PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : en iyi bilinen mi en uyumlu olan mı?



kadiRR s
27 Haziran 2019, 21:50
Herkese merhaba, merak ettiğim birşeyi daha sizlere sormak istedim. Motosiklette en iyi bilinen suspansiyon markası öhlins bildiğimiz üzere, ve bir çok marka ürettiği herhangi bir modelini bir de sp adı altında öhlins marka süspansiyon ekleyerek satıyor. Ve birçok insan genel de sp modellerini tercih ediyor. Uzun lafın kısası Öhlins marka süspansiyonu bu kadar ayrılacıklı kılan sebep nedir? bir tek kawasaki kullanmıyor öhlins ve wsbk da neredeyse rakipsiz kendisine en uyumlu marka olan showayı tercih ettiği için mi?


NOT: Sadece merak ve bilgi edinmek amacı ile sordum soruyu.

hasmet
28 Haziran 2019, 08:19
Sorunuzda bazı hatalı varsayımlar mevcut.

Kawasaki en pahalı modeli olan H2R'da Öhlins kullanıyor son iki senedir.

"En uyumlu süspansiyon markası" diye bir şey olduğunu da zannetmiyorum.

Fren konusunda Brembo neyse, süspansiyonda da Öhlins öyle bir şey. Tek değil, ama en ön çizgide. Showa ve KYB genelde daha hesaplı modellerde tercih edilen süspansiyon markaları.

Süspansiyon, ilk başta motosikleti yolda tutan, ikincil olarak ta zevkli yapan, konforlu kılan, güvenli yapan bir parça. Kaliteli olanları da fiyatlı. Sebepleri bayağı teknik, İngilizceniz varsa internette çok fazla bilgi mevcut, araştırıp okuyup öğrenmeniz lazım. Fiyat farki bosuna degil.

kadiRR s
28 Haziran 2019, 16:46
Sorunuzda bazı hatalı varsayımlar mevcut.

Kawasaki en pahalı modeli olan H2R'da Öhlins kullanıyor son iki senedir.

"En uyumlu süspansiyon markası" diye bir şey olduğunu da zannetmiyorum.

Fren konusunda Brembo neyse, süspansiyonda da Öhlins öyle bir şey. Tek değil, ama en ön çizgide. Showa ve KYB genelde daha hesaplı modellerde tercih edilen süspansiyon markaları.

Süspansiyon, ilk başta motosikleti yolda tutan, ikincil olarak ta zevkli yapan, konforlu kılan, güvenli yapan bir parça. Kaliteli olanları da fiyatlı. Sebepleri bayağı teknik, İngilizceniz varsa internette çok fazla bilgi mevcut, araştırıp okuyup öğrenmeniz lazım. Fiyat farki bosuna degil.

abi aslında bende tam senden cevap bekliyordum :) En uyumlu yazmamın sebebi showa kullanmasına rağmen wsbk da zx10r'ın hem bir nebze daha güçsüz hem de Öhlins kullanmamasına rağmen V4r, R1M den daha iyi sonuçlar almasından dolayı söyledim. Bu arada H2R'da ön çatallar hala KYB abi H2R gibi motosiklette KYB kullanmak ucuza kaçmak olmuş. Abi sormak istediğim birşey de motosiklette süspansiyon değişikliği yapmak zor bir işlem midir? ingilizcem çok iyi olmadığı için yabancı kaynaklarda bazı yerleri tam olarak anlamıyorum.

hasmet
28 Haziran 2019, 21:45
Burada süspansiyonu kişiye özel güzelinden halletmek $3000 civarı aşağı yukarı. Kaliteli süspansiyon pahalı. Motosikletin karakteri tümden değişiyormuş ama.

Eski CB1000R'ımın tam ayarlanabilir Showa takımı vardı, fabrikadan. Ama kalite vasattı, ve 70 kilo sürücü için ayarlanmış gibiydi. Süspansiyonu elden geçirmeyi ciddi ciddi düşünmüştüm. Ama o kadar para harcadıktan sonra elimde ABS bile olmayan bir makina kalacaktı, o yüzden motosikleti değiştirmek daha makul geldi.

SP versiyonları çok iyi fikir. Naked için konuşacak olursak, prestijli Avrupa motosikletler (üst düzey Ducati, Triumph, KTM) zaten güzel süspansiyonla geliyor, ancak fiyatlar yüksek. Japonlar daha dayanıklı, ancak fiyatı uygun tutmak için süspansiyon ve frenden taviz verebiliyorlar. MT10 ile SP versiyonu arasında $3000 fark yok, ancak çok iyi süspansiyon yanında full renkli ekran gibi bir çok özellikle geliyor. Üstelik süspansiyon fabrika ayarlı ve garantili.

kadiRR s
28 Haziran 2019, 23:01
Anladım abi, tecrübe ve bilgilerini paylaştığın için teşekkürler. :)