PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : virajda yatmak değil her yerde yatmaya çalışmak



bezor1
08 Nisan 2019, 21:06
virajda yatmaya aşık oldum resmen motoru almadan önce teker yapmak istiyordum böyle eşiyın falan (1 kere bile yapmadım denemedim de)
bir abimiz viraj olayında aydınlat ı beni 1. dönüşümde hafif yana yaslandım motor yattı biraz hoşuma gitti
sonra biraz daha yattım derken sürekli yatmaya çalışıyorum sola dönerken bile yatmaya çalışıyorum e kekoluk mu yapıyorum sizce

bide zararı olurmu sizce motora bana olur düşersem onu biliyorum ama bu eğlence için göze alabilirim ekipmanım tam mont eldiven ceket şimdide dizlik alıcam onun konusunda açarım bugun yarın

gerivites
08 Nisan 2019, 21:17
Kontra tekniğini araştırıp, iyi bir kurumdan (hondasafety, rospa, motto vs) eğitim almanızı öneririm.

edit:
Gaziantepmiş pardon. Bunlar biraz fantezi olacak size.

melez
08 Nisan 2019, 21:19
şu virajdan keyif alan sscileri hiç anlamıcam. ne zaman virajlı yola denk gelsem ''bitsede gitsek'' edasıyla takılırım. halbuki topraklı köy yolları candır. virajda yatmayı sevenler sosyal hayatlarında da baba parası yiyip yatmayı severler,virajda yatan virüs kapar,bu gün virajda yatan yarın çolu çocuğun rıskını kumarda yer. bizim köyde virajda yatana kız vermezler.

Angrypower
08 Nisan 2019, 21:23
şu virajdan keyif alan sscileri hiç anlamıcam. ne zaman virajlı yola denk gelsem ''bitsede gitsek'' edasıyla takılırım. halbuki topraklı köy yolları candır. virajda yatmayı sevenler sosyal hayatlarında da baba parası yiyip yatmayı severler,virajda yatan virüs kapar,bu gün virajda yatan yarın çolu çocuğun rıskını kumarda yer. bizim köyde virajda yatana kız vermezler.

Sadece ss ci ve endurocu die motorluları ikiye ayırmak. Bende virajları seviyorum. Daha ss motorum olmadı.

bezor1
08 Nisan 2019, 21:37
Kontra tekniğini araştırıp, iyi bir kurumdan (hondasafety, rospa, motto vs) eğitim almanızı öneririm.

edit:
Gaziantepmiş pardon. Bunlar biraz fantezi olacak size.

sen antepe diss atmışsan başına büyük bi bela almışsan geliyom oraya :queen::mrgreen:

Erendiz
08 Nisan 2019, 21:41
Az kalmış biraz daha yatarsan başucunda dua edenleri göreceksin ama o virajın sonu yok işte kardeş :)

oldcockroach
08 Nisan 2019, 21:58
Her yerde yatmaya çalışmayın istatistik kurumundakilerin işleri çok iş çıkartmayın adamlara :D

khaledome
08 Nisan 2019, 22:37
teorik olarak motorun en hizli hali en dik hali,
bilinenin aksine ayni hizda giderken ne kadar dik donebiliyorsaniz o kadar basarilisiniz. yani uzerine calisacaginiz konu ayni hizla daha az yatarak donebilmek olmali.
yatmayi bilmek cok onemli, cunku ihtiyaciniz oldugunda yatabilmelisiniz ama hep bir guvenlik payi birakmali.
ornek veriyorum, motoru max 25 derece yatirabildiginizi varsayalim, guzel bir viraja girdiniz yolu da cok bilmiyorsunuz, 25 derece yattiniz ve hizli bir sekilde donuyorsunuz virajin icindeyken virajin cikisina dogru kapandigini fark ettiniz. 25 derece yatmisken 2 freni de kullanamazsiniz. max da o kadar yatabiliyordunuz zaten, artik yapacak hic bir sey kalmadi, dua etmeye basliyoruz.
ama max 25 derece yatabilecekken viraja 15 derece yatilacak hizda girelim, hala elimizin altinda 10 derece daha yatacak guvenlik payi var, viraj kapanirsa onu kullaniriz.
duz yolda, acik alanda, bol bol yatirmaya calisin , bu antreman cok keyiflidir, ama yolda kullanirken mutlaka gerektiginde biraz daha yatabilirim diyeceginiz kadar yer kalsin.

levend84
09 Nisan 2019, 00:25
Asıl maharet,

Viraja girdigin gibi,çizgini bozmadan çikmakta.

Gerisi,atraksiyon,ful animasyon..

Volkan76
09 Nisan 2019, 01:16
Honda sürüş eğt8mi. Virajla ilgili verilenn ilk ders.
Yavaş sürerken, motoru yatırıyoruz, ama kendimiz, dik duruyoruz. Yani, motoru ayaklarımızın arasında yatırıyoruz. Gidonu çevirerek yatırıyoruz. ^avaş hızdan dolayı merkezkaç bizi ters yöne savurmuyor. Her an ters yöne manevra yapabiliyoruz, sade motoru gidonla yatırarak.
Hız arttıkca, motoru yatırdıkca sürücüde yana yatıyor. Baş, sırt, sele teker aynı hizada. Gidonu kırmadan gövdeyle beraber motoru yarırıyoruz. Hızdan dolayı, merkezkaç ters yöne ittiğinden, ağırlığımızı içe doğrtu veriyoruz.
Üçuncü virsaj tekniği motosikkledi oldukca dik tutup, sade gövdemizi motorun döneceğimiz tarafına yatırıyoruz. Ama bunusürüş eğtim98nde uygulamayacağız, çünkü bu teknik sade pistlerde uygulanacak bir teknik. Neden? Ben söyleyeyim.
1. Gövde çok fazla yana sarkıyor ve dönerken şeridin dışinsa sarktığıindan tehlikeli. Bu pistlerde sorun olmuyor.
2. Butekniği kullanınca düzeltme payın yok denilec3k kadar az. Yani, pistin her virajını hangi hızla ve ne derecede girmen gerektiğini bilmen gerek. Normal yolda ne o anlık yoldurumunu biliyorsumn nede virajdan ne vçıkıp, nezaman ve nasıl bittiğini.
Bence bilmediğin yol ve virajdarda, yana fazla sarkma. Trafik yarış için hazır yollar değil. Tekerin düz bassın.

CrazyBullet
09 Nisan 2019, 02:17
Bu nasıl bir Türkçe? Cevap verenler, başlığı açanın yazdıklarından ne anladılar da cevap verebildiler?

arndiol
09 Nisan 2019, 08:25
virajda yatmaya aşık oldum resmen motoru almadan önce teker yapmak istiyordum böyle eşiyın falan (1 kere bile yapmadım denemedim de)
bir abimiz viraj olayında aydınlat ı beni 1. dönüşümde hafif yana yaslandım motor yattı biraz hoşuma gitti
sonra biraz daha yattım derken sürekli yatmaya çalışıyorum sola dönerken bile yatmaya çalışıyorum e kekoluk mu yapıyorum sizce

bide zararı olurmu sizce motora bana olur düşersem onu biliyorum ama bu eğlence için göze alabilirim ekipmanım tam mont eldiven ceket şimdide dizlik alıcam onun konusunda açarım bugun yarın


hocam yatma kısmını bilmem ama ekipmansız yapma sakın.


Bu nasıl bir Türkçe? Cevap verenler, başlığı açanın yazdıklarından ne anladılar da cevap verebildiler?

bi bitmediniz arkadaş, her konuya gelip insanları taciz etmeyin.

Yazacak cevabın var ise cevabı yazıp türkçe uyarısında bulunursun ama sadece bunun için gelmek ayrı sacmalık.

ozansntrk
09 Nisan 2019, 08:37
o lastik ebatlarıyla çok yatma , belli bir açıdan sonra asfalt ve fizik kanunları affetmez , yanakları geniş hamuru iyi bir racing motorla daha güvenli yatabilirsin , yani daha iyi amortisörlerle :D , aldığın motorun lastikleri 1 sene sonra kemik gibi olur ,,sakın parlak asfaltta manevra yampa , ıslakta dikkat et, kum toz çakıl felan aman :D dikkat.

iyi viraj içinde bir adet göbek bul bol , böyle mal gibi dön sürekli ,,,, mal derken dışarıdan öyle gözükürsün bizde yaptık aslşdkals , ve bir yolda giderken şerit içinde sürekli zigzag çiz bi sağa yat bi sola bir süre sonra vucudun ezberler motorun haraketlerini,,,, daha güzel yatarsın , bir kere dahi olsa gereksiz fazla hızlı girersen viraja , virajda frenleme yapmayıda öğren düşmeden. zordur.

peyloride
09 Nisan 2019, 09:05
teorik olarak motorun en hizli hali en dik hali,
bilinenin aksine ayni hizda giderken ne kadar dik donebiliyorsaniz o kadar basarilisiniz. yani uzerine calisacaginiz konu ayni hizla daha az yatarak donebilmek olmali.
yatmayi bilmek cok onemli, cunku ihtiyaciniz oldugunda yatabilmelisiniz ama hep bir guvenlik payi birakmali.
ornek veriyorum, motoru max 25 derece yatirabildiginizi varsayalim, guzel bir viraja girdiniz yolu da cok bilmiyorsunuz, 25 derece yattiniz ve hizli bir sekilde donuyorsunuz virajin icindeyken virajin cikisina dogru kapandigini fark ettiniz. 25 derece yatmisken 2 freni de kullanamazsiniz. max da o kadar yatabiliyordunuz zaten, artik yapacak hic bir sey kalmadi, dua etmeye basliyoruz.
ama max 25 derece yatabilecekken viraja 15 derece yatilacak hizda girelim, hala elimizin altinda 10 derece daha yatacak guvenlik payi var, viraj kapanirsa onu kullaniriz.
duz yolda, acik alanda, bol bol yatirmaya calisin , bu antreman cok keyiflidir, ama yolda kullanirken mutlaka gerektiginde biraz daha yatabilirim diyeceginiz kadar yer kalsin.

Konudaki en güzel teorik bilgi, teşekkürler.

Y.o.K
09 Nisan 2019, 09:15
Dostum senin ilacın Keith Code,

Aha burada videosunu paylaşıyorum, tekrar tekrar izlediğim ve her izlediğimde kendimi yollara atmak istediğim bir video.

https://youtu.be/_EEfke1eyng

CrazyBullet
09 Nisan 2019, 10:06
hocam yatma kısmını bilmem ama ekipmansız yapma sakın.



bi bitmediniz arkadaş, her konuya gelip insanları taciz etmeyin.

Yazacak cevabın var ise cevabı yazıp türkçe uyarısında bulunursun ama sadece bunun için gelmek ayrı sacmalık.

Türkçe kullanımı konusunda uyarı yapanı uyarmak nasıl bir hastalık?

tugrulbora
09 Nisan 2019, 12:08
Noktalama işaretlerinin gücüne inanmalısın kardeşim.

uzay gemisi
09 Nisan 2019, 13:01
Bizim bir abide yatmayı çok severdi. Her gördüğü viraja yatardı birgün bir yattı bir daha kalkamadi.
Motosiklete yeni başlamışsın galiba hevesini kırmak gibi olmasın ama pistte değilsin kardeşim öyle her gördüğün viraja yatma.

Morphin
09 Nisan 2019, 23:59
Ne okudum lan ben az önce. :silent:

hasmet
10 Nisan 2019, 08:51
Hızınız ve yol çizginizin keskinligi (curvature) dikte eder yatış açınızı. Ne daha fazla yatabilirsiniz, ne de daha eksik (vücudunuzu sarkıtmadığınız müddetçe.)

Dolayısıyla "her yerde yatmaya çalışıyorum" çok mantıklı bir laf değil. Düz giderken yatamazsınız mesela. Yatıyorsanız dönüyorsunuzdur.

YBRMANİA
10 Nisan 2019, 09:54
Tamam virajı severim viraj candır ama,Gerektiği kadar,gerektiği hızda viraj yapmaya çalışın.Malesef her ay bir viraj faciası isitiyoruz.bu virajı 200 le dönücem diye bişey hiçbir zaman aklından geçirme.Geçirenler şu an yatıyor ;)

fearlesboyy
10 Nisan 2019, 10:14
virajda yatmaya aşık oldum resmen motoru almadan önce teker yapmak istiyordum böyle eşiyın falan (1 kere bile yapmadım denemedim de)
bir abimiz viraj olayında aydınlat ı beni 1. dönüşümde hafif yana yaslandım motor yattı biraz hoşuma gitti
sonra biraz daha yattım derken sürekli yatmaya çalışıyorum sola dönerken bile yatmaya çalışıyorum e kekoluk mu yapıyorum sizce

bide zararı olurmu sizce motora bana olur düşersem onu biliyorum ama bu eğlence için göze alabilirim ekipmanım tam mont eldiven ceket şimdide dizlik alıcam onun konusunda açarım bugun yarın

guzel havada gazıantep erikce ormanı ıle arka burc yolu var vırajlar ve yol harıka orada trafıkte cok sakın bence o yolu bır deneyin tavsıye ederım genelde oralara vıraa giderdik

LynXMaSTeR
10 Nisan 2019, 15:54
motosikletin olayı virajlar zaten. virajda motosikleti ne kadar çok yatırırsan o kadar çok adrenalin salgılar, o kadar çok zevk alırsın.
ancak normal trafikte dikkatli olmak lazım, önünü görmediğin yerde bu tür atraksiyonlara girmemek lazım. zira karşı şeritten gelen sizin şeride dalabilir, bu durumda yatık vaziyette kaçmanız çok zor olacaktır.
geçen sene manyas yolunda 180 derece dönen bi viraj bulmuş, orada gazlayıp duruyoduk. 1-2 arkadaş yol kenarından gelen giden var mı diye kontrol amaçlı bekliyor, aynı zamanda kamera kaydı alıyodu. biz 3-4 motor tam hazırlandık viraja girecekken ileriden uyardılar, çıkmayın kamyon geliyor diye.
biz aşağıda bekledik, bikaç saniye sonra mermer yüklü bi tır gelmişti, aracın yarısı bizim şeritteydi, bizi görünce fren yapmaya başladı, hatta lastikleri de kaydırdı biraz.
daha sonra kamera kaydını incelediğimizde direkt bizim şeritten girerek almış virajı.
o gün arkadaşlar bizi uyarmasa ve biz o viraja girmiş olsaydık hepimiz patates olacaktık.
videoyu da bulursam atarım bi ara.