PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Balansörlü motor



hguzeldal
13 Ocak 2019, 20:00
Balansörlü motorun titremesi normal bir durummu dur? Motorum Falcon Mexico 150 Titreşim sadece elciklerde hissediliyor başka yerlerde sıkıntı yok

oldcockroach
13 Ocak 2019, 20:15
normal canını sıkma

zeynelhazan
13 Ocak 2019, 21:10
Normal sanırım tek silindirde balansörlü olsa bile hissediliyor.

mavzer-i
13 Ocak 2019, 21:19
balansör falan bilmem de benim motor seninkinden daha çok titriyordur
her türlü titreme yarışmasına varım.

levend84
13 Ocak 2019, 22:16
Balansör belli bir devire kadar vibrasyonu absorbe ediyor.

İlginç bir olay,eski motorum crypton 55-70km/h araliginda titrerken,80-90km/h araliginda yağ gibi süzülüyordu..yuksek ihtimal ybr de öyledir..

Benzer durum xmax icinde geçerli,100-110 dan sonra vibrasyon azaliyordu..

Alt devirleri torklu olan bir makina çift silindirde olsa titriyor,DL 650 kullandim,ön aks biraz daha hafif olsa cidden rahatsiz edebilir.

Ayrica,artçi 90-100kg arasi olsa daha fazla hissedilecektir..

ÇELİKKAYA
13 Ocak 2019, 22:43
balansör falan bilmem de benim motor seninkinden daha çok titriyordur
her türlü titreme yarışmasına varım.
L twinde normaldir,Ducati bu abisi boru mu?
Favori makinam bu arada

Kural [ Z ]
13 Ocak 2019, 22:44
Titreşimden şikayetçiyseniz;

* Rölanti devrini kontrol edip 1500 d/dk gibi bir devire ayarlayın, 1100 d/dk civarına düşüyor ise titreşim artabilir.

* Gidon ağırlıklarının orjinalini kullanın. Görüntü kurtarsın diye alüminyum parlak versiyonları ile değiştirdiyseniz titreşim artabilir.

* Titreşimden hala sıkıntı yaşıyorsanız gidon ağırlıklarını sökün, gidon içerisine petshoptan da temin edebileceğiniz (kuş kumu) veya bildiğiniz kuru mum koyun (gidonu 3/2 sinden fazla kumla doldurmayın) ve gidon ağırlıklarını geri takın.

Yukarıdaki basit işlemler titreşimi en aza indirmeye yardımcı olacaktır.

hasmet
13 Ocak 2019, 23:54
Titreme tek tip değil. Birincil, ikincil, üçüncül titreme modları diye gidiyor. Ateşleme düzeni de ayrı bir titreşim (veya denge) kaynağı.

Malum, 3 boyutlu dünyada yaşıyoruz. Silindir konfigurasyonu ve ateşleme düzeni bazı motosikletleri balansörsüz birincil denge sahibi yapıyor. 90 derece açılı 2 silindir V motor ve 4 silindir böyledir mesela (Yamaha crossplane hariç, o da balansör kullanıyor.)

Gidon titremesini engellemek için bazı motosikletlerde gidon bağlantı noktası tamamen kauçuktur. Benimki öyle mesela, ve gidon titremesi söz konusu değil hiç bir devirde. Büyük Harley'larin motoru da şase'ye kauçuk malzemeyle bağlı.

Mertcan39
14 Ocak 2019, 00:11
Titreme tek tip değil. Birincil, ikincil, üçüncül titreme modları diye gidiyor. Ateşleme düzeni de ayrı bir titreşim (veya denge) kaynağı.

Malum, 3 boyutlu dünyada yaşıyoruz. Silindir konfigurasyonu ve ateşleme düzeni bazı motosikletleri balansörsüz birincil denge sahibi yapıyor. 90 derece açılı 2 silindir V motor ve 4 silindir böyledir mesela (Yamaha crossplane hariç, o da balansör kullanıyor.)

Gidon titremesini engellemek için bazı motosikletlerde gidon bağlantı noktası tamamen kauçuktur. Benimki öyle mesela, ve gidon titremesi söz konusu değil hiç bir devirde. Büyük Harley'larin motoru da şase'ye kauçuk malzemeyle bağlı.

eski mobyletlerde motor şasiye 2 takoz ile bağlıydı hatta bazı balansözsüz motor kullananlar takoz bile koydurduğunu görmüştüm

RideForLife.
14 Ocak 2019, 08:19
;4428596']Titreşimden şikayetçiyseniz;

* Rölanti devrini kontrol edip 1500 d/dk gibi bir devire ayarlayın, 1100 d/dk civarına düşüyor ise titreşim artabilir.

* Gidon ağırlıklarının orjinalini kullanın. Görüntü kurtarsın diye alüminyum parlak versiyonları ile değiştirdiyseniz titreşim artabilir.

* Titreşimden hala sıkıntı yaşıyorsanız gidon ağırlıklarını sökün, gidon içerisine petshoptan da temin edebileceğiniz (kuş kumu) veya bildiğiniz kuru mum koyun (gidonu 3/2 sinden fazla kumla doldurmayın) ve gidon ağırlıklarını geri takın.

Yukarıdaki basit işlemler titreşimi en aza indirmeye yardımcı olacaktır.

Bendede var titreşim bi ara geri dönmek için buraya mesajımı bırakayim.