PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Anlas Capra R



tuttacromata
16 Haziran 2019, 02:37
Selamlar, Anlas Capra R'lerin tube type ve tubeless type diye ayrı modelleri var mı ? Yoksa tek çeşit mi üretiliyor ? Genel olarak lastik üreticileri iki ayrı jant tipi için farklı lastik üretiyor mu ?

Kural [ Z ]
16 Haziran 2019, 08:33
TT ve TL tipleri vardır. TT tipi Tubet Tire (iç lastikli), TL tipi Tubeless Tire (iç lastiksiz) tipi belirtir. Lastik ararken buna dikkat etmeniz yeterli.

emc2
16 Haziran 2019, 08:43
Üzerinde TL yani iclastiksiz olarak kullanilabilenleride rahatlıkla iç lastikler birlikte kullanabilirsiniz.

Kural [ Z ]
16 Haziran 2019, 10:07
Üzerinde TL yani iclastiksiz olarak kullanilabilenleride rahatlıkla iç lastikler birlikte kullanabilirsiniz.

Lastik yapıları nedeni ile mecbu kalınmadıkça önerilmez. Özellikle yanak jant birleşim noktaları daha kalındır, montajda da biraz daha zorlar. Lastik patladığında yolda söküp tamir etmek isterse mümkün olmayabilir.

tuttacromata
16 Haziran 2019, 12:23
İç lastikli jantı tubeless a çevirirsek lastiği de değiştirmemiz gerekir mi ?

Kural [ Z ]
16 Haziran 2019, 13:22
İç lastikli jantı tubeless a çevirirsek lastiği de değiştirmemiz gerekir mi ?

Evet ve Hayır.

Tubed bir lastiği tubeless jantta iç lastiği ile kullanabilirsiniz, önerilmez. Çünkü jantın iç kısmında, özellikle iç çeperi ve supap yuvası çevrelerinde normalde bir temas olmayacağından işçilik iç lastik için yetersiz kalabilir. İç lastik bu janta takıldığında iç lastiğe zarar verebilir, an itibari ile veya zamanla bu kısımlardan yırtabilir veya delebilir. Uygulamadan önce jantın iç kısmı ve supap çevresi iyice kontrol edilip varsa çapakları iyice temizlenmeli, iç lastiklide olduğu gibi bir parça çeper lastiği jantın içine uygulandıktan sonra iç lastik ve dış lastik takılmalıdır.

Tubeless bir janta tubed lastik takılmasının diğer sorunu ise lastik ve jantın temas ederek birleştiği alanın birbirinden farklı oluşudur. Tubeless lastiğin bu temas noktası ayrıca güçlendirilmiştir, takılıp çıkartılması daha zordur ve lastiğin bu bölgesi ayrıca jant ile kusursuz birleşecek, en dıl kısmı janta resmen yapışacak şekilde katmanlı olarak tasarlanmıştır. İç lastikli modellerde böyle bir ihtiyaç yoktur, haliyle bu gölge daha incedir ve ihtiyaç halinde dış lastiğin sökülmesi gerçekten daha kolaydır. Basitçe; iç lastikli bir lastiği iki anahtarla sökebilirken, iç lastiksiz bir modeli sökemeyebilirsiniz.

hamsn
09 Eylül 2019, 14:39
bu capra lastiklerde on arka ayrimi var mi?

yürekçe
11 Eylül 2019, 07:15
Diğer sorulara cevaplar verilmiş. Yaklaşık 2000km dir capra kullanıyorum, mükemmel... Frenaj özellikle süper ötesi. Her türlü zeminde yol tutuş harika ama bazen çoook nadir de olsa bazı asfalt yapılarında kısa süreli tır-tır sesi geliyor. Şu asfaltı çizdiklerinde üstünden geçerken ki takırdama.. O ses ama yıl turuşta sorun yok. Yine olsa alır mıyım? Bu fiyat/performans ve özellikle yağmurda ve ıslak zeminde yol tutuşu için, EVET!