PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR600RR akü sorunsalı



yusufncetin
28 Ocak 2019, 11:35
Merhaba arkadaşlar ben 3-4 ay önce 600rr aldım.şu sorundan dolayı bi türlü rahatlıkla binemedim.

Aküsü bunların küçükmü oluyomuş ne racing oldugu için sorduklarımda maksimum 1 hafta diyo bazıları bide bende extradan tekno takip var oda götürüyo ama zaten çok bişi çekmiyo o, neyse ben bazı abilerime sordugumda yok öyle bişi bende 1000rr var biliyosun ben 1 ay aradan sonra bastım tekte çalıştı diyo.

Aküyü yeni değiştirmeme ragmen 6. gün aşagı indim ve ışıkları bile yanmadı... gerçekten çok üzüldüm ve moralim bozuldu. küçük motor degilki şu havalarda 2 güne bi biniyim..

Akü sökme gibi öneriler haricinde bundan benim gibi madur olup çözüm üreten arkadaşlar varmı. 500 tl vermeye razıyım şu olayım çözülsünde en azından 2-3 hafta bari gitsin.
Yeden bi tane akü daha alıp motora bağlatmayı bile düşündüm ama nasıl olcanı bilmiyorum. Gerçekten güzel mantıklı bi çözümü olan arkadaşlar varmı valla minnettar olurum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------

veya önerdiginiz bi akü varmı arkadaşlar bunu al en az 3 hafta gider dediginiz ama kesin olarak emin oldugunuz tabiki. Ben yeni akü almama ragmen böyle

sey_47
28 Ocak 2019, 11:58
2 sene önce. Askere giderken akümü söküp, eve koymuştum.
6-7 ay sonra taktım aküyü. tıkır tıkır çalıştı. (kuzende yurtdışına gitmişti, yaklaşık aynı sürelerde kaldık dışarıda. Onun motoru da aynı benimkinden. o da taktı aküyü o da aynı şekilde tıkır tıkır çalıştı.)
Hala daha aynı aküyü kullanıyorum. 2-3 hafta yatar, canım ister. Tek marşta yine çalışır.

Racing'lerin aküsünü bilmem ama, ne kadar küçük olsa da 5 günde akü lamba yakmayacak kadar bile sıfırlanmaz.
Elektrikten çok anlamam. Makinan kaç model onu da bilmiyorum ama kısa devre, kaçak, gibi şeylerin olacağını pek düşünmüyorum.

Önce bir aküyü şarj ettir.
Tekno takip'i sök bakalım aynı şey olacak mı.
Yapabiliyorsan, motor çalışmıyorken teknotakip'i bir ölç bakalım kaç amper çekiyor.
Muhtemelen tekno takip olacağını düşünüyorum. Bir yerlerde okumuştum aküyü uzun sürede bitiriyor diye.
Eğer problem tekno takip ise ve cihazdan vazgeçmek istemiyorsan, araya röle koyabilirsin. Bilmiyorum 1-2 gün sonra kendini kapatan röle var mı, belki vardır.

"14 aracımızda hep takip sistemi var, ancak araba aküsü olduğundan bittiğine şahit olmadım. Bir de her gün kullanılıyor araçlar."

Ama takip cihazı problem değilse, tesisatta da problem olabilir.
Akü'n yeniymiş. Pek değiştirmeyi düşünme. Bazı tamirciler, akün ölü arızalı hatalı falan diyip önce onu değiştirelim diyebilirler kolaya kaçmak için.

Tesisata el atmışken, motor çalışır vaziyette falan ölçüm yaptır. motor aküyü şarj edecek voltajı/gücü veriyor mu. Alternatör, konjektör sağlıklarına da bakmış olursun.

edit:
Bak mesela bu röle 11 saate kadar açıklık sağlıyormuş.
http://www.elo.com.tr/stop-zaman-roleleri/

Bu röle de belirli periyotlarda çalıştırıyor. 15 dakika durup 1 dk elektrik veriyor. Bu da demektir. ara ara çalışıp sana bilgi atacak. Bu da mantıklı
http://www.elo.com.tr/sonsuz-dongulu-zaman-rolesi-2/

bu röleleri bağlamak basittir. Ama birazcık el tecrübesi ister. Belki de bir kaç sigorta :)

foxtrot
28 Ocak 2019, 12:28
Merhaba arkadaşlar ben 3-4 ay önce 600rr aldım.şu sorundan dolayı bi türlü rahatlıkla binemedim.

Aküsü bunların küçükmü oluyomuş ne racing oldugu için sorduklarımda maksimum 1 hafta diyo bazıları bide bende extradan tekno takip var oda götürüyo ama zaten çok bişi çekmiyo o, neyse ben bazı abilerime sordugumda yok öyle bişi bende 1000rr var biliyosun ben 1 ay aradan sonra bastım tekte çalıştı diyo.

Aküyü yeni değiştirmeme ragmen 6. gün aşagı indim ve ışıkları bile yanmadı... gerçekten çok üzüldüm ve moralim bozuldu. küçük motor degilki şu havalarda 2 güne bi biniyim..

Akü sökme gibi öneriler haricinde bundan benim gibi madur olup çözüm üreten arkadaşlar varmı. 500 tl vermeye razıyım şu olayım çözülsünde en azından 2-3 hafta bari gitsin.
Yeden bi tane akü daha alıp motora bağlatmayı bile düşündüm ama nasıl olcanı bilmiyorum. Gerçekten güzel mantıklı bi çözümü olan arkadaşlar varmı valla minnettar olurum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------

veya önerdiginiz bi akü varmı arkadaşlar bunu al en az 3 hafta gider dediginiz ama kesin olarak emin oldugunuz tabiki. Ben yeni akü almama ragmen böyle

aküyü yeni aldıysanız ve akü takıldıktan sonra eve gelip park edip 6 günün sonunda çalışmadıysa.. muhtemelen akünüz zaten dolmamıştır. yeni akü ise tam dolum olmadan konmuş olabilir.. bir akü dolum cihazınız var ise tam şarj yapın ondan sonra deneyin 1 haftada yeni akünün boşalması imkansıza yakındır.. ya da vurdurarak vs. çalıştırabilirseniz biraz yol yapın tek marşta en az 1-1.5 saat sürün (devirli).. akü tam kapasiteye ulaşsın.

sey_47
28 Ocak 2019, 12:49
Not: devirli sürmenin redline da sürmenin aküyü daha hızlı şarj edeceği diye bir şey yoktur.
Konjektör denilen alet de, ne kadar devir çevirse de ne kadar voltaj üretse de 14.4 volt'a sabitliyor.

belki rölanti de 14.4 vermiyordur ama, en fazla 4-5 bin devirde galiba o voltajı veriyordur tahminim.

(14.4 volttan emin değilim. 13.8 de olabilir. Neyse maximum değer ona sabitliyor işte.)

eskiden bunu denemiştim.
Akü'm motor çalışmıyorken 12.98 volt
Motor rölantide çalışıyorken 14.06 veriyor.
önceden yaptığım ölçüm fotoğrafları. Link (http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/64817-suzuki-vz-800-1400-1500-intruder-kullanicilari-bilgi-paylasimi-9.html#post4142980)
Demek oluyor ki rölantide bile beklese akü şarj olur.

Daha önce uzun yola çıktığımızda, skoda felicia vardı altımızda. Konjektör bozulmuş. 15'e yakın fazla voltaj veriyormuş aküye.
Akü bir şişti, acayip su atıyordu. Adamlar allah korumuş sizi falan diyorlardı.

foxtrot
28 Ocak 2019, 13:42
Not: devirli sürmenin redline da sürmenin aküyü daha hızlı şarj edeceği diye bir şey yoktur.
Konjektör denilen alet de, ne kadar devir çevirse de ne kadar voltaj üretse de 14.4 volt'a sabitliyor.


redline diye bir şeyden bahsetmedim ben üstadım, redline yapmak çok sağlıklı bir şey değil diye bilirim.. devirli dedim sadece.. ayrıca elbette farkettirir devirli kullanmak.. motosiklet çalışırken sadece elektrik üretmiyor aynı zamanda tüketiyor da.. farlar yanıyor stoplar yanıyor, kadran çalışıyor. yardımcı sistemler abs vs. hazırda bekliyor.. bunların hepsi elektrik çekiyor.. misal motosiklet rolantide çalışırken 3 birim enerji harcıyor diyelim. firmalar bunu düşünerek rölantide 4 birim depolayacak kadar enerji ürettirir araca. ama devirli kullanırsanız 5-6-7.. birim üretilir ve bu depolanır. alnernatör ne kadar hızlı dönerse o kadar çok akım üretir ve depolanır.. yukarıda bahsettiğim konunun voltajla direkt olarak alakası yoktur. yani şöyle düşünebilirsiniz ince kalem pil de (kumanda pili) normal kalem pil de hatta büyük kalem piller de 1.5 volt elektrik üretir. ama bu pillerin dayanım süreleri pilin boyutu büyüdükçe artar. yukarıda bahsettiğim şey akünün kaç volt verebildiği değildir.

Uğur Bilgili
28 Ocak 2019, 14:38
Elektriciye gidip, motorsiklet calisirken akuye gelen (Akunun kendisindeki degil) elektrigi olcturun, 13V civari bir voltaj olcmesi gerekli. Eger gelmiyorsa konjektorde sikinti var demektir. Eger konjektorde sikinti yoksa takip cihazini sokup deneyin. Eger yine devam ederse bir yerde kisa devre var demektir.

astrofizik
28 Ocak 2019, 14:49
Akü asitleri döküldükten sonra , akü kapakları en az 4 saat açık halde beklemeli ,
Hemen kapatılırsa akü ömrü aşırı derecede düşer ,
Ben kendi motorumun kaporasını verdiğim gün, akü asitlerini döküp , ertesi gün sabah gelip kapakları kapatıp motoru öyle teslim almıştım , yaklaşık 15 saat kadar açık kaldı ,
3 sene oldu canavar gibi , 14.4v -14.8v arasında , çalışır vaziyette .

Mertcan39
28 Ocak 2019, 15:25
Benim driftin aküsü 3. senesi bitecek 3 ay marş vurmadım tekte çalıştı fakat baya zayıf çevirdi bir gün dolu dolu gezdim çiçek gibi

EUOGLU
28 Ocak 2019, 19:12
Hocam biyerden şase var kesinlikle tesisatin incelenmesi gerek ilk bakacaginiz yer kontak ve far tertibatı olsun.

ogzcngdk
28 Ocak 2019, 19:39
Kontak kapalı iken kaçak olabilir.
Konjektör bozuk olabilir.
Statör bozuk olabilir.

Yasanan durum normal değil, uzman birisinin bakması şart.

Fr.Sante
28 Ocak 2019, 21:03
Türker Bağırkan diye youtube kanalı olan birisi var. ZX-6R motoru var ve sizin yaşadıklarınızın aynısını yaşıyor onun da motorunda tekno takip var. Belki sebep tekno takip olabilir.

COQ
28 Ocak 2019, 21:35
2003 model 600RR'ım çok çıkartırdı bu sorunu ama 2007 modelinde pek yaşamadım.

Ben şarj cihazıyla gelen ve aküye bağlanan kabloyu sabitlemiştim ve telefonu şarja takar gibi arada bir şarja takıp çözmüştüm.
Forumda fotoyla paylaşmıştım ama şimdi nereden bulacaz 10-15 senelik mevzuyu:)

GT250rAlanya
28 Ocak 2019, 21:40
Sorun TeknoTakip. Takip cihazları düzenli olarak akım çeker. 5 veya 10 sn de bir.
Teknotakipi söküp deneyin düzelecektir. Teknotakip'i arayıp cihazın uyku modu olup olmadığını sorun. Uyku modu var ise o akü 3 hafta gitmesi lazım. Yoksa maksimum 1 hafta.
10.000 mah powerbank alıp TeknoTakipe bağlayın. 3.7 volt çıkışına ( yani cihazın içindeki batarya kısmına ) bir de öyle deneyin.

Cyan
28 Ocak 2019, 21:55
Lityum aküler yok mu bizim piyasada? Bu Teknotakip vb cihazlarla birkaç hafta beklemesi gereken motosikletler için çok uygun olabilir... Fiyatları normal akülerin iki katı ama kafa rahatlığı için verilebilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

Ben iş seyahati vb yatıracaksam söküp şarj ediyorum aküyü. Öyle idare ediyor. 3 senelik akü yazın şarjdan sonra 3 hafta Teknotakip takılı motorda yattı, döndüğümde tek seferde sorunsuz aldı. (Kış şartlarında kurtarır mıydı emin değilim...)

bektanist
28 Ocak 2019, 23:14
Bunlar sizin motorda vardır diyemem ama ilk bakılacak alan regülatör ve alternatör değerleridir eğer akü sağlam ve doluysa bu iki eleman doğru değerleri vermiyorsa aküyü boşaltabilir.
bir video vardı ilgilenirsen biraz incele.


https://www.youtube.com/watch?v=YfLcp-EktOA

PAPAZ_39
28 Ocak 2019, 23:41
Takip cihazlarının ne kadar akım çektiği konusunda herhangibir bilgim yok fakat akü bir hafta bile dayanmadan tamamen bitiyorsa , ya bir kaçak var yada elektirik tesisatında bir sıkıntı yoksa durduk yere yeni akü 1 haftada bitmez. Bence tesisatınızı bilen birine gözden geçirmesini söyleyin.👍

yusufncetin
29 Ocak 2019, 01:20
teşekkürler cevaplar için. ustaya bıraktım bugün bakıcak. teknotakibi söküp denicez bide. Gerçekten aldıgımdan beri değişmeden öncede sonrada hep yaşadım ve soğuttu resmen. iniyorum tık yok iiniyorum tık yok sinirlendirmeye başlamıştı iyice..

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------


Türker Bağırkan diye youtube kanalı olan birisi var. ZX-6R motoru var ve sizin yaşadıklarınızın aynısını yaşıyor onun da motorunda tekno takip var. Belki sebep tekno takip olabilir.

aynen dostum takipçisiyim bende o kanalın. benimde aklıma gelmişti bugün ve yazdım oda benim yaşadıklarımı yaşıyomuş.. çözümü yok valla dedi :D bakalım bi şekil yapıcaz