PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Oktay Motor Bajaj bayilik iptali hakkında açıklama



oktaymotor
05 Mart 2019, 18:19
BİLGİLENDİRME
Değerli Bajaj kullanıcıları
Kuralkan ile bayi ve servisliğimiz Kuralkan Bilişim Otomotiv San. ve Dış. Tic. tarafından 01.03.2019 tarihi itibari ile sonlandırıldı.

2018 yılı motosiklet sektörü açısından zorlu bir yıl olduğu için kasım ayında Kuralkan tarafından scooter satabileceğimiz bilgisi geldi. Buna istinaden X markalarla anlaşmalar yaptık.

07.02.2019 tarihinde Kuralkan İstanbul Bayiler Toplantısı düzenledi. Katılım gösterdiğimiz bu toplantıda Kuralkan üç bayi için sadece Bajaj markası satabileceğini belirterek 01.04.2019 tarihine kadar karar vermemiz için süre tanındı. Bizde buna istinaden anlaşmalarımızı yaptığımızdan dolayı ve ayrıca yeni satış sisteminde verilen kâr marjlarının yeterli olmamasını hesaba katarak, geçinmenin zor olacağını ön görüp X markaların bayi satışlarına devam etme kararı verdik.

Bu gelişmelerden sonra Kuralkan bayi ve servislik anlaşmamızı “gördüğü lüzum üzerine” şeklinde gerekçe göstererek iptal etti.

BAJAJ MARKASINI ÖZEL SERVİS OLARAK DEVAM ETTİĞİMİZİ BELİRTİR SİZLER VE BİZLER İÇİN HAYIRLI OLMASINI TEMENNİ EDERİZ.

RoofRoof
05 Mart 2019, 18:23
Yeni sistemde Ekrem ata bayilerin kar payları azalmayacak dememiş miydi?

linkinpark20
05 Mart 2019, 19:16
Hayırlı olsun sevindim sizin adınıza.

hokahey
05 Mart 2019, 19:17
vaziyetimi aldım ben.!

kalidor
05 Mart 2019, 19:45
Çok normal bir karar almışlar...Demek ki Kuralkan beklenen hedeften kar edemediği için küçülmeye gidiyor ve bayileri de zorda bırakmamak için serbest takılın diyor. Normal bence...çünkü sektör fena halde sıkıntılı. Motosikletler pahalı, yedek parça pahalı, akaryakıt pahalı, vergi pahalı, sigorta şirketleri kasko fiyatlarını yükseltti...normal bir durum yani. Ötv indirimini destekliyorum ama tek başına bir şey ifade etmeyecektir; çünkü sektöre etki eden, demin saydığım etmenler maalesef ÇOK PAHALI.

hokahey
05 Mart 2019, 19:50
Çok normal bir karar almışlar...Demek ki Kuralkan beklenen hedeften kar edemediği için küçülmeye gidiyor ve bayileri de zorda bırakmamak için serbest takılın diyor. Normal bence...çünkü sektör fena halde sıkıntılı. Motosikletler pahalı, yedek parça pahalı, akaryakıt pahalı, vergi pahalı, sigorta şirketleri kasko fiyatlarını yükseltti...normal bir durum yani. Ötv indirimini destekliyorum ama tek başına bir şey ifade etmeyecektir; çünkü sektöre etki eden, demin saydığım etmenler maalesef ÇOK PAHALI.

arabam ve motorum arıza çıkarmasın diye her akşam yatmadan önce dûa ediyorum.

kalidor
05 Mart 2019, 20:00
arabam ve motorum arıza çıkarmasın diye her akşam yatmadan önce dûa ediyorum.

Valla haklısın kardeşim, ne diyebilirim? Bende vakti zamanında Kymco Agility 125 vardı, geçen sene onun parça fiyatlarını araştırayım dedim; demez olaydım.:):) bu motosiklet 2006-2007 yılları ülkemize geldiğinde kapış kapış satılıp, bayi zorluğu çekmiyordun. Şimdi Bostancıdaki Birsen ticaret bu işi ayakta tutuyormuş, geçen sene onu öğrendiydim. Demek ki iyice daraldı motosiklet sektörü...Bu seneyi çok iyi bilmiyorum ama hızla daralıyoruz sanırım.

greenex34
05 Mart 2019, 20:05
Iki tarafa da hayırlı olsun. Detaylı açıklama için ayrıca teşekkürler :)

kalidor
05 Mart 2019, 20:11
Rica ederim, iki senedir yurtdışında olan bir adamım ve zorlukları gelince hasbelkader görebiliyorum ama şu an buradeyken aldığım eş dost çevresinden sipariş listelerini görsen halime acırdın.:):) Şans ve mutluluk bizlerden yana olsun. Allah bu günümüzü aratmasın.

ufoz
05 Mart 2019, 20:33
Daha önce söylemiştim tekrar söylüyorum...

Bajajım yok. Hiç olmadı. Bundan sonrada olmayacak...

Ne Kuralkan'ı ne Oktay Motor'u nede Ekrem ve Oktay beyleri tanırım.

Beni, kurumsal olduğu izlenimi uyandıran Kuralkan'ın hiç te kurumsal bir kimliğe yakışmayan şekilde satış ve pazarlama müdürü tarafından yapılan son derece amatörce, kurumsallık dışı;

Yıllardır bayiliğini yürüten bir firmayla hemde "gördüğü lüzum üzerine..." gibi kafalarda şüphe uyandırıcı bir ifadeyle facebooktan gönderilen, açıklama bile denilmeyecek amatörce bir mesajla sonlandırıldığını duyurması ilgilendirir.

Bundan sonra ne Kuralkan'la nede Bajaj'la işim olmaz.

Kimse kusura bakmasın;
Bende uyanan kanaat, Aksarayda köprü altında bisiklet satan firmaların bile daha kurumsal olduğu yönünde.

GezeGeze
06 Mart 2019, 01:48
İstanbul'da, Aksaray'da, Unkapanı'nda Haşim İşcan Geçidi, o bisiklet satılan yer :) ...

Konuyla alakası yok tabii de... Aklıma geldi. Yazayım dedim ...

Haşim İşcan bu arada İstanbul'un belediye başkanlarından ... Biyografisi (http://www.biyografya.com/biyografi/17424).

Seko
06 Mart 2019, 08:03
Bu zamanda kimse tek marka ile işi götüremez, dolayısıyla Oktay Motor kendisi için doğrusunu yapmıştır. Servis vermeye devam edeceklerini tahmin ediyordum. Giden motorlar garanti kapsamından çıkacaktır ama servis iyi olduktan sonra bunun bir önemi yok.

gondors1990
06 Mart 2019, 08:14
Neden 3 bayii sadece haksızlık değil mi ? İnsanlar anlaşma imzalamış sözleşme yapmış sonra iptal et diyorsun bunların elbet yaptırımı vardır yeni sözleşme imzalanan x firmalar tarafında.Sanki kira kontratını iptal ediyorsun ki o bile bu kadar basit değil.İstanbul'da bir çok bayii bir çok farklı markanın resmi satış ve servis noktası.

newmoto76
06 Mart 2019, 10:40
Oktay Motor 'un açıklaması çok medeni ve olgunca olmuş.. Özet ve anafikir anlaşıldı..

Kuralkan' ın yaptığı kar marjının büyük bölümünü kendi hanesine yazmaya çalışmaktır. Lakin hangi deneyim ve ticari bakış açısı ile bu sistemle motosiklet satabileceklerine inanıyorlar bunu anlamak mümkün değil..

Kuralkan vs. diğer yeni distributorler bunlara CF Moto, Hero vs de dahil olmak üzere, Türkiye de henüz kemikleşmiş motosiklet kullanıcısı / binicisi olmadığını bu sayının 50 bin bile olmayacağını hala anlamış değiller. Türkiye de motosiklet sektörü distributorlerin yanlış politikaları sayesinde bu hale3 gelmiş olup, 10.000 TL üzerinde para vererek motosiklet alacak potansiyel müşteri sayısı çok çok azdır..Bu yüzden 50 cc motosikletlerin satış adedi arttı. Bu motosikletler 10 bin TL altı olduğu için.

Bu memlekette motosiklet gerçeği bugün itibarı ile 10.000 TL dir. Buda 50 cc motosikletlerin dışında diğer motosikletlerin birkaç bin adetle sınırlı kalacağını gösterir bana göre..

Oktay Motor'a birşey olmaz.. Oraya giden yine gidecek. Ancak Kuralkan vs diğer distributorlerin işi zor değil..Çoooook zor... Bu 50 cc scooter hamleside işi çözmeye yetmez..

Oktay Motor doğru karar vermiştir..Motosiklet sektöründe marka konsolidasyonu şarttır. Yoksa kimse ayakta kalamaz..Otomotiv sektörü bile bu konsolidasyonu konuşurken. Bajaj ın sadece benim markamı satacaksın dayatmasının ticari matematikle hiçbir açıklaması olamaz..

Oktay motor için hayırlı olsun. Bu vizyon ve hizmet kalitesi ile Uzun yıllar ticari hayatını başarıyla sürdüreceğine inanıyorum. Kuralkan ise bu sistemi çok değiştirir...

maktama
06 Mart 2019, 11:30
Neden 3 bayii sadece haksızlık değil mi ? ..
Ben de burada takıldim, hangi 3 bayii ve NEDEN? En iyi satış yapan 3 bayiiye mi bu kısıtlama yapıldı acaba? Ne oldu, bayiilerin ismi markanın önüne mi geçti de sadece onlara özel engel konuldu diye düşünmeden edemiyorum.

ryangt
06 Mart 2019, 11:40
daha önce söylediğim gibi, Oktay Motor'un sahibi Oktay Bey'in seveni çok, benim de aram iyidir. Sevmeyip ayar olanlar da illaki mevcut ama 'bajaj konusunda' yaptığı iş ve bajaj markasına yaptığı katkı yadsınılamaz. Oktay Motor bundan 5 sene önce farklı bir yerde farklı bir motosiklet servisiydi, bugün daha büyük bir yerde bir çok markanın hem satış hem servisini yürütüyor, 5-10 sene sonra yine motosiklet sektöründe olacak. Ancak 'bajaj bayiliğinin iptaline karar veren' kişiler ve şahıslar motosiklet ile alakasız saçma sapan sektörlerde iş arıyor olacaklar.

Suzuki'nin 10-15 sene öncesinde ki 'müdür' sıfatlı zatlar o zamanlar kendilerini yarı-tanrı , Mr.Suzuki olarak gören müthiş kasıntı tiplerdi ve o zaman özellikle anadoluda'ki bir çok servisin yetkisini iptal etmekle tehdit edip ego kasarlardı. Şimdi o müdürlerden bir tanesi bir firmada 'çim boyama' işini yapıyor, diğeri ise motosiklet mağazasında doblo ile bayilere kask taşıyor.. Yetkili Suzuki servisliği iptal edilmekle tehdit edilen servislerin hemen hepsi ise işlerine bir şekilde devam ediyorlar..

Oktay Motor'u ziyaret etmemiş olan varsa; motosikleti ile ilgili (cc. farketmez) herhangi bir sorunda gidip yardım alabilirler, hal-tavrı -yoğunluktan
dolayı- biraz kasıntı/umursamaz gibi gelebilir bazılarınıza (adamın fazla da vaktini almayın bu konuları açıp zaten işi başından aşkın) , esnaflığı ve ustalığı konusunda kendileri bizzat olumlu değerlendirme yapabilirler. Fiyatları ortalamanın üzerinde değildir ve ustalığı çok iyidir.

ozansntrk
06 Mart 2019, 11:49
pulsarlar ,iyi bir ustanın bile becerisine leke sürecek motorlar galiba ,yazılanlar ve okuduklarımdan yapılıp düzen tutmayacak bir marka olduğuna inanıyorum tabiki varsayım , benim ankaradaki ustam çin malı motorları yapa yapa çevremdeki çin malı binen arkadaşların bir kısmı ona gitmeyi bıraktı , sebebi yaptırdıkları motorun 50 bin gideceklerini zennetmeleri :cherry:

okanbagiscan
06 Mart 2019, 11:57
Olayın farklı bir yönünü belki kaçırıyoruz.Kuralkan yeni bir satış sistemi getirerek bayilerin üzerindeki yükü hafifletmek ve satış ağını genişletmek istemiş.Bu Kuralkan için mantıklı ve anlaşılır bir durum.Bu sistemde yatırım yapma gücü olan ve servisi ilede tercih sebebi olan bayiler Oktay motor gibi.Bu sistemden hoşnut olmayacaktır.Önceki durumda daha çok motor sattığı için muhtemelen diğer küçük bayilerden daha iyi fiyat verebiliyor yada kar marjı küçük bayilere göre daha çok olabiliyordur.

Örnek yumurta satıcısı diyorki siz yumurta satmayın ben yumurtayı alacak kişiye merkezden göndereceğim.Sizede aracılığınız için ödeme yapacağım.O zaman Migros Carrefour gibi büyük marketle mahalle bakkalında yumurta aynı fiyat olacak.Büyük market fiyat avantajını yada kar marjını kaybedecek.

engin_deniz
06 Mart 2019, 12:15
ekrem ata'ya yakışmadı. oktay motor ekmeğinin peşinde gidecek tabi. markalar geçici müsteri kalıcıdır. esnaf adam gibi adam ise tabii :)

Seko
06 Mart 2019, 13:26
Bu arada 50 cc motorların satış adetlerinin artmasının sebebi fiyatları değil, B sınıfı ehliyet ile kullanılabilmeleridir. Bana göre ederleri de 5 bin TL altıdır. Şu anda fırsatçılık yüzünden fiyatları gereksiz arttı, alacak olan da aldı zaten. Firmalar pembe hayaller ile bu sene de aynı hızla satılacaklarını düşünüyorlar ancak satılmayacak. Unutmasınlar ki bu motorları kullananların çoğu motorcu değil, otomobilciler ve motor için asla fazla para vermezler. Bu motorları sırf işlerini ucuza görmek için alıyorlar. Almak isteyen de almıştır. 8 - 10 bin TL'ye 50 cc alana enayi derler.

Neyse, konumuz bu değil.