PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.Motor Olarak 250cc Tavsiyesi



dogukanb
04 Haziran 2019, 12:00
Öncelikle Herkese Merhabalar,

Motosiklet Kullanmaya Yaklaşık 3-4 Sene Önce Çin Malı Bir Scooter İle Başladım. Bilinçsiz Bir Şekilde (Ekipman Olmadan) 2 Sene Kullandıktan Sonra İlk Vitesli Motosiklet Olarak Ekim 2018'De Honda CBR 125 Aldım. Ekimden Bu Yana Yaklaşık 8000Km Tecrübe Edindim Bu 8000Km Boyunca Bir Çok Sürüş Tekniği Videosu İzledim (Normal Virajlar,Downhill,Uphill Virajlar,Trail Braking Taktiği, Gaz Vererek Vites Küçültmek, Vücut,Kafa,Motor Taktiği Vs.) Uyguladım Ve Kendimi Geliştirdim. Artık CBR125'İn Limitlerinin Benim Limitlerimin Altında Kaldığı Konusuna Kanaat Getirdim. Özellikle Uzun Virajlarda CBR'In Kesiciye Girip Bir Üst Vitesi İstemesi, Bir Üst Vitesle Viraja Girince Devrin Düşüp Bir Alt Vitesi İstemesi Beni İyice 250cc Almaya Zorladı. Bende Kendi Bütçem Doğrultusunda 3 Tane Model Belirledim. Bunlar; KTM RC 250, Yamaha R25(ABS Yok), Kawasaki Ninja 250 SL

Yamaha R25'in Artıları Ve Eksileri

+Çift Silindir Oluşu Ve Yüksek Devir Çevirmesi.
+Top Speed Olarak Diğerlerinden Daha İyi Olması.
+Kawasaki Ve KTM'ye Göre Daha Ucuz Ve Yaygın Servis.

-Yakıt Tüketimi
-Ön Frenin Zayıf Olması
-Süspansiyonların Kötü Olması


KTM RC 250 ABS'nin Artıları Ve Eksileri

+ABS Olması.
+Hepsinden Tork Olarak Yüksek Olması.
+Düşük Yakıt Tüketimi.
+WP Marka Süspansiyonlar.
+Kaydırmalı Debriyaj.

-En Yakın Servis (106KM).
-Yedek Parça Ve Servis Fiyatları
-İkinci El Piyasası


Kawasaki Ninja 250SL'in Artıları Ve Eksileri

+Hafif Ve Küçük Olduğu İçin Virajlarda Kıvrak Olması.
+Düşük Yakıt Tüketimi.
+Malzeme Kalitesi.
+Ön Fren.

-En Yakın Servis (90Km).
-İkinci El Piyasası.
-Genel Olarak Boyutlarının Ufak Olması.


Bu Fikirlere Youtube'Da İzlediğim Yerli Ve Yabancı Videolar Sonucu Sahip Oldum.

https://i.hizliresim.com/DOkMov.png

Angrypower
04 Haziran 2019, 12:18
R25 fren ve süspansiyonu cidden rezelat. Beb düz yol gazcısı değilim diyorsan; bulaşma derim.

burakmetu
04 Haziran 2019, 12:31
Yazdıklarından yola çıkarak R25 senin için en uygunu gibi duruyor.

Orck
04 Haziran 2019, 12:39
sl icin cok kucuk bir vucuda sahip olmak lazim ktm i seven biri olarak rc diyorum ama onunda yatis pozisyonu cok fazla bel yok eder cinsten

__sArSıLmAz__
04 Haziran 2019, 12:52
Ninja 250R ,ı da düşün derim, çift silindir 250 lik 190-195 yapıyor vede viraj kabiliyeti parça kalitesi vs üst seviyede,bi değerlendir derim

MimTolga
04 Haziran 2019, 13:09
Bütçen elveriyorsa Ninja 250R tabi cift silindir olan yok yetmezse RC250 hem lastik hem kaydirmalı debriyaj hem abs hem de wp amortisör farki

dogukanb
04 Haziran 2019, 13:26
Ninja 250R ,ı da düşün derim, çift silindir 250 lik 190-195 yapıyor vede viraj kabiliyeti parça kalitesi vs üst seviyede,bi değerlendir derim



Ninja 250R'I Listeye Eklememe Sebebim İlandaki Motorların Kilometreleri Çok Yüksek Ve Gösterge Paneli Çok Kötü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------



R25 fren ve süspansiyonu cidden rezelat. Beb düz yol gazcısı değilim diyorsan; bulaşma derim.



Sanırım Daha Önce R25 Tecrübe Ettiniz, Rosso3&2 + Sinterli Fren Balatası İle Kurtarma Şansım Yok Mu? Listemin Favorisi R25 Çünki :)

Meraklı Genç
04 Haziran 2019, 13:26
RC 250
-Tek silindir olduğu için sesi cılız.

Angrypower
04 Haziran 2019, 13:37
12000km MT-25 kullandım. Aynı haltın farklı rengi. Pilot road4 vardı üstünde. Şöyleki; viraja girip güzel yatıyorsun. Lakin en ufak bir bozuklukta veya limitlere yaklaşınca ön amortisör yoldan bağlantısını koparıyor. Haliyle viraj içinde fırlayıp sakat kalma riski yüksek. Hee ben o kadar zorlamam diyorsan sen bilirsin. Yamaha bu motorları rakiplerinden daha çok gitsin die yapmış lakin durma kısmı ile ilgilenmemiş. Son olarak 14k rpm çeviren motorun 7k-11k bandı arasındaki titreşimden aynadan arkanı göremiyorsun. 155-160 gibi hızlarda da ayna görüntüsü netleşiyor. 7k devirde 96km/sa gibi hızlarda gidersin ama 110-120'de rahat gideyim diyorsan 2-3 kez düşünmende fayda var.

110-120 arasında giderken titreyen bir motor alacaksan bence hiç değiştirme kendi motorunu biraz daha bekle ve daha büyük hacimlisini al. Bu arada 5.0lt ortalama yakıyor şehiriçi gazlamalı. Şehirdışında max 6.2lt yaktım ben illa gaz kesiyorsun.

MT-07 daha az yakıyor :) Ayrıca söylemeyi unuttum 2017 ve öncesindeki euro3 motorlarda gazı bıraktığın anda kompresyonda kafan birden önüne düşer. O derece sert motor frenine giriyor. Yolda giderken gaz pedalını birden bıraktığında sıkıntı. Virajda ise gazı yavaş yavaş açıp ( ki zaten böyle yapılır ) araba veya bir olumsuzluk çıktığında birden bırakamazsın, gene yavaş yavaş gazı bırakman lazım.

Kısacası viraj motoru değildir benim gözümde kendisi. Albenisi çok, düz yolda gazlar ama virajda düşünmek gerek...

dogukanb
04 Haziran 2019, 14:03
12000km MT-25 kullandım. Aynı haltın farklı rengi. Pilot road4 vardı üstünde. Şöyleki; viraja girip güzel yatıyorsun. Lakin en ufak bir bozuklukta veya limitlere yaklaşınca ön amortisör yoldan bağlantısını koparıyor. Haliyle viraj içinde fırlayıp sakat kalma riski yüksek. Hee ben o kadar zorlamam diyorsan sen bilirsin. Yamaha bu motorları rakiplerinden daha çok gitsin die yapmış lakin durma kısmı ile ilgilenmemiş. Son olarak 14k rpm çeviren motorun 7k-11k bandı arasındaki titreşimden aynadan arkanı göremiyorsun. 155-160 gibi hızlarda da ayna görüntüsü netleşiyor. 7k devirde 96km/sa gibi hızlarda gidersin ama 110-120'de rahat gideyim diyorsan 2-3 kez düşünmende fayda var.

110-120 arasında giderken titreyen bir motor alacaksan bence hiç değiştirme kendi motorunu biraz daha bekle ve daha büyük hacimlisini al. Bu arada 5.0lt ortalama yakıyor şehiriçi gazlamalı. Şehirdışında max 6.2lt yaktım ben illa gaz kesiyorsun.

MT-07 daha az yakıyor :) Ayrıca söylemeyi unuttum 2017 ve öncesindeki euro3 motorlarda gazı bıraktığın anda kompresyonda kafan birden önüne düşer. O derece sert motor frenine giriyor. Yolda giderken gaz pedalını birden bıraktığında sıkıntı. Virajda ise gazı yavaş yavaş açıp ( ki zaten böyle yapılır ) araba veya bir olumsuzluk çıktığında birden bırakamazsın, gene yavaş yavaş gazı bırakman lazım.

Kısacası viraj motoru değildir benim gözümde kendisi. Albenisi çok, düz yolda gazlar ama virajda düşünmek gerek...

Deneyimlerinizi Aktardığınız İçin Çok Teşekkür Ederim. Sanırım R25 Listeye Veda Ediyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------


RC 250
-Tek silindir olduğu için sesi cılız.

CBR Sağolsun Tek Silindir Konusundaki Tabumu Yıktı + Olarak Titreşime De Alıştırdığı İçin Problem Yok :)

MimTolga
04 Haziran 2019, 15:01
RC göz kırpıyor o zaman. Hayırlı olsun.

AFAT DOĞRU
04 Haziran 2019, 16:05
İkinci el piyasası birbirine yakın KTM nin selesi jel sele var 700tl mi ne yanlış bilmiyorsam.Ancak kendin de konfor sele yaptırabilirsin r25 kullandım ama rc250 kullanmadım rc250de parça kalitesi abs fren amortisör daha iyi zaten 2. el aıcaksın yazmasan da bakımını kendin yaparsın ?

trancexp
05 Haziran 2019, 13:19
BUnları alacağına 3-5 kuruş daha koy.2015 cbr500 al. yazdığın motorlar apaçi ve cılız motor. oyuncak bildiğin.2 gün sonra sıkılırsın yaktığın benzine acırsın.

sharkspeedr2
05 Haziran 2019, 13:43
r25 kullanıyorum bu motorun neler yapabildiğini gördükten sonra ve şu konudaki yorumlara baktıktan sonra arkadaşa r25 i önerecektim kii vazgeçtim 😆

Cyan
05 Haziran 2019, 14:18
CBR500R 2016 ve üstü olsun; 2016'da çok ve iyi değişiklikler var

dogukanb
05 Haziran 2019, 14:37
BUnları alacağına 3-5 kuruş daha koy.2015 cbr500 al. yazdığın motorlar apaçi ve cılız motor. oyuncak bildiğin.2 gün sonra sıkılırsın yaktığın benzine acırsın.

CBR 500 Ağırlık Konusunda Maalesef Çok Kötü + Olarak Fiyat Farkı Çok Fazla (2016 Ve Üstü İçin).

Tvs01
05 Haziran 2019, 15:00
ABS olsun ne olursa olsun

Seko
05 Haziran 2019, 15:08
Bu üçü arasında R25 tabi ki. Sebebine gelince :

- RC250'nin titreşim makinası olması
- 250SL'nin oyuncak gibi bir motor olması

Ben olsam üçünü de almam çünkü R25'in avantaj olarak yazdığın yüksek devir çevirmesi, bana göre yüksek yakıt tüketimine sebep olduğu ve motor ömrünü kısalttığı için dezavantajdır. ABS olmaması da cabası...

Cyan
05 Haziran 2019, 16:11
CBR 500 Ağırlık Konusunda Maalesef Çok Kötü + Olarak Fiyat Farkı Çok Fazla (2016 Ve Üstü İçin).

Fiyat farkını bilmem de ağır falan değil yani, tam dolu 190kg. Eski 230kg'lık NC'me göre tüy gibi...

AFAT DOĞRU
05 Haziran 2019, 16:32
Önemli olan ağırlık merkezinin nasıl konumlandığı ?

Cyan
05 Haziran 2019, 16:53
Sele ve motor alçak.

uzay gemisi
05 Haziran 2019, 17:31
R25 kullanıcısı ve Duke 390 kullanmış birisi olarak söyleyebilirim ki kesinlikle R25 almalısın. Duke serisinin tamam amortisörler iyi, fren iyi ama motor oyuncak gibi birşey. Bindiğim 390 bile oyuncak gibi sürekli yüksek devir isteyen gazci bir motordu lakin viraj içinde bile araba sollama cesareti verecek derecede iyi frenleri vardı.

R25 in fren tırt, amortisörler o kadar kötü değil. İyi bir lastik ile virajlarda keyifli anlar yaşatır. Bende bridgestone battlax var arka lastik bitmeden önce virajlarda arka lastiğin tamamını kullanabiliyordum. Korku çizgisi mi ne deniyor yol kenarında durup baktığımda onlardan hiç olmuyordu tamamen kullanılmış bir lastik görüyordum.
Amortisörleri biraz kötü olabilir ama abartılacak kadar kötü değil. 11 bin kmdir kullaniyorum amortisör konusunda şikayetim olmadı limitlerini bilerek kullandım.

Şöylede birşey var R25 artık eline para geçen herkesin aldığı bir motor oldu. Sokakta akan trafikte bütün modellerin bütün renklerini görebilirsin:) özel olma takintin yada alacağım motoru heryerde gormiyim diyorsan KTM almalısın

SaygınKenobi
05 Haziran 2019, 20:44
mt-25 hayallerimi süsleyen motorken biri 2016 diğeri 2017 model iki kere duke 250 aldım. çift silindir, yüksek son hız ve harika şekli için yamaha harika bir motor, ta ki istanbul ormanında ablanın biri yolda kendinden geçip ani frene basıp kaçış yollarınızı da kapayana, ya da bmw li bi apaçi bir anda sol şeritte düşük hızda önünüze atlayana kadar. abartmıyorum bu aletin frenlerin hiç diilse 2-3 kez hayatımı kurtarmıştır. virajlarda arkanıza yapışan ve gaza bastıkça basan bi araç yüzünden daralan bi virajda hız kesemediğinizde ve kontra verip amortisörlerinin viraj çıkışına kadar sizi güvenle yolda tuttuğunu görünce artık şekilden, renkten, çift silindirden vazgeçiyorsunuz. açık konuşmak gerekirse 250cc de firmaların daha kalitesiz malzeme ve donanım kullandığını ama bizim en yüksek donanıma yine bu cc lerde ihtiyaç duyduğumuzu düşünürsek bence güvenlik herşeyden önce gelmeli. rc ye gelirsek de oturuş pozisyonun aşırı rahatsız olması ve görünüüşne/racing sınıfına göre komik kalacak top speed i yüzünden tercih etmeyebilirdim. ninja ise çok küçük bi motor 1.80 üzeriysen düşünme bile.

brkkrtt
07 Haziran 2019, 21:49
Boyunuz 1.80 ve altı ise kesinlikle almanız gereken motosiklet 250sl'dir fren,gidiş,malzeme kalitesi,hafif ve kıvrak oluşu ile muazzam makinedir

LynXMaSTeR
08 Haziran 2019, 03:52
Rc modeli kadar rahatsız bi motor görmedim. Şekil şükül güzel ama yanında bel fıtığı garanti.
Yeni model absli R25 ler gayet hoş görünüyor.

YZFR25
08 Haziran 2019, 08:46
R25 düzgün kullanıldığı zaman aşırı yakıt yakan bir motor değil. 8000 devirin altında kullanıldığı zaman 3.5 lere kadar düşer yakıt ortalaması. Gazladığında da 4.5 yaksın. 5 6 7 litreleri bu motorla nasıl yakıyorlar ben hala çözemedim.

Fren konusuna katılıyorum. Frenleri düzgün frenlemede güzel ama ani frenlemede abs yoksa asfaltı öptürür. Ön teker çok çabuk kilitleniyor.

Yine de 250 cc ss sınıfında ben r25 ten başka motor almam. İkinci el piyasası bile başlı başına bir tercih sebebi.

Angrypower
08 Haziran 2019, 09:42
Benim MT-25 7000rpm'yi geçmeyince ortalama 3,7 falan yakıyordu ki hiç ara hızlanma bile atmamam gerekiyordu. Merak ediyorum İstanbul gibi bir yerde vites düşürüp hızlanman gerekmedi mi hiç? En kral versiyonda 4.0-4.4 arası yakıyordu motor. Gazlayınca 6,2lt yakıyor, full tapagazda da 8,4lt yakıyor. Bu değerler 2017 model euro3 olan versiyon için geçerlidir.

Haa r25'te 0,3lt daha az yaksın rüzgar direncinden kurtulduğu için...

Kural [ Z ]
08 Haziran 2019, 10:24
Benim MT-25 7000rpm'yi geçmeyince ortalama 3,7 falan yakıyordu ki hiç ara hızlanma bile atmamam gerekiyordu. Merak ediyorum İstanbul gibi bir yerde vites düşürüp hızlanman gerekmedi mi hiç? En kral versiyonda 4.0-4.4 arası yakıyordu motor. Gazlayınca 6,2lt yakıyor, full tapagazda da 8,4lt yakıyor. Bu değerler 2017 model euro3 olan versiyon için geçerlidir.

Haa r25'te 0,3lt daha az yaksın rüzgar direncinden kurtulduğu için...

Sanırım şu anda MT-07 ile ya aynı, ya da biraz daha az yakıyorsundur :wiinkk:

Gaz tepkisi ve ihtiyaç anında sadece gaz kolunu çevirerek uzayabilmesi, titreşimin azlığı da katmere kaymak gibidir :bounce:

muhammetcon
08 Haziran 2019, 10:34
Bence sınırları azıcık zorla ve abs li r25 bul :)

serif abi
08 Haziran 2019, 10:35
BUnları alacağına 3-5 kuruş daha koy.2015 cbr500 al. yazdığın motorlar apaçi ve cılız motor. oyuncak bildiğin.2 gün sonra sıkılırsın yaktığın benzine acırsın.

+1 , kesinlikle CBR 500r veya cb500f

Duke 390,
MT 25
Cb500f
CBR 500r
MT 07
CBR 250

Bunların hepsini 100 km ve üzeri denedim.

Amacın düz yol gazlaması ise R25 alabilirsin.onun dışında tırt.malzemesi patlayan çatlayan , aşırı yakıt tüketen motor ile...ayrıca sürekli yüksek devir kulandıgın dan dolayı çok çabuk sıkılırsın..alt devirde ölü oldugu için CBR 250 den farksız .

Amacın şehir içi ise Duke 390 tek geçersin. Şekil şukul kaydırmalı depriyaj olsun gösterge donanım olsun bu konuda tek.

Amacın uzun yıllar hizmet etsin amortisör ile frenleri ile yakıtı ile Torku ile ara hızlanmaları çok kısa viraj değil de orta ve uzun viraj , şehir için ve şehir dışı kullanırım diyor isen CBR 500 r 2016 ı pahalı (2014-2015) tr de her yerde servis bulunur lu ile... Sıfır sorunlu motor blogu ile .

Mt07 sana fazla gelir .

Cbr250 , alt deviri R25 den iyi , ama çabuk sıkılırsın.

dogukanb
08 Haziran 2019, 11:25
+1 , kesinlikle CBR 500r veya cb500f

Duke 390,
MT 25
Cb500f
CBR 500r
MT 07
CBR 250

Bunların hepsini 100 km ve üzeri denedim.

Amacın düz yol gazlaması ise R25 alabilirsin.onun dışında tırt.malzemesi patlayan çatlayan , aşırı yakıt tüketen motor ile...ayrıca sürekli yüksek devir kulandıgın dan dolayı çok çabuk sıkılırsın..alt devirde ölü oldugu için CBR 250 den farksız .

Amacın şehir içi ise Duke 390 tek geçersin. Şekil şukul kaydırmalı depriyaj olsun gösterge donanım olsun bu konuda tek.

Amacın uzun yıllar hizmet etsin amortisör ile frenleri ile yakıtı ile Torku ile ara hızlanmaları çok kısa viraj değil de orta ve uzun viraj , şehir için ve şehir dışı kullanırım diyor isen CBR 500 r 2016 ı pahalı (2014-2015) tr de her yerde servis bulunur lu ile... Sıfır sorunlu motor blogu ile .

Mt07 sana fazla gelir .

Cbr250 , alt deviri R25 den iyi , ama çabuk sıkılırsın.

Şuan Kullandığım Motoru Satıp, Üstüne Koyunca Max. 18-19k Oluyor. Bu Yüzden CBR500R İmkansız, Duke 390 Naked İstemiyorum Ve Bütçe Dışında.

Angrypower
08 Haziran 2019, 11:38
;4477251']Sanırım şu anda MT-07 ile ya aynı, ya da biraz daha az yakıyorsundur :wiinkk:

Gaz tepkisi ve ihtiyaç anında sadece gaz kolunu çevirerek uzayabilmesi, titreşimin azlığı da katmere kaymak gibidir :bounce:

Dün akşam eve geldim, o kadar hoşuma gittiki Beylikdüzü'nden Silivri'ye gittim. Giderken aklımda bir soru vardı?

-Para ile mutluluk alınır mı?
+Alınır...

İstediğim hızda istediğim rahatlıkta gidiyorum ve cidden daha az yakıyor MT-25'ten. Ayrıca önümdeki araç yol vermiyor, yada şuradan geçerim ve rahat bölgeye giderim die hesap yapmama gerek kalmıyor. Gözümde işaretlediğim yere gitmek 1sn. Eskisinde gırgır hızlanmaya çalışıyordum.

Motoruma nazar değmesin. Tek eksiği öne bir rüzgar cam'ı. Lakin gösterdiğim minnak olanlardan. Sadece gösterge'ye kadar gelsin bana yeter...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------


Şuan Kullandığım Motoru Satıp, Üstüne Koyunca Max. 18-19k Oluyor. Bu Yüzden CBR500R İmkansız, Duke 390 Naked İstemiyorum Ve Bütçe Dışında.

Bak 390 sayfasına. Bir tane şanssız daha motor bloğunu eline almak üzere. Bajaj bile bu kadar sorun çıkarmadı diyorum!..

YZFR25
09 Haziran 2019, 09:02
Benim MT-25 7000rpm'yi geçmeyince ortalama 3,7 falan yakıyordu ki hiç ara hızlanma bile atmamam gerekiyordu. Merak ediyorum İstanbul gibi bir yerde vites düşürüp hızlanman gerekmedi mi hiç? En kral versiyonda 4.0-4.4 arası yakıyordu motor. Gazlayınca 6,2lt yakıyor, full tapagazda da 8,4lt yakıyor. Bu değerler 2017 model euro3 olan versiyon için geçerlidir.

Haa r25'te 0,3lt daha az yaksın rüzgar direncinden kurtulduğu için...

Valla benim sürüşüm ile 4.0 veya 4.1 yakıyordu hep. Her benzin aldığımda sıfırlardım. Rodaj zamanında 7000 deviri geçmeden kullanırsın ya işte o zaman 3 litrelere kadar düşürdüğüm oldu ama sürekli 3 yaktırmak zaten mümkün değil. Esas anlatmak istediğim 5-6-7 litreleri görenlerin nasıl kullandığı :)

Angrypower
09 Haziran 2019, 09:27
Titremesin die 11000-12000rpm tapa gaz :)

kefkes
09 Haziran 2019, 11:01
Önce derli toplu uzun yazdım fakat tam gönderi esnasında takıldı tekrarı karışık oldu..

Üst devirlerde yükleneyim ve top speed önemli dersen r25 zaten..ki vazgeçmişsin.Rc kullanmadım, Duke 250 kullandım yeterince, kaydırmalı debriyaj iyidir muhtemelen,maliyeti de var ama kullandigimda da var mı yok mu anlamadım çünkü alıştığım şekilde kaydırmalı debriyaj yokmuş gibi kullandım hep, tabii rc duke 250 ye ne kadar benziyor bilgim yok..Rc daha sert bi motor diye duydum duketan,Duke bana hitap etmemişti pek.

Konuyla ilgili fikir verebileceğini dusundugum 250sl kullanıcısıyım.Motorun alt devirleri güçlü, çok devir çevirmiyor...Altıbin devir civarı yüz kilometre hız yapmakta. 8500 devir üzerine çıkma ihtiyacı hissetmiyorum genel olarak ki ivmelenmesi motor da hafif olduğundan oldukça iyi..
Arka frenler süper diyemem zaten kombine kullaniyoruz.On frenler zımba gibi hiç sıkıntı yasatmadı..Motosikletin amortisorleri sert, 120-130 üzeri hızlarda geniş virajlarda tehlike yasatmadı..Sele gidon mesafesi sanildigindan geniştir 1,80 boya kadar küçük gelmez..

Amortisorleri sert oldugundan ve genel kullanım olarak sertçe bir motosiklet olduğundan yere yakın ve spor hissi var sürüş esnasında, yola sağlam bastığını hissediyorsunuz oynak degil.Biraz bozuk yolda sertliği rahatsızlık olarak dönüyor. .Gaz kolu hassas, şehiriçi kompresyon yer yer rahatsız edebilir, sıcak havada şehiriçi trafik sikisiksa biraz sık fan açıyor sanki..

Ama motor 130 la viraja gireyim çıkarken gaz açayım 150 160 uzayayım motoru değil.135lere seri bir şekilde çıkıyor ve sonrasında hızlanma yavaşliyor zaten,kullandığım z250sl, karenaj sebebiyle 5km daha ekle üzerine..

3 litre uzun yolda tüketimi var yedi sekizbin devirlerde ki 110-120 ortalama gibi, sabit gaz gidilmemesi bir kullanım soz konusu burda..Ne yaktığını hiç hesaplamadim ama sanırım şehiriçi 3,20 fln yakiyor emin değilim. Ama hiç bir zaman dördü geçmez sanirim tamamen 9000 devir kullanılsa bile ki gerek yok yapısı itibariyle..Motor daha redline'a girmemiştir. 10000 devir çevirmekte..8500te yeterince gidiyor..

Motorun hafif kısa olmasi şehiriçi kıvrakligini artırıyor daha çok, yüksek hızlı uzun virajda stabiliteyi değil, kısa virajlarda daha kıvrak diyebiliriz bu yönüyle. Ama yukarıda bahsettiğim gibi sekizbin devirlerde 130 üstü viraja gireyim gaz açayım derseniz aynı rahatlık olmaz, kısa motorda teknik olarak da olmaz zaten..Oturuş pozisyonu yatiğa yakın fakat uzunca yolda gazla çok oynamadığında daha dik daha rahatça oturabilirsiniz ve yormaz günde 600km yaptığım oldu..

Motorumda belirli devirde beşbin gibi hafif titreşim oluyor..Beşbin üstünde de yok, dortbinde de..Titresim yok diyebilirim, aynalar bozulmuyor, hiç rahatsız etmedi v.s.Bana göre;
+ Yakıt tüketimi.
+Frenler
+ Sert süspansiyon
+ Spor sürüş hissiyatı
+Ivmelenmesi
+ Slim olmasi
+Gaz hassasiyeti
+Sertligi
+Az devir çevirmesi ve gitmem dememesi ( uzun ömür şeklinde yansiyacaktir)

-Top speed
-Yedek parça (hafif pahali) ve servis. ( Daha gundeliğe v.s.baska motor kullaniyorum bu sebepten)

Tabii bana göre artı olan başkasına göre eksi olabilir. Beklentiye göre motor seçimini kolaylaştırmak adına bildiğim kadarını yazdım. Önemli olan o motor bu motordan ziyade nasıl motor istediğimiz biraz da bana göre...