PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren hidrolik yağı kaça değişir (işçilik)



Sayfa : [1] 2

motohazar
20 Haziran 2019, 22:52
Merhaba dot4 bosh yağımı aldım 500ml
Kendim hiç bilmiyorum yapsamda kesin bozuyorum bir yeri tövbeliyim motorcuya sordum 100₺ alırım dedi (motor bmw sanırım fiyat ondan arttı) bir de eski bir aile dostuna gittim bisketci (tamirci) o amca da hiç değişmemiş yağlı fren bilemem amcam dedi ben beceremem yapacaksan gel yap burada anahtarlar burada dedi ama işte risk e almak istemiyorum yarın başka motorcu ön arka sizce kaça değiştirir yağ benden

kurubuzz
20 Haziran 2019, 23:02
Cidden şöle bakıyozda işcilik ücretleri cok gibi biz gün boyu calisak 70 tl ye adam alicak iki vida sıkıcak 100 gercekten cok o yüzden en iyisi tamir isini ögrenmek inş yardimci olurlar forum kullanan isi bilenler.

sharkspeedr2
20 Haziran 2019, 23:34
biyerleri bozuyorsan bozmadan yapmaya çalışmalısın youtube ve forumda yüzlerce kaynak var zor bir iş değil ufak bir araştırma ile çözersin tek başına değilde yanında bir arkadaşın olsun daha kolay yapılıyor

-Black-
20 Haziran 2019, 23:45
YouTube İngilizce arat, aynısını uygula.
Anlamıyorsan da öğrenmiş olursun. Cesaret edemiyor, uğraşmak da istemiyorsan, ver 100 lirayı bitsin. Sora sora diğer bulacağım da 80 diyecek veya 75 olsa yaptıracak mısın? :)

E.Yzr
21 Haziran 2019, 00:28
Çoğu usta bu işe neden yanaşmıyor ?

karayel90
21 Haziran 2019, 00:36
Altın elbiseli adam bak burda anlatmış kendine güveniyorsan yapabilirsin

https://youtu.be/QqS9mXS3oBY

shooter1
21 Haziran 2019, 00:50
ustalar fren hidroliği değişmez demelerinden biktigim için kendim değiştirmeyi öğrendim AEAyi rahmetle anıyoruz bize kazandırdığı her şey için

kovboy03
21 Haziran 2019, 00:59
siz hiçbir arabanın fren hidrolik yağının değiştiğini duydunuzmu eksildiyse katılır ama komple sistem yağı değişmez. Sistem sorunsuz çalışıyorsa bence hiç girmeyin böyle bir işe.

allegromod
21 Haziran 2019, 01:14
basit bir iş ama ustaya yaptırman dah aiyi olur biryerine sıçratırsın eski yağı tehlikeli olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------

kim demiş değişmez diye kutusunda bile ömrü olan yağ motorda eskmez mi ? kendiniz yapacaksanız gözlük eldiven takın

hasmet
21 Haziran 2019, 01:15
siz hiçbir arabanın fren hidrolik yağının değiştiğini duydunuzmu eksildiyse katılır ama komple sistem yağı değişmez. Sistem sorunsuz çalışıyorsa bence hiç girmeyin böyle bir işe.
Bir sene önce on yaşına giren arabamın motor yağıyla birlikte fren hidroliği, debriyaj hidroliği, şanzıman yağı, diferansiyel yağı ve antifrizi de komple değişti. Siz de dahil bunu okuyan herkes duydu şimdi :)

ntuna
21 Haziran 2019, 01:23
Fren sıvısının 3 yıl gibi bir süre içinde değişmesi gerekiyor. Bunun nedeni havadaki nem ile reaksiyona kolayca girebilmesi. Bu da fren sisteminde korozyona yol açar. Ayrıca frenleme esnasında fren sıvısı ısınır. Ve evsafının bozulmasına sebep olur.

istanbu_gezg
21 Haziran 2019, 03:05
yuh 100 tl mi mezardaki ölüyümü .... (seviyor) ben bakımın yanında adem ustaya ücretsiz yaptırmıştım

emenyasin
21 Haziran 2019, 03:46
Sene başı gibiydi(yada geçen sene sonu) ön fren hortumumu değiştirmiştim. O ara sitemdeki sıvı boşaltılmıştı. Yeni hortumun takılması ve hidrolik fren sıvısı eklenmesi 40 tl tutmuştu. Ben sadece hortumu götürdüm. Ayrıca yaptırdığım kişi sanırım özel honda servisiydi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:45 ----------

Ayrıca geçenlerde neredeyse ön frende sıvı kalmamıştı. Hidrolik eklenmesi ve motora biraz su tutulmasına 10 tl verdim. Bunlar hep pazarlıksız.

Cyan
21 Haziran 2019, 08:27
Fren sıvısının 3 yıl gibi bir süre içinde değişmesi gerekiyor. Bunun nedeni havadaki nem ile reaksiyona kolayca girebilmesi. Bu da fren sisteminde korozyona yol açar. Ayrıca frenleme esnasında fren sıvısı ısınır. Ve evsafının bozulmasına sebep olur.

Doğru, tek farkımız ben 2 yılda bir değiştiriyorum. Çok agresif performanslı kullananlar belki de her sene değiştirmeli...

LynXMaSTeR
21 Haziran 2019, 09:24
hocam balıkesirdeysen yardımcı olalım

YZFR25
21 Haziran 2019, 09:26
siz hiçbir arabanın fren hidrolik yağının değiştiğini duydunuzmu eksildiyse katılır ama komple sistem yağı değişmez. Sistem sorunsuz çalışıyorsa bence hiç girmeyin böyle bir işe.

Kitapçıkta 2 yılda bir değiştirilmesi gerektiği yazıyor.

Tundzhay
21 Haziran 2019, 09:28
Altın elbiseli adam bak burda anlatmış kendine güveniyorsan yapabilirsin

https://youtu.be/QqS9mXS3oBY
Bende bu videoyu paylasacaktim.

Mekani cennet olsun.

Osm@n
21 Haziran 2019, 09:49
siz hiçbir arabanın fren hidrolik yağının değiştiğini duydunuz mu eksildiyse katılır ama komple sistem yağı değişmez.

Zahıbısından.kom da "deyişeni yoh" diye satılan arabalar işte burada tarif edilen arabalar

kurubuz
21 Haziran 2019, 10:30
Şimdiye kadar sahip olduğum hiçbir motorumda veya otomobilimde fren hidroliği değiştirmedim. Yeni çıktı bu moda.

Cyan
21 Haziran 2019, 10:36
Şimdiye kadar sahip olduğum hiçbir motorumda veya otomobilimde fren hidroliği değiştirmedim. Yeni çıktı bu moda.

Değiştir bence, 2 senede 1 yapılıyor ve büyük bir masraf sayılmaz. Hem güvenlik için hem de (uzun kullanmayı planlıyorsan) motorunun fren sisteminin ömrü için iyi...

Ben 2-3 senede 1 amortisör yağını da değiştiriyorum; millet keçeler patlamadan dokunmuyor. Çıkan yağın durumunu görseniz hiç ihmal etmezsiniz, yol tutuş da mühim...

_recoo
21 Haziran 2019, 10:47
izmirdeysen hem değiştirir hem öğretirim, ben de bozarak öğrendim bir hafta arka frensiz gezdim :)

Deadly Sto(R)m
21 Haziran 2019, 11:00
Senin ilacin bu linkte... 10-15 dakikada kendin halledebilirsin.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/131306-fren-hidrolik-yagi-degisimi-resimli-anlatimli.html

kurubuz
21 Haziran 2019, 11:14
Değiştir bence, 2 senede 1 yapılıyor ve büyük bir masraf sayılmaz. Hem güvenlik için hem de (uzun kullanmayı planlıyorsan) motorunun fren sisteminin ömrü için iyi...

Ben 2-3 senede 1 amortisör yağını da değiştiriyorum; millet keçeler patlamadan dokunmuyor. Çıkan yağın durumunu görseniz hiç ihmal etmezsiniz, yol tutuş da mühim...

Amortisör yağı ??? :cyclopsan. Bırak değiştirmeyi orada yağ olduğunu bile bilmiyordum ...

Cyan
21 Haziran 2019, 11:16
Amortisör yağı ??? :cyclopsan. Bırak değiştirmeyi orada yağ olduğunu bile bilmiyordum ...

Hadi hadi trolleme beni :mrgreen:

kurubuz
21 Haziran 2019, 11:56
Hadi hadi trolleme beni :mrgreen:

Belki biraz yağ olabilir :P . Elleri bırakınca gidon sallama sıkıntım var. Bir türlü bulamadılar. En son gidon amortisörlerinin yağını değiştirerek çözmeyi deneyeceğiz.

Mamba09
21 Haziran 2019, 12:04
Ulan resmen “ikinci el motosiklet ülkemizde neden alınmaz” başlığı gibi. Fren hidroliği hiç değistirmeyenler. Moda diyenler. Şaka gibi. Ön amortisör yağına gelene kadar neler varmış.

yıllardır motosiklet alıp, satarım; ne zaman ön amortisör yağını değiştireyim desem içinden berbat bir yağ çıkıyor. kimse motosiklette ön amortisörün öneminin farkında değil. bu yüzden bir bilgilendirme yapmak lazım.

amortisör yağınıza ne oluyor ?
kapalı devre bir sistemin içerisindeki yağa ne olabilir ?

arkadaşlar amortisörler teknik olarak , yayda mevcut potansiyel enerjinin yay hareketi ile kinetik enerjiye dönüşmesi ve bu enerjinin yay salınımına neden olmaması için, içerisindeki yağı sıkıştırıp ısı enerjisine çevrilmesi ile salınımı absorbe eden sistemdir.(enerjinin korunumu kanunu)
sürekli basınç ve ısıya maruz kalan yağınız bozulur ve özelliğini kaybeder.
bu nedenle uzun süre bakımı yapılmamış amortisörlerden yağlar simsiyah ve kıvamı değişmiş şekilde çıkıyor .

sadece amortisör yağı değişimi diye birşey yoktur arkadaşlar. amortisör komple sökülüp yıkanıp temizlendikten sonra keçesi ve yağı yenilenip toplanmalıdır. eski yağı döküp yeni yağ doldurmakla amortisör bakımı olmaz lütfen paranızı boşuna harcamayın.

ön amortisör özellikle ön fren kullanımını ciddi derecede etkileyen bir faktördür. amortisör kapanma hızı sizin freni kullanabilme kapasitenizle doğrudan bağlantılıdır.
viraj kabiliyeti ve yol tutuşu bir yana en önemli konu budur bence.

ön lastiğiniz amortisör kapanana kadar kayma ile yada absnin devreye girmesi ile baş edebilir . amortisörün kapandığı yerde kayma yada abs den dolayı kızaklama başlar.
eski yağlarla amortisör kapanma hızları çok artar ve kayma çok daha çabuk başlar. bir kaç metrenin hayatınızı kurtarmanıza yardımcı olduğunu düşünürseniz konunun gerçekten ne kadar ciddi olduğunu anlamanız daha kolay olucaktır.
ve eğer gerçekten frenlere en ihtiyacınız olduğu an, hayatınızın söz konusu olduğu andır...
yağ bakımı motor yağından ibaret değildir.
lütfen amortisör bakımlarınızıda ihmal etmeyin.
amortisör uzmanlık gerektiren bir donanımdır ve maalesef ki motosikletlerimizin ön amortisörlerinden piyasadaki amortisörcüler pek anlamamakta, motosiklet ustalarıda konuya gereken önemi vermemektedir.

zahmetli ve özel tezgah takım aparat gerektiren bir iştir. ayaküstü, yerde, motorun üzerinden sökmeden vs olacak iş değildir.

bakım periyodu motosiklet üretici firmaları 2-3 yıl gibi sürelerden bahsederken, amortisör üretici firmaları yada bu işin bağımsız uzmanları 1 yıldan fazlasını önermiyorlar.
ben motosiklet üretici firmaların işletme ve bakım giderlerini düşük göstermek kaygılarından dolayı sürelerin uzun gösterildiğini düşünüyorum... bu konuda farklı bir bilgisi olan beni de aydınlatabilir.
yarış pistlerinde ve motocross parkurlarında 3 saat sonra yağlar yenilenir. yarışanlar için ideal süre 3 saat olarak kabul edilir. fren hidrolikleri içinde ideal süre 1 saattir.

yani uzun lafın kısası birazda kullanım şartları ile alakalıdır fakat kullanım şartları süreyi uzatmıyor maalesef. 1 yıl yada daha kısa yapıyor .
bu konuda dave moss aktif bir kullanıcının 6 ayda bir mutlaka bakım yapmasını önermişti...

gözünüzü seveyim şu amörtisör yağlarınızı adam akıllı vaktinde değiştirin; illa keçenin patlamasını beklemeyin de, bende şu amörtisör yağ değişimini yaparken eski sahibine sövmeyeyim. küfürbaz oldum sayenizde, gecenin bu saatinde entry girdim. ducati'de alsam bmw'de alsam farketmiyor, 2 senelik motosiklette bile yağ bir kere bile değiştirilmemiş ve iğrenç bir kıvamda oluyor. herif 50 bin tllik motor satıyor, üç kuruşluk bakımını yaptırmıyor. gtüne sokucam amörtisör milini o olacak. neyse sakinim.

motohazar
21 Haziran 2019, 12:40
Beyler Sakarya dayım eğer yardımcı olacak varda lütfen mesaj ata bilir mi

sharkspeedr2
21 Haziran 2019, 12:43
Ulan resmen “ikinci el motosiklet ülkemizde neden alınmaz” başlığı gibi. Fren hidroliği hiç değistirmeyenler. Moda diyenler. Şaka gibi. Ön amortisör yağına gelene kadar neler varmış.

yıllardır motosiklet alıp, satarım; ne zaman ön amortisör yağını değiştireyim desem içinden berbat bir yağ çıkıyor. kimse motosiklette ön amortisörün öneminin farkında değil. bu yüzden bir bilgilendirme yapmak lazım.

amortisör yağınıza ne oluyor ?
kapalı devre bir sistemin içerisindeki yağa ne olabilir ?

arkadaşlar amortisörler teknik olarak , yayda mevcut potansiyel enerjinin yay hareketi ile kinetik enerjiye dönüşmesi ve bu enerjinin yay salınımına neden olmaması için, içerisindeki yağı sıkıştırıp ısı enerjisine çevrilmesi ile salınımı absorbe eden sistemdir.(enerjinin korunumu kanunu)
sürekli basınç ve ısıya maruz kalan yağınız bozulur ve özelliğini kaybeder.
bu nedenle uzun süre bakımı yapılmamış amortisörlerden yağlar simsiyah ve kıvamı değişmiş şekilde çıkıyor .

sadece amortisör yağı değişimi diye birşey yoktur arkadaşlar. amortisör komple sökülüp yıkanıp temizlendikten sonra keçesi ve yağı yenilenip toplanmalıdır. eski yağı döküp yeni yağ doldurmakla amortisör bakımı olmaz lütfen paranızı boşuna harcamayın.

ön amortisör özellikle ön fren kullanımını ciddi derecede etkileyen bir faktördür. amortisör kapanma hızı sizin freni kullanabilme kapasitenizle doğrudan bağlantılıdır.
viraj kabiliyeti ve yol tutuşu bir yana en önemli konu budur bence.

ön lastiğiniz amortisör kapanana kadar kayma ile yada absnin devreye girmesi ile baş edebilir . amortisörün kapandığı yerde kayma yada abs den dolayı kızaklama başlar.
eski yağlarla amortisör kapanma hızları çok artar ve kayma çok daha çabuk başlar. bir kaç metrenin hayatınızı kurtarmanıza yardımcı olduğunu düşünürseniz konunun gerçekten ne kadar ciddi olduğunu anlamanız daha kolay olucaktır.
ve eğer gerçekten frenlere en ihtiyacınız olduğu an, hayatınızın söz konusu olduğu andır...
yağ bakımı motor yağından ibaret değildir.
lütfen amortisör bakımlarınızıda ihmal etmeyin.
amortisör uzmanlık gerektiren bir donanımdır ve maalesef ki motosikletlerimizin ön amortisörlerinden piyasadaki amortisörcüler pek anlamamakta, motosiklet ustalarıda konuya gereken önemi vermemektedir.

zahmetli ve özel tezgah takım aparat gerektiren bir iştir. ayaküstü, yerde, motorun üzerinden sökmeden vs olacak iş değildir.

bakım periyodu motosiklet üretici firmaları 2-3 yıl gibi sürelerden bahsederken, amortisör üretici firmaları yada bu işin bağımsız uzmanları 1 yıldan fazlasını önermiyorlar.
ben motosiklet üretici firmaların işletme ve bakım giderlerini düşük göstermek kaygılarından dolayı sürelerin uzun gösterildiğini düşünüyorum... bu konuda farklı bir bilgisi olan beni de aydınlatabilir.
yarış pistlerinde ve motocross parkurlarında 3 saat sonra yağlar yenilenir. yarışanlar için ideal süre 3 saat olarak kabul edilir. fren hidrolikleri içinde ideal süre 1 saattir.

yani uzun lafın kısası birazda kullanım şartları ile alakalıdır fakat kullanım şartları süreyi uzatmıyor maalesef. 1 yıl yada daha kısa yapıyor .
bu konuda dave moss aktif bir kullanıcının 6 ayda bir mutlaka bakım yapmasını önermişti...

gözünüzü seveyim şu amörtisör yağlarınızı adam akıllı vaktinde değiştirin; illa keçenin patlamasını beklemeyin de, bende şu amörtisör yağ değişimini yaparken eski sahibine sövmeyeyim. küfürbaz oldum sayenizde, gecenin bu saatinde entry girdim. ducati'de alsam bmw'de alsam farketmiyor, 2 senelik motosiklette bile yağ bir kere bile değiştirilmemiş ve iğrenç bir kıvamda oluyor. herif 50 bin tllik motor satıyor, üç kuruşluk bakımını yaptırmıyor. gtüne sokucam amörtisör milini o olacak. neyse sakinim.

birde hocam yanlış şeyleri doğruymuş gibi lanse edip birde bunları cahilliği sayesinde savunan aptal kullanıcılar bolca var
o yüzden okuyup araştırıp kendini gelistirmek lazım bu toplumda motosiklet kültürü gerçekten çok zayıf

FatihC
21 Haziran 2019, 13:25
Kendine ustayım diyen bir çok adam müsveddesinden daha iyi ustalık yaparsın kardeşim. Youtube aç izle kendin değiştir. Bozulursa korkma tamir edilir. Bu arada sen de öğrenirsin her seferinde böyle adamlara 100 TL bayılmaz sın.

hasmet
21 Haziran 2019, 13:26
arkadaşlar amortisörler teknik olarak , yayda mevcut potansiyel enerjinin yay hareketi ile kinetik enerjiye dönüşmesi ve bu enerjinin yay salınımına neden olmaması için, içerisindeki yağı sıkıştırıp ısı enerjisine çevrilmesi ile salınımı absorbe eden sistemdir.(enerjinin korunumu kanunu) sürekli basınç ve ısıya maruz kalan yağınız bozulur ve özelliğini kaybeder. bu nedenle uzun süre bakımı yapılmamış amortisörlerden yağlar simsiyah ve kıvamı değişmiş şekilde çıkıyor.

Yağı sıkışmıyor da (ki hidrolik yaginin ozelliklerinden biri sıkışmamasi) amortisor tipine gore ince delik veya kanallardan gecmeye zorlaniyor, ya da ince metal pullari esnetmeye zorlaniyor.

Sahsen 5-6 seneden once dokunmuyorum ne frene, ne de amortisorlere. Frenleri kendim degistirebiliyorum. Ama amortisorler icin servise gitmek gerekli.

Bir de yagin renginin degismesi, artik ozelligini yitirdigi anlamina gelmiyor olabilir. Motor yaginin da rengi cok cabuk karariyor. Zamaninda merak edip arastirmistim. Burada insanlar motorlarindan cikan yagi laboratuara yollayip test ettirip raporlari forumda paylasiyorlar. Rengi kararmis oldugu halde bile duzgun yaglama yapmaya devam ediyormus motor yaglari.

Amortisor yagini kendin mi degistiriyorsun? Nasil frene gore zaman, emek, ve alet edevat olarak?

IRau
21 Haziran 2019, 13:44
herşey bi merak ve hevesle başlar


boza boza öğrenirsin

BikeManiac
21 Haziran 2019, 14:03
fren hidroliği zaman alan bir iş olduğu için çoğu usta yanaşmaz. ama bence çok zevkli bir iştir. kendin yapmanı tavsiye ederim. bir kere yapınca kendine güvenin de gelir.

Nikkfurie
21 Haziran 2019, 14:08
Yağı sıkışmıyor da (ki hidrolik yaginin ozelliklerinden biri sıkışmamasi) amortisor tipine gore ince delik veya kanallardan gecmeye zorlaniyor, ya da ince metal pullari esnetmeye zorlaniyor.

Sahsen 5-6 seneden once dokunmuyorum ne frene, ne de amortisorlere. Frenleri kendim degistirebiliyorum. Ama amortisorler icin servise gitmek gerekli.

Bir de yagin renginin degismesi, artik ozelligini yitirdigi anlamina gelmiyor olabilir. Motor yaginin da rengi cok cabuk karariyor. Zamaninda merak edip arastirmistim. Burada insanlar motorlarindan cikan yagi laboratuara yollayip test ettirip raporlari forumda paylasiyorlar. Rengi kararmis oldugu halde bile duzgun yaglama yapmaya devam ediyormus motor yaglari.

Amortisor yagini kendin mi degistiriyorsun? Nasil frene gore zaman, emek, ve alet edevat olarak?

ön lastiği söküp takabiliyorsan amortisorleride sökersin demektir , tekeri çıkardıkdan sonra üst mesnetleri gevşettin mi hoop yerdeler , jant milinin geçtiği kanalın içinde bir saplama var amortisörün bütün iç takımını o sabitler , söktükten sonra yukarı doğru keçe ile beraber çıkar..

on amortisör yağı keçeden giren su toz çamur vs ile gerçekten tanınmayacak hale geliyor iki senede , ben kendi tecrübeme göre 10 numara değil 30 no yağ kullanıyorum biraz sertleşiyor ama ani şoklarda daha az dalıyor , frene ve tutuşa çok daha faydalı oluyor..

FatihC
21 Haziran 2019, 14:31
ön lastiği söküp takabiliyorsan amortisorleride sökersin demektir , tekeri çıkardıkdan sonra üst mesnetleri gevşettin mi hoop yerdeler , jant milinin geçtiği kanalın içinde bir saplama var amortisörün bütün iç takımını o sabitler , söktükten sonra yukarı doğru keçe ile beraber çıkar..

on amortisör yağı keçeden giren su toz çamur vs ile gerçekten tanınmayacak hale geliyor iki senede , ben kendi tecrübeme göre 10 numara değil 30 no yağ kullanıyorum biraz sertleşiyor ama ani şoklarda daha az dalıyor , frene ve tutuşa çok daha faydalı oluyor..

Ayne katılıyorum.

Cyan
21 Haziran 2019, 14:45
30 numara sağlammış.

ÖNEMLİ: Mühim olan ön ve arka amortisörlerin birlikte ve uyumla çalışacağı yay sertliği, yağ kalınlığı, meme çapı ve hava miktarını tutturmak. Ön sert arka yumuşak olunca da denge / stabilite bozuluyor. Aman dikkat...

hasmet
21 Haziran 2019, 16:12
30 numara sağlammış.

ÖNEMLİ: Mühim olan ön ve arka amortisörlerin birlikte ve uyumla çalışacağı yay sertliği, yağ kalınlığı, meme çapı ve hava miktarını tutturmak. Ön sert arka yumuşak olunca da denge / stabilite bozuluyor. Aman dikkat...

Kullanıcının ağırlığı da mühim. 65 kilo insanla 95 kilo insan arasında ciddi fark var motosiklet için. Yay sertliği kullanıcıya göre değişiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------


ben kendi tecrübeme göre 10 numara değil 30 no yağ kullanıyorum biraz sertleşiyor ama ani şoklarda daha az dalıyor , frene ve tutuşa çok daha faydalı oluyor..
Ayarlı amortisörde böyle bir değişikliğe gerek yok değil mi? Viskozite arttırmak yerine yağın yapacağı işi zorlaştırmak aynı sonucu veriyordur diye tahmin ediyorum.

Keşke yay sertliği de ayarlanabilir olsa...

motohazar
21 Haziran 2019, 16:16
Ben yamaha 10w koydurmuştum alıp
Fren için dot4 aldım bosh marka üretici dot4 diyor (üzerinde yazıyor motorun kapakta) ama değişemiyorun işte

hasmet
21 Haziran 2019, 16:27
fren hidroliği zaman alan bir iş olduğu için çoğu usta yanaşmaz. ama bence çok zevkli bir iştir. kendin yapmanı tavsiye ederim. bir kere yapınca kendine güvenin de gelir.

Tek teker, iki kişi baştan sona 30 dakika max, tüm motosiklet 45 dakika. Kitabına uygun, sıvı sıçrama ihtimaline karşı motosikleti örtme dahil. Motor yağını filtresini değiştirmek daha çetrefilli iş.

Cyan
21 Haziran 2019, 16:45
Kullanıcının ağırlığı da mühim. 65 kilo insanla 95 kilo insan arasında ciddi fark var motosiklet için. Yay sertliği kullanıcıya göre değişiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------


Ayarlı amortisörde böyle bir değişikliğe gerek yok değil mi? Viskozite arttırmak yerine yağın yapacağı işi zorlaştırmak aynı sonucu veriyordur diye tahmin ediyorum.

Keşke yay sertliği de ayarlanabilir olsa...

Tabi, (hem önde hem de arkada) kullanıcı / yük ağırlığı ve sürüş tarzına uygun ayar yapmak lazım. Kullanıcı ağırlığına uyarlama yay gücü ile yapılıyor; ağırlığa uygun yay olmadığı sürece diğer ayarların tutması mümkün değil zaten...

Benim NC'nin ön yaylarını (orijinal yayları çıkarıp ağırlığıma uygun progresif yay), amortisörün maşada durduğu yeri (1cm yukarı almıştım - yeni yayların geometriye yaptığı etkiyi dengelemek için), yağını (10 yerine 15) ve arka amortisörü tamamen (bana uygun yayı olan, rebound ayarlı) değiştirtmiştim. Motosiklet resmen bambaşka bir şey olmuştu. 2 sene önce 3.500TL'na mal olmuştu ama motosiklet (denge / kararlılık / güvenirlik ve konfor açısından) kendisinden 10-15.000TL daha pahalı motosikletlerin kalitesine bir sürüş sunmaya başlamıştı. (NC'yi bilenler bilir, amortisörleri pek iyi değil; önler yüklenince 3 git-gel yapmadan durmaz, arka da adamı zıplatır 30-35.000'den sonra her an patlayacak korkusu verir... Ön amortisörleri yeni modellerde güncellediler ama hangi tarihten itibaren bilmiyorum. Benim motosiklet 2015'ti.)

kurubuz
21 Haziran 2019, 17:19
Bende değiştireceğim fren hidroliğini. Herkes değiştirince canım çekti. Debriyaj hidroliğini de değiştirmek gerekli midir ?

Nikkfurie
21 Haziran 2019, 18:07
Bende değiştireceğim fren hidroliğini. Herkes değiştirince canım çekti. Debriyaj hidroliğini de değiştirmek gerekli midir ?

motorunda ABS varsa fren hidroliğini ihmal etme , o yağ aynı zamanda abs mekatroniginide yaglıyor , fren basıncını tamamen kaybetmese bile eskimiş yağ metallerin korozyonunu engelleyemez..

snappy x
21 Haziran 2019, 18:15
Fren hidroloğini de değiştiremiyorum diyen kendine motorcu demesin!!

hasmet
21 Haziran 2019, 18:57
Bende değiştireceğim fren hidroliğini. Herkes değiştirince canım çekti. Debriyaj hidroliğini de değiştirmek gerekli midir ?

Yok o ömürlük. Niye fren aktarma mekanizmasini da debriyaj gibi ömürlük yapmamislar? Sirf cinslik olsun diye tabii ki...

Evet degismesi gerekiyor. Ancak fren kadar kritik olmayabilir. O kadar isindigini zannetmiyorum cunku. Bir bilen aydinlatabilir.

54RR
21 Haziran 2019, 19:10
Yağ dahil 50 liradan fazla verme

karşıyaka
21 Haziran 2019, 21:48
Ben de fren hidroliği hava alma vakumu var: Geçen gün hortumla birlikte 'haliyle' hidrolik yağını da değiştirdim. Çok kolay bir şekilde; havayı, vahumla aldım.

gurcanozturk
21 Haziran 2019, 22:27
Gittigin servisin 1 saatlik servis ucreti kadar tutar isciligi. Saatlik servis ucreti 70TL'de olabilir, 100TL'de olabilir.

oktayakgoz
22 Haziran 2019, 22:03
Ben ilk spacy de denemiştim. İşin mantığını sökene kadar canım çıktı. Şimdi unuttum ama :)
Birilerini izleyerek çok kolay yaparsın. Benim gibi cello gibi atlama çok yağ yersin

hasmet
23 Haziran 2019, 00:03
Eğer dikkatliyseniz en temiz ve pratik yol "reverse bleeding" yöntemi. İnternette bu ibareyi aratırsanız yeterince bilgi bulursunuz. Dediğim gibi, motor yağı değiştirmekten basit bir işlem.

Lengeli Fötr
23 Haziran 2019, 01:28
Ayrıca geçenlerde neredeyse ön frende sıvı kalmamıştı. Hidrolik eklenmesi ve motora biraz su tutulmasına 10 tl verdim. Bunlar hep pazarlıksız.

Bence yanlış yapmışsın. Hidrolik eğer her hangi bir yerden sızıntı yapmıyorsa eksilmez. Fren balataların bitmeye yakın olduğu için fren pistonların iyice dışarıya çıkar. Bu sebepten ötürü hidrolik azalmış gibi görünür. Yeni balatalar takıldığında o pistonlar geri itilir ve hidrolik yine fren merkezine dolar. Yağ eklediysen pistonlar geri itildiğinde bu sefer fren merkezinden çok fazla hidrolik olacak

hasmet
23 Haziran 2019, 02:30
Bence yanlış yapmışsın. Hidrolik eğer her hangi bir yerden sızıntı yapmıyorsa eksilmez. Fren balataların bitmeye yakın olduğu için fren pistonların iyice dışarıya çıkar. Bu sebepten ötürü hidrolik azalmış gibi görünür. Yeni balatalar takıldığında o pistonlar geri itilir ve hidrolik yine fren merkezine dolar. Yağ eklediysen pistonlar geri itildiğinde bu sefer fren merkezinden çok fazla hidrolik olacak

Yanlis degil bence. Rezervuarda sivi gorunmuyorsa sisteme hava girmeye baslar. O yuzden minimum seviyenin altina inmemesine ozen gostermek lazim.