PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ybr ve cbf kıyaslama



nigdeli48
24 Ocak 2019, 10:52
arkadaslar daha once mılyon kez tartısıldı bu konu bılıyorum. bende ybr esd modelı var. daha onceden konu acmıstım cbf ıle degıstırıyımmı dıye. hatta su aralar aklımda da degıstırmek vardı. Ancak Cbf yı daha once hıc kullanmamıstım. dun bır arkadastan buldum 2016 model. kulllanıyım ona gore kafamda bır kıyaslama yapıyım dıye. acıkca kendı dusuncelerımı soyluyorum. sonucta kısısel begenı meselesıdır.
cbf cekıs olarak ve alt devır ıle hızlanması daha guzel barız net.150 cc olmasının da etkısıyle tabı ama yakıt tuketımı ve yag yakma olayını goz onune alırsak bu gucten vazgecmek daha akıllıca. sonucta ybr mı degıstırme nıyetınden vazgectım.neden mı dersenız ybr nın kalıte farkı bıraz var arkadaslar. heryerınden bu bellı oluyor. ha arada barız cok asırı bır fark yok. ancak CBF benı hayal kırıklıgına ugrattı. ybr yı satıp cbf almanın gereksız bır durum olacagını anladım.ybr parca kalıtesı ve motor saglamlıgı olarak gercekten daha ıyı.Bırde sunu anlayamadım. Daha oncekı yorumlarda boyu uzun olanlar CBF kısa olanlar YBr alsın yazmıslar ama arkadaslar benım yanlısım varsa duzeltın cbf nın selesı daha alcak ve motor yere daha yakın.tıtresım yonunden ıse cbf de hıc yok ybr de mınımum cok az var ama hıssedılır duzeyde degıl.

adm12
24 Ocak 2019, 11:27
Genellikle insanlar hangisi ile başlarsa ona alışıyor ve vazgeçmiyor.

hokahey
24 Ocak 2019, 11:31
ikisi de candır.

hiç ybr'ye binmediğim için kıyaslama yapamam. ama cbf ybr'ye göre daha hantal kalıyor gibi. dışarıdan bakınca ybr daha atak gibi görünüyor.

ulkerhan
24 Ocak 2019, 11:42
tvs apache rtr 150 diyorum tartışmayı alevlendiriyorum :)

Bülent pcx
24 Ocak 2019, 12:05
Bir şekilde bu konu hep tekrarlanıyor, bu da her iki motosikletin de hem çok başarılı hem de birbirine denk olduğunu gösteriyor, bence gönlünüz hangisine göz kırpıyorsa o tamamdır.

pintus
24 Ocak 2019, 12:07
İkisi de çok iyidir de dünya turu yapan çiftler YBR seçiyor CBF seçen görmedim henüz.

Kural [ Z ]
24 Ocak 2019, 12:28
arkadaslar daha once mılyon kez tartısıldı bu konu bılıyorum. bende ybr esd modelı var. daha onceden konu acmıstım cbf ıle degıstırıyımmı dıye. hatta su aralar aklımda da degıstırmek vardı. Ancak Cbf yı daha once hıc kullanmamıstım. dun bır arkadastan buldum 2016 model. kulllanıyım ona gore kafamda bır kıyaslama yapıyım dıye. acıkca kendı dusuncelerımı soyluyorum. sonucta kısısel begenı meselesıdır.
cbf cekıs olarak ve alt devır ıle hızlanması daha guzel barız net.150 cc olmasının da etkısıyle tabı ama yakıt tuketımı ve yag yakma olayını goz onune alırsak bu gucten vazgecmek daha akıllıca. sonucta ybr mı degıstırme nıyetınden vazgectım.neden mı dersenız ybr nın kalıte farkı bıraz var arkadaslar. heryerınden bu bellı oluyor. ha arada barız cok asırı bır fark yok. ancak CBF benı hayal kırıklıgına ugrattı. ybr yı satıp cbf almanın gereksız bır durum olacagını anladım.ybr parca kalıtesı ve motor saglamlıgı olarak gercekten daha ıyı.Bırde sunu anlayamadım. Daha oncekı yorumlarda boyu uzun olanlar CBF kısa olanlar YBr alsın yazmıslar ama arkadaslar benım yanlısım varsa duzeltın cbf nın selesı daha alcak ve motor yere daha yakın.tıtresım yonunden ıse cbf de hıc yok ybr de mınımum cok az var ama hıssedılır duzeyde degıl.

Düşüncelerinizi paylaştığınızı yazmışsınız ancak nasıl bir düşünce gücü var ki CBF150' nin yağ yaktığını hemen anladınız ::sapka::

CBF150 sadece motor arızası durumlarında, yanlış yağ seçiminde, çok uzun süre tam gaz gidildiğinde, yağ değişim süresi geçildiğinde motor yağı eksiltir. Bir de +100.000 km' den sonra eksiltme başlayabilir. Arkadaşınızın motosikletinin bu durumlardan birinde veya birkaçında olmadığından ne kadar eminsiniz? İkinci el alınmış ancak 230.000km (göstergede 29.999km)' de bir motosiklet olamaz sanmayın.

Yakıt tüketimi açısından diyorsunuz ancak 25cc farkı da unutuyorsunuz.

Kalite farkı ve motor sağlamlığı demişsiniz ama bu konuda CBF150' nin yeri belli, tartışmak dahi gereksiz.

Hayal kırıklığına uğradığınız kısmı ise anlayamadım. YBR125 satıp CBF150' ye geçmek anlamsızdır, orası doğru. Ancak yiğidi ölüdür hakkını yeme demişler. CBF150' nin TopSpeed daha düşük deseniz yine bir yorum yapmazdım, ama gidip motosikletin en bariz noktalarını daha zayıf gibi görüp göstermeye çalışmanız olmamış.

Motosikletinizi yenilemek isterseniz, bu esnada da hacim yükseltmeyi düşünüyorsanız zaten kimse YBR125' den CBF150' ye geçmeyi mantıken düşünmez. Gerçekten böyle bir düşünceniz varsa APACHE RTR180, KTM200, CBR250R, R25, MT25 v.s. gibi motosikletlere binip incelemenizi öneririm. En azından motosikleti değiştirdiğinize değecek bir değişiklik olur.

Stock Sever
24 Ocak 2019, 13:46
2 yıllık cbf kullanımıma göre yazayım birşeyler.

Ybr cbfe göre daha atik. Cbf biraz hantal kalıyor bu doğru. Ancak 2 kişi cbf ile giderken ybr kendini yırta yırta zor yakaladı ve geçti. Hızım 90 civarıyken geçti. Ybrnin kendini yırttığını nereden biliyosun derseniz ybr arkadaşımın.

Ybrnin far gidona bağlı. Cbfte komple grenaja bağlı. Gidondan bağımsız. Bu yönden cbf bence daha güzel görünüyor, tartışılır.

Cbfin arka amortisörü daha yeni sistem. Ybrde arkada iki tane var. İşlev olarak bilmiyorum da görüntü olarak pek hoş değil.

Ybrde ayak marşı var. Cbfte yok. Eksikliği çok hissedilmiyor. Akü biterse ayağınızla bile hızlandırıp 2ye atıp vurdurabiliyorsunuz zaten ki ben hep böyle çalıştırıyorum motoru son zamanlar. Marş ile 10. Kez falan bastığımda alıyor.

Ybrnin yakıtını bilmiyorum ama cbf 4 litre yakıyor şehir içi. Uzun yolda bunu 3e düşürmek mümkün. Tapagaz giderseniz 4 litreyi 80-90 kmlerde bitirmek mümkün. Sakin kullanırsanız da 110 km falan görüyor.

Ybrde yağ yakma nedir ne değildir bilmiyorum ama cbfte bu biraz sürücüye bağlı. İlk aldığım zamanlar 10-40 yağ koyuyordum 1 litre. Agresif kullanmadığım için 1000 kmde 1 litre olarak geri alıyordum. Sonraları sert kullanmaya başlayınca(sertten kastım 9 bin devirde vites artırma, gazı hep sonuna kadar açma, yokuşlarda 4'e çekip bağırtma vs) 1000 km de aynı yağı 700 ml olarak geri aldım. Sonra yağı 15-50 yaptım. Sert kullanımda 200 ml eksiltme yaptığını gördüm. 75000 kmdeki motor için bu bence normal.

Ybrnin sinyaller falan dışarıda. Cbfin sinyaller grenajda ve stopta. Ekstra sinyal bağlantısı olmadığından kötü bi görünüm oluşturmuyor bence.

Genel olarak ybr cbf kıyaslamasında benim bildiklerim bunlar. Cbfin kasa zaten ağır. E bir de koruma demiri çanta demiri topcase falan derken motor iyice ağırlaşıyor. Daha az gitmesi normal.

Ybryi bilmiyorum ama cbfte titreşim sıfır. Arkadaşlarımın yuki izci, f650gs motorlarını kullandım. Abartısız diyorum cbf daha titreşimsizdi. Onlarda titreşim vardı ancak gücün getirdiği tatlı bi titreşimdi.

Ybr cbf göstergeleri aynı sayılır. Hız, devir saati, yakıt, boş ışığı. İkisi de zaten hava soğutmalı bi motor.

Siz yine düşünün taşının. Cbf kullanıcılarının tecrübeleriyle kendi motorunuzu kıyaslayın. Mantıklı gelirse düşünürsünüz.

uzay gemisi
24 Ocak 2019, 13:49
ben ona yağyakan 150 diyorum. motora her binisimde ben yağ seviyesini mi kontrol edicem kardeşim? Bildiğin eziyet. Çok uzun yıllar YBR kullandım bakım aralıkları cbfye göre 2 kat daha uzun yağ yakmiyor. Bakım zamanı ne koyduysan 5000km sonra yine aynısı çıkıyor. Bu olayı cbfte deneyin bakalım ne kadar yağ çıkacak. Yada o zamana kadar içinde yağ kalacak mı?

levend84
24 Ocak 2019, 14:27
İkisi de çok iyidir de dünya turu yapan çiftler YBR seçiyor CBF seçen görmedim henüz.

Tura cikan o çift Mexico da veya arjantinde motor bloguyla alakali bir parca ihtiyaci olmasi durumunda,riziko hesabi yapmistir emin olun.

Nepal`den mogolistana,iran`dan brezilyaya,fransadan,çek cumhuriyetine,kadar her ulkedeki Ybr125 ayni ybr...global anlamda,yedek parça,satis ustunlugu,tercih edilme,sorunsuzluk,muhendislik,vs.vs her durumda Ybr nin ezici bir üstünlüğü oldugunu kabul etmeyen bir kullanici Tr.deki ve asya piyasasindaki cbf modelini(veya model kodu herneyse) mukayese ederek ciddi bir hataya düşecektir.

Ybr125 modelinin muadili suzukinin 125 ligi olabilir global pazar anlaminda

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------


tvs apache rtr 150 diyorum tartışmayı alevlendiriyorum :)

Rahmetlinin dedigi gibi,depo,kuyruk ve karenaj stilinde ybr tasarimcilarinin örnek aldigi model Apachedir.

Ybr ve cbf ten sonra geçilecek tek karaduzen ve basit sistem motor Rtr180 dir.

Ybr den 7hp
Cbf ten 5hp lik fark suruse cidden olumlu yansiyor.

snappy x
24 Ocak 2019, 14:48
Cbf sahibi olarak malımı övmek istemiyorum ama,bir tur kadar ybr kullandım,motorda yaylanma ve yol tutuş diye bir şey yok amortisörleri çok sert,cbf'de yoldaki en ufak taştan geçsen bile onu sönümlüyor ve hissettirmiyor.

nigdeli48
24 Ocak 2019, 14:56
;4431996']Düşüncelerinizi paylaştığınızı yazmışsınız ancak nasıl bir düşünce gücü var ki CBF150' nin yağ yaktığını hemen anladınız ::sapka::

CBF150 sadece motor arızası durumlarında, yanlış yağ seçiminde, çok uzun süre tam gaz gidildiğinde, yağ değişim süresi geçildiğinde motor yağı eksiltir. Bir de +100.000 km' den sonra eksiltme başlayabilir. Arkadaşınızın motosikletinin bu durumlardan birinde veya birkaçında olmadığından ne kadar eminsiniz? İkinci el alınmış ancak 230.000km (göstergede 29.999km)' de bir motosiklet olamaz sanmayın.

Yakıt tüketimi açısından diyorsunuz ancak 25cc farkı da unutuyorsunuz.

Kalite farkı ve motor sağlamlığı demişsiniz ama bu konuda CBF150' nin yeri belli, tartışmak dahi gereksiz.

Hayal kırıklığına uğradığınız kısmı ise anlayamadım. YBR125 satıp CBF150' ye geçmek anlamsızdır, orası doğru. Ancak yiğidi ölüdür hakkını yeme demişler. CBF150' nin TopSpeed daha düşük deseniz yine bir yorum yapmazdım, ama gidip motosikletin en bariz noktalarını daha zayıf gibi görüp göstermeye çalışmanız olmamış.

Motosikletinizi yenilemek isterseniz, bu esnada da hacim yükseltmeyi düşünüyorsanız zaten kimse YBR125' den CBF150' ye geçmeyi mantıken düşünmez. Gerçekten böyle bir düşünceniz varsa APACHE RTR180, KTM200, CBR250R, R25, MT25 v.s. gibi motosikletlere binip incelemenizi öneririm. En azından motosikleti değiştirdiğinize değecek bir değişiklik olur.


yorumlarınız ıcın tesekkur ederım. amacım cbf yı kotulemek degıl. cbf de kendını kanıtlamıs guzel bır motorsıklet. benım anlatmak ıstedıgım ybr den 25 cc fark ıcın cbf ye gecmenın mantıksız oldugunu anlamamdı.daha once yapılan yorumlardan cbf nın daha farklı olmasını umuyordum ancak fazla bır fark goremedım. hayal kıtıklıgım bundan yoksa cbf nın kotu oldugundan degıl.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------

yag yakma olayınıda tabıkı ben bılmıyorum ama kullanan herkes sıkıstırırsan eksıltme yapar dıyorlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:55 ----------

evet cbf nın arka amortısorı daha ıyı.