PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor cekişi ve motor freni



Önder_
18 Haziran 2019, 19:50
Merhaba arkadaşlar;
2 gündür birşey fark ettim motorla 15 20 km gittikten sonra düşük hızlara indigimde özellikle alt devirlerde motorun cekişi ve motor freninde bi degişiklik oluyo çekişi ağırlasıyo motor freni zank diye durduruyo motor ısısıyla alakası olabilirmi baya ısınmıs oluyo cünkü, yoksa rüzgar direncinden bana mı öyle geliyor köprüyü falan geçiyorum cünkü oralarda cok aşırı rüzgar oluyor bi fikrin olan varmıdır

uzay gemisi
18 Haziran 2019, 20:02
Hava soğutmaliysa normaldir

HRider
19 Haziran 2019, 00:48
Alt devirdeyse motor fren yapmaz ki zaten? Rölantiye ne kadar uzaksa o kadar sertleşir motor freni, 15-20 Rölanti seyrinde rölantiye yakın devirler fren yapmasının hiçbir mantığı yok. Ne istiyorsunuz motorun tamamen durup stop etmesini mi? Ve alt devirlerde motor zaten tam gücünü veremez. Örneğin tıpkı, büyük duran bir cismi yerinden hareket ettirmek gibi. Cismi ne kadar hızlandırırsanız, daha yüksek hıza çıkarmanız o kadar kolaylaşır. Siz daha çok ittikçe daha da kolaylaşır. Ama en baştan bunu yapmak çok zor olur. Statik ve Kinetik sürtünme...

levend84
19 Haziran 2019, 02:14
Kompresyon basıncından dolayi öne yığılma yapmasi gayet normal,hatta yapmamasi abes.

Düşük devirde vites konumu ne olursa olsun,az yapar
Yuksek devir,düsuk viteste çok yapar
Sonuçta yapar..

Motor yeni mi alindi?
Yağ ne durumda?(ısıyla alakali)
Karburator ve supap ayari ne durumda?

Esas mevzu bunlar

Önder_
19 Haziran 2019, 19:09
Anlatmaya calıstıgım şey 1. viteste 3 bin devirde giderken gazı bıraktıgım an zank diye motor freni yapıp öne yıgılma yapması üst devirde düşük viteste elbette sert motor freni yapar ama düşük devirde cok sert yapmasını anlayamıyorum özellikle motor ısındıktan sonra yapıyor bunu
yeni sayılır 4 bin km ye yaklastı yağı nerdeyse 1000 km önce degişti karburatör ve subap ayarını bilmiyorum aldıgım gibi duruyo. Yağı ise motul 5100 10w40 koydum

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------


Kompresyon basıncından dolayi öne yığılma yapmasi gayet normal,hatta yapmamasi abes.

Düşük devirde vites konumu ne olursa olsun,az yapar
Yuksek devir,düsuk viteste çok yapar
Sonuçta yapar..

Motor yeni mi alindi?
Yağ ne durumda?(ısıyla alakali)
Karburator ve supap ayari ne durumda?

Esas mevzu bunlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------


Alt devirdeyse motor fren yapmaz ki zaten? Rölantiye ne kadar uzaksa o kadar sertleşir motor freni, 15-20 Rölanti seyrinde rölantiye yakın devirler fren yapmasının hiçbir mantığı yok. Ne istiyorsunuz motorun tamamen durup stop etmesini mi? Ve alt devirlerde motor zaten tam gücünü veremez. Örneğin tıpkı, büyük duran bir cismi yerinden hareket ettirmek gibi. Cismi ne kadar hızlandırırsanız, daha yüksek hıza çıkarmanız o kadar kolaylaşır. Siz daha çok ittikçe daha da kolaylaşır. Ama en baştan bunu yapmak çok zor olur. Statik ve Kinetik sürtünme...
galiba yanlıs anladın veya ben yanlıs anlattım

mustafa_325
19 Haziran 2019, 21:32
Yaz mevsiminde hava soğutmalı motor aşırı ısınırsa bu şekilde sıkı çalışmaya başlar. Normal bir durum.