PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Africa Twin mi ? Tiger Explorer 1200 XC mi ?



waldorf
24 Ocak 2019, 15:34
Herkese merhabalar,

Önümüzdeki bir kaç ay içerisinde elimdeki Tracer 700'ü satıp motor yükseltmeyi planlamaktayım.

Bütçem 50~55 civarlarında.

Açıkçası planımda Africa almak vardı ama 1200XC'nin ikinci el fiyatları kafamı karıştırmakta.

Aynı fiyata gayet düşük km'li Africa'ya göre kat ve kat daha donanımlı, konfor ve güvenlik bakımından daha üstün, evladiyelik makina alabiliyorsunuz.

Normal şartlarda yerli yabancı forumları alt üst etmeden alışveriş yapmam, model belirlemem ama bu 1200 XC konusunda size bir danışmak istedim.


Evet, Triumph'un TR'de pazarı dar, alıcısı az. Elden çıkarmak gerekirse sıkıntı yaşarım falan filan ama bu klişelerin dışında insanı motordan soğutacak yanı var mıdır ?

Yada böyle dolusu varken neden bom boş Afrika alayım ?

Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.

Nikkfurie
24 Ocak 2019, 15:53
Üçüncü bir seçenek ekleyebilirmiyim ? 1200 SuperTenere bence bu sınıfta en güzel f/p oranına sahip , ikinci elde de zarar ettirmeyen bir makina , yazdığınız gibi Triumph gibi markalar güzel kaliteli makinalar ama satarken çok zarar edersiniz yada son sahibi olursunuz , mesela Capanord 1200 de aynı durumda , 35bine cillop gibi motorlar var ama bu fiyata bile tereddüt ettiriyor maalesef..

siyanoz
24 Ocak 2019, 16:30
capanord un sorunu artık türkiyeye gelmiyor olması (Hoş böyle donanımlı ve kaliteli motor niye gelmez) euro normlarını sağlamıyor ayrıyetten. Boyun uzun ve arazi sürüşün fazla ise AT, asfalt ama arasıra köy yolu olur dersen Triumph olabilir. Ama 3 silindirli motor uzun vadede sıkıntılı sesli ve ustası yok deniyor (korlasa mecbur bırakabilir) ben kullanmadım.

VroomOn
24 Ocak 2019, 16:53
2 yıldır Tiger Explorer XCA kullanıyorum. Çok ağır bir makina şimdiden belirteyim. Kağıt üzerindeki ağırlık değil tek sorun ağırlık merkezinin yukarıda olması. Sehirnicerisinde veya arazide kullanmaya düşünüyorsanız bence farklı motorlara bakın. Offroad yapmaz demiyorum gayet de yapıyor fakat amaç arazide dolaşmaksa daha eğlenceli makinalar var orası kesin.

Onun dışında r1200gs(a) dahil karşılaştırma yaptığımda bana göre bir tık daha üstün kalıyor Triumph hep. Sesi, torku, görünüşü, elektronik oyuncaklari bana göre sınıfının en iyisi.

Bu ağırlık mevzusuda ilginç. 20-30 km den daha hızlı gittiğinizde o dengesizlik ortadan kalkıyor. Açıkçası r nine t yi bu kadar rahat kontrol etmiyorum normal hızlarda

waldorf
24 Ocak 2019, 17:02
2 yıldır Tiger Explorer XCA kullanıyorum. Çok ağır bir makina şimdiden belirteyim. Kağıt üzerindeki ağırlık değil tek sorun ağırlık merkezinin yukarıda olması. Sehirnicerisinde veya arazide kullanmaya düşünüyorsanız bence farklı motorlara bakın. Offroad yapmaz demiyorum gayet de yapıyor fakat amaç arazide dolaşmaksa daha eğlenceli makinalar var orası kesin.

Onun dışında r1200gs(a) dahil karşılaştırma yaptığımda bana göre bir tık daha üstün kalıyor Triumph hep. Sesi, torku, görünüşü, elektronik oyuncaklari bana göre sınıfının en iyisi.

Bu ağırlık mevzusuda ilginç. 20-30 km den daha hızlı gittiğinizde o dengesizlik ortadan kalkıyor. Açıkçası r nine t yi bu kadar rahat kontrol etmiyorum normal hızlarda

Açıkçası ilk tercihim zaten XR, XRX'ler ama onların fiyatları gerçekten bütçemin çok ötesinde.
Ağırlık konusuda başlı başına kafa kurcalıyor. Tracer gibi hafif bir makinadan 250+ ağırlığa geçmek cidden zor olacak gibi.

VroomOn
24 Ocak 2019, 18:23
Bir şok etkisi yaratıyor doğruya doğru. Ama o ağırlık yol alana kadar. Tekrar söyleyim, trafik ve ya ağır offroad yapmayacağını varsayıyorum. Test sürüşü yapabilirsen bence çok iyi olur

YERUÇAĞI
24 Ocak 2019, 18:26
benim bu gibi konulardaki hayat felsefem şudur (araç,motor farketmez her ikisi içinde geçerli)

ne alırsam alayım,piyasası olan,parçasını ve sarf malzemelerini orjinal ve yan sanayi olarakta kolaylıkla bulabileceğim,satmak istediğimde kolayca alıcı bulabileceğim herkesin bildiği geçerli bişey almak,,

yoksa satman gerektiğinde satamayıp,yada bedavaya verip, yıllarca size yapışıp kalan son sahibi olmayı göze alıp sokağa atılacak paran varsa başka tabii

UzunYolAdami
24 Ocak 2019, 18:32
guzel makinalar ikiside
africa twin son uretimlerde kronik sorunlarin cogunu giderdi (tel jantlar, atesleme dugmesi, ekran vs).
triump cok guzel makina, offroad kabiliyeti bir africa twin degil ama malzeme kalitesi, iscilik, guc, tork vs herseyiyle kaliteli bir makina.
dusunmen gereken triump alirsan ne zaman satarsin. uzun sure elden cikarmam dersen amenna, iyi secenek ama yok abi 1-2 yilda ben motor degistiren adamim ve yeni motor alirken ikinci el satisindan gelecek para benim icin önemli diyorsan, aftica twin veya super tenere daha uygun secenekler gibi duruyorlar.
insan ikinci elini dusunmeden rahatca motor araba alip binmek istiyor ama bu fiyatlar ile ne yazik ki mumkun degil pek.
ayrica can alici nokta asla bir motoru birkac saat (en az) degisik yollarda hizlarda denemeden alma.
bir bakmissin tiger hic sana hitap etmiyor olabilir.

mavzer-i
24 Ocak 2019, 19:18
benim tercihim tiger explorer olurdu
hem zincir derdin yok hemde benim zevkime hitap ediyor şekil olarak

caglar48
24 Ocak 2019, 21:33
Tiger 800xc sahibi olmustum 3 4 aylık kullanmıstım , africa twinde kullandım fakat arada daglar kadar kalite farkı var ki siz 1200den bahsedıyorsunuz cok daha teknolojik ve kaliteli bi model bence dusunmek bile hata motor olarak dusunulurse bariz olarak tiger fakat FAKAAAAAATTT en büyük etken korlas :) 2 triumph 3 ducatim oldu bugune kadar korlasa her gırdıgımde boyle sacma bı yer olamaz dıyıp cıkıp gıdıyorum tek dusunmenız gereken korlas olmalı ..

F burgaz
25 Ocak 2019, 19:31
Bende tracerdan triumph a geçiş yaptım harika bir motor tork ve sürüş gerçekten harika motor olarak hiç düşünme derim ama korlas...

Boldpilot
25 Ocak 2019, 19:43
Açıkçası ilk tercihim zaten XR, XRX'ler ama onların fiyatları gerçekten bütçemin çok ötesinde.
Ağırlık konusuda başlı başına kafa kurcalıyor. Tracer gibi hafif bir makinadan 250+ ağırlığa geçmek cidden zor olacak gibi.

Ağırlık konusu çok önemli, sadece dururken değil giderkende tecrübeniz o ağırlığı kaldıracak derecede olmalı. Malum bende mt07den vfr800e geçmiştim, bu değişiklikten sonra ağırlığın önemli bi etken olduğunu idrak edebildim .

Vfr1200x crosstourer neden listende değil 😊

Mossberg500
25 Ocak 2019, 21:29
İngiliz motosikletleri ozensiz yapilmis, ve dayaniksiz motosikletlerdir. Hele ki japonlarin, japonlarida gectim dunyanin bir numarali motosiklet ureticisi Honda gibi bir markanin modeli ile kiyaslanamaz bile. Japon harici motosiklet almak özelikle yurdumuzda pişmanliktir.

Cyan
25 Ocak 2019, 23:31
Çok iddialı bir söylem olmuş. (Honda'yı severim o ayrı...)

Ekleme: ... Türkiye'si olmayan herhangi bir marka pişmanlığa giden ekspres yol olabilir tabi, o ayrı. Bu durumda Japon markaları da var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

Street Twin boyuma olsa, Honda'nın feriştahı gelse beni vazgeçiremezdi mesela, ki 2019'ları tadından yenmez olmuş; çılgın bir tork ve güç artışı var. (Zaten çok sağlam torklu makinaydı...)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

Ah, üyelik tarihine dikkat etmeden cevaplamışım, oltaya geldik galiba? :)

Mossberg500
26 Ocak 2019, 00:29
Çok iddialı bir söylem olmuş. (Honda'yı severim o ayrı...)

Ekleme: ... Türkiye'si olmayan herhangi bir marka pişmanlığa giden ekspres yol olabilir tabi, o ayrı. Bu durumda Japon markaları da var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

Street Twin boyuma olsa, Honda'nın feriştahı gelse beni vazgeçiremezdi mesela, ki 2019'ları tadından yenmez olmuş; çılgın bir tork ve güç artışı var. (Zaten çok sağlam torklu makinaydı...)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

Ah, üyelik tarihine dikkat etmeden cevaplamışım, oltaya geldik galiba? :)

Oltaya gelmediniz,25 yillik motorculuk gecmisime ve sahip oldugum 24 motosiklete binayeten fikir vermek istedim sadece. Bircok avrupa motosiklet kullanmis birisi olarak Türkiyede japon almamak hakikaten pismanliktir. Hatta japonlar icerisinden honda ve yamaha harici kullanmakta pismanliktir malesef.
Zamaninda sisman ve eski 110 beygirlik cbr 600f 4 ün pesinden gitmeye calisan bayiden cikmis daytona 955 in contalari patlatarak şakır şakır yağ akıttığını bizzat gormus birisi olarak İngiliz motosikletlerine karsi bir alerjim var malesef. Ayni alerjim yine zamaninda italyan motosikletlerimin parca fiyati ve bulunamayan parcalari icinde gecerli.

Gönül istiyor farkli markalar ve modeller fakat inanın honda ve yamaha harici hep sizden yiyiyor.o

VroomOn
26 Ocak 2019, 03:38
Bende bunu anlamıyorum. 25 yıl motor üzerinde geçir ve marka fanatiği ol sanki daha dün ilk motorunu almış gibi :D
Hep aklıma kedinin uzanamadığı ciğere mundar demesi gelir böyle durumlarda. Kabul etmek gerekir, iyi ve ya kötü motor yoktur. Amaca göre üretilmiş motor vardır.

MahmutBiner
26 Ocak 2019, 08:57
Heralde bu sınıftaki tüm motosikletleri kullanmış biri olarak şöyle bir tavsiye verebilirim. Ağırlık performans hepsi tölere edilebilir şeyler.. Fakat parça ve servis sıkıntısı görmezden gelinemez. Büyükşehirlerde yaşıyorsanız yine 3 5 işinizi çözebilirsiniz. Fakat bi anadoluda maalesef pek çok motosikletin servisi veya yedek parçacısı bulunmuyor. Türkiyenin heryerinde bayisi olan yamahayla bile bazen servis bulmakta zorlanıyorum...

Yağını suyunu işin içine katmıyorum. Tabiki eliniz biraz yatkınsa alacağınız motosikletin yol bakımlarını kendiniz yapabilirsiniz. Fakat günümüzde bukadar elektronik aksamla iç içeyken siz hiçbirşey yapmasanız bile zaman zaman ufak tatlı ve kurcalanması gereken problemler her motosiklette çıkıyor. Dolayısıyla bu noktaya gelmiş birinin servis ve parça ağını oturup iyice analiz etmesi gerek. Honda bu konuda çok iyi açık farkla çok iyi Türkiyede.. Baştada belirttiğim gibi ben yamahayla bile uzun seyahatlerimde bazen servis ve parça bulmakta zorlanabiliyorum. Bazen çok komik durumlarda bile karşılaşabiliyorum. İlk defa süper tenere görmüş yamaha servis ustası gördüm ben... Motor herşeyden önce pratik kolay bulunabilir parçalara sahip olmalı.

Söylediğiniz iki motosiklet arasında tiger hertürlü çok keyifli bir motosiklet. Herşeyden önemlisi biri 2 biri 3 silindir. Tigerın uzun yol seyir hızı daha yüksek olacaktır iki motorda bastığınızda 200+ yapar o ayrı fakat yola oturuşu ve uzun süre daha rahat yüksek süratlerde gidebilir tiger. Fakat dediğim gibi ülkemizdeki sıkıntılar fuara bile katılmayacak bir marka olduğunu ve parça grenaj vs durumlarını düşünerek hertürlü bu iki motordan birini tercih etmek zorunda kalsam Hondayı gözüm kapalı alırdım. Sonuçta honda kendisi türkiyede diğeri distiribitör tarafından getirilen bir motosiklet yarın ne olacağını düşünmek gerek.

Bunların haricinde rahatlıkü, konfor, güç olarak iki tavsiyem olabilir Tenere ve Gs. Gs günümüz şartlarında türkiyede çok pahalı olduğundan ve eski modelleriyle ilgili yaşadığım problemden dolayı ben yamaha tercihinde bulunmuştum. 2 senedir birlikteyiz ben çok memnunum.

YBRMANİA
26 Ocak 2019, 10:26
Araziye hiç girmem dersen triumph,girerim dersen Africa.

sanausbe
26 Ocak 2019, 11:58
Triumph 1200 ve Honda Crosstourer’ın bence bir diğer problemi 1200cc’den büyük oldukları için çok yükselen motorlu taşıtlar vergileri.

Araçlar 1-3 yaş arasında ise yıllık 2.075 lira, 3-6 yaş arasında ise yıllık 1.375 lira vergi var. 3 yıllık bir süreçte 4-6 bin lira vergi ödeniyor anlamına geliyor.

serif abi
27 Ocak 2019, 16:03
Hazır soruyu bulmuş iken bende sorayım ,benim bütçede 45-55 arası ,
Gerçi paryı repo yapıp tahvil aldım seçimi bekliyorum dolat ne olacak diye 5 diyende var 10 diyende

Bütçe yanında benim bir de boy sorunum var 170 cm , Africa twin begeniyorum ama boyuma uygun değil.

Bütçe
CBR500R + 30 Bin TL

Amacım ;
Uzun seyahetler yapmak ,yurt içi yurt dışı belki gürcistan belki iran belki italya arazi sıfır a yakın..

Mevcut kullandıgım motor
CBR500R

CBR500R begenmedigim özelikleri ;
Bozuk yollarda rahatsız (asvaltda bile)

BEgnediğim ÖZelikleri ;
Fren+Yakıt+Güç(tek seyahat etigim için bana yetiyor ) ama değiştirince biraz güçlü olsun istiyorum.

Denedigim motorlar;
Versiys begenmedim aşırı titreşimli uzun yola amacıma uygun değil
NC750X eski kasa Benim motordan komforlu ama aman aman değil
Tenere arkadaşım vardı ABS li ayagım yere yetmedi kulanamadım bile
Vstrom Eski teknoloji istemiyorum
varedor Çok agır geldi asvalta azıcık toprak mıcırı vardı ayagım 0,5 cm ile 1,5 Cm kaydı motoru tutar iken belimi incittim.
Eski kasa GS çok zorlandım yükseklik /agırlık indeksinden araziye giremem çünkü ayagımı durdugum yerde yere koydugumda tutamaya bilirim.
GS 700 istemiyorum yabancı sitelerde sorunlu oldugu deginen çok kullanıcı var .

Bayide baktıgım ;
TRiump 800 korloslasdan korkuyorum istanbulda bile yaşamıyorum.


Seçim bitip piyasa şekillenince 6 yada 7 inci ayda alacagım zaman dolar 10 TL olsada sorun yok ayrılmış 6000 Bin $ lar var. + Bİr de satılacak CBR500 R

170 cm boyu da düşünüp ona göre Bana ne önerirsiniz ?
Teşekkürler

wing41
27 Ocak 2019, 16:28
Hazır soruyu bulmuş iken bende sorayım ,benim bütçede 45-55 arası ,
Gerçi paryı repo yapıp tahvil aldım seçimi bekliyorum dolat ne olacak diye 5 diyende var 10 diyende

Bütçe yanında benim bir de boy sorunum var 170 cm , Africa twin begeniyorum ama boyuma uygun değil.

Bütçe
CBR500R + 30 Bin TL

Amacım ;
Uzun seyahetler yapmak ,yurt içi yurt dışı belki gürcistan belki iran belki italya arazi sıfır a yakın..

Mevcut kullandıgım motor
CBR500R

CBR500R begenmedigim özelikleri ;
Bozuk yollarda rahatsız (asvaltda bile)

BEgnediğim ÖZelikleri ;
Fren+Yakıt+Güç(tek seyahat etigim için bana yetiyor ) ama değiştirince biraz güçlü olsun istiyorum.

Denedigim motorlar;
Versiys begenmedim aşırı titreşimli uzun yola amacıma uygun değil
NC750X eski kasa Benim motordan komforlu ama aman aman değil
Tenere arkadaşım vardı ABS li ayagım yere yetmedi kulanamadım bile
Vstrom Eski teknoloji istemiyorum
varedor Çok agır geldi asvalta azıcık toprak mıcırı vardı ayagım 0,5 cm ile 1,5 Cm kaydı motoru tutar iken belimi incittim.
Eski kasa GS çok zorlandım yükseklik /agırlık indeksinden araziye giremem çünkü ayagımı durdugum yerde yere koydugumda tutamaya bilirim.
GS 700 istemiyorum yabancı sitelerde sorunlu oldugu deginen çok kullanıcı var .

Bayide baktıgım ;
TRiump 800 korloslasdan korkuyorum istanbulda bile yaşamıyorum.


Seçim bitip piyasa şekillenince 6 yada 7 inci ayda alacagım zaman dolar 10 TL olsada sorun yok ayrılmış 6000 Bin $ lar var. + Bİr de satılacak CBR500 R

170 cm boyu da düşünüp ona göre Bana ne önerirsiniz ?
Teşekkürler

Stabilize yola da gireyim uzun seyahatte yapıyım diyorsanız önerilecek bütün motosikletler iki ayağında rahatça yere basamayacağı motorlar olacaktır. Bence bütçeyi çok kastırmadan 35-40 civarına sıfıra yakın Tracer 700 alınabilir. Adv motosikletlere göre nispeten yere yakın ve güç olarak da 500r dan sonra doyurucu gelir.

serif abi
27 Ocak 2019, 16:37
Stabilize yola da gireyim uzun seyahatte yapıyım diyorsanız önerilecek bütün motosikletler iki ayağında rahatça yere basamayacağı motorlar olacaktır. Bence bütçeyi çok kastırmadan 35-40 civarına sıfıra yakın Tracer 700 alınabilir. Adv motosikletlere göre nispeten yere yakın ve güç olarak da 500r dan sonra doyurucu gelir.

Öneri için teşekkürler ilk fırsattda gözle göreyim , dikattime almadıgım bir motor du ..
Sıfır takıntımda yok bakayım.

Green Arrow
28 Ocak 2019, 03:18
Oltaya gelmediniz,25 yillik motorculuk gecmisime ve sahip oldugum 24 motosiklete binayeten fikir vermek istedim sadece. Bircok avrupa motosiklet kullanmis birisi olarak Türkiyede japon almamak hakikaten pismanliktir. Hatta japonlar icerisinden honda ve yamaha harici kullanmakta pismanliktir malesef.
Zamaninda sisman ve eski 110 beygirlik cbr 600f 4 ün pesinden gitmeye calisan bayiden cikmis daytona 955 in contalari patlatarak şakır şakır yağ akıttığını bizzat gormus birisi olarak İngiliz motosikletlerine karsi bir alerjim var malesef. Ayni alerjim yine zamaninda italyan motosikletlerimin parca fiyati ve bulunamayan parcalari icinde gecerli.

Gönül istiyor farkli markalar ve modeller fakat inanın honda ve yamaha harici hep sizden yiyiyor.o

25 yılı bırakın 50 yıl bile motora binseniz markaların geçmişte yaptığı hatalar göz önünde bulundurulsa da günümüzdeki serilerine aynı eleştirileri yapmak için kanıtla ve oranla konuşmak lazım. Honda servisinden ve Triumph servisinden parça fiyatlarını alın bazı parçaların Honda'da çok daha pahalı olduğunu göreceksiniz.

Hondanın şuan Tiger 1200 serisine kalite anlamında rakip olabilecek bir motoru yok. VFR1200x önerilebilir ancak o Tigerdaki elektronik sistemlerin 5te 1ine sahip değil. Bu arada bende bir VFR1200x sahibiyim aynı zamanda.Maddiyat çerçevesinde doğru tartıyla tercih yapılmalı, 2 motorda tercih edilir.

waldorf
28 Ocak 2019, 08:53
Herkese tekrardan merhabalar,

Yaptığınız yorumlar ve öneriler için çok teşekkür ederim.

Haftasonu Korlas'a gittim,oradaki motorları inceledim, 2.ellere baktım. Ataşehirde bilirsiniz Honda DRD yan dükkandır.
Net bir şekilde söyleyebiliriz ki AT ile Tiger arasında kalite farkı bariz belli oluyor.

Açıkçası bir çok yorumda bahsedilen elinde kalır, satamazsın gibi fikirleri çok fazla dikkate almıyorum çünkü bu motordan sonra geçmek isteyeceğim alet GS olur ve maddi açıdan oralara çıkabilmem önümüzdeki 5 yıl içinde pek mümkün değil. Sonuç olarak 5 yıl binmeyi hedeflediğim motorun hızlı satılması çok mühim değil. Acil durumda makul koyarsın yine satılır.

Tiger ile ilgili en çok can sıkan durum mtv'si oldu. Yılda ortalama yaptığım 10k km'nin yaklaşık 3-4k sını uzun yolda yapıyorum. Bu 3-4k km'yi de izin döneminde yapabiliyorum. Yani yılda 2075 tl vergiyi motorun üzerine 5-6 kez oturmak için veriyor olacağım. Ek olarak şehiriçi, anadolu yakası avrupa yakası süreki git gellerim oluyor. 260kg motorla bu iş olmayacağı için ek bir scooter ihtiyacı da olacak. O da ekstra sigorta, mtv bla bla.
Sonuç olarak masraflar şiştikçe şişiyor.

Nihai karar nedir?

Evet, Afrika ülkemizde fazlasıyla talep gören, gayet hareketli piyasası olan güzel bir motor. Afrika sahipleri lütfen alınmasın ama üzerine oturunca al beni demedi motor. Ön konsoldaki fazla boşluk ve kalitesi düşük plastik çok hoş gelmedi.( sürüşü gayet keyifli, kullandığım motor)

1200 Explorer, İstanbul'da olmam ve uzun süre binerim diyerek bir çok olumsuz yönünü göz ardı ettim, kabullendim ancak bana çıkaracağı ekstra vergi ve scooter ihtiyacı sebebi ile malesef elemek zorunda kalıyorum.

Şu an hedefte ne var?

Bakalım, belki kullandığım tracer'ın abisi 900'ü alırım.
Ya da Tiger 800 xr / xrx bakarım. Biraz bekleyip göreceğiz.

Uğur Bilgili
28 Ocak 2019, 11:58
Hocam ne zaman gelir bilmiyorum ama Tenere 700 de bir secenek olabilir mi?


Edit- simdi baktimda 2020 ortasi demek oluyorki 2021 Turkiye. :)

Bu oneriyle gelmedim. ::utangac:

Alpbatur
28 Ocak 2019, 13:27
İki motoru bende düşünüyorum ve araştırıyorum ancak 50-55 bin bandında Afrikanın 2018 öncesi modelleri alınabiliyor ki onlarda da bazı problemler var. Gene 50-55 bin bandında explorer ın 2015 yada 2016 sı alınabiliyor bu modellerde de kullanıcıya çok fazla sıcaklık geldiği yönünde bir duyum aldım kullanıp böyle bir şikayeti olan kimse oldumu acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------


Hazır soruyu bulmuş iken bende sorayım ,benim bütçede 45-55 arası ,
Gerçi paryı repo yapıp tahvil aldım seçimi bekliyorum dolat ne olacak diye 5 diyende var 10 diyende

Bütçe yanında benim bir de boy sorunum var 170 cm , Africa twin begeniyorum ama boyuma uygun değil.

Bütçe
CBR500R + 30 Bin TL

Amacım ;
Uzun seyahetler yapmak ,yurt içi yurt dışı belki gürcistan belki iran belki italya arazi sıfır a yakın..

Mevcut kullandıgım motor
CBR500R

CBR500R begenmedigim özelikleri ;
Bozuk yollarda rahatsız (asvaltda bile)

BEgnediğim ÖZelikleri ;
Fren+Yakıt+Güç(tek seyahat etigim için bana yetiyor ) ama değiştirince biraz güçlü olsun istiyorum.

Denedigim motorlar;
Versiys begenmedim aşırı titreşimli uzun yola amacıma uygun değil
NC750X eski kasa Benim motordan komforlu ama aman aman değil
Tenere arkadaşım vardı ABS li ayagım yere yetmedi kulanamadım bile
Vstrom Eski teknoloji istemiyorum
varedor Çok agır geldi asvalta azıcık toprak mıcırı vardı ayagım 0,5 cm ile 1,5 Cm kaydı motoru tutar iken belimi incittim.
Eski kasa GS çok zorlandım yükseklik /agırlık indeksinden araziye giremem çünkü ayagımı durdugum yerde yere koydugumda tutamaya bilirim.
GS 700 istemiyorum yabancı sitelerde sorunlu oldugu deginen çok kullanıcı var .

Bayide baktıgım ;
TRiump 800 korloslasdan korkuyorum istanbulda bile yaşamıyorum.


Seçim bitip piyasa şekillenince 6 yada 7 inci ayda alacagım zaman dolar 10 TL olsada sorun yok ayrılmış 6000 Bin $ lar var. + Bİr de satılacak CBR500 R

170 cm boyu da düşünüp ona göre Bana ne önerirsiniz ?
Teşekkürler

GS 700 ile ilgili ne tür şikayetler var yabancı sitelerde. Benimde araştırdığım bir motorda birde hangi modellerinde şikayet var? teşekkürler...

natila
28 Ocak 2019, 15:45
hocam türkiyede honda ve yamaha dan başka makine kullanmayacaksın... triumph ta sıkıntı çıkarsa nereye göötüreceksin ? türkiye sadece İstanbul değil...

MahmutBiner
28 Ocak 2019, 16:25
Herkese tekrardan merhabalar,

Yaptığınız yorumlar ve öneriler için çok teşekkür ederim.

Haftasonu Korlas'a gittim,oradaki motorları inceledim, 2.ellere baktım. Ataşehirde bilirsiniz Honda DRD yan dükkandır.
Net bir şekilde söyleyebiliriz ki AT ile Tiger arasında kalite farkı bariz belli oluyor.

Açıkçası bir çok yorumda bahsedilen elinde kalır, satamazsın gibi fikirleri çok fazla dikkate almıyorum çünkü bu motordan sonra geçmek isteyeceğim alet GS olur ve maddi açıdan oralara çıkabilmem önümüzdeki 5 yıl içinde pek mümkün değil. Sonuç olarak 5 yıl binmeyi hedeflediğim motorun hızlı satılması çok mühim değil. Acil durumda makul koyarsın yine satılır.

Tiger ile ilgili en çok can sıkan durum mtv'si oldu. Yılda ortalama yaptığım 10k km'nin yaklaşık 3-4k sını uzun yolda yapıyorum. Bu 3-4k km'yi de izin döneminde yapabiliyorum. Yani yılda 2075 tl vergiyi motorun üzerine 5-6 kez oturmak için veriyor olacağım. Ek olarak şehiriçi, anadolu yakası avrupa yakası süreki git gellerim oluyor. 260kg motorla bu iş olmayacağı için ek bir scooter ihtiyacı da olacak. O da ekstra sigorta, mtv bla bla.
Sonuç olarak masraflar şiştikçe şişiyor.

Nihai karar nedir?

Evet, Afrika ülkemizde fazlasıyla talep gören, gayet hareketli piyasası olan güzel bir motor. Afrika sahipleri lütfen alınmasın ama üzerine oturunca al beni demedi motor. Ön konsoldaki fazla boşluk ve kalitesi düşük plastik çok hoş gelmedi.( sürüşü gayet keyifli, kullandığım motor)

1200 Explorer, İstanbul'da olmam ve uzun süre binerim diyerek bir çok olumsuz yönünü göz ardı ettim, kabullendim ancak bana çıkaracağı ekstra vergi ve scooter ihtiyacı sebebi ile malesef elemek zorunda kalıyorum.

Şu an hedefte ne var?

Bakalım, belki kullandığım tracer'ın abisi 900'ü alırım.
Ya da Tiger 800 xr / xrx bakarım. Biraz bekleyip göreceğiz.

karar verip iki motoru yakından inceleme fırsatını bulmanız sağlıklı olmuş. Fakat konuya bir önce yaptığım yoruma ek olarak şunu söylemek isterim.

Africa twin ayrı bir dünya tiger ayrı bir dünya hele tracer 900 bambaşka bir dünya :) bence motosikletten beklentilerinizi süzerek daha sağlıklı bir kıyaslama yapmanız gerekebilir. Africanın yaptığını tiger tigerın yaptığını africa yapamaz. Tracer 900 ile tiger birazdaha yakın bir karşılaştırma olmuş. Sanıyorum tracer sizin için tatminkar değerler verebilir.

waldorf
28 Ocak 2019, 17:04
karar verip iki motoru yakından inceleme fırsatını bulmanız sağlıklı olmuş. Fakat konuya bir önce yaptığım yoruma ek olarak şunu söylemek isterim.

Africa twin ayrı bir dünya tiger ayrı bir dünya hele tracer 900 bambaşka bir dünya :) bence motosikletten beklentilerinizi süzerek daha sağlıklı bir kıyaslama yapmanız gerekebilir. Africanın yaptığını tiger tigerın yaptığını africa yapamaz. Tracer 900 ile tiger birazdaha yakın bir karşılaştırma olmuş. Sanıyorum tracer sizin için tatminkar değerler verebilir.

Mahmut hocam, aslına bakarsanız plan işin başından beri adventure bir makinayla yola devam etmek.
Hiç bir zaman araziye girme durumum olmadı, en fazla toprak köy yolları.

Tracer 700'den sonra neye geçeceğim diye sorunca opsiyonalar Africa, Tiger 800, Gs 800, Tracer 900 oldu. Malum sitede fiyat araştırırken explorer 1200'ler kafamı karıştırdı uygun fiyatlarıyla.

Afrika'yı daha fazla araziye uygun olmasıyla, lastikleri ve kan uyuşmaması sebebi ile eliyorum.
Gs 800'ü bütçeme göre yüksek km'de ve yüksek işletme masrafları sebebi ile eliyorum.

Geriye Tiger 800 Xr / Xrx ve Tracer 900 kalıyor.
Aslına bakarsanız artık Yamaha binmek istemiyorum ama bakalım ne olacak. (Mt-25,Mt7,Tracer700 sahibi oldum)

burak burk
28 Ocak 2019, 17:13
evet mt07 den sonra tracer alakasız olmuş yada mt7 işine hiç girmicektiniz resmen yamaha ya çalışmışsınız.2018 tracer 900 seçeneklerin arasındaysa bence boşuna macera aramayın derim.evet seyahat gemisi tiger 1200 ve alayına giden africa twin ama amaç asfaltta seyahat ise tracer900 baya bir doyurucu olucaktır.ama özellikle 2018 ve üzerini alın 17 18 arasında çok ciddi farklar var.2017 0km şu an 55e falan veriyorlar oda güzel bir tercih olur ama şiddetle 2018 öneririm

dsdasdasd
28 Ocak 2019, 19:27
Herkese merhabalar,

Önümüzdeki bir kaç ay içerisinde elimdeki Tracer 700'ü satıp motor yükseltmeyi planlamaktayım.

Bütçem 50~55 civarlarında.

Açıkçası planımda Africa almak vardı ama 1200XC'nin ikinci el fiyatları kafamı karıştırmakta.

Aynı fiyata gayet düşük km'li Africa'ya göre kat ve kat daha donanımlı, konfor ve güvenlik bakımından daha üstün, evladiyelik makina alabiliyorsunuz.

Normal şartlarda yerli yabancı forumları alt üst etmeden alışveriş yapmam, model belirlemem ama bu 1200 XC konusunda size bir danışmak istedim.


Evet, Triumph'un TR'de pazarı dar, alıcısı az. Elden çıkarmak gerekirse sıkıntı yaşarım falan filan ama bu klişelerin dışında insanı motordan soğutacak yanı var mıdır ?

Yada böyle dolusu varken neden bom boş Afrika alayım ?

Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.

Hocam,şimdi Korlas'ı falan unut,İngiltere de yaşıyosun diyelim ok.Biliyosun Tiger 1200 ler 2018 de TFT ekranlı ve makyajlı olarak karşımıza çıktı.(baya da güzel olmuş bence)

Şimdi İlgiltere'de bulunan Henry bunun XR modelini 12000 pound a alabiliyor, XC olanınına ise 15000 pound a alıyor.
Henry'in ikinci bir alternatifi de var,gidip düz bir Africa Twin alırsa 12000 pound ödeyecek,ya da Adventure AT alacam derse de 13000 pound odeyecek bu abimiz.

Şimdi,

Ingiltere de yani Triumph'ın evinde,bu kadar az bir fiyat farkı olduğu halde elin İngilizi neden AT tercih ediyor olabilir ?

Tercih ediyor diyorum çünkü 2017 yılında 4000 adetten fazla BMW 1200 GS ,2365 adet AT satılırken bu Tiger 1200 kaç adet satmış tespit edemedim.
En çok satan 5.Triumph modeli 602 adet satmış, tahminimce bütün Tiger 1200 satış toplamı 200 adeti geçmez.


Sence bunun nedeni ne olabilir ? Dikkatini çekerim orada Korlas yok,fiyat farkı yok(cuzzi) ama tercih edilmiyor.Hiç işkillenmiyor musun acaba ?
Tiger 1200 ile ilgili karşılaştırmalı analizler okudunuz mu ? Bence biraz sıkıntılı bir motor ve genelde pek tercih edilmiyor maalesef.

Fakat ikinci elde aynı fiyatlara bulabiliyorum diyorsunuz,olabilir alınabilir.Bende Tiger 800 almıştım Korlas'la falan tanıştım :) güzel yani
bazı şeylerden korkmamak lazım,

VroomOn
28 Ocak 2019, 20:30
Hocam,şimdi Korlas'ı falan unut,İngiltere de yaşıyosun diyelim ok.Biliyosun Tiger 1200 ler 2018 de TFT ekranlı ve makyajlı olarak karşımıza çıktı.(baya da güzel olmuş bence)

Şimdi İlgiltere'de bulunan Henry bunun XR modelini 12000 pound a alabiliyor, XC olanınına ise 15000 pound a alıyor.
Henry'in ikinci bir alternatifi de var,gidip düz bir Africa Twin alırsa 12000 pound ödeyecek,ya da Adventure AT alacam derse de 13000 pound odeyecek bu abimiz.

Şimdi,

Ingiltere de yani Triumph'ın evinde,bu kadar az bir fiyat farkı olduğu halde elin İngilizi neden AT tercih ediyor olabilir ?

Tercih ediyor diyorum çünkü 2017 yılında 4000 adetten fazla BMW 1200 GS ,2365 adet AT satılırken bu Tiger 1200 kaç adet satmış tespit edemedim.
En çok satan 5.Triumph modeli 602 adet satmış, tahminimce bütün Tiger 1200 satış toplamı 200 adeti geçmez.


Sence bunun nedeni ne olabilir ? Dikkatini çekerim orada Korlas yok,fiyat farkı yok(cuzzi) ama tercih edilmiyor.Hiç işkillenmiyor musun acaba ?
Tiger 1200 ile ilgili karşılaştırmalı analizler okudunuz mu ? Bence biraz sıkıntılı bir motor ve genelde pek tercih edilmiyor maalesef.

Fakat ikinci elde aynı fiyatlara bulabiliyorum diyorsunuz,olabilir alınabilir.Bende Tiger 800 almıştım Korlas'la falan tanıştım :) güzel yani
bazı şeylerden korkmamak lazım,

Ingilterede de Turkiyede de Triumph sahibi oldum. Türkiyede Triumphların tutulmamasının nedeni az çok biliniyor zaten ama İngiltere için yorum yapabilirim.
İngilterede Triumphlar çok tutuluyor tabikide ama Tiger Explorer o tutulan modellerden birisi değil. Nedeni de BMW ile arasında sadece 500 pound fark olması. Motosiklet toplantılarına gittiğimde onlarca R1200 arasından Triumpha daha çok ilgi gösteriliyor. Tabi bu R1200ün çok popüler bir model olması nedeniyle piyasada az olana ilgi kaymasından kaynaklı. Genel olarak konuştuklarım aynı konuda hemfikirler. Bu kadar ağır bir makineyi kimse araziye sokmak veya şehir içerisinde sürmek istemiyor. BMW de kağıt üzerinde çok hafif bir makina değil ama Boxer motor sayesinde oldukça avantajlı konumda.
Bir çok katıldığım organizasyonda veya sokakta karşılaştıklarımla aynı konuyu konuştum. Söyledikleri bir kaç birşey var: çok iyi çok güzel ama çok pahalı, çok ağır.

Sıkıntılı bir model diye belirtmenize sadece ağırlık konusunda destekleyebilirim. Bunun dışında kronik sorunları olan, yolda arıza yapan alet değiller. Ben bugüne kadar sorun (Kronik sorunlar) yaşadım, sorun yaşayanınıda duymadım.

Bu arada marka fanatiği değilim ama hazır konusu gelmişken fikirlerimi de beyan edeyim.

Ben motor alacağım zaman aynı paraya R1200gsa de vardı Tiger Explorer da. Ben yine gittim Tiger Explorer'ı tercih ettim. Daha sonra aradan zaman geçti ve ağırlıktan yılıp R1200GSA almaya gittim ama bayide vazgeçip geri döndüm. Bana göre hala daha Tiger Explorer, R1200den daha iyi. Benim gözümde ısıtmalı koltuk + elektikli ön camın eksikliği BMWnin en büyük eksikliği. Hele BMWnin asimetrik çanta demirleri iyice motordan soğumama neden oluyor. Bunlar tabi kişiden kişiye göre değişir. Siz araziye çıkacaksanız ve en büyük aradığınız özellik buysa Tiger Explorer listenin sonunda olmalı. Benim için konfor ön planda. yol boyunca 50 kere aşağı indirip kaldırıyorum camı, eşim sürekli koltuk ısıtmayı açıp kapatıp duruyor. 3 silindirin torku ve gücü bana daha çok haz veriyor. (R1200GS lerdeki boxer motoru oldukça yakından biliyorum, karşılaştırmayı net yapabiliyorum)

Not: R1200GS-A kullanan arkadaşlarım bana saldırmasın. Bende sizin kadar seviyorum R1200ü, mecburiyetten ona geçeceğim BMWye ama Triumph benim gözümde hala daha bir tık daha önde.

Mossberg500
28 Ocak 2019, 20:44
Bmw Markası ile Triumph karsilastirmak, üstelik R1200.. gibi efsanelesmiş bir modeli başka bir model ile kiyaslamak marka fanatikliginden baska birsey degildir. Yoldan 1000 tane endurocu cevirin bakalim, kac tanesi Bmw yaninda Triump diyecek. Herseyi gectim dünyada satış rakamlarına bakın, bırakın dünyayı Kendi mensei ulkesinde satis rakamlarina bakın. Ya hadi Türkiye harici Africa ile kiyaslamadiniz bari Bmw ye ayıp etmeyin. Her aklı başında marka fanı olmayan endurocu Bmw yi tercih eder Triumph yerine.

levend84
28 Ocak 2019, 21:03
Öneri için teşekkürler ilk fırsattda gözle göreyim , dikattime almadıgım bir motor du ..
Sıfır takıntımda yok bakayım.

Versys 650 modelinide listeye ekle.

VroomOn
28 Ocak 2019, 21:44
Bmw Markası ile Triumph karsilastirmak, üstelik R1200.. gibi efsanelesmiş bir modeli başka bir model ile kiyaslamak marka fanatikliginden baska birsey degildir. Yoldan 1000 tane endurocu cevirin bakalim, kac tanesi Bmw yaninda Triump diyecek. Herseyi gectim dünyada satış rakamlarına bakın, bırakın dünyayı Kendi mensei ulkesinde satis rakamlarina bakın. Ya hadi Türkiye harici Africa ile kiyaslamadiniz bari Bmw ye ayıp etmeyin. Her aklı başında marka fanı olmayan endurocu Bmw yi tercih eder Triumph yerine.

Haklısın abi az önce satış ilanını koydum yarın R1200 almaya gidiyorum :D
BMWdende özür diledim. Hiç bmw'm olmadı benim kıskançlığımdan yazdım :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:23 ----------

Bende oltaya gelmişim. Trole aldandım kusura bakmayın arkadaşlar

dsdasdasd
28 Ocak 2019, 21:45
başlığı açan arkadaşın kafası karışması bence çok normal.

Sıfır motor alacağım deseydin bana göre AT'ın karşısına çıkacak pek bişey yok.
Ama iş ikinci ele gelince durum değişiyor biraz.

Bence bakmanız gereken makine bu : https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-vfr-1200x-crosstourer-dct-hatasiz-aksesuarli-557848843/detay

bunun karşısına çıkan Triumph XC ise https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-triumph-regno-car-2015-triumph-tiger-explorer-xc-koltuk-isitma-hatasiz-579060109/detay

Eee şimdi yani güzelim VFR varken neden Triumph :))

Not:Hatasız olan modelleri buldum ve aynı yıl olmasına özen gösterdim,senin için daha ne yapayım artık :p

waldorf
28 Ocak 2019, 21:56
başlığı açan arkadaşın kafası karışması bence çok normal.

Sıfır motor alacağım deseydin bana göre AT'ın karşısına çıkacak pek bişey yok.
Ama iş ikinci ele gelince durum değişiyor biraz.

Bence bakmanız gereken makine bu : https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-vfr-1200x-crosstourer-dct-hatasiz-aksesuarli-557848843/detay

bunun karşısına çıkan Triumph XC ise https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-triumph-regno-car-2015-triumph-tiger-explorer-xc-koltuk-isitma-hatasiz-579060109/detay

Eee şimdi yani güzelim VFR varken neden Triumph :))

Not:Hatasız olan modelleri buldum ve aynı yıl olmasına özen gösterdim,senin için daha ne yapayım artık :p

O kadar uğraşmışsınız teşekkür ederim ama 2'sinide üst vergi diliminden eliyorum.
Üst mesajda belirttim vergi mevzusundan kaynaklanacak ekstra masrafları.

Cyan
28 Ocak 2019, 22:06
başlığı açan arkadaşın kafası karışması bence çok normal.

Sıfır motor alacağım deseydin bana göre AT'ın karşısına çıkacak pek bişey yok.
Ama iş ikinci ele gelince durum değişiyor biraz.

Bence bakmanız gereken makine bu : https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-vfr-1200x-crosstourer-dct-hatasiz-aksesuarli-557848843/detay

bunun karşısına çıkan Triumph XC ise https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-triumph-regno-car-2015-triumph-tiger-explorer-xc-koltuk-isitma-hatasiz-579060109/detay

Eee şimdi yani güzelim VFR varken neden Triumph :))

Not:Hatasız olan modelleri buldum ve aynı yıl olmasına özen gösterdim,senin için daha ne yapayım artık :p

Abooovv, koskoca Crosstourer'da benim tıfıl CB500F'teki aynaların aynısını kullanmışlar! (Eminim yerleşimi sayesinde benimkilerden çok çok daha iyi gösteriyordur, benimkinin 1/3'ü dirsek gösteriyor...)

dsdasdasd
28 Ocak 2019, 22:19
Abooovv, koskoca Crosstourer'da benim tıfıl CB500F'teki aynaların aynısını kullanmışlar! (Eminim yerleşimi sayesinde benimkilerden çok çok daha iyi gösteriyordur, benimkinin 1/3'ü dirsek gösteriyor...)

yavv böyle ufak tefek şeylere takılmayalım lütfen :)

Bu motorun beni asıl deli eden şeyi tarih öncesi çağdan kalma gösterge paneli,yıl 2019 oldu hala 2012 yılındaki gösterge panelini kullanıyor adamlar.


O kadar uğraşmışsınız teşekkür ederim ama 2'sinide üst vergi diliminden eliyorum.
Üst mesajda belirttim vergi mevzusundan kaynaklanacak ekstra masrafları.

ilk mesajında XC yazınca bir üst dilim vergi ödemeye hazır olduğunu düşünmüştüm :)

Nikkfurie
28 Ocak 2019, 23:23
konuya ilk cevabı yazmıştım ve 1200 Super Tenere yi de hatırlatmıştım , tavsiyeler arttıkça kafalar daha çok karışıyor :) hatta elmayla armut karşılaştırılmaya başlanıyor , o motoru araştır bunu incele derken çok keyifli bir süreç bu ;) ben yine SuperTenere diyorum , Bu sınıfta TR de bütçe yetiyorsa 1200GS , yoksa SuperTenere ye yönelmek en mantıklısı , şahsi olarak 1200GS alacak bütçe ayırabilseydim ve Super Tenere yi de tecrübe etmiş olsam Yamaha yı alırım ki böyle yapan adamlar tanıyorum , 1200GS bi noktadan sonra imaj parlatma mevzusuna tercih ediliyor..

serif abi
28 Ocak 2019, 23:39
Versys 650 modelinide listeye ekle.

Bir arkadaşım almıştı 2012 model sayesinde denedim , çok keyifli makine ama benim kullanım amacıma uygun gelmedi acaip titreşim vardı.

Bilmiyorum benim kulandıgım sorunluydu , yoksa hepsi mi öyle .
Uzun yolda yapmak istiyorum yapıyorum da , buyüzden eledim

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------


İki motoru bende düşünüyorum ve araştırıyorum ancak 50-55 bin bandında Afrikanın 2018 öncesi modelleri alınabiliyor ki onlarda da bazı problemler var. Gene 50-55 bin bandında explorer ın 2015 yada 2016 sı alınabiliyor bu modellerde de kullanıcıya çok fazla sıcaklık geldiği yönünde bir duyum aldım kullanıp böyle bir şikayeti olan kimse oldumu acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------



GS 700 ile ilgili ne tür şikayetler var yabancı sitelerde. Benimde araştırdığım bir motorda birde hangi modellerinde şikayet var? teşekkürler...

yaklaşık bir yıl olmuştur araştırdıgım. Motor bloklarından memnun değiller .

levend84
28 Ocak 2019, 23:41
Bir arkadaşım almıştı 2012 model sayesinde denedim , çok keyifli makine ama benim kullanım amacıma uygun gelmedi acaip titreşim vardı.

Bilmiyorum benim kulandıgım sorunluydu , yoksa hepsi mi öyle .
Uzun yolda yapmak istiyorum yapıyorum da , buyüzden eledim

Üstad ne yaptin,gözünü seveyim,versys yağ gibi makina..150-200km menzil yapmadan peşin hukumlu olma.

Karakteristik olarak,bazi makinalar her devir araliginda farkli vibrasyon sunar..

Mesela,5-6bin rpm de titresimin yogun oldugu bir makina 7-8bin rpm de daha puruzsuz oluyor gibi..

serif abi
30 Ocak 2019, 16:07
Üstad ne yaptin,gözünü seveyim,versys yağ gibi makina..150-200km menzil yapmadan peşin hukumlu olma.

Karakteristik olarak,bazi makinalar her devir araliginda farkli vibrasyon sunar..

Mesela,5-6bin rpm de titresimin yogun oldugu bir makina 7-8bin rpm de daha puruzsuz oluyor gibi..

Levent bey haklısınız dediğiniz çok dogru ,
Bazı araçlar belli devir aralıklarınde rezonansa girip titreşim oluyor .

benim kullanım sitilim belli en üst vitese at 80-130 arasında sür ,

Hatta arakadaşda makinsesinden sogumasın diye ona titreşim var demedim çok keyifli makine güle güle kullan dedim (zaten almıştı) Almamış olsa uyarırdım. Titreşim var diye ..
Ayrıca benim kullandıgım araç da sorunlu olma olasılığı var.

En iyi ecnebiler ne demiş diye araştırıyım..

İlginiz için teşekkürler,

levend84
30 Ocak 2019, 17:29
Levent bey haklısınız dediğiniz çok dogru ,
Bazı araçlar belli devir aralıklarınde rezonansa girip titreşim oluyor .

benim kullanım sitilim belli en üst vitese at 80-130 arasında sür ,

Hatta arakadaşda makinsesinden sogumasın diye ona titreşim var demedim çok keyifli makine güle güle kullan dedim (zaten almıştı) Almamış olsa uyarırdım. Titreşim var diye ..
Ayrıca benim kullandıgım araç da sorunlu olma olasılığı var.

En iyi ecnebiler ne demiş diye araştırıyım..

İlginiz için teşekkürler,

Rica ederim,

Ağır bakimlari yapilmamiş yuksek cc ler ciddi anlamda suruş rahatsizliği veriyor,bu durum küçük hacimde kendini belli etmesede,büyükte öyle olmuyor,

En basiti bir ornek vereyim,zincir ve dişli seti omrunu tamamlamiş bir vstrom kullandim,emin olun rahatsiz ediyor insani,bakimlisini kullanmaya bile gerek kalmadan bariz farki anliyorsunuz.

Siz yinede versys modelini yabana atmayin.ara hizlanmasi vstrom`a oranla daha hırçın.daha stabil.

Yurtdişi formalarinda ozellikle,

DL 650
Versys
Tracer 700

Bu üçlü kiyaslamasina bakabilirsiniz.

F54
30 Ocak 2019, 23:32
afrika triump hem 800 hemde exp hem gs uzunca test ettim her zaman gezdiğim arkadaşlarımda olan motorlar
triump exp bu motorlarla kıyas kabul edilmeyecek kadar güzel bi motosiklet asfaltta
hem güçlü hem teknolojik hem konforlu agresif kronik sıkıntısı yok yakıt makul (vergi yüksek )
eğer asfalttan çıkarım dersen kötü bi tercih olur makina bi defa çamura saplandı 3 kişi çıkaramadık o derece ağır
ben afrika yı da beğeniyorum fakat bu gün 660 ı satsam alacağım tek motor xc 800 olur ruhu var vır vır kaplan gibi hırlıyor
yani honda yı malzeme kalitesi olarak güç olarak exp karşılaştırmak yanlış olur cc ye takılmayalım bence sınıfı 800 ler
büyük abilerden her konuda geride