PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Enduro ve Adventure (ADV) türlerinin arasındaki fark nedir ?



Sayfa : [1] 2

MrMud
17 Ocak 2019, 12:37
Belki çok gereksiz, belki "Sanane ulan ben 1 tonluk motora enduro demek istiyorum" denilecek bir konu.
Ama misyoner ruhuma hem motosiklet konusunda, hemde deplasmanda engel olamıyorum, her alanda misyoner olmak birinci önceliğim.

Konuya geçiyoruz gençler, uzun uzun yazmayacağım.
Sadece kilolarından yola çıkarak ikisinin arasındaki uçurumu ayırt edeceğiz.

Enduro motorlar kaç kilo olur ?

MAKSİMUM, TAŞ ÇATLASIN, DÜNYA TERSİNE DÖNSÜN "120 KG!"
Bakın 120 bile olmaz denilecek kadar fazla neredeyse ama, yinede çin menşei olanları da dahil edip 120 diyorum, yazıyla YÜZ YİRMİ KİLOGRAM.
Bu 120kg "En fazla","Maksimum" ağırlıkları.

Hemen bu maksimum 120kg olan çocuklara örnekler verelim.

https://thumpertalk.com/uploads/monthly_03_2013/post-338490-0-78333700-1362106023.jpg

Honda CR 450 - 110.6 kg(Islak)

https://thumpertalk.com/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://www.supercross-online.de/KX250FFFF.jpg&key=c28069b1af6e83a20078e8d978c46679974e361a6cbbee decd38497686716cc5

Kawasaki KX 250 105 kg. (Islak)

https://reviews.thumpertalk.com/uploads/monthly_2019_01/2018yz250f.jpg.94885b45e42c31d6b8a7202b5705993f.jp g

Yamaha YZ250F 105 kg.(Islak)

Şimdi gencolar, çok sayın büyükler.
Bu motorlar Enduro/motocross sınıfında kullanılan motorlar.
Fotoğraflara baktığımızda armut gibi meydanda olan ortak özellikleri, bisikletvari görüntüleri, ve en hantal honda'nın bile 110.6 kg oluşu.
-Hepsi tek silindir.
-Hepsi çok hafif.
-Hepsi mümkün olduğunca kara düzen,elektronik aksamdan uzak.

Peki benim için için ömrümü yiyen, çoğu kişinin yanlış bildiği, enduro "sanılan" Adventure (ADV) motorlara gelelim.

Hızlı örnekler sıralıyorum;
-Versys enduro değildir.
-R1200gs enduro değildir.
-Africa twin enduro değildir.
-Ktm 1290adv enduro değildir. (Ya hu motorun model kodunda Adv yazıyor zaten daha ne izah ediyim :D)
-Super tenere enduro değildir.

Saydığım bu motorların ortak özelliklerini düşünelim.

-Tek silindir olan yok.
-200 kilo altında olan yok.
-Seleleri uzun uzun gezmek için tasarlanmış.
-Üstlerinden günümüz teknolojisinde bulabileceğiniz bütün elektronik aksamlar mevcut.
-Yere düştüğünde "çoğumuz" yardım almadan yerden kaldıramaz.
-Hepsi amiral gemisi gibi devasa büyük.
-Yakıt depoları sedan bir araç kadar var.

Fotoğraflıyorum hızlıca.

https://d3ejk2xdr0ilnv.cloudfront.net/bikeBlog/wp-content/uploads/2017/07/12065212/R1200GS-2018-02.jpg

BMW R1200GS ADV 259! Kg.(Islak)

https://moto-station.com/wp-content/uploads/2018/02/KTM-1290-Super-Adventure-S_6-6.jpg

KTM 1290 Super Adventure-S 244 kg.(Islak)

Adventure örneği fazla vermenin, kafa şişirmesin alemi yok, hemen hemen hepimiz, 3 aylık motorcu olanın bile tanıdığı motorlar çünkü.


Eklemek istediğim notlara gelirsek, durum fotograflardan belli aralarında uçurum var.
"İyi de Mud'cuğum, bunlarda arazide geziyo enduro nasıl olmaz ?"
Çünkü Enduro, arazide gezmek demek değil.
Her toprakta gezen Endurocu olmuyor.

Daha açık tarif edeyim;

Offroad kültürünü bir katalog olarak düşünün, indexine baktığımızda, Enduro-Motocross-Adventure var, bu kadar basit aslında.

Enduro bir sınıftır sadece, Motocross nasıl sadece pistte oluyorsa ve Enduro'dan farklıysa öyle...

Enduro nedir konusunu daha önce paylaşmıştım zaten google yazsanız bile konu önünüze çıkar.
Adventure motorlara Enduro denilmesi aslında biz kullanıcıların hatası değil sadece, bizim ülkemizde satıcı ve tedarikçi güruhu sattığı ürünü tanımadığı için genelde, adventure motorlara enduro dediler, ve bu zamanla dilimize pelesenk oldu.

Malum ikinci el sitesine girdiğinizde adventure diye bir sınıfın olmadığını fark ettiniz değil mi ?
Evet resmiyette böyle bir sınıf yok, çünkü yanlışlar kolay yayılır ve kabul edilir.
Malesef ki varis çorabı satan bir site, motosiklet sınıflarını öğrendiğimiz bir kaynak haline geldi.

Sonuçta yıllar önce enduro diye bir sınıf varmıydı ? Ya da Cross ? Caferacer ? Naked ?
Hayır.
Zamanla kabul edildi hepsi, ve deyim yerindeyse sözlüğe girdi.
Adım kadar eminim, Adventure sınıfı da eninde sonunda motorcu sözlüğüne resmi olarak girecek.

"Anladıkta Mud'cuğum, bir motoru enduro yapan veya yapmayan şey ağırlığı yada silindir sayısı mıdır, ne alaka koçum ?"

Evet bir motorun ağırlığı, ve silindir sayısı o motoru enduro olmaktan men edecek dünya kadar sebepten sadece 2 tanesi.

Ağırlık neden bir motoru enduro olmaktan men eder ?
Arkadaşlar arazide yeri gelince, absürt bir örnek verirsem, bazen öyle yorulursunuz ki, sırtınızda ki 500ml suyu atasınız gelir biraz hafiflemek için.

105 kilo ile 250 kilonun arasında 2 kattan daha fazla fark var farkında mısınız ?!

Enduro pilotları, 100gr fark için kask tercihini degiştiriyor, sırf 2kg kâr etmek için motora elektronik marş takmıyorlar...
Elektronik marş ulan, bütün sistemi toplasan 1kg gelmez kablosu müşürü, adam bunu bile söküp atıyor.
Yorgunluktan 105 kiloluk motoru yerden kaldıramayan adam 255 kiloyu afedersiniz mabadını parçalasa yerinden oynatamaz.

Neden çift silindir olmaz?

Arazide topspeed'i ne yapsın bu adam ?
Zaten düz duvara çıkıyor, dere tepe geçmeye çalışıyor, 40km/s üzeriyle işi yok, çift silindiri neresine assın ?
Adama safi tork lazım, debriyaji saldığında fırlaması lazım motorun ki, kaya, dağ, tepe, yokuş çıkabilsin.
Çamura, kuma saplandığında gazı verip motoru fırlatabilsin.
Tek silindirin verdiği o "Zıbamm!" diye gelen yakıt patlaması etkisi lazım adama.

İki zamanlı motor kullaniyor çoğu, neden ?
100 kilolok motorda, bazen az bazen fazla ama ortalama 7.0 Nm tork ne demek kafanızda bi canlandırın.

Hayatını litrelik racing üzerinde çürütmüş adama Te250 verdiğimde debriyajı hızlı salınca motor tam olarak havada 1 takla atıp tekrar tekerlerinin üzerine düştü.
Yerden kalkmadan verdiği tepki "Oğlum bu ne lan ?!"...

O cümleyi kurarken aktif R1 kullanıcısıydı...

5. viteste senteye gelmek için debriyajı kullanmanız yada amortisör pompalamanız gerekmeyecek kadar yüksek torklu motorlar bunlar.

Ve adventure motorlar...
Evet bu motorlar asfalt dışı yol şartlarında gidebilir, bozuk yollara dayanabilir, özetle offroad yapabilir.
Ama enduro yapamaz.
Bu motorlarla dünyayı gezersiniz, ömürleri hırpalanmaya odaklıdır, dayanırlar, yük taşıtlar çıt çıkarmazlar.
Her türlü uzun yol eziyetine gelirler, cüsselerine orantılı ciğerleri vardır hepsinin.
Motor camiasının ağır başlı, dayanıklı abileridir hepsi.
Ama cüsseleri yüzünden, ufak kardeşleri Enduro/Cross motorlar gibi uçup kacamazlar pek.
Bir kayaya sıkıştıklarında çekip çıkaramazsınız, ya da 5 metre yüksekten aşağı atamazsınız kendi ağırlıkları ile ezilirler.

Enduro kelimesinin kökü Endurance'dır, dayanıklılık anlamına gelir.
Adventure, macera anlamına gelir.

Adventure dediğim motorların hiç biriyle dayanıklılık kanıtlayamazsınız bu kadar net aslında.
Çünkü enduro'da kastedilen dayanıklılık yağmura çamura dayanmak kadar basit bir durum değil.
Ve kelime anlamı olarak Dayanıklılık ile macera arasında büyük farklar var.

Enduro macera gibi basit bir içeriğe sahip değil, Enduro'da aksiyon var, risk var, ölümüne dayanıklılık var.
Siz pes edersiniz en fazla ama Enduro motorlar kayadan sağlam kuduz köpek gibidir, hayati (Salyangoz,radyatör vb.) aksamlarına darbe almadıkça, yan yattım çamura battım demez, naz yapmazlar.
Düz duvara çarpar "Noldu?" demezler.
10 metre mesafeden kaldırıp b** çuvalı gibi atsanız bile kalkar devam ederler.
Çoğuna "Special" denir, çünkü gerçekten özeldir bu iş için.
Dayanmak için, Ekstrem şartlar için doğmuşlardır.
Okudugum bir kitapta yazan bir cümle gibi; "Martılarda avlanır, Kartallarda.
Biri ufak bir balığı tutar, biri kendinden kat büyük geyiği."

Yazarak tarif edilmeyecek, konuşarak en az 5-6 saat muhabbetin soğumayacağı bir konu bu benim için.
Kulağı çınlasın, çok sevdiğim saygı duyduğum, beraber az yol gitmediğim Ares abi bu konuyu okuyacak olsa yine başlarız R1200 Endurodur değildir muhabbetine :D
(Abi cidden tanıdığım sayılı kral adamlardansın ama şu inattan gel vazgeç :D)

Bilen arkadaşlar, yine de umursamadan benim için hepsi enduro diyen arkadaşlar olacaktır tabi ki.
Kardeş hiç umrumda değil inan buna diyen de olacaktır.

Ama belki bilmeyen, "Ha öğrendiğim iyi oldu, artık adventure motorlara enduro demeyiz." diyenlerde mutlaka olacaktır.

Y.N.: "Enduro bir kültür değildir, sınıftır.
Offroad bir kültürdür, ve içinde Enduro-Cross-Adventure gibi sınıfları barındırır."

Okuduğunuz için teşekkürler.


Bedeninizin ve motorunuz çamur, içinizin temiz kalması dileğimle.

Motor üzerinde yaşlanın :)

Orck
17 Ocak 2019, 12:50
eline saglik mud bize dogruyu ogrettigin icin hemde guzel ve akici bir sekilde

MrMud
17 Ocak 2019, 12:58
eline saglik mud bize dogruyu ogrettigin icin hemde guzel ve akici bir sekilde

Estafrullah hocam, mobilden olduğu kadar.

Varsa yanlışlarım, forumdan az cok beni tanıyan arkadaşlar düzeltecektir yanlışları diye umuyorum :)

foxtrot
17 Ocak 2019, 13:00
Enduro motorlar kaç kilo olur ?

MAKSİMUM, TAŞ ÇATLASIN, DÜNYA TERSİNE DÖNSÜN "120 KG!"
Bakın 120 bile olmaz denilecek kadar fazla neredeyse ama, yinede çin menşei olanları da dahil edip 120 diyorum, yazıyla YÜZ YİRMİ KİLOGRAM.


demek ki benim nc750x 2 kat enduro.. duble enduro :cherry:


şaka bir yana üşenmemiş yazmışsın üstadım.. yararlı bilgiler için teşekkürler :cat:

Motorcycler
17 Ocak 2019, 13:05
Fevkalade icerik ve emeginize tesekkurler. Pekala bahsettiginiz kawa, yamaha enduro modellerini hafta sonu eglencesi disinda gunluk hayat rutini icerisinde de verim, konforla kullanmak mumkun mudur ?
Ve olasi gunluk kullanim senaryolari icin tavsiye edeceginiz aksesuarlar neler olabilir ?

MrMud
17 Ocak 2019, 13:05
demek ki benim nc750x 2 kat enduro.. duble enduro :cherry:


şaka bir yana üşenmemiş yazmışsın üstadım.. yararlı bilgiler için teşekkürler :cat:

Tabi ki nc750x enduronun feriştahıdır :queen:

oialdemir
17 Ocak 2019, 13:07
Belki çok gereksiz, belki "Sanane ulan ben 1 tonluk motora enduro demek istiyorum" denilecek bir konu.
Ama misyoner ruhuma hem motosiklet konusunda, hemde deplasmanda engel olamıyorum, her alanda misyoner olmak birinci önceliğim.

Konuya geçiyoruz gençler, uzun uzun yazmayacağım.
Sadece kilolarından yola çıkarak ikisinin arasındaki uçurumu ayırt edeceğiz.

Enduro motorlar kaç kilo olur ?

MAKSİMUM, TAŞ ÇATLASIN, DÜNYA TERSİNE DÖNSÜN "120 KG!"
Bakın 120 bile olmaz denilecek kadar fazla neredeyse ama, yinede çin menşei olanları da dahil edip 120 diyorum, yazıyla YÜZ YİRMİ KİLOGRAM.
Bu 120kg "En fazla","Maksimum" ağırlıkları.

Hemen bu maksimum 120kg olan çocuklara örnekler verelim.

https://thumpertalk.com/uploads/monthly_03_2013/post-338490-0-78333700-1362106023.jpg

Honda CR 450 - 110.6 kg(Islak)

https://thumpertalk.com/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://www.supercross-online.de/KX250FFFF.jpg&key=c28069b1af6e83a20078e8d978c46679974e361a6cbbee decd38497686716cc5

Kawasaki KX 250 105 kg. (Islak)

https://reviews.thumpertalk.com/uploads/monthly_2019_01/2018yz250f.jpg.94885b45e42c31d6b8a7202b5705993f.jp g

Yamaha YZ250F 105 kg.(Islak)

Şimdi gencolar, çok sayın büyükler.
Bu motorlar Enduro/motocross sınıfında kullanılan motorlar.
Fotoğraflara baktığımızda armut gibi meydanda olan ortak özellikleri, bisikletvari görüntüleri, ve en hantal honda'nın bile 110.6 kg oluşu.
-Hepsi tek silindir.
-Hepsi çok hafif.
-Hepsi mümkün olduğunca kara düzen,elektronik aksamdan uzak.

Peki benim için için ömrümü yiyen, çoğu kişinin yanlış bildiği, enduro "sanılan" Adventure (ADV) motorlara gelelim.

Hızlı örnekler sıralıyorum;
-Versys enduro değildir.
-R1200gs enduro değildir.
-Africa twin enduro değildir.
-Ktm 1290adv enduro değildir. (Ya hu motorun model kodunda Adv yazıyor zaten daha ne izah ediyim :D)
-Super tenere enduro değildir.

Saydığım bu motorların ortak özelliklerini düşünelim.

-Tek silindir olan yok.
-200 kilo altında olan yok.
-Seleleri uzun uzun gezmek için tasarlanmış.
-Üstlerinden günümüz teknolojisinde bulabileceğiniz bütün elektronik aksamlar mevcut.
-Yere düştüğünde "çoğumuz" yardım almadan yerden kaldıramaz.
-Hepsi amiral gemisi gibi devasa büyük.
-Yakıt depoları sedan bir araç kadar var.

Fotoğraflıyorum hızlıca.

https://d3ejk2xdr0ilnv.cloudfront.net/bikeBlog/wp-content/uploads/2017/07/12065212/R1200GS-2018-02.jpg

BMW R1200GS ADV 259! Kg.(Islak)

https://moto-station.com/wp-content/uploads/2018/02/KTM-1290-Super-Adventure-S_6-6.jpg

KTM 1290 Super Adventure-S 244 kg.(Islak)

Adventure örneği fazla vermenin, kafa şişirmesin alemi yok, hemen hemen hepimiz, 3 aylık motorcu olanın bile tanıdığı motorlar çünkü.


Eklemek istediğim notlara gelirsek, durum fotograflardan belli aralarında uçurum var.
"İyi de Mud'cuğum, bunlarda arazide geziyo enduro nasıl olmaz ?"
Çünkü Enduro, arazide gezmek demek değil.
Her toprakta gezen Endurocu olmuyor.

Daha açık tarif edeyim;

Offroad kültürünü bir katalog olarak düşünün, indexine baktığımızda, Enduro-Motocross-Adventure var, bu kadar basit aslında.

Enduro bir sınıftır sadece, Motocross nasıl sadece pistte oluyorsa ve Enduro'dan farklıysa öyle...

Enduro nedir konusunu daha önce paylaşmıştım zaten google yazsanız bile konu önünüze çıkar.
Adventure motorlara Enduro denilmesi aslında biz kullanıcıların hatası değil sadece, bizim ülkemizde satıcı ve tedarikçi güruhu sattığı ürünü tanımadığı için genelde, adventure motorlara enduro dediler, ve bu zamanla dilimize pelesenk oldu.

Malum ikinci el sitesine girdiğinizde adventure diye bir sınıfın olmadığını fark ettiniz değil mi ?
Evet resmiyette böyle bir sınıf yok, çünkü yanlışlar kolay yayılır ve kabul edilir.
Malesef ki varis çorabı satan bir site, motosiklet sınıflarını öğrendiğimiz bir kaynak haline geldi.

Sonuçta yıllar önce enduro diye bir sınıf varmıydı ? Ya da Cross ? Caferacer ? Naked ?
Hayır.
Zamanla kabul edildi hepsi, ve deyim yerindeyse sözlüğe girdi.
Adım kadar eminim, Adventure sınıfı da eninde sonunda motorcu sözlüğüne resmi olarak girecek.

"Anladıkta Mud'cuğum, bir motoru enduro yapan veya yapmayan şey ağırlığı yada silindir sayısı mıdır, ne alaka koçum ?"

Evet bir motorun ağırlığı, ve silindir sayısı o motoru enduro olmaktan men edecek dünya kadar sebepten sadece 2 tanesi.

Ağırlık neden bir motoru enduro olmaktan men eder ?
Arkadaşlar arazide yeri gelince, absürt bir örnek verirsem, bazen öyle yorulursunuz ki, sırtınızda ki 500ml suyu atasınız gelir biraz hafiflemek için.

105 kilo ile 250 kilonun arasında 2 kattan daha fazla fark var farkında mısınız ?!

Enduro pilotları, 100gr fark için kask tercihini degiştiriyor, sırf 2kg kâr etmek için motora elektronik marş takmıyorlar...
Elektronik marş ulan, bütün sistemi toplasan 1kg gelmez kablosu müşürü, adam bunu bile söküp atıyor.
Yorgunluktan 105 kiloluk motoru yerden kaldıramayan adam 255 kiloyu afedersiniz mabadını parçalasa yerinden oynatamaz.

Neden çift silindir olmaz?

Arazide topspeed'i ne yapsın bu adam ?
Zaten düz duvara çıkıyor, dere tepe geçmeye çalışıyor, 40km/s üzeriyle işi yok, çift silindiri neresine assın ?
Adama safi tork lazım, debriyaji saldığında fırlaması lazım motorun ki, kaya, dağ, tepe, yokuş çıkabilsin.
Çamura, kuma saplandığında gazı verip motoru fırlatabilsin.
Tek silindirin verdiği o "Zıbamm!" diye gelen yakıt patlaması etkisi lazım adama.

İki zamanlı motor kullaniyor çoğu, neden ?
100 kilolok motorda, bazen az bazen fazla ama ortalama 7.0 Nm tork ne demek kafanızda bi canlandırın.

Hayatını litrelik racing üzerinde çürütmüş adama Te250 verdiğimde debriyajı hızlı salınca motor tam olarak havada 1 takla atıp tekrar tekerlerinin üzerine düştü.
Yerden kalkmadan verdiği tepki "Oğlum bu ne lan ?!"...

O cümleyi kurarken aktif R1 kullanıcısıydı...

5. viteste senteye gelmek için debriyajı kullanmanız yada amortisör pompalamanız gerekmeyecek kadar yüksek torklu motorlar bunlar.

Ve adventure motorlar...
Evet bu motorlar asfalt dışı yol şartlarında gidebilir, bozuk yollara dayanabilir, özetle offroad yapabilir.
Ama enduro yapamaz.
Bu motorlarla dünyayı gezersiniz, ömürleri hırpalanmaya odaklıdır, dayanırlar, yük taşıtlar çıt çıkarmazlar.
Her türlü uzun yol eziyetine gelirler, cüsselerine orantılı ciğerleri vardır hepsinin.
Motor camiasının ağır başlı, dayanıklı abileridir hepsi.
Ama cüsseleri yüzünden, ufak kardeşleri Enduro/Cross motorlar gibi uçup kacamazlar pek.
Bir kayaya sıkıştıklarında çekip çıkaramazsınız, ya da 5 metre yüksekten aşağı atamazsınız kendi ağırlıkları ile ezilirler.

Enduro kelimesinin kökü Endurance'dır, dayanıklılık anlamına gelir.
Adventure, macera anlamına gelir.

Adventure dediğim motorların hiç biriyle dayanıklılık kanıtlayamazsınız bu kadar net aslında.
Çünkü enduro'da kastedilen dayanıklılık yağmura çamura dayanmak kadar basit bir durum değil.
Ve kelime anlamı olarak Dayanıklılık ile macera arasında büyük farklar var.

Enduro macera gibi basit bir içeriğe sahip değil, Enduro'da aksiyon var, risk var, ölümüne dayanıklılık var.
Siz pes edersiniz en fazla ama Enduro motorlar kayadan sağlam kuduz köpek gibidir, hayati (Salyangoz,radyatör vb.) aksamlarına darbe almadıkça, yan yattım çamura battım demez, naz yapmazlar.
Düz duvara çarpar "Noldu?" demezler.
10 metre mesafeden kaldırıp b** çuvalı gibi atsanız bile kalkar devam ederler.
Çoğuna "Special" denir, çünkü gerçekten özeldir bu iş için.
Dayanmak için, Ekstrem şartlar için doğmuşlardır.
Okudugum bir kitapta yazan bir cümle gibi; "Martılarda avlanır, Kartallarda.
Biri ufak bir balığı tutar, biri kendinden kat büyük geyiği."

Yazarak tarif edilmeyecek, konuşarak en az 5-6 saat muhabbetin soğumayacağı bir konu bu benim için.
Kulağı çınlasın, çok sevdiğim saygı duyduğum, beraber az yol gitmediğim Ares abi bu konuyu okuyacak olsa yine başlarız R1200 Endurodur değildir muhabbetine :D
(Abi cidden tanıdığım sayılı kral adamlardansın ama şu inattan gel vazgeç :D)

Bilen arkadaşlar, yine de umursamadan benim için hepsi enduro diyen arkadaşlar olacaktır tabi ki.
Kardeş hiç umrumda değil inan buna diyen de olacaktır.

Ama belki bilmeyen, "Ha öğrendiğim iyi oldu, artık adventure motorlara enduro demeyiz." diyenlerde mutlaka olacaktır.

Y.N.: "Enduro bir kültür değildir, sınıftır.
Offroad bir kültürdür, ve içinde Enduro-Cross-Adventure gibi sınıfları barındırır."

Okuduğunuz için teşekkürler.


Bedeninizin ve motorunuz çamur, içinizin temiz kalması dileğimle.

Motor üzerinde yaşlanın :)

Bu forumda bir çok herbogolog un gemi gibi motorlara enduro demeyi sürdürmesi üzerine iyi geldi bu. Zaten sende gelirdi bu MrMud hocam eline sağlık.

MrMud
17 Ocak 2019, 13:10
Fevkalade icerik ve emeginize tesekkurler. Pekala bahsettiginiz kawa, yamaha enduro modellerini hafta sonu eglencesi disinda gunluk hayat rutini icerisinde de verim, konforla kullanmak mumkun mudur ?
Ve olasi gunluk kullanim senaryolari icin tavsiye edeceginiz aksesuarlar neler olabilir ?

Bu fotoğraflardaki enduroların hiç biri günlük kullanima uygun motorlar değil malesef :)
Hepsi special motorlar, kilometre saymazlar, saat sayarlar, ömürleri sadece parkur ve arazi için yetecek kadar kısadır ve bakımları çok sık aralıklarla olur.

Günlük kullanım için hem speciallere yakın arazi şartlarına uygun olan, hemde günlük kullanımi olan, genelde DualSport yada DualPurpose dediğimiz modelleri var bu markaların.

CRF 250L
KLX 250
WR 250 vs. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------


Bu forumda bir çok herbogolog un gemi gibi motorlara enduro demeyi sürdürmesi üzerine iyi geldi bu. Zaten sende gelirdi bu MrMud hocam eline sağlık.

Rica ederim ne demek.
Faydalı olduğunu bilmenin verdiği neşe yeter.

arndiol
17 Ocak 2019, 13:12
Valla artık aynı motora bir çok kişi farklı cevap verdiği için yeni birisi olarak kafam karışıyordu.

eline sağlık hocam.

Dipnot: birazdan birisi itiraz edip ortalığı ateşe verir, beklemedeyim.

MrMud
17 Ocak 2019, 13:15
Valla artık aynı motora bir çok kişi farklı cevap verdiği için yeni birisi olarak kafam karışıyordu.

eline sağlık hocam.

Dipnot: birazdan birisi itiraz edip ortalığı ateşe verir, beklemedeyim.

Aman tövbe de hiç keyfimi kaçırasım yok :D

watercolours
17 Ocak 2019, 13:21
Güzel, akıcı ve bilgilendirici.
Teşekkürler.

MrMud
17 Ocak 2019, 13:30
Güzel, akıcı ve bilgilendirici.
Teşekkürler.

Ben teşekkür ederim okuduğunuz için.

papanax
17 Ocak 2019, 13:31
enduro zevkli mi yaw
hiç binmedin yapmadım kullanmadım

levend84
17 Ocak 2019, 13:33
Hani nerede kaldı,

Beta`lar
GasGas`lar
Husaberg`ler
Suzuki rmx`ler
Trial`ler

İki resimde bunlardan ataydin dadindan yenmezdi..

MrMud
17 Ocak 2019, 13:39
enduro zevkli mi yaw
hiç binmedin yapmadım kullanmadım

Abbov, duymamış olayım.
Denemeden öleyim deme sakın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------


Hani nerede kaldı,

Beta`lar
GasGas`lar
Husaberg`ler
Suzuki rmx`ler
Trial`ler

İki resimde bunlardan ataydin dadindan yenmezdi..

Valla üç fotoda zor durdum, rahat 30 tane demirbaş atardim yoksa :D

Mamba09
17 Ocak 2019, 13:41
bravo hocam. Harika içerik. Hep aklımda olan ama yazmaya fırsat bulamadığım bir konudur bu. Enduro diyen hıyarı altındaki o makinayla sokcan araziye, uğraşsın dursun kaldırmakla. Enduro dediğin hafif olan ve arazide gidebilen motosikletlerdir.

MrMud
17 Ocak 2019, 13:44
bravo hocam. Harika içerik. Hep aklımda olan ama yazmaya fırsat bulamadığım bir konudur bu. Enduro diyen hıyarı altındaki o makinayla sokcan araziye, uğraşsın dursun kaldırmakla. Enduro dediğin hafif olan ve arazide gidebilen motosikletlerdir.

Aynı fikri bin kişi düşünür bir kişi uygularmış, bize nasip oldu o da :)
Bu muhabbeti benim gibi netleştirmek isteyen çok kişi tanıyorum, içlerinde Adventure sürende var Naked sürende, 3 kişiye açıklasak kâr :mrgreen:

logaritma
17 Ocak 2019, 13:50
o zaman chopper enduro ise cross scooter olsa cross tourerları nereye koyucaz melezz gel çöz meseleyi..

MrMud
17 Ocak 2019, 13:53
o zaman chopper enduro ise cross scooter olsa cross tourerları nereye koyucaz melezz gel çöz meseleyi..

Yok melez bu konuya sarmaz, scooter yok işin icinde :D
Iki satır scooter yazsaydım "Birader scooter motor değil bu forumda niye yazıyosun" felan kudururdu :D

Angrypower
17 Ocak 2019, 13:57
Gayet güzel ve insanların cahilliği ile mücadele açısından, açılmış bir bayrak. Keşke kullabilecek kadar şanslı olanlardan olabilseydim. Lakin asfaltı terketme konusuna hep yabancı olduğumdan en fazla gözümde Kawasaki klx250 yada suzuki drz400sm gibi modellerle kendimi alacağım die avutmamla bitiyor günlerim.

Heleki İstanbul'a geri dönüp, ve nefret ettiğim şehirden tekrardan kaçmak isteme düşüncemden dolayı altıma litrelik makine çekip 299 ile ufuğa doğru basasım var. Açıkçası İstanbul'dan kaçmama engel olacak herhangi bir somut objeyide 299 ile deler mi acaba die, zıbam die delme çalışmasını da yapmak istemiyorum değil...

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------


Yok melez bu konuya sarmaz, scooter yok işin icinde :D
Iki satır scooter yazsaydım "Birader scooter motor değil bu forumda niye yazıyosun" felan kudururdu :D

Honda X-adv'yi de dahil ederiz bizde :P

MrMud
17 Ocak 2019, 13:57
Gayet güzel ve insanların cahilliği ile mücadele açısından, açılmış bir bayrak. Keşke kullabilecek kadar şanslı olanlardan olabilseydim. Lakin asfaltı terketme konusuna hep yabancı olduğumdan en fazla gözümde Kawasaki klx250 yada suzuki drz400sm gibi modellerle kendimi alacağım die avutmamla bitiyor günlerim.

Heleki İstanbul'a geri dönüp, ve nefret ettiğim şehirden tekrardan kaçmak isteme düşüncemden dolayı altıma litrelik makine çekip 299 ile ufuğa doğru basasım var. Açıkçası İstanbul'dan kaçmama engel olacak herhangi bir somut objeyide 299 ile deler mi acaba die, zıbam die delme çalışmasını da yapmak istemiyorum değil...

Benim araziye bulaşmama ufak yaşlarda yaptığım bi kaza sebep oldu, sen sebep beklemeden dene hocam :)

engin_deniz
17 Ocak 2019, 16:03
çok faydalı bilgiler. teşekkürler

papanax
17 Ocak 2019, 16:15
Abbov, duymamış olayım.
Denemeden öleyim deme sakın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------



Valla üç fotoda zor durdum, rahat 30 tane demirbaş atardim yoksa :D


İnş bi gün :) oda nası olcaksa :)

MrMud
17 Ocak 2019, 16:36
İnş bi gün :) oda nası olcaksa :)

Maddiyat elverişliyse istanbulda enduro turlari düzenleyen işletmeler bolca mevcut :)
Onun dışında eşden dosttan denk getirmek dışında bi şans yok pek.

MrMud
17 Ocak 2019, 16:37
https://galeri14.uludagsozluk.com/831/millet-ac-ac_1523263.jpg

kulak asmayın siz buna,
kulakına çamur kaçmış,
aklınca enduro camiasını bölecek,
böl-parçala-şöbiyet taktiği uyguluyor.

Şöbiyeti ifşa etmeyeydi iyiydi...

SuleymanE
17 Ocak 2019, 17:02
Ne yani, benim integra da mı enduro değil peki?? :cyclopsan Hayatta inanmam... :)

Şaka bir yana güzel anlatım olmuş. Enduro kelimesi öyle kanıksanmış ki, az biraz toprak yola giren SS dışındaki tüm motorlara enduro deme eğilimi var halkımızda.

Bu iş biraz Chopper / Cruiser olayı gibi. Zamanında yanlış kullanımı dile oturunca her cruiser motora "oooo çapır almışın, hayırlı olsun" denildiği gibi her adventure motora "ooo enduro almışın, hayırlı olsun" şeklinde bir söylemle devam ediyor.

Yine de düzeltmeye bir yerden başlamanız ve mücadele etmeniz güzel :cat:

arndiol
17 Ocak 2019, 17:09
Ne yani, benim integra da mı enduro değil peki?? :cyclopsan Hayatta inanmam... :)

Şaka bir yana güzel anlatım olmuş. Enduro kelimesi öyle kanıksanmış ki, az biraz toprak yola giren SS dışındaki tüm motorlara enduro deme eğilimi var halkımızda.

Bu iş biraz Chopper / Cruiser olayı gibi. Zamanında yanlış kullanımı dile oturunca her cruiser motora "oooo çapır almışın, hayırlı olsun" denildiği gibi her adventure motora "ooo enduro almışın, hayırlı olsun" şeklinde bir söylemle devam ediyor.

Yine de düzeltmeye bir yerden başlamanız ve mücadele etmeniz güzel :cat:

şimdi buna çapır değil mi diyorsun sen nasıl ya

https://motorbikewriter.com/content/uploads/2016/01/ape1.jpg

Angrypower
17 Ocak 2019, 17:18
http://www.motosiklet.net/forum/attachments/forum49/14470-cift-gidonlu-hayabusa.jpg

O chopper ile bu nedir?

MrMud
17 Ocak 2019, 17:18
şimdi buna çapır değil mi diyorsun sen nasıl ya

https://motorbikewriter.com/content/uploads/2016/01/ape1.jpg

Haydaa, o kadar sınıf yetmiyodu birde Scooper çıktı, bak dürbünün ingilizce karşılığı gibi oldu bu kelime, sürenede dikizci deriz hadi kolay gelsin.

Angrypower
17 Ocak 2019, 17:19
Sahibi birisi hareket yaptığında, alttaki gidondan tutmaya başlıyor :P

MrMud
17 Ocak 2019, 17:20
http://www.motosiklet.net/forum/attachments/forum49/14470-cift-gidonlu-hayabusa.jpg

O chopper ile bu nedir?

Bunu da ekle listeye, chopbusa.

hasmet
17 Ocak 2019, 17:54
şimdi buna çapır değil mi diyorsun sen nasıl ya

https://motorbikewriter.com/content/uploads/2016/01/ape1.jpg

Logaritma mi bu?


http://www.motosiklet.net/forum/attachments/forum49/14470-cift-gidonlu-hayabusa.jpg

O chopper ile bu nedir?

Cok da ugrasmis garibim yazik ya...

tarikcapar
17 Ocak 2019, 17:57
Adam hırs yapmış :) Banane Ben GS e enduro diyecem.... ENDURO :) Sahibindene baktım ADV yok... enduro var :D

Boldpilot
17 Ocak 2019, 18:00
Bizde toprağa lastiği değen herşey enduro 😀

MrMud
17 Ocak 2019, 18:01
Adam hırs yapmış :) Banane Ben GS e enduro diyecem.... ENDURO :) Sahibindene baktım ADV yok... enduro var :D

Yorumu okuyunca meşhur replik geldi aklima :D

+Açtım çakıyı atladım aslanın üstüne, karnına çat çat çat çat !
-Ziyaaaa ! Çakıyla aslanmı öldürülür be !
+Banane abi ya, öldürdüm lan işte öldürdüm...

Banane lan, Enduro işte, GS'de enduro, Superduke'de enduro, hatta geçen micirdan geçen fireblade gördüm o da enduro ulan :D :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------


Bizde toprağa lastiği değen herşey enduro 😀

Bende tam micirdan geçen fireblade'den bahsediyodum dur :D

tarikcapar
17 Ocak 2019, 18:07
Yorumu okuyunca meşhur replik geldi aklima :D

+Açtım çakıyı atladım aslanın üstüne, karnına çat çat çat çat !
-Ziyaaaa ! Çakıyla aslanmı öldürülür be !
+Banane abi ya, öldürdüm lan işte öldürdüm...

Banane lan, Enduro işte, GS'de enduro, Superduke'de enduro, hatta geçen micirdan geçen fireblade gördüm o da enduro ulan :D :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------



Bende tam micirdan geçen fireblade'den bahsediyodum dur :D

O değilde ben enduro ile cross arasında ki fark nedir onuda tam bilmiyorum :D onuda anlatsana.. :)

MrMud
17 Ocak 2019, 18:09
O değilde ben enduro ile cross arasında ki fark nedir onuda tam bilmiyorum :D onuda anlatsana.. :)

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/173672-enduro-cross-nedir-nedir-bu-camur-sevdamiz-nedir-bu-asfalt-sevdaniz.html

Ayıpsin hocam onu da çözdük uzun zaman önce, buyur :)

emremm
17 Ocak 2019, 20:44
DL enduro değildir.:P

F54
17 Ocak 2019, 22:38
sizin gibi gençleri pistlerde görmek isteriz :P
afrika ile atlayıp zıplayan bi delikanlı var burda ben değilim ama :P
660 gırtlaga kadar çamura saplandı ama afrika yürüdü gitti sanki reklam film i çekiyoruz böyle çamuru hava ya 5 mt ata ata yürüdü :)
bmm ciler anca resim çekilir :) yan yatsa evlat acısı gibi koyuyor onlara :P

https://i.hizliresim.com/Ov0qm5.jpg (https://hizliresim.com/Ov0qm5)

https://i.hizliresim.com/7aqkzv.jpg (https://hizliresim.com/7aqkzv)


https://i.hizliresim.com/XM0vAR.jpg (https://hizliresim.com/XM0vAR)

MrMud
17 Ocak 2019, 22:46
sizin gibi gençleri pistlerde görmek isteriz :P
afrika ile atlayıp zıplayan bi delikanlı var burda ben değilim ama :P
660 gırtlaga kadar çamura saplandı ama afrika yürüdü gitti sanki reklam film i çekiyoruz böyle çamuru hava ya 5 mt ata ata yürüdü :)
bmm ciler anca resim çekilir :) yan yatsa evlat acısı gibi koyuyor onlara :P

https://i.hizliresim.com/Ov0qm5.jpg (https://hizliresim.com/Ov0qm5)

https://i.hizliresim.com/7aqkzv.jpg (https://hizliresim.com/7aqkzv)


https://i.hizliresim.com/XM0vAR.jpg (https://hizliresim.com/XM0vAR)

Motorların hiç biri enduro değil ama, dayılar komple Endurocu masallah :)

Angrypower
18 Ocak 2019, 15:25
Senin yüzünden mt-25’i satıp crf250L alasım geldi. Yeter. Rahat dur iki dk.

espresso
18 Ocak 2019, 17:02
Bu Enduro motorlar iyi güzel de fazla genç işi. 45 yaşından sonra bana gelmez. Ben skuter ile mutlu olmaya devam. :)

RoofRoof
18 Ocak 2019, 20:44
Bu Enduro motorlar iyi güzel de fazla genç işi. 45 yaşından sonra bana gelmez. Ben skuter ile mutlu olmaya devam. :)


https://www.youtube.com/watch?v=B9aqe66kfFM

DrFreeman
18 Ocak 2019, 21:02
Estafrullah hocam, mobilden olduğu kadar.

Varsa yanlışlarım, forumdan az cok beni tanıyan arkadaşlar düzeltecektir yanlışları diye umuyorum :)

Üstad Alta Motors var elektrikli efsane çekiyor 50 bg 117 kg. :mrgreen:

anılbel
18 Ocak 2019, 22:37
Henüz kavga çıkmamış , cok bilenler teşrif etmedi demek ki ...

MrMud
19 Ocak 2019, 14:44
Üstad Alta Motors var elektrikli efsane çekiyor 50 bg 117 kg. :mrgreen:

Blok yere ne kadar yakın ? :)
Rampadan atlayıp 8 metre yükseklikten iniş yapınca blok hala motorun üzerinde kalabilecek mi ? :)
Ya da amortisör keçeleri sürekli rampa atlayışını kaldıracak kadar sağlam mı ? :D

Dünya faktör var, sadece çekişle beygirle olsaydı bu işler, bizim dedenin Küheylanda 1 beygir ama düz duvara tırmanıyor namussuz :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------


Henüz kavga çıkmamış , cok bilenler teşrif etmedi demek ki ...

Kavga etmeye gerek yok, daha doğrusunu bilen varsa, bak kardeşim şurada hatalısın doğrusu budur derse sevinirim bile niye kavga edeyim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------


Senin yüzünden mt-25’i satıp crf250L alasım geldi. Yeter. Rahat dur iki dk.

Mt-25 sıfır fiyatı an itibariyle yanlış bilmiyorsam 18 bin falan , Crf 250 L sıfır fiyatı an itibariyle 22 bin küsur :D
Yine de sen bilirsin hocam, yok illa alacağım ben dersen benim işime bile gelir camia +1 olacak sonuçta :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------


Bu Enduro motorlar iyi güzel de fazla genç işi. 45 yaşından sonra bana gelmez. Ben skuter ile mutlu olmaya devam. :)

Bak RoofRoof vermiş cevabını sağ olsun :)
Öyle ben yaşlandım, belim tutmuyor elim kalkmıyor işleri bahane :)

Angrypower
19 Ocak 2019, 19:52
Beşiktaş-Ortaköy'de bir hatun var. Crf250L sürüyor. Yüzünü hiç görmedim ama Nolan kask takıyor. Ben o hatunu bilir o hatunu söylerim. Camia +1 olsun da ben normal motoru yıkamıyorum. Onunla 2tane büyüklüğünde gezerim. Birde zaten ^^Suicide Squad^^ üyesi gibi saçma sapan kullanıyorum şu aralar. Onunla direk bir ağacın tepesine uçar orada kalırım. Kimsede beni bulamayacağından direk orada çürür giderim.

ibrahimr
19 Ocak 2019, 20:14
Eskiden enduro, adventure mu varmış; bir mobilet alırdın yola da dağa, bayıra da giderdi. İsmi de mobiletti.
Şakası bir yana adventure’ a enduro diyen kardeşlerimizi bu kadar dışlamayalım. Kimse bu işin üstadı değil, dil döndükçe anlatmaya çalışıyor derdini.

Ahmetbahadır
19 Ocak 2019, 21:22
Bi de enduro-cross ayrımı-bilinmezliğini çözsek üstad?

MrMud
19 Ocak 2019, 23:36
Eskiden enduro, adventure mu varmış; bir mobilet alırdın yola da dağa, bayıra da giderdi. İsmi de mobiletti.
Şakası bir yana adventure’ a enduro diyen kardeşlerimizi bu kadar dışlamayalım. Kimse bu işin üstadı değil, dil döndükçe anlatmaya çalışıyor derdini.

Bizde dil döndüğü kadar anlatmaya çalışıyoruz işte hocam :)
Yanlışa alıştık diye doğruyu öğrenmeyelim mi ? :)


Bi de enduro-cross ayrımı-bilinmezliğini çözsek üstad?

Kısa bi anlatmıştım konunun başında hocam, yeterli olmazsa daha ayrıntılı, motorların arasındaki en ince ayrıntıları da yazarım :)
Neden 2 zamanlı tercih edilir, neden 4 zamanlı tercih edilir felan.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/173672-enduro-cross-nedir-nedir-bu-camur-sevdamiz-nedir-bu-asfalt-sevdaniz.html