miktarı ve yanma odası çalışma ısılarını tespit ederek notlar alıyorum. Eminim ki siz de yapıyorsunuzdur(!).

Burası teknik bir forum değil. Yukarıdaki metinde dahi herkesin anlayacağı bir dili tercih etmeye çalıştım. Size de aynısını öneririm. Tabi ki niyetiniz yine kim daha uzağa gönderecek muhabbeti ise sıkılana kadar devam ederiz.

Bu arada; sn. Cyan, motor içerisindeki sıcaklık dış hava koşullarına doğrudan bağlıdır. İçten yanmalı motorlarda motorun tamamen kapalı bir ortamda bulunması soğutma sistemini çökertir, deneyebilirsiniz. Eğer bunu yaparsanız bir süre kullanımdan sonra motoru söktüğünüzde silindir cidarlarında benek benek lekeler göreceksiniz. Bu lekeler silindirin kısmi olarak yapısal bozukluğa uğradığını gösterir. Bunun yapılması zorunlu kalındığı durumlar ile soğutmanın nominal tutulamadığı durumlarda en kolay yol yağ soğutusucusu kullanmaktır, ki üreticiler genellikle bunu tercih ederler. Bunun yapılamadığı bazı durumlarda ise motor yağının niteliğini kısıtlayarak daha hassas ürün kullanımına yöneltirler. Kullanım klavuzunu açıp incelediğinizde de motor yağ viskozite indeksinin, kullanılacağı ortamdaki ortalama hava ısısına göre verildiğini göreceksiniz.

Motor içindeki ısı asla sabit kalmaz, ama sabit tutulmaya çalışılır. Esasen birinci silindire her zaman diğerlerinden çok daha düşük ısıda soğutma sıvısı(veya akışkan hava) maruz kalır. Haliyle birinci silindir her zaman diğer silindirlerden daha soğuktur. Bunun yanma ısısına, aşıntı ve genleşmeye etkilerini tahmin edebilirsiniz. Bu durum çok silindirli motorlarda (özellikle sıra tip veya birleşik silindirlerde) öngörülerek ısıl dağılıma göre malzeme işleme teknolojisinde küçük hileler/oyunlar yapılarak stabil tutulmaya çalışılır. Bu hileler her zaman gözle hemen görülemez, mesela daha çok ısınması beklenen silindirin biyel kolundaki yağ jeti biraz daha büyük tutularak püskütülecek yağın miktarı arttırılmaya çalışılabilir, su ceketleri biraz daha ince tercih edilebilir... Pistonun BDY ile KDY' leri dahi asla aynı miktarda ısı yaymaz. Sonuçta havanın da sıvının da ilk ulaştığı silindirin ısısı her zaman diğerlerinden daha düşük olacaktır, bu gözetilmeksizin üretilecek bir motor verimsiz ve kısa ömürlü olabilecek veya bundan etkilenmemesi için metalurji açısından gelişkin malzemeye yönelip maliyeti arttıracaktır.

Esasen söylediğiniz doğrudur. Benim de sıklıkla belirttiğim üzere her zaman kullanıcı talimatına, üreticinin kullanım klavuzuna uymak gerek. Lakin evdeki hesap her zaman çarşıya uymuyor. Ben yine de ilanda kullanım klavuzunda yazanı değil, kullandığım motor yağlarını belirtmeyi uygun gördüm. Siz istediğiniz yağı kullanıp ilana kullanım klavuzundakini yazmakta özgürsünüz sn. telike.

Cyan
10 Temmuz 2019, 01:20
Selam, benim demeye çalıştığım şu: Motoru kapalı bir ortamda tutmadığımıza ve motor içinde oluşan sıcaklık da dış ortam sıcaklığından çok çok daha fazla olduğuna göre, sağduyum ortalama dış ortam sıcaklığındaki 10C'lik bir değişimin çok etkisi olmaması gerektiğini düşünmemi gerektiriyor.

Dediğiniz gibi son derece ince hesaplar ve tasarımlar yapılıyor, yüzlerce saat test ediliyor, buna rağmen adamlar 10W-30 yazıp mevsimsel / bölgesel bir varyasyondan da bahsetmiyor iseler, motosikletin beklenen ve tasarımına uygun şekilde kullanımı durumunda oluşabilecek tüm koşulları hesaba katıp buna göre tasarım yaptıklarını ve bu tasarıma göre tavsiye verdiklerini teslim etmek durumundayız. En azından kendi hesabıma öyle düşünüyorum...

Ancak kullanıcısı olmadığım için, 10-40W koymanın ölçülebilir ve tekrarlanabilir pozitif bir etkisi olup olmayacağını bilemem, ama motosikleti bizzatihi tasarlamış japon mühendislerin öngördüğünden daha iyi çalışması da benim için sürpriz olur açıkçası.

Belki de ölçülebilir tekrarlanabilir bir fark yok ve 10W-40 bulmak daha kolay veya daha uygun fiyatlı ve daha fazla seçenek var, bu durumda tabi ki tavsiye edilenden farklı spesifikasyonda bir ürün kullanılır ve fayda sağlanabilir. Bununla birlikte bir şeyi iyi biliyorum o da bir sistem dahilinde bir yerdeki faydadan vazgeçmeden (yani bir kayıp yaşamadan) sistemin başka bir yerinden ek fayda sağlamak mümkün değildir, buradaki fırsat maliyetinin analizini yaparak seçme hakkı tabi ki de son kullanıcıdadır. (Yapabiliyorsa...)

telike
10 Temmuz 2019, 01:44
;4486856']Hakkında bir cacık bilmediğiniz insanlar için çok yakından tanıyor edaları ile bilmişliğin tavan yaptığı noktaya varmanıza az kaldı.

Çok kitap okudum, okuyorum ve okumaya devam edicem. Sizin için sorun değil, siz okumayın. Okuldan kalan bilgiler size yetecektir. Yaşınızı başınızı bilemem ama yaşıt olduğumuzu dahi varsaysam otomotiv teknolojileri ve petrokimya konusuna sizden çok önce başladığımı, sidik yarıştırmak istiyorsanız tam yerinde olduğumuz için istediğiniz kadar yarıştırabileceğimizi de bilmenizi isterim.

Bostwick ile Akışkanlığın farkı nedir önce bunu açıklarmısınız? Ayrıca sizin gibi çok bilgili(!) birinin bilgilerinden de yararlanmak isteriz. Ama sizin gibi teknik bilgiye sahip birisi gidip de sidik yarıştırırken yağın "Kalınlığından" bahsediyorsa işler biraz cıvıyor demektir.

Sizin gibi bilgili birinden böyle bir sidik yarışında "kalınlık" ibaresi yerine viskozite veya onu oluşturan adezyon ve kohezyondan, bunların derecelerini oluşturan katıklardan ve oranlarından, yağ içerisinde bulunan deterjan katıklardan, anti asitlerden ve hatta daha ilginci antibiyotik diye sınıflandırabileceğimiz mikroorganizma çoğalmasını önleyici katıklardan, bunların bulunma nedenleri ile oranlarından, MA sınıfında hangisinin neden, ne maksatla, ne miktarda ve oranda kullanılması gerektiğinden bahsetmenizi beklerdim.

Bilmenizi isterim ki MSX125 Triger zincirinde Basınçlı Gergi(sizin tabirinizle) kullanır. Hem olayı benim en sık kullandığım motosiklet olan MSX125 ile değil de işinize gelen motosiklet(MT-07) ile tartıyor olmanız da zaten amacın süper egonuzla bağlantılı olduğunu kanıtlar nitelikte.

İnternetten iki şey değil onikibin şey okusam da sizin seviyenize gelemeyeceğim aşikar. Malesef istesem de mevcut seviyemi düşüremem. Belki bilgilerim eskiyebilir ama genellikle sık kullandığım bilgileri sürekli güncellemeyi severim. Bu arada yazdığım kitap/kitapçıklardan birkaç tanesini adresinize göndermek isterdim ama gönderemiycem, sizi köreltmek istemem. Bilgi seviyem sizinkine eşdeğer olamayacağı için zaten ihtiyacınız da olmayacaktır.

Motor yağını hobi maksadı ile incelemekte kullandığım yöntemler içerisinde maalesef mikroskop yok. Almayı düşündüm ancak kullanım alanı olarak çok az ihtiyaç duyacağım için gerek görmedim. Genellikle yeni/eski motor yağı arasındaki elektriksel geçirgenlik farklarını ölçerek, çeşitli görsel testler ile denemelerimi hobi bazında gerçekleştiriyorum. Bunun haricinde daha önce de belirttiğim gibi yine kendi çapımda endoskop ile silindir ve yanma odası ile supap durumlarını, kurum miktarı ve yanma odası çalışma ısılarını tespit ederek notlar alıyorum. Eminim ki siz de yapıyorsunuzdur(!).

Burası teknik bir forum değil. Yukarıdaki metinde dahi herkesin anlayacağı bir dili tercih etmeye çalıştım. Size de aynısını öneririm. Tabi ki niyetiniz yine kim daha uzağa gönderecek muhabbeti ise sıkılana kadar devam ederiz.

Bu arada; sn. Cyan, motor içerisindeki sıcaklık dış hava koşullarına doğrudan bağlıdır. İçten yanmalı motorlarda motorun tamamen kapalı bir ortamda bulunması soğutma sistemini çökertir, deneyebilirsiniz. Eğer bunu yaparsanız bir süre kullanımdan sonra motoru söktüğünüzde silindir cidarlarında benek benek lekeler göreceksiniz. Bu lekeler silindirin kısmi olarak yapısal bozukluğa uğradığını gösterir. Bunun yapılması zorunlu kalındığı durumlar ile soğutmanın nominal tutulamadığı durumlarda en kolay yol yağ soğutusucusu kullanmaktır, ki üreticiler genellikle bunu tercih ederler. Bunun yapılamadığı bazı durumlarda ise motor yağının niteliğini kısıtlayarak daha hassas ürün kullanımına yöneltirler. Kullanım klavuzunu açıp incelediğinizde de motor yağ viskozite indeksinin, kullanılacağı ortamdaki ortalama hava ısısına göre verildiğini göreceksiniz.

Motor içindeki ısı asla sabit kalmaz, ama sabit tutulmaya çalışılır. Esasen birinci silindire her zaman diğerlerinden çok daha düşük ısıda soğutma sıvısı(veya akışkan hava) maruz kalır. Haliyle birinci silindir her zaman diğer silindirlerden daha soğuktur. Bunun yanma ısısına, aşıntı ve genleşmeye etkilerini tahmin edebilirsiniz. Bu durum çok silindirli motorlarda (özellikle sıra tip veya birleşik silindirlerde) öngörülerek ısıl dağılıma göre malzeme işleme teknolojisinde küçük hileler/oyunlar yapılarak stabil tutulmaya çalışılır. Bu hileler her zaman gözle hemen görülemez, mesela daha çok ısınması beklenen silindirin biyel kolundaki yağ jeti biraz daha büyük tutularak püskütülecek yağın miktarı arttırılmaya çalışılabilir, su ceketleri biraz daha ince tercih edilebilir... Pistonun BDY ile KDY' leri dahi asla aynı miktarda ısı yaymaz. Sonuçta havanın da sıvının da ilk ulaştığı silindirin ısısı her zaman diğerlerinden daha düşük olacaktır, bu gözetilmeksizin üretilecek bir motor verimsiz ve kısa ömürlü olabilecek veya bundan etkilenmemesi için metalurji açısından gelişkin malzemeye yönelip maliyeti arttıracaktır.

Esasen söylediğiniz doğrudur. Benim de sıklıkla belirttiğim üzere her zaman kullanıcı talimatına, üreticinin kullanım klavuzuna uymak gerek. Lakin evdeki hesap her zaman çarşıya uymuyor. Ben yine de ilanda kullanım klavuzunda yazanı değil, kullandığım motor yağlarını belirtmeyi uygun gördüm. Siz istediğiniz yağı kullanıp ilana kullanım klavuzundakini yazmakta özgürsünüz sn. telike.

Tamam .