PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2019 Yılında sıfır 2015 model motosiklet almak



Sayfa : [1] 2

zebercet
21 Ocak 2019, 23:27
Dostlar selamlar,

Uzun süredir kısıtlı bütçem ile başlangıç motosikleti aramaktaydım. En son bayiiler ile tek tek fiziksel iletişime geçip model-fiyat öğrenirken, bir bayii elinde 2015 model sıfır TVS Apache RTR 150 olduğunu söyledi ve nispeten uygun bir fiyata sahip. Elimdeki bütçe ile sanıyorum daha iyisi alınamaz ancak aklımda bir kaç soru işareti var.

Üzerinden neredeyse 4 yıl geçmiş olan bu motosiklet alınır mı, sizler ne dersiniz? Açıkçası benim hiçbir tecrübem ve bilgim yok.

Mertcan39
21 Ocak 2019, 23:36
Alınır fakat hortumlar fren yağı vs değişmeli kötü olan lastikleri 4 sene beklediği için dahada kötü olmuştur

BikeManiac
21 Ocak 2019, 23:37
Fiyatı uygunsa alınır, mis gibi de sürülür. Motor bloğu saģlam bir model ama titreşim mevcut. Bende ikinci motor olarak var. 5. senesine girecek, pek büyük bir sorunla karşılaşmadım.

hokahey
22 Ocak 2019, 00:17
yuh, o motor 4 sene yatmış mı lan orda? ölmüştür oğlum o.
tarihi eser olmuş yahu!

artemis99
22 Ocak 2019, 00:21
Faturası ve teknik dosyası varsa alınır. Sonra geçici ruhsat mı çıkartılır bilmiyorum muayene süresi dolduğu için muayene yaptırılması gerekir.

LynXMaSTeR
22 Ocak 2019, 00:31
lastikleri, soğutma ve hidrolik sıvılarını değiştirmekte fayda var

levend84
22 Ocak 2019, 00:35
7 ay evvel 0km 2016 180 lik aldim.

Motorun magazada veya depoda saklama koşullari önemli(direk guneş,nem,rutubet)

Yok öyle hortum hidrolik değişimi vs.zaten kullanilmadigi icin hidroliklik yağinda bir sorun olmaz(isinma,basinc vb.olmadigi icin)

0km 2015 tvs jest110 scooter alma dusuncem var.fiyatta kelepir..zımba..

Bayi ile göruştum,muayene olayi ne olacak diye.sonucta derince gumruge indigi tarihten itibaren 3 yil suresi var.

``Abi,biz tuv ile gorusuyoruz,ruhsat sayfasinda ilk muayene yapildi olarak tarih giriliyor``dedi.

Evvela bu durumu bayi ile görus.

valeros46
22 Ocak 2019, 00:35
Tüm sıvıların değişmesi gerekir. Ek olarak akü masrafı da çıkabilir. En önemlisi ise: 2015 model motosikletin, uygunluk belgesi tarihinin üzerinden 3 yıl geçmiş olmasından dolayı motoru alır almaz muayeneye sokmak zorundasınız. Gecikme faizi olur mu bilmiyorum ama muayene olayı kesin. Bu masrafı da ekleyin. Kıyaslama açısından: Yamaha' da 1 yıl öncesinin motorları yaklaşık %10-15 daha uygun fiyata satılıyor. En az %30-35 indirimi kapman lazım. Ya da bu masrafları ekleyerek sana verilen fiyatı, 2018 model fiyatı ile kıyasla.

levend84
22 Ocak 2019, 00:44
Tüm sıvıların değişmesi gerekir. Ek olarak akü masrafı da çıkabilir. En önemlisi ise: 2015 model motosikletin, uygunluk belgesi tarihinin üzerinden 3 yıl geçmiş olmasından dolayı motoru alır almaz muayeneye sokmak zorundasınız. Gecikme faizi olur mu bilmiyorum ama muayene olayı kesin. Bu masrafı da ekleyin. Kıyaslama açısından: Yamaha' da 1 yıl öncesinin motorları yaklaşık %10-15 daha uygun fiyata satılıyor. En az %30-35 indirimi kapman lazım. Ya da bu masrafları ekleyerek sana verilen fiyatı, 2018 model fiyatı ile kıyasla.

Ne sivisi ne akusu arkadaşim,ustunde yuasa aku var,saf su matarasi ayri kutuda,sivilar koyulup sarja takiliyor.

Motoruna aldigin veya koyulan dot3-dot4 yagin kutudaki tarihine baktin mi?

Muayene olayini yukarda anlattim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------


Dostlar selamlar,

Uzun süredir kısıtlı bütçem ile başlangıç motosikleti aramaktaydım. En son bayiiler ile tek tek fiziksel iletişime geçip model-fiyat öğrenirken, bir bayii elinde 2015 model sıfır TVS Apache RTR 150 olduğunu söyledi ve nispeten uygun bir fiyata sahip. Elimdeki bütçe ile sanıyorum daha iyisi alınamaz ancak aklımda bir kaç soru işareti var.

Üzerinden neredeyse 4 yıl geçmiş olan bu motosiklet alınır mı, sizler ne dersiniz? Açıkçası benim hiçbir tecrübem ve bilgim yok.

Muayene durumunu gorus bayi ile,son kontrolleri yaptir(civata,somun vb.)çevir kontagi bak keyfine kardeşim..

Degisecek akudur hortumdur sividir yok..plakani tak sür..

Rodajda 500-750km 7.000rpm i geçme yeter.

Şimdiden hayirli olsun.

valeros46
22 Ocak 2019, 00:59
Ne sivisi ne akusu arkadaşim,ustunde yuasa aku var,saf su matarasi ayri kutuda,sivilar koyulup sarja takiliyor.

Motoruna aldigin veya koyulan dot3-dot4 yagin kutudaki tarihine baktin mi?

Muayene olayini yukarda anlattim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------



Muayene durumunu gorus bayi ile,son kontrolleri yaptir(civata,somun vb.)çevir kontagi bak keyfine kardeşim..

Degisecek akudur hortumdur sividir yok..plakani tak sür..

Rodajda 500-750km 7.000rpm i geçme yeter.

Şimdiden hayirli olsun.

Motoruma koyduğum her sıvının son kullanımtarihine bakıyorum. Akü motordan sökülüp sürekli şarj cihazına bağlı şekilde durmuyor ise(öyle olduğunu hiç sanmıyorum) arada bir start stop yapsan da hiç kontak çevirmesen de o akü 3 yıl içinde mefta olur. Şoklarsın yeniden hayata döner o kısmı bilemem ve ben o riski göze almam. Sıvı olayını da motor çalışmıyor ise sıvılar zarar görmez gibi bir düşünceniz mi var anlamadım da satın aldığınız hiç açılmamış motor yağı/soğutma sıvısı/fren hidrolikleri için bile son kullanım tarihleri yazar ki bunlar: açılmamış kutunun ideal koşullarda saklama süresi olup hiçbiri 3-4 yılın üzerinde değildir. Motosklet içinde bulunan bu sıvılar zaten kendi kutularına göre daha kötü muhafaza şartı olduğundan dolayı 3 yıl boyunca motorun içinde kalan sıvı, bolca hava sıcaklığı değişimine maruz kalıp buharlaşmadan dolayı özelliğini yitirmiştir. Bu nedenle kutusu açılan bir motor yağının, 6 ay bekledikten sonra koruyucu özelliğini kaybettiği, kullanılmaması gerektiği söylenir.

levend84
22 Ocak 2019, 01:04
Motoruma koyduğum her sıvının son kullanımtarihine bakıyorum. Akü motordan sökülüp sürekli şarj cihazına bağlı şekilde durmuyor ise(öyle olduğunu hiç sanmıyorum) arada bir start stop yapsan da hiç kontak çevirmesen de o akü 3 yıl içinde mefta olur. Şoklarsın yeniden hayata döner o kısmı bilemem ve ben o riski göze almam. Sıvı olayını da motor çalışmıyor ise sıvılar zarar görmez gibi bir düşünceniz mi var anlamadım da satın aldığınız hiç açılmamış motor yağı/soğutma sıvısı/fren hidrolikleri için bile son kullanım tarihleri yazar ki bunlar: açılmamış kutunun ideal koşullarda saklama süresi olup hiçbiri 3-4 yılın üzerinde değildir. Motosklet içinde bulunan bu sıvılar zaten kendi kutularına göre daha kötü muhafaza şartı olduğundan dolayı 3 yıl boyunca motorun içinde kalan sıvı, bolca hava sıcaklığı değişimine maruz kalıp buharlaşmadan dolayı özelliğini yitirmiştir. Bu nedenle kutusu açılan bir motor yağının, 6 ay bekledikten sonra koruyucu özelliğini kaybettiği, kullanılmaması gerektiği söylenir.

Akuyle alakali yazdigim kismi tekrar okuyun.

Hidrolik sivisi olayina gelirsek,onuda daha ust kisimda anlattim.

Motor yaği olayi ise 0km uretilen bir alt motora montaj sonrasi rodaj yaği koyulur ve içerigi(katkisi) farklidir.

Aku bu şekilde,mefta olur demekle olmuyor.

https://i.hizliresim.com/7aNqqL.jpg (https://hizliresim.com/7aNqqL)

valeros46
22 Ocak 2019, 01:10
Akuyle alakali yazdigim kismi tekrar okuyun.

Hidrolik sivisi olayina gelirsek,onuda daha ust kisimda anlattim.

Motor yaği olayi ise 0km uretilen bir alt motora montaj sonrasi rodaj yaği koyulur ve içerigi(katkisi) farklidir.

Okuduğum bir cümleyi anlayabiliyorum, yeniden okumama gerek yok. Farklı düşünüyor olabiliriz. Düşüncenize saygı duyuyorum, konuyla ilgili olarak yetkililerden edindiğim bilgilerin benim için daha fazla yol gösterici olduğunu düşünüyorum, tecrübelerim de bana kafi. Almayı düşünen arkadaş için görüşlerimi paylaştım. Keyifli sohbetler.

uzay gemisi
22 Ocak 2019, 01:48
Sadece lastik masrafın olur oda kendi keyfi isteğine kalmış.
Sıvıların değişmesine de gerek yok. Sıvı dediğiniz zaten motorun sadece ön freni hidrolik. Motor yağına da birşey olmamıştır. Yağ çubuğundan yada yağ camından (hangisi var bilmiyorum) yağın rengine bakılır, birkaç damla peçeteye akıtılır bir anormallik varsa anlaşılır zaten ama sanmıyorum.

Yaz ortalarına doğru 2006 model xt660r almıştım ve bu motorun hidrolik sıvıları 12 yıl boyunca hiç değişmemişti. Değiştirdikten önce ve sonra ki kullanimlarimda bir fark göremedim. Hidrolik sıvısını her zaman değiştirme taraftariyimdir ama bu konu biraz abartılan birşey.

Motor 4 yıl boyunca güneş altında kalmamış kaporta aksamının rengi solmamişsa alınır sıkıntı olmaz ama şahsen 4 sene bayide yatmış motoru almazdim

yamtareroglu
22 Ocak 2019, 01:55
Bakımını yaparak (yağ/hidrolik), yeni akü takarlarsa ve muayeneli olarak teslim ederlerse elbette alınır. Lastikleri inceleyiniz değişmesi gerekmeyebilir, gerekebilir de.. Almaya karar verirseniz !yeni akü!yü mutlaka taktırın ve akü tarihini bizzat kontrol edin..

PAPAZ_39
22 Ocak 2019, 02:25
Herkezin bildiği gibi lastiklerin bir ömrü var , bazı lastiklerin tarihi dolsada eğer kaliteli iyi bir markaysa 1 yada 2 yıl daha kullanilabiliyor. Fakat bunun üzerindeki lastikler normalde de çok iç açıcı olmadığı için bence bir tek lastikleri değiştir. Gerisi sıkıntı değil. Yağ zaten rodaj yağı. Fren hidroliği falanda eksiltmedigi sürece sıkıntı yok. İstersen 5 yılda bir değiştir istersen her hafta değiştir çokta bir fark hiseddemezssin.
Güzelce serviste kontrolünü yaptır ,sağını solunu gözden geçirsinler sonra bas marşa devam et. Tam gaz lüleburgaz ☺

tommygun
22 Ocak 2019, 07:25
2018 Nisan'da 2015 model henüz 300 km.de bir motor aldım. Aldığım yer, muayeneyi yaptırıp öyle satışı verdi. Aküsü şansıma sorun çıkarmadı henüz. Motoru teslim aldığım gün lastikleri değiştirdim. 1 ay sonra da içim rahat etsin diye soğutma sıvısı ve fren hidroliklerini yenilemiştim.

osiosborn
22 Ocak 2019, 08:51
Lastikler ve tüm sıvılar değişecek. Akü muhtemelen bitmiş olacak veya çok yakında bitecek. Bunlar hesaba katılarak fiyatı uygunsa alınır.

bini69
22 Ocak 2019, 09:32
Ya anlamıyorum bu titizliğinizi.motor uygun fiyatlı ise alınır marşa basılır binilir.Ne yani benim motor 2013 model o zaman şimdi bütün lastik plastik aksamının değişim tarihi geçmiş ben yolda kalacağım demektir.Üstelik dış etkenlerde olan bir motor benimki,alacağınız motor ise serin gölge yerde saklanmaktadır.şu motorlar hakkındaki hassasiyetimizi eminim sağlığımıza göstermiyoruzdur

Gökhan_Aygün
22 Ocak 2019, 09:47
Muhtemelen 4 sene öldürüle öldürüle kullanılmış bir motosiklet alman daha uygun olabilir, zamanında böyle bir şey başımıza gelmişti, motosikletin içten paslanan, genleşen, daralan, yamulan v.s. o kadar parçası vardı ki bir gün yolda egzoz düştü, bir gün motosiklet nedense yağı kullanmadan gitmeye kalktı, bir gün durduk yere bütün elektrik tesisatı gitti v.s v.s .. Sonra bahçeye biblo diye koyduk, üstüne çiçek falan ektik :)

Tabii en dandik çin motosikletinden bahsediyoruz. Markası da Ergo mu ? Aygo mu ? Arora mı ? böyle ilginç bir şeydi.

Yani demek istediğim az kullanılmış ile hiç kullanılmamış motosiklet bambaşka bir şey.

Öz_Musti
22 Ocak 2019, 09:50
Akuyle alakali yazdigim kismi tekrar okuyun.

Hidrolik sivisi olayina gelirsek,onuda daha ust kisimda anlattim.

Motor yaği olayi ise 0km uretilen bir alt motora montaj sonrasi rodaj yaği koyulur ve içerigi(katkisi) farklidir.

Aku bu şekilde,mefta olur demekle olmuyor.

https://i.hizliresim.com/7aNqqL.jpg (https://hizliresim.com/7aNqqL)

Bilmiyorsun, anlatıyorlar öğrenmek istemiyorsun, hatanda diretiyorsun. 4 yıllık olmaya doğru giden içindeki benzin, ambalaj açıldıktan sonra 1 yıl bekleme süresi olan yağ, rutubeti nemi çektiği için 2 yılda bir değiştirilmesi gereken fren hidroliği ve hiçbir devirdaim yapmamış motor soğutma suyu elbet 4 yıl dolunca değişmelidir. Bayide ne şartlarda itilip kakıldığını da bilmiyoruz bu motorun. Bu sebepten dolayı durduğu yerde 1-2 yılda bir değişmesi gereken sıvılar, bayide yatarken 4 yıl geçmişse değiştirilmesi önerilir. Bu bilinen yazılı bir gerçek.

Çeşitli forumlarda doğruyu söyleyip anlatıyorum. Çok dayak yedim bu sebepten klavye ile. Sen de küfredebilirsin. Ama şu iki söze kulak ver.

Bildiğini bilenin arkasından gidiniz, bildiğini bilmeyeni uyarınız, bilmediğini bilene öğretiniz, bilmediğini bilmeyenden kaçınız (Konfiçyus)

Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim (Mevlana)

ulkerhan
22 Ocak 2019, 10:47
tüm sıvılar değişecek diye bir dünya yok. motorda zaten fren hidroliği ve yağ var. o yağ da rodaj yağı.
tvs fabrikada frenlere dot3/dot4 değil atf yağı koyuyor. kolay kolay bozulmaz zaten o.

aküyü şarj et, lastiğini değiştir, bas marşa git.

Halil Salih
22 Ocak 2019, 11:02
1 ay önce aldık sıfır 2015 TRT olarak sıkıntısız biniyorum imkan olsa keşke değiştirsek yağını balını .... tavsiye ederim ben şuna memnunum sonuçta 0 makina

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------

Rodajda motor kendini kasıyordu rahat gitmiyordu şimdi maşallah motul koyduk ilk bakımında canavar gibi gitmek istiyor

zekeriyaimam
22 Ocak 2019, 11:32
Pazarlama departmanları iyi çalışıyor :)

valeros46
22 Ocak 2019, 11:39
Bilmiyorsun, anlatıyorlar öğrenmek istemiyorsun, hatanda diretiyorsun. 4 yıllık olmaya doğru giden içindeki benzin, ambalaj açıldıktan sonra 1 yıl bekleme süresi olan yağ, rutubeti nemi çektiği için 2 yılda bir değiştirilmesi gereken fren hidroliği ve hiçbir devirdaim yapmamış motor soğutma suyu elbet 4 yıl dolunca değişmelidir. Bayide ne şartlarda itilip kakıldığını da bilmiyoruz bu motorun. Bu sebepten dolayı durduğu yerde 1-2 yılda bir değişmesi gereken sıvılar, bayide yatarken 4 yıl geçmişse değiştirilmesi önerilir. Bu bilinen yazılı bir gerçek.

Çeşitli forumlarda doğruyu söyleyip anlatıyorum. Çok dayak yedim bu sebepten klavye ile. Sen de küfredebilirsin. Ama şu iki söze kulak ver.

Bildiğini bilenin arkasından gidiniz, bildiğini bilmeyeni uyarınız, bilmediğini bilene öğretiniz, bilmediğini bilmeyenden kaçınız (Konfiçyus)

Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim (Mevlana)

Hocam yani kimseyle birebir diyaloga girmeye herkese tek tek bişeyler anlatmaya gerek yok ama halen "forum" olayının mantığı neden anlaşılamıyor anlamıyorum. Bi konu açılır, bakarsın, yeni şeyler öğrenirsin, farklı düşüncen varsa sen de paylaşırsın. Ama nedense hiçbir tutarlı bilgi, örnek ya da tecrübe olmadan, "ben böyle biliyorum, benimki doğru, seninki yanlış" düşüncesi ile konudan alakasız diyaloglara giriliyor. Konuyla ilgili onlarca belge okumuşum, video izlemişim, servisten aldığım bilgiyi paylaşmışım hatta az önce üşenmedim merak ettim TVS Apache motorunun kullanım kılavuzunu indirip muhafaza şartlarını okudum. Yazdıklarımla örtüştüğünü gördüm ve kendime bişey kattım. Bununla birlikte konuyu açan arkadaş için kılavuzu da paylaşacağım. Kendisi de okuyup değerlendirsin.
Ama neyse yine de ilk kez duyduğum şeyler de oldu konuyla ilgili. Motosiklette sıvının sadece ön fren hidroliğinin olduğu (arka fren hidroliği, soğutma sıvısı, motor yağı sıvıdan sayılmıyormuş), 12 yılda bir fren hidroliğinin değiştiğini ama yine de değişmese de bir sorun olmadığı, fabrika tarafından koyulan fren hidroliğinin DOT3/4 değil de ATF(araba hidrolik direksiyon yağı) olduğu...

Neyse kullanım kılavuzu için link: http://www.tvsturkiye.com/assets/images/klavuz/Apache_RTR_150/Apache_RTR_150.pdf

Kılavuzun muhafaza şartlarını içeren kısmı:


https://i.hizliresim.com/nQWJzg.png

levend84
22 Ocak 2019, 12:12
Bilmiyorsun, anlatıyorlar öğrenmek istemiyorsun, hatanda diretiyorsun. 4 yıllık olmaya doğru giden içindeki benzin, ambalaj açıldıktan sonra 1 yıl bekleme süresi olan yağ, rutubeti nemi çektiği için 2 yılda bir değiştirilmesi gereken fren hidroliği ve hiçbir devirdaim yapmamış motor soğutma suyu elbet 4 yıl dolunca değişmelidir. Bayide ne şartlarda itilip kakıldığını da bilmiyoruz bu motorun. Bu sebepten dolayı durduğu yerde 1-2 yılda bir değişmesi gereken sıvılar, bayide yatarken 4 yıl geçmişse değiştirilmesi önerilir. Bu bilinen yazılı bir gerçek.

Çeşitli forumlarda doğruyu söyleyip anlatıyorum. Çok dayak yedim bu sebepten klavye ile. Sen de küfredebilirsin. Ama şu iki söze kulak ver.

Bildiğini bilenin arkasından gidiniz, bildiğini bilmeyeni uyarınız, bilmediğini bilene öğretiniz, bilmediğini bilmeyenden kaçınız (Konfiçyus)

Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim (Mevlana)

Evvela daha ne yazilmiş okumayi,daha dogrusu anlamayi becerememişken burada,ne anlatmak istediginin bile farkinda değilsin.

Bu kadar ezberden konuşup,kafa karisligi cikartmaya ne gerek var.

Bende senin gibi tiplere muhendislik anlatmaya yoruldum..

Anlatan kişi kim,anlatilan ne kadar doğru?anlatan adam kendi anlattigiyla çelişkide..

Neyseki bu konu iceriginde 3-5 makul mantikli kisiler varda konu sahibi arkadaş bilgi acisindan muallakta kalmiyor.

Konu sahibi arkadaş hesapli butcesi dahilinde bir motor bulmuş ve alma dusuncesinde,olay bu.

Burada benim yorumu mu alintilayacagina,taze banttan inmis bir makina almasi icin yardim ediverde bir işe yarasin..

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------

@Valeros46

Bakin tekrar anlatayim,o eklediginiz user manuel ekinde dikkat ederseniz motorunuzu 1 ay veya daha fazla kullanmayacaksaniz,saklama koşuluyla ilgili bilgi veriliyor.zira son kullanici tarafindan kullanilmiş bir makina.

Uretimden çikan bir motosiklet için değil,


Tvs apache modeli için konusuyorum,alt motor parcalari,uretim aşamasindan sonra test sonrasi,özel bir solüsyon ile piston,krank,vb.diger parcalar ince zar tabakasiyla korunuyor,proses bandinda,karburator giris bogazina bir miktar benzin koyuluyor test bu şekilde yapiliyor(depoya degil)

Ayrica,motorlar,gemiyle sevkiyat yapiliyor,ve min 3 gun bu sekilde transferi saglaniyor(tuz.nem,hava degisikligi)

Uretici,uretilen motorun depolanmasi ile ilgili,tum öngörüleri sağlamak zorunda.

astrofizik
22 Ocak 2019, 12:25
Bence 4 sene yatmış sıfır motoru bulmak bile büyük avantaj,
Muayene yukarda söylenmiş , satıcı hallediyor,
Akü, içindeki asit paketi ayrı durumda olduğu için , sıfır durumda sayılır ,
Çünkü bu ikisi ayrı durumda iken akü diye birşey söz konusu değil , ikisi birleştiği zaman akü oluyor .
Ne zaman asit , akü içindeki plakalara temas eder , akü o zaman elektrik üretip eskimeye başlar ,
Motor yağı , hava aldığı ve ısınıp soğuduğu zaman eskimeye başlar , sıfır yatan kapalı motorda yağa birşey olmaz,
Zaten rodajdan dolayı 1000km kullanılıp değişim yapılacak, o yağı binlerce km kullanmayacaksanız .
Ayrıca 1 litre yağ 30tl zaten , çok hassas iseniz maliyeti budur , yağ filtresi değişimi zaten anlamsız.
Hidrolik yağı hava almayan hazne içindedir , kullanılmadığı için sorun olmaz , kutusunda bekleyen yağ ile çok bir fark yok, 4 sene 50.000km kullandığım fren hidroliği, değişimde tertemiz çıktı ,demek ki kullanmasam yağ ışık bile saçardı :)
Lastiklerin üzerinde mum tabakası vardır , bu lastiklerin nemden ve ısıdan korunması için yeterli ,
Lastiği bozan ,ısınma , soğuma ve güneş ışığıdır.
Kauçuk bu esnada sertleşir , zaten aldığınız motorun lastiği büyük ihtimalle naylon dur , Michelin fln değilse ..

Fiyat uygun ise almak için fırsattır.
Bu motoru düzgün kullanan insan sayısı az , bence ikinci el alınmaz.
4 yıl kullanılmamış pekala alınır.

levend84
22 Ocak 2019, 12:35
@Astrofizik.

Üstadım,Akü olayinda(asit paketi)

Seperatör plaka olayina girmedigin için teşekkur ederim.

Zira,seperatör nedir?motoru sepet icindemi getiriyor`lara kadar ilerleyecekti mevzu.

Selamlar.

Boldpilot
22 Ocak 2019, 12:43
Bildiğini sanan arkadaşlara rağmen bildiğini bilen ve konu sahibi arkadaşı doğru yönlendiren son 2 mesaj sahibi arkadaşlara ek olarak, lastiğin raf ömrü "10" "On" yıldır.

zebercet
22 Ocak 2019, 12:49
Tüm cevapları okudum, ilginize teşekkür ederim. Bayii ile tekrardan görüştüm gerekli tüm bakımları vs. yapılıp öyle teslim edilecek dedi ancak muayeneyi ben yapacakmışım. Benim lastik ile muayene masrafım olacak sanırım

levend84
22 Ocak 2019, 13:14
Bildiğini sanan arkadaşlara rağmen bildiğini bilen ve konu sahibi arkadaşı doğru yönlendiren son 2 mesaj sahibi arkadaşlara ek olarak, lastiğin raf ömrü "10" "On" yıldır.

Serkanım,

Raf ömrü,

Lastik icinde karton veya sert plastik bir takoz ve dışı guneş geçirmeyen bir folyo ile saklanirsa olabilir denilir..ama yine ucu tartismaya acik bir konu

Ama,

Janta montajli,icerisinde bir miktar hava olan yan sehpada lastigin taban kismindaki bir noktaya surekli agirlik(motorun kendi agirligi)hatta orta sehpada bile olsa sonucta lastikte hava var,hee bazi bayiler lastigin havasini bir miktar indiriyor.ama yinede lastik kimyasal bakimdan(kaucuk,iskelet)formu bozulabiliyor.

Rafta 10sene beklemiş bir lastigi ne sen alirsin ne de ben.boylede bir durum var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------


Tüm cevapları okudum, ilginize teşekkür ederim. Bayii ile tekrardan görüştüm gerekli tüm bakımları vs. yapılıp öyle teslim edilecek dedi ancak muayeneyi ben yapacakmışım. Benim lastik ile muayene masrafım olacak sanırım

Kardeşim,bir faydamiz olduysa ne mutlu.

Muayene olayini bayi ile sağlam konuş,baktin olmadi muayene bedelini fiyattan düş.(142tl)

Lastik olayina gelirsek,malum kış sezonu,uzerindeki lastikler ile tehlike yaşama.Bütçeden dolayi,hesapli olsun dersen,swallow veya biraz daha zorlayarak anlas serisi işini görur.bir muddet kullanir,sezonda pilot takim alirsin.

90-90-17
110-80-17 takim olarak 350-400tl arasi swallow bulursun.

Veya 500-550tl ye anlas modelleri.

Kural [ Z ]
22 Ocak 2019, 13:20
Malesef TVS, Apache RTR150 modeli için kullanıcı klavuzunda (http://www.tvsturkiye.com/assets/images/klavuz/Apache_RTR_150/Apache_RTR_150.pdf) bakım tablosunu paylaşmamış. Normalde diğer hemen her üreticinin kullanım klavuzunda o motosikletin (taşıtın) hangi kilometre veya sürede neresinin ne yapılacağını belirten bir tablo bulunur. Arzu ederseniz örnek olarak CBF150' nin (150cc motosiklet, tanıdık bildik model olduğu için bunu örnek veriyorum, veriler tamamen farklı olabilir!) kullanım klavuzu (https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/23/32/cbf1501032kttc00.pdf)nun 69. sayfasından itibaren bir inceleyin, üretim tarihinden itibaren geçerli olan bu tabloda neler yapılması gerektiği ile ilgili tam bilgi mevcuttur.

İyimser düşünüp pembe gözlükle kendimizi kandırmaya çalışmayalım. Motosiklet beklese de beklemese de o süre üretim bantından çıktığı anda başlar, tıpkı kilometresaatin çalışmaya başlaması gibi. Bu kadar basit.

Bazılarımızın mantığına ters olması veya ekonomik durum, üreticinin o malzemeye verdiği ömrü değiştirmez.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------


Tüm cevapları okudum, ilginize teşekkür ederim. Bayii ile tekrardan görüştüm gerekli tüm bakımları vs. yapılıp öyle teslim edilecek dedi ancak muayeneyi ben yapacakmışım. Benim lastik ile muayene masrafım olacak sanırım

Muayene masrafını da rakkamdan düşürmenizi öneririm. Yeni araç alırken hiçbirimiz muayene ücreti ödemiyoruz. Bunu kendilerine hatırlatın ve rakkamı düşmeleri konusunda ısrar edin.

zebercet
22 Ocak 2019, 13:33
;4431373']Malesef TVS, Apache RTR150 modeli için kullanıcı klavuzunda (http://www.tvsturkiye.com/assets/images/klavuz/Apache_RTR_150/Apache_RTR_150.pdf) bakım tablosunu paylaşmamış. Normalde diğer hemen her üreticinin kullanım klavuzunda o motosikletin (taşıtın) hangi kilometre veya sürede neresinin ne yapılacağını belirten bir tablo bulunur. Arzu ederseniz örnek olarak CBF150' nin (150cc motosiklet, tanıdık bildik model olduğu için bunu örnek veriyorum, veriler tamamen farklı olabilir!) kullanım klavuzu (https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/23/32/cbf1501032kttc00.pdf)nun 69. sayfasından itibaren bir inceleyin, üretim tarihinden itibaren geçerli olan bu tabloda neler yapılması gerektiği ile ilgili tam bilgi mevcuttur.

İyimser düşünüp pembe gözlükle kendimizi kandırmaya çalışmayalım. Motosiklet beklese de beklemese de o süre üretim bantından çıktığı anda başlar, tıpkı kilometresaatin çalışmaya başlaması gibi. Bu kadar basit.

Bazılarımızın mantığına ters olması veya ekonomik durum, üreticinin o malzemeye verdiği ömrü değiştirmez.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------



Muayene masrafını da rakkamdan düşürmenizi öneririm. Yeni araç alırken hiçbirimiz muayene ücreti ödemiyoruz. Bunu kendilerine hatırlatın ve rakkamı düşmeleri konusunda ısrar edin.

Evet o miktarın düşmesi konusunda kendilerin teklifimi ilettim, sanırım 160 tl gibi bir miktar. Ek olarak da motosiklet üzerinde tecrübem olmadığından yaklaşık 20-25 km yol var bayii ile evim arasında ve bir de köprü söz konusu. Teslim etmelerini de talep ettim, dönüş bekliyorum iki konu hakkında da.

levend84
22 Ocak 2019, 14:18
@KuralZ

Burada kimse kimseyi kandirmiyor,polynna filmi izlemiyoruz,mantigin yolu bir,baska yollardan mantik aramak gereksiz,ureticinin malzemeye verdigi ömur ilk kullanimda başlar.

Verdiginiz km saati örnegi gibi değil,ki o örnekte zaten elinizde kaldi,motosiklet mesafe(km) kat etmedigi için(yürümedigi için)bir aşım suresi mevcut değil.

Zaten uretici,uretilen bir urunu ilk 1-2 senede hemen satilacagi öngörusuyle degil,daha ileri tarihte satilmasi(durumunda)yönunde malzeme metal,omru bakimindan ar-ge yapiyor yapmasida lazim.muhendislik her yönüyle boyle olmasi lazim.

Bakin depolama yöntemini ilk sayfada belirttim.

Ayrica,basili halde bir kitapcik mevcut,tum bakim tablosuyla,koltuk altinda avadanlik çanta icerisinde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------

Edit:

Malzemenin,hammaddenin,(çeligin,demirin,alaşimin) silindir kapak,blok,piston,krank,egzantrik.(ana maddesi bunlar) ömru kac yil?diye bir soru sorulursa cidden komik duruma düşülür.zira metalin yüzyillar öncesine bir yolculuk yapmak gerekebilir..

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------

2015 0km model bir araç 2019 yilinda alindi..kardesim senin garantin 2017 yilinda bitmiş!!

+Abi ben yeni aldim ama..
-Olabilir kardesim,biz o sureyi depodan(yattiğindan)düştük,

Malesef tazesi bitti,bayatladi.

Ne kadar komik değil mi?

Bu durum otomobil içinde geçerli.

Garanti suresi,urununun satin alinma tarihinden itibaren başlar.

Uretici,bu dogrultuda,malina guvenerek urun sunar(banttan inen tarihe gore değil)

Dikkat edilirse Kullanim ömru 10yil yazar.

``Kullanim``hareket edecek,yagmur camur gorecek,çesitli kosullarda bulunacak,yük altinda(surucu,artci)kullanilacak vs.vs..

valeros46
22 Ocak 2019, 14:20
Evet o miktarın düşmesi konusunda kendilerin teklifimi ilettim, sanırım 160 tl gibi bir miktar. Ek olarak da motosiklet üzerinde tecrübem olmadığından yaklaşık 20-25 km yol var bayii ile evim arasında ve bir de köprü söz konusu. Teslim etmelerini de talep ettim, dönüş bekliyorum iki konu hakkında da.

Hayırlı uğurlu olsun, bildiğim kadarıyla görüşlerimi paylaştım. Tavsiyem: imkanınız var ise size 50-60 TL' ye malolup motosikletin ömrünü uzatacak, içinizi rahatlatacak sıvı değişimi işlemlerinden kaçınmayın. Kafanız rahat olsun. Bu işlemlerin gerekliliğiyle ilgili sormak istediklerinizle ilgili olarak kaynak paylaşımı yapabilirim. Keyifli sohbetler.

levend84
22 Ocak 2019, 14:40
Uzun olacak ama bir konuya daha değineceğim.

Min 1000km yapmiş ve sonrasinda 4-5 yıl yatan bir araci almam.

Neden?

Motor blogu bana guven vermez.

Nedir bu durum,

İçten yanmali bir motorda,silindir,piston,vb.tum kompenantlarin ısıdan ve surtunmeden kaynakli silindir icerisinde olusan genleşme,soguma,vb.durumlardan oturu bir muddet km yapmis ve sonrasinda uzun sure calismamis bir motorun ileride ciddi sorunlari beraberinde getirecegi aşikardir.

RoofRoof
22 Ocak 2019, 14:43
Uzun olacak ama bir konuya daha değineceğim.

Min 1000km yapmiş ve sonrasinda 4-5 yıl yatan bir araci almam.

Neden?

Motor blogu bana guven vermez.

Nedir bu durum,

İçten yanmali bir motorda,silindir,piston,vb.tum kompenantlarin ısıdan ve surtunmeden kaynakli silindir icerisinde olusan genleşme,soguma,vb.durumlardan oturu uzun sure calişmayan bir motorun ileride ciddi sorunlari beraberinde getirecegi aşikardir.

Abi millet garajlarda yıllarca durmuş motorları alıp filan sıkıntısız biniyor.

Kural [ Z ]
22 Ocak 2019, 14:47
@KuralZ

Burada kimse kimseyi kandirmiyor,polynna filmi izlemiyoruz,mantigin yolu bir,baska yollardan mantik aramak gereksiz,ureticinin malzemeye verdigi ömur ilk kullanimda başlar.

Verdiginiz km saati örnegi gibi değil,ki o örnekte zaten elinizde kaldi,motosiklet mesafe(km) kat etmedigi için(yürümedigi için)bir aşım suresi mevcut değil.

Zaten uretici,uretilen bir urunu ilk 1-2 senede hemen satilacagi öngörusuyle degil,daha ileri tarihte satilmasi(durumunda)yönunde malzeme metal,omru bakimindan ar-ge yapiyor yapmasida lazim.muhendislik her yönüyle boyle olmasi lazim.

Bakin depolama yöntemini ilk sayfada belirttim.

Ayrica,basili halde bir kitapcik mevcut,tum bakim tablosuyla,koltuk altinda avadanlik çanta icerisinde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------

Edit:

Malzemenin,hammaddenin,(çeligin,demirin,alaşimin) silindir kapak,blok,piston,krank,egzantrik.(ana maddesi bunlar) ömru kac yil?diye bir soru sorulursa cidden komik duruma düşülür.zira metalin yüzyillar öncesine bir yolculuk yapmak gerekebilir..

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------

2015 0km model bir araç 2019 yilinda alindi..kardesim senin garantin 2017 yilinda bitmiş!!

+Abi ben yeni aldim ama..
-Olabilir kardesim,biz o sureyi depodan(yattiğindan)düştük,

Malesef tazesi bitti,bayatladi.

Ne kadar komik değil mi?

Bu durum otomobil içinde geçerli.

Garanti suresi,urununun satin alinma tarihinden itibaren başlar.

Uretici,bu dogrultuda,malina guvenerek urun sunar(banttan inen tarihe gore değil)

Dikkat edilirse Kullanim ömru 10yil yazar.

``Kullanim``hareket edecek,yagmur camur gorecek,çesitli kosullarda bulunacak,yük altinda(surucu,artci)kullanilacak vs.vs..

Çok bilen insan! Sana neyin ne olduğunu söylüyorum ki yorum değil! İster kabul et ister etme, doğrusu bu. Anlayamıyorsan da anlamaya çalışmak zorunda değilsin... Herkes burada sana anlatmaya çalışıyor ancak anlayamıyorsun, kendini zorlama boşver ::pulp::

not: Orada bahsettiğin kullanım ömrü, aracın toplam kullanım ömrüdür. Gerçi senin gibi herşeyi bilen birine neden bunu söyleme gereği duyduğumu da anlayamadım.

Selcuk.86
22 Ocak 2019, 14:54
Tüm sıvıların değişmesi gerekir. Ek olarak akü masrafı da çıkabilir. En önemlisi ise: 2015 model motosikletin, uygunluk belgesi tarihinin üzerinden 3 yıl geçmiş olmasından dolayı motoru alır almaz muayeneye sokmak zorundasınız. Gecikme faizi olur mu bilmiyorum ama muayene olayı kesin. Bu masrafı da ekleyin. Kıyaslama açısından: Yamaha' da 1 yıl öncesinin motorları yaklaşık %10-15 daha uygun fiyata satılıyor. En az %30-35 indirimi kapman lazım. Ya da bu masrafları ekleyerek sana verilen fiyatı, 2018 model fiyatı ile kıyasla.Trafiğe çıkmayan motorun nesini muayeneye götüreceksin hatları karıştırdın galiba birde gecikme zammından bahsetmişsin çok komik. :)

levend84
22 Ocak 2019, 14:58
;4431404']Çok bilen insan! Sana neyin ne olduğunu söylüyorum ki yorum değil! İster kabul et ister etme, doğrusu bu. Anlayamıyorsan da anlamaya çalışmak zorunda değilsin... Herkes burada sana anlatmaya çalışıyor ancak nalayamıyorsun, kendini zorlama boşver ::pulp::

Ben çok bilmiyorum,sadece gerektigi kadarini gereken ölçude biliyorum,araştiriyorum,.o kadar.

Burada boş laf uretmiyorum.gerekli dozda gerekli çizgide.


Sen ne yapacaksin başkasinin bana anlattigini,varsa bir tez koy ortaya.

Diline anlamiyorsun,anlamak istemiyorsun kelimelerini dolayarak oyalanmak ile olmaz.bir sonuç çikmaz.

Yoksa başkasi uzerinden laf uretmeye gerek yok.

Kendimi zorladigim yok,sizde algi`da sorun varsa orasini bilemem,bilgiler veriler ilgili aliciya dogru ve şeffaf bir şekilde ulaşiyor.esas meselede bu.

valeros46
22 Ocak 2019, 14:59
Trafiğe çıkmayan motorun nesini muayeneye götüreceksin hatları karıştırdın galiba birde gecikme zammından bahsetmişsin çok komik. :)

Konuşma tarzınla ilgilenmeden kısaca sorayım: Motosikletin hangi tarihte muayeneye gitmesi gerektiğiyle ilgili herhangi bir fikrin var mı?

levend84
22 Ocak 2019, 15:20
Abi millet garajlarda yıllarca durmuş motorları alıp filan sıkıntısız biniyor.

Dogrudur dostum,benimde cevremde kullanan ve sorun yasayan bir kaç kişi oldu.

Ama ben cesaret edip almam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------


Trafiğe çıkmayan motorun nesini muayeneye götüreceksin hatları karıştırdın galiba birde gecikme zammından bahsetmişsin çok komik. :)

İthal edildigi tarihten itibaren 3 yil muayene suresi vardir,bu sure ister bayide,ister depoda gecsin surec işler.uygunluk(tip onay)belgesinde detaylari yazar(derince gumrugu 20-01-2015 tarihinde ithal edilmiştir diye,buradan baslar 3 yil zaman suresi.

0km olmasi,hiç trafige cikmamasi birseyi degistirmez.

Gecikme zammi olayi icin tuv ile bayinin gorusmesi lazim.onunda olmasi ihtimaldir.

Kural [ Z ]
22 Ocak 2019, 16:04
Konuşma tarzınla ilgilenmeden kısaca sorayım: Motosikletin hangi tarihte muayeneye gitmesi gerektiğiyle ilgili herhangi bir fikrin var mı?

Uğraşmayalım. Konu iyice pipi büyüklüğüne doğru gidiyor. Malumunuz herkes anladığını doğru sanıyor, lakin herkesin anlayışı farklı. Haliyle doğrusu farklı.

Ne zaman ki "Doğru" ile "Tahmin" arasındaki, "Gerçek" ile "Bilgi" arasındaki farkı öğrenirler o zaman bir işe yarar. Yoksa zaten eğitim sisteminin hali ortada, bakınız buyrunuz... ortalık meydan, orta işte...

foxtrot
22 Ocak 2019, 16:15
Dogrudur dostum,benimde cevremde kullanan ve sorun yasayan bir kaç kişi oldu.

Ama ben cesaret edip almam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------



İthal edildigi tarihten itibaren 3 yil muayene suresi vardir,bu sure ister bayide,ister depoda gecsin surec işler.uygunluk(tip onay)belgesinde detaylari yazar(derince gumrugu 20-01-2015 tarihinde ithal edilmiştir diye,buradan baslar 3 yil zaman suresi.

0km olmasi,hiç trafige cikmamasi birseyi degistirmez.

Gecikme zammi olayi icin tuv ile bayinin gorusmesi lazim.onunda olmasi ihtimaldir.

ben de direkt üretim tarihi diye biliyorum.. aracın teknik belgesinde yazan üretildiği günden itibaren 3 yıl.. ancak üretim tarihinden itibaren 3 yıl geçmiş ve satılmamış araç galeri tarafından muayeneye götürülmüyor. çünkü ruhsat çıkmadan muayeneye giremez araç doğal olarak.. plakası yok bişeyi yok.. aracın ruhsatı çıktıktan sonra belli bir süre veriliyor (sanırım 1 ay) muayeneye sokulması için. ancak diyelim 4 yıl geçti öyle satıldı.. aradaki 1 yıllık farkı muayene ücretine faiz olarak yansıtıyorlar mı bilmiyorum.. benim duyduğum da bu şekilde idi.. :)

levend84
22 Ocak 2019, 16:23
ben de direkt üretim tarihi diye biliyorum.. aracın teknik belgesinde yazan üretildiği günden itibaren 3 yıl.. ancak üretim tarihinden itibaren 3 yıl geçmiş ve satılmamış araç galeri tarafından muayeneye götürülmüyor. çünkü ruhsat çıkmadan muayeneye giremez araç doğal olarak.. plakası yok bişeyi yok.. aracın ruhsatı çıktıktan sonra belli bir süre veriliyor (sanırım 1 ay) muayeneye sokulması için. ancak diyelim 4 yıl geçti öyle satıldı.. aradaki 1 yıllık farkı muayene ücretine faiz olarak yansıtıyorlar mı bilmiyorum.. benim duyduğum da bu şekilde idi.. :)

Yerli uretim(montajlama)durumu söz konusuysa evet uretim tarihi baz alinir.

İthal,olayinda ise,kendi motorumdan örnek vereyim(2016 model),uretim tarihi 2015(ekim)gumruge giris(ulkeye)2016(şubat)ve ilk muayenem 22-02-2019

Uretilen urunler,fabrikadan hemen sevkedilmiyor,belirli bir surecleri var.ve bu yukaridaki verdigim örnekteki gibi ekim ayinda banttan inen bir motor şubat ayinda ulkeye girişi saglaniyor.(4ay)

Baz alinan tarih ise,gumruk girisi

Öz_Musti
22 Ocak 2019, 16:38
Konuşma tarzınla ilgilenmeden kısaca sorayım: Motosikletin hangi tarihte muayeneye gitmesi gerektiğiyle ilgili herhangi bir fikrin var mı?

Ya hocam @levend84 kardeşimize ne desek boş.

Bilgi-belge koymuşsun anlatmışsın adam halen daha anlatmaya çalıştığımız şeyin farkında değil. Bu arkadaşlara "tamam öyle olsun" deyip geçeceğiz ne yapalım. 20 cevap arasından doğrusunu bulup seçmek zorundayız. En komiğime giden, fıkra gibi yanıtı da "ben o kadar eski motoru almam. Nedeni de motor bloğu....." Ya bu kadar komik olamaz. Yıllar geçse de motorun beklemeye en dayanıklı yeri, en güçlü yeri motor bloğudur. Adam sıvılardan değil döküm demirden endişe duyuyor. :pr: Çok eski binaların kolonlarına-demir kirişlerine değil pencerelerine bakmak lazım demek gibi birşey.

Yine de hepinizi seviyorum. Bazılarınızı daha çok :)

foxtrot
22 Ocak 2019, 16:45
Yerli uretim(montajlama)durumu söz konusuysa evet uretim tarihi baz alinir.

İthal,olayinda ise,kendi motorumdan örnek vereyim(2016 model),uretim tarihi 2015(ekim)gumruge giris(ulkeye)2016(şubat)ve ilk muayenem 22-02-2019

Uretilen urunler,fabrikadan hemen sevkedilmiyor,belirli bir surecleri var.ve bu yukaridaki verdigim örnekteki gibi ekim ayinda banttan inen bir motor şubat ayinda ulkeye girişi saglaniyor.(4ay)

Baz alinan tarih ise,gumruk girisi

arada değişmiş olabilir mi acaba bu sistem birden fazla defa.. bir arkadaşımdan sordum aracı 2014 model 28.10.2014 trafiğe çıkışlı ancak muayene bitiş tarihi ise 08.10.2017 ruhsatta (sokmuş tabi o tarihte ilk muayenesine).. aracı ben gemideyken ayırttım dedi.. arac bu tarihten tam 10 gun sonra gelmiş showroom'a 2 gün de ruhsat işlemleri sürmüş.. yani aracın gemide demelerinden tam 12 gün sonra trafiğe çıkışı yapılmış.. ancak muayene tarihi ile arada 20 gün var.. arada 8 günlük bir fark var yani. muayene tarihi, 3 yıl sonrasında, arkadaşın gemide iken ayırttığı tarihten 8 gün öncesine tekabül ediyor.. bilemedim.. araç ispanyadan gelme

levend84
22 Ocak 2019, 16:50
İlgili kişiler,

Doğru tektir,eğip bükemezsiniz.konu standart hava sogutmali,karaduzen bir makina.teknolojisi belli,standarti belli.

Daha motor blogu ile alakali yazdigim,konuyu tam idrak edemeden,nedir bu saldirganlik?

Makul,mantikli sohbet/tartişmak medeni insanlara mahsustur.

Daha ortaya koyacaginiz teknik bir arguman yok,ezberle,kulaktan dolma bilgilerle insanlari yanliş yönlendirmeyin.

Teknik olarak varsa sunacaginiz bilgiler buyrun tartişalim,ama kararinda,burada kisilere laf atmak,baskasi uzerinden prim kasmakla olmuyor.

valeros46
22 Ocak 2019, 17:02
arada değişmiş olabilir mi acaba bu sistem birden fazla defa.. bir arkadaşımdan sordum aracı 2014 model 28.10.2014 trafiğe çıkışlı ancak muayene bitiş tarihi ise 08.10.2017 ruhsatta (sokmuş tabi o tarihte ilk muayenesine).. aracı ben gemideyken ayırttım dedi.. arac bu tarihten tam 10 gun sonra gelmiş showroom'a 2 gün de ruhsat işlemleri sürmüş.. yani aracın gemide demelerinden tam 12 gün sonra trafiğe çıkışı yapılmış.. ancak muayene tarihi ile arada 20 gün var.. arada 8 günlük bir fark var yani. muayene tarihi, 3 yıl sonrasında, arkadaşın gemide iken ayırttığı tarihten 8 gün öncesine tekabül ediyor.. bilemedim.. araç ispanyadan gelme

Uygunluk belgesi üzerinde yer alan tarih geçerli. Bu farklılık oradan kaynaklanıyor olabilir.

levend84
22 Ocak 2019, 17:23
Ya hocam @levend84 kardeşimize ne desek boş.

Bilgi-belge koymuşsun anlatmışsın adam halen daha anlatmaya çalıştığımız şeyin farkında değil. Bu arkadaşlara "tamam öyle olsun" deyip geçeceğiz ne yapalım. 20 cevap arasından doğrusunu bulup seçmek zorundayız. En komiğime giden, fıkra gibi yanıtı da "ben o kadar eski motoru almam. Nedeni de motor bloğu....." Ya bu kadar komik olamaz. Yıllar geçse de motorun beklemeye en dayanıklı yeri, en güçlü yeri motor bloğudur. Adam sıvılardan değil döküm demirden endişe duyuyor. :pr: Çok eski binaların kolonlarına-demir kirişlerine değil pencerelerine bakmak lazım demek gibi birşey.

Yine de hepinizi seviyorum. Bazılarınızı daha çok :)

Terbiyesizligin luzumu yok,tekrar oku bakalim öyle mi yazmişim.

Klavye üzerinden insanlari tii ye almak ne kadar basit değil mi?

Ustelik başka bir alinti mesaj üzerinden..

valeros46
22 Ocak 2019, 17:32
İlgili kişiler,

Doğru tektir,eğip bükemezsiniz.konu standart hava sogutmali,karaduzen bir makina.teknolojisi belli,standarti belli.

Daha motor blogu ile alakali yazdigim,konuyu tam idrak edemeden,nedir bu saldirganlik?

Makul,mantikli sohbet/tartişmak medeni insanlara mahsustur.

Daha ortaya koyacaginiz teknik bir arguman yok,ezberle,kulaktan dolma bilgilerle insanlari yanliş yönlendirmeyin.

Teknik olarak varsa sunacaginiz bilgiler buyrun tartişalim,ama kararinda,burada kisilere laf atmak,baskasi uzerinden prim kasmakla olmuyor.

Sayfalardır yazdığınız mesajları görmezden gelerek konudan sapmadan görüşlerimi yazmaya çalışıyorum fakat ısrarla sataşarak bir ikili diyalog içinde olma gayretiniz neden? Konuşma uslubünuzdan dolayı insanlar sizi anlamıyor ya da anlamaya çalışmıyor olabilir mi? Bakın arka arkaya insanlara hitap şekillerinizi paylaşıyorum:

-"Ne sivisi ne akusu arkadaşim,ustunde yuasa aku var,saf su matarasi ayri kutuda,sivilar koyulup sarja takiliyor.
Motoruna aldigin veya koyulan dot3-dot4 yagin kutudaki tarihine baktin mi?
Muayene olayini yukarda anlattim."

-"Akuyle alakali yazdigim kismi tekrar okuyun.
Hidrolik sivisi olayina gelirsek,onuda daha ust kisimda anlattim."

-"Evvela daha ne yazilmiş okumayi,daha dogrusu anlamayi becerememişken burada,ne anlatmak istediginin bile farkinda değilsin.
Bu kadar ezberden konuşup,kafa karisligi cikartmaya ne gerek var.
Bende senin gibi tiplere muhendislik anlatmaya yoruldum..
Anlatan kişi kim,anlatilan ne kadar doğru?anlatan adam kendi anlattigiyla çelişkide..
Neyseki bu konu iceriginde 3-5 makul mantikli kisiler varda konu sahibi arkadaş bilgi acisindan muallakta kalmiyor."

-"Burada kimse kimseyi kandirmiyor,polynna filmi izlemiyoruz,mantigin yolu bir,baska yollardan mantik aramak gereksiz,ureticinin malzemeye verdigi ömur ilk kullanimda başlar."

Ben size her mesajımda sizli bizli yazarken, bu saygıyı gösteriyorken şu üslupla insanlara karşılık vermeyi normal görüyorsunuz sanırım. Israrla ben böyle biliyorum ve sen de bunu doğru olarak kabul edeceksin tavrınız neden? İnsanlara mühendislik anlatmaktan yorulmuşsunuz malum, mühendis misiniz bilmiyorum da ben de mühendis olabilir miyim acaba? okulumun verdiği diplomadan daha geçerli bir değerlendirme kriteriniz mi var? Bana, "şu konuyla ilgili neden böyle düşünüyorsunuz?" dediniz de ben size "dayanağımı söyleyemem, teknik argümanı göstermem" mi dedim? Öncelikle uslübunuza dikkat edin. Bu tavırla teknik bişey tartışmaya gerek yok zaten. İnsanları yönlendirmek kimsenin haddine değildir. Bilginizi paylaşırsınız, bilgiyi alıp kullanmak ya da önemsememek karşınızdakine kalmıştır. İnsanların sizin üzerinizden prim kasma çabası? Sizinle ilk kez aynı konuda yazışıyorum sanırım. Daha önceden bir tanışıklığımız, diyaloğumuz olduysa hatırlatın lütfen. Ya da boşverin, hiç yazışmayalım. Bu konunun amacına ulaştığını düşünüyorum. Doğru ya da yanlış fikirler paylaşıldı. Daha fazla bu konuda yazmanın gereksiz olduğunu düşünüyorum. Son mesajım hepinize keyifli sohbetler dilemek olsun.