PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbr 250 Su Eksiltme..



hachiko
09 Ocak 2019, 23:17
Malum aldığımı motoru bilen bilir belki..Arkadaşlar seyir halindeyken su eksiltiyor (bayağı eksiltiyor), su damlatması yok duman atması da yok , çekişinde çok sıkıntı da yok nedir bunun sıkıntısı ona göre gireceğiz motora teşekkürler..

moli0046
09 Ocak 2019, 23:25
Malum aldığımı motoru bilen bilir belki..Arkadaşlar seyir halindeyken su eksiltiyor (bayağı eksiltiyor), su damlatması yok duman atması da yok , çekişinde çok sıkıntı da yok nedir bunun sıkıntısı ona göre gireceğiz motora teşekkürler..

Tesisatta hava vardır belki

emirs
09 Ocak 2019, 23:43
aynı motor bende var suyuna nerden bakılır onu bile bilmiyorum.
aldığım günden beri kara düzen biniyorum.
sordum burada nereden tamamlanıyor diye malum kimse cevap vermedi.

Thracian
09 Ocak 2019, 23:46
Herhangi bir yerden dışarı kaçak olmadığından emin misiniz?Yada herhangi bir buharlaşma sızıntı?Dışarı doğru bir sızıntı yoksa yüzde yüz eminseniz ya conta yakmıştır yada daha kötüsü blokta çatlak vardır yağ ile su karışıyordur.Tabii bunlar en kötü ihtimaller.Yağ miktarında herhangi bir artış var mı?Motora girişmeden iyi bilen bir ustaya gösterin bence.Boş yere motor açmayın.

06Serhat
09 Ocak 2019, 23:53
aynı motor bende var suyuna nerden bakılır onu bile bilmiyorum.
aldığım günden beri kara düzen biniyorum.
sordum burada nereden tamamlanıyor diye malum kimse cevap vermedi.

Konu açtınmı görmedim? Su kontrolü yapmak için sağ grenajin sökülmesi lazım. 3 adet vida tutuyor. Radyatör kapağını açın suyu kontrol edin.

Hachiko; https://youtu.be/IZ-U55y50P4 videodan kontrol edebilirsiniz. Motor hararet göstergesi 3 çizgili geciyormu ve bu havada sürekli pervaneyi çalıştırıyor mu?

hachiko
10 Ocak 2019, 00:00
Tesisatta hava vardır belki

Havası alındı hatta motorcu aldı..


aynı motor bende var suyuna nerden bakılır onu bile bilmiyorum.
aldığım günden beri kara düzen biniyorum.
sordum burada nereden tamamlanıyor diye malum kimse cevap vermedi.


Herhangi bir yerden dışarı kaçak olmadığından emin misiniz?Yada herhangi bir buharlaşma sızıntı?Dışarı doğru bir sızıntı yoksa yüzde yüz eminseniz ya conta yakmıştır yada daha kötüsü blokta çatlak vardır yağ ile su karışıyordur.Tabii bunlar en kötü ihtimaller.Yağ miktarında herhangi bir artış var mı?Motora girişmeden iyi bilen bir ustaya gösterin bence.Boş yere motor açmayın.

Buhar yok sızıntı da yok yalnız seyir halinde iken su eksiltiyor bayağı eksiltiyor hemde..Hani öyle duman atması da yok..İşte bizde acaba biryerde çatlak göçek var mı diye düşünüyoruz..


Konu açtınmı görmedim? Su kontrolü yapmak için sağ grenajin sökülmesi lazım. 3 adet vida tutuyor. Radyatör kapağını açın suyu kontrol edin.

Hachiko; https://youtu.be/IZ-U55y50P4 videodan kontrol edebilirsiniz. Motor hararet göstergesi 3 çizgili geciyormu ve bu havada sürekli pervaneyi çalıştırıyor mu?

Seyir halindeyken pek görmedim 3 dişi geçtiğini fanı havasını alırken çalıştı..

Nikkfurie
10 Ocak 2019, 01:24
gözle görünür biryerde kaçak yoksa silindir kapak contası yanıktır , sürüş sonrası radyatör hortumlarını elle sıkın taş gibi olmuşsa contadandır..

ogzcngdk
10 Ocak 2019, 03:33
motor yağına bakın su karışmışsa tahin gibi olur rengi ve köpürür. Eğer bu şekildeyse conta yanıktır.

tüm hortumlara bakmanız lazım, devirdaim ve radyatörede bakmanız lazım, sıcakta buharlaşır kaçağı göremezsiniz. yedek su deposunuda inceleyin çatlak vs. olmasın.

Youjoee
10 Ocak 2019, 07:58
Konu açtınmı görmedim? Su kontrolü yapmak için sağ grenajin sökülmesi lazım. 3 adet vida tutuyor. Radyatör kapağını açın suyu kontrol edin.

Hachiko; https://youtu.be/IZ-U55y50P4 videodan kontrol edebilirsiniz. Motor hararet göstergesi 3 çizgili geciyormu ve bu havada sürekli pervaneyi çalıştırıyor mu?
Kardeşim yanlış bilgi veriyorsun öyle şey mi olur grenajı sök falan, her yola çıktığında yağını suyunu kontrol etmek için motoru parçalayalım o zaman, su göstergesi sağ ayak peginin hemen yanında, aynı zamanda ordan ekleniyor hemen fotoğrafla destekliyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:37 ----------

https://i.hizliresim.com/AD30kp.jpg (https://hizliresim.com/AD30kp)

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:41 ----------

Su kontrolu, su eklenmesi bu motoru kullanan bazı apaçi motovloggerlar tarafından radyatörden olarak anlatıldı. Niye; çünkü onlar grenaj söküp takmayı motor indirip toplamak zannediyorlar. Bizim memlekette kimse açıp kitapçığı okumuyor. Cbr 250 kitapçığı heryerde var beyler yazın google okuyun. Sevgiler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------


Herhangi bir yerden dışarı kaçak olmadığından emin misiniz?Yada herhangi bir buharlaşma sızıntı?Dışarı doğru bir sızıntı yoksa yüzde yüz eminseniz ya conta yakmıştır yada daha kötüsü blokta çatlak vardır yağ ile su karışıyordur.Tabii bunlar en kötü ihtimaller.Yağ miktarında herhangi bir artış var mı?Motora girişmeden iyi bilen bir ustaya gösterin bence.Boş yere motor açmayın.

Hocam sizin ihtimallere verdiğiniz orantı banada mantıklı geldi, yalnız birşey var aklımda arkadaşın aldığı motor yanlış yatırlamıyorsam 2012 veya 2011 modeldi muhtemelen hortumları hiç değişmemiştir, kılcal çatlaklar belli olmayabiliyor. Tabi şöyle de bi durum var buhar olmadığından emin gibi konuşuyor haciko. Bu da en kötü ihtimali yani suyun yağa karışma ihtimalini arttırıyor,keçeyi de kontrol ettikten sonra mecbur iyi bir ustaya görünmek gerek

06Serhat
10 Ocak 2019, 08:20
Seyir halindeyken pek görmedim 3 dişi geçtiğini fanı havasını alırken çalıştı..[/QUOTE]

Çözemedim bu durumu umarım sorununuz cözülür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:13 ----------

[QUOTE=Youjoee;4427484]Kardeşim yanlış bilgi veriyorsun öyle şey mi olur grenajı sök falan, her yola çıktığında yağını suyunu kontrol etmek için motoru parçalayalım o zaman, su göstergesi sağ ayak peginin hemen yanında, aynı zamanda ordan ekleniyor.

Kardeşim antiriz degiştirilirken bahsettiğin yerden değişmiyor. Orası dediğin gibi kontrol amaçlı. Burada bahsetmek istediğim tüm radyatörün kontrolü, acaba bağlantı yerlerinde kaçak var mı? Kapağı tam kapatılmış olmayabilir vidası takılmamış olabilir? Bunların kontrol edilmesi lazım. Dediğin yerden açıkçası ben kontrol etmiyorum temizlik, bakım yapacağım zaman kontrol ediyorum. Günlük kontrol etmek isteyen dediğin yerden bakabilir.

kdiner
10 Ocak 2019, 08:46
Radyatöründe kılcal kaçak olabilir veya hortumlarda, radyatör kapağı da su eksiltmesine neden olabilir onu da değiştirip gözlemleyebilirsiniz, yağda değişim varsa karışma durumu vardır onu da kontrol edin.

Kural [ Z ]
10 Ocak 2019, 09:01
Malum aldığımı motoru bilen bilir belki..Arkadaşlar seyir halindeyken su eksiltiyor (bayağı eksiltiyor), su damlatması yok duman atması da yok , çekişinde çok sıkıntı da yok nedir bunun sıkıntısı ona göre gireceğiz motora teşekkürler..

Radyatör kapağını açıp içerisine basınçlı hava uygulayın. Kaçağın olduğu kısımda sızıntı veya eğer oksitlenme nedeni ile tıkanmış bir sızma ise ani bir su boşalması şeklinde kaçağı görebilirsiniz. Eğer bunu yapacak adam bulamıyorsanız oto sanayide radyatörcülere bir bakın, onlarda radyatör kapağının boyutuna göre farklı ebatlarda adaptörler ile bu iş için gerekli ekipman genellikle bulunur.

Bulamazsanız da radyatör kapağını açın, suyu eksikse tamamlayın, tek bir parça bezle hava tabancasını elinizle sızdırmayacak şekilde radyatör dolum ağzına yerleştirip basınçlı havayı basın. Sistem sağlamsa, kaçak yoksa zarar verme olasılığınız yok. Siz yine de 4-6 bar gibi bir değerden fazla basınç uygulamamaya çalışın. Kaçak kendisini göstermeli.

Eğer ki kaçak bu şekilde görülemiyorsa motoru çalıştırın ve egzoz dumanına dikkat edin, kısa bir süre çalışmamazlık yapıp çalışmasının ardından egzozdan beyaz duman atarsa, egzoz susturucusunun egzoz borusu ile bağlantılı olduğu yere yakın yerdeki su tahliyesinden ciddi şekilde su salarsa(motor sıcakken) veya motor yağını kontol ettiğinizde/boşalttığınızda açık kahverengi ve çamurumsu bir görüntüsü varsa silindir kapak contasında sorun vardır.

Eğer ki bu da normalse büyük ihtimalle radyatör su rezervuar kabı (sn Youjoee' nin resimde gösterdiği kap) çatlak veya kırıktır, suyu oradan sürekli tahliye ederek eksiltiyordur. Buradaki çatlak CBR250R gibi sadece su seviye düzenlemede kullanılan, doğrudan basınca dahil olmayan tipteki rezervuar tanklarında gözlenemez. Rezervuar tankını sökün ve içini suyla doldurup hava tutun veya içini boşaltıp su dolu bir kap içerisinde içine hava basın. Kaçak görülmeli.

Onda da sorun olmadığından emin olursanız artık hiç şüpheniz olmasın ki Radyatör Kapağı arızalıdır. Bu kapak çift yönlü valf ve birkaç conta barındırır. Bunların torsiyonlarında veya contalarda sorun varsa sızıntı yapacak, basıncı dengeleyemeyecek, su tahliyesini rezervuar tankına dengesiz şekilde yapacağı için su eksilttirecek ve hararet sorununa neden olacaktır.

Hiçbiri değilse tekrar yazın. Detaylıca düşünelim :wiinkk:

hasangazili
10 Ocak 2019, 09:21
;4427498']Radyatör kapağını açıp içerisine basınçlı hava uygulayın. Kaçağın olduğu kısımda sızıntı veya eğer oksitlenme nedeni ile tıkanmış bir sızma ise ani bir su boşalması şeklinde kaçağı görebilirsiniz. Eğer bunu yapacak adam bulamıyorsanız oto sanayide radyatörcülere bir bakın, onlarda radyatör kapağının boyutuna göre farklı ebatlarda adaptörler ile bu iş için gerekli ekipman genellikle bulunur.

Bulamazsanız da radyatör kapağını açın, suyu eksikse tamamlayın, tek bir parça bezle hava tabancasını elinizle sızdırmayacak şekilde radyatör dolum ağzına yerleştirip basınçlı havayı basın. Sistem sağlamsa, kaçak yoksa zarar verme olasılığınız yok. Siz yine de 4-6 bar gibi bir değerden fazla basınç uygulamamaya çalışın. Kaçak kendisini göstermeli.

Eğer ki kaçak bu şekilde görülemiyorsa motoru çalıştırın ve egzoz dumanına dikkat edin, kısa bir süre çalışmamazlık yapıp çalışmasının ardından egzozdan beyaz duman atarsa, egzoz susturucusunun egzoz borusu ile bağlantılı olduğu yere yakın yerdeki su tahliyesinden ciddi şekilde su salarsa(motor sıcakken) veya motor yağını kontol ettiğinizde/boşalttığınızda açık kahverengi ve çamurumsu bir görüntüsü varsa silindir kapak contasında sorun vardır.

Eğer ki bu da normalse büyük ihtimalle radyatör su rezervuar kabı (sn Youjoee' nin resimde gösterdiği kap) çatlak veya kırıktır, suyu oradan sürekli tahliye ederek eksiltiyordur. Buradaki çatlak CBR250R gibi sadece su seviye düzenlemede kullanılan, doğrudan basınca dahil olmayan tipteki rezervuar tanklarında gözlenemez. Rezervuar tankını sökün ve içini suyla doldurup hava tutun veya içini boşaltıp su dolu bir kap içerisinde içine hava basın. Kaçak görülmeli.

Onda da sorun olmadığından emin olursanız artık hiç şüpheniz olmasın ki Radyatör Kapağı arızalıdır. Bu kapak çift yönlü valf ve birkaç conta barındırır. Bunların torsiyonlarında veya contalarda sorun varsa sızıntı yapacak, basıncı dengeleyemeyecek, su tahliyesini rezervuar tankına dengesiz şekilde yapacağı için su eksilttirecek ve hararet sorununa neden olacaktır.

Hiçbiri değilse tekrar yazın. Detaylıca düşünelim :wiinkk:

Kural [ Z ] aklıma gelen bütün cevapları söylemiş. Radyatörden su kaçağı varsa sıcaktan buharlaşıyor tespitini zorlaştırıyor olabilir.

emirs
10 Ocak 2019, 10:11
Kardeşim yanlış bilgi veriyorsun öyle şey mi olur grenajı sök falan, her yola çıktığında yağını suyunu kontrol etmek için motoru parçalayalım o zaman, su göstergesi sağ ayak peginin hemen yanında, aynı zamanda ordan ekleniyor hemen fotoğrafla destekliyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:37 ----------

https://i.hizliresim.com/AD30kp.jpg (https://hizliresim.com/AD30kp)

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:41 ----------

Su kontrolu, su eklenmesi bu motoru kullanan bazı apaçi motovloggerlar tarafından radyatörden olarak anlatıldı. Niye; çünkü onlar grenaj söküp takmayı motor indirip toplamak zannediyorlar. Bizim memlekette kimse açıp kitapçığı okumuyor. Cbr 250 kitapçığı heryerde var beyler yazın google okuyun. Sevgiler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------



Hocam sizin ihtimallere verdiğiniz orantı banada mantıklı geldi, yalnız birşey var aklımda arkadaşın aldığı motor yanlış yatırlamıyorsam 2012 veya 2011 modeldi muhtemelen hortumları hiç değişmemiştir, kılcal çatlaklar belli olmayabiliyor. Tabi şöyle de bi durum var buhar olmadığından emin gibi konuşuyor haciko. Bu da en kötü ihtimali yani suyun yağa karışma ihtimalini arttırıyor,keçeyi de kontrol ettikten sonra mecbur iyi bir ustaya görünmek gerek

yav ben niye göremiyorum su göstergemi ağa. o kapakta hiç bir şey yok.

https://i.hizliresim.com/9aG9lZ.jpg (https://hizliresim.com/9aG9lZ)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------

buldum.

https://i.hizliresim.com/LlQY5a.jpg (https://hizliresim.com/LlQY5a)

Youjoee
10 Ocak 2019, 11:22
Seyir halindeyken pek görmedim 3 dişi geçtiğini fanı havasını alırken çalıştı..

Çözemedim bu durumu umarım sorununuz cözülür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:13 ----------


Kardeşim yanlış bilgi veriyorsun öyle şey mi olur grenajı sök falan, her yola çıktığında yağını suyunu kontrol etmek için motoru parçalayalım o zaman, su göstergesi sağ ayak peginin hemen yanında, aynı zamanda ordan ekleniyor.

Kardeşim antiriz degiştirilirken bahsettiğin yerden değişmiyor. Orası dediğin gibi kontrol amaçlı. Burada bahsetmek istediğim tüm radyatörün kontrolü, acaba bağlantı yerlerinde kaçak var mı? Kapağı tam kapatılmış olmayabilir vidası takılmamış olabilir? Bunların kontrol edilmesi lazım. Dediğin yerden açıkçası ben kontrol etmiyorum temizlik, bakım yapacağım zaman kontrol ediyorum. Günlük kontrol etmek isteyen dediğin yerden bakabilir.

Anladım dostum

06Serhat
10 Ocak 2019, 11:48
Çözemedim bu durumu umarım sorununuz cözülür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:13 ----------



Anladım dostum

Hocam biraz karıştırdınız galiba konuyu :sunny:

Kural [ Z ]
10 Ocak 2019, 12:13
yav ben niye göremiyorum su göstergemi ağa. o kapakta hiç bir şey yok.

https://i.hizliresim.com/9aG9lZ.jpg (https://hizliresim.com/9aG9lZ)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------

buldum.

https://i.hizliresim.com/LlQY5a.jpg (https://hizliresim.com/LlQY5a)

Gösterge kapakta değil, kabında. Örnek olarak temsili resim;

https://www.dummies.com/wp-content/uploads/130987.image0.jpg

hachiko
10 Ocak 2019, 23:25
Arkadaşlar çok çok teşekkürler dediklerinizin hepsini deneyeceğim sonucu yazarım..