PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Debriyajım Kaçırıyor



zeynelhazan
13 Ocak 2019, 12:50
Herkese merhaba,
Motorumu en son ağustosta kullanmıştım ve hiçbir sıkıntısı yoktu debriyaj kaçırmıyordu. Şimdi motoru İstanbul'a getirdim ve sürmeden önce sıfır hava filtresi, NGK buji aldım. Çıkardıktan sonra bi müddet akünün şarj olmasını bekledim, motorun ısınıp rölantisinin yükselmesini bekledim ve bindiğimde kalkış normaldi. Ama güç isteyip gazı açtığım anda debriyaj kaçırıyordu. Ben bir anlam veremedim bu balatanın kaçırmasına. Çünkü kimse ayarlarıyla oynamadı. Üstünde brandayla bekledi haftada bir kere falan çalıştırıldı ama sürülmedi. Baskı balatada mı sıkıntı olabilir yoksa debriyaj ayarıyla bu işi halleder miyiz?
Motor cub bu arada yarı otomatik.

EMRE_R19
13 Ocak 2019, 13:22
Ustam bendede cub var sentetik yağ koyunca debriyaj fena halde kaçırıyor ama castrol actevo mineral yağ koyunca kaçırma yok eskiden motorum yağ şeçmezdi ama şimdi mineralden başkası yaramıyor.debriyaj inceldigi içinde olabilir motul 3000 yada castrol actevo koy düzelecektir

zeynelhazan
13 Ocak 2019, 13:28
Ustam bendede cub var sentetik yağ koyunca debriyaj fena halde kaçırıyor ama castrol actevo mineral yağ koyunca kaçırma yok eskiden motorum yağ şeçmezdi ama şimdi mineralden başkası yaramıyor.debriyaj inceldigi içinde olabilir motul 3000 yada castrol actevo koy düzelecektir

Abi derdim tam olarak o değil düzelmez ise değiştireceğim bu gidişle. Ama 5 ay bekledikten sonra neden böyle bir sorun oluştu onu anlamadım. Yağın daha 200km gitmişliği bile yok Castrol Power1 Racing 10W-40 koymuştum.

EMRE_R19
13 Ocak 2019, 13:33
Abi derdim tam olarak o değil düzelmez ise değiştireceğim bu gidişle. Ama 5 ay bekledikten sonra neden böyle bir sorun oluştu onu anlamadım. Yağın daha 200km gitmişliği bile yok Castrol Power1 Racing 10W-40 koymuştum.
Tamam işte ustam power1 sentetik yağ debriyaj biraz incelince kaçırmaya başlamıştır mineral yağ ile yenilersen sorun düzelecek 6000 km dir mineral yağ kullanıyorum kaçırma yok orjinal debriyajıda söktürmek istemiyorum ustaya giden motor bir daha ustadan gelmez oluyor

levend84
13 Ocak 2019, 13:35
MA2 İcerikli yari sentetik yağ alacaksin.uretici hangi viskoziteyi oneriyorsa

Motul
Shell ax
Elf

10w40
15w50
20w40
20w50

Vb.

zeynelhazan
13 Ocak 2019, 13:35
Tamam işte ustam power1 sentetik yağ debriyaj biraz incelince kaçırmaya başlamıştır mineral yağ ile yenilersen sorun düzelecek 6000 km dir mineral yağ kullanıyorum kaçırma yok orjinal debriyajıda söktürmek istemiyorum ustaya giden motor bir daha ustadan gelmez oluyor

Daha önceden araştırmıştım o yağı herkes motor sesi ve titreşimin azaldığını söylüyor ama kalite olarak dandik diyorlar. Sen birşey farkettin mi performansta?

EMRE_R19
13 Ocak 2019, 13:37
n11.com'dan MOTUL 3000 10W40 4T*1 LT MOTOR YAĞI seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
https://urun.n11.com/motor-yagi/motul-3000-10w40-4t1-lt-motor-yagi-P308891585

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------


Daha önceden araştırmıştım o yağı herkes motor sesi ve titreşimin azaldığını söylüyor ama kalite olarak dandik diyorlar. Sen birşey farkettin mi performansta?

Gayet güzel ama actevo 20w40 dır yazın actevo kışın motul 3000 10w40 koyun titreşim azalacak debriya kaçırması sıfıra inecek bana dua edersin

zeynelhazan
13 Ocak 2019, 13:48
MA2 İcerikli yari sentetik yağ alacaksin.uretici hangi viskoziteyi oneriyorsa

Motul
Shell ax
Elf

10w40
15w50
20w40
20w50

Vb.

Abi kullandığım yağ da yarı sentetik ve 10W-40. Çok güzel bir yağdı ilk aldığımda vitesler yumuşaktı, titreşim azdı. Ama bekleyince ne oldu onu anlamadım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------


n11.com'dan MOTUL 3000 10W40 4T*1 LT MOTOR YAĞI seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
https://urun.n11.com/motor-yagi/motul-3000-10w40-4t1-lt-motor-yagi-P308891585

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------



Gayet güzel ama actevo 20w40 dır yazın actevo kışın motul 3000 10w40 koyun titreşim azalacak debriya kaçırması sıfıra inecek bana dua edersin

Tamam abi bakalım deniyelim 30 lira bişey kaybettirmez

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------

Peki abiler, debriyaj ayarını hangisinden yapıyoruz? Sıkarsak ne oluyor gevşetirsek ne oluyor?

https://hizliresim.com/26jXYj

angaralı06
13 Ocak 2019, 18:32
2013 model sj 100 16-D modelide bende var.Hemen hemen aynı ürün.Kaliteli yağ kullanayım diye motul marka full sentetik yağ alıyordum.Debriyaj kaçırmaya başladı,servisine götürdüm balata değişimi yapıldı.1000 km.1300 km.sonrası yine debriyaj kaçırmaya başladı,yeniden balata değişimi.Değişmeyen hala full sentetik yağ koyduruyorum olmam.1000 km.civarları yeniden aynı şey,yok abi ben bunun ayarını yapim bak bakalım vitesler yumuşak mı?Fabrikasyon baskı aralığıda ayarlayım derken kayboldu.Sonrası inanıp inanmamak okuyanlara kalsın.4 kere komple tasıyla değiştirildi düzen tutmadı,yeniden farklı ustalarda yeni balata değişimleri.Toplamda 10/11 kez.Bi gün forumları okurken gözüme çarptı,kesinlikle mineral yağ kullanılması yönünde.Çok uzattım ancak mineral yağ kullanımı ve ince bi debriyaj baskı ayarı ile şu an 3800 km.civarı oldu kaçırma yok.Kesinlikle sentetik veya full sentetik kaliteli yağ kullanmayın.

Kural [ Z ]
13 Ocak 2019, 20:32
Bahsettiğiniz durum motosiklete göre değişir, marka/model/model yılına göre değişir... Genellikle CUP motosikletlerde önerilen yağlar yarı sentetik ve madeni yağlardır. Tam sentetik motor yağı kötü değil! Sadece motosikletinize uygun bir yağ değil.

Motor yağınızı boşaltın, Motul3000 veya Motul5000 (5100 değil) kullanın. Bunların her ikisi de kaliteli ve motosiklet için üretilmiş, aynı zamanda fiyatı oldukça uygun motor yağlarıdır. Genellikle mağazalarda ve tamircilerde 10W-40 satılıyor, ancak bulabilirseniz 10W-30 veya 15W-50 kullanmanızda yarar var.

Motor yağınızı değiştirdikten sonra (genellikle) motorun sağ kapağındaki debriyaj ayar somununu gevşetip çok hafif bir direnç hissedene kadar ortadaki vidayı Gevşetmeniz gerekiyor. Bu şekilde debriyaj sıkılaşacaktır. Hafif direnç hissettiğinizde kilit somununu tekrar sıkın ve motosiklete binip motosiklet boşta ve birinci viteste iken debriyaj tepkilerini gözlemleyin, gerekirse ayarı tekrarlayın. Sorununuz çözülecektir.

Çözülmedi ise hatırlatmak isterim ki CUP motosikletlerde iki farklı kavrama sistemi mevcut. Bunlardan birisi santrifuj mantığı ile çalışan kampana fren balatalarına benzeyen ve debriyajın görevini üstlenen balatalar, ikincisi ise hemen her manuel motosiklette bulunan disk-pleyt tip debriyaj balataları. Ayarda sorun devam ederse bunların sökülüp gerekenlerin değiştirilmesi gerekiyordur.

Önemli not: Eğer debriyaj balatalarınızı değiştirmek zorunda kalacağınızı fark ederseniz, yeni balataları takmadan önce bir kap içerisinde en az 12 saat temiz ve yeni motor yağı içerisinde bekletilmeleri gerekmektedir. Aksi halde balatalarda kaçırma, yanma ve ömründe ciddi azalma yaşarsınız. Buna dikkat edelim. Bütün motosikletlerin debriyajları ile otomatik şanzımanlı (güneş dişli sistemi kullanan ve tork konvertörlü araçlarda) araçların şanzımanlarındaki frenler ve kavramaların değişimi için bu geçerlidir (A/T araçlarda ATF içerisinde bekletilmelidir)!!!

zeynelhazan
13 Ocak 2019, 21:08
;4428546']Bahsettiğiniz durum motosiklete göre değişir, marka/model/model yılına göre değişir... Genellikle CUP motosikletlerde önerilen yağlar yarı sentetik ve madeni yağlardır. Tam sentetik motor yağı kötü değil! Sadece motosikletinize uygun bir yağ değil.

Motor yağınızı boşaltın, Motul3000 veya Motul5000 (5100 değil) kullanın. Bunların her ikisi de kaliteli ve motosiklet için üretilmiş, aynı zamanda fiyatı oldukça uygun motor yağlarıdır. Genellikle mağazalarda ve tamircilerde 10W-40 satılıyor, ancak bulabilirseniz 10W-30 veya 15W-50 kullanmanızda yarar var.

Motor yağınızı değiştirdikten sonra (genellikle) motorun sağ kapağındaki debriyaj ayar somununu gevşetip çok hafif bir direnç hissedene kadar ortadaki vidayı Gevşetmeniz gerekiyor. Bu şekilde debriyaj sıkılaşacaktır. Hafif direnç hissettiğinizde kilit somununu tekrar sıkın ve motosiklete binip motosiklet boşta ve birinci viteste iken debriyaj tepkilerini gözlemleyin, gerekirse ayarı tekrarlayın. Sorununuz çözülecektir.

Çözülmedi ise hatırlatmak isterim ki CUP motosikletlerde iki farklı kavrama sistemi mevcut. Bunlardan birisi santrifuj mantığı ile çalışan kampana fren balatalarına benzeyen ve debriyajın görevini üstlenen balatalar, ikincisi ise hemen her manuel motosiklette bulunan disk-pleyt tip debriyaj balataları. Ayarda sorun devam ederse bunların sökülüp gerekenlerin değiştirilmesi gerekiyordur.

Önemli not: Eğer debriyaj balatalarınızı değiştirmek zorunda kalacağınızı fark ederseniz, yeni balataları takmadan önce bir kap içerisinde en az 12 saat temiz ve yeni motor yağı içerisinde bekletilmeleri gerekmektedir. Aksi halde balatalarda kaçırma, yanma ve ömründe ciddi azalma yaşarsınız. Buna dikkat edelim. Bütün motosikletlerin debriyajları ile otomatik şanzımanlı (güneş dişli sistemi kullanan ve tork konvertörlü araçlarda) araçların şanzımanlarındaki frenler ve kavramaların değişimi için bu geçerlidir (A/T araçlarda ATF içerisinde bekletilmelidir)!!!

Sağolun hocam yazdığınız zahmet ettiğiniz için. Sanırım motor beklediği için yağın vadesi doldu. Birde motorun içine emme manifoldundan soğuk silikon kaçmıştı belki de supap keçelerinin arasından yağa karışmış olabilir. Ayarı da daha önceden dediğiniz gibi yapmıştım yine aynıydı yarın değiştiricem büyük ihtimal. Sağolun yine.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------


2013 model sj 100 16-D modelide bende var.Hemen hemen aynı ürün.Kaliteli yağ kullanayım diye motul marka full sentetik yağ alıyordum.Debriyaj kaçırmaya başladı,servisine götürdüm balata değişimi yapıldı.1000 km.1300 km.sonrası yine debriyaj kaçırmaya başladı,yeniden balata değişimi.Değişmeyen hala full sentetik yağ koyduruyorum olmam.1000 km.civarları yeniden aynı şey,yok abi ben bunun ayarını yapim bak bakalım vitesler yumuşak mı?Fabrikasyon baskı aralığıda ayarlayım derken kayboldu.Sonrası inanıp inanmamak okuyanlara kalsın.4 kere komple tasıyla değiştirildi düzen tutmadı,yeniden farklı ustalarda yeni balata değişimleri.Toplamda 10/11 kez.Bi gün forumları okurken gözüme çarptı,kesinlikle mineral yağ kullanılması yönünde.Çok uzattım ancak mineral yağ kullanımı ve ince bi debriyaj baskı ayarı ile şu an 3800 km.civarı oldu kaçırma yok.Kesinlikle sentetik veya full sentetik kaliteli yağ kullanmayın.

KuralZ ustanın yazdığı gibi tam sentetik yağ motorlarımıza uygun değilmiş. Hatta düşük hacimli viteslilerde bile kaçırma yapıyormuş. Bakalım yarın Motul 3000 koyucam büyük ihtimal. Sağol abi

zeynelhazan
17 Ocak 2019, 15:36
Yağı Motul 3000 ile değiştim, kaçırma çok ufak duzeyde azaldı. Motor ısınınca kaçırmanın arttığını gözlemledim. Hala anlam veremiyorum yatan motorun balatalarının kaçırmasına.

Kural [ Z ]
17 Ocak 2019, 20:39
Debriyaj ayarını nasıl yapman gerektiğin özel mesajda anlatmıştım sanıyorum. Son mesajım gelmedi mi acaba? Sorduğun vida ile ilgili olan...

zeynelhazan
17 Ocak 2019, 21:11
dediğin gibi yaptım abi. yine aynı, sonra videolardan senin dediginin aynısını ama 45 derece saga cevirerek yapildigini gordum onu da yaptım yine aynı. bugun sile otobaninda gps ile 103 yaptı. onceden 87 yi gecmemisti bartinda. ben getirdigimden bu yana orijinal sıfır hava filtresi(eskisinin boğazı yırtıktı), ngk buji aldım. sanırım motorun öncekine gore daha güçlü olduği için balatalar kaçırma yapıyor. başka bir anlam da yükleyemiyorum bu olaya. çok sağol abi, çok yardımın dokundu. balataları değişeceğim en kısa zamanda. balataları yarım saat yağda bekletmekten başka bir püf noktası var mı bu işin?

Kural [ Z ]
17 Ocak 2019, 21:20
Evet, şimdi kontrol ettim. Nedenini bilemiyorum ancak akşam yazıp gönderdiğim özel mesaj hiç yazılmamış gibi görünüyor:silent:

Buradan tekrar yazıyorum.

Diğer arkadaşların da bilgilenmesi açısından özel mesajların detaylarını konuyu izah etmem uygun olur, yoksa konuyu okuyan vatandaş "-bu adam ne diyor" demesin :mrgreen:

sn.zeynelhazan ile bir süredir özel mesaj ile soruna çözüm arıyorduk.

Fikir alış verişi ve durum tespiti yapmaya çalışırken sorduğu bir soru konuyu netleştirdi. Esasında yukarıdaki mesajımın içeriğinde bulunan bir paragrafta bundan bahsetmiştim ancak sanıyorum ki gözden kaçmış :)


;4428546']Motor yağınızı değiştirdikten sonra (genellikle) motorun sağ kapağındaki debriyaj ayar somununu gevşetip çok hafif bir direnç hissedene kadar ortadaki vidayı Gevşetmeniz gerekiyor. Bu şekilde debriyaj sıkılaşacaktır. Hafif direnç hissettiğinizde kilit somununu tekrar sıkın ve motosiklete binip motosiklet boşta ve birinci viteste iken debriyaj tepkilerini gözlemleyin, gerekirse ayarı tekrarlayın. Sorununuz çözülecektir.

Özel mesaja da cevaben buradan tekrar yanıtlayayım...

O ne işe yaradığını bilmediğiniz ancak sıkıp gevşeterek ne olduğunu anlamaya çalıştığınız vida ve somun, sizin debriyaj ayarınızdır. Ccub tipi motosikletlerde çift kavrama sistemi vardır. Bunlardan ilki santrifuj tip (motor devrine göre debriyaj ayırır), diğeri de hemen her motosikletteki gibi disk+pleyt tiptir. CUB motosikletler bunların ikisini de aynı anda kullanır. Siz "acaba bu ne ki" diyerek onun ayarını bozmuşsunuz :rendeer:

Unutmayın ki her ne kadar basit görünse de bir mühendislik ürünü kullanıyorsunuz, ne olduğunu bilmediğiniz bir parçayı, ne olduğunu öğrenmeden kurcalamak size masraf hatta hayati risk oluşturacak sorunlar çıkarabilir. Öğrenip kurcalamak daha iyidir :wiinkk:

Yapmanız gereken ilk şey bozulan debriyaj ayarını eski haline getirmek. Aşağıdaki adımları dikkatlice ve sırasıyla uygularsanız sorunsuz şekilde ayarlanacağını ve hatta umuyorum ki sorununuzun da çözüleceğini düşünüyorum.

Aşağıdaki resmi örnek alın.

1. İlk olarak Kontra somununu (1 ile gösterilen) gevşetin.

2. Debriyaj ayar vidasını (2 ile gösterilen) saat yönünde biraz çevirin (çok fazla değil, yarım tur yeter de artar).

3. Hafif bir direnç hissedene kadar ayar vidasını saatin tersi yönünde yavaşça çevirin.

4. Hafif direnç hissettikten sonra aynı vidayı çeyrek turun yarısı kadar daha çevirip kontra somununu sıkın.

5. Ayardan sonra motosikleti kontak marşı ve ayak marşı ile çalıştırmayı deneyin, motor ayak marş pedalı ile kolayca çalışabilmeli.

6. Kısa bir yol testi yapın, vites deştirirken, özellikle vitesi boşa alırken debriyaj düzgün ve yumuşak çalışmalı.

Aşağıda ilgili resmi görebilirsiniz.

https://i.hizliresim.com/Wq0VQ4.jpg

Aynı şekilde her ne kadar aynı marka/model olmasa da motosikletinizin çalışma çekli ve ayarları/bakımları hakkında fikir sahibi olabilmeniz açısından örnek olarak Honda innova 125 CUB modelinin kullanım klavuzuna buradan bakabilir, indirip inceleyebilirsiniz. hatırlatmak isterim ki özellikle ince ayarlar arasında ciddi değer farkları olabilir. Örn. supap ayar değeri veya karışım ayarlarını bu klavuzdaki değerlere göre yaparsanız farklı bir marka ve model olacağı için tutma ihtimali düşüktür, yine de bir fikir verecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------

Bende özel mesajlara bakıyorum, gönderide göremeyince baştan yazdım ne varsa :queen:::xrock::

Bujinin orjinal NGK olduğundan emin olun. Eski bujiyi takıp tekrar deneme imkanınız var mı? buji yanlış olabilir mi? Bana buji satan vatandaş kısa tipini satmış, söktüğüm şeyi biliyordum ama yine de iade etmekle uğraşacağıma denemek istedim. Haliyle sıkıştırma oranı ve ateşleme performansı yerin dibine giriyordu, daha sonra farketmiştim. Sizin durum da benzer olabilir mi acaba?

zeynelhazan
17 Ocak 2019, 21:46
;4430029']Evet, şimdi kontrol ettim. Nedenini bilemiyorum ancak akşam yazıp gönderdiğim özel mesaj hiç yazılmamış gibi görünüyor:silent:

Buradan tekrar yazıyorum.

Diğer arkadaşların da bilgilenmesi açısından özel mesajların detaylarını konuyu izah etmem uygun olur, yoksa konuyu okuyan vatandaş "-bu adam ne diyor" demesin :mrgreen:

sn.zeynelhazan ile bir süredir özel mesaj ile soruna çözüm arıyorduk.

Fikir alış verişi ve durum tespiti yapmaya çalışırken sorduğu bir soru konuyu netleştirdi. Esasında yukarıdaki mesajımın içeriğinde bulunan bir paragrafta bundan bahsetmiştim ancak sanıyorum ki gözden kaçmış :)



Özel mesaja da cevaben buradan tekrar yanıtlayayım...

O ne işe yaradığını bilmediğiniz ancak sıkıp gevşeterek ne olduğunu anlamaya çalıştığınız vida ve somun, sizin debriyaj ayarınızdır. Ccub tipi motosikletlerde çift kavrama sistemi vardır. Bunlardan ilki santrifuj tip (motor devrine göre debriyaj ayırır), diğeri de hemen her motosikletteki gibi disk+pleyt tiptir. CUB motosikletler bunların ikisini de aynı anda kullanır. Siz "acaba bu ne ki" diyerek onun ayarını bozmuşsunuz :rendeer:

Unutmayın ki her ne kadar basit görünse de bir mühendislik ürünü kullanıyorsunuz, ne olduğunu bilmediğiniz bir parçayı, ne olduğunu öğrenmeden kurcalamak size masraf hatta hayati risk oluşturacak sorunlar çıkarabilir. Öğrenip kurcalamak daha iyidir :wiinkk:

Yapmanız gereken ilk şey bozulan debriyaj ayarını eski haline getirmek. Aşağıdaki adımları dikkatlice ve sırasıyla uygularsanız sorunsuz şekilde ayarlanacağını ve hatta umuyorum ki sorununuzun da çözüleceğini düşünüyorum.

Aşağıdaki resmi örnek alın.

1. İlk olarak Kontra somununu (1 ile gösterilen) gevşetin.

2. Debriyaj ayar vidasını (2 ile gösterilen) saat yönünde biraz çevirin (çok fazla değil, yarım tur yeter de artar).

3. Hafif bir direnç hissedene kadar ayar vidasını saatin tersi yönünde yavaşça çevirin.

4. Hafif direnç hissettikten sonra aynı vidayı çeyrek turun yarısı kadar daha çevirip kontra somununu sıkın.

5. Ayardan sonra motosikleti kontak marşı ve ayak marşı ile çalıştırmayı deneyin, motor ayak marş pedalı ile kolayca çalışabilmeli.

6. Kısa bir yol testi yapın, vites deştirirken, özellikle vitesi boşa alırken debriyaj düzgün ve yumuşak çalışmalı.

Aşağıda ilgili resmi görebilirsiniz.

https://i.hizliresim.com/Wq0VQ4.jpg

Aynı şekilde her ne kadar aynı marka/model olmasa da motosikletinizin çalışma çekli ve ayarları/bakımları hakkında fikir sahibi olabilmeniz açısından örnek olarak Honda innova 125 CUB modelinin kullanım klavuzuna buradan bakabilir, indirip inceleyebilirsiniz. hatırlatmak isterim ki özellikle ince ayarlar arasında ciddi değer farkları olabilir. Örn. supap ayar değeri veya karışım ayarlarını bu klavuzdaki değerlere göre yaparsanız farklı bir marka ve model olacağı için tutma ihtimali düşüktür, yine de bir fikir verecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:14 ----------

Bende özel mesajlara bakıyorum, gönderide göremeyince baştan yazdım ne varsa :queen:::xrock::

Bujinin orjinal NGK olduğundan emin olun. Eski bujiyi takıp tekrar deneme imkanınız var mı? buji yanlış olabilir mi? Bana buji satan vatandaş kısa tipini satmış, söktüğüm şeyi biliyordum ama yine de iade etmekle uğraşacağıma denemek istedim. Haliyle sıkıştırma oranı ve ateşleme performansı yerin dibine giriyordu, daha sonra farketmiştim. Sizin durum da benzer olabilir mi acaba?

değiştirdikten sonra çekişte artış olduğuna kalıbımı basarım. ilk bujiyi bartında değişmiştim çin malıydı, daha sonra orta elektrodu daha ince olan çin malı buji daha buldum. özellikle düşük devirlerde yüksek gaz açarsam motor devirlenmiyordu, vites düşürmem gerekiyordu. maşallah şimdi o konuda süper. abi benim sana attığım resimdeki sağdaki debriyaj ayarım. onu da senin dediğin gibi yaptım. soldakini anlamadım demiştim sana. soldaki boşa dönüyor sürekli sağa sola. birdaha mı denesem ki

zeynelhazan
19 Ocak 2019, 22:48
debriyaj balatası değişimiyle sorun düzeldi. bakalım yarın bartına gideceğiz herşey rast gider umarım.

yalcinroden
19 Ocak 2019, 23:00
Yağını değiştirdiniz mi?

zuluman
19 Ocak 2019, 23:36
Bende de birinci vitesten ikinci vitese gecerken bazen bosta takiliyor. Takildiginda da Boştan bire veya ikiye gecerken çat diye ses çıkiyor. Yeni Debriyaj degistirdim bu durum oncedende vardi. Sebebi ile ilgili Fikri olan varmi