PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorlarda kilometre



Veganomi
22 Haziran 2019, 00:45
Merhaba, motorlarda kilometre konusunda ne gibi yorumlarınız var? Kastım şu kilometreden sonra bu motor alınmaz falan.. Yada yeni motor yapılıyor bazılarına sakıncaları vs var mı?
50.000km de olan bir motor alınır mı?

54RR
22 Haziran 2019, 00:48
Ne tür motosiklet alacağına bağlı. Mesela racing motorda 30 bin kmden sonra biraz dikkatli olmak lazım. Ama touring tarzı motorlarda 60-70 bin km de bile sağlam bulunabiliyor. Bu aslında km den çok kaç kişinin nasıl kullandığına bağlı.

__sArSıLmAz__
22 Haziran 2019, 01:25
Temiz kullanılmışsa,100 bin km üzeri gider hiç bişeyde olmaz ama bizim ülkemizde km takıntısı var sıkıntı o,50 bin km nin üzerinde satmak zor oluyor yoksa düzgün kullanılan bi motor için 50 binde 100 binde motor biter diye bişey yok,mesela gir internet e bak 2005 model motorda 45-50 bin km de 2015 modelde 45-50 bin km de :) niye : km düşürüyor namussuzlar ,kimiside motorun anasını belliyor motor 40-50 bin km de iniyor gibi gibi ...

motohazar
22 Haziran 2019, 01:38
Dostum bak yabancı gruplarda dolaşıyorum
Motorum 80 bin de adamlar neden gezmiyorsun diyor 2005 model ya motor f650gs hiç motor yaptırmadan grupda 400 bin yaptığını iddia edenler var çok gerçek bir örnek istersen de ankara bir polis abim de f650gs 2003 model ve 2009 dan beri onda olduğunu söylüyor ve şu sn 260 bin de diyor kendisi polis

Nikkfurie
22 Haziran 2019, 01:47
İngiltere de Suzuki Vstrom kullanan biri vardı , bakımlarını kendi yaptığı ve çok gezdiği için takip ederdim yıllar önce , 350bin km de ki motoruna güvenerek uzun yollara çıkıyordu , belki kilometreden ziyade bakımlarını düzgün yapmak yada agresif kullanmamak daha etkilidir..

hasangazili
22 Haziran 2019, 06:57
Bir motorun km'si bu motorun ömrü hakkında kesin bilgi vermez. Sadece fikir verir. Motor ömürleri km ile değil çevirdiği toplam devir sayısıyla ölçülür. Bir motor genelde redline da kullanılıyorsa sakin kullanılan bir motorla aynı kilometrede iken motor aşınması iki katı(kabaca) olacaktır.

istanbu_gezg
22 Haziran 2019, 07:12
beinm makina 57 binde aldım şu an 68 binde bakımlı tıkır tıkır çalışıyor aslında km değilde bakımlı olması önemli bence

100 bin getiricem bunu bu sene :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:09 ----------


Dostum bak yabancı gruplarda dolaşıyorum
Motorum 80 bin de adamlar neden gezmiyorsun diyor 2005 model ya motor f650gs hiç motor yaptırmadan grupda 400 bin yaptığını iddia edenler var çok gerçek bir örnek istersen de ankara bir polis abim de f650gs 2003 model ve 2009 dan beri onda olduğunu söylüyor ve şu sn 260 bin de diyor kendisi polis

birde şöyle bir bilgi var motor açıldıysa alınmaz arkadaşın xmax 40 binde açıldı şu an 100 km yi geçti hala çok düzgün hala çok güzel, biraz kulaktan dolma laf salatası

ayrıca motor yaptırmak derken bir silindi üst kapak 1-2 parça daha değişiyormuş yani sıfırdan motor yapmak diye birşey yokmuş zaten....

telike
22 Haziran 2019, 10:36
Ne tür motosiklet alacağına bağlı. Mesela racing motorda 30 bin kmden sonra biraz dikkatli olmak lazım. Ama touring tarzı motorlarda 60-70 bin km de bile sağlam bulunabiliyor. Bu aslında km den çok kaç kişinin nasıl kullandığına bağlı.

60 70 bin ne adamlar 1milyon km yapıyor touringlerle

uzay gemisi
22 Haziran 2019, 10:46
Nerede bakım yapıldığı belli olmayan 20,30 bin kmnin üzerinde ki motor kesinlikle alınmaz. Yetkili servisinde bakım kaydı olan, temiz binilmis bir motosiklet her kmde alınabilir. Kilometreden çok bakım önemlidir. İkinci el alırken mutlaka servis kaydı olmasına özen gösteririm. Ne olduğu belli olur motorun. Merdiven altı tamirci dükkanlarında yapılan bakım kesinlikle yetkili servisin yerini tutmaz. Yetkili serviste koydukları yağ bellidir, uygulanan prosedür bellidir o yüzden yetkili servis bakımlı olduktan sonra her motor her kmde alınır. Geçenlerde sahibindende 2013 model 38 binde r6 vardı. ilk sahibinden adam 38 bine kadar bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırmış bu motor kaçmaz mesela

pikatel34
22 Haziran 2019, 11:19
bu bizim milletteki km takintisindan dolayı bazen km indirenlere hak veriyorum bu millete reva çünkü. 50 bin km ye "ooo bitmis o abi alınmaz " diyenlere çaksınlar o motorları

screamaykut
22 Haziran 2019, 11:25
8 yasında 73 bınde bır motorum var km sayacı sıkıntı degıl baktıkdan sonra devam bır sıkıntısı olmaz

newmoto76
22 Haziran 2019, 11:37
Km meselesinde teknik olarak olay şudur ;

a) Yüksek km kompresyon oranı yüksek ( sıkıştırma oranı yüksek motorlarda ) sakıncalıdır. Çünkü motor performans ve yüksek verim için yapılmıştır.
b) Düşük cc km ilişkisi vardır. 150 bin km üzerinde halen revizyon görmemiş motorların büyük bölümü 500 cc ve üzerindedir. istisnalar vardır yani Yamaha nın YBR si vs gibi. Burada da malzeme kalitesi ve düşük sıkıştırma oranı , düşük devir çevirme gibi durumlar sözkonusu..

En uzun km. ye uygun olan motosikletler yüksek cc ve düşük kompresyon / sıkıştırma oranına sahip motorlardır.

Bu iş ağırlıkla motorun malzeme kalitesi ile de ilgili.. Yani Japon ile istisnalar hariç revizyonsuz daha çok km yaparsın.. Çinli hintli ile daha az.. 10 Japondan 1 i yüksek km.de sorun çıkartır.. 10 Hintli veya çinliden 5 i sorun çıkartır.. ( en azından şimdilik böyle )

ogzcngdk
22 Haziran 2019, 11:42
Bu motor hacmine, silindir sayısına, calıştığı devir aralığına, bakımına ve kullanım şekline göre değişir.

Yüksek hacimli motorlar daha uzun ömürlüdür.

buzu
22 Haziran 2019, 15:39
Km oynatmanın da kolay oldugunu unutmamak lazım dikkatli alışverişler

Veganomi
16 Temmuz 2019, 21:08
Mesela Yamaha YZF R25'de 40.000 KM üstü ? Veya siz kaç kmden sonrasını dersiniz sıkıntılıdır diye..

YasinC
16 Temmuz 2019, 21:28
400.000 mile yapan vstrom linkini bırakayım

https://www.stromtrooper.com/dl1000-2002-2012/318818-400-000-mile-k3-dl1000-v-strom.html

Bu süreçte değişenler

255 quarts of oil used (64 gallons)
85 oil filter changes
56 tires (23 front, 33 rear)
22 brake pad sets (15 front, 7 rear)
19 chains
10 spark plug changes
9 sprocket sets
8 wheel bearings (4 front, 4 rear)
4 batteries
4 fuel filter changes


Bizim ülkede ne hikmetse motorlar 50 binde sıkışıp kalıyor. Yaş yükseldikçe kilometreler sabitleşiyor.

blueway2
16 Temmuz 2019, 22:38
Tanıdık ve güvenilir biri olmadıkça alınmaz

cinsherif
16 Temmuz 2019, 22:51
Benim servis kaydım artık garanti bittiği için kendim yapıyorum. Motul yağ alıp koyuyorum 4750 km ye gelince serviste aynı işi yapıyor bana bir artısı varmış gibi gelmiyor. Yeterki elin anahtar tutsun. Bence kimin yaptığı önemli. 2. Kez yaptım bakımı bir sonraki bakımda buji değişecek bilmiyorum kendim yaparmıyım ama yapmaya çalışacağım

jacob34
16 Temmuz 2019, 22:56
Merhaba, motorlarda kilometre konusunda ne gibi yorumlarınız var? Kastım şu kilometreden sonra bu motor alınmaz falan.. Yada yeni motor yapılıyor bazılarına sakıncaları vs var mı?
50.000km de olan bir motor alınır mı?

Bence 4 silindir alınmaz. Günümüz şartlarında en dertsiz kullanabileceğin motor tek silindir 660 cc dir. (Aprillia Pegaso 650 , Yamaha Xt-x , Xt-r , Tenere , Mt-03) aklıma gelen bunlar. bu motorları kolay kolay bozamazsın. yağını değiştirmeyi unutup 10 bin km gittim desen inanması zor olmaz. şahsen tam olarak 50 bin km de malum sitede mt-03 için kolları sıvamış bulunmaktayım.

nyk
17 Temmuz 2019, 00:18
motorun türü, nasıl kullanıldığı ve bakımlarının nasıl yapıldığı çok önemli km tek başına çok bir anlam ifade etmiyor.

Ufak CC performanslı motosikletlerde bence daha dikkatli olmak lazım çünkü sürekli sıkıştırılarak kullanılmış olma ihtimali yüksek. R1'i sürekli sıkıştırarak kullanabilmek imkansıza yakın ama R25le her viteste kesici yaparak gezenlerin sayısı az buz değil mesela. bir de ufak cc motosikletleri genelde yeni öğrenenler ve maddi nedenlerle tercih edenler kullandığından bamkımlarının ihmal edilmiş olma ihtimalide daha yüksek.

cruiser ve touring motorlarda hem kullanıcı profili daha düzgün hem de motorlar performanstan ziyade uzun ömür için tasarlanmış o yüzden onlarda km nin çok bir anlamı yok bence bakımları düzgün yapılmış olduğu sürece tabii.

arndiol
17 Temmuz 2019, 09:24
motordan motora değişir ancak ülke profili de önemli.

Apaçi tayfa motosikletin anasnı ağlatıyor. 20 bindeki motor 80bindeymiş gibi acı cekerek hareket ediyor.

Kullancıya güvenmediğimiz için düşük km bakıyoruz sanırım. Ancak standart olmak gerekir ise bir cbf150 de 50bin km alınır ancak bir mondial driftte 20bin km alınmazç

Lucas
17 Temmuz 2019, 12:44
Biz bakımı sadece yağ değişimi olarak gördüğümüz için, onu da doğru dürüst yapmadığımız için ilanlardaki motorlar hep 40-50 bin kilometrelerde.
O yüzden pek kilometreye takılmamak lazım, hangi motorun kaç kilometrede olduğu belli değil. Geçmişi bilinen veya bilinmiyorsa servis kayıtlı her motor kilometresine bakılmaksızın alınabilir. Böyle yazıyoruz da, sonra alırken hepimiz kilometre düşük olsun da satarken zorlanmayalım diye uğraşıyoruz :)

uzay gemisi
17 Temmuz 2019, 13:09
Bütçeye göre değişir. Genelde bütçeme göre en düşük kmdeki aracı bulmaya çalışırım.
20 bin liraya aynı marka aynı model 10 binde de motor var 30 binde de. 30 bindekine aynı parayı verecek halim yok.
Bu işler tamamen bütçe meselesi. bütçe düşük ve yüksek km motorlara bakılıyorsa mutlaka yetkili serviste bakımlarının kaydı olması gerek. Sağda solda şu ustama yaptırdım şu kişiye yaptırdım boş muhabbetler. Servis kaydı olduğu sürece her km deki motor alınır ama servis kaydı bizim ülkede sıkıntılı servise giden yok.

MahmutBiner
17 Temmuz 2019, 17:28
Merhaba, motorlarda kilometre konusunda ne gibi yorumlarınız var? Kastım şu kilometreden sonra bu motor alınmaz falan.. Yada yeni motor yapılıyor bazılarına sakıncaları vs var mı?
50.000km de olan bir motor alınır mı?

50. 100. 150 bin km motosiklet alınır :) 20 binde aldığınız motosiklet 50 bine gelince ne yapacaksınız ? veya aynı motosiklet binmeyi çok sevdiğiniz için 100. km geldiğinde ne yapacaksınız ? tabiki her kmler motosiklet alınır satılır. Burada önemli olan motoiskletin kondisyonu bakımı durumu. Ülkemizde km ve yıl takıntısı maalesef meşhur. Daha motosiklet almadan düzgün bir motosiklet bulmadan adamlar abi o 5 yaşında abi o 50 binde şeklinde muhabbetler duyunca daha araya girmiyorum :) 50 binde 100 binde motor alınmaz diyen arkadaşlarınız motosikletle kaç km yol yaptığı ortada o sözlere çok kulak asmayın.

atalayalper
17 Temmuz 2019, 17:42
İtalya'ya gidin ve sokaklarda park etmiş motosikletlerin km'lerine bir bakın. İspanya ve Fransa da olur. Kilometre takıntısı bizim ülkemizde maalesef var tabii ki ikinci el alırken en düşük olan km tercih edilmek istenir bu çok doğal ama motorun türüne göre markaya göre değerlendirip yüksek km yapmış fakat "düzgün bakılmış" her motor alınabilir sorunsuz olarak da kullanılmaya devam edilir.

hasmet
17 Temmuz 2019, 18:29
Bence 4 silindir alınmaz. Günümüz şartlarında en dertsiz kullanabileceğin motor tek silindir 660 cc dir. (Aprillia Pegaso 650 , Yamaha Xt-x , Xt-r , Tenere , Mt-03) aklıma gelen bunlar. bu motorları kolay kolay bozamazsın. yağını değiştirmeyi unutup 10 bin km gittim desen inanması zor olmaz. şahsen tam olarak 50 bin km de malum sitede mt-03 için kolları sıvamış bulunmaktayım.

Dizayni duzgun olduktan sonra 4 silindir de, 6 silindir de uzun sure problemsiz calisiyor. Ornekleri cok. Ufak hacimli 4 silindir yerine yuksek hacimli tek silindirin maksimum piston hizi da (silindir asinmasi), ve krank koluna bindirdigi yuk te (ve dahi asinma da) yuksek olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------

Cok ilginc. Arkadas diger basklikta boyle bir mesaj yazmis:


aldığınız uc bes dolar prim yapsın ama ulke batsin razisiniz nasil bir memleketse haini bitmiyor

Baska bir arkadas boyle bir soru yoneltmis:


Hiç vergi kaçırdınız veya vergi kaçırmaya aracılık ettiniz mi? (Esnafsanız hiç fiş kesmeden satış yaptınız mı, çalışan iseniz hiç elden para aldınız mı? Hiç KDV ödememek için fişsiz alışveriş yaptınız mı? vs. vs. Tonla örneği çeşidi var...) Evet ise kulübe hoş geldiniz...

Ben de ona cevap yazmisim:


Ona buna vatan haini diyenin ne kendine, ne de desteklediklerine zerre toz konduracağını zannetmiyorum. İkiyüzlülük olmadan "Üç kuruş için dürüstlüğünü pazarlayan insan mı canını verecek vatanı için?" sorusuyla yaşamak mümkün değil çünkü. Bizden delikanlısı, vatanseveri, kahramanı yok diyelim olsun bitsin. Laf ucuz nasıl olsa.

ve bugun ayni arkadas bunu yazmis:


bu bizim milletteki km takintisindan dolayı bazen km indirenlere hak veriyorum bu millete reva çünkü. 50 bin km ye "ooo bitmis o abi alınmaz " diyenlere çaksınlar o motorları

Saga sola vatan haini diyen ve kendi kafasinda milleti dolandirmayi hakli cikaran mantalite birbiriyle ne kadar da uyumlu degil mi?

Cyan
17 Temmuz 2019, 18:51
Ziyadesiyle uyumlu... :cat:

sutlusoda
18 Temmuz 2019, 11:29
Roket atsaydın :D




Saga sola vatan haini diyen ve kendi kafasinda milleti dolandirmayi hakli cikaran mantalite birbiriyle ne kadar da uyumlu degil mi?

arndiol
18 Temmuz 2019, 11:31
Roket atsaydın :D

https://pbs.twimg.com/media/CGFt09CU0AAnFO4.jpg

maktama
18 Temmuz 2019, 13:29
Bizim ülkemizde bakım denilince yağ, yağ filtresi, hava filtresi, belki arada buji(o da ölmüşse) değişimi anlaşılıyor, bir de zincir yağlama. Halbuki böyle değil, benim önceki motorumda(pulsar) servis kitapçığına göre 30bin km'de ön+arka lastik rulmanlarının değişimi gerekiyor, bakın "kontrolu" değil "değişimi" gerekiyor. Ama hangi kullanıcı yaptırmıştır şimdiye kadar, hangi servis "bu da yapılmalı" demiştir, dese de sağlam görünen sıkıntısı olmayan rulmanı bizde hangi kullanıcı değiştirmek ister çok merak ediyorum. Sonra da sıkıntı çıkınca "sıkıntılı bu motor yeaaa" oluyor.

Ben orjinali de skf olan ön+arka rulmanları İstanbul'da skf rulman bayisinden ve sökme aparatını aliexpressten kendim alarak önrulmanları değişmiştim 30bin km'de, arka rulmanlara aparat yeterli olamamıştı. 42bin'de sattım 1 hafta kadar önce ve elimdeki arka rulmanları da verdim adama ve " sorunu yok şu anda ama değiştir/değiştirttir serviste" dedim.

Yine belli km'de benzin hortumunun değişimi, hava hortumunun değişimi vs vs gerekiyor, kim hangi servis bunları arıza çıkartmadan yapıyor, yapmak istese de yüzdekaç kullanıcı izin verir ki? Çünkü servis ücretleri zaten el yakıyor, bir de bozulmayan parçayı değiştirmeye kalkarsanız hem fiyat artıyor, hem de servisin ismi kazıkçıya çıkıyor. Servis için bu durum "iki ucu şeyli değnek". Ha ama aslında 2 saat sürmesi gereken bu ağır bakımı yarım saatte yapıp "bunun süresi aslında 2 saat" deyip 2 saatlik bakım parası alan marka motor servislerini de biliyoruz(faturalarını paylaşmışlardı arkadaşlar face grubunda/forumda).
anlayacağınız neresinden tutarsanız elinizde kalıyor. Ben de bakımları kendim yapıyorum artık.


https://pbs.twimg.com/media/CGFt09CU0AAnFO4.jpg

Bu ise hep ayrı bi değişikmiş. Neyin kafası bu acaba?:santa:

arndiol
18 Temmuz 2019, 13:38
Bizim ülkemizde bakım denilince yağ, yağ filtresi, hava filtresi, belki arada buji(o da ölmüşse) değişimi anlaşılıyor, bir de zincir yağlama. Halbuki böyle değil, benim önceki motorumda(pulsar) servis kitapçığına göre 30bin km'de ön+arka lastik rulmanlarının değişimi gerekiyor, bakın "kontrolu" değil "değişimi" gerekiyor. Ama hangi kullanıcı yaptırmıştır şimdiye kadar, hangi servis "bu da yapılmalı" demiştir, dese de sağlam görünen sıkıntısı olmayan rulmanı bizde hangi kullanıcı değiştirmek ister çok merak ediyorum. Sonra da sıkıntı çıkınca "sıkıntılı bu motor yeaaa" oluyor.

Ben ön+arka rulmanları İstanbul'da skf rulman bayisinden ve sökme aparatını aliexpressten kendim alarak önrulmanları değişmiştim 30bin km'de, arka rulmanlara aparat yeterli olamamıştı. 42bin'de sattım 1 hafta kadar önce ve elimdeki arka rulmanları da verdim adama ve " sorunu yok şu anda ama değiştir/değiştirttir serviste" dedim.

Yine belli km'de benzin hortumunun değişimi, hava hortumunun değişimi vs vs gerekiyor, kim hangi servis bunları arıza çıkartmadan yapıyor, yapmak istese de yüzdekaç kullanıcı izin verir ki? Çünkü servis ücretleri zaten el yakıyor, bir de bozulmayan parçayı değiştirmeye kalkarsanız hem fiyat artıyor, hem de servisin ismi kazıkçıya çıkıyor. Servis için bu durum "iki ucu şeyli değnek".



Bu ise hep ayrı bi değişikmiş. Neyin kafası bu acaba?:santa:

garip insanlar dolu ülke :queen:


açıkçası ülkemizde olan bakım sürecini insanlara değil ülke standartlarına bağlıyorum.

gün sabah 8 aksam 7 çalışan bir insanım; tek boş günüm pazar. Aksamları ve pazarları servis calısmıyor; motoru kime baktıracagım? 1 aydır yağını değiştirmeye götürecek vakit bulamadım ki diğer bakımlarını yapmak ayrı bir zorluk.

500 km de bir zincir yağlayığ 2 bin km de bir ustaya bakıma sokuyorum o da artık ne yapıyor bilmiyorum. Açıkçası evli ve benim kadar yogun calısan bir birey pazar günü öğlene kadar uyuyup kahvaltı vs. aksam da 3 saat dısarı cıksa gün bitiyor, hangi ara motor bakımını kendim yapmayı öğreneceğim vs. vs.

amerikada 3 asgari ücrete alınan harley motoru biz 36 asgari ücrete alıyoruz, ama genel olarak motosiklete bu kadar fazla para yatırsak bile üzerine cok düşmüyoruz.

şartlar, hayatlar.

maktama
18 Temmuz 2019, 13:52
Tabi ki haklısınız, ancak zaten tam da bu ülke standartlarından dolayı kendim yapıyorum bakımları.
Zira 120tl'ye 45 dakikada halledebildiğim yağ+yağ filtresi değişimi servise gidersem 300-350tl + 3 saatime(git bekle gel) mâl oluyor. Yani kendim yaptığımda hem zaman kazanmış hem de 45 dakikada 200tl kazanmış oluyorum. Ben mühendisim, şuandaki işimde bırakın 45 dakikayı günde 200tl kazanmıyorum. Bu şeklilde yapılan işi bilmiş de oluyorum, güvenle biniyorum.
Kesinlikle katılıyorum "şartlar, hayatlar". :cat:

hasmet
19 Temmuz 2019, 10:20
Roket atsaydın :D

Bazi laflarin tepki gormesi lazim... Kimse rahat rahat ona buna vatan haini diyememeli. Diyorsa da tepkiyi goze almali.

arndiol
19 Temmuz 2019, 10:26
Tabi ki haklısınız, ancak zaten tam da bu ülke standartlarından dolayı kendim yapıyorum bakımları.
Zira 120tl'ye 45 dakikada halledebildiğim yağ+yağ filtresi değişimi servise gidersem 300-350tl + 3 saatime(git bekle gel) mâl oluyor. Yani kendim yaptığımda hem zaman kazanmış hem de 45 dakikada 200tl kazanmış oluyorum. Ben mühendisim, şuandaki işimde bırakın 45 dakikayı günde 200tl kazanmıyorum. Bu şeklilde yapılan işi bilmiş de oluyorum, güvenle biniyorum.
Kesinlikle katılıyorum "şartlar, hayatlar". :cat:

temel ile alakalı hocam.

açıkçası boş vaktimde keşke motor almıs olsaydım da gencken olayları çözseydim diye düşünüyorum.

jarre
19 Temmuz 2019, 10:29
milletdeki km takıntısı yüzünden servis bakımlı 2016 model 29bindeki motorumu satamadım.km gören ölü muamelesi yapıyor motora .her 20 binde motormu alacak bu millet zenginmiyiz o kadar .çok enteresan işler.araba olunca 300 bin 500 bin alırlar.motora gelince ooo çok bilmem ne

snappy x
19 Temmuz 2019, 17:42
Benim cbf 2015 model 14 bin kilometrede, adam diyor ki kurye çıkması mı :) ya sabır ülkedeki şartlar yüzünden rahatla kendi malımızla gezemiyorz..

stubborn
19 Temmuz 2019, 18:09
Yurtdışındaki motorları bizimkilerle kıyaslamak ne derece doğru olur bilmiyorum herkesçe asfalt kalitemiz ve ekonomik sebeplerden ötürü geciktirmek zorunda kaldığımız bakımlarıda göz önüne almamız gerektiğide bir gerçek :salut: keşke aksi olsa...

Blackeagletr
19 Temmuz 2019, 20:03
Kullanım şekli ve bakım, "Şu kmde bu motor alınır mı?" sorusunun baş cevabı.

Racing bir motorda, gerek yüksek devir, gerek ani hızlanmalar, gerek teker yapmalar ve bunların baş sorumlusu olan şevkli kullanıcıları yüzünden yüksek km, yüksek maliyetli arıza açısından riski epey arttırıyor. Şahsen ikinci el bir racing tercih edeceksem, motor kadar motorun sahibine de bakarım, gözüm tutmazsa almam. Racingde büyük risk, nasıl kullanıldığı bilinmeyen 30-40 bin kmyi geçmiş motor almak. Alınacaksa da, kenarda en azından 5-6 lira durmalı her duruma hazırlık olarak.

MT 07, 09, Z750 ve türevi nakedlarda da durum racing ile benzer olabiliyor temizini, iyi kullanılmışını bulmak nispeten daha kolay.

Sport touring, touring, enduro, cruiserlarda temizini bulmak çok daha rahat. Şahsen iyi durumda, hele ki ilk sahibinden kullanılmış bu tarzdaki motorları, yıpranmaya bağlı fiyatına uygunsa 80-90 bin kmde de alabilirim. Ancak yine 4 silindirlilerine temkinli yaklaşmak lazım :)

Bakım konusunda ise, ülkemizde bakım sadece yağ+yağ filtresi+hava filtresi+buji'den ibaret sanılıyor.

Bunun zincir dişlisi var, keçeleri var, amortisör yağı var, rulmanları, burçları, diskleri, fren ve soğutma sıvıları, egzantrik zinciri, subapları ve ayarı var. Alacağım kişi eğer bu konulara vakıfsa ve bu konular hakkında birşeyler yaptıysa zaten motoruna iyi bakıyor kıymet veriyordur, çok daha gönlüm rahat alırım bahsi geçecek motoru.