PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ybr Anlamadığım Sorunlar



kygsz
21 Haziran 2019, 13:18
İlk ve en onemli sorun vites gecislerindeki kararsizlik vites düşürken bazen vites pedalina iki kez basmak gerekiyor ilk basişta boşluk var 2-3 kez basinca dusuyor ,yukselirken bazen yukselmiyor pedal yukari sorunsuz kalkiyor ama ayni viteste kaliyor
İkinci sorun jikle,motoru calistirdiktan sonra jikle acinca stop ediyor burasi normal ama jikle acikken calistirinca da motor stop ediyor devir yukselmiyor(motor soguk ve sicakken de denendi)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:55 ----------

Yukarı. ,

MaryJane
21 Haziran 2019, 13:53
Az Daha Koy Ybr Al Dediler Alındı Sonuc Husran 😁😁

yokon
21 Haziran 2019, 14:04
Motor yağı eskiyince bu sorunlar yaşanabilir. Motor yağı yeniyse bir ustaya baktırmalısın.

kygsz
21 Haziran 2019, 15:55
Motor yağı eskiyince bu sorunlar yaşanabilir. Motor yağı yeniyse bir ustaya baktırmalısın.

En yakın servis 250 km uzakta yolda bırakır endişesi var

mavzer-i
21 Haziran 2019, 16:02
En yakın servis 250 km uzakta yolda bırakır endişesi var

sen nasıl biyerde yaşıyorsun. istanbulu uctan uca gitsen okadar etmiyor.

vites geçişlerini düşük devirde mi yapıyorsun peki.

Kural [ Z ]
21 Haziran 2019, 17:27
YBR al denmiştir de hurda al denmemiştir büyük ihtimalle.

Yağı, debriyajı v.s. sağlamsa motor karpuz gibi yarılacak, dişliler ile geçiş mekanizmaları kontrol edilecek, parçalar değişip toplanacak, 100.000 km daha kullanılacak.

uzay gemisi
21 Haziran 2019, 17:32
Jikle kısmı bütün ybrlerde kronik jikle ile çalışmıyor mutlaka çalıştırırken gaz vermek gerekiyor o sorunu çözmek için kırk takla attım karbüratörü soktum temizledim kaç kez hava ayarı rölanti heryerini oynadım düzelmedi. Vites kısmı ise debriyaj ayarin bozuksa yapabilir debriyaj kavraması çok aşağıda mi kalıyor?

kovboy03
21 Haziran 2019, 20:26
sen öne motor çalışmazken 1.vitese geçir sonra motoru debriyaja basarak motoru ittirmeye çalış gitmiyorsa yada çok zor gidiyorsa debriyaj ayarını az daha aç.Büyük ihtimal debriyaj ayarın bozuk.Jikle sorunu ise sıcak motor jikle çalışmaz soğukken boğuluyorsa karburatörü sökmen lazım..

kygsz
21 Haziran 2019, 22:35
Jikle kısmı bütün ybrlerde kronik jikle ile çalışmıyor mutlaka çalıştırırken gaz vermek gerekiyor o sorunu çözmek için kırk takla attım karbüratörü soktum temizledim kaç kez hava ayarı rölanti heryerini oynadım düzelmedi. Vites kısmı ise debriyaj ayarin bozuksa yapabilir debriyaj kavraması çok aşağıda mi kalıyor?

Evet aşağıda kavrıyor vites sorunu vites mili değiştiğinde başladı ,değişmesinin sebebi bir gün 1.viteste takılı kaldı vites degismiyordu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------


sen öne motor çalışmazken 1.vitese geçir sonra motoru debriyaja basarak motoru ittirmeye çalış gitmiyorsa yada çok zor gidiyorsa debriyaj ayarını az daha aç.Büyük ihtimal debriyaj ayarın bozuk.Jikle sorunu ise sıcak motor jikle çalışmaz soğukken boğuluyorsa karburatörü sökmen lazım..

Deneyeceğim teşekkür ederim ,karbüratör sogukken de boğuluyor onla uğraşmaya gerek yok o zaman

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------


;4481317']YBR al denmiştir de hurda al denmemiştir büyük ihtimalle.

Yağı, debriyajı v.s. sağlamsa motor karpuz gibi yarılacak, dişliler ile geçiş mekanizmaları kontrol edilecek, parçalar değişip toplanacak, 100.000 km daha kullanılacak.

Oradaki vsleri tek tek yazabilir misiniz tek tek kontrol edilip vites dişlileri değişecek büyük ihtimal sonunda ..

Kural [ Z ]
21 Haziran 2019, 23:25
Evet aşağıda kavrıyor vites sorunu vites mili değiştiğinde başladı ,değişmesinin sebebi bir gün 1.viteste takılı kaldı vites degismiyordu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------



Deneyeceğim teşekkür ederim ,karbüratör sogukken de boğuluyor onla uğraşmaya gerek yok o zaman

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------



Oradaki vsleri tek tek yazabilir misiniz tek tek kontrol edilip vites dişlileri değişecek büyük ihtimal sonunda ..

* Debriyaj teliniz uzamış ve kopmak üzere olabilir. Bu durumdaysa aşırı esneme yaparak vites geçişlerinde zorlanma ve anormallikler görülür. Debriyaj telini yenileyerek aradan çıkarabilirsiniz.

* Motor yağınız motosiklet için üretilmiş bir yağ olmalı, aksi halde debriyaj balatalarının birbirlerine yapışmasına veya kavraşma sorunlarına neden olabilir.

* Debriyaj balatanız parçalanarak dağılmış olabilir.

* Debriyaj levyesinde anormallik olabilir. Debriyaj balata, pleyt, yay ve tası kontrol edilirken debriyajı ayırmaya yarayan kamalı levyenin de yuvasında rahat ve doğru çalıştığından emin olun.

* Zincir gerginliğinizin doğru ve zincirinizin sağlam olduğundan emin olun.

** Benzer sorunu bir de mafsallı tip vites pedallarında yaşarız. Mafsal anormal boşluk yapmış ise birebir tarifinize uyan sorunlar gözlenir. Ne var ki bildiğim kadarı ile YBR125 mafsallı pedal kullanmıyor, doğrudan bağlı. O nedenle bu seçeneği geçebiliriz.

Umarım sorunu çabucak bulur ve arızayı olabilecek en uygun rakkama çözebilirsiniz. Aklıma şu anda bunlar geliyor, YBR kullanan ve benzer sorunu yaşayan arkadaşlar varsa daha kesin ve isabetli yönlendirme yapabilirler.

kygsz
22 Haziran 2019, 23:25
Teşekkür ederim servise gittigim zaman dediklerinize baktiracagim çözümü bulunca yeni konu açarım

oldcockroach
22 Haziran 2019, 23:28
yeni konu açma buradan yaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------

hem sorunu hemde çözümü görür insanlar

HRider
23 Haziran 2019, 00:02
;4481425']* Debriyaj teliniz uzamış ve kopmak üzere olabilir. Bu durumdaysa aşırı esneme yaparak vites geçişlerinde zorlanma ve anormallikler görülür. Debriyaj telini yenileyerek aradan çıkarabilirsiniz.

* Motor yağınız motosiklet için üretilmiş bir yağ olmalı, aksi halde debriyaj balatalarının birbirlerine yapışmasına veya kavraşma sorunlarına neden olabilir.

* Debriyaj balatanız parçalanarak dağılmış olabilir.

* Debriyaj levyesinde anormallik olabilir. Debriyaj balata, pleyt, yay ve tası kontrol edilirken debriyajı ayırmaya yarayan kamalı levyenin de yuvasında rahat ve doğru çalıştığından emin olun.

* Zincir gerginliğinizin doğru ve zincirinizin sağlam olduğundan emin olun.

** Benzer sorunu bir de mafsallı tip vites pedallarında yaşarız. Mafsal anormal boşluk yapmış ise birebir tarifinize uyan sorunlar gözlenir. Ne var ki bildiğim kadarı ile YBR125 mafsallı pedal kullanmıyor, doğrudan bağlı. O nedenle bu seçeneği geçebiliriz.

Umarım sorunu çabucak bulur ve arızayı olabilecek en uygun rakkama çözebilirsiniz. Aklıma şu anda bunlar geliyor, YBR kullanan ve benzer sorunu yaşayan arkadaşlar varsa daha kesin ve isabetli yönlendirme yapabilirler.

Konu sahibine sesleniyorum.. Bu adamı dinle. Bana da debriyaj telin kopacak demişti, pek takmamıştım açıkçası. E5'te debriyaj telim koptu 2 gün sonra

..YaNKee..
23 Haziran 2019, 10:54
Teşekkür ederim servise gittigim zaman dediklerinize baktiracagim çözümü bulunca yeni konu açarım

servise gideceksen usta zaten bakar burada yazılanlara :) senin sorunun cevabı büyük olasılıkla yukarıda yazıyor.. 'debriyaj teli'

Alisilin
23 Haziran 2019, 13:12
Arkadaşlar gerekli bilgileri vermiş eklemek istedim
Vites kolu gevşek olabilir kontrol et tek bida tutar.
Gevşekse boşluk varsa milin üzerinde boşa döner.
Sadece küçük bi ihtimal.

YBRMANİA
23 Haziran 2019, 13:29
bir ybr ci olarak sana yardımcı olmaya çalışayım.Vites muhabbetine gelirsek balatadan veya şanzumandan olabilir geçen ay kendi ybr me komple rektefe yaptırdım.Şanzumanda değişti yağ çok farkettiriyo.Önceden castrol kullanıyorum motul denedim bu kez biraz afalladı düzeldi sonra.Jikle olayı ise ilk çalıştırmada gaz vererek çalıştırıp jikleyi sonra aç.sorun kalmayacaktır.