PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni araç Yağmurda düşen devir. Geçmeyen vites.



liquem
23 Ocak 2019, 21:51
Değerli abilerim. Yeni aldığım motorum 250km'sine geldi. rks rn 180. Model ile alakalı olarak ilk aldığım gün de dikkatimi çeken fakat rodaj için olduğunu düşündüğüm vites geçmeme problemi git gide büyümeye başladı. Mesela durmak için vites düşürdüğümde vites atmıyor. debriyajı tekrar bıraktığımda kavrama noktasına gelince tık ediyor. 4'den 3 e geçiyor mesela. sonra debriyajı yavaşça salıyorum tık ediyor 2 bidaha bırakıp tekrar çekiyorum tık ediyor 1. öbür türlü şak şak geçmiyor. Motoru zorlamadım bu arada hiç 5000'deviri geçmedim. Vites işine genelde motor ısınınca yükleniyorum rodaj için.

ek olarak 1 den boşa motor aşırı sıcakken geçiyor öbür türlü boşa atmak için 2 den boşa atmak zorunda kalıyorum.

Ek soru. Motor soğukken çalışmıyor. marş aldı mı jikle açıkken stop ediyor sibopların sıkı olmasından şüphe ediyorum çünkü toplamda 2 depo benzin aldım depo 8.5 litre gittiğim km 250. Bu denli küçük cc bir motor için bana çok geldi açıkçası. 100km'de 8 litre falan yapıyor. aşşağı yukarı.

bu gün yağmurda deneyimleme şansım oldu motor sıcakken üstündeki suyu buharlaştırıyor. ama devir çok düşüyor hatta yoldayken stop ediyor bu gün benzin ışığım yandı benzinlikten fulledim yine 2litre benzin varmış yine içinde. Yağmurlu havada rolantinin düşüp stop etmesi neden olur ? hiç anlam veremedim.

levend84
23 Ocak 2019, 22:28
Rodaj bakiminda;

Debriyaj manet boşluguna
Karburator ayarina
Yag değisimi zaten yapilacak
Supap ayarlarina
Hava filtresine
Gaz teli seviyesine
Ve zincir gerginligi,çevresel civata somun torklarina baktir.
Hatta benzin muslugu,karburator besleme hortumuna ve jikle tertibatina.

Motor isininca,kompresyonda(yokuş aşagi inerken gazi salmak yontemiyle)egzoz patirdama yapiyor mu?

Motor ile 5-10km surus sonrasi,stop edip 1-2 dk sonra calistirma esnasinda zor marş aliyor mu?

liquem
23 Ocak 2019, 22:32
Rodaj bakiminda;

Debriyaj manet boşluguna
Karburator ayarina
Yag değisimi zaten yapilacak
Supap ayarlarina
Hava filtresine
Gaz teli seviyesine
Ve zincir gerginligi,çevresel civata somun torklarina baktir.
Hatta benzin muslugu,karburator besleme hortumuna ve jikle tertibatina.

Motor isininca,kompresyonda(yokuş aşagi inerken gazi salmak yontemiyle)egzoz patirdama yapiyor mu?

Motor düz yolda giderken bile patırdama yapıyor. yokuş aşşağıya giderken de yapıyor.

Motor ısındıktan sonra tek marşa çalışıyor ya da ufak bir gaz vermeye kendine geliyor. soğukken zor çalışıyor jikle açıkken bile kendim gaz vermezsem ısınana kadar 2-3 dakika stop ediyor. Şu sıralar hava genel olarak 10-15 derece civarı burada. O yüzden sorun yaşamıyorum ama 0-3 derece arası gerçektende ben okula gitmek istemiyorum diyen öğrenci gibi.

levend84
23 Ocak 2019, 22:36
Motor düz yolda giderken bile patırdama yapıyor. yokuş aşşağıya giderken de yapıyor.

Yukarida bahsedilen tüm kontrolleri,rodaj bakiminda servisteki ustaya belirt.

Egzoz dört turlu patirdar.

1-Yakit hava karisimi duzensizligi(zengin karisim
2-Jikle takili kalma sorunu
3-Supap ayarlarinin önerilen ölçulerden büyük(bol) olmasi

3A-supap sıkı olursa patlama olmaz,buraya dikkat.

4-Hava filtre kutusundan karb.emis bogazina giden kisimda bir tikanma,sıkışma,vb.

Mixtt.tr
23 Ocak 2019, 22:40
Motor ile 5-10km surus sonrasi,stop edip 1-2 dk sonra calistirma esnasinda zor marş aliyor mu?


Bu sorun bende var sebebi nedir?

levend84
23 Ocak 2019, 22:48
Bu sorun bende var sebebi nedir?

Supaplarin bol.

Bazilari tam tersini söylesede supap bol olursa bu sorun olur.

Neden,

Motor isininca,supaplarda bir çalişma boşlugu oluşur,haliyle ayar bol yapilirsa,yanma tam verimli olmaz ve cig gaz egzozun sicakligi ile patirdama yapar.

Ayar yapilirken motor tam soguk olacak.

ayzek
24 Ocak 2019, 01:07
Supaplarin bol.

Bazilari tam tersini söylesede supap bol olursa bu sorun olur.

Neden,

Motor isininca,supaplarda bir çalişma boşlugu oluşur,haliyle ayar bol yapilirsa,yanma tam verimli olmaz ve cig gaz egzozun sicakligi ile patirdama yapar.

Ayar yapilirken motor tam soguk olacak.

Benim motorda yolda gaz açıp uzadıktan sonra vites büyültürken gazı kapayınca egsozdan pat diye ses çıkartıyor aldığımdan beri yokuş inerkende düzdede motor frenine alınca patırdaması mevcut subablar sıkıdır diye zamanla salar diye birşey yapmadım şuan 2.600 küsürde demekki sıkı değil bolmuş ayar yaptırmalımıyım yoksa biraz daha km deviripmi yaptırayım karbüratör hava ayarını kendim yapmıştım aldığımda doğru değildi havalar soğuyuncada yeniden ayar yaptım o kısımda sıkıntı yok

levend84
24 Ocak 2019, 01:35
Benim motorda yolda gaz açıp uzadıktan sonra vites büyültürken gazı kapayınca egsozdan pat diye ses çıkartıyor aldığımdan beri yokuş inerkende düzdede motor frenine alınca patırdaması mevcut subablar sıkıdır diye zamanla salar diye birşey yapmadım şuan 2.600 küsürde demekki sıkı değil bolmuş ayar yaptırmalımıyım yoksa biraz daha km deviripmi yaptırayım karbüratör hava ayarını kendim yapmıştım aldığımda doğru değildi havalar soğuyuncada yeniden ayar yaptım o kısımda sıkıntı yok

Patirdama(egzozdaki ciğ gaz yanmasi)

Ne sıklıkta oluyor?

Motor isisi,ve hava şartlarida etkili malum mevsim kış.

Ayar yapilirken mutlaka ve mutlaka motor tam soğuk olacak(stop ediltikten sonra açik alanda yaz mevsimi min 5 saat//kapali alanda ise min 6-7 saat,kış mevsiminde açik alan 3//kapali alan 4-5 saat beklenmelidir.

Ureticinin onerdigi sentil çaki ölçusu kullanilacak,

Uygun vizkositede motor yaği kullanilacak,uygun buji kullanilacak.

Motor ile 5-10km surusten sonra stop edip tekrar calistirma durumunda zor ve isteksiz marş durumu varsa veya 20dk bekledikten sonra(motor bir miktar soguyunca)rahat calisiyor ise supaplarin bol oldugu cevabi netleşir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------

Supap ayarlari,, egzantrik arizasi olmadigi ve piyano tepesindeki somunun saglikli torklanmadigi muddet sıkılaşmaz.mekanigin dogasina aykiri

Yuruyen bir makinanin,supaplarinin bollaşmasi normal bir durum,Ayarin amacida bu.

ayzek
24 Ocak 2019, 04:11
Patirdama(egzozdaki ciğ gaz yanmasi)

Ne sıklıkta oluyor?

Motor isisi,ve hava şartlarida etkili malum mevsim kış.

Ayar yapilirken mutlaka ve mutlaka motor tam soğuk olacak(stop ediltikten sonra açik alanda yaz mevsimi min 5 saat//kapali alanda ise min 6-7 saat,kış mevsiminde açik alan 3//kapali alan 4-5 saat beklenmelidir.

Ureticinin onerdigi sentil çaki ölçusu kullanilacak,

Uygun vizkositede motor yaği kullanilacak,uygun buji kullanilacak.

Motor ile 5-10km surusten sonra stop edip tekrar calistirma durumunda zor ve isteksiz marş durumu varsa veya 20dk bekledikten sonra(motor bir miktar soguyunca)rahat calisiyor ise supaplarin bol oldugu cevabi netleşir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------

Supap ayarlari,, egzantrik arizasi olmadigi ve piyano tepesindeki somunun saglikli torklanmadigi muddet sıkılaşmaz.mekanigin dogasina aykiri

Yuruyen bir makinanin,supaplarinin bollaşmasi normal bir durum,Ayarin amacida bu.

Patırdama motor soğukken ve ısınıncada yapıyor ısınınca sadece vites değişimdeki pat sesi olmuyor yine motor frenine alınca çatara patara devam ediyor servis kitapçığında değerleri varmıdır bilmiyorum bir bakayım motor ısınınca çalışmama durumu yada çok zorlanma olmuyor yanı normalde 1-2 saniyede marşta alıyorsa en fazla 1 sn ye kadar fark oluyor

liquem
25 Ocak 2019, 22:41
devir yağmurlu havalarda 400-500'lere kadar düşüyor bunun sebebi nedir ?

mustafa_325
25 Ocak 2019, 23:21
Vites için söylediklerin tamamen normal bütün motosikletlerde durum böyle zaten. Acil durumlar haricinde yavaşlarken vites düşürerek yavaşla. Yani durduktan sonra 5432 yapmak yerine 5'den 4'e düş motor freni ile ön freni kombine yaparak yavaşla sonra bir daha vites düşür ve yine motor freni kullanarak yavaşla böylece hem motor freni yaptığın için daha dengeli bir şekilde fren yapmış olursun hemde ani bir durum olduğunda gazı açarak kaçabilirsin. Öteki türlü düşünsene durmak için yavaşlarken arkandan sana gelen acı bir fren sesi ve korna duydun. Acilen kaçman lazım ama hızın 20'ye kadar düşmüş ve 5. vitestesin?

Vites göstergesi olmayan motorda boşa geçirmenin en kolay yolu da vitesi 1'e kadar düşürüp 2'ye alıp sonra hafifçe aşağı dokunarak boşa almaktır. Yazarken uzun gözüküyor ama zaten normal kullanımda boşa almaya hiç gerek kalmıyor. Işıklarda beklerken de zaten debriyaj çekili şekilde 1. viteste beklemek lazım yine acil durumlarda hızlıca kaçabilmek için.

Diğer problemlerinin sebebi ise karbüratör ayarı gibi gözüküyor. Karbüratörlü hava soğutmalı motorlar kışın soğukta sıkıntılı çalışır. Hava sıcaklığına göre ayarlanması gerekir.

liquem
26 Ocak 2019, 01:19
Vites için söylediklerin tamamen normal bütün motosikletlerde durum böyle zaten. Acil durumlar haricinde yavaşlarken vites düşürerek yavaşla. Yani durduktan sonra 5432 yapmak yerine 5'den 4'e düş motor freni ile ön freni kombine yaparak yavaşla sonra bir daha vites düşür ve yine motor freni kullanarak yavaşla böylece hem motor freni yaptığın için daha dengeli bir şekilde fren yapmış olursun hemde ani bir durum olduğunda gazı açarak kaçabilirsin. Öteki türlü düşünsene durmak için yavaşlarken arkandan sana gelen acı bir fren sesi ve korna duydun. Acilen kaçman lazım ama hızın 20'ye kadar düşmüş ve 5. vitestesin?

Vites göstergesi olmayan motorda boşa geçirmenin en kolay yolu da vitesi 1'e kadar düşürüp 2'ye alıp sonra hafifçe aşağı dokunarak boşa almaktır. Yazarken uzun gözüküyor ama zaten normal kullanımda boşa almaya hiç gerek kalmıyor. Işıklarda beklerken de zaten debriyaj çekili şekilde 1. viteste beklemek lazım yine acil durumlarda hızlıca kaçabilmek için.

Diğer problemlerinin sebebi ise karbüratör ayarı gibi gözüküyor. Karbüratörlü hava soğutmalı motorlar kışın soğukta sıkıntılı çalışır. Hava sıcaklığına göre ayarlanması gerekir.

motorum daha rodajda. zannediyorum ki rodajda olduğu için kompresyona sokarak yani motor freni ile frenleme yaptığımda arka tekeri kitliyor yani kaymaya başlıyor az daha arkamdaki araç bana yapışıyordu...