PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bu arızayı bulan usta olmadı!(crf250L,2013model)Lütfen yardım!



anlmkss
16 Ocak 2019, 21:43
Olayı detaylı anlatmak istiyorum biraz uzum olabilir ve imla hatası olabilir şimdiden affola.
SORUN”motosilet rolantide bozukluk ve ısındıkça stop etmesi ve çalışmaması”

Motorumun baskısı bitmişti ve tanıdığım güvendiğim bir motorcuda değiştirdim ve sorun çıkmadı sürmeye devam ettim.sanırım 1 ay sonra motosikletimin motorundan şırıltı gelmeye başladı ve tekrar gittiğimde egzantrik zincirinin bittiğini söyledi (37.800km).eyvallah orjinal zincir aldım ve değiştirildi.ÖNEMLİ(motorumun hiç rolantide durmadığını stop ettiğini zincir değişene dek görmedim)
Zinciri değiştirdikten sonra saat gibi çalışan motor rolantide durmamaya başladı dedi düzelir bende bi kaç gün binmesim hiç aldıktan sonra.motoru hafta sonu karlı havada dağa sürdüm aşırı ısındı ve zorladım.ölümüne değil tabiki belki 30 dk sürdük.ve motor stop etti dağın başında çalışmadı.yokuş aşağı öyle böyle inmeye çalıştım akü bitene dek marş yaptım çalıştı stop etti bazen çalışmadı velhasıl eve gelebildim motor artık çalışmıyor.tekrar geri götürdüğümde zincirin sentesinde sorun olacağını düşündüğünden tekrar açtı ve baktı ne egzantriğin sentesinde nede subaplarda sorun olduğunu ve ben sorununu bulamadım fakat gaz sensöründen olabileceğini söyledi.neyse orda bayağı cebelleştikten sonra başka ustaya getirmeye karar verdim.getirdim durumu anlattım açtı üst ve yan kapağı zincirin sentede olmadığını noktaların birbirini tutmadığını söyledi ve ne kadar uğraştıysa bir diş ileri ya yarım diş geri geldiğini sentete gelmediğini söyledi.elinde olan 2017 crfden söktüğü zinciri taktıktan sonra senteye geldiğini ve motorun içinde kesinlikle bir sorun olmadığını söyledi motor tamamdır fakat ısınınca rolantide hafif düşme oluyor dedi.yahu ne düşmesi! Motor çalışmıyor ısınınca.yani motor aynı hale geldi toplamda 700 tl işçilik ödedim 2 ustaya motor hala sorunlu çalışıyor rolantide durmuyor sürüyorum ısınıyor ve gazı bıraktığım an stop ediyor.şimdi sensör siparişi vermiş gelince deneyecekmiş! Tüm detay ve olay bu deneyimli deneyimsiz herkesin yorumlarına ihtiyacım var hayattan soğumuş vaziyetteyim.yardımcı olanların elleri dert görmesin kaza bela görmesin.

hokahey
16 Ocak 2019, 21:57
bir up atalım, belki bilen birisi çıkar.

Mucit23
16 Ocak 2019, 22:00
Sorunun supap ayarlarından kaynaklanacağını düşünüyorum. Çok sıkı yapılmışsa rolantide stop edebilir. Soğukken normal çalışıp ısınınca rolantide stop etmesi bana bunu anlatıyor.

Naci63
16 Ocak 2019, 22:16
Bence iyi bir ustaya egzantirik zincirinin sentesini bir daha kontrol ettirin. Bir de aklıma gelen krank devir sensörü. Bir kontrol ettirmekte fayda var. Kolay gelsin.

mavzer-i
16 Ocak 2019, 22:39
motorun sentesini bozmuşlar. motorun subab ayarınıda sıkı yaptığı için hararete neden oluyor.

motoru bozarken başka yerlerede elini soktuysa bilemem artık.

en azından yetkili servise götürde düzeltsinler.

anlmkss
16 Ocak 2019, 23:04
Evet bende az çok anlarım motordan fakat yıllardır motor tamir eden 2 ustanın böyle bir sorunu görememeleri bu düşüncemi çürütüyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------


Bence iyi bir ustaya egzantirik zincirinin sentesini bir daha kontrol ettirin. Bir de aklıma gelen krank devir sensörü. Bir kontrol ettirmekte fayda var. Kolay gelsin.

Keşke başka usta olsa .. ne yazıkki en deneyimlilerine götürdüm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------


Sorunun supap ayarlarından kaynaklanacağını düşünüyorum. Çok sıkı yapılmışsa rolantide stop edebilir. Soğukken normal çalışıp ısınınca rolantide stop etmesi bana bunu anlatıyor.

Bende öyle düşündüm ilk başta ama yıllarca ustalık yapmışlar sence böyle hata yaparlaemı hemde 2.defa açtı bir tanesi motoru.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------


motorun sentesini bozmuşlar. motorun subab ayarınıda sıkı yaptığı için hararete neden oluyor.

motoru bozarken başka yerlerede elini soktuysa bilemem artık.

en azından yetkili servise götürde düzeltsinler.

Cevap için teşekkürler. Egzantrik zincirini yanlış takmak yoldan geçen birinin yapacağı hata noktaları birleştir oldu bitti diye düşünüyorum.fakat subap doğru olabilir de;2.defa açılan ve sorun yok denilen diğer ustanında onaylaması..ayrıca ne yazıkki rizede ve çevresinde servis yok.. olsa hiç girermiydim böyle bir işe..

melez
17 Ocak 2019, 01:09
karbüratörün gözünü seveyim be. yok gaz sensörü osuruk ayarı cart curt.

Punchlined
17 Ocak 2019, 01:36
Aynen oyle melez :queen:

Karburatorlu hayatlar iyidir

allegromod
17 Ocak 2019, 02:09
zincirle birlikte aşının dişiler d edeğişti mi acep ?

Lazasker
17 Ocak 2019, 02:11
Facebook'taki gruba sordunuz mu?

https://www.facebook.com/groups/143419699166862/?ref=bookmarks

anlmkss
17 Ocak 2019, 09:14
zincirle birlikte aşının dişiler d edeğişti mi acep ?

Öyle birşey söz konusu olmadı ustad.sorun olsa elbet görürlerdi

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------


karbüratörün gözünü seveyim be. yok gaz sensörü osuruk ayarı cart curt.


Evet ne yazıkki fakat parça satışı artıyor.. çakallar

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:13 ----------


Facebook'taki gruba sordunuz mu?

https://www.facebook.com/groups/143419699166862/?ref=bookmarks

Sormadım bir gözatayım teşekkürler

Boldpilot
17 Ocak 2019, 09:38
Tavsiyem yetkili servise bırakmanız. Çıkacak masrafı göze aldığınız zaman tabi.

MrMud
17 Ocak 2019, 09:49
Konuya bi katkısı yok affola ama, karadüzen eski usul karbüratörün gözünü seveyim ben.
Stopmu etti, vur ayak marşına iki defa yallah devam..
Hele bir de konu arazi olunca enjeksiyondan ödüm kopuyor yeminle.

zekvan
17 Ocak 2019, 09:50
Subap ayarını umarım motor soğukken yapmıştır. Bildiğim bir şey var onu söyleyim, vakit kaybetme yetkili servise götür en azından tekrar arıza yaparsa işlem tekrarı deyip para ödemezsin..

Bu şekilde 6 yıldır kawasaki vulcana binlerce tl ödemiş bir arkadaşımız var forumda, çok üzülmüştüm. Senin de başına gelmesin erken önlem al.

Uğur Bilgili
17 Ocak 2019, 11:06
Usta diye tabir ettigimiz kisilerin CRF250L teknik manueline bakip ayarlarin nasil olmasi gerektigi okuduklarini hic sanmam. Hala eskiden kalma bilgilerle is yapiyor olabilirler ama teknoloji cok cabuk ilerliyor ki yetkili servistekiler bile bazen yetisemiyor.

Tavsiyem, Honda servisine goturmen. Daha fazla bozmadan.

anlmkss
17 Ocak 2019, 11:45
Tavsiyem yetkili servise bırakmanız. Çıkacak masrafı göze aldığınız zaman tabi.

Keşke yakınımda servis olsa en yakını giresun da 7 saat mesafe

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:43 ----------


Subap ayarını umarım motor soğukken yapmıştır. Bildiğim bir şey var onu söyleyim, vakit kaybetme yetkili servise götür en azından tekrar arıza yaparsa işlem tekrarı deyip para ödemezsin..

Bu şekilde 6 yıldır kawasaki vulcana binlerce tl ödemiş bir arkadaşımız var forumda, çok üzülmüştüm. Senin de başına gelmesin erken önlem al.

Ben zaten servis taraftarıyım ama malesef yakınımda servis yok rizedeyim trabzonda bile yok içler acısı bir durum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------


Usta diye tabir ettigimiz kisilerin CRF250L teknik manueline bakip ayarlarin nasil olmasi gerektigi okuduklarini hic sanmam. Hala eskiden kalma bilgilerle is yapiyor olabilirler ama teknoloji cok cabuk ilerliyor ki yetkili servistekiler bile bazen yetisemiyor.

Tavsiyem, Honda servisine goturmen. Daha fazla bozmadan.

Piyasada usta var fakat sanatkâr yok..

Kural [ Z ]
17 Ocak 2019, 12:51
Arkadaşların da dediği gibi sorununuz sente ve supap ayarı gibi görünüyor. Tabi ki konuya doğrudan mekanik arıza olarak baktığımızdaki sonuç bu.

*Sentenin kaçıklığı nasıl bir tepki yaratır?
Motor normal marş ile çalışmaz veya çok zor çalışır ve gaz verdiğinizde isteksizdir, sentenin kaçıklığına ve yönüne göre egzozda gaz vermelerde sürekli patlama duyulabilir. Tam gazda dahi motor boğulacak gibi zorla hareket eder, motor ısınmaya başladığında tepkisi olumlu veya olumsız yönde değişebilir, kendiliğinden stop eder ve soğuyana kadar tekrar çalışması mümkün olmayabilir. Veya tam tersine sıcakken daha kolay çalışabilir. Aşırı durumlarda motor hiç çalışmayabilir veya ciddi mekanik hasar oluşabilir.

*Supap ayar bozukluğu;
Ayarın hangi supapta ve ne derece bozuk olduğuna göre tepki değişebilir. Motor çekişten düşebilir, hararet yapabilir, egzozdan patlama sesi duyulabilir, gaz verildiğindetepkisinde anormallikler görülür, ilk çalıştırma veya ısındığındaki çalışmasında sorunlar görülebilir, motor isteksiz çalışabilir, hatta çalıştırmak mümkün olmayabilir.

Malesef ki motosikletiniz için yeterli teknik eleman bulunamayan yerler ve zamanlar olabiliyor. Bu tip durumlarda kullanmak için motosikletinizin servis tamir kataloğunu bulmanızı öneririm. Sizin için araştırdığımda CRF250L için servis kataloğu bulamadım. Ancak bildiğim kadarı ile sizin motosikletinizde kullanılan motorun aynısı olan CBR250R için servis kataloğu mevcut. İsterseniz CBR250R için servis tamir kataloğunu buradan (https://www.carlsalter.com/download.asp?p=1349) veya buradan (https://docs.google.com/uc?id=0B_bSQZLvs537RDBEQVNtdURrRE0&export=download) indirip sente ayarı, zincir değişimindeki adımlar ve supap ayar değerleri gibi net verilere ulaşabilirsiniz.

Sonuçta usta yaparken başında siz gözlemlediniz, neyi yapıp yapmadığını farketmişsinizdir diye tahmin ediyorum. İsterseniz bir göz atın.

ulkerhan
17 Ocak 2019, 12:57
kapak açılacak, egzantirik mili ölçülecek, gerekirse değişecek.

sübaplar ölçüleri kontrol edilecek, gerekirse değişecek, alıştırılacak, motor tekrar senteye getirilecek.

güzel bir sübap ayarı sonrası manometre ile kompresyon kontrol edilecek sorun yoksa, genel bakım sonrası güle güle binilecek.

anlmkss
17 Ocak 2019, 13:35
kapak açılacak, egzantirik mili ölçülecek, gerekirse değişecek.

sübaplar ölçüleri kontrol edilecek, gerekirse değişecek, alıştırılacak, motor tekrar senteye getirilecek.

güzel bir sübap ayarı sonrası manometre ile kompresyon kontrol edilecek sorun yoksa, genel bakım sonrası güle güle binilecek.

Keşke öyle detaylı tamir eden bir motorcu olsa malesef yok..

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------


;4429820']Arkadaşların da dediği gibi sorununuz sente ve supap ayarı gibi görünüyor. Tabi ki konuya doğrudan mekanik arıza olarak baktığımızdaki sonuç bu.

*Sentenin kaçıklığı nasıl bir tepki yaratır?
Motor normal marş ile çalışmaz veya çok zor çalışır ve gaz verdiğinizde isteksizdir, sentenin kaçıklığına ve yönüne göre egzozda gaz vermelerde sürekli patlama duyulabilir. Tam gazda dahi motor boğulacak gibi zorla hareket eder, motor ısınmaya başladığında tepkisi olumlu veya olumsız yönde değişebilir, kendiliğinden stop eder ve soğuyana kadar tekrar çalışması mümkün olmayabilir. Veya tam tersine sıcakken daha kolay çalışabilir. Aşırı durumlarda motor hiç çalışmayabilir veya ciddi mekanik hasar oluşabilir.

*Supap ayar bozukluğu;
Ayarın hangi supapta ve ne derece bozuk olduğuna göre tepki değişebilir. Motor çekişten düşebilir, hararet yapabilir, egzozdan patlama sesi duyulabilir, gaz verildiğindetepkisinde anormallikler görülür, ilk çalıştırma veya ısındığındaki çalışmasında sorunlar görülebilir, motor isteksiz çalışabilir, hatta çalıştırmak mümkün olmayabilir.

Malesef ki motosikletiniz için yeterli teknik eleman bulunamayan yerler ve zamanlar olabiliyor. Bu tip durumlarda kullanmak için motosikletinizin servis tamir kataloğunu bulmanızı öneririm. Sizin için araştırdığımda CRF250L için servis kataloğu bulamadım. Ancak bildiğim kadarı ile sizin motosikletinizde kullanılan motorun aynısı olan CBR250R için servis kataloğu mevcut. İsterseniz CBR250R için servis tamir kataloğunu buradan (https://www.carlsalter.com/download.asp?p=1349) veya buradan (https://docs.google.com/uc?id=0B_bSQZLvs537RDBEQVNtdURrRE0&export=download) indirip sente ayarı, zincir değişimindeki adımlar ve supap ayar değerleri gibi net verilere ulaşabilirsiniz.

Sonuçta usta yaparken başında siz gözlemlediniz, neyi yapıp yapmadığını farketmişsinizdir diye tahmin ediyorum. İsterseniz bir göz atın.

Cevap için teşekkürler.sanırım motoru kendim söküp yapacağım.elimden geliyor motoruclarla olacak iş değil gibi duruyor.tabiki gaz sensörünün yenisi gelip denendikten sonra..

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:13 ----------

Amacım belki aynı sorunla karşı karşıya kalmış birini bulmaktır lütfen uplayalım..

habara
17 Ocak 2019, 14:43
Merhaba, ben CRF 250L servis kitapçığını paylaşayım sizinle. İnternette bulmuştum bir ara. Kendiniz yapacaksanız özellikle, faydası büyük olur.
Eposta adresinizi yazarsanır, size göndereyim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------

Ya da doğrudan şurdan indirebilirsiniz. Kullanıcı kitapçığı diye yazıyor (owner's manuel) ama değil, servis kitapçığı bu. Tüm bakım/tamirat ayrıntılı bir şekilde anlatılıyor.
http://http://www.hondampe.com.au/docs/owning_a_honda/owners_manuals/motorcycles/62KZZ00_CRF250L13_OM.pdf

bu bağlantı çalışmazsa, bunu deneyebilirsiniz

http://www.hondampe.com.au/docs/owning_a_honda/owners_manuals/motorcycles/62KZZ00_CRF250L13_OM.pdf

bursagsli
17 Ocak 2019, 15:57
Eğer subap ayarı gevşekse motor ısınınca ses yapar. Subap ayarı sıkıysa soğuk motor zor çalışır. Bir subap ayarı yaptırın. Bir de zinciri kontrol edin

E.Yzr
17 Ocak 2019, 16:34
Egzantirik gergi zincirini değiştirmelisin.

anlmkss
17 Ocak 2019, 16:56
Merhaba, ben CRF 250L servis kitapçığını paylaşayım sizinle. İnternette bulmuştum bir ara. Kendiniz yapacaksanız özellikle, faydası büyük olur.
Eposta adresinizi yazarsanır, size göndereyim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------

Ya da doğrudan şurdan indirebilirsiniz. Kullanıcı kitapçığı diye yazıyor (owner's manuel) ama değil, servis kitapçığı bu. Tüm bakım/tamirat ayrıntılı bir şekilde anlatılıyor.
http://http://www.hondampe.com.au/docs/owning_a_honda/owners_manuals/motorcycles/62KZZ00_CRF250L13_OM.pdf

bu bağlantı çalışmazsa, bunu deneyebilirsiniz

http://www.hondampe.com.au/docs/owning_a_honda/owners_manuals/motorcycles/62KZZ00_CRF250L13_OM.pdf

Çok teşekkür ederim ingiliZceyse detaylı şekilde incelemem gerekiyor bilgisayayrdan

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------


Eğer subap ayarı gevşekse motor ısınınca ses yapar. Subap ayarı sıkıysa soğuk motor zor çalışır. Bir subap ayarı yaptırın. Bir de zinciri kontrol edin

Şimli sistem yani subapların üstü kapalı olduğu için ayarı bozulsa dahi ses yapmıyor şuan da ses de yok karmaşık bir durum

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:55 ----------


Egzantirik gergi zincirini değiştirmelisin.

2 adet farklı orjinal zincir denendi

allegromod
17 Ocak 2019, 17:01
iyi ama zincir tek başına eskimez dişli ile birlikte değişmesi gerek tahrik zinciri gibi . uyumlu çalışmadığı gibi ses te yapar

anlmkss
17 Ocak 2019, 17:37
iyi ama zincir tek başına eskimez dişli ile birlikte değişmesi gerek tahrik zinciri gibi . uyumlu çalışmadığı gibi ses te yapar

O kadar detaylı ben bilemiyorum sonuçta ustaya verdim nerde sorun varsa tamir edip vermeli diye düşünüyorum bu nasıl iş anlamadım

E.Yzr
17 Ocak 2019, 18:02
Zincir değil hocam,egzantirik gergi zinciri. Motor bloğunun olduğu yerde ufak bir parça. Contasıyla birlikte değiştirin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------

https://sites.google.com/site/rabalrider/motosikletlerim/honda-crf250l/sorunlar-ve-coezuem-oenerileri/eksantrik

anlmkss
17 Ocak 2019, 20:47
Uplayalım lütfen

emremm
17 Ocak 2019, 20:50
Zincir değil hocam,egzantirik gergi zinciri. Motor bloğunun olduğu yerde ufak bir parça. Contasıyla birlikte değiştirin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------

https://sites.google.com/site/rabalrider/motosikletlerim/honda-crf250l/sorunlar-ve-coezuem-oenerileri/eksantrik

Zincir gergisi..

fireblade e
17 Ocak 2019, 21:34
Bir arkadaşımın 4 silindirli motoru sübap yakalamıştı.Bu olaydan kısa bir süre önce sadece ekzantirik zincirini değiştirmişti,nedenlerini araştırdiğımızda ise ekzantirik zincirinin set halinde değişmesinin dogru oldugunu gördük yani ekzantirik zinciri,ekzantirik gergisi ve paletleri set olarak değişmesi gerekiyormuş.Çoğu japon dört büyük marka 30bin km de değişecek diyor.Ses yapsada yapmasada.

anlmkss
17 Ocak 2019, 23:15
Bir arkadaşımın 4 silindirli motoru sübap yakalamıştı.Bu olaydan kısa bir süre önce sadece ekzantirik zincirini değiştirmişti,nedenlerini araştırdiğımızda ise ekzantirik zincirinin set halinde değişmesinin dogru oldugunu gördük yani ekzantirik zinciri,ekzantirik gergisi ve paletleri set olarak değişmesi gerekiyormuş.Çoğu japon dört büyük marka 30bin km de değişecek diyor.Ses yapsada yapmasada.


Aynı yazdığım problemleri yaşadınız mı acaba ? Stop etme çalışmama gibi tam anlamyla aynı sorunu yaşayan birini bulmak umudum..

allegromod
17 Ocak 2019, 23:52
ustalara kaldıysa zor iş sağlam motorumu götürüp daha kötü halde aldığım çok oldu onlar yuzunden kendim yapıyorum bakımımı

Kazım TOKMAK
18 Ocak 2019, 12:34
Hocam sorunun sebebi belli, sensörlerin vs vs sağlam görünüyor. Bence (nacizhane fikrim) olay egzantrik ve subap arkadaşlığından kaynaklanıyor. Aralarındaki anlaşmazlığın çözümünü bulmak lazım. Birinden biri bu arkadaşlığa taş koyuyor. Egzantrik takımı (zincir, dişli, gergi) Bunlardan biri sorunluysa zaten ne kadar subap ayarı yaparsan yap sonuç değişmeyecek. Ayrıca milimetrenin %6 sı hassasiyette ayar yapılan bir sisteme ustanın bakıpta ya ben buna zincir taktım ayarını da yaptım ama ısınınca rölanti düşüyor gibi göz kararı bi sonuca varması zaten saçma. İki ustaya 700 lira vermişsin. İlk başta servise gitsen belki 200 lirayla çıkacaksın işin içinden. Teşhis belli olduğuna göre tedavi de belli. Elin yatkınsa ve motoru söküp dağıtabileceğin garaj gibi ışıklı ve sıcak bir ortam varsa, Motorun işini bir gün içinde bitiremediğinde motorun bir kaç gün sözü geçen garajda yatması sorun olmayacaksa sıva kolları giriş. Yok ben daha önce yapmadım veya nasıl yapılacağını bilmiyorum diyorsan, hiç riske atma götür Honda servisine çıkacak faturaya razı ol için de rahat etsin.

anlmkss
18 Ocak 2019, 13:04
Hocam sorunun sebebi belli, sensörlerin vs vs sağlam görünüyor. Bence (nacizhane fikrim) olay egzantrik ve subap arkadaşlığından kaynaklanıyor. Aralarındaki anlaşmazlığın çözümünü bulmak lazım. Birinden biri bu arkadaşlığa taş koyuyor. Egzantrik takımı (zincir, dişli, gergi) Bunlardan biri sorunluysa zaten ne kadar subap ayarı yaparsan yap sonuç değişmeyecek. Ayrıca milimetrenin %6 sı hassasiyette ayar yapılan bir sisteme ustanın bakıpta ya ben buna zincir taktım ayarını da yaptım ama ısınınca rölanti düşüyor gibi göz kararı bi sonuca varması zaten saçma. İki ustaya 700 lira vermişsin. İlk başta servise gitsen belki 200 lirayla çıkacaksın işin içinden. Teşhis belli olduğuna göre tedavi de belli. Elin yatkınsa ve motoru söküp dağıtabileceğin garaj gibi ışıklı ve sıcak bir ortam varsa, Motorun işini bir gün içinde bitiremediğinde motorun bir kaç gün sözü geçen garajda yatması sorun olmayacaksa sıva kolları giriş. Yok ben daha önce yapmadım veya nasıl yapılacağını bilmiyorum diyorsan, hiç riske atma götür Honda servisine çıkacak faturaya razı ol için de rahat etsin.

Gerçekten benim düşüncelerim de bu yönde.elim yatkındır niyetim benimde söküp kendim girişmek söküp bekletebileceğim ortam var servis kitapçığıda mevcut zincir subap ayarlarını dikkatlice bulup yapmak var niyetimde fakat başlamadan önce şu sensörün gelmesini beklemek istiyorum.olur ya sanmıyorum ama haklı çıkarlar bakarsın.zira olmaz ise kolları sıvayacağım inşallah bir sorun olmaz bu güzel detaylı cevabın için de ayrıca teşekkür ediyorum.servis olsa en başta giderdim ayrıca ne yazıkki en yakın servis araçla 7 saat mesafede..

circassian89
05 Ağustos 2019, 18:39
Up! Hocam sonuç ne oldu acaba birebir aynı sorunu yaşıyorum şuan

Ros1n2
05 Ağustos 2019, 19:11
En başta honda servisine gitseydiniz belki şimdi ne vaktinizi nede paranızı boşuna harcamış olmayacaktınız

circassian89
05 Ağustos 2019, 19:54
En başta honda servisine gitseydiniz belki şimdi ne vaktinizi nede paranızı boşuna harcamış olmayacaktınız

Bi önceki mesajda yazmış yaşadığı yerde servis yokmuş. Her çıkan sorunda ilk adres 7 saat uzaklıktaki servise gitmek biraz zor. Kaldı ki servislerde de sorun yaşanıyor.

Nikkfurie
05 Ağustos 2019, 23:59
motoru senteye getirmeden egzantrik zincirini söküp pistonu hareket ettirdiyseler supaplarda hafif eğrilik oluşabilir , buda kompresyon basıncının düşmesine sebep olur , soğukken zengin karışım nedeniyle motor stop etmeyebilir ama ısınıp karışım oranı normale dönünce stop etmeler başlayabilir , aslında ilk aklıma gelen zincirin sahte üretim olması ve kısa sürede uzamış olabileceği idi , dişlilerdeki noktalarında denk getirilememesi bunu akla getiriyor , piyasada DID gibi markaların da sahtesi bolca mevcut , zinciri iki defa farklı markalarla yeniledik yazınca geriye supaplarda sorun olabileceği kalıyor..

ramazan_06
06 Ağustos 2019, 00:42
@nikkfurie Aha bunu yazmaya gelmistim bende

ayhanakbuga
05 Ağustos 2020, 18:46
Tamiri yapıldı mı ya da problem nasıl çözüldü... merak ettim.

fz6_fazer
05 Ağustos 2020, 22:48
07 Nisan 2019 17:18 son girişi yapmış
Sorun çözüldümüü merak ettim


Tamiri yapıldı mı ya da problem nasıl çözüldü... merak ettim.