PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Berbat İstanbul yolları.



Son Ütücü
12 Ocak 2019, 17:11
Son 1-2 senedir özellikle bu sene çok dikkat ettiğim bir şey var, asfalta tek damla yağmur düşsün yol çamur havuzu gibi oluyor. Tamam bu durum yıllardır böyle ama şu son bir senede pendikten tut silivriye kadar istanbulun her yerinde yağmur yağdı mı yollar çamur deryasına dönüyor. Vallahi yıldım çamur banyosu yapmaktan haa :pr:

azizsele
12 Ocak 2019, 17:28
Son 1-2 senedir özellikle bu sene çok dikkat ettiğim bir şey var, asfalta tek damla yağmur düşsün yol çamur havuzu gibi oluyor. Tamam bu durum yıllardır böyle ama şu son bir senede pendikten tut silivriye kadar istanbulun her yerinde yağmur yağdı mı yollar çamur deryasına dönüyor. Vallahi yıldım çamur banyosu yapmaktan haa :pr:

2012 Aralık tan bu güne motor kullanıyorum yollar teknik anlamda berbat çünkü tasarım ve mühendislik aşamasında muhtemelen motosikletlerin de olduğunu kesinlikle düşünmüyorlar daha çok arazinin demografik yapısı ve maliyet düşünülüyor yani şuradan da giriş verelim efendim şuradan da çıkış yapalım da şu semt şuraya şu mahalle buraya aksın gibi...başka hiç bir şeye kafaları basmıyor adam ortalama 130-140 km akışı olan TEM'den veya Tem Bağlantı yollarından bir çıkış vermiş ki oradan çıkış yapmak için 30-40 km'ye hatta bazı yerlerde 20 km'ye kadar düşmen lazım o zaman da pik zamanlarda o trafik kmlerce kuyruğa sebep oluyor. ana yolardan tali yollara çıkışlar tali yollardan ana yollara girişler millet kaza yapsın da piyasa şenlensin diye düşünülmüş gibi mazgal-baca yükseltmesi yapılmış ama kenarları asfaltlanmadan günlerce bekleyen var veya deforme olmuş kafam kadar çukurlar var zamanında fark etmen mucize... girip kaza yapman halinde en iyi ihtimalle kol bacak kırılır... bunun dışında hakkını vermek lazım E-5'in zemin kalitesi son 5-6 yılda oldukça değişti daha önce Avcılar-köprü arası herhalde 40-50 noktada ölümcül çukur ve kabarma vardı bunlar azaldı ama yine de olması gerekenden çok uzakta şerit çizgileri her an bir sürprize gebe 1 cm yüksekliğinde çizgi olur mu?

okaplan
12 Ocak 2019, 20:25
2012 Aralık tan bu güne motor kullanıyorum yollar teknik anlamda berbat çünkü tasarım ve mühendislik aşamasında muhtemelen motosikletlerin de olduğunu kesinlikle düşünmüyorlar daha çok arazinin demografik yapısı ve maliyet düşünülüyor yani şuradan da giriş verelim efendim şuradan da çıkış yapalım da şu semt şuraya şu mahalle buraya aksın gibi...başka hiç bir şeye kafaları basmıyor adam ortalama 130-140 km akışı olan TEM'den veya Tem Bağlantı yollarından bir çıkış vermiş ki oradan çıkış yapmak için 30-40 km'ye hatta bazı yerlerde 20 km'ye kadar düşmen lazım o zaman da pik zamanlarda o trafik kmlerce kuyruğa sebep oluyor. ana yolardan tali yollara çıkışlar tali yollardan ana yollara girişler millet kaza yapsın da piyasa şenlensin diye düşünülmüş gibi mazgal-baca yükseltmesi yapılmış ama kenarları asfaltlanmadan günlerce bekleyen var veya deforme olmuş kafam kadar çukurlar var zamanında fark etmen mucize... girip kaza yapman halinde en iyi ihtimalle kol bacak kırılır... bunun dışında hakkını vermek lazım E-5'in zemin kalitesi son 5-6 yılda oldukça değişti daha önce Avcılar-köprü arası herhalde 40-50 noktada ölümcül çukur ve kabarma vardı bunlar azaldı ama yine de olması gerekenden çok uzakta şerit çizgileri her an bir sürprize gebe 1 cm yüksekliğinde çizgi olur mu?

şerit çizgisinin yüksekte olması benide ayar ediyor, bazen sağ taraftan giderken zaten ufacık yer bırakıyolar bize tam orda giderken o 1-2 cm lik fark motoru habire sağa sola yönlendirmeye çalışıyor. Üstünde gideyim diyorum 50 mt sonra yol seviyesine iniyo ilerde tekrar aniden kabarıyor fln saçma sapan şeyler. Bunları hakikaten kimse önemsemiyor mu ya ? 2017 29. hafta çıkışlı metzeler sportec m5 kullanıyorum, basınçları hep 29 psi kontrol eder tamamlarım ama o yükselti(!) lere gelince motoru bi hoş yapıyor

azizsele
12 Ocak 2019, 21:09
şerit çizgisinin yüksekte olması benide ayar ediyor, bazen sağ taraftan giderken zaten ufacık yer bırakıyolar bize tam orda giderken o 1-2 cm lik fark motoru habire sağa sola yönlendirmeye çalışıyor. Üstünde gideyim diyorum 50 mt sonra yol seviyesine iniyo ilerde tekrar aniden kabarıyor fln saçma sapan şeyler. Bunları hakikaten kimse önemsemiyor mu ya ? 2017 29. hafta çıkışlı metzeler sportec m5 kullanıyorum, basınçları hep 29 psi kontrol eder tamamlarım ama o yükselti(!) lere gelince motoru bi hoş yapıyor

yok adamların hiçbir şeyi önemsediği yok sadece çukur var mı yok mu ona bakıyorlar onun dışında hiçbir şeyi önemsemiyorlar kafaları basmıyor :):)

68charger
13 Ocak 2019, 00:11
Bende aynı şeylerden şikayetçiyim. Gerçekten beceriksiz umursamaz bir yönetim var. Bütün işler hesapsız kitapsız ve uydurma. Sürekli beyaz masaya ve cimere resimler ile birlikte şikayetler açıyorum. Keşke herkes duyarlı olsa sürekli şikayet etse. Birileri bunları sürekli TV de haber yapacak oda çok etkili olur. Falancı belediye ya da falancı kara yolları diye afişe edecek ama nerde. Yazık gerçekten yazık memlekete. Beton mikseri yola beton döker kimsenin umurunda olmaz, uydur kaydır asfalt atarlar 2 ay sonra şağı solu patlar, kazar giderler ne bir uyarıcı levha olur, biri gelir kumu şeride döker gider. vs vs. Neler gördüm neler.

Cyan
13 Ocak 2019, 00:42
Romalılar 2.000 yıl önce yol yapmış halen sapasağlam duruyor, biz beceremiyoruz. (Gerçi o elemanlar suda donan betonu bile bulmuştu o da - bilgi kaybolduktan sonra - 19yy'da Fransa'da yeniden keşfedildi :queen: - belki iyi bir örnek değildir...)

SuleymanE
13 Ocak 2019, 01:45
Müsaadenizle başlığı "berbat memleketimin yolları" olarak düzeltmek isterim. Yol kalitemiz gerçekten çok düşük. Belediyeler ve karayolları işlerini hakkıyla yapmıyorlar maalesef.

Altyapı çalışması için kazı yapılıyor, parçalanan asfalt o kadar kötü yamalanıyor ki anlatamam. 6 ay geçmeden aynı yer bir daha kazılıyor, hopppp al sana ikinci yama. 3 ay sonra bir kazı daha 3. yama, 4. yama böyle böyle gidiyor. Zemin seviyesinden çok daha düşük seviyedeki mazgallar, doldurulmadan bırakılan çukurlar da cabası.

Şehir içi bize bu harika enduro parkurlarını sunan belediyelerimize ve karayollarımıza teşekkürü borç bilirim.

Sayelerinde ormana gitmeye gerek kalmıyor, macera ayağımıza kadar geliyor...

Son Ütücü
13 Ocak 2019, 01:55
Abi çok fazla şikayet edlirse de motora binmeyelim diye ellerinden geleni yaparlar diye korkmuyor değilim hani.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:54 ----------


yok adamların hiçbir şeyi önemsediği yok sadece çukur var mı yok mu ona bakıyorlar onun dışında hiçbir şeyi önemsemiyorlar kafaları basmıyor :):)

Silivri soğuktur şakası yapmak istemezdim ama basmıyor falan.. Aman abi soğuktur :queen:

PAPAZ_39
13 Ocak 2019, 03:08
"Silivri de yaşamak güzeldir " diyor girişte kocaman harflerle. Ama şu şehir içi trafiği ve sürpriz çukurları o güzelliği yaşamamıza engel oluyor. Şu yolları bir kere yapın güzel yapın kardeşim heryeri yama doldurdunuz.

ÇELİKKAYA
13 Ocak 2019, 10:45
Izmir de geri kalmaz asfalt konusunda saydiklarinizdan.

Kural [ Z ]
13 Ocak 2019, 11:21
Eeee, yol yaptık biz. Siz de hiçbişeyi beyenmiyonuz canım::146::

Cyan
13 Ocak 2019, 11:33
Ben en çok çukura ve ters açılı virajlara ayar oluyorum, ikincisi hele bilmediğin zaman çılgın tehlikeli

espresso
13 Ocak 2019, 12:05
şerit çizgisinin yüksekte olması benide ayar ediyor, bazen sağ taraftan giderken zaten ufacık yer bırakıyolar bize tam orda giderken o 1-2 cm lik fark motoru habire sağa sola yönlendirmeye çalışıyor. Üstünde gideyim diyorum 50 mt sonra yol seviyesine iniyo ilerde tekrar aniden kabarıyor fln saçma sapan şeyler. Bunları hakikaten kimse önemsemiyor mu ya ? 2017 29. hafta çıkışlı metzeler sportec m5 kullanıyorum, basınçları hep 29 psi kontrol eder tamamlarım ama o yükselti(!) lere gelince motoru bi hoş yapıyor

Aman haa, dikkat.O şerit çizgileri çok kaygan. Üzerinden gitmeyi tavsiye etmem. çizgi olan daracık yerlere dalmayın. Lastiklen en süper en iyisi bile olsa tutmuyor çizgilerde. Bile bile kaza tehlikesini arttırmayın. Değmez o riske girmeye.

hasmet
13 Ocak 2019, 13:17
Bunlarda hep adaletle duzelecek seyler...

Amerika'da yol calismasini kim yaptiysa, belediye veya bakanlik, dava edebiliyorsunuz. Sikiysa calisma yapiyorken onlem almasinlar, isaret koymasinlar, cukur acip gitsinler. Bir kac milyon dolarlik davadan sonra akillari baslarina gelir...

Ama hesap veren devlet, isleyen adalet lazim... Herseyden once vatandasin devlete bakisinin degismesi lazim.

Cyan
13 Ocak 2019, 13:24
Devlet vatandaş için var, vatandaş devlet için değil, 1000 yıldır hep kul olmaya (dini anlamda söylemiyorum) alışmış olmaktan mütevellit bizde doğru devlet kavramı daha uzun süre oturmaz...

SlimeDont
13 Ocak 2019, 14:07
Hele birde asfalt kalitesine bakmak lazım. Sabah soğuk olan asfalt üstüne birde ayna gibi parlıyor. 200clik bir motor gaz açınca kolay kolay yanlamaz, ciddi anlamda uğraşman gerek fakat beylikdüzünde böyle değil. Özellikle bazı noktalarda ayna gibi mübarek.

Kural [ Z ]
13 Ocak 2019, 16:24
Anlaşılan bazı şeyleri yanlış anlamış bazı arkadaşlar var. Benim görüşüm son yıllarda özel şirket gibi yönetilen bir ülkede yaşıyoruz. Son yıllardaki durumu kısaca şöyle özetlemek isterim. Türkiye Cumhuriyeti Anonim Şirketi.

Malesef durum bu. Ne zaman ki sondaki A.Ş. tekrar ortadan kalkar, o zaman iyidir...

SlimeDont
13 Ocak 2019, 16:28
;4428498']Anlaşılan bazı şeyleri yanlış anlamış bazı arkadaşlar var. Benim görüşüm son yıllarda özel şirket gibi yönetilen bir ülkede yaşıyoruz. Son yıllardaki durumu kısaca şöyle özetlemek isterim. Türkiye Cumhuriyeti Anonim Şirketi.

Malesef durum bu. Ne zaman ki sondaki A.Ş. tekrar ortadan kalkar, o zaman iyidir...

Ben şirkete de razıyım ama şirketide iyi yönetemiyorlar. Yani heryerden patlak veriyor.

Rhombeuz
13 Ocak 2019, 16:52
Bunun geneli böyle sadece istanbul değil

mgora
13 Ocak 2019, 22:23
Seni öldürmeyen güçlendirir ,bunların hepsi planlı büyük bir buhran geliyor ve ülkenin zorluk derecesi sürekli yükseltilerek bu buhrana en hazır olan halkın biz olmamız amaçlanıyor.
Bugün İbb park ve bahçeler ve karayolları olmasa daha kötü bir sürücü olurdum.

http://cdn.collider.com/wp-content/uploads/2015/05/mad-max-2-road-warrior-wez-golden-youth.jpg

skullz
13 Ocak 2019, 22:48
oturdugum yere yakın yolun ortasında 2 adet göçük var,teker kırar öyle diyeyim. 5 yıldır aynı yerde yaşıyorum 2 yıl önce düzenli olarak ya buraya düzelsenize diye iletişime geçiyorum hem kadiköy belediyesine hemde büyükşehire biri diyoki biz mesul değiliz öteki diyo ki kadiköy mesul. Halen yapılmadı nediyim... Gerçekten herkes işini çok iyi yapıyor.

emirs
13 Ocak 2019, 23:28
adana da da durum vahim.
daha 1 saat önce arabayla kolum derinliğindeki çukurdan geçtim içim cız etti.

azizsele
13 Ocak 2019, 23:44
Müsaadenizle başlığı "berbat memleketimin yolları" olarak düzeltmek isterim. Yol kalitemiz gerçekten çok düşük. Belediyeler ve karayolları işlerini hakkıyla yapmıyorlar maalesef.

Altyapı çalışması için kazı yapılıyor, parçalanan asfalt o kadar kötü yamalanıyor ki anlatamam. 6 ay geçmeden aynı yer bir daha kazılıyor, hopppp al sana ikinci yama. 3 ay sonra bir kazı daha 3. yama, 4. yama böyle böyle gidiyor. Zemin seviyesinden çok daha düşük seviyedeki mazgallar, doldurulmadan bırakılan çukurlar da cabası.

Şehir içi bize bu harika enduro parkurlarını sunan belediyelerimize ve karayollarımıza teşekkürü borç bilirim.

Sayelerinde ormana gitmeye gerek kalmıyor, macera ayağımıza kadar geliyor...

Bunları çok iyi biliyorum çünkü inşaat şirketinde çalışıyorum ve altyapı işleri yapıyoruz. O yamaların neden ve nasıl yapıldığını çok iyi biliyorum. Tam bir sinir harbi kurumlar, belediyeler, müteahhitler ve vatandaş arasında bir çatışma ve sinir harbi:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------


"Silivri de yaşamak güzeldir " diyor girişte kocaman harflerle. Ama şu şehir içi trafiği ve sürpriz çukurları o güzelliği yaşamamıza engel oluyor. Şu yolları bir kere yapın güzel yapın kardeşim heryeri yama doldurdunuz.
Bir kere yapıp güzel yapmak için işin fen ve sanat kurallarına uygun yapılması lazım onun için de ciddi bir bedel ödemek lazım ama Türkiye'de eline 200-300 bin lira geçen bir amele müteahhitlik yapabiliyor. Adamlar Yaklaşık maliyeti 30 milyon olan işi 13-14 milyon liraya yapacağını iddia ediyor ama bunlara "gel anlat bakalım nasıl yapacaksın?" diyen yok haliyle iş o amele kırığına veriliyor 1 liralık lahmacun ne kadar lahmacun olursa o yol da o kadar yol oluyor. Ha çoğu ameleden dönme müteahhit en fazla 2-3 sene içinde gümlüyor ama olan da kaynaklara ve o müteahhitlerin mağdur ettiği insanlara oluyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:41 ----------


Ben en çok çukura ve ters açılı virajlara ayar oluyorum, ikincisi hele bilmediğin zaman çılgın tehlikeli

ben mesela İstanbul Mahmutbey'de TEM'de tam CNN-Hürriyet önündeki virajı yapan-tasarlayan mühendisi merak ediyorum 90 derece viraj ve sağdan vermek nasıl bir fantezinin ürünüdür.

mgora
13 Ocak 2019, 23:56
ben mesela İstanbul Mahmutbey'de TEM'de tam CNN-Hürriyet önündeki virajı yapan-tasarlayan mühendisi merak ediyorum 90 derece viraj ve sağdan vermek nasıl bir fantezinin ürünüdür.


Benim favorim daha ileride yavuz Sultan selim ve Basaksehir dönüsleri trafik önce sağa açılıyor sonra basaksehir tarafına yönleniyor , bu virajın ortasında viraj açısı da değiserek daha da keyifli hale getirilmis.

Hele Basaksehir Süleyman Demirel Bulvarında hız tümseği yapmıslardı 2 yıl önce , çizgiler ve uyarılar yok , o tümseğe 80'le girip havalandım ve yere inene kadar küfrettim.Çizgiler ve uyarıları bir gün sonra yaptılar.Daha ilerisinde ki yol aydınlatmaları ise nerede ise 3 yıldır yanmıyor ben artık pes ettim.Ama Basaksehir'deki oy oranlarına bakılırsa durumdan gayet hosnut halk.Sonucta 1. etap yolları belediyeden asfaltlandı.

YZFR25
14 Ocak 2019, 11:37
Çamur konusu son zamanlarda benim de dikkatimi çekiyor. İstanbul şantiyeye döndüğü için normal.

mgora
14 Ocak 2019, 12:00
Servis şöförü isyan etmiş :
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/servis-soforu-isyan-etti-boyle-bir-sorumsuzluk-olmaz-41082291


İstanbul, Küçükçekmece'de ’de bir öğrenci servisinin arka tekeri yol çalışmasında dökülen ve hiç bir önlem alınmayan ıslak betona battı. Duruma tepki gösteren servis şoförü "Böyle bir sorumsuzluk olmaz. Burada daha önce çalışma yapıldığına dair hiçbir uyarıcı levha yok. İlgililerin bu işleri yaparken daha sorumlu davranmasını rica ediyoruz" dedi.

azizsele
15 Ocak 2019, 11:56
Servis şöförü isyan etmiş :
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/servis-soforu-isyan-etti-boyle-bir-sorumsuzluk-olmaz-41082291

Haydaaa :) bizim ekipler bunlar.
Ama oradaki beton değil stabilize malzeme. Aslında Kasım-Mart ayları arası kazı-çalışma yasağı vardır ama vatandaşın talepleri doğrultusunda bu zaman aralığında da çalışma izni veriliyor bu da onlardan biri. Sağanak yağmur hariç her türlü hava şartında çalışma yapılıyor (asfalt kaplama hariç) ve imalat yapıldıktan sonra 10 gün içinde asfalt yamanın yapılması lazım yoksa cezai müeyyidesi var. Buradaki imalat 21 Aralıkta yapılmış ve asfalt atılamadığı için böyle tatsız bir durum oluşmuş. Bizimkilerin hatası bu imalat yapıldıktan sonra zeminin iyice sıkıştırılması gerekirken buna özen gösterilmemesi bu yüzden suyu iyice emmiş ve gevşemiş. Aslında İGDAŞ bu konuda en hızlı geri dönüş yapan altyapı kurumlarından biri İSKİ falan olsa umurunda olmuyor ama İGDAŞ şikayet gelmesi halinde anında müdahale ediyor. İGDAŞ ile ilgili herhangi bir sıkıntınız olduğunda 153'e bildirirseniz anında çözülüyor. Aslında önemli olan şu sizinle ilgili olsun olmasın gördüğünüz her türlü problemi ilgili kurumlara iletirseniz bir süre sonra karşınızda "vatandaşlar bu konuda duyarlı" düşüncesi yerleşiyor. Belirli mahallelerde-ilçelerde bu bilinç daha yüksektir mesela bu yüzden oralardan gelen şikayetleri daha titiz ve öncelikli olarak değerlendirirler.

mustafa_325
15 Ocak 2019, 15:10
Benim favorim daha ileride yavuz Sultan selim ve Basaksehir dönüsleri trafik önce sağa açılıyor sonra basaksehir tarafına yönleniyor , bu virajın ortasında viraj açısı da değiserek daha da keyifli hale getirilmis.

Hele Basaksehir Süleyman Demirel Bulvarında hız tümseği yapmıslardı 2 yıl önce , çizgiler ve uyarılar yok , o tümseğe 80'le girip havalandım ve yere inene kadar küfrettim.Çizgiler ve uyarıları bir gün sonra yaptılar.Daha ilerisinde ki yol aydınlatmaları ise nerede ise 3 yıldır yanmıyor ben artık pes ettim.Ama Basaksehir'deki oy oranlarına bakılırsa durumdan gayet hosnut halk.Sonucta 1. etap yolları belediyeden asfaltlandı.

Her yerde aynı saçmalık var. Adamlar durduk yere yola dağ gibi kasisi döküyorlar sonra uyarı işaretlerini bir hafta sonra yapıyorlar. günlerce kasis öyle tuzak gibi sinsice bekliyor.

Birde var olan kasisi söküp yenileme saçmalığı var. Esenlerde itfaiyenin önünde caddede peş peşe iki kasis vardı. Sonra durduk yere bu kasisleri kazıyıp kaldırdılar. Bende sevindim tabi hergün kullandığım yol daha düzgün oldu sonuçta. Bir süre sonra baktım aynı yerlere tekrar asfalt dökülüp daha sivri kasisler yapılmış. E niye yaptılar şimdi bunu? Eski kasisler arabalar geçe geçe köşeleri yumuşamıştı ama yeni kasislerin köşeleri sivri ve her girişte küt diye tekeri vuruyor. Sapasağlam kasisi söküp yerine yenisini yapmanın mantığı nedir?

Kural [ Z ]
15 Ocak 2019, 15:43
ben mesela İstanbul Mahmutbey'de TEM'de tam CNN-Hürriyet önündeki virajı yapan-tasarlayan mühendisi merak ediyorum 90 derece viraj ve sağdan vermek nasıl bir fantezinin ürünüdür.

Eeee, su ne yöne kolay akarsa, gider ne taraftaysa ona göre eğim veriyorlar. Hatırlayan çıkar belki, daha birkaç sene öncesine kadar Ortaköy/Tarabya arası sahil yolunda haftada birkaç araç sahilden denize uçardı. Su denize gitsin diye vatandaş hem sağa hem sola virajda eğimi hep denize doğru vermiş. Zeka fışkırıyor zekaaaa :pr:

F54
15 Ocak 2019, 15:45
sadece istanbul değil bütün memleketin yolları bozuk

Kural [ Z ]
15 Ocak 2019, 15:48
Her yerde aynı saçmalık var. Adamlar durduk yere yola dağ gibi kasisi döküyorlar sonra uyarı işaretlerini bir hafta sonra yapıyorlar. günlerce kasis öyle tuzak gibi sinsice bekliyor.

Birde var olan kasisi söküp yenileme saçmalığı var. Esenlerde itfaiyenin önünde caddede peş peşe iki kasis vardı. Sonra durduk yere bu kasisleri kazıyıp kaldırdılar. Bende sevindim tabi hergün kullandığım yol daha düzgün oldu sonuçta. Bir süre sonra baktım aynı yerlere tekrar asfalt dökülüp daha sivri kasisler yapılmış. E niye yaptılar şimdi bunu? Eski kasisler arabalar geçe geçe köşeleri yumuşamıştı ama yeni kasislerin köşeleri sivri ve her girişte küt diye tekeri vuruyor. Sapasağlam kasisi söküp yerine yenisini yapmanın mantığı nedir?

Uzun uzun kafa şişirmek istemem ama çoğumuzun bilmediği bir bilgiyi paylaşarak fikir oluşturmak isterim. Bundan 5(beş) sene önceki fiyatı bildiğim için o zamankini yazıyorum, günümüzdeki rakkamı bilmiyorum, siz tahmin edersiniz. 2013 yılında asfaltın metrekaresi için Türkiye Cumhuriyeti' ne kesilen asfaltın faturadaki yansıması tam tamına 6.000(altıbin) TL idi. Sorunuzun cevabı tek bir kelime:

"Rant"

mustafa_325
15 Ocak 2019, 16:53
;4429163']Uzun uzun kafa şişirmek istemem ama çoğumuzun bilmediği bir bilgiyi paylaşarak fikir oluşturmak isterim. Bundan 5(beş) sene önceki fiyatı bildiğim için o zamankini yazıyorum, günümüzdeki rakkamı bilmiyorum, siz tahmin edersiniz. 2013 yılında asfaltın metrekaresi için Türkiye Cumhuriyeti' ne kesilen asfaltın faturadaki yansıması tam tamına 6.000(altıbin) TL idi. Sorunuzun cevabı tek bir kelime:

"Rant"

Bahsettiğim sökülüp yenilenen kasislerin boyu yaklaşık 2 metre, genişliği her bir şerit için 4 metre, 2 gidiş 2 geliş yolda peş peşe 2 kasisten hesaplayınca 64 metrekare ediyor. Söylediğiniz hesaba enflasyon farkını da koyarsak 700.000 lirayı geçiyor. Sadece itfaiye araçlarının günde birkaç sefer kullandığı bir kavşaktaki tümsekler için bu kadar masraf edilmesine diyecek bir şey bulamıyorum. Yiyor ama çalışıyor diyen gerizekalılar yüzünden ülke bu halde. Konuşsak tesiri yok sussak gönül razı gelmiyor.

Kural [ Z ]
15 Ocak 2019, 20:05
Bahsettiğim sökülüp yenilenen kasislerin boyu yaklaşık 2 metre, genişliği her bir şerit için 4 metre, 2 gidiş 2 geliş yolda peş peşe 2 kasisten hesaplayınca 64 metrekare ediyor. Söylediğiniz hesaba enflasyon farkını da koyarsak 700.000 lirayı geçiyor. Sadece itfaiye araçlarının günde birkaç sefer kullandığı bir kavşaktaki tümsekler için bu kadar masraf edilmesine diyecek bir şey bulamıyorum. Yiyor ama çalışıyor diyen gerizekalılar yüzünden ülke bu halde. Konuşsak tesiri yok sussak gönül razı gelmiyor.

Cehalet mutluluktur derler ya. İçim burularak da olsa, beynim kabul etmese de kalbim bazen cahil olmayı istiyor. Ne kadar bilirsen o kadar huzursuz oluyorsun güzel yurdumda. Hele bir de memleketini gönülden sevip de kanser olduğunu bilmek! İşte insan o zaman kahroluyor.

azizsele
15 Ocak 2019, 22:45
6000 lira mı? Bunu kimden nereden duydunuz ? Asfaltın güncel fiyatı yaklaşık 220lira/ton 1 ton Asfalt ile 7 cm kalınlığında yaklaşık 6 metrekare kaplama yapılabiliyor

Kural [ Z ]
16 Ocak 2019, 00:08
6000 lira mı? Bunu kimden nereden duydunuz ? Asfaltın güncel fiyatı yaklaşık 220lira/ton 1 ton Asfalt ile 7 cm kalınlığında yaklaşık 6 metrekare kaplama yapılabiliyor

Pastahane size pastayı kullandığı un,yumurta ve şekerin toplam fiyatından satmıyor. Bahsettiğim kesilen fatura bedeli, kısaca izah edeyim;

Devlet X firmasına ihaleyi verir, X firması Y firmasına, Y firması Z firmasına ve Z firması da altında çalışan a-b-c firmalarına malzeme temini, iş gücü, makine ve dahası için talepte bulunur (firma adlarını çeşitli nedenlerle vermiycem, arzu eden arkadaşlar bir süre internette araştırırsa ihale ve taşeronlarını görecektir). Önce Z firması kar eder, ardından Z firmasına iş veren Y firması ve ardından da asıl ihaleyi alan X firması. X firmasının ise ihaleyi nasıl ve ne şekilde aldığı genellikle bulanıktır, çünkü ya rakkam yapılamaz seviyesinde düşüktür, ya da daha düşük rakkam olduğu halde ihale ona verilmiştir.

Esasen asfalt çok ucuz bir malzemedir, asfalt; donma hızına göre benzin/mazot/gaz yağı gibi hızlıdan yavaşa doğru donma hızı değişecek şekilde kürlenir, asfalt plentinden asfalt distribütörü ve çeşitli nakil yolları ile asfalt beton serme makinesi olan finişer' e nakledilir. Finişer ise kovasına dökülen asfaltı konveyör ile mekanizma üzerinden aktararak operatörün belirlediği yükseklik ve genişlikte hafif sıkıştırarak döküp serer. Bundan önce zemin etüdü yapılmış, zemin beton veya en alt tabaka asfalt için hazırlanmış, keçi ayağı bandajlı silindirler ile dozer ve greyderler işini bitirmiştir. Finişerin hemen ardından elinde tahta ve metal kürekli bir ekip finişerin kırıntılarını gerekirse düzeltir. Hemen ardından metal bandajlı ve lastik tekerlekli silindirler ağırlığı daha önceden belirlenmiş değerlere silindir içlerini suyla doldurmuş olarak vibrasyonu da çalıştırarak sıkıştırma işlemine başlarlar. İşlem sonrasında asfalt termal kamera ile kontrol edilir. Termalde görülen anormallik asfaltın doğru uygulanamadığı alanı gösterir ki bu bölgeler ileride patlayacak veya çukurlaşacaktır. Bu nedenle o kısım kırılıp ayrılır ve yama ile doldurularak silindirleme tekrarlanır ve termal test yenilenir. v.s. v.s...

Yani asfaltın malzeme değerinden öte kesilen fatura bedelini etkileyen en önemli iki faktör:
* İhalelerdeki anormallikler ve taşeron uygulamaları
* Asfaltın temin edilmesi ile uygulanması arasındaki sarf, iş gücü, makine ve beklenmeyen giderler (asfaltın zamanında uygulanmayışı nedeni ile malzemenin zayi oluşu, makine arızası ve çeşitli nedenlerle uygulanamayan asfalt nedeni ile kesilen cezaların bir şekilde yansıtılması gerekliliği v.s.)

Kısaca un,yumurta,şeker 55TL iken pasta 6.000 TL' dir. Tabi ki o zamanki rakkamla :)

azizsele
16 Ocak 2019, 10:57
;4429365']Pastahane size pastayı kullandığı un,yumurta ve şekerin toplam fiyatından satmıyor. Bahsettiğim kesilen fatura bedeli, kısaca izah edeyim;

Devlet X firmasına ihaleyi verir, X firması Y firmasına, Y firması Z firmasına ve Z firması da altında çalışan a-b-c firmalarına malzeme temini, iş gücü, makine ve dahası için talepte bulunur (firma adlarını çeşitli nedenlerle vermiycem, arzu eden arkadaşlar bir süre internette araştırırsa ihale ve taşeronlarını görecektir). Önce Z firması kar eder, ardından Z firmasına iş veren Y firması ve ardından da asıl ihaleyi alan X firması. X firmasının ise ihaleyi nasıl ve ne şekilde aldığı genellikle bulanıktır, çünkü ya rakkam yapılamaz seviyesinde düşüktür, ya da daha düşük rakkam olduğu halde ihale ona verilmiştir.

Esasen asfalt çok ucuz bir malzemedir, asfalt; donma hızına göre benzin/mazot/gaz yağı gibi hızlıdan yavaşa doğru donma hızı değişecek şekilde kürlenir, asfalt plentinden asfalt distribütörü ve çeşitli nakil yolları ile asfalt beton serme makinesi olan finişer' e nakledilir. Finişer ise kovasına dökülen asfaltı konveyör ile mekanizma üzerinden aktararak operatörün belirlediği yükseklik ve genişlikte hafif sıkıştırarak döküp serer. Bundan önce zemin etüdü yapılmış, zemin beton veya en alt tabaka asfalt için hazırlanmış, keçi ayağı bandajlı silindirler ile dozer ve greyderler işini bitirmiştir. Finişerin hemen ardından elinde tahta ve metal kürekli bir ekip finişerin kırıntılarını gerekirse düzeltir. Hemen ardından metal bandajlı ve lastik tekerlekli silindirler ağırlığı daha önceden belirlenmiş değerlere silindir içlerini suyla doldurmuş olarak vibrasyonu da çalıştırarak sıkıştırma işlemine başlarlar. İşlem sonrasında asfalt termal kamera ile kontrol edilir. Termalde görülen anormallik asfaltın doğru uygulanamadığı alanı gösterir ki bu bölgeler ileride patlayacak veya çukurlaşacaktır. Bu nedenle o kısım kırılıp ayrılır ve yama ile doldurularak silindirleme tekrarlanır ve termal test yenilenir. v.s. v.s...

Yani asfaltın malzeme değerinden öte kesilen fatura bedelini etkileyen en önemli iki faktör:
* İhalelerdeki anormallikler ve taşeron uygulamaları
* Asfaltın temin edilmesi ile uygulanması arasındaki sarf, iş gücü, makine ve beklenmeyen giderler (asfaltın zamanında uygulanmayışı nedeni ile malzemenin zayi oluşu, makine arızası ve çeşitli nedenlerle uygulanamayan asfalt nedeni ile kesilen cezaların bir şekilde yansıtılması gerekliliği v.s.)

Kısaca un,yumurta,şeker 55TL iken pasta 6.000 TL' dir. Tabi ki o zamanki rakkamla :)

Asfal kaplamanın üretim sürecini falan yazmışsınız ki bu zaten az çok sektöre yakın olan herkesin bildiği bir şey ben başka bir şey sordum... Somut bilgi var mı elinizde mesela bana şu şehirde şu yolda şu kadar asfalt kaplama işi şu fiyata yapıldı diyebilir misiniz? çünkü verdiğiniz rakamlar en iyi ihtimalle bile reel rakamların 15-20 katı civarında...

demirkan
16 Ocak 2019, 11:11
antalya'da durum aynı, yol ortasında bulunan rogar kapakları ya çukur içinde yada yüksek, şehir içinde bunlardan kaçmak için slalom yapıyoruz. çevre yolu hariç nerdeyse %90 yamalı asfalt antalya'da...

Kural [ Z ]
16 Ocak 2019, 11:21
Asfal kaplamanın üretim sürecini falan yazmışsınız ki bu zaten az çok sektöre yakın olan herkesin bildiği bir şey ben başka bir şey sordum... Somut bilgi var mı elinizde mesela bana şu şehirde şu yolda şu kadar asfalt kaplama işi şu fiyata yapıldı diyebilir misiniz? çünkü verdiğiniz rakamlar en iyi ihtimalle bile reel rakamların 15-20 katı civarında...

Malesef kesilen faturayı göstermem mümkün değil. İsterseniz şehir efsanesi, isterseniz işin içinde olan birinin birilerine çıtlatması, isterseniz hiç tanımadığınız bir forumdaşın sallaması olarak görebilirsiniz. Ben yazabileceğim kadarını yazdım ::gazete::

azizsele
16 Ocak 2019, 12:55
;4429502']Malesef kesilen faturayı göstermem mümkün değil. İsterseniz şehir efsanesi, isterseniz işin içinde olan birinin birilerine çıtlatması, isterseniz hiç tanımadığınız bir forumdaşın sallaması olarak görebilirsiniz. Ben yazabileceğim kadarını yazdım ::gazete::


Faturada yazmaz zaten bunlar:)
Hakediş Beyan Sayfası, İmalat Fiyatlandırma Sayfası, İmalat İcmal sayfası varsa gerekli yerleri gizleyip paylaşabilirsiniz kamu işlerinde hakediş sorumlusu olarak çalışan biri olarak söylüyorum bahsettiğin rakamlar uçuk ve gerçek değil. Ya da ifade ettiğin şeyi tam ifade edemiyorsun.