PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Küçük bir kaza yaptım, moralim bozuk



zebercet
10 Mart 2019, 19:02
Dostlar selam, bugün başıma gelen talihsiz bir olayı anlatmak istiyorum sizlere.

Motosiklet tecrübem 50-100 KM kadar var, geçtiğimiz ay ilk motosikletimi aldım ve bulunduğum bölgede tın tın gezmeye başladım pratik maksatlı. Bugün de bir arkadaşım geldi, kendisi de acemi benim gibi. İkimizde de tam ekipman(ayakkabı hariç) başladık civarda gezmeye, daha 10 km belki yaptık belki yapamadık biraz yukarıya eğimli bir yolda ışıkların da olduğu bölgede sağ taraftaki benzinlikten birden taksici çıkıverdi. Normal bir şekilde yavaşlayıp yol verdim, sonrasında tekrar gitmeye devam edecektim ki debriyajı bırakmamla kendimi yerde bulmam bir oldu.

Motosiklet birden ön kaldırdı ve daha önce de tecrübe etmediğim için hiç bir müdahelede bulunamadım ve hop dedik sağa doğru devrildik, sağolsun bi kurye falan yardımcı oldu bir şey yok deyip az ötede ki parka kadar tekrar devam ettik motosikletle. Sonrasında motosiklet çalışmadı, bir şeyler damlattı marş basmadı vs. bunlar değildi moralimi bozan. Bu arada koruma demiri de kırılmış-

Sağ ayak bileğim motorun biraz altında kalmıştı ve bi ağrı vardı, öncesinde de vucudumun tek kusurlu sayılabilecek noktası sağ ayak bileğim, kemik iliği ödemi, yakın zamanda içerde küçük bir kırık vs. vardı. 2 Farklı acil devlet hastanesine gittim, neyse ki röntgende bir şey yok dendi ancak MR ve BT şart dendi, yarım alçıya alınması gerektiği söylendi, alçıya aldırmadım ailemden dolayı. Canımı sıkan nokta en az 1 hafta basamayacağım üzerine ardından uzun bir süre bana sıkıntı yaratacak ve aileme ne diyeceğim konusu. Annem motoru aldığım gün satılmasını isteyen insan, bilemiyorum açıkcası sonrası için devam edecek miyim.

Biraz uzun oldu, içimi dökmek istedim kusura bakmayın. :) Herkese hayırlı akşamlar

'-'
10 Mart 2019, 19:06
geçmiş olsun

EmirhanGeze
10 Mart 2019, 19:14
çoğu motorcunun ilk öğrendiği sıralarda böyle şeyler başına gelir zaten bende ilk başladığım sıra yokuş aşağı inerken arkadaşa selam veriyim derken frene sert basmamla birlikte sağa yatmam bir oldu ayağım motorun altında kalmıştı 1 hafta ağrı sızıyla yürüdüm ama bırakmadım bu tutkuyu bunlar yaşanılmadan öğrenilmiyor motosiklet. geçmiş olsun.

zebercet
10 Mart 2019, 19:15
geçmiş olsun




çoğu motorcunun ilk öğrendiği sıralarda böyle şeyler başına gelir zaten bende da ilk başladığım sıra yokuş aşağı inerken arkadaşa selam veriyim derken frene sert basmamla birlikte sağa yatmam bir oldu ayağım motorun altında kalmıştı 1 hafta ağrı sızıyla yürüdüm ama bırakmadım bu tutkuyu bunlar yaşanılmadan öğrenilmiyor motosiklet. geçmiş olsun.


Teşekkür ederim, sağolun. Size de geçmiş olsun.

ufoz
10 Mart 2019, 19:17
Geçmiş olsun.

Allah beterinden korusun...

emenyasin
10 Mart 2019, 19:20
Kardeşim geçmiş olsun. Ben orofil fotoğrafından senin açtığın konuyu hatıtladım. Demek almışsın motosikletini, hayırlı olsun, geç oldu ama kusura bakma.
Ben de senin gibi yeni bir motosiklet sürücüsüyüm,oldukça da acemiyim. Ayrıca kaza da yaptım ve [seninkinden iyi olmasın:mrgreen:] fena da bir kazaydı. Havaya fırladım, takla attım falan ama mesele bu değil. Kazayı geçirince benim de moralim bozuldu çünkü motoruma ne olacağını bilmiyordum ve ne kadar suçun çoğu karşı tarafta da olsa adamın arabası da harab oldu. Üzüldüm. Ve bu üzgünlüğün içinde benim moralimi yüksek tutmamın en büyük dayanağı babamın kaza geçirdiğim haberine verdiği tepkisiydi. Açıkçası şimdilik haber vermesem mi diye düşündüm(üniversite dolayısı ile ayrı şehirlerdeyiz, çok endişelenir diye düşündüm ve motoru bırakmamı ister diye çok korktum). Ama sonradan öğrenmesinin büyük terbiyesizlik olacağı gerçeğinden dolayı karakola giderken arayıp haber verdim. Ve hiç beklemediğim bir şekilde sakindi. Sanki telaşlanıp beni de endişelendirmek istemedi. Bu durum moralimin bozulmamasının en büyüj sebebidir. Açıkçası durumundan haberdar olmaları çok önemli. Ayrıca ayağını alçıya aldırmaman olanların sonucunda sorumluluk alamadığın ve kendine zarar verecek işler yaptığın izlenimini oluşturursa sıkıntı çıkabilir. Benim tavsiyem insan ilişkilerinde çok önemli olan lakin bir çok kez yapmadığımız bir şeyi yapman olacaktır. Ne düşündüğünü ve hissettiğini açıkça ifade et. Motosiklet serüvenin için olan ciddiyetini tavrın ve davranışlarınla göster. Gereken sorumluluğu alacağını belli et. Ve eğer istersen bu mesajımı ve geçirdiğim kazaya dair açtığım konuyu gösterebilirsin(meseleyi daha iyi anlamaları için.

BatuhanK
10 Mart 2019, 19:24
İki acemi trafikte kendinizi daha fazla riske atarsınız. Motosikleti süreceğiniz kişilerin sürüş alışkanlıklarını, nerede nasıl davrandıklarını bilmezseniz problem yaratabiliyor. Eğitim alma imkanınız varsa alın yoksa internetten eğitim videoları (profesyonellerden izleyin, üç günlük vloggerlardan değil) izleyerek kapalı bir alanda birbirinize gösterin. Kontrol edin.
Dışarıdan bakan bir göz hataları daha iyi görecektir

watercolours
10 Mart 2019, 19:35
Normal şeyler. Hevesiniz kırılmasın. Geçmiş olsun.

liquem
10 Mart 2019, 20:03
Trafikte boyle okuzler var ve boyle.okuzler benimde moralimi cok bozuyor motosiklet bir tutku ama can guvenliğim için en kisa zamanda arabaya gecmeyi dusunuyorum

Cyan
10 Mart 2019, 20:21
Geçmiş olsun, botları ihmal etmeyin.

Angrypower
10 Mart 2019, 20:26
Geçmiş olsun. Kendine iyi bak...

yigozya
10 Mart 2019, 21:19
Çok geçmiş olsun kardeşim. Benim hanım cok istedi hatta bozuk atti ama ben 1000km yapmadan hayatta almam seni arkama dedim :) sonra caktirmadan 1500 filan yapinca yavaştan aldim arkama. İlk artcili sürüşümde de çok tedirgindim açıkçası. Sen biraz erken cesaret etmissin artçı almaya. Yine de en kötü kazan böyle olsun canın sağolsun

ozan1991
10 Mart 2019, 21:24
geçmiş olsun,tecrübe olmuş artçı alma en azından bazı şeyleri iyice kavrayana kadar

figoksel
10 Mart 2019, 22:56
Geçmiş olsun.

Aklınıza gelecek her konuda, en pahalı ve uzun yöntem kendi kendinize öğrenmektir.
Zaten bu işin püf noktalarını çözmüş, olumsuz yönlerini sizin adınıza yaşamış :) tehlikelerini sizden önce öğrenmiş birisinin nezaretinde öğrenmek çok daha az tehlikeli, çok daha çabuk ve çok daha ucuzdur.

İyi bir eğitim bundan sonraki olumsuzlukları önlemek için iyi bir başlangıç olacaktır.

zebercet
10 Mart 2019, 23:05
Allah hepinizden razı olsun dostlar, çok teşekkür ederim geçmiş olsun dilekleriniz için. Umarım sizler de kazasız belasız sürersiniz. Eğitim ve motosiklet botu işini maddi sıkıntıdan dolayı biraz ertelemiştim, sanırım bir süre bu eksiklerimi tamamlamadan binmeyeceğim.

PAPAZ_39
10 Mart 2019, 23:13
Geçmiş olsun kardeşim Allah daha beterinden korusun 👍

bajajpulsar2
10 Mart 2019, 23:18
geçmiş olsun da. motosikletin dinamiklerini kavramadan nasıl süreceğini daha öğrenmeden arkana yolcu almamanı tavsiye ederim.

compaq
10 Mart 2019, 23:19
Geçmiş olsun.

mustafa_325
10 Mart 2019, 23:29
Geçmiş olsun. Acemilikte debriyajı ayarlayamamak çok normaldir. El kaslarının gelişmesi ve hassasiyete alışması zaman alır.

Boş bir alanda ön fren çalışması yapmanı tavsiye ederim. Acemilerin yaptığı kazaların çoğu kaza ön freni aniden sıkıp düşme şeklindedir. Ayrıca yokuş bir yol bulup dur kalk yaparak sol elini geliştirebilirsin.

vlad1462
10 Mart 2019, 23:38
büyük geçmiş olsun, en büyük kazan bunla kalsın.
bütün ekipmanlar önemli ama tam korumalı bot çok önemli. bende ufak çaplı kaza geçirdiğimde korumalı bot giydiğim halde bileğimi burkmuştum ve 2 hafta üstüne basamadım, sonraki 2 hafta ağrıyarak bastım. bot değilde motosiklet ayakkabısı veya normal ayakkabı giymiş olsam kesin kırardım. elbette yakınlarınız üzülecekler fakat her hatadan ders çıkarıp kendini geliştirerek ailene gereken güveni vermek senin görevin. moralini bozma, her işte bir hayır vardır, Allah beterinden sakınsın.

istanbu_gezg
11 Mart 2019, 08:15
Ailenden bu kadar çekinme önce sağlık

arndiol
11 Mart 2019, 09:32
geçmiş olsn başkan; daha yenisin olur böyle seyler :)

Volkan76
11 Mart 2019, 13:17
Tekrar geçmiş olsun, alcıya aldırmasanda yine iyi iyleşmesi için kendini zorlama.
Tecrübeli bir motosiklet kullanıcı bile, hiç kullanmadığı bir motorda ilk 50-100km'de acemilik çeker, ama en azından motorun hangi farklı davranışlarına dikat etmesi gerektiğinı bilir.
Sizde, tecrühesizlik ve yeni alet biranda ve birde bunu atrcıyla kullanıca, talihsizlik olmuş.
Trafikde, başkalarının hataları yüzünden kendini kasma. Rahat ol. Motosiklet hassas bir alettir. Duyarlılıktan taviz verme. Ayağın hep arka frende olsun, ani durumdalarda, sana zaman kazandırıp, sonra önfreni daha etkili kullanmanı ve motorun yığılıp ani torkla kalkıp kontropdan çıkmasını engelleyecek unsur. Ayağını o arka frenden hiç uzak tutma.
Muhtemelen, taksi geçtikten sonra, motoun yüksek devirden yeni düşmüştü ve ardından tekrar gaza dokunurdokunmaz yük maksimim torkla tekere aktarıldı. Artcında sana sarılarak tutunacağına, arka bagaj demirlerinden tutunmuştur ve böylece ağırlığınızı akra tekerin arkasına bindirmiştir. Böyle bir yük dağılımında virajda veya kalkışda ön teker tutuş sağlayamaz veya şaha kalkar. Artcıyla kullandınızmı, artcı oldukca ileri oturup ya sürücüye veya daha orta kısımlara tutunmalı. Virajlardada, oldikca haraketsiz kalmalaı. Sürücüyle sağ sol yatarsa veya karşı yöne, o zaman sürücü virajda ya fazla yatar veya tersine virajı alamaz.
Tekrar geçmiş olsun, umarım masrafında çok değildir. Selamlar.

mavzer-i
11 Mart 2019, 14:39
olur böyle vakalar.
ben her düştüğümde yolu daha iyi okumaya başlıyorum.
bazı arkadaşlar buna ustalık geldi derler. sizinki ustalık olmasada üzerinden çaylaklığı attın diyebiliriz.

ben ducati ile çok düştüm ama hiç birinde hevesim kırılmadı.
ilk düştüğüm de çok komik bir mevzuydu. bakışımı kaldırıma kitlemiştim virajda dimdirekt kaldırıma doğru gidip 5 metre havaya uçtum.(atma ziyaaaaa)
5 metre olmasa da 2 metre :D
ikincisinde opele arkadan girdim. hata bendeydi, girilmicek aradan girdim opel dönüş alırken tamponuna girdim.
en son düştüğümde soğuk asfaltta 30 km hızla higside yaptım. bu hızla higside yapmak zordur herkes başaramaz :D
2 hafta ağrısını çektim sağ kolum ve sağ ayak bileğim ezildi.
hala sürmeye devam ediyorum. her düştüğünde hata tespiti yapıp kafanda arge çalışması yap sonra yola devam.
kaza yapıp ta yere düşmediklerimi saymıyorum bu arada.

mombohunter
11 Mart 2019, 14:47
Geçmiş olsun. Kurumsal bir firmadan eğitim almanızı öneririm.

zebercet
13 Mart 2019, 17:32
Tekrar geçmiş olsun, alcıya aldırmasanda yine iyi iyleşmesi için kendini zorlama.
Tecrübeli bir motosiklet kullanıcı bile, hiç kullanmadığı bir motorda ilk 50-100km'de acemilik çeker, ama en azından motorun hangi farklı davranışlarına dikat etmesi gerektiğinı bilir.
Sizde, tecrühesizlik ve yeni alet biranda ve birde bunu atrcıyla kullanıca, talihsizlik olmuş.
Trafikde, başkalarının hataları yüzünden kendini kasma. Rahat ol. Motosiklet hassas bir alettir. Duyarlılıktan taviz verme. Ayağın hep arka frende olsun, ani durumdalarda, sana zaman kazandırıp, sonra önfreni daha etkili kullanmanı ve motorun yığılıp ani torkla kalkıp kontropdan çıkmasını engelleyecek unsur. Ayağını o arka frenden hiç uzak tutma.
Muhtemelen, taksi geçtikten sonra, motoun yüksek devirden yeni düşmüştü ve ardından tekrar gaza dokunurdokunmaz yük maksimim torkla tekere aktarıldı. Artcında sana sarılarak tutunacağına, arka bagaj demirlerinden tutunmuştur ve böylece ağırlığınızı akra tekerin arkasına bindirmiştir. Böyle bir yük dağılımında virajda veya kalkışda ön teker tutuş sağlayamaz veya şaha kalkar. Artcıyla kullandınızmı, artcı oldukca ileri oturup ya sürücüye veya daha orta kısımlara tutunmalı. Virajlardada, oldikca haraketsiz kalmalaı. Sürücüyle sağ sol yatarsa veya karşı yöne, o zaman sürücü virajda ya fazla yatar veya tersine virajı alamaz.
Tekrar geçmiş olsun, umarım masrafında çok değildir. Selamlar.

Teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------


olur böyle vakalar.
ben her düştüğümde yolu daha iyi okumaya başlıyorum.
bazı arkadaşlar buna ustalık geldi derler. sizinki ustalık olmasada üzerinden çaylaklığı attın diyebiliriz.

ben ducati ile çok düştüm ama hiç birinde hevesim kırılmadı.
ilk düştüğüm de çok komik bir mevzuydu. bakışımı kaldırıma kitlemiştim virajda dimdirekt kaldırıma doğru gidip 5 metre havaya uçtum.(atma ziyaaaaa)
5 metre olmasa da 2 metre :D
ikincisinde opele arkadan girdim. hata bendeydi, girilmicek aradan girdim opel dönüş alırken tamponuna girdim.
en son düştüğümde soğuk asfaltta 30 km hızla higside yaptım. bu hızla higside yapmak zordur herkes başaramaz :D
2 hafta ağrısını çektim sağ kolum ve sağ ayak bileğim ezildi.
hala sürmeye devam ediyorum. her düştüğünde hata tespiti yapıp kafanda arge çalışması yap sonra yola devam.
kaza yapıp ta yere düşmediklerimi saymıyorum bu arada.

Size de geçmiş olsun hocam, teşekkür ederim :)

Mehmet_SIRLI
13 Mart 2019, 17:45
Geçmiş olsun. Her kaza böyle olsun keşke. Yaş kaç bilmiyorum ama bir süre pazar sabahları 6 da kalkın ve yollar boş iken saat 9 a kadar sürün. Trafik ışıklarının olduğu yerlerden şimdilik uzak durmakta fayda var özellikle dur kalk hele de yokuş yukarı ıslak yolda durkalk ı öğreninceye kadar.