PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gidon sallanması



hguzeldal
16 Ocak 2019, 00:24
70 km’nin altında elleri salınca gidon sağa sola sallanmaya başlıyor. 70 km üzeri hızlarda sıkıntı yok. Motor ip gibi gidiyor. Ama sürat düşünce sağ sol yapmaya başlıyor. Motorumda çanta var. Başkada ekstra bir şey yok.

zeynelhazan
16 Ocak 2019, 00:57
Aynı sorun bende de var. Bende 40-50den sonra başlıyor, direksiyon gevşektir diye sıktım düzelmedi.

Nikkfurie
16 Ocak 2019, 01:06
lastiğiniz tel kırmış değişmesi gerekiyor..

ZXCornering
16 Ocak 2019, 01:12
Lastiğinizin balansı bozulmuş olabilir veya daha önce kafadan kaza yaptıysanız ön süspansinyonda yamukluk olabilir.

logaritma
16 Ocak 2019, 01:15
gidon direkleri amortisör direklerine iyi bak yamukluk olabilir.. dışardan bakdınmı çıplak gözle anlamaya bilirsin söküp bakmanız lazım.. bel vermiş olabilir..

mustafa_325
16 Ocak 2019, 01:28
Bu sorun genelde ağırlık dengesindeki bozukluktan dolayı oluyor. Herhangi bir sebepten dolayı ön teker yere tam basmıyordur ağırlık arkaya binmiştir.

Arkadaki çantalar çok ağır olabilir.

Arka amortisörün ön yükleme ayarı çok düşük olabilir.

Ön cam şekline göre iki şekilde dengeyi bozabilir. Ya kanat gibi davranıp yukarı yönde kuvvet oluşturur yada spoiler gibi davranıp aşağı bastırabilir.


Yazdığınıza göre düşük hızda denge bozuk yüksek hızda düzeliyor. Arkaya koyduğunuz çantadan dolayı ağırlık fazla arkada ise hızlandığınız zaman ön camın aşağı bastırmasıyla denge düzeliyor olabilir. Arka amortisörün ön yüklemesini biraz arttırıp dene bence.

hguzeldal
16 Ocak 2019, 01:34
Ön yükleme ayarını nasıl yükseltebilirim

mustafa_325
16 Ocak 2019, 01:47
Ön yükleme ayarını nasıl yükseltebilirim

Amortisörün üzerinde çıkıntı şeklinde dişler vardır. Özel bir anahtarla çevirerek bir dişten diğerine geçirirsin. Böylece amortisörün boyunu uzatarak yayı sıkıştırırsın.

Böyle yazarak pek olmadı. İnternette illa ki videoları vardır. "Motosiklet amortisör ön yükleme ayarı nasıl yapılır" yaz Google'a bulursun.

hguzeldal
16 Ocak 2019, 01:57
Bende 5 tane diş var. 3. Konumda duruyor yani ortada

oldcockroach
16 Ocak 2019, 07:54
lastik radial değilse olasılığı yüksek

angaralı06
16 Ocak 2019, 08:48
Halen sıklıkla kullandığım 100cc.cub motosiklette yakın zamanda bu sorun oluştu.Gidon rulmanlarını değiştim olmadı,ön teker rulmanlarını değiştirdim olmadı.Ön dış lastik,gidon topuzlarını değiştirdim,arka teker yükleme ayarını en üst ayarın bi altına aldım gene olmadı.Arkadaki 26 lt.lik taşıma çantasını söküp denedim yine yok.Ön amortisörleri komple yeniledim ...Bi tek ön jant kaldı ellemediğim.Onuda belirli bir merkezden ölçü alıp gözle kontrol ediyorum oda pek öyle atlamalı sallanmalı avare dönmüyor.Karşılıklı birbirimizi seyredip duruyoruz,birimiz bir diğerinin inadını kıracak ama ne zaman....Delikanlı baya bi inat çıktı.

Kural [ Z ]
16 Ocak 2019, 09:53
Halen sıklıkla kullandığım 100cc.cub motosiklette yakın zamanda bu sorun oluştu.Gidon rulmanlarını değiştim olmadı,ön teker rulmanlarını değiştirdim olmadı.Ön dış lastik,gidon topuzlarını değiştirdim,arka teker yükleme ayarını en üst ayarın bi altına aldım gene olmadı.Arkadaki 26 lt.lik taşıma çantasını söküp denedim yine yok.Ön amortisörleri komple yeniledim ...Bi tek ön jant kaldı ellemediğim.Onuda belirli bir merkezden ölçü alıp gözle kontrol ediyorum oda pek öyle atlamalı sallanmalı avare dönmüyor.Karşılıklı birbirimizi seyredip duruyoruz,birimiz bir diğerinin inadını kıracak ama ne zaman....Delikanlı baya bi inat çıktı.

Ön lastiğinizi değiştirin, düzelecektir. Lastiğiniz yeni dahi olsa bazı marka/modellerde üretimden kaynaklı sorun nedeniyle özellikle 65-75 km/h hızlarda gidonda ciddi sağ-sol yalpa yapabiliyor. Honda' nın uygun fiyatlı motosikletlerinde sıkça kullanılan DURO lastikler ile, ANLAS' ın WinterGripII' lerinin belli bir üretim serisinde olan sorunlardan biriydi. O seriye denk gelmiş olabilirsiniz. Veya başka bir markanın yine aynı sorunu yaşatanına.

Bu tip sorunlarda amortisör ve diğerlerine girmeden önce arka çantayı söküp deneyin, olmazsa furş bilyeleri ön yükünü biraz yükseltin, olmazsa ön lastik balans ve jant eğriliği kontrolü, olmazsa ön lastik değişim. Sonra amortisör çatal v.s...

Özellikle belirtiyorum ki balansta mükemmel ağırlık dağılımı ve gözle kontrolde stabil görünse de malzemenin üretim esnasında eşit dağılmaması, soğumaması veya iç örgüdeki anormallikler/kopmalar olabilmektedir.

0(sıfır) olarak aldığım HONDA' ların birinde yetkili servis ile uzun tartışma ve ikna çabalarım sonunda formen durumu kabul edip ön lastiği değiştirmiş ve sonuca kendisi dahil iki çalışan da şaşırmış(birisi hala lastikten olduğunu kabul etmiyordu), merkezle yapılan görüşme sonrası lastik garanti kapsamında değiştirilmiş ve bu sorunu hayatında ilk kez görüdğünü itiraf etmiştir. Ben 3. kez görmüştüm :bounce:

Lastik yeni dahi olsa sizi kandırmasın, demek istediğim budur :wiinkk:

kurubuz
16 Ocak 2019, 10:02
Bende motoru aldığım günden beridir ( 6 yıl) var. Lastik değiştirdim, çantayı söktüm, rulmanları değiştirdim, amortisör preload ayarları ile oynadım. Yok. Ne yaptıysam olmadı. Bazı motorlar yapıyor bazısı da yapmıyor. Artık kabullendim elleri bırakmıyorum. Böyle daha mutluyuz... :mrgreen:

Kural [ Z ]
16 Ocak 2019, 10:25
Bende motoru aldığım günden beridir ( 6 yıl) var. Lastik değiştirdim, çantayı söktüm, rulmanları değiştirdim, amortisör preload ayarları ile oynadım. Yok. Ne yaptıysam olmadı. Bazı motorlar yapıyor bazısı da yapmıyor. Artık kabullendim elleri bırakmıyorum. Böyle daha mutluyuz... :mrgreen:

Ön teker milini değiştirmeyi denediniz mi?

yalcinroden
16 Ocak 2019, 11:02
Ön takımla ilgili bir şey olabilir, çok yorum yapamayacağım. Arkadaki ağırlıkları sökmeyi denediniz mi? Ön taraf boş kaldığından yapıyor olabilir.

angaralı06
16 Ocak 2019, 11:45
Sayın kural Z.Kendi adıma bendeki arızanın yakın zamanda başladığını belirtmiştim.Daha öncesinde böyle bir durum yoktu.İki konum arası geçen zamanda öyle kayda değer bi şey olmadı.Ne bilim kaldırıma çıkarmak isteyip sert bi çarpma,kasise sert bi düşme..v.s. benim ilk aklıma gelen ön tekerde oluşabilecek herhangi bir kat atması falandı.Lastiği değiştirdiğim halde hiç bir değişiklik olmadı.Kaldıki tüm diğer alternatifleri denediğimi belirttim.Gözümden kaçan incecik bi ayrıntı var ama...Konuya gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ediyorum.

Kural [ Z ]
16 Ocak 2019, 12:53
Sayın kural Z.Kendi adıma bendeki arızanın yakın zamanda başladığını belirtmiştim.Daha öncesinde böyle bir durum yoktu.İki konum arası geçen zamanda öyle kayda değer bi şey olmadı.Ne bilim kaldırıma çıkarmak isteyip sert bi çarpma,kasise sert bi düşme..v.s. benim ilk aklıma gelen ön tekerde oluşabilecek herhangi bir kat atması falandı.Lastiği değiştirdiğim halde hiç bir değişiklik olmadı.Kaldıki tüm diğer alternatifleri denediğimi belirttim.Gözümden kaçan incecik bi ayrıntı var ama...Konuya gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ediyorum.

Lastiği değiştirdiğiniz halde olmadıysa... diğer hemen herşeyi de yapmışsınız zaten. Cidden bir süre oturup düşündüm nereden olabilir diye ama malesef aklıma başka birşey gelmiyor:silent: Kafamdaki soru işaretleri dolanıp dolanıp yine lastiğe dönüyor. Belki lastik basıncı diyorum, belki iç lastikli tipse içinde kullanılan bant katlandı, lastik profilini bozuyor ondan diyorum, yeni takılan lastik de deformedir diyorum... ama emin olamıyorum malesef.

Peki orta sehpaya alıp arkaya yükü vererek önü kaldırıp gidonu hafifçe sağa sola çevirirken bir takılma veya orantısız kuvvet hissi var mı?

Telli jant ise akort ayarından da kaynaklanabilir.

Beynim durdu :queen::mrgreen:

angaralı06
16 Ocak 2019, 13:23
Ön dış lastiği değiştirdiğimi yazmıştım.Klasik çinli döküm jant.Motor kuba sj 100 cub modeli.Dış lastik değişiminde iç lastiğin kontrolünü yapmadan takamazdım.Nitekim iç lastikte katlanma yok ve yama dahi yapılmamış.Motoru orta sehpaya alıp defalarca döndürerek kotrol ettim,fren diski sürtüp zorluyormu,değiştirdiğim jant göbek rulmanları(skf rulman)kasmamı yapıyor diye.Jilet gibi tertemiz dönüyor,takılma sürtme yok.Yukarıda belirttim,delikanlı biraz inat ama bi yerde pes edicek kesin.Çocuklarıma çok sık söylediğim bir söz var.Kolay kazanılan kolay kaybedilir,kolay unutulur,bilgi de olsa...

EUOGLU
16 Ocak 2019, 14:25
acaba ön lastiğin dönme yönünü ters takmış olabilirmisiniz? rotation yönü lastiğin döndüğü yönle aynı olmalı.

BatuhanK
16 Ocak 2019, 14:34
Arka çanta kaynaklı olabilir. Söküp bir daha deneyin

angaralı06
16 Ocak 2019, 15:06
Lastiğin yönü doğru.En son kafama takılan malum kış mevsimi,rüzgar oldukça fazla.Sorun arkadaki taşıma çantası savrulma,dalgalanma yapıyor sanırım.Oysa çantayı sökerekte denemiştim.

logaritma
16 Ocak 2019, 16:21
tank slapper , yani bizim deyimimizle depo tokatlama yada gidon sallanma hepsi aynı şeydir.. genelde yaygın olarak ön düzen sorunlarından olur..

VVe altını kalın kalın çiziyorum tek teker yapılan motoru tek tekere veren insanların motorunda çok sık olur çünkü motoru her kafasını indirip yere sertçene çaldığınızda ön düzene çok yüksek bir şiddet basınç uygulanıyor bu bütün hassas olan ön düzeneğin dengesini yapısını bozuyor.. zamanla rulman, amortisör direkler jant disk sorun oluşuyor..

angaralı06
16 Ocak 2019, 18:20
Sayın logaritma,işaret ettiğiniz nokta benim için çok çok uzak.Ön kaldırmak veya bunu denemek benim yapabileceğim daha doğrusu denemek isteyebileceğim bi şey değil.Tek teker yapanlara sözüm yok ancak yapmadım,yapamadım.Yine söylüyorum tek tekerci kardeşlerimize sözüm yok,oda onların zevki.Temennim kendilerine veya başka şahıslara zarar vermemeleri.Az önce turlayıp geldim değişen bir şey yok.Anladığım ellerini üzerimden çekme diyor.İlk fırsatta yeniden gidon boşluk ayarı ve amortisör yağ oranlarının kontrolünü yapmam gerekecek.