PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İşin İçinden Çıkamamak [CBR 250 VS Pulsar RS 200]



Obsessive
09 Mart 2019, 19:49
2 sene kullandığım Honda CBF motosikletimi sattıktan sonra yeni motosiklet arayışlarına girdim. 10.000 TL civarında bir bütçem var. Kendimi zorlayarak çok az daha çıkabilirim. Bu bütçe alaabileceğim motosikletlere baktığımda Honda CBR 250 ve Bajaj Pulsar RS 200 var. Baştan söyleyeyim, araştırmayı seven bir insanım. Bu iki motorun karşılaştırıldığı konuları okudum, inceleme videolarını izledim, kullanıcı yorumlarına baktım. Çok değişik yorumlar var. İşin içinden çıkamıyorum. Bu forumda bu motorları bilen arkadaşların fazlasıyla olduğundan eminim. Lütfen hangisini seçmem gerektiğini nedenleriyle anlatın.

Pulsarın Avantajları: Daha yeni model, ABS, Şekli acayip güzel

CBR Avantajları: Honda kalitesi, Parça bulunurluğu, kolay satılabilmesi

Bulunduğum yerde ne Bajaj ne de Honda bayisi/servisi var. Bakımları ya kendim yapacağım ya da buradaki normal motorculara yaptıracağım.

Bulunduğum yerde bu modellerin ikisi de yok. Antalyada olan kuzenim oradan alıp yollayacak.

'-'
09 Mart 2019, 19:52
ambivalans

laz61
09 Mart 2019, 19:58
Uzun süre binerim dersen hor kullanılmamış Honda

Obsessive
09 Mart 2019, 20:04
Uzun süre binerim dersen hor kullanılmamış Honda

Bir aksilik olmazsa uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum. 2012-2013 model 30-35 bin km civarında CBR 250 motorlar mevcut. Üzer mi?

Angrypower
09 Mart 2019, 20:07
Bajaj kullanmış biri olarak Honda'yı işaretledim. Sebebi ise Honda'nın adı var. Son hızda da geçiyor. Başka da bir halt yok. Sadece son hız olarak bir halta yarıyor. Bajaj'ın Abs'li ön diski var. 2014 öncesi CBR'lerden daha yakışıklı. Lakin toplumdaki genel kanı şöyle:

Honda'mı bu? wow...

Bajaj neki? Hee hint malı...

Obsessive
09 Mart 2019, 20:14
Bajaj kullanmış biri olarak Honda'yı işaretledim. Sebebi ise Honda'nın adı var. Son hızda da geçiyor. Başka da bir halt yok. Sadece son hız olarak bir halta yarıyor. Bajaj'ın Abs'li ön diski var. 2014 öncesi CBR'lerden daha yakışıklı. Lakin toplumdaki genel kanı şöyle:

Honda'mı bu? wow...

Bajaj neki? Hee hint malı...

Hocam bir kaç dakika önce senin ankette Honda işaretlediğini görünce çok şaşırdım. Çünkü RS konusundan hatırladığım kadarıyla Pulsardan memnun olan bir kullanıcıydın. Az önce bir kaç drag yarışı izledim. CBR önde tamamlıyor. Çok da bir fark olduğunu zannetmiyorum. Pulsar 150 km/h hızlara çıkıyor. CBR 250 de en fazla 160 km/h hızlara çıkıyor diye tahmin ediyorum. Görünüş olarak Pulsar açık ara önde. CBR alacaksam bütçem ancak 2013 model ve aşağısı olan tek far modeline yetiyor. Zaten yeni kasanın egsozu soba borusu gibi olduğu ve çift far kötü göründüğü için pek düşünmüyorum.

Tvs01
09 Mart 2019, 20:23
Binmek için alıcaksan benim RS yi 12 ye bırakırım. 2400 hasar kaydı var ama şişirme. RS 200 sıfır alacam dersen bajaja bulaşma. Şekil ve ABS hariç bir artısı yok motorun. Bakımları pahalı, parça fiyatı uçmuş, malzeme kalitesi dandik. Artçı arkana alsan sürücüyü tutmadan gidemez. Ekran resetlenmesi ve stop etme sorunu yeni modellerde de var.

Angrypower
09 Mart 2019, 20:29
Tek farını alma değmez. O zaman direk Pulsar'a yürü. Şuanki motorum Yamaha MT-25. İnanki Pulsar NS200 kullanıyordum ben ve ondan sonra Dominar 400 sahibi oldum. Pulsardan gayet memnundum. Kafana takmayacaksan Pulsar al. Lakin çift far Hondalar daha güzel gözüküyor benim gözüme. Hondanın avantajı 110/140 lastik kullanıyor ki radyal lastik takabilirsin, Pulsar'da orjinal ebatta radyal lastik yok. Tabi ne kadar viraj kovalanır bu motorlarla orasıda ayrı bir olay.

Şimdiki aklım olsa gene Dominar alırdım orası ayrı. Pulsar'daki yakıt tükemim 2,9lt/100km ortalama idi ki bence çok güzeldi. Benim motorlarda kesici ışığı mümkün mertebe yanar. Bu hayvanda ise 5,0lt/100km. Ayrıca Honda kullanmadım ama 7k-8k arasında bir titreşim vardır Pulsarda, bu deviri geçtiğinde titreşim falanda kalmaz. Nereye istersen oraya bas git düşünmeden.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------


Binmek için alıcaksan benim RS yi 12 ye bırakırım. 2400 hasar kaydı var ama şişirme. RS 200 sıfır alacam dersen bajaja bulaşma. Şekil ve ABS hariç bir artısı yok motorun. Bakımları pahalı, parça fiyatı uçmuş, malzeme kalitesi dandik. Artçı arkana alsan sürücüyü tutmadan gidemez. Ekran resetlenmesi ve stop etme sorunu yeni modellerde de var.

Sürücü selesinin altında tutması için yapılmış oyuklar varki oradan tutuluyor. Kaldıki artçı öndeki sürücüyü bacaklarıyla tutar zaten. Yoksa bugüne kadar yanlışmı artçı olduk biz :silent:

logaritma
09 Mart 2019, 20:42
rs200 grenajlı bir commuter oturuş pozisyonu itibariyle .. rs200 de şekil var uslu sürülürse yakıt ekonomisi var.. bunlar zaten ss mantığına ters şeyler .. kısaca rs200 gzüel yakışıklı grenajlı bir comuter gibi bakmak lazım..

cbr250 de kendini kanıtlamış bir model tipik bir honda ..

hangisi dersen motoru ne için istediğine bağlı.. rs200 bir hız motoru değil bence o amaçlada o motor tasarlanmamış.. şehir içi az yakıyım bol geziyim tarzı bir motor bloğuna sahip..

cbr 250 lerde bir krank sorunu vardı motor yaptıran belli bir seride çok insan olmuşdu.. onlara dikkat et derim..

Obsessive
09 Mart 2019, 21:17
Binmek için alıcaksan benim RS yi 12 ye bırakırım. 2400 hasar kaydı var ama şişirme. RS 200 sıfır alacam dersen bajaja bulaşma. Şekil ve ABS hariç bir artısı yok motorun. Bakımları pahalı, parça fiyatı uçmuş, malzeme kalitesi dandik. Artçı arkana alsan sürücüyü tutmadan gidemez. Ekran resetlenmesi ve stop etme sorunu yeni modellerde de var.

Binmek için alacağım. Sıfır almaya zaten bütçe yetmiyor :pale: Ekran resetlenmesi çok da problem edilecek bir şey değil. Stop etme sorunu NS serisinde var diye biliyorum. Artçı selesinin aşırı konforsuz olduğunu okumuştum. Ama şekli ve absli oluşu büyük artı.

Angrypower
09 Mart 2019, 21:21
Stop etmesi sadece 1.viteste iken düşük hızda debriyaj çekince oluyor. Yolda basarken olsaydı 80kez takla atıp ölmüştü tüm pulsar kullanıcıları.

Obsessive
09 Mart 2019, 21:29
Tek farını alma değmez. O zaman direk Pulsar'a yürü. Şuanki motorum Yamaha MT-25. İnanki Pulsar NS200 kullanıyordum ben ve ondan sonra Dominar 400 sahibi oldum. Pulsardan gayet memnundum. Kafana takmayacaksan Pulsar al. Lakin çift far Hondalar daha güzel gözüküyor benim gözüme. Hondanın avantajı 110/140 lastik kullanıyor ki radyal lastik takabilirsin, Pulsar'da orjinal ebatta radyal lastik yok. Tabi ne kadar viraj kovalanır bu motorlarla orasıda ayrı bir olay.

Şimdiki aklım olsa gene Dominar alırdım orası ayrı. Pulsar'daki yakıt tükemim 2,9lt/100km ortalama idi ki bence çok güzeldi. Benim motorlarda kesici ışığı mümkün mertebe yanar. Bu hayvanda ise 5,0lt/100km. Ayrıca Honda kullanmadım ama 7k-8k arasında bir titreşim vardır Pulsarda, bu deviri geçtiğinde titreşim falanda kalmaz. Nereye istersen oraya bas git düşünmeden.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------



Sürücü selesinin altında tutması için yapılmış oyuklar varki oradan tutuluyor. Kaldıki artçı öndeki sürücüyü bacaklarıyla tutar zaten. Yoksa bugüne kadar yanlışmı artçı olduk biz :silent:

Bana da tek farlı olan model tatlı geliyor :)Lastik işi sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. İkisi için de Diablo Rosso II var. Yakıt olarak da araştırdığım kadarıyla ikisi de hemen hemen aynı yakıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------


rs200 grenajlı bir commuter oturuş pozisyonu itibariyle .. rs200 de şekil var uslu sürülürse yakıt ekonomisi var.. bunlar zaten ss mantığına ters şeyler .. kısaca rs200 gzüel yakışıklı grenajlı bir comuter gibi bakmak lazım..

cbr250 de kendini kanıtlamış bir model tipik bir honda ..

hangisi dersen motoru ne için istediğine bağlı.. rs200 bir hız motoru değil bence o amaçlada o motor tasarlanmamış.. şehir içi az yakıyım bol geziyim tarzı bir motor bloğuna sahip..

cbr 250 lerde bir krank sorunu vardı motor yaptıran belli bir seride çok insan olmuşdu.. onlara dikkat et derim..

Commuter veya Racing pek sorun değil :) Oturuş pozisyonu ne kadar rahat o kadar iyi. İki modelde de pek yatılmıyor sanırım. Commuter mi Racing mi bilmiyorum ama RS00ün göze çok güzel göründüğü büyük bir gerçek. Zaten genel olarak şehir içinde kullanacağım. Yaşadığım yer de küçük bir yer. Arada şehir dışı olabilir. 150 km/h hız yeterli olur bence. Benim aradığım şey bana sorun çıkarmaması. Krank olayını nasıl öğrenebilirim?

Furkan_venus
09 Mart 2019, 22:05
15 ay cbr 250 2014 kullandım 5 bin km kadar bir problem yaşamadım motosıkletım 23 bindeydi tek sorun aynalarıydı sürekli vidalarının yalama olması yanımda alyanla geziyordum aynayı açıp sıkıyordum kapatıp tekrar sıkıyordum bir çözüm bulamadım o şekilde kullanıyordum ama diğer konularda bir problem olmadı daha yakışıklı bana gore bajajdan piyasasıda daha canlı diye düşünüyorum ben senin yerinde olsam yine cbr tercih ederdim

Angrypower
09 Mart 2019, 22:19
Bana da tek farlı olan model tatlı geliyor :)Lastik işi sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. İkisi için de Diablo Rosso II var. Yakıt olarak da araştırdığım kadarıyla ikisi de hemen hemen aynı yakıyor.

O rosso2'ler aynı değiller. Yanılgıya düşersin. Lakin Pulsar'da da ebat büyütüp kullananlar gördüm. Benim MT-25'te de orjinal ebatları 110/140 fakat ben elimde 120/160 pilot road4'ler var die onları kullanıyorum.

E.Yzr
09 Mart 2019, 22:55
Cbr ile ilgili sorularınızı yanıtlayabilirim. Uzun ömürlü olsun diyorsanız cbr seçin ama şekil abs vs derseniz pulsarı

erhn42
09 Mart 2019, 23:01
Kendinizi mümkün oldukça zorlayarak alabileceğiniz en modelli ve km si düşük honda...

uzay gemisi
09 Mart 2019, 23:45
pulsar vs cbr250 mi:santa:
hocam aklın varsa pulsardan uzak dur kumar oynamak gibi birşey. sorun yaşayanda çok yaşamayanda çok. senin şansına kalmış.

Angrypower
09 Mart 2019, 23:54
Haa bende söyleyeyim. Benim Pulsar 28000km'de içindeki bir parça kopup, tüm motor bloğunu dağıtmıştı. Benim gibi 3-5 kişi biliyorum. Motordan abuk sabuk bir ses duyarsan, dur şunu motorcuya kadar götüreyim diyeceksen 2kez düşünmen gerek. 150000km yapmış pulsarda gördü bu gözler. Hoş benim eski motoru yaptılar, halen trafikte ara ara görüyorum işe giderken.

orh
10 Mart 2019, 00:47
Her türlü Cbr pulsarla kıyaslanamaz bence eksiği abs olmaması

BB1903
10 Mart 2019, 00:49
aynı kararsızlık bende de var :pr:

Tvs01
10 Mart 2019, 02:17
Tek farını alma değmez. O zaman direk Pulsar'a yürü. Şuanki motorum Yamaha MT-25. İnanki Pulsar NS200 kullanıyordum ben ve ondan sonra Dominar 400 sahibi oldum. Pulsardan gayet memnundum. Kafana takmayacaksan Pulsar al. Lakin çift far Hondalar daha güzel gözüküyor benim gözüme. Hondanın avantajı 110/140 lastik kullanıyor ki radyal lastik takabilirsin, Pulsar'da orjinal ebatta radyal lastik yok. Tabi ne kadar viraj kovalanır bu motorlarla orasıda ayrı bir olay.

Şimdiki aklım olsa gene Dominar alırdım orası ayrı. Pulsar'daki yakıt tükemim 2,9lt/100km ortalama idi ki bence çok güzeldi. Benim motorlarda kesici ışığı mümkün mertebe yanar. Bu hayvanda ise 5,0lt/100km. Ayrıca Honda kullanmadım ama 7k-8k arasında bir titreşim vardır Pulsarda, bu deviri geçtiğinde titreşim falanda kalmaz. Nereye istersen oraya bas git düşünmeden.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------



Sürücü selesinin altında tutması için yapılmış oyuklar varki oradan tutuluyor. Kaldıki artçı öndeki sürücüyü bacaklarıyla tutar zaten. Yoksa bugüne kadar yanlışmı artçı olduk biz :silent:

Artçı olarak binipte sele altını tutarak seyahat eden birini göremedim şu ana kadar. Tutamaç çok altta kaldığı için artçı geriye doğru düşme korkusu yaşıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:11 ----------

Zamanında ABS var diye aldım Şimdiki aklım olsa pulsar almam sebebi ise, 2. Eli ÖLÜÜÜ, parça fiyatları ve servis fiyatları tam bir kazık.

ozansntrk
10 Mart 2019, 06:09
bu başlığı açan birinin , napalım paramız anca bunlara yetiyor demesine inanmam yani öyle ise , varsayımdan yola çıkarak , ikisi arasında kalan bu arkadaşın cimri olduğuna inanıyorum. alsın görsün pulsarı ,, o kadar başlık boşa açılmış

BatuhanK
10 Mart 2019, 11:54
Yanyana yazmak bile hata. Pulsarın sürüş hissi, sürerken sağından solundan-motorundan gelen sesleri vs sürüşü çok keyifsiz yapıyor

blueway2
10 Mart 2019, 12:39
Cbf150 den sonra alınabilecek onu aratmayacak tek motor inazumadır.imkanınızı biraz daha zorlayarak inazuma alın dönüp arkanıza bakmayın

drdoguank
10 Mart 2019, 12:52
Ben geçen sen cbr125 almıştım Honda sağlam sorunsuz motor ama sıkıcı biraz sonra sattım uzun süre pulsara baktım fiyat performans iyi görünüyor ABS olmasida + tabi ama kullanmamakla beraber stop etmesi kafama takıldı ondan vazgeçtim şimdi KTM duke 200 aldım cokda memnunum hem parça kalitesi mevcut hem de çok kıvrak şehir içinde eğlenceli bir motor düşünürseniz

logaritma
10 Mart 2019, 13:02
Benim genelde konuyu açanın dışında ekstra onun yerine şunu al deme olayını sevmiyorum çünkü alıcak insan zaten eminim hepimiz almadan önce bunu yapıyoruz 70 tane modele bakıp eleyip bir kaç taneye karar kılıyodur devamlı insanın önüne o elediği modellerden birinin sürülmeside mantıklı değil o yüzden bu tür konularda ben konuyu açanın her tür motoru bakdıkdan sonra seçdiği motorlarda karar kıldığına inandığım için onun tercihleri dışında alternatif önermemeye özen gösteriyorum..

tabii kouyu açan sizinde başka fikirleriniz önerilileriniz varsa yazın dememişse o zaman yazarım fikrimi..

konuya dönersek ss den çıkarsak dışarı bence inazuma hatta inazuma F 250cc de alınabilicek en iyi motorlardan biri.. inauma F yanlara çantaları takdınmı çok yakışıklı oluyor alet.. birde mavi beyaz kombinasyonlusunu alcaksın..

LynXMaSTeR
10 Mart 2019, 15:41
abs olmazsa olmaz benim için ancak iki motor arasında kalsam tercihim honda olurdu.

efendy06
10 Mart 2019, 20:18
RS200 kullanmadım, (kısa süreli kullandım emaneten ama sahip olup yorum yapacak bir kullanımım olmadı)ancak NS200 ve CBR250 modellerinin ikisini de satın alıp kullandım.

NS200'ü severek kalmıştım. Naked seviyorum. Mesela MT25'i her daim tercih ederim R25'e. Neyse, konuya dönecek olursak, forumda başlığını açmıştım Bajaj ile başıma gelenleri anlattığım. Üstelik motorlarımın ve arabalarımın hepsinde rutin bakımları servis tavsiyesinden km bazında %10-20 daha erken yaparım. Motorum garajda yatmazdı, yılda en az 3 bakım görürdü. Lakin bütün bu özenime rağmen, saçma bir tasarım hatası yüzünden yolda kalıp, garanti kapsamındaki motoruma o zamanki para ile 1000 lira masraf etmiştim. Neticede sattım pulsarı ve kurtuldum. Bir daha hiçbir bajaj modelini almam, kullanmam. O kadar çok yordu beni.

Pulsarı satınca CBR250 aldım, rutin bakımları haricinde hiç servis/tamirci görmedim. Sadece bir kez gidon takozu düştü, gidip bir paket sigara parasına yenisini yetkili servisten almıştım.

ABS avantajı dışında Bajajın hiçbir avantajı yok.

Sonuç olarak 2 yıla yakındır motor kullamıyorum. Hatırladıklarım ise şöyle;

Bajaj = Bir sürü saçma sapan sorun ve hüsran, severek alınan motorun nefret ile satılması. Öyle ki motoru satılığa çıkardım ve üzerine brandasını örtüp garaja terk etmiştim. Satılana kadar marşına dokunmadım.

Honda = Bana hitap etmiyor, naked değil. Bunu gözardı edersek, kendisi ile hatırladığım en yoğun duygu güven'di. Hiç yolda kalmadı, arıza yapmadı, acaba dedirtmedi.