PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorun ilk marşta çalışıp kendi kendine stop etmesi



peyloride
24 Ocak 2019, 22:10
Garip bir durum yaşıyorum bu sıralar, normalde motor bu havalarda normal bir şekilde çalışır yavaş yavaş ısınır rolantisi düzgün hale gelirdi. Birkaç gündür düzgün çalışıyor yavaş yavaş devir düşüyor ve stop ediyor. Sonrasında da kısa süre içinde tekrar çalışmıyor. Çalışır çalışmaz gaz verirsem bile bir şekilde stop ediyor normal çalıştıramıyorum.

Bu noktadan sonra jikleyi açıyorum, gaz kolu acayip tepkisiz bir şekilde gaz veriyorum 10-15 sn, stop etmeden jikle kapatıyorum motor normale dönüyor. Jikle açıkken bile çok garip tepki veriyor gaza, stop etti edecek durumda. İşin garibi hava o kadar soğuk değil ben çok daha soğuk havalarda normal çalıştırıyordum motoru.

Bu şekilde motor ısındıktan sonra hiç problem yok, yolda ışıkta vs. stop etmiyor. Isınmış biçimdeyken tekrar çalışması da gayet normal sadece sanki biraz geç ateşleme yapıyor gibi.

Anlayamadım derdi ne, fikri olan var mı?

Motosikletim, Pulsar 150NS enjeksiyon yok, karbüratörlü model. 22500 km'de, 11bin km'dir bende. Sübap ayarı ben hiç yaptırmadım, onun haricinde tüm periyodik bakımları yapıldı.

levend84
24 Ocak 2019, 22:20
Bujiler ne durumda?
Akü ve statör ölçümü yaptir

tarikcapar
24 Ocak 2019, 22:22
Önce Buji, değilse; karbüratör hava ayarı, değilse; subap ayarı, değilse; karbüratör temizliği, değilse; ateşleme tertibatı ( kablolar, beyin, statör vs) bu sırayla kontrol et

peyloride
24 Ocak 2019, 22:40
Bujiler 20bin'de değişti. Akü de gayet iyi durumda keza marşta problem yok gayet güzel geliyor ses. Karbüratör hava ayarının bozuk olup olmadığın nasıl anlayabilirim? Aynı şekilde subap ayarı istediğini nasıl anlarım? Umarım diğer sıradaki şeylere gerek kalmadan hallederim.

zeynelhazan
24 Ocak 2019, 22:50
Bujiler 20bin'de değişti. Akü de gayet iyi durumda keza marşta problem yok gayet güzel geliyor ses. Karbüratör hava ayarının bozuk olup olmadığın nasıl anlayabilirim? Aynı şekilde subap ayarı istediğini nasıl anlarım? Umarım diğer sıradaki şeylere gerek kalmadan hallederim.

sıcakken rölanti düzensiz çalışıyorsa karbüratör ayarınız bozuktur. bujinizdeki renkte karbüratör ayarınızı ele verir. karbüratör ayarı yapmadan önce hava filtresini değişmenizi ve bujiyi temizleyip kıvılcımın yeterli olup olmadığına bakmanızı tavsiye ederim. karbüratör ayarı yapmadan önce motoru en az yarım saat sürün ve ısıtın. eğer yine dikiş tutmazsa supap ayarı gerekebilir. ama şu var ki hintli bir motorun 30bin, 40bin den önce supap ayarı istiyeceğini zannetmiyorum. bir de şu var, ayar sıcakken yapıldığı için soğuk havaya uymaz. o yüzden jikle kullanılır. eğer motor jikleye tepki vermiyorsa hava filtresinin boğazında veya emme manifoldunun contasında kaçak olabilir(motorumda olduğu gibi).

peyloride
24 Ocak 2019, 23:32
sıcakken rölanti düzensiz çalışıyorsa karbüratör ayarınız bozuktur. bujinizdeki renkte karbüratör ayarınızı ele verir. karbüratör ayarı yapmadan önce hava filtresini değişmenizi ve bujiyi temizleyip kıvılcımın yeterli olup olmadığına bakmanızı tavsiye ederim. karbüratör ayarı yapmadan önce motoru en az yarım saat sürün ve ısıtın. eğer yine dikiş tutmazsa supap ayarı gerekebilir. ama şu var ki hintli bir motorun 30bin, 40bin den önce supap ayarı istiyeceğini zannetmiyorum. bir de şu var, ayar sıcakken yapıldığı için soğuk havaya uymaz. o yüzden jikle kullanılır. eğer motor jikleye tepki vermiyorsa hava filtresinin boğazında veya emme manifoldunun contasında kaçak olabilir(motorumda olduğu gibi).

Sıcakken problem yok motorda, rolanti çok az dalgalanma yapıyor 1500-1600 oluyor mesela çok trafikte kalırsam 2000 oluyor ama daha fazlası olmuyor. Hava filtresi 20000 bakımınmda değişti. Motor jikleye tepki veriyor ama dediğim gibi bundan 3 hafta önce daha soğukta daha düzgün çalışıyordu motor.

Kural [ Z ]
25 Ocak 2019, 11:23
Sıcakken problem yok motorda, rolanti çok az dalgalanma yapıyor 1500-1600 oluyor mesela çok trafikte kalırsam 2000 oluyor ama daha fazlası olmuyor. Hava filtresi 20000 bakımınmda değişti. Motor jikleye tepki veriyor ama dediğim gibi bundan 3 hafta önce daha soğukta daha düzgün çalışıyordu motor.

Sorunuzun cevabını arkadaşlar vermiş. Önerileri dikkate alıp yaptırın, sorun düzelmezse burada tekrar paylaşırsanız yardımcı olunur.

hteligul
25 Ocak 2019, 22:30
Aynı sorun 2017 pulsar 200 ns motorumdada var. Soğuk havalarda bajajın kronik problemlerinden bir tanesi olduğunu düşündüm ilk başta. Araştırdığımda ise bunu kendimce doğruladım. Fakat hala içten içe düşünürüm acaba tecrübesizliğim veya acemiliğim mi diye. Çünkü daha 5 ay oldu başlıyalı (2500km)

yalcinroden
28 Ocak 2019, 16:33
Kontrol edebileceğin en kolay buji ve karbüratör var, karbüratörü temizleyebilirsin, olmazsa subap ayarı veya ateşleme olabilir.

peyloride
28 Ocak 2019, 21:25
Benim şüphelendiğim subap ayarı ama ben de acemi sayılacağım için hiç elletmek de istemiyorum, zor bir ayar sonuçta. Çalışırken biraz zorluyor şu an ama çalıştıktan sonra hiç sorun yaşatmıyor, böyle devam edeceğim sanırım.

Bir de sanırım yokuş aşağı inerken pat pat ses geliyor egzozdan boştayken, hafif gaz verince yapmıyor. Önce zincir sandım ama zincir gayet iyi gözüküyor.

dogan70
31 Ocak 2019, 15:07
Aynı sorun motosikletimdede var uzun zamandır çözemedim. Hava ayarı yapmayı planlıyorum bujiler yeni değişmişti bu esnada karbüratör ayarı ve sibop ayarıda bakım sırasında yapıldı. Hatta 7 bin devirden sonra biranda gaz açma problemine hiç çözüm bulamadım 2 yıldır uğraşıyorum.

frankestayn1
31 Ocak 2019, 18:00
Benim bajaj boxer da 5 dk ısınsa bile iyice gazlamadan kendine gelmiyor bajaj lar da kronik sanırım soğuk havalara alışık değiller.

Bende buji ve karbüratör kontrolu yapacağım.